Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Helmihelmiina taidetaan olla aika samanikäisiä, eli hieman iäkkäämpiä odottajia molemmat :) Mulla on vanhin jo pesästä lentänyt puolitoista vuotta sitten. Toinenkin tänä vuonna jo 17 ja sit toi kuopus syksyllä alottaa koulun. Ja on mulla sit lisäks 16 vuotias miehen poika, joka ihan samanarvoinen "oma" lapsi kun itse maailmaan punnerretutkin :) Me on jo noille vanhemmille tosiaan kerrottu, kun epäilivät jo reilu kuukausi sitten asiaa, mut nyt oli pakko kertoa kun huolestuivat kun jatkuvasti oon niin väsyny että meinaan istualleen nukkua :) , eikä noi ainakaan vielä oo muuttolaatikoita hommanneet ;)

Syömisestä sen verran, että mä en oo hirveesti tutkinu noita rajotuksia, mutta järvikalan syöntiä meinaan vähän rajottaa, varsinkin kun sitä on vähän väliä tarjolla, järven rannalla kun asutaan :) . Maksaa syön välillä, mutta sitä saakin syödä pari kertaa kuukaudessa ja ylimääräsistä mieliteoista ei sit neuvolassa kerrota :) . Tietenkään en mitään ison riskin elintarvikkeita syö, mutta suurin osa niistä ei muutenkaan kuulu mun herkkuihin.

Muutamilla onkin jo ultrat takana. Onnea näymistä!

Soitin tänään neuvolaan. Ekan ajan sain vasta 20.2. ja sillon on jo 9+ viikot menossa. Ultran meinasin varata ehkä edelliselle viikolle, jos vaan löydän täältä semmosen lääkärin joka niitä tekee... Aika pitkä aika vielä odotella, vaikka tämäkin aika ekan plussan jälkeen onkin menny nopsaan :)

Koski + hattis 5+4

Hellou!
Salainen : ei meillä on vain yhdet kaksoset, mutta neljä kaikenkaikkiaan. Vähän kuitenkin pohditaan jos nytkin kaksi. Huisiahan se olisi, pitäis ostaa linja-auto :LOL:
Menhit :llä onkin ollut jännä päivä. toivotaan parasta! ;)

Ruokarajoituksista, lukaisin "kiellettyjen" listaa läpi... hmm. Homejuustoa ja fetaa alkoikin tehdä heti mieli! Kohtuudella ja järjen kassa, ehkä ihan pätevä neuvo. Itse syön aika proteiinipitoista ruokaa, Hiilarit on tosi minimissä. Toistaiseksi en koe tarpeelliseksi että alkaisin sitä muuttamaan, ja kun tässä nyt ei oikeen muutenkaan mikään tunnu menevän alas. Pattitilanne. Hyvinvointikaupasta varmistelin tuota easydiettiä, ja sitä jatkan koska ei se ole ns. ainoa ravinnonlähde, vaan nimenomaan ateriankorvike/ tuleepahan jotain syötyä!

Mutta huh-huh menispä tämä väsymys ja pahoinvointi ohi... Mutta taitaa olla turha toivo, montaviikkoa vielä edessä!
Ostin tänään ekat mammafarkut! Alesta, Tulis nyt se MAHA!:)

Myssis viikolla 5+0

• Tykkää
Reactions: Menhit
Menhit, vautsi! Onnea :D Toivottavasti kaikki menee hyvin. Mitkä fiilikset teillä? Aika jännää. Meillä on suvussa paljon kaksosia, aina väähn jännittänyt, että tuleeko itsellekin joskus...

myssypingviini, siitä ajattelin, kun kirjoitit, että edelliset lapset on tyttö 2001 ja tyttö 2001 ja tyttö+poika 2005, että olis ollut kahdet kaksoset :)

Danjuska, eikö sen ultrassa pitäis näkyä viikoista 6 eteenpäin ainakin. Tai mulla ainakin näkyi, kun kuopuksen aikana kävin varhaisultrassa viikoilla 6 (tais olla aika tasan). Tuu sitten heti torstaina kertomaan, miten meni!

adora, mä ostin eilen kans noita jotain multivita odotusajan vitamiineja eilen. Me ollaan kerrottu nyt tähän mennessä mun äitille ja tämän siskoille, mun sisaruksille, mun isovanhemmille, mun isälle, 6 kaveria tietää ja tänään mies kertoi isäpuolelleen. Aika monelle ollaan jo kerrottu :D Mutta silleen salassa vielä pidetään, ainakin jonkun aikaa.

