Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Moonchaser hei älä nyt heitä kirvestä kaivoon! Hcg:n pitoisuus vaihtelee elimistössä, aluksi se kaksinkertaistuu puolessatoista vuorokaudessa ja on huipussaan jonka jälkeen hormonipitoisuus laskee. Eli hcg ei kasva raskauden edetessä vaan ainoastaan alussa.

Tsemppiä sinne ja mene ihmeessä sinne ultraan tai verikokeisiin niin sat mielenrauhan! Toivotaan että kaikki olisi hyvin =)
 
Onpa tosiaan ollu vilkasta! Muutama päivä (okei olihan niitä 5) poissa ja tekstiä on sivukaupalla. Ihanaa :)

Tervetuloa uudet. Voimia mie88 ja toivottavasti Moonchaser siellä kaikki hyvin! Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! Meillä tänään varhaisultra, jännittää! Palaan asiaan sitten illalla.

Kilimanjaro 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen vähän kateellisena lueskellut ihania ultra kuulumisia täältä. Itse kun päätimme odottaa kunnon ultraa..

Olo on ollut vaihteleva. Etova olo pysyy pois kunhan ei anna päästää nälän tunteen yllättämään. Eli toisinsanoen, syöty on ja paljon. Miten ihmiseen voi upota näin paljon ruokaa. Ja ihan kunnon ruokaa vielä. Makeaa ei tee mieli paitsi pienin määrin toffeeta, mitä yleensä en syö koskaan. Ja iltaisin maha on niin turvonnut, että oikein ahdistaa..

Yöllä saa nousta ainakin kaksi kertaa vessaan ja sen jälkeen saakin sitten kieriskellä ja pyöriä sängyssä että saa unenpäästä kiinni.

Ainoa ihmetys on, että rinnat ei ole läheskään niin kipeät kuin ne on ollut. Arat kylläkin muttei niin sattuva kuin on ollut viime viikot.

Vilu on kova iltaisin tai silloin jos kylmettää itsensä hetkellisesti niin ei tahdo millään meinata lämmetä.

Väsymys on mieletön ja unet mitä ihmeellisempiä. Ihmisiä joita en ole ajatellut moniinmoniin aikoihin ovat ilmestyneet uniini..

Täällä odotellaan vain sitä lähetettä sinne äitiyspolille. Siellä luultavasti ultrataan ekalla kerralla vaikkei viikkoja kunnon ultraan vielä olisikaan tarpeeksi.

Eli oireita on mutta jotkut vain vähän muuttaneet muotoaan. Onneksi etova olo pysyy hyvin kurissa omilla avuilla.

Nia88 7+3
 
Marge77, sama vika. Kateellisena lueskelen näitä vähäoireisia, minusta tuntuu, että pahoinvointi vaan on lisääntynyt eikä rajoitu mitenkään aamuihin. Tänään olen jo neljä kertaa tuolla pöntön läheisyydessä käynyt norjaa puhumassa :D Sängyn vieressä kokoajan ämpäri.. hyrr... Lisäksi olen saanut nyt kaameen flunssan tähän kaupan päälle, kurkku kipee ja aivastus saa aikaan vihlontaa mahassa.

Soittelin tänään vihdoin neuvolaan :) jotenkin heräsin siihen, että ainii, se ois pian tehtävä.. ja sain ajan vielä tälle viikolle. Hämmentävän nopeaa toimintaa. Silloin ois viikkoja koossa pyöreät 8+0. Pitää kaikenlaisia lomakkeita sitä varten täyttää.
Mutta mukavan oloinen hoitaja oli kyllä puhelimessa! Jännittää jännittää!
 
Marge77, saikkua vaan suosiolla jos olo on semmonen! Joskus se vaan on niin rajua se pahoinvointi, että ei työkykyinen ole. Eiköhän se joskus siitä sitten helpota..!

Pahoitteluni mie88 :(

).( Alotin klo 12 soittamaan neuvolaan, äsken sitten vihdoin oli puhelin siellä päässä päällä... Sain sen ekan ajan varattua (13.2). Jes.

hawwe & minipapu 5+0
 
Hei kaikille!

