Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Huomenta!

Neuvolasta: Soitin heti positiivisen testin tehtyäni, eli jo viikolla 5. Meillä päin on tapana, että ensin on lääkärin tarkastus viikolla 7-8 ja vasta sitten ensimmäinen neuvola. Sanoi puhelimessa, että tämä siksi jotta nähdään alkion olevan oikeassa paikassa ja äiti saa olla levollisin mielin. Minusta todella kiva, että on ajateltu näin tulevaa äitiä ja hänen mielenrauhaansa. Itse kävin siis lääkärillä ultrassa 7+6 ja ensimmäinen neuvola on kun viikkoja 9+5.

Olen huomannut alkaneeni himoita maitoa :) Ennen join päivässä 1lasin lounaalla ja nyt sitä menee varmaan litra päivässä! Se maistuu niin ihanalta. Onko muille tullut mitään ruoka mielitekoja?

t. murmeli ja pikku pähkinä 8+3
 
Hei!

Mulla auttoi huomattavasti rannekkeet pahoinvointiin, maksoivat apteekissa 20e.Suosittelen kokeilemaan!Onko teillä muilla vielä lämmöt koholla?Mulla on vieläkin!Normaali lämpö 35,8 nyt se on ollut koholla 2-3 vk. vaihdellen 36,5- 37 välillä.Nyt Rv. 5+5.
Kävin ostaa jo parit raskaus housut ku kaikki housut puristi niin pahasti ja alkoivat sattua vatsaan. (lisäkiloja tullut, kiitos erinomaisen ruokahalun ja km:n marraskuus)

Neuvola 2.2 :)

Tervetuloa uusille ja tsemppiä oksentaville! :)
 
Täällä palattu eilen taas halaileen pönttöä :( ja väsymys on ihan tajuton.Ei jaksa mitään tehää...maata vaan koko päivän.
Huomenna olis edessä töihin meno.Kauhulla odotan et miten jasan siellä olla :/
Mulle noista rannekkeista ei oo ollu isoa apua.
Murmeli:Mulle ei vielä mitään himoja ei oo tullu.Päinvastoin kaikki tekee pahaa.
 
Myy, mullakin lämmöt kohollaan edelleen, just mittasin huvikseen ni 36,2 (normi 35,4). Muutenkin sellanen kuumeinen olo toisinaan.

Onko jollain muulla ruokahalu kadoksissa? Jotenkin kaikki raskas sapuska etoo, voisin elää pelkillä hedelmillä mieluusti.. :$ Vinkkejä? Kun jotenkin mieluiten söisin vain kylmiä ruokia... Varastan joltain sen mustikkakeitto-idean ainakin.. Mutta eiks tämä tarkoita että tyttö tulossa :LOL:

Yksi joka askarruttaa; yksityiskohtaiset ja pitkät unet, joiden takia tuntuu ettei lepää edes kunnolla. Ihan ihme unia mitkä ei oikeen mene suuntaan eikä toiseen. Muilla?

Pipsis 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Unista joo kyllä oon aivan sekaisin herättyäni..esikoisesta muistan nähneeni melkosia kauhu-unia. Aina oltiin jotain listimässä verisesti,mutta itse pääsin karkuun. nyt sitten unet ovat hyvin sekavia ja monimutkaisia, ihan kuin jotain arvoituksia yrittäisin ratkoa :D

eipä tässä muuta,lenkille ja sit päikkäreille :)

Ranskis 5+6
 
Unet: joo, minäkin näen tosi eläväisiä unia, jotka muistan vielä pitkään heräämisen jälkeenkin. Selvä ero entiseen :)

Ruokahimot ovat ihan samat kuin esikoisesta: bulgarian jogurtti vauvansoseella, omenat, greippi ja appelsiini. Jännää, koska en "himoitse" näitä normaalisti, ja viimeksi olen ko.elintarvikkeita tosiaan yhtä antaumuksella syönyt esikon odotusaikaan. Ei tosin ole ongelmia oikeastaan pääosin minkäänlaisen ruoan alassaamisessa :D

Pakko ihmetellä tuota Flixotiden kieltämistä, että mulle se taas nimenomaan määrättiin esikon odotusaikaan, eikä kielletty käyttämästä nytkään :O Onkohan se sit turvallista vai ei?

Mulla on huomenna se varhaisultra-aika iltapäivällä, olen jo nyt ihan kauhuissani.