Alkaa jo ottaa päähän tää etominen :stick: Ja kylmä! Just laitettiin sauna päälle niin pääsee lämmittelemään :D

Menhit wautsi Wau,tuplaonnittelut :D

Jule05 onneksi oli väärähälytys,ihan kun tässä ei muutenkin saa jännittää näitä alkuviikkoja...

Tervetuloa jälleen uusille synnäreillä vipinää :)

Salainen no mikäs siinä liittymisessä sinne kerhon puolelle tökkäs :) aih aih sauna kuullostas ihanalta,mutta kun ei oo...tyydyn kääriytymään vilttiin :)

Täällä tyttö kiukkuaa kovasti ja nyt on ihan sylivauva,reesulle taitaa viimeinkin hampaita tulla. Tänään tehny tiukkaa nuo tytön pyllypesut :x

Ranskis ja herne 6+1

• Tykkää
sori omanapainen teksti mut pakko päästä purkamaan.Mä oon niin poikki!Oon niin väsynyt et itkettää...ja oon aika kypsä tähän paleluun ja yökkäilyyn:(
Mieskin on koetuksella ku oon ihan kauhee välillä ku kiihdyn nollasta sataan 2 sekunnis:((
Pahin "oire" on tämä jatkuva huoli pikkusesta että pysyykö matkassa.Voispa tää mennä pikakelauksella tää alkuraskaus.
Anteeks et tuun tänne valittaa...:(
Tilannetta ei helpota yhtään ku pitäis jaksaa touhuta esikoisen kans...

Tök tök----Ajatus ei vaa kulje---

Koski: heipä hei vaan...kiva etten ole ainoa "vanha akka" jonka oletetaan olevan ihan hurahtanut, kun aloittaa vauvarumban uudelleen juuri kun nuoriso alkaa lentää pesästä. Eikä tässä aikuisten oikeesti mitään vanhoja edes olla. Monihan aloittaa tässä iässä vasta perheen perustamisen. Meidän suvussa on lähes kaikki aloittaneet lasten teon nuorina. Itse sain esikoisen 16 ikäisenä ja silloin oli maailmakin ihan toinen. Nykyisin moni kolmekymppinenkin on ihan täys kakara, eikä valmis vanhemmuuteen. Enkä tarkoita ketään tästä ryhmästä. Olen vaan todennut tämän ihmisiä seuraamalla. Harvoin nykyään pysytään yhdessä saman kumppanin kanssa oli lapsia jo tai ei. Itse löysin mieheni kun olin 15v ja tässä sitä yhä tallataan yhdessä:)

Helmihelmiina ja Toukka...maha täynnä bataattisosekeittoa=sulaa helposti ja on helppo oksentaa

Zuh
Menhitille tuplaonnittelut! Mullistuiko maailma pahastikin? Meillä myös äidin puolelta löytyy muutamat kaksoset, ei ole meille tytöille vielä osunut..

Kertomisesta: meillä asiasta tietää minun työnantajat ja jumppakaveri/paras ystävä siskoni. Eli ne ihmiset jotka arvaavat kuitenkin tosi nopeasti. Muuten meinasin olla ilkimys ja olla kertomatta, pidän hauskaa kun seuraan missä vaiheessa ihmiset uskaltaa kysyä asiasta eivätkä vain oleta minun lihovan :p Saa nähdä miten oikeasti menee..

Oksentajille: vihonviimeinen ruoka oksentaa on pinaattikeitto. Jäi kahden vuoden kammo lemppariruokaan aikanaan.. suosittelen välttämään :) Minulla oli aina kassissa pillimehuja ja myslipatukoita, paha olo tuli tosi nopsaan jos ei saanut heti mussutettavaa.

Ellame: voiko oikeasti suklaan syönnistä tulla vikahälytys?

Zuh&natiainen 5+1

Viimeksi muokattu:
Vau, menhit, onpa hieno uutinen! Tuplasti onnea! :D Olisi tosiaan mukava kuulla fiiliksistä, joita uutinen on teissä herättänyt.