Mahtuiskohan vielä mukaan? Täällä raskaus ihan alussa ja laskettu aika ois 30.9. Olen kahden vaiheilla, että olisiko paikkani täällä vai sitten lokakuisissa, semmoista ketjua ei kuitenkaan vielä ole ja muutenkin kiertoni on lyhyt ja toiveissa olisi, että vauva tosiaan vaikka syyskuun puolella jo syntyisi.

Eli la 30.9., kolmas raskaus, Kättärille mennään. Nyt siis menossa rv4+1. Haalean plussan sain jo viikko sitten 3+1, 3+3 vähän vahvemman plussan ja ehkä vielä tällä viikolla vois jonkun testin tekaista, mutta menkat nyt kuitenkin 4-5 päivää myöhässä.

Oireita ei vielä juuri ole, vähän repäisykipuja ja aika pohjaton nälkä sekä väsymys. Aiemmissa raskauksissa olen kärsinyt voimakkaasta pahoinvoinnista, olen sairiksella ollut vähintään kuukauden molemmilla kerroilla, oisko viimeksi ollut jotain 6-8 viikkoa sairista ja pariin kertaan tiputukseen jouduin. Joten sitä odotellessa siis. Viimeksi taisi alkaa 6. viikolla. Oon tietty toiveikas, että jos se nyt menis kuitenkin eri lailla, mutta en jaksa uskoa. Eli Marge77 tsemppiä sinne ja jos joudut olee sairiksella niin ole vaan ihan rauhassa, ei sille voi mitään. Kokemuksesta tosiaan tiedän, että eihän sitä nyt voi töitä tehdä siinä tilassa. Minulla paha olo on alkanut helpottaa sitten joskus 13. tai 14. viikolla ja silloin on voinut taas töihin mennä ja viikon 20 aikoihin on ollut jo hyvä olo. Muuten raskaudet on menneet hyvin.

Eipä tässä varmaan muuta ihmeitä, ylimääräisiin ultriin en oo menossa jos ei erityistä tarvetta tule ja eka neuvolakin on jo varattu, kun kävin esikoisen kanssa neuvolassa viime viikolla. Se on rv 7+5. Nyt ei muuta kuin oksuja oottamaan!

Bamboo 4+1
 
Miten on, määrääkö yleislääkäri lääkettä raskauspahoinvointiin? Vai pitääkö mennä gynelle? Meillä on häämatka edessä ja ressaa ihan kamalasti se matkustaminen. Ihanaa oksennella ja yökkiä koneessa 300 muun seuratessa. Siellä perillähän pärjää kyllä kun saa olla rauhassa.
Toki jos raskaudesta (ja erit. pahoinvoinnista) olisin tiennyt, olisi matka todnäk. jäänyt varaamatta. Mutta tilanne on nyt mikä on.
 
mie88 :'(

Oli pakko tehdä tänään vielä yksi testi tuossa päivällä kun ei mitään oireita oikein ole. Ja vahvan plussan näytti heti. Et kyl se varmaan tarvii uskoa vaikka ei mitään kuvotusta tai väsymystä ole. Niinkuin aikaisemmissa raskauksissa on ollut

smurffiina84 4+6
 
Bamboo81: tervetuloa ja tule ihmeessä tänne syyskuisiin jutustelemaan :) Mulla oli esikoisen la pari vuotta sitten 30.9 ja silloin syyskuisissa kirjoittelin..Jälkeen päin sitten lokakuisissa kun tyttö syntyi 7.10.

Suuret pahoittelut mie88 :( Voi harmi...

Mä möläytin tänään mun työkaverille mun raskaudesta! :O Ei mun pitäny vielä kellekkään kertoo, mut se vaan pääsi suusta kun oltiin kaksin huoneessa..Noh, toivon vaan ettei huutele asiasta eteenpäin vaikka kyllä sanoin, että kaikki on tosi alussa, että ELÄ KERRO kellekkään..

