Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

unettomuudesta tää on ihan hirveetä tää väsymys, tuntuu ettei meinaa hereillä pysyä, mut sit illalla kun yrittää nukkumaan ei uni tulekaan. muistelen et samaa oli viimeks ja oon huomannu et ajatukset rupee pyörimään mielä askarruttavaissa asioissa kovasti kun sänkyyn menee makaamaan. nyt jouduin viimeyön työn takia valvomaan ja oon ku kuolleen rukous. ei tästä tuu mitään. : /

Joku kaksosten odottajista mietti mahan kasvua, voin kertoa että se kasvaa nopeasti :D :heart: mulla oli viikolla 20 jo sellanen pallo ku monella synnärille mennessä :)
 
Voihan rumasana tätä väsymystä. Just päikkäreiltä heränny ja ei vaan käynnisty :(

Mä olen töissä seurakunnassa, teen lastenohjaajan sijaisuuksia määräaikaisena päiväkerhoissa. Perjantaina tippu just taas tunnit kun lapset on vähentyny kerhoista paljon ja vakkareille pitää riittää töitä. No saanpahan nukkuu enemmän :D

Kai sitä tarttis ruokaa ruveta perheelle laittamaan, jaksaa jaksaa!!!

Huomenna ois eka neuvola aamulla klo 8. Tänään kävin kirppiksel kattomas äitiyshousuja mut ei löytynyt sellasii mun tyylisiä, täytyy varmaan tilata jostain Ellokselt.

Palailllaan!

Hannis ja mansikka
 
Hei!

Kävin varhaisultrassa viikon 6 alussa. Lääkäri kuitenkin sai mieleni synkkenemään äkkiä, sillä tämä on varmaan tuulimuna lääkärin sanojen mukaan. Mutta eikö tuulimunassa sikiöpussin pitäisi oolla tyhjä? Itsekkin näin pienen pavun siellä, mutta lääkäri oli niin varma huonoista uutisista koska sykettä ei löytynyt ja koska alkio oli 6 viikon kokoinen kun taas sikiöpussi 7 viikon. Enkä voi olla seitsemällä viikolla koska en vielä silloin ollut intiimisti. Äh!

Ja lääkäri kutsui minun ehkä alkiotani kudosmassaksi. Ja hoitajallekkin lääkäri sanoi varmaan huonot uutiset,koska hoitajakin kävi lopuksi lohduttamassa.
Kahden viikon päästä uudestaan ultra, ja jos sieltä löytyykin syke niin voisin liittyä tähän pinoon. :)

Oliko lääkäri teistä turhan pessimistinen? Ja anteeksi kirjoitusvirheet,vaikea kirjoittaa puhelimella.
 
miss_piggy
Mulla ei kyllä unen tulon kans oo ongelmia ollu muutaku nyt näin yövuorojen jälkeen. Nukahdan illalla aina tosi nopeesti, tässä on jääny sänkytouhutki nyt kyllä useammalta viikolta jo väliin ku iltasin oon aina ihan kuollu.
 
Anna333 Päivityksissä oli tauko viikonlopun ajan, mutta nyt olet sinäkin listalla mukana :) Kuten moni muukin uusi odottaja, tervetuloa! :flower:

Nyt tuonne alkuun on myös lisätty lista synnytyssairaaloista. Sieltä voi tarkastaa omansa lyhennyksen ja voin lisätä listalle, jos haluaa sen ilmoittaa :)

Onkos muilla odottajilla tyttö- tai poikaoloja? Tuletteko kysymään rakenneultrassa tai myöhemmin sukupuolta?

miranja Itse en siellä fb:n puolella olekaan, joten huonoista uutisista ei käsitystä. Tännekään ei ole kukaan ilmoitellut mitään... :( Miten paljon siellä fb:ssä meistä jo kirjoittelee?

miss_piggy Jotkuthan pystyvät tekemään yövuoroja odotuksen loppuun asti ja joillakin se stoppi tulee jo viikolla 10. Minä muistaakseni lopetin yövuorojen tekemisen tosi alussa, koska en yksinkertaisesti jaksanut valvoa. Onneksi siihen oli silloin mahdollisuus.

Helmitoivo Voi ei! Sinulla on kyllä todella rankkoja kokemuksia menneisyydessäsi! :( Tsemppiä ja voimia raskauteen.