Muille kertomisesta: mä olen kertonut muutamalle kaverille, jotka ovat muutenkin tienneet, että yritystä on ollut päällä. Veljelleni kerroin, koska vuoto alkoi juuri, kun teimme lähtöä heille kylään, ja fiiliksethän siinä meni kun luulin raskauden olleen sitten siinä, niin pitihän viimehetken perumiselle kertoa syy. Eilen sain hänet lapsenvahdiksi, kun menin ultraan, niin pääsi mieskin sinne mukaan, niin kerrottiin hänelle ultran jälkeen, että siellä oli kuin olikin kaveri köllimässä. Mies meinasi kertoa veljelleen tässä lähipäivinä. Muille sitten paljastetaan varmaankin viikon 12 jälkeen. Mieli tekisi kertoa äidille ihan tosi paljon; hän jo eilen kyseli, kun tiesi minun käyneen lääkärissä, että "ootko paksuna", johon naurahdin vaan, että kävin "naisasialääkärillä". :LOL:

• Tykkää
Kyllä tosiaan maailma mullistui, mutta koitan nyt pysyä nahoissani sinne seuraavaan ultraan. Aikamoinen järkytys, ja menee moni asia uusiksi autoa myöten :D Mutta totisesti toivon että saan molemmat terveinä syliin sitten syyskuussa <3

Ja juu, oli pientä epäilystä, joka syntyi clearbluen viikkonäyttötestistä :D Se kun näytti paria viikkoa enemmän kuin oli mahdollista. Epäilys jäi kuitenkin taka-alalle, kun pahoonvointi on ollut paljon lievempää kuin edellisillä kerroilla, ja mienä luulin että oireet on aina kaksosraskauksissa kaksinkertaiset. Tosin vielähän tässä kerkeää... :D

Menhit: Meinasinkin just kysyä tuosta pahoinvoinnista et onko pahempaa kun on 2 masussa.Meillä kans kaksosia suvussa et pohdin väkisinkin asiaa.
Onko muilla ollu vielä näillä vkoilla närästystä? Päiväruuan jälkeen mua on närästäny ihan älyttömästi.
Ranskis:Mullakin tekee tiukkaa esikoisen pylly pesu :/ onneks en oo pienten ryhmässä töissä.

Hui kauhia kun työ olette paljon kirjottaneet. Oon kyllä päivittäin käynyt lukemassa, mutta oma aktiivisuus on vähän miinuksella ollut.

Onnea Ihanista ultrakuulumisista kaikille siellä käyneille:heart:

Tervetuloa uusille:wave:

Menhit Oikein varovaiset onnittelut tuplista:heart::flower: Varmaan melko suuri järkytys? Meillä miehen puolella on kanssa kaksosia

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille:':)hug:

Kertominen Yks nettiryhmä tietää sekä muutama koulukaveri, siinäpä se. Eikä aijota kertoa kelleen ennenkuin rv 12 täynnä ja ultra käyty!!!

Syöminen Ite en kalaa voi syödä ja muutenkin syön melko vähän mitään "erikoisia" juttuja joten aika rauhallisin mielin saa mennä. Ehkä ainoo mikä voi tuottaa ongelmaa on aurajuusto, se on NIIIN ihanaa:D

Oma oireisto On vähän heikun keikun. Välillä ei tunnosta missään ja välillä senkin edestä. Eli siis aaltoilevaa pahoinvointia ja kylmämistä sekä pientä tissikipuilua. Näillä ollaan menty tässä nytten.

Onko kellään ollut raskausajandiabetes? Esikoisen aikaan jouduin loppuajasta seurailemaan sokereita, mutta varsinaista diagnoosia en ikuna saanut. Nyt en tiijä miten käy. Jos ei oireita ilmene niin viim. sillon n. rv 25 joudun sinne rasitukseen kun tuota painoa on vähän liikaa:ashamed:

Huomenna olis meillä varhaisultra, jännittää ihan pirusti ja samalla pelottaa,että lääkäri sanoo A) ei täällä ole mitään tai B) on täällä ollut jotain, mutta lopettanut kasvun
Syynä siis näihin ajatuksiin on nuo vuodot sekä erilaiset mahakivut ja tuo oireiden aaltoilevuus. En ees esikoisen aikaan ollut näin jännittynyt kun mitä olen nyt. Muutama tuttu on sanonut "siellä on kaksoset" kun oon valitellut miten erilainen tää on verrattuna esikoisen raskauteen, mutta en kyllä ite hirveesti siihen usko. Ennemmin voitan lotossa 10miljoonaa (ja siis kerrottakoon,että en IKINÄ oo tainnut voittaa missään :LOL: )