Mulla vatsaa jomottelee ja repäisykipuja on välillä kun nopeasti nousee ylös. Aika inhan tuntuisia kun töissä joudun nostelemaan ihmisiä :| Mahaa turvottaa ja nälättää. Mullakin noita kummallisia ja tosi selviä uniakin
näkyy! Yksi yö näin ihan kauheita kauhu unia! :$

biba 4+6
 
Tänään oli aamulla taas tosi paha olo, onneksi oli vp niin sain aamupäivästä nukuttua melkein pari tuntia. Heti herättyä tuntui tosi kovaa kuvotusta, mutta mullapa oli suolapähkinöitä siinä vieressä muutama ja söin niitä ennen kuin nousin ja huono olo häipyi samantien :D Vaikea ollut edelleen keksiä mitään syötävää, kun tuntuu, että mikään ei maistuisi/mitään ei tee mieli. Vatsakin ollut edelleen vähän sekaisin.

fairytale, tuu kertomaan ultrakuulumiset! Onhan kaikki hyvin? :wave:

Tillu, siis missä laulukisoissa oot ollut? Onnea voitosta!!

mie88, jaksamisia :hug:

Tervetuloa mukaan Bamboo ja kaikki muutkin uudet! :wave:

moonchaser, eihän ton vielä tarvi tarkoittaa mitään. Toivottavasti pääset pian tarkempiin tutkimuksiin! Mäkin muistelen kuulleeni, että se hcg pitoisuus virtsassa vaihtelee ja olisi nimenomaan alkuun vahvimmillaan.

Pipsapippuri, mä en ole kyllä koskaan tehnyt kuin yhdet testit per raskaus. Aina on kyllä tullut niin tummat viivat, etten ole senkään takia epäillyt tulosta + oireet ovat olleet niin vahvoja, ettei senkään puolesta ole tarvinnut, tai tullut itselle tarvetta tehdä.

Ellame, mä luin koko ajan, että Dextra tekisi aikuisultria ja mietin, että mitä se edes tarkoittaa :LOL:

Ootteko tällaista nähneet/katsoneet: Kiinalainen syntymäkalenteri :D Ja onko aiemmissa pitänyt paikkaansa? Mä muistelen jonkun vastaavan, joka piti edellisten kohdalla paikkansa, ton mukaan esikoinen ei pitänyt, mutta kuopus piti. Saa nähdä, pitääkö tämä tuleva :)

Salainen rv 6+0.
 
Viimeksi muokattu:
Mie88 :hug: Voimia!

Moonchaser Älähän vielä luovuta! Joku mainitsikin jo että r-testi ei näytä myöhemmillä viikoilla välttämättä enää kunnolla plussaa, koska hcg arvot ovat korkeimmillaan ihan alussa. Oireettomuuskaan ei suoraan tarkoita että jotain olisi vialla! Käy ihmeessä siellä ultrassa, saisit ainakin vastauksen huoleesi! :hug:

Hain tänään kaupasta survivor -pakkauksen pahoinvointiin :D Jota ei kyllä vielä ole, mutta varmaan kohta on. Ostin siis kaikkea pientä syömistä laukkuuni, Alpen -patukoita, pilli-mehukeittoja, makuvesiä, rusinoita - myös purkka ja kurkkupastillit (eli kaikki raikas) helpotti edellisissä raskauksissa kuvotusta.
 
Soittelin tänään sinne neuvolaan, ja laitto miut, kuten arvelinkin, varhaisultraan. Ja sainkin ajan jo huomis aamuksi! Sitä tässä sitten jännäillään.
Nyt on alkanut pahoinvointi hiipiä kunnolla elämään. Saas nähdä pahentuuko vielä, vai pysyiskö vaan tässä vellovassa yökkäilyssä.

Menhit 6+3
 
salainen mulla ei pitäny kumpikaan paikkaansa mutta joku tuon tyylinen kalenteri on olemassa joka minulla piti molemmista paikkaansa =)

Ellamae täällä myöskin eräs joka on residuaalivehkeellä edellisessä raskaudessa ultraillut potilaiden virtsarakon sijaan omaa mahaa :whistle::saint::LOL:

Bamboo81 tervetuloa mukaan! =)

Pipsanpippuri minäkään en ole tehnyt testiä enää raskaana 3+ jälkeen, mutta ovistestejä tein huvikseni pari kun jäi jäljelle:p

Äh tää nälkä on niin rasittavaaaa!!!!! en muista milloin viimeksi oisin ollut kylläinen :(
 
Mie88:voimia :hug: Tsempit kaikille pahoinvoinnista kärsiville.
Onko kellään kokemusta parvorokosta raskausaikana? oon töissä päiväkodissa jossa yhdellä lapsella mahdollisesti parvorokko.Huomenna meen ottaan verikokeet...tuloksissa menee se 1-5pvää.Vähän kauhistuttaa mitä voi vauvalle tehä :(
 
mie88: :hug:

Ruoka-asiat taas mietinnän alla...Eli tämän pahoinvoinnin keskellä tekee mieli vain tiettyjä ruokia ja nyt himoitsen Arnoldsin ihania bageleita tai Subin grillattu kananrintapatonkia! Oi, ne olisi ihania!! Mutta kumpaakaan en uskalla syödä, bageleissa on tuorejuustoa (sitä olen tunnollisesti vältellyt, eikä maistu millekään ilman sitä) ja noissa patongeissa on cheddar(?)juusto joka vaan lämmitetään ja lisäksi ne kananrintapalat on sellaisia valmis juttuja, jotka on ties mistä asti kuljetettu ja nekin vaan lämmitetään pikana...:| Uskallatteko te syöödä tuollaisia? En ole mikään hysteerinen ruokarajoituksien kanssa, mutta nuo arveluttaa. Pienihän riski on mutta mahdollinen...:( Ja sitten alussa teki mieli mäkki/heseateriaa, mutta niissäkin se juusto. Sellaisen yhden söin ja jätin juuston ottamatta. Mitä mieltä ootte majoneeseista? Niitä olen syönyt just tuollaisessa yhteydessä, mutta eikös niissäkin ole raakaa kananmunan keltuaista. Eihän mitään saisi kohta syödä jos miettii liian tarkkaan. Sitä vaan tuon keskenmenon jälkeen haluaa minimoida itsestä johtuvat riskit.

Järkky turvotus alavatsalla iltaisin, näyttää kun viikkoja ois jo ties kuinka paljon...:D

LS + pikkuinen 7+2
 
Zuh
Moonchaser: tsemppiä! Tosin kuvittelisin että tässä vaiheessa jos menee kesken niin pitäisi kyllä tulla vuotoa yms. Ettei ihan huomaamatta kuitenkaan?

Työjutuista: itse vaihdoin työpaikkaa syksyllä ja oikeasti periaatteessa "harmittaa" jäädä äippälomalle. Mutta ei siis oikeasti kuitenkaan, töissä vaan on niin kivaa :) Teen tällä hetkellä 6 päiväistä työviikkoa ja pitkää iltaa muttei tunnu missään, ihmeellinen raskaus! Näillä työmäärillä ois normaalisti ihan puhki, mut ei nyt vaan. Ja ei, en ole mikään supernainen, ekalla kerralla olin ihan puhki tässä vaiheessa..

Marge77: sairaslomaa vaan, jos ei ole työkuntoinen niin ei ole. Olotilalleen ei mitään voi ja kerran päivässä on vielä ihan siedettävä määrä :)

Kaikki ruoka maistuu vielä, vähän turhankin makoisasti.. nyt laatuaikaa pikkumiehen seurassa!

Zuh&natiainen 4+6
 
Juli05: Tiedän yhden puolitutun, jonka raskaus meni isoilla viikoilla kesken parvon takia, mutta älä ihmeessä ota asiasta nyt paniikkia. Ihan tyhmää minulta kertoa edes sinulle tuollaista, mutta se inhottava riski siinä on joskus olemassa, ei suinkaan aina. Aika suurella todennäköisyydellä olet sen sairastanut! Pyysin itsekin verikokeita, kun esikoista odotin ja lasten kanssa työskentelin. Olin sairastanut tietämättäni.
 
Heip!

Mahtuisko mukaan toistaan odotteleva 31 vuotias äippä.. La 12.9. Plussasin 15.1. ja viikkoja olisi nyt 6 + 5 :) Ensimmäinen lapsukainen täyttää pian kolme :heart:

Tää toinen raskaus on mulle semmonen joka on erittäin harkittu ja toivottu ja tekemällä tehty, ensimmäinen kun oli vahinko ja parisuhde silloin kriisissä, niin en jotenkin uskaltanut ja osannut siitä yhtään nauttia, vaikka lapsen halusinkin. Nyt toisella kertaa on ihan täysin eri fiilikset ja tulee varmasti ihan toisenlainen odotuskin.


Koksiinhan sitä on sitten mentävä kun aika koittaa.. :)
 
Viimeksi muokattu:
mie88: Voimia! :hug:

Moonchaser toivottavasti kaikki on kuitenkin ok, älä nyt vielä luovuta!

adora hyvältä kuulostaa survivor -pakkaus, täytyy hankkia samanmoinen!