Krumeluu rv 7+6
 
Krumeluu: Mulle sano lääkäri,et lisää km riskiä ja myöhemmässä vaiheessa ennenaikaista synnytystä. Kyllä siinä pakkausselosteessakin lulee, et neuvoteltava tarkkaan lääkärin kanssa raskaudenaikaisesta käytöstä ja silloinkin suositellaan käytettäväksi vain jos tuotteen hyödyt on selvästi riskejä suuremmat. Mulla kun on noita km takana jo 3, niin olisko siinä sit ottanu lääkäri kannan et riskit minimiin.
 
Koski: Mullakin on ollut alaselkäkipua sekä aiemmassa että tässä raskaudessa. Sitä on ollut ihan ensimmäisillä viikoilla. Nyt on alkanut helpottamaan. Ihan normaalia, luulisin.

Mulla on ens viikolla eka neuvola ja kuulin kaverilta, että siellä myös ultrataan, jee! Toisaalta pelottaakin. Tsemppiä Krumeluulle ja muille jotka meette jo alkuviikosta ultraan :).

Pahoinvointia on ollut vain aaltomaisena etomisena ennenkaikkea iltaisin. Ihan siedettävää.

Oon joutunu syödä pari viikkoa sitten antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen :/. Lääkäri määräs turvallisen kuurin, mutta mieluummin tietty ois ilman lääkkeitä. Nyt on alkaut uusi flunssa ja räkä on taas vihreää :(. Oon ottanu servikuonon käyttöön.

Nyttynenä ja Katkis 8+3
 
Hei vaan!

Täällä ei ollut eilen pahoinvointia ollenkaan ja tänäänkin on vaan ihan pientä kuvotusta havaittavissa, mikä tietysti nosti taas negatiiviset olot esiin ja usko tähän raskauteen ei oo kovin korkeella, huoh! Vuotoakin on tullut jo vajaan muutaman viikon ajan n. joka toinen kerta vessassa käydessä paperiin, vaaleanpunaista tai beigeä.

Onnittelut taas uusille ja ultrassa hyviä uutisia saaneille! Voi, kun sitä ois itsekin päässy ultraan niin ei tarviis koko ajan miettiä onko kaikki kunnossa. Huomenna käyn postista sen dopplerin, minkä tilasin, mutta eihän sillä saa kun vasta viikon/parin viikon päästä aikasintaan sydänäänet kuuluviin, jos siellä siis on mitään kuunneltavaa... On ruennut pelottamaan, et jos se onkin kohdun ulkoinen raskaus, kun on tuota tuhruttelua ollut niin pitkään.

Ens viikolla pitäis soitella se neuvola-aika, äh en yhtään tykkää puhelimella soittelemisesta. Täälläkin on neuvolassa ultralaite, mutta tietääkseni se terkka ei kuitenkaan käytä sitä ainakaan alkuraskaudessa, tai näin mun kaverini kertoi. Ite oon täällä käynyt äitiysneuvolassa vaan ihan raskauden loppuajat, kun viimeks just loppuraskaudessa tänne muutettiin.

Alaselkäkipuja on mullakin ollut jonkin verran, mutta ei nyt niin kipeä oo ollut, että särkylääkettä ois tarvinnut. Luulen, että noi kivut liittyy jotenkin lihasteen huonoon kuntoon sillä niitä esiintyy aina sen jälkeen, kun on tullut liikuttua vähän enemmän. Esim. kun eilen käytiin luistelemassa niin illalla sitten särki selkää.

Teeu 7+1
 
Hawwe: Täällä oli viime viikolla samaa, vatsa oli totaalisen sekaisin ja vatsaa kouristeli...:/ Meni ohi, mutta edelleen alkaa näyttää samoja merkkejä, jos syö jotain rasvaista ruokaa esim.

Tällä hetkellä maistuisi vain hedelmät, kiisselit, mehut ja kaikki ihanan raikas ylipäätään!! Välillä tekee mieli suolaista, mutta ei kuitenkaan kunnon ruokaa. Aattelin kokeilla tehdä täytettyjä patonkeja, sellainen voisi ruokana mennäkin. Tai sit ei...:D Mielikin muuttuu sekunneissa. Pipsapippuri oli ainakin miettiny näitä ruokajuttuja.

Jostain syystä tänne on rantautunut tyttöolo jo näin alussa! :O Esikoinen on tyttö ja raskaus alkoi jotenkin ihan samoin tuntemuksin.
 
Teeu: Entäs jos soittaisit neuvolaan heti maanantaina ja kysyisit samalla voisiko ultrata ihan lähiaikoina, kun on tuota vuotoa ollut. Saisit itsellesi mielenrauhaa. Uskoisin sen onnistuvan oikein hyvin, jos teidän neuvolassa ultra on käytössä. Jos heillä ei ole ultraa niin ainakin täällä terkkarí antaa sitten neuvolalääkärille ajan, jolla on ultra vastaanoton puolella.
 