Muuten pistelevästi kipuilee vielä tuo maha joten ehkä huominen varmistaa tätä kurjaa päässä tykyttävää pientä ääntä taikka huomisesta tulee onnen päivä, vain huominen sen meille kertoo

Rae 7+1

• Tykkää
Onnea Menhit kaksosista! Kaikkien muidenkin ultrakuulumisia oli mukava lukea :heart:

ON: Läheinen ystäväni sai eilen kurjia kuulumisia ultrassa ja se on nyt mieltäni surettamassa :'(. Oltiin jo ehditty yhdessä haaveilla syksystä vauvojen kanssa. Tuntuu epäreilulta tuo hänen menetyksensä. Omakin perjantainen ultra jännittää; Miksi minä saisin nauttia kun toinen ei saa.

"Kilahtelen" helpommin kuin tavallisesti. Tänään töissä reagoin yhden oppilaan huonoon käytökseen ankarammin kuin tavallisesti oisin reagoinu :whistle::|. No, opekin on vain ihminen ja saattaapa tuo kyseinen oppilas jatkossa muistaa, miten ei kannata käyttäytyä. Ehkä vielä huomenna sanon oppilaalle, että saatoin reagoida turhan voimakkaasti, vaikka hänen käytöksensä ei ollutkaan hyväksyttävää.

Moikka kaikille! =)

Uutena liityn tänne koko sivustoon, kun tämmöisen löysin :D

Tosiaan reilu viikko sitten sunnuntaina plussasin. Ja nyt jännittää ihan valtavasti, kun joulukuussa tuli varhaiskeskenmeno, ja nytkin on ollut vähän veristä vuotoa(onneksi ei enää moneen päivään). Apua. Huomenna mullois varhaisultra, mut voi olla ehkä liian aikaista. koska keskenmenon jälkeen ei ole menkkoja tullut niin neuvolasta halusivat, että varhaisultra tehdään näin aikaisin. Tein kyllä joulukuussa negatiivisen raskaustestin.

Vaikee sanoo, missä mennään, mut huomenna tiedetään enempi! Ja tiedetään toivottavasti, et onko siellä masukkia vaiko ei.. Hope so!

Editt. Eli laskurin mukaan pitäisi suunnilleen olla rv 6+0 ja esikoista odotellaan.

Viimeksi muokattu:
Menhit Millä päivillä cb digi näytti mitäkin kun epäilykset heräs?

Huoh näinä aamuina muistaa oman kuolevaisuutensa :$ Mulla on vatsa ihan julmetun turvoksissa 24/7, onko muilla samaa? Ja myös kova etenkin alhaalta.. En voi siis mitään slimmipaitoja edes käyttää jos en halua että huomataan. Varhaisultra siis ens maanantaina, ääks!

Pipsis 6+2

Oho, onpa tänne taas tullut tekstiä! Kiva kun on näin vilkas ketju.

Oireista: Itselläni on turvotus tällä hetkellä oikeastaan ainoa oire rintojen arkuuden lisäksi. Kuulostaa hurjalta nuo teidän pahoinvoinnit, huh. Toivottavasti sellaisia ei tulekaan missään vaiheessa.

Kertomisesta: On kyllä tosi vaikeaa olla hiiskumatta tästä mitään kenellekään.. Mutta realistina aion kuitenkin pitää saman linjan ainakin sinne varhaisultraan ellen jopa sitten ihan np-ultraan. Mies on samoilla linjoilla, kerrotaan sitten kun tietyt riskit on minimoitu. Olemme aika "yksityisiä" ihmisiä muutenkin. Ei ole tapana kertoilla henkilökohtaisista asioista kovin "laveasti".

Vauvanvaatteista: Hypistelin niitä viime työmatkalla, kun sattumalta kokouksesta tullessani löysin suloisen pikku putiikin matkan varrella :) En silti ostanut vielä mitään.. ehkä se ei vielä tunnu ihan ajankohtaiselta. Itselleni tosin olen ostanut jotain kivaa tulevaa ajatellen..

