Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Kirskis meitä näkyy olevan 71 siellä naamakirjassa, joten aika mukavasti :) Liekkö kaikki sit täältä eksynyt vai onkohan joku mainostanut muuallakin sitä ryhmää? :) Mulla ois myös torstaina toinen varhaisultra, niin saatas varmuus laskettuunaikaan.. Ei malttas oottaa! :heart: Ja onneks nyt on toinen ultraaja.. Viimekertanen oli melko tympee naikkonen!

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa! :)

Täällä myös petipuuhat vähentynyt huomattavasti.. Tämä pelko on vaan, niin tyhmäää! Sama homma esikoisen kohdalla. :/ Jospa se sitten tuon maagisen 12 viikon jälkeen alkas taas peitto heilua. Haluja ois mutta pelkään niin paljon, että seksin jälkeen alkaa tulemaan verta. Huoh.

Niin ja jos vielä kehasis, että olotila melko hyvä.. Kuhan vaan muistaa syödä. Kohta pitsan tekoon :) Sitä voisin syödä vaikka kokoajan!

miranja ja hattivatti 7+1 tai 8+1
 
Neljä päivää sairaslomaa oletettuun poskiontelontulehdukseen ja antibioottikuuri,koska se on lääkärin mukaan turvallisin lääke (antihistamiinit ja flunssalääkkeet ovat pois suljettuja). Tuli sairasloma kyllä hyvään väliin koska väsymys on juurikin nyt huipussaan (voi toki johtua taudistakin) ja oksennus aika ajoin aika lähellä.

Muuten kaikki on ihanaa ja voin jopa jo vannoa että masu alkaa näkymään :)
Mites muilla?
 
Neuvolareissu suoritettu mallikkaasti :) LA siirtyi lähemmäs, eli ma 16.9 :) Voisin siis itseni listaan lisätä..

Tämän aamun pahoinvointi oli ehkä kaikista kauhein, en tienny mitenpäin olisin istunu pöntön vieressä, mut en oksentanu. Ja huomenna alkaa uus työ, jippii..


BeiBei / 22-23 / 1. lapsi / VKS

BeiBei & Ipana 8+2 :)
 
Heips.

Meillä on kans makkarissa jopa jäätävää... eka raskaudessa miestä pelotti mut mua panetti, nyt pelottaa molempia.

Mulla on tyttöolo... ihan perustuen erilaisiin oireisiin JA siihen et oon onnistunu haalimaan itselleni vatsataudin! ekaa kertaa aikuisiällä. poikien aikaan olin terve ku pukki ja moni on sanonu et tyttöö odottaessa tulee herkästi kipeeks. samoin se et puuhastelut ajottu melkeen 3vrk ennen ovulaatiota tukis tyttöteoriaa. saa nähä kuin käy. nyt on kyl niin hurja olo et oksat pois... jos sais jotain pysymään mahassa et muru sais sapuskaa...

Vauvaton ja murunen 6+0 (omien laskujen mukaan)
 
Varasin tänään varhaisultran. Torstaina menen, kun ei malta sittenkään odottaa sinne ilmaseen saakka niin kuin ekaks ajattelin et odotan.
7+0 tänään. Ensi maanantaina eka äitiysneuvola, katsotaan miten se menee. :)
Etova olo on jatkuvasti, mahanesteitä oksensin heti herättyäni (tuli jo sängyssä öklöolo ennen kellonsoittoa..), armoton väsymys. Tänään alkanut pistely tai on sitä ollut aina illalla, mut tänään sit pistellyt enemmän myös päivällä.
Minulla on välillä tyttöolo, mutta sitten taas tulee poikaolo, joten en osaa heittää sukupuolesta mitään vahvempaa veikkausta.
 
Kiva kyllä lueskella teijän kaikkien juttuja ja vielä kaikki on niin uutta ja jännittävää:heart:

Mulla oli eilen eka neuvola jossa tuli paljon uutta tietoa, sain myös jo ajan lääkärineuvolaultraan parin viikon päähän. Paino oli ihan jäätävän paljon mutta onneks tuttu terkkari niin suhtautu hyvin asiaan. Yritti se kuunnella sikiökaikua mutta sano että kuulee sen mutta ei saa sitä paperille eikä niin että me oltais sitä kuultu/tajuttu mitä se on:confused: Eli ei selkeenä vielä kuulunut... Varhaisultrassa pariviikkoa sitten jo lääkäri tuumas että pienemmät viikot kuin laskettu...

