Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Eka neuvola tänään käytynä, ei siellä tosiaan mitään kummempaa ollut. Laskettua aikaa siirsivät päivällä. Eli nyt LA arvioituna 4.9.

Huomiseksi sain ekan lääkäriajan ja kaikenmaailman lähetteitä jo valmiiksi, pissatestiin, sikiöseulontaan ja sitten aika vielä suuhygienistille ja tokaan neuvolaan. Kyllä on paljon muistettavaa : /

Paha olo vaivaa täällä melko lailla, oksentanut en ole vielä kertaakaan mutta todella pahaa tekee ja tuntuis pahenevan koko ajan. Mitään ruokaa ei tee mieli mutta kun ei syö niin tulee vielä pahempi olo. Pakolla olen sitten mussuttanut jos vaikka mitä.

Nyt tellun ääreen ja kohta nukkumaan :)

Lintetsa 7+6
 
Moonchaser ja Mie88 älkää vielä toivoa menettäkö.:hug:

Soitin tänään neuvolaan ja sain ekan ajan ens viikon maanantaille. Alustavasti mennään nyt niin, että tänään ois rv 8+6 ja la 28.8. Nuo varmaan korjaantuu sitten ekan ultran jälkeen.

Oon hiukan kade teille muille pahoinvoinnista. Ei tunnu, että olisin raskaana kun ei ole mitää pahaa olo tai kuvotusta. Mä oon kyllä senkin edestä väsynyt, suorastaan koomassa...
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Pahoittelut mie88 :hug:

Moonchaser: tsemppiä! :hug: toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Tillulle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

ON: täällä on tänään ollut pelottavan normaali olo. Melkeinpä plussatestistä asti vaivannut huono olo oli aamulla herätessä hävinnyt, vaikka eilen vielä oli huonompi olo kuin aikaisemmin. Nyt sitten tietysti pelottaa, ettei kaikki ole kunnossa, kun ei muutenkaan noita oireita erityisemmin ole. Turvotus on vielä kova, ja pikkasen rintoja aristaa, mutta siinäpä se. Vielä pitäisi 3 viikkoa jaksaa odottaa että pääsisi np-ultraan..

äippä 7+4
 
Moonchaser Joku muukin sanoi että km alkaa yleensä vuodolla, mutta vuodostakin huolimatta hcg arvot saattavat pysyä samalla tasolla tai nousta keskeytymisestä huolimatta. Noin nopeasti niiden ei pitäisi romahtaa koska masussa oleva istukka erittää hormonia niin kauan kuin toimii - ja kun ei toimi niin tulee ulos? Eli eipä hätiä. Varmaan stressittömintä jättää testaamatta ja iloita niistä oireettomista päivistä - mulla ainakin yhtä vuoristorataa ja oireet muuttuvat laidasta laitaan (pohjaton nälkä - huono olo ja nirso ruokahalu, alakuloisuus - euforisuus..).

Pipsis 6+0
 
No jopas oli tekstiä tullut tämän päivän aikana, mahtavaa!

Mie88 kovasti voimia :hug:

Moonchaser niin kuin moni on täällä jo sanonutkin, älä vielä menetä toivoasi! Pääsitkö mittauttamaan tuon hcg:n? Tsemppiä :hug:

Ja onnea kaikille pikkuisen ultrassa nähneille :flower: Mä vielä odottelen aikaa saapuvaksi tuohon ekaan ilmaiseen ultraan.

Tänään soitti terkkari neuvolasta ja niinhän se on että anemiaa pukkaa... Lääkärin käskystä lisärauta aloitettava heti ja tuplana... parin viikon päästä sitten uusiin mittauksiin. Ferritiiniarvo oli 5 jotain (yksikköä en tiedä) mutta kuulemma pitäisi olla paljon paljon korkampi. Eikä mitään käsitystä mistä ihmeestä tämä voi johtua, ruokailutottumukset on ihan samat kuin aikaisemminkin ja silloin ei mitään tällaista ollut.