Arvatkaa kiinnostaako nämä työt ollenkaan tällä hetkellä... EIVÄT ;) Haluaisin niin mielelläni vain lillutella tässä ihanassa salaisuudessani ja lueskella odotusaikaan liittyvistä asioista.. :)

Vanilla Whip (5+1)

Menhit onnea tuplayllätyksestä! :heart: eiköhän siellä kaikki ole hyvin kun sydämet sykkivät :heart: itselläni viime raskaudessa kaksi munasolua oli hedelmöittynyt kun kävimme varhaisultrassa mutta vain toisessa näkyi syke. Minulla kyllä oli järkky pahoinvointi varsinkin kun esikoisesta ei ollut mitään.

Nyt kumminkin ehkä vielä järkympi olo kuin edellisessä raskaudessa mutta varhaisultrassa ihan yksi kellimässä :heart:

Tuosta kertomisesta, olen kertonut kolmelle läheiselle ystävälle eikä aiota kertoakaan ennenkuin nt-ultran jälkeen jos tätä nyt voi salailla kun täälläkin maha on tosi turvoksissa ja tää oksetusolo ja huimaus on vähän hankala pitää salassa.. Paino on pudonnut nyt pari kiloa, jotenki huvittava ku näytän silti ihan tankkerilta :LOL: Mutta nyt aamuhommiin :) Tänäänkin taisi joillakin olla ultra, tsemppiä kovasti ja tulkaahan kertomaan lisää hyviä uutisia :popcorn:

Ilon lapsi ja minimii 7+4 :heart:

• Tykkää
Huh huh, onpa turpea ja jopa tukala olo! Turvottaa, vatsa ei toimi kunnolla ja Juli05 närästää minuakin... Oman kropan hallinta alkaa olla mennyttä, mikä herättää ristiriitaisia ajatuksia, on toisaalta ihanaa ja toisaalta itsekkäästi ajateltuna pelottavaa/ärsyttävää. Muilla samoja ajatuksia? Rinnatkin turvonneet ihan kunnolla, että urheilurintsikoita melkeinpä käytän, ne kun venyy. Löysä paita täytyi laittaa päälle, kun vatsa jo pullottaa, pääosin kai vielä turvotuksesta.

Pikku myy<3 sen kun omanapailet vaan, samanlaiset fiilikset. Tänään oon ollu taas niin väsynyt ja kiukkuinen aamusta, että voisin itkeä, kaipa se tästä taas päivä lähtee.

Ruokavaliosta en ole ollut niin tarkka, toki vihannekset pestään jne rajoituksia ja ohjeita noudatan, mutta kyllä hampparit ja Subwayn leivät on tullut syötyä ja varmaan syön jatkossakin :whistle: Lähinnä ykkösherkku sushi on jäänyt pois ja ulkomaiset sekä homejuustot. Ehkä en muutenkaan syö paljon listan ruokia, esim. maksaa, ituja, pellavansiemeniä, kahvia, makeustusaineita sisältäviä kevyttuotteita, niin tuntuu ettei noiden juustojen lisäksi paljon lisärajoituksia ole tullut.

Ja Vanilla Whip, on kyllä töihin keskittyminen lähes ylivoimaisen hankalaa... :D

Guitar 8+2

Viimeksi muokattu:
Menhit onnea tuplista ja kaikkea hyvää odotukseen!

Ultraan menijöille onnea! Voikun jo itsekin pääsisi kurkkaamaan.

Tein sitten tänään vielä cb:n digin ja 3+ näytti niinkuin pitikin. Jäiköön tuo nyt viimeiseksi testiksi, kyllä nyt jo uskon. Seuraavaksi täytyy varmaan alkaa varailemaan sitä varhaisultraa johonkin parin viikon päähän. Mä oon muuten myös tilannut pari paitaa jotka on vähän väljemmän mallisia joilla saa masun sitten tarvittaessa piiloon ainakin töissä. Tämä saa pysyä salaisuutena vielä pitkään.

Billabee 5+0

Hengissä ollaan...

Saikku jatkuu 2 viikolla. Eilinen lääkäri (nainen) jopa halusi nähdä minut eikä vain hoitajaa, jonka luona menin käymään. Edellinen lekuri (mies) kirjotti viikon saikkulapun vaihtamatta mun kans sanaakaan. Nyt sain ohjeeksi seurata vähän painoa, ettei oksentelu kuihduta mammaa olemattomiin. Jäin vaan miettimään noita rokotuksia, kun mulle alettiin pari viikkoa sitten laittaa nopeutettuna B-hepasarjaa (3 piikkiä), että ehtii ennen reissua. No, edellisen eli toisen piikin saadessani tiesin jo raskaudesta ja hoitaja sanoi että ei se mitään haittaa. Nyt toinen terkkari ihmetteli että miksi se on menty laittamaan? Ja lääkäri vielä totesi, että kolmatta et saa ennen kuin imetyskin on ohi.