BeiBei Esikoista odottaessa kuppikoko kyllä muuttui heti alkuraskaudessa! Nyt vähän maltillisemmin, vaikka imetyksen jäljiltä oisin toivonut muutosta vähän enemmän ;)

Pauki Monihan menee jo 6+, kun sydän alkaa lyödä. Joskus sitten joutuu kontrolliin, kun on liian aikaisessa. Jos varman päälle haluaa ottaa ja jaksaa odottaa, niin 8+ viikoilla menisin? Mulle neuvolasta antoivat ultran 9+, kun aikasempaan ajankohtaan eivät halunneet antaa aikaa.

Unettomuus vaivaa täälläkin, vaikka olo on muuten todella väsynyt! Iltaisin ei meinaa saada unta. Yleensä joutuu odottelemaan tunnista kahteen... Eilen illalla oli väsymys uusissa sfääreissään ja menin nukkumaan jo kello 21. Ja sain melkein heti unesta kiinni! Tänään on kyllä eri pirteä olo, vaikka yöllä muutama herätys olikin esikoisen takia.

Kirskis 8+5
 
Hui mikä määrä tekstiä ja uusia odottajia :D Tervetuloa vaan :wave:

Kiitos Kirskis uudesta pinosta :)

Täällä olot vieläkin vähän huonot mut suunta jo parempaan eikä enää juurikaan oksentaa tarvi vaan pelkästään etoo :)


Hetki menee et saa kaiken kunnolla luettua ja mihin pitikään kommentoida :) Fb:n puolella tulee enemmän vielä kirjoiteltua :)


Astre ja pikkuinen 9+6 :heart:
 
Jokohan sitä uskaltais tähän pinoon :) Olen 30v, rv6+4 toinen tulossa,OYS

Poika ehtii täyttää 8v ennen pienen syntymää, eli aikaa on edellisestä raskaudesta. :D

LoruLiisa ja piskuinen rv 6+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Miten teillä muilla näin odotusaikana on noiden pupuilujen kanssa? Ku mulle on vaan tullu joku sellanen "kammo" kun mulla tuli sitä veristä vuotoa pari viikkoa sitten, että jos harrastan seksiä, niin alanko taas vuotamaan.... Tyhmää varmaan, mutta.. Mieli kyllä tekis. Toisaalta jos kesken menee niin ei kai siihen mikään seksi vaikuta..

Äippäpolille tuli postitse ajat :)

Mulla olis np-ultra 22.2 ja rakenneultra 25.4. Sitten se normi-neuvola olis vielä 19.2.
 
Huh mikä päivä, eilen läksiäiset töistä, pääsin nukkumaan vähän ennen 1, vaikka lupasin itselleni et viimestään klo 11 lähden.. klo 4 ylös ja viemään mies juna-asemalle ja takas nukkumaan klo 5.50. ja taas ylös klo 9, mahaa velloi niinkun olis kauheeki krapula ollu. Koko päivän ollu todella höntti olo, ja väsyttäny koko päivän, onneks kohta taas pääsee nukkumaan.

Huominen jännittää ihan hirveesti, eka neuvola. Yritän vaan pitää itseni hyvin syöneenä kokoajan, sillä tavoin pahoinvointi on ollu hyvin vähäistä :)

Rinnat ei ole enää niiin kipeät kun aikaisemmin, ja huomenna aion mennä ostamaan hirveästi uusia rintaliivejä!
 
Heippa!

Kirskis: Kiitos tsempeistä! Ovat todella tarpeen.

Rockmama: Kiitos myös sinulle. Käyn kyllä terapiassa. Olen käynyt jo seitsemän vuotta samalla terapeutilla ja koko ajan kolme kertaa viikossa. Lisäksi käyn vuoden ajan vaikeasti traumatisoituneiden vakauttamisryhmässä Traumaterapiakeskuksessa, jossa harjoitellaan oireiden kanssa pärjäämistä tavallisessa arjessa.

Menee aivan päin peetä. Viikonloppuna olin pelkojen ja ahdistuksen vuoksi aivan toimintakyvytön. Tänään selvisin kyllä traumaryhmään ja terapiaan, mutta kaikki tuntuu koko ajan aivan liian raskaalta, kun vain pakkomielteisesti pelkään keskenmenoa. Ei ole siis mitään vuotoa tai kipuja, mutta pelkään kuitenkin. Nyt syyn pelkoon on antanut se, että nipistelyjä ja vihlaisuja ei ole ollut. Tämä ei kuulemma oikeasti ole merkki mistään pahasta, ja on niin, että minä keksin syyn pelätä aivan mistä tahansa.

Soitin äitiyspolille. Eka aika on sinne muutaman viikon päästä, mutta koska siellä on niin iso resurssipula, pääsen käymään mielenrauhoitus ultrassa kaupungin keskusneuvolassa. Saan ajan sinne huomenna neuvolasta.