No tänään "uhrauduin" töissä koekaniiniks kun yks lääkäri harjoitteli ultrausta ja ensiks ei päältä oikein löytynyt muutako pieni syke ja möykky joka siis vahvisti edellistä ultrausta että pienemmät viikot mitä arvioitu... no iltapäivällä tuli pyytään sitte mua uudestaan ja sisä kauttahan se pieni pirpana sieltä sitten vihdoin löyty...kaikki raajat, pää ja sydän väpätti kovasti:heart: Kuvatki sain kotia=) Viikkoja siis ei 9+1 vaan alustavasti olis 8+3, en kuitenkaan lähe muuttaan vielä laskettua aikaa, vasta sitten kun "virallisesti" saan ultrauksen:D

Pahoinvointi alkaa iltaisin ja voisin vaan nukkua, nukkua ja nukkua... Mutta nyt ihanan rauhallinen olo kun pirpanalla kaikki hyvin:heart:

Mulle vois myös laittaa iän 29v

edna ja pirpana 8+3?!
 
Aika tuttuja juttuja ootte kirjotelleet.

Mistähän aloittaisin... Joku mainitsi että ummetus ja piereskely vaivaa, mulla sama homma! Ihan melkein oviksesta asti tää ongelma ollu :kieh:

Toiseksi huomasin pari päivää sitten, että mullakin tihkuu jonkin verran maitoa tisseistä. Nännien päistä saa rapsuttaa valkosta töhnää.

Pahoinvointi tuntuu ajoittain jo häiritsevältä. Oksentanut en ole kuin kerran, mutta lähes jatkuvasti ällöttää, ruoka ei maistu tai sitten kaikki vaan maistuu ihan p*skalle mun suuhun... Oon kans onnistunut vähän hillitsemään tota pahoinvointia syömällä säännöllisesti esim. hedelmiä välipaloina, ne tuntuu tasaavan verensokeria aika hyvin.

Sitten mulla on ollut myös vähän pelkoa tohon seksin harrastamiseen, ollaan silti touhuiltu, tosin varovaisemmin ja aavistuksen vähemmän kuin ennen, johtuen kovasta väsymyksestä. Mullahan oli veristä vuotoakin viikon verran 4+ mutta totesin, ettei tuo seksi sitä ainakaan ole takasin tuonu.
Tänä aamuna tuli yllättäen vähän ruskeeta vuotoa alkkareihin, pelästyin heti, mutta siihen se nyt onneksi taisi jäädä. Oireet kuitenkin jatkuu voimakkaina ja ultrassa todettu sikiö ja syke alle viikko sitten :heart:

Eka neuvola varattu joka olis 20. pv ja viikkoja silloin 9+0, mahtaisikohan kuulua sydänäänet jo silloin?

Leonis ja nykerö 6+6
 
Huomenta! Voiko kukaan muu lisätä fb ryhmään kuin Anspa87 ja johku91? Oon laittanut yksityisviestiä molemmille mut en jaksais odottaa... :-D toissapäivänä toiselle ja eilen toiselle, kärsimätön kun oon niin oon kytänny onko vastausta tullut mut ei oo....
 
Ihanaa lisää porukkaa facebookiin. kaikki vaan sinne jotka suinkin haluaa!!! Ainaki itellä tulee siellä ryhmässä vierailtua huomattavasti useammin ja tiedän jo kokemuksesta että tää kaksplussan palsta jää hiljalleen tosi vähälle.
 
  • Tykkää
Reactions: miranja
Rockmama mä voin lisätä sut, jos toinen heistä ei oo jo kerennyt :) Laita mulle viestinä nimes ja vaikka paikkakuntas ja jos vähän kuvailet minkälainen profiili- tai kansikuva sulla on, niin ei tartte sit arpoo kuka on oikea ihminen :) Mun pitää ekaks lisätä sut kamuks ja sit saan sut lisättyä siihen ryhmään.