Testeistä, alkuun tein useamman testi varmistuakseni asiasta, mutta en sitten viikon 5 ole testejä tehnyt.

Vanilla Whip samantyyppinen juttu työrintamalla, olen itsekseni mietiskellyt, että eipä tarvitse olla niitä ikäviä syksyn kiireitä hoitamassa, heh heh, toivottavasti siis. Kummasti sitä jo kaikenlaista ajattelee pidemmällekin, vaikka homma suht alussa.

Ensimmäinen neuvola takana, eipä siellä ihan hirmuisen kummoisia tullut, ruoka-asioita, vointia ja raskauden seurantaa käytiin läpi. Ja kauhea kasa paperia ja materiaalia tuli kotiin tutustuttavaksi. Hemoglobiini ja verenpaine tuli katsottua, molemmat oli ok. Kalsiumin syöntiä en ole tarpeeksi miettinyt, kun maitotuotteet aiheuttaa yökötystä, niin pitäisi kalsiumvalmistetta syödä.
 
Tuolta elokuisista vierailen :wave:
Piti kommentoida tuota hcg pitoisuutta. Se siis saavuttaa huippunsa kolmannella raskauskuukaudella jonka jälkeen alkaa hitaasti laskea eli ei se vielä ihan alussa ole laskussa.
 
Tämä on kyllä niin superaktiivinen palsta, että pitäisi olla vähänväliä kommentoimassa, jotta muistaisi, mitä oli mielessä, eikä menisi ihan vaan omanapailuksi ;) Mutta hienoahan se vaan on!

Tervetuloa taas uudet! Hienoa, kun porukka kasvaa!

Mites muiden ultrakuulumiset? Fairytale?

Mie olen todella, todella pahoillani... Voimia teille. :'( Todella epäreilua, kun näitte jo pienen sydämensykkeen, mutta sitten se viedään pois. :hug:

Moonchaser toivotaan parasta! Kai noissa voi se testiviivan voimakkuus vaihdella? Jaksamisia sinne epätietoisuuden keskellä!

LittleStar itsellenikin on käynyt mielessä noinkin tarkkana oleminen ruokien suhteen, mutta tuntuu, että se on sitten loputon suo... Uskaltaako sitten syödä valmiita salaattejakaan, kun nehän suositellaan huuhtoa kunnolla listeria- ja toksoplasmoosivaaran vuoksi? Entäs, jos kylmässä ruoassa on pakastevihanneksia, nehän pitäisi keittää? Voihan se huono tuuri jollekin aina käydä, että saakin jonkin pöpön elintarvikkeista, mutta itse en ole viitsinyt olla ihan älyttömän tarkkana suositusten kanssa. Vakuumipakattu kala on sellainen, jota en suuhuni laita, ja siinä olen tarkkana, koska käsittääkseni ei ole edes kovin harvinaista, että niistä löytyisi listeriaa. Esim.hampurilaiset syön kyllä hyvällä ruokahalulla, ja se juusto on mun mielestä niissä parasta. :D Toivottavasti huoleton asenteeni ei kostaudu...

Pipsapippuri sulleko laitettiin viestiä siihen fb-ryhmään liittymisestä? Vai misupaille?

Juli toivottavasti olet huolissasi suotta! :hug: Mä olen välillä keikkaillut päiväkoteihin, mutta en nyt oikein tiedä, pitäisikö jättää toistaiseksi välistä juuri noiden rokkojen tm.takia.

Tänään käytiin varhaisultrassa, ja siellä oli noin sentin mittainen möykky, jonka sydän sykki vimmatusti :heart: Voi ihanaa, mä olen neljä viikkoa stressanut tämän tilanteeni kanssa, ja nyt vihdoin ja viimein ollaan tilanteen tasalla! Nyt sitten leijutaan siellä pilvissä, on kyllä ihan uskomattoman helpottunut olo. =) koko vastasi viikkoja 7+, tosin lääkäri sanoi, että vaikea arvioida näin pienellä, ja mitta on vaan suuntaa antava. Eli taidan sittenkin elää omien laskujeni mukaisesti raskausviikoissa, enkä neuvolan muutamaa päivää edistävällä laskurilla.

Voisiko mulle siis jälleen kerran vaihtaa lasketuksi ajaksi 7.9, kiitos! :LOL:
 

Yhteistyössä