Ei tästä tule yhtään mitään. Kaikki tuntuu aivan liian raskaalta ja vaikealta. Onneksi mies otti muksut mukaan kauppaan, niin saan hetken vain olla. Ja pelätä.
 
KiaralA Haluatko mukaan suljettuun FB-ryhmäämme?
Laita yv:tä joko Anspa87:lle tai johku91:lle. Tos kopsattu etusivult ohjeet :)

Helmitoivo Kovasti tsemppiä ja voimia odotukseen, varmasti raskasta jos joutuu pelätä ja tuntuu ettei kaikki olisi hyvin. Rankka tausta kyllä sulla, voimia :heart:

miss_piggy Mulla myös joku kammo et seksillä saa keskenmenon aikaseks :( Ja se on kyllä näkyn valitettavast makkarin puolel. Mies ei oikein meinaa ymmärtää. Mulla kyllä ihan syykin et yhdes keskenmennees raskaudes vuoto alkoi vähän touhujen jälkeen, mutta kai se olis alkanut muutenkin. Mut kunhan tää alku tästä menee ni eiköhän sit taas uskalla paremmin :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täällä voisi olla poika tulossa, vaikka ihan alussa ollaankin :D Ihan vaan sen takia, että olo on aika erilainen nyt, kuin viime raskaudessa, kun odotin tyttöä. Viime raskaudessa ei pysynyt mikään sisällä, mutta mitään ehdottomia inhokkeja ei ollut. Sain laitettua kyllä suuhun melkein mitä vaan ilman ällötystä, mutta oksensin kaiken vähän ajan päästä pois. Nyt nämä inhokit, joiden ajatuskin saa melkein oksentamaan, kuten tomaatti (normaalisti syön aina leivän päällä tomaattia), jonka haju tai näkeminenkin saa oksentamaan. Samoin juusto ja onhan niitä muitakin, kuten lähes kaikki makeat herkut saavat ainakin pienen ällötyksen aikaan. Syön lähinnä hedelmiä ja muroja. Kaupassa vaikea käydä, kun ruokien katsominenkin ällöttää ja sieltä sitten pitäisi poimia jotain, mitä sitten voisi syödä. Tälläistä ei kyllä viimeksi ollut. Ällötyksistä huolimatta oksentamaan asti en ole kuitenkaan vielä päässyt (melkein kyllä tuon juusto, tomaattileivän).

Raskaudet voi kyllä aina olla erilaisia, vaikka olisikin samaa sukupuolta, mutta kai sitä voi veikata. Aiotaan kysyä ultsassa sukupuolta :), muuten olen ihan sekaisin nimien kanssa, jos pitäisi yrittää miettiä täydellistä nimeä kummallekin sukupuolelle. Vaikka eihän se sukupuoliennuste koskaan varma ole.

Huomenna neuvola :)

Mona Lisa 6+1
 
Viimeksi muokattu:
mulla on tyttö olo? kaks poikaa ennestään ja nyt erillainen alkuraskaus aika. vaikak sillesama kumpi kuhan ois kunnossa mutta jos toivoa saa :D

seksi iha nnormaalsiti, meilä on aktiivistä makakrisssa ( ja muuallaki ;) ) ja niin kauvanku olot sallii jatketaan. jos mene kesken se mene muista syistä ku seksistä. son sielä niin hyvässä suojassa ja kelhään ei semmosta halkoa housuissa että vahinkoa sais aikaseksi :D tietenki jos lääkäri antaa komennot ettei ei seksiä niin totellaan. .

aamulla herätys ennen sian pierua ja pojan kans kipsin poistoon. toivottavasti käsi on parantunnu kuntoon!

tintta iita 10+0
 
Mulle voisi päivitellä JS synnytyssairaalaksi ja kyllä olojen puolesta vahvasti poikaa veikkaan.

Onpa taas tullut uusia paljon, onnea matkaan ja tervetuloa!