Töissä vähän lipsahti tänään tuosta arvosta ym. mun parhaimmasta parhaimmalle työkamulle ja tuohan arvasi het mistä on kyse. Tosin en myöntänyt mutten kyllä kieltänytkään :saint:

Nyt hetkeksi telkun ääreen ja sitten unten maille, vielä ei ihan saa unta kun vasta töistä kotiuduin...

Metku 7+6
 
Hola! Riviin ilmottautuu uusi maha :heart:
La 25.10 viides nyytti PHKS

Viimeviikon torstaina tein testin ja heti + ihanaa!
Oireita on tullut heti; mä olin ihan täynnä intoa vuodenvaihteessa ja tälle vuodelle 2012 oli hienoja suunnitelmia. Parissa viikossa ne on jäänyt väsymyksen alle. voisin vaan nukkunukkua ja nukkua! Pahoinvointi on tosi aaltomaista ja voimakasta, sekunnissa saattaa hyvä olo muuttua palaksi kurkkuun, joku herkku mitä oon oikein himoinnut muuttuu matkalla suuhun oksettavaksi.. Suklaa on ihan ehdoton NO! Eilen otin muutaman palan ja heti, välittömästi mahan sisus ylös ja hmm.. pitkä istunto. Heitti aivan vedelle takaluukun tuotteet. Mielenkiintoista, koska kysyn vaan: kuinka nainen tulee toimeen ilman suklaata?! No sitten palelu, tälläkin hetkellä takassa tuli, lämpötila näyttää +25 mutta täällä on vaan niin kylmä. Torkkupeitot rock !:LOL: mutta kaikki nämä edelliset ottaisin vaikka viisinkertaisesti jos pääsisin inhottavimmasta, mielialojen vaihtelusta eroon! Mies parka on ihan hämillään kun ensin itketään liikutuksesta sitten siitä että "sä et välitä ja et tajuu" ja sitten raivotaan. Kolme raskautta takana ja koskaan ei tälläistä!! Viimeisin raskaus v. 2005 oli voimakasta pahoinvointia muutenkin oli olo ettei tää nyt oo ihan normi, syntyi kaksoset... Tämä maksimaalinen mielenheittely nostaa kyllä kysymyksen, mitä jos on taas!? =) Ihanaahan se olis, mutta taas kuviot uusiksi kun toivoin iltatähteä jonka kanssa saa lölliä kodossa kun nuorimmaiset aloittaa koulutien. Saa nähdä.
Edellisistä kun on niin aikaa, päässyt unohtumaan missävaiheessa sinne neuvolaan piti mennä, viimeistään? Vielä ei viitsis soitella aikaa kun tässä pienenä pelkona ja tuoreessa muistissa kaksi keskenmenoa v. 2010...

Hmm.. Mitenkäs, uskallatteko käyttää ateriakorvikkeita? easydietin pussiruuissa on muutama mitä vois ilman pahoinvointia syödä.. enhä sekin parempi kuin olla ilman mitään..?
Olen aktiivinen liikkuja mutta tuo hiivatin väsymys nyt koettelee.. aamulla ajattelin vetää kunnon treenin salilla mutta into ei riittänyt ja saunan kautta kotiin. Jotain on kyllä pakko, johan tässä lötkistyy ihan kokonaan!

Jänniä aikoja, pysytään kuulolla, hauskaa viikkoa kaikille! :heart:

Myssypingviini + massu rv. 4+6
"vanhat lapset" tyttö 2001, tyttö 2001 ja tyttö ja poika 2005
 
Krumeluu Kummalle vain viestiä :) Onnea ultratuloksesta, todella ihanaa kun miettii vielä miten "kaikki alkoi"!!!! :heart:

Syömisistä, olen välttänyt vakuumipakattua kalaa ja lihat kypsänä... Jos alkaa välttelemään todellakin kaikkea mikä voisi aiheuttaa jotakin, niin paastolle menisi koska missä tahansa elintarvikkeessa voi olla bakteereja ja onkin, eri asia onko juuri listeriaa tmv. Eilen esimerkiksi söin fetajuustoa (Arla). Tutkimusten mukaan listeriariski ravintolaruoissa on todella pieni, mutta riski on silti olemassa. Eihän näitä ruokasuosituksia ole kautta aikain ollut ja lapsia on syntynyt silti =)
 
Moi kaikki syyskuiset odottajat! :wave: Mä liityn myös mukaan tähän pinkkaan. Sain reilu viikko sitten plussan ja sen jälkeen oon tehnyt vielä monta varmistelu testiä, että uskottava se nyt on, että neljäs ipana on toivottavasti syyskuussa sylissä.
Billabee-33v-LA 26.9.-neljäs-NKL
Oireita on ollut aika paljon ja olo tuntuu ihan raskautuneelta. :) Jännitän tässä, että koska alkaa pahoinvointi. Edellisissä raskauksissa se on ollut ihan kamalaa ja viimekin kerralla olin 6 viikkoo sairaslomalla sen takia. Nyt on parina päivänä jo ollut sellasta lievää etomista, että kai se tästä taas kohta alkaa. Aivan innoissaan kyllä ollaan tästä raskaudesta, kun tätä kovasti yritettiin ja toivottiin. Ultraan mennään varmaan sitten parin viikon päästä, vielä en ole varannut sitä. Tästä se odotus taas alkaa ja toivottavasti kaikki menis onnellisesti loppuun asti. Täällä onkin moni jo paljon pidemmillä viikoilla, mutta kiva jos on muitakin loppupääläisiäkin.

Billabee 4+6
 
myssypingviini: Käsittääkseni noita dieettivalmisteita ei suositella raskausaikana. Itselläni ei ole niistä kokemusta, mutta eräs kollegani on käyttänyt sellaista valmistetta kuin nutrilet (tmv.) ja lopetti heti kun sai tietää olevansa raskaana. Hänen mukaansa tämän valmisteen käyttöohjeissa oli mainittu ettei tuote sovellu raskaana olevalle.

Ruokavaliosta: Täällä onkin keskusteltu mitä voi syödä ja mitä ei. Itselleni tuli isona yllätyksenä että "kiellettyjen" ruoka-aineiden lista on niinkin pitkä! Rakastan sushia, mutta se on nyt ehdoton 'nou nou', samoin juustot - tosin juustoja nautin hyvän viinin kera silloin kun nautin, joten ne jäivät siten muutenkin pois :) Pakastevihannekset oli yllätys - vaikka toisaalta aivan loogista. Salmiakista en edes erityisemmin pidä. Tarkkaan saa miettiä jos kaikkia kieltoja aikoo noudattaa, mutta kuten joku tuolla totesi, ehkä se ei ole edes tarkoituksenmukaista.

Paljon onnea kaikille uusille ja tervetuloa :)

Vanilla Whip (5+0)
 
Zuh
Ruokarajoitteista: itse välttelen ulkolaisia juustoja, tietämäni mukaan kotimaisia juustoja voi syödä koska niistä sitä listeriaa testataan hyvin. Salmiakkia syön jos tekee mieli, mutta pieniä määriä. Raaat pussikasviket pannsassa myös täällä. Muuten en kyllä jaksa paljon stressata, pahimmat riskit vain kärsin.

Tervetuloa kaikille uusille, meitä alkaa olla melkoinen massukasa jo :)

Uusi aamu! Tekeeköhän tuo yksi vapaa välissä enemmän hyvää vai pahaa?

Zuh&Natiainen 5+0 POKS!
 
Örk.
Ensimmäinen aamu, kun silmien avaamista ei seuraa välitön oksentaminen. Mutta eipä hätää, muutaman kerran on jo meinannut laatta lentää. Eli ei tää tästä mitään "ohi mene". (Kuten työterveyshoitaja yritti ystävällisesti viikko sitten lohdutella).