Ja huomenna ois sitten ultra ja sais varmuuden viikoista :heart: Mä niin toivon, että saan hattivatista edes yhden kuva.. Jos en saa, niin varmaan itku pääsee :D Viime kerralla oli toinen nainen siinä ultraamassa ja se oli vähän tympee tapaus.. en tiiä eikö siks antanut ainuttakaan kuvaa vai oliko ne sit hänen mielestä liian epäselviä. Ois mulle se epäselväkin kuva kelvannu :p

miranja ja hattivatti 7+2 tai 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikki!

Seksiasiaan.... mullakin aluksi oli kammo, pahoinvointien vuoksikaan ei oo tehnyt mieli. Sitten teki kovasti mieli, seuraavana aamuna vähäsen veristä vuotoa, tosi haaleeta kuitenkin, sellaista punertavan oranssia. Seksin alussa hiukan poltteli paikkoja, mutta meni nopeasti ohi, paikat varmaan vähän liian kuivat :D Nyt kammo siis jatkuu pahempana. Orgasmin jälkeen hetken ajan menkkamaisia mahakipuja, pitäisiköhän siis seksiä välttää, vai lieköhän normaaleita nämä jutut...

Muutoin koko raskauden aikana ei ole ollut minkäänlaisia vuotoja, mitä nyt valkkari normaalia runsaampaa.

piupiuu & pikkupiu 7+1
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Ite en oo tuolla naamakirjassa ollu varmaan enää kahteen vuoteen, joten liputan enemmän näiden foorumeiden puolesta. En kokenu sitä facea mitenkään tarpeelliseksi, oon sitä mieltä että jos jollain kaverilla tai sukulaisella on mulle asiaa niin ottaa puhelimen kauniiseen käteen ja soittaa tai tekstaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Delila
täälläkään toi seksi ei oikein huvita.. miestä kyllä, muttei mua.. jotenkin oon niin kauheen varovainen, kun kuitenkin ekaa kertaa raskaana. pelkään, että aiheutan itse keskenmenon.. :/ mutta ehkäpä kun toi 12viikkoo tulee täyteen niin sitten oon väh'n rohkeempi, toivotttavasti:D eipä sillä, että muutenkaan nyt olis jaksanu.. poahoinvointia ja väsymystä tarjolla sen verran.

eka neuvola oli tänään ja nyt pitäiskin varata aikaa ultraan uudelle paikkakunnalle. ollaan muuttamassa niin etten enää ehdi täällä käymään :( yritin kyllä pyytää, että saatais tulla vielä ultraan täällä tutulla paikkakunnalla, mutta ei kuulemma:D

onko kenenkään muun mielestä syöminen hankalaa?:D tai siis se mitä syö.. musta kun tuntuu että kaikki paketit täytyy käännellä ympäri, ettei vaan oo mitään kiellettyä.. ja puhumattakaan siitä, jos meinais jossain kaupungilla syödä.. huh miten hankalaa.. mulla on ollu ihan hirvee hese-/mäkkihimo jo pari viikkoo, mut en oo menny, koska majoneesihan on kiellettyjen listalla ja hampurilainen ilman majoneesia kuulostaa kuivalta:D toivottavasti en oo ainoo ruokaongelmainen:D
 
ai, kyllä mä söin eilen amarillossa hampurilaisen, jonka välissä sitä ihanaa kastiketta..

mutta joo, tänään alkoi uus työ, olin niin pihalla yhdessä kohtaa etten voinu syödäkkään mitään kun pelkäsin että kohta tulee ylös; jonka seurauksena oon kolunnu kaappeja läpi kauheeta vauhtia ruuan toivossa, siitä lähtien kun tulin kotiin. Ja sitten on näitä että on nälkä, mutta ei maistu.

Kuinka moni aikoo osallistua sikiöseulontaan?
Itse vähän kahden vaiheilla, tosin verta täytyy kuulemma ensi kerralla ottaa, että kai se menis kaks kärpästä samalla iskulla sitten.. Pelottaa :snotty:
 
majoneesiä voi syyä ilman huolta. maalaisjärkeä kehiin :) maksaa voi syyä myös, olen syöny kummanki aijemman raskauden aikana ku hempap tipahti. vasikan maksaa 1 annokset. juustoja, tilamaitoa yms ja kaikki menny hyvin. listeriahan on perseestä mutta sen voi saaha paljon muustaki ku maito jutuista. ainoastaan jätän suosilla pois itämeren lohen, jota meilläki on pakkasessa reilusti. ostan suosiolla evämakakraa itteleni.. pyh :D

mie yritän pysä täällä :D vaikka vois kait sitä sinnekki naamakirja ryhmään hypätä silloin tällöin? pistäkääs joku viestiä niin mie lisäilen kaveriksi mulla on piilotettu profili... hurjaa, 10+2 menossa jo :D tuli aika keskus sairaalaan ultaan 19.2 2 viikon päästä siis. toivottavasti kaikki ois hyvin.