ON Makuuhuoneen puolella on ollut hiukan hiljaista, itselläkin tuo kumma "keskenmenokummitus" väijyy petipuuhien yllä, vaikka ei sillä siihen pitäisi mitään vaikutusta olla. Huono olo on muuttunut jatkuvasta sellaiseksi aaltoilevaksi, tissit ei tunnu enää niin kipeiltä, ja muutoinkin olo on ollut nyt parempi kuin viime viikolla. Ja tästähän sitä ihmismieli taas kehittää kaikenlaisia "kauhutarinoita", kun oireet vähenee...Yritän vain kovasti positiivisesti ajatella, että kun näiden kaikkien vuosien jälkeen luonto on päättänyt näin tapahtuvan, niin kyllähän se pieni nyt siellä sinnittelee vaikka väkisin. Ensimmäiseen neuvolakäyntiin on vieläkin reilu viikko, ja aion kyllä vaatia, että jollain tavoin tuon pienen ihmisenalun kunto siellä käynnin yhteydessä voitaisiin varmistaa, pää ei kestä epävarmuutta kyllä enää pidempään. Liikunnan puute alkaa jo harmittamaan, tuo jatkuva väsymys on hiukkasen jo helpottanut, mutta ei tarpeeksi vielä, että jaksaisin työpäivänjälkeen vääntää itseäni kunnolla liikkeelle. Onneksi koirat pakottavat lenkille sentään.

Tsemppistä tiistaipäivään kaikille odottelijoille! :heart:

Plamsu + pieni 8+1
 
Viimeksi muokattu:
sohvi35
"Kiva" kuulla että muitakin kammoksuttaa seksi keskenmenon pelossa... Mies ei tunnu ymmärtävän vaikka kuinka yritän selittää. Meillä on todella aktiivista ollut aina joten ymmärrän kyllä että miestä ihmetyttää. Eiköhän tää oo ohimenevää :) Toivon ainakin..

Oma olo on edelleen 24/7 etova. Kaikki käryhajut ällöö ja olen haistavinani jokapuolella "pihvinpaistohajua" :D Rinnoista tihkuu edelleen maitoa ja naama kukkii ku kevätniitty. Olo on pinkee ja turvonnu. On kyllä niin seksikäs olo! :p

sohvi35 ja pikkupöllö 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Heipsan!
Tänne hyppelen minäkin :)

***LA 28.9,toinen lapsi,JS***

Sunnuntaina tein positiivisen testin ja viikkoja kasassa vasta 6+4.
Esikoinen vasta 7kk ja rapiat päälle :D tahdottiin lapset pienellä ikäerolla ja sitä saa mitä tilaa!
Hiukan alkushokkia ilmassa kun edellinen oli kovan yrityksen takana.. Nyt odottelen loppukuuta jolloin on likan neuvola..kerron sitten neuvolantädille uutisen ;)
Edellinen odotus oli aivan hirveä.. Toivon että pääsen helpommalla tällä kertaa!
 
Kirskis Kiitän vastauksesta. Luulen kuitenkin, että taidan odottaa sinne ekaan neuvolaan. On sitten ainakin viikkoja niin paljon kasassa, että jotain pitää näkyä jos on näkyäkseen.


Täällä kyllä uni maistuu jos vaan ehtii esikoiselta nukkua, vauhtia sillä riittää tässä vaiheessa. Peiton heilutus on ehkä vähentyny kun ei jotenkin vaan innosta, sama taisi käydä kun esikoista aloin odottaa.


Täällä ei tässä vaiheessa kyllä osaa sanoa suuntaan tai toiseen, että kumpi olisi tulossa, katotaan.


ON: Välillä ällöttää ja viluttaa. Muutamat repäisykivutkin on tullu koettua kun sohvalta nopeasti nousin.


Pauki ja papu 6+4 (muistaakseni?)
 
Viimeksi muokattu:
Pitipä vielä tulla huhuilemaan, onko kenelläkään ollut alavatsalla sellaista kihelmöivää tunnetta, kun tuntuu, että mun alavatsa olisi kokoajan väähän kuin tulessa, mutta sillain siedettävästi. Kuuluu varmaan "taudinkuvaan" näillä viikoilla?!?

Ääh, mä lietson taas paniikkia täällä...

Plamsu 8+1
 
sohvi35
Plamsu75 Mulla ainakin alavatsassa on tuntemuksia, tuntuu että kohtu "supistelee" tai kivistää.. en osaa oikein selittää mutta sellaista kuitenkin siedettävää oloa. Älä panikoi, ihan normaalia sanoisin minä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tervetuloa uusille odottajille! :flower:

LoruLiisa Ilmoitatko tietosi LA kanssa? En luota laskutaitooni niin paljoa, että viikoista lähtisin itse laskemaan :)

Torstaina olisi ultra. Ei jaksais enää odottaa!!

Kirskis 8+6
 
Tänään oli neuvolalääkäri ja ensimmäinen ultra. Kaikki hyvin, sydän sykki ja vastasi viikkoja, joita nyt siis 8+4 :heart:
Mä kirjottelen täällä aika harvakseltaan, enemmän tuola fb:n puolella mutta käyn lueskelemassa ahkeraan tätäkin palstaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: miranja

Yhteistyössä