Yritin vähän siivoilla, mutta tosi vaikea olla tolpillaan, kun yökkäyttää koko ajan. Koiraa käy sääliksi kun en pysty tekeen sen kanssa mitään. Raukkaparka vaan makaa. Huono omatunto kaiken muun pahan olon lisäksi.

Työterveydestä soittoa odottelen, ei minusta mihinkään töihin ole. Ei sais ressata eikä ahistua, mutta täytyy sanoa että nyt ressaa ja ahistaa. Taitaa mieski ajatella, että oon vaan laiska. Kysyi eilen että koska aattelen mennä töihin. No enpä tiiä! Tää yökkiminen ja makaaminenhan on niin hauskaa...!

ARGH :mad:
 
Ruoista Arla vakuuttaa että kaikki tuotteet ovat turvallisia myös raskaana oleville. Tässä linkki listeria-artikkeliin, joka on mielestäni hyvä osoittamaan sen että vältettävien ruokien lista on oikeastaan vain varmistelua.

Listeria - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

- Listeriatartuntoja todetaan Suomessa n.20-45/vuodessa
- Elintarvikkeita tutkitaan paljon, esim tyhjiöpakatut kalatuotteet joissa listeriariski on suurin (koska valmistusprosessi ei tuhoa bakteeria). Kuitenkin vain n.2% tutkituista ylittää lakisääteisen arvon.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Tervetuloa uudet!

Ruoka-aineista eihän pakastevihannekset ole kiellettyjen listalla?! Ne tulee vain kunnolla kuumentaa. Mä himoitsen fetaa,erityisesti arlan aurinkokuivattutomaatti vaihtoehtoa. Koitan nyt kuitenkin kohtuudella syödä sitä. Muistan. Esikoista odotaessa olin aivan hysteerinen ruokailujen suhteen,kuorin myös kurkut, enkä voinutkan kuvitellakkaan syöväni fetaa en edes arlan :) kukin menee tyylillään :)

Omassa navassa ei mitään erikoista,piinaava on nää viikot. Oireita on ja menee. Iltaan kohti enempi huono-olo tulee esiin ja päivällä on pakko ottaa päikkärit. Sain varattua ensimmäiset ultran ( nt- ultra) 2.3. Reilu kuukausi vielä sit voi toivottavasti hutaa koko maailmalle että olen raskaana :)

Ranskis ja herne 6+1
 
Tervetuloa uusille! =)

Ja Krumeluu onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:

Tuosta raskauden jatkumisesta vielä.. eli minulla on takana keskeytynyt keskenmeno ja täytyy kyllä sanoa että oireet kesti siihen päivään saakka kunnes kaavinta oli tehty :( Eli ei välttämättä oireet katoa kuin tuhka tuuleen vaikka raskaus olisikin mennyt kesken. En todellakaan halua pelotella ketään mutta itse olen kyllä sen jälkeen ollut aika varovainen nt-ultraan saakka. Toivotaan että nyt menisi kaikki hyvin :heart: Eipä se murehtiminen auta asiaa, sille kun ei voi itse mitään..näin olen yrittänyt ajatella =)

Ruuista..itse olen graavilohen suurkuluttaja enkä aio raskausaikana jättää sitä syömättä, tosin suolaamme sen itse eli en minäkään koske kaupan vakuumipakkauksiin :) Salmiakkiakin popsin jos siltä tuntuu, mutta minulla onkin tosi alhaiset verenpaineet ja tää huimausongelma ni lienee parempikin näin päin.

Monella onkin ollut jo eka neuvola, täälläpäin se on vasta rv10 ja minä sain omani 10.2 =) Mutta nyt pikkuneidin luokse, tuolta leikkikaaren alta huhuilee siihen malliin..