Heips! Ilmoittaudu tänne syyskuu puolelle, vaikka edelliset menkat olikin marraskuu puolivälissä. Mulla on kierto todella epäsäännöllinen ja oletan, että aluille on laitettu 16.12 eli la olis 7.9. Mitään suurta yritystä meillä ei ole ollut ja tuo saattaa olla kierro ainoa kerta kun on peitot heilunu...

Lasta olen ex-miehen kanssa yrittänyt pitkäänki, mutta silloin ei tärpännyt. Tämä tuli kuitenkin ihan puun takaa. Ihmettelin kun menkkakivut (alaselkäsärky ja turvonneet rinnat) kesti yli kolme viikkoa ja varmuuden vuoksi ajattelin testata. Ajattelin korkkia sulkiessa, että onpa hassu testi ku heti näyttää plussaa. Jäin sitten odottelemaan, että pystyviiva katoaa, mutta sehän vaan vahvistu siitä tummemmaksi. Nyt ollaan sitten hämillään, mutta onnellisia. :)

Eli olen 25v, ensimmäinen, la 7.9. ja synnäriä en tiedä vielä.
 
Yök yök...sunnuntaita kaikille.
Täällä yksi kylmien ruokien puolesta liputtaja. Lämpimän ruuan jälkeen tulee oksettavaolo. Rahka suoraan purkista uppoo ilman lisukkeita oikein hyvin ja pitää yllättävän hyvin kylläisenä pitkäänkin. Kasvikset ja hedelmät sellaisenaan maistuvat oikein hyville:)
Näläntuntu ei tunnu katoavan, vatsa tuntuu tyhjältä koko ajan.
Terkkari konsultoi lääkäriä verenpainelääkityksestäni, jonka lääkäri käski lopettaa. Aika jännää, että arvot ovat nyt pysyneet ilman lääkitystä ok lukemissa, vaikka normaalisti muutaman napin unohtaminen saa arvot pomppaamaan ylös.

Rakas harrastus on minun tapauksessa nyt kyllä jäihin laitettava, en uskalla riskeerata jos putoan hevosen selästä. No onneksi nyt on muutenkin ollut taukoa, niin ei tunnu niin pahalle. Tyydyn toimimaan huoltojoukoissa ja käy rapsuttelemassa polleamme kun nuorisoa tallille kuskaan. Paskanmättö laitetaan tauolle myös...ei se täysien kottarien työntäminen hangessa niin kivaa ole muutenkaan:) Täytyy keskittyä lenkkeilemään koirien kanssa, ettei tulisi enää ylikiloja entisten lisäksi.

Nyt odotellaan vaan "kuumeisesti" perjantaita, että päästään ultraan ja lääkärin kanssa keskustelemaan jatkosta. Ajatus piikittämisestä puistattaa...kyllä sitä työssään muita tökkii, mutta itseään ei niin mielellään.

Päivänjatkot kaikille...tämä jatkaa töitään.

Helmihelmiina ja Toukka rv8
 
olipas paljon tullut taas tekstiä :) Täällä on tänään ollut niin kamala olo etti mitään tolkkua, aamulla jo heräsin oksentamaan mitä on aikasemminkin ollut mutta nyt kylkiäisenä on vielä ollut koko päivän päänsärky :( Ja vissiin tässäkin raskaudessa tää huimaus on sitten riesana, pakotin itseni tänään messuille mutta enhän mä siellä kauaa jaksanu seistä ku tuli niin hirvee olo : /

JOspa huomena ois taas vähän parempi olo..

Ilon lapsi ja minimii 7+1 :heart:
 
Heippa hei!

Vitsit, miten väsynyt oon ollut tän viikonlopun, kun olin töissä. Vaikka silleen oli helpot ja lyhyet päivät, mut kun on joutunut heräämään niin aikaisin ja yleensä just vkl aamuisin nukun pahimpia univelkoja pois. Onneksi huominen ja ti vapaata. Oon joutunut töiden jälkeen ottaa pienet torkut sohvalla...

Etova olo on, varsinkin just, jos syömisväli on liian pitkä. Sit taas toisaalta välillä vähän vaikea keksiä, mitä söisi/tekisi mieli. Mun kuitenkin tekee mieli enemmän suolaista, kuin mitään makeaa. Pelkkä makean ajatteleminen tekee pahaa (aiemmissa raskauksissa oli kauhea makeanhimo ja makea oli se, mitä pystyin edes jotenkin ajattelemaan syöväni).