Eniveis, varhaisultrakin on nyt varattu vajaan viikon päähän, jännittää vähän! :popcorn: Illalla oli niin autuas olo, kun ei oksettanu yhtään...! Ai että.

Ruokavalioon on tullu jokseenki automaattisia muutoksia, kun esim. homejuustoja en vois nyt ajatellakaan - hyi kamala. Yleensä ne on mun suurta herkkua! Kahvia en ole saanut alas pariin-kolmeen viikkoon. Ei vaan maistu. Jotkut muutokset on kyllä suoraan huonompaan päin, kun nesteet / mehukeitot / jogurtit ynnä muut mitä yritän aamulla saada alas, on niin sokerisia. Toivottavasti pääsen "normaaliin" syömiseen kiinni mahdollisimman pian, ennen kuin hampaat mätänee suuhun...Tää jatkuva pupeltaminen ei tee niille muutenkaan hyvää. maksalaatikkoa tekis kyllä mieli...Ehkä sitä pikkusen vois maistaa (kunnon puolukkahillon kera!).

Tsemppiä kaikille oksentaville, onnittelut hyviä uutisia saaneille ja pahoittelut niille, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia.

Kiitos kaikille tsempeistä, ne lämmittävät kovasti. Tukea kun ei pahemmin mistään saa kun ei tästä ollut kerrottu kun yhdelle eikä tarkotuksena ole tästä tapahtuneestakaan kertoa.

En mennyt ultraan enkä hcg mittaukseen (sitä ei suositeltu kun ei ollut aiemmin otettua arvoa mihin verrata). Ja kyllä se vaan ikävä kyllä on niin, että en minä tähän ultraa tarvikaan :'( Päätin että menen ens viikolla terveyskeskukseen hakemaan lähetteen synnärini päivystykseen (sinne kun ei pääse ilman tuota lähetettä) jos vuoto ei ala tai kivut muutu sietämättömiksi. Emme omista autoa eikä lastenhoitokaan järjestyisi, niin sillä en nyt jaksa asiaa sen enempää kiirehtiä. Ei oikeen ole voimia lähteä tarpomaan julkisilla pitkin kyliä. Olen niin poikki ja vihainen muutenkin tästä kaikesta.

Oi oi tänne sitten kertomaan ultrakuulumiset,tsemppiä! Missä fairytale???

Marge Anteeksi,mutta mulla pyörähti masussa kun luin että sun tekis mieli maksalaatikkoa :x ...no kullakin omat mielihalunsa ;)

Eilinen kaksoisraskaus uutinen menhitille tuli sitten jo omiin uniini :LOL: . Aivan sekavia nää unet ja on kun puulla päähän lyötyjä kun herää tai kun luulee heräävänsä :D

Vitamiineja täälläkin jo napsitaan, ostin jonkun tarjouspaketin apteekista missä oli omega pillerit myöskin. Plus sitten pieni hömpsy actimelia aamuisin. Tytön laitoi just päikkäreille Parvekkeelle ei jaksa mennä lenkille tohon lumipyryyn. Taidan itsekkin käpertyä sohvalle viltin alle.

Ranskis ja herne 6+2

• Tykkää
Menen varmaan totaalisti asioiden edelle, mutta... tein äsken listaa tulevalle äitiyslomasijaiselleni... :D Olen niin innoissani tulevasta mammiksesta että en vaan kykene hillitsemään itseäni!! :) Etenkin kun töissä on tällä hetkellä hieman haasteellisempia hommia ja tiedossa yksi kokonaan uusi osa-alue.. Tulee olemaan IHANAA siirtää työtaakka pois omilta harteilta ja jäädä mammikselle :) :)

Onnittelut iloisista varhaisultran uutisista kaikille jotka niitä ovat saaneet, onpa hienoa! Jostain luin, että jos varhaisultrassa havaitaan syke niin keskenmenon riski on enää muutamia prosentteja (olisiko ollut kuutisen prosenttia?). Joten hienoa teille!:flower:

Moonchaser: Oletko aivan varma että kyseessä on se mitä epäilet? Onko sinulla muita viitteitä kuin tuo haaleampi R-testitulos?

Yhteistyössä