Ilon lapsi ja minimii 7+3 :heart:
 
Huh, huh tätä väsymyksen määrää!! Mulla on nyt ollut 2 vapaapäivää, eilen nukuin melkein 2h aamupäivästä ja tänään myös. Eipä ainakaan nukkuessa tarvi kärsiä huonosta olosta... Paha olo on, jos yhtään herkemmin oksentaisin niin tekisin sitä kyllä jo. Mulla on vaan aina ollut sellainen "tapa", jo lapsesta asti, että pidättelen oksentamista ihan viimeiseen asti. Siis oksennustaudissakin. Viime raskauksissa en kyllä pystynyt pidättämään, kun sitä vaan tuli ja tuli.

En ymmärrä, miten jaksan loppuviikon, kun on 9-16 päiviä ja matkoihin menee 1-1,5h/suunta. Sairaslomaakaan en voi ottaa, kun opiskelen. Jos olen pois, niin eipä niitä opintoja saa suoritettua eteenpäin :(

Mulla oli just ennen raskautta ihan kauhea himo fetajuustoon. Laitoin sitä JOKA ruokaan. Nyt se inhottaa ja alkaa etoa, kun jo ajattelen sitä :x

Metku, toivottavasti rauta nyt auttaa, ja eiköhän se auta, kun tupla-annoksella aloitat! Mitä rautaa syöt? Mä muistan, että mulle ei jotenkaan sopinut yhtään ne raudat, mitä esikoisen aikaan koitin syödä, kun hemoglobiini oli alle 100. En kunnolla kyllä muista, mitä oireita niistä tuli, mutta jotain, etten niitä sitten halunnut syödä.

Myssypingviini, siis on teillä jo kahdet kaksoset? :D Wautsi! Tevetuloa joukkoon, kuten kaikki muutkin uudet; tervetuloa!

Onnea kaikille ihanista varhaisultrakuulumisista :)

Ihan kauheeta tää sängyssä makaaminen :ashamed: Heti, kun on vähän pystyssä tulee joko ihan kamalan kylmä ja sitten tosi huono olo :headwall: Makuuasennossa on paras. Ihania nää vp:t siinä mielessä, mutta jännittää "arkeen" palaaminen.

Salainen rv 6+1.
 
Metku: jahas, täällähän on tuttujakin :D Onnea odotukseen :)

Jokunen tuttu nimimerkki näyttää myös tuolta keskenmenon jälkeen kuumeilevien pinostakin olla.

Ilon lapsi: ite kans oon hyvin varovainen ultraan asti.. Ei tietenkään ketään halua pelotella, mutta jos sen on saanut karvaasti kokea, niin haluaa pitää jalat maassa.

Salainen: Ite söin koko viime viikon fetaa. sitä teki vaan niin helkutisti mieli..

Sitten omaa napaa.. Viikonloppuna hävis kaikki oireet :| Soitin eilen neuvolaan ja vaihtoivat ensi viikon ultran tälle torstaille.. Ei ollut varma näkyykö vielä mitään, mutta tilanteen mukaan sitten edetään.
Nyt en tiedä sitten onko tämä tajuton päänsärky "raskausoire" vai johtuuko pelkästään stressistä.. Nälkä tuntuis kokoajan olevan, mutta stressi on sen verta kova, että sekoittaa kroppaa totaalisesti. Väsymystä on, mutta sekin on selitettävissä kuopuksen huonolla yöllä ja tällä jatkualla pähkäilemisellä |O
 
Laatoitus aloitettu...viikon kesti jatkuva mahalaukun ylösalaisin oleminen. Eilen aamulla olin lähdössä koulutukseen (2,5h automatka) ja 5min ennen kun pomon piti tulla hakemaan alkoi tulla yli oikein kunnolla...jee! Sain kuitenkin siinä ajassa sisukset tyhjäksi ja urheasti matkustin istuen yhteensä 5h autossa, 3h koulutuksen vuoksi...voi elämän kevät! Huomisen kun vielä jatkaa rutistaa saisi pari päivää vapailla...huoh.