Danjuskalle tsemppiä ja tervetuloa ultran jälkeen, toivotaan, että kaikki menisi nyt hyvin :heart: :hug:

Menhit, minkä ikäiset sun muut lapset on?

Pipsapippuri, täällä yksi, joka näkee mitä ihmeellisempiä unia :D Silti nukun jotenkin tosi sikeesti. Eilen heräsin, kun olin nukkunu joku puoltuntia-tunnin ja katsoin, että meidän sängyn vieressä olisi ollut sukset :eek: Suutuin jo tosi paljon, kun mies ei ollut tullut kertomaan, että aikoo lähteä keksellä yötä hiihtämään, eikä ole kertonut mulle mitään :LOL: Mies oli vielä katsomassa telkkaria, olin jo kävelemässä olkkariin sanomaan pari valittua sanaa. Onneksi en perille asti päässyt, kun jo tajusin, ettei siinä sängyn vieressä mitään suksia ollutkaan... :whistle: Mutta siis ihan uniakin nään ja ne on nimenomaa noita pitkäkestoisia ja tosi tarkkoja. Pari kertaa oon nähnyt unta vauvastakin jo :)

Onko muilla mieli herkässä? Mua itkettää milloin mikäkin ja ihan hassuissa paikoissa, kuten ruuhkabussissa jne.

Jaksamisia kaikille pahoinvoinnista ja muistakin oireista kärsiville!

Salainen rv 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Zuh
Oireiden häviäminen konkretisoitui tänään kaupassa, mietin että ottaisiko siiderin iltajuomaksi.. aika nopsaan kyllä muisti että eikun niin :) En vain yhtään osaa toivoa oireita kun olen melko hyvässä olotilassa toisinkuik ekalla kerralla.

Pulkkamäkeen!

Zuh&natiainen 4+6
 
Siidulainen: Mulla myös viimeiset menkat marraskuussa olleet ja pitkän kierron takia sitten tänne olen laskenut kuuluvani. Omien laskujeni mukaan meillä olis samoihin aikoihin ollut sun kanssa hedelmöittyminenkin :).
Mulla oli vuodenvaihteen aikoihin niin selvät menkkaoireet että odottelin vaan niitä ja sitten kun varmuuden vuoksi testin tein, kun tarkoituksena oli lähteä juhlimaan, niin tulikin yllätyksekseni selvääkin selvempi plussa.

FB:n ryhmäänkin
jo postasin, että täällä viime päivät palellut, väsyttänyt ja etonut niin paljon että tuntuu että olisiko tässä nyt tulossa kipeäksi. Tänään alkoi huimaamaankin, ja mietin että jos se jatkuu niin töihin ei ole kyllä menemistä (sisältää paljon vammaisten henkilöiden siirtämistä ym.).

Torstain ekaa neuvolaa odotellen :)
 
Tänään suht normaali olo ollut, tuli kyllä nukuttuakin 11h niin ehkä sillä on jotain vaikutusta. Onneksi tiistaina on kuitenkin se ultra..

Murmeli: Mielitekoja tulee välillä, kuten lihapiirakka kaikilla mahdollisilla täytteillä, pizza ja muut rasvaiset ja epäterveelliset houkuttavat. En minä tosin noita lähde sentään ostamaan, ja onneksi ne menevät aika nopsaan ohi :D

Pikkumyy: Minulla varmaan on lämpö koholla, 37.3-37.4. En ole kyllä nyt vähään aikaan mittaillut, mutta otsa on aika lämmin. Normaalistikin lämpöni on kyllä suht korkea 36.9.

Pipsanpippuri: Minulla oudot unet kuuluneet joka raskauteen. Tosin näen normaalistikin aika omituisia unia, mutta r- aikaan ne oikeen korostuvat. Viime yönä näin kahteen otteeseen unta että ostin kilon pussin salmiakkia. Toisella kerralla myyjä moralisoi minua, luuli bulimikoksi :LOL:

Teeu: Voisithan yrittää jos saisit lääkäriaikaa ja sitä kautta pääsisit ultraan. Minulla myös tänään ollut ihmeen normaali olo. Pistää kyllä miettimään, mutta muistan että edellisessä raskaudessakin tällaisia päiviä oli, joten yritän olla stressaamatta.

salainen: Vähän herkistymistä on ilmassa, mutta itkeä ei ole vielä tarvinut :)
 
Voiko olla näin väsynyt, mieluiten nukkuisin vaan. Viikonloppuisin nukun 10-11 tuntia yöllä, päikkärit päivällä ja taas saa hyvin unta illalla. Töissä on aika nihkeää, kun väsyttää...