maha näkkyy jo, ei voi salailla juuri ellei pukkeuvu puolijoukkue telttaan. ulkovaatteet mahtuu onneksi viellä, turhaltatuntus ostaa isompi hetken takia, kesä ja kärpäset täältä tullaan :D toisaalta mietin jo kesänhelteitä,ukkosia yms jo kuumaa,älöttävän hiostavaa. plääh, toisaalta sitte on enää hetki niin on vauva kainaloss.

mie siis mene siöseulontaa ja jos tarvii siitä lapsivesi punktioon. toivottavasti ei tarvi. mutta sen tiiän ettei omat voimavarat ei riittäis sairaaseen lapseen.
 
Ei olla menossa seulontaan.. Ei menty ekan kanssa, eikä mennä nyt. Jotenkin uskon, että jos siellä olisi asiat kovin huonosti, luonto hoitaisi homman. Eli tulee mitä tulee..Rakenneultrassahan sitä viimeistään selviää kun useimmat jutut pystyy näkemään silloin. Jaksan kuitenkin uskoa, että kaikki on hyvin :)

Ja joo, maalaisjärkeä saa käyttää noiden "kiellettyjen" ruokien kanssa, jos lähdet katsomaan kaikki julkaistut (maailmalla ja Suomessa), niin aikalailla vähiin jää :LOL:

Kyllä minäkin vältän raakaa kalaa, raakoja kananmunia (eli tiramisu on kielletty :stick: ), raakaa lihaa ja pastoroimattomia juustoja en syö, mutta muuten kyllä aika rennosti. Edellisessä raskaudessa meinas mennä hermo kun tuttava oli samaan aikaan raskaana ja sai Italialaiselta lääkäriltä ihan eri listan kun minä omaltani ja sitten se ei raukka voinut enää muka syödä mitään! Sama oli imetyksen kanssa... :D

Mutta kukin tyylillään!
 
sohvi35

ei toki ollu tarkotus mitenkään erityisesti markkinoida, musta on vaan reiluu et kaikki halukkaat sinne löytää... eiköhän jengi täälläkin jatka vaik naamakirjassakin kävis, ei ne toisiaan pois sulje. itse koen naamakirjan helpommaks, vaikka alkuun ahdistikin esiintyä omalla nimellä.
 
Täällä on oireet kadonnu kaikki tyystin, iltaisin vähän ällöä oloa, mutta muuen ei mitään. Vielä ois viikon verran, että ensimmäinen neuvolakäynti olisi edessä...ja täytyy sanoa, että sinnitteleen joutuu, kun epävarmuus painaa mielessä. Piristykseksi olen eksynyt katselemaan noita alkuraskauden masukuvia, voi mitä masuja siellä onkaan. Itseni kohdalla taitaa tovi vielä vierähtää, josko mitään on nähtävissä, siis jos on jotain mitä pitäisi nähdä.

Kovasti jotain puuhaa sitä yrittää nyt keksiä, kun väsymyskin tuntuu hiukan helpottavan, joten ei muuta kuin eteenpäin tuumailee nainen päiviä laskiessaan ;)

Plamsu 8+2
 
Aamulla olo oli loistava herätessä. Ajattelin et wow, nytkö jo helpotti. Työmatkalla oksensin muovipussiin... Edelleen hyvin pahoinvoiva olo, jatkunut siis koko päivän, vaikka yleensä töistä tullessa helpottaa. Noh..huomenna sinne varhaisultraan, jännittää jo paljon.
Seksiä ei olla harrastettu nyt lähiaikoina. Enemmän kaivannut läheisyyttä muuten ja nukkumista. Mennään fiilisten mukaan.
7+1
 

Yhteistyössä