Guitar: periaatteessa ratsastuskin on sallittua niin kauan kun se tuntuu hyvälle. Meidän putte vaan on senvarran sähköjänis (5v), että en uskalla ajatellakaan. Eikä tallilla muuten ole oikein minulle sopivaa ratsua, olen senverran kookas tätskä, että pitää olla hevosellakin kokoa. Pelkään putoamista tai muuten alle jäämistä, että jättäydyn suosiolla sivummalle, ettei ainakaan siksi km tule. Tyttären kisareissuilla on kuitenkin pakko olla minunkin riimun toisessa päässä, joten muutoin pysyttelen sivusta seuraajana.

Oletin olevai ihan vauhko ja paniikissa jos ikinä vielä raskaaksi tulen. Nyt olen kuitenkin ollut yllättävän tyyni ja ihmetellyt sitä? Liekkö sitten joku itsensä suojaamismekanismi tai jotain sinne päin. Pari päivää vielä ultraan...sitten kun olen ominsilmin nähnyt "yksiössä" elämää, uskallan ehkä vähän tuulettaa.
Meidän nuorisolle ei olla vielä raskaudesta kerrottu...vähän jännittää alkavatko haalia muuttolaatikoita uutisen kuullessaan:)
Esikoinen vasta kotiutui armeijan harmaista ja aloitti työt, ei ole kiire muuttaa kotoa...tosin nyt se kiire voi tulla. Kakkosella kakkosvuosi lukiossa, eli kirjoitukset ja kotona rääkyvä vauva...varmaan huutaa hurraata. Kuopus on muuten vain juuri pahimmassa angstiteini-iässä...kun kaikki on niin v*tun tyhmiä, eikä tajua mistään mitään...ihana perhe<3

Ultraa odotellessa Helmihelmiina ja Toukka 8+2?
 
Uusia tullut taas vino pino, tervetuloa :) Ja tekstiä tulee hurjaa vauhtia, hyvä vaan! Meitä syyskuisia odottajia näyttäisi myös olevan aika moinen joukko, mahtaa olla syyskuussa ruuhkaa synnäreillä :D

Ruokarajoitusten kanssa yritän toimia maalaisjärjellä. Varmasti vetelen vielä monta hampurilaista majoneesilla ja juustolla :D

Onko täällä ollut vielä puhetta vitamiineista? Popsitteko jotain vitamiineja? Ite oon syönyt jo edellisesn raskauden (km) ajoilta asti Multivitan raskaus -vitamiineja.

Entäs onko kukaan muu ollut yhtä hullu kuin minä hankintojen suhteen :D Ostin meinaan hennesin alesta startti vaatepaketin kokoa 50 (-50%). Jäi hintaa niin vähän että oli ihan pakko.

Meillä onkin hankintoja aika paljon edessä kun kuopukselta (4v)ei ole jäljellä kuin pinnasänky ja vaunut. Jotain harsoja, lakanoita ja kantoliina taitaa olla.

Ootteko kertoneet jo muille raskaudesta?
Minä kerroin viikonloppuna äidille ja veljelle, he olivat muutenkin tietoisia yrittämisestä ja etenkin äiti oli tukena edellisessä keskenmenossa. Mutta tänään jäin kyllä kiinni koulussakin - muutama oli sitä epäillyt jo viikon ajan ja kysyivät sitten suoraan, en osannut valehdellakkaan. No, mutta en usko että kauaa olisi pysynyt salassa - jos se pahoinvointi kohta yllättää ei varmasti jää epäselväksi luokkalaisille, etenkin kun hoitoalalla opiskellaan ja lapsi/vauva -asioista keskustellaan joka päivä (lapsiin erikoistutaan). Sitä ollaan jo luonnostaan tuntosarvet herkkänä tälläisille jutuille :)

Muille ei ole tarkoitus kertoa vielä vähään aikaan. Esim. appivanhemmat saa odotella vielä hetken, koska en jaksa sitä hössötystä ;)

Adora 5+0 (mini-poks)
 
Niin ja ei edelleenkään muita oireita kuin tuhoton tissi-arkuus! Ei väsymystä, ei pahoinvointia, ei päänsärkyä, ei jomota, ei pistele, ei mitään. Kuopuksesta tein raskauspäiväkirjaa ja tässä vaiheessa oli ilta kuvotusta, väsymystä, kovia jomotuksia ja päänsärkyä.