Pipsapippuri ja muutkin ruokajuttuja mietti. Kaikki raikas ja hedelmät maistuu tosi hyvin, myös ihan tavallinen lämmin ruoka, jogurtit ja rahkat sun muut jääneet täysin pois, yököttää ajatuskin :x. Nälkä on koko ajan, ja tulee ihan pahakin pyörrytys, heikotus ja pahoinvointi, jos ruokailusta menee liian kauan.

Unia näen paljon ja muistan ne ihmeen hyvin. Unet on myös tosi outoja eikä liity raskauteen kyllä mitenkään :D

Helmihelmiina minäkin hengästyn paljon helpommin kuin normaalisti, rappujen nouseminen hengästyttää jo paljon, vaikka normaalisti ei ja pitäisi olla ihan ok kunnossa. Tuota ratsastusta mietin kovasti, aikomus on mennä vielä köpöttelemään rauhallisesti helmikuun aikana, mutta kyllä se vähän mietityttää. Aiot jättää siis pois jo heti?

Neuvolaan soittelin jo plussausviikolla ja aika olis viikoilla 8+0.

Tuhruvuoto jatkuu edelleen. Ultrassa olen käynyt ja kaikki näytti olevan kunnossa, mutta laittaa tuo silti epäilemään, onko kaikki hyvin. Neuvolassa varmaan osaavat neuvoa.

Hyviä vointeja kaikille!=)

Guitar 7+6
 
Tänään ollut paljon parempi päivä, tuli käytyä kummilapsen :heart: synttäreillä, istuttua pari tuntia autossa jne. ja olo ihan ok! :) Etova hiukan, muttei ollenkaan niin paha mitä nyt on viime päivinä ollut. Aamulla hyökkäsin heti syömään kun heräsin, jospa se auttoi? Hampaita pestessä piti kyllä vähän yökkäillä aamulla.. Eikä synttärijuhlissa oikein herkut maistunut.. Mutta ne on pikku juttuja :)

Joku kyseli onko mieli herkässä.. No on juu :D Jotenkin kiihdyn sadasta nollaan nanosekunnissa... Ja itkuherkempikin olen. Mies-parka! :xmas:
Niin ja unet on kyllä jotenkin muuttuneet! Ennen olin sellanen, että hirvittävän harvoin muistin nähneeni mitään unta, nykyään vilkkaampaa sillä saralla. Muutenkin nukkuminen muuttunut, herään kamalan aikaisin pirteenä kun peipponen (tarvitsi tai ei) ja sitten siitä parin tunnin päästä väsyttäis taas kamalasti.. Hivenen ärsyttävää!

Huomenna ajattelin sitten soitella sinne neuvolaan, jännää! :)

hawwe & minipapu 4+6
 
Jesjesjes meillä on siis "yhteinen" unimaailma.. Mä en kyllä välittäis nähdä kaikenmaailman unia kun aamulla on muutenkin ihan sellainen olo kuin olisi ryypännyt edellisen päivän! Tänä aamuna heräsin ja oli kova morkkis, koska olin kaatanut täyslaidallisen mielipiteitä yhden ihmisen niskaan, kiirehtinyt siitä omiin häihini jossa yritin kysellä vähän kaavaa miten edetään heti sen jälkeen kun olin hoilottanut varpusta jouluaamuna muiden häävieraiden mukana.. :LOL:

Tänään kaupasta raahasin hmm.. 2 pussillista appelsiineja, kilon vadelmia etc... Ja bulgarian jogurtti-idean lainasin kanssa joltakin.

Nyt vaalivalvojaisia jännäämään, meillä miehen kanssa veto että se kummalla osui 3 eniten ääniä saaneen prosentit lähimmäs, saa 5e + täyttää astianpesukoneen koko ensi viikon :D
 
Sunnuntainen tervehdys täältäkin : )
Vuodot edelleen jatkuneet, oikeestaan aika samankaltaisina, ei ainakaan vähentyneet : /
No huomenna sitten on jännä päivä kun mennään sinne ultraan... saas nähdä tuleeko uneton yö! No ihanaa kyllä et se on jo huomenna... Aamulla aikaisin töihin ja sit klo 10 ultraan, kaikilta peukut pystyyn just silloin <3
Kirjoitan huomenna heti kun kykenen kuulumiset.
FairyTale<3 6+0
 

Yhteistyössä