Yritän olla ajattelematta sitä pahinta, koska tiedän ettei raskaudet mene aina samalla kaavalla ja oireetkin voi mennä aaltoillen..
 
Täällä käytiin siis tänään varhaisultrassa, kaikki hyvin ja selvisi että matkassa onkin kaksi pientä ihmisen alkua :O Kaksi pientä sydäntä sykki omissa yksiöissän, ja oon kyll yhäkin ihan hämilläni :O
Menen kahden viikon päästä uudestaan, koska on kuulema vielä 30-40% mahdollisuus ettei toinen pysy matkassa. Sitten selviää saanko kaksos- vai yksöspaperit.

Menhit 6+3 <3
 
Ekat saikkupäivät haettu!

Väsymys ja huimaus alkoi olla sen verran infernaalista, etten töihin uskaltanut tänään mennä. Kaksi päivää sairaslomaa, torstai olisi muutenkin vapaa.
Ei ottanut työterveyslääkäri mitään verikokeita tai mitään, kun torstaina on eka neuvola, niin sanoi että siellä joka tapauksessa ne kokeet ottavat. Sitten jos oireet pahenee niin uudestaan vaan lääkäriin.

Perjantaina alkais ensimmäiset raskauden aikaiset yövuorot...saas nähdä mitä siitäkin tulee.


Olen pahoillani tästä kovin omanapaisesta postauksesta...
Lukaisin silmäillen läpi tänne tulleet 3 sivullista tekstiä (hurjaa vauhtia tänne kirjoitetaan!!!). Puolet ehti jo varmaan unohtua.

Tervetuloa uudet
ja toivottavasti Moonchaserilla kaikki ok.


Piikikäs + Korak
jotain viikkojen 7+2 ja 8+4 välillä :)


Edit: pakko tulla vielä tuon Menhitin postauksen nähtyäni: Onnittelut kaksosylläristä! Toivottavasti pysyvät molemmat matkassa :heart:.


ai niin... päivän piristys oli kun saatiin liput ultra Bran comeback-keikalle ensi maanantaille. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Menhit
Tervetuloa uusille! Vaikka melko uusi sitä itsekin olen :)

Vitamiineista; syön juu jotakin raskausvitamiineja sekä kalsium-tabuja (en juo maitoa). Maitohappobakteerinappeja nappailen välillä.

Kertomisesta; mua jo vähän hirvittää miten moni tietää...!! Töissä varmaan jo suurin osa....... :D Mutta miten sitä muka pystyy olemaan kertomatta? Kun kaikenlaista siellä tulee aina höpöteltyä... Mulla on mukavia ja aika läheisiäkin työkavereita :) Ihan julkista tietoa tästä nyt tietty tulee vasta 12+, jos sinne asti pääsee.. En ihan kaikille hyvänpäivätutuille aio kuitenkaan vielä kertoa :)

Tänään ollut ihan ok olo, aamulla meinas hieman yökötyttää. Töissä vaan muutaman kerran kävi pahan olon tunne, vaikka söin aika huonosti (ei maistunut..) Heti kyllä meinaa pikkasen ahdistaa, kun on parempi olo/oireet vähenee/vaihtelee- onko masussa kaikki ok?! Mutta semmostahan tämä on, huolta ja murhetta, toisaalta taas iloa ja onnea.. Ja kaikkea siltä väliltä!

hawwe & minipapu 5+2 (<---näköjään vau.fi raskauslaskuri on hieman muuttunut, tänään olisikin sen mukaan 5+2, eikä 5+1..Ja neuvolan mukaan ehkä 5+3. Joten menen keskiarvolla :) )

Ja Menhit, wau, aika hurjaa!! Onnea tuplasti :)

Ja Piikikäs, oon kade Ultra Bra-keikan lipuista!!! Hieno juttu :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Menhit

Yhteistyössä