Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Masukuvia on oikea galleria jo facebookin puolella :whistle:

Noista ystävyyssuhteista on paha sanoa, koska olen itse sen verran suorasukainen etten yleensäkään ole tekemisissä sellaisten henkilöiden kanssa joiden seurassa on jollain tasolla epämiellyttävä olla.

(.)Flunssa, pois töisä jo 3. päivää. Ja tästä syystä morkkis. Saikku on tietysti palkatonta kun on oma firma, jepajee.

Pipsapippuri rv 14+5
 
Mahakuvia olis ihana nähdä! Muutamahan niitä laittelikin tuolla alkuvaiheessa, mutta laittakaa ihmeessä, niitä olis kiva katsella :)

Väsymys tuntuu tulleen takaisin. Vähän aikaa oli välissä jo vähän energisempikin olo, mutta nyt taas väsyttää ihan hirveesti. Aamulla ei millään pääse hereille ja illalla vois mennä nukkumaan kasin aikaan. Kaiken lisäksi päänsärky vaivaa alituiseen, aina tulee ja menee, tänäänkin aamulla hirvee hedari, joka nyt onneksi laantunut. Mistäköhän päänsäryt raskauden aikana johtuu? Ei mulla ennen ole ollut tällaista lähes jatkuvaa pientä aaltoilevaa särkyä.

Moonchaser kiitos vaunukokemuksista! Vaunuista tuntuu löytyvän mielipidettä joka lähtöön. Hankala päättäää, mutta varmaan sen käytössä vasta näkee, mikä toimii ja mikä ei. Toinen malli, mitä oon mietiskellyt, on Emmaljungan city cross. Ei kun kauppaan taas testailemaan. Laitan sulle viestiä fb-ryhmästä!

Oon kanssa ihan jossittelija, ei sitä ihan täysillä uskalla uskoa, että vauvan saa syyskuussa. Pomolle kyllä sanoin jo, että jään juhannuksesta kesälomalle niin kun monet muutkin tällä forumilla ja siitä sit äippälomalle. Mutta silti tuntuu, että ehkä jotain menee pieleen ja olenkin toimistolla taas syksyllä. Ehkä se rakenneultra tuo vähän varmuutta. Laajemmin töissä kertomista ajattelin venyttää sinne rakenneultraan, ellei joku utele tai huomaa ennen sitä, on taas jotenkin niin epävarma olo. Anoppilassa käytiin ja sieltä kommentti tosin oli, että luuleksä noilla löysillä paidoilla ton peittäväs, kyllä naiset teillä töissä on jo arvannu :D

Teillä on paljon useammin neuvoloita kun täällä, ihan kiukuttaa! Tosiaan tammikuussa oli, sit nyt maaliskuussa neuvolalääkäri ja toukokuussa taas seuraava.

Wasabi me saatiin kans ekalta neuvolakäynniltä sellanen voimavara kysely, mikä tulis täytellä toukokuun neuvolaan. Musta on ihan hyvä, että tollasia kysellään, vaikka se aika henk.koht onkin. Kokemusta ei vielä ole, mutta kai se esikoisen tulo on niin iso mullistus, että hyvä neuvolassakin jutella siitä, miten vanhemmat jaksaa.

Guitar 17+1
 
Moikka kaikille :wave:

Ekaks Adoralle :hug: ja kovasti voimia asian läpi käymiseen.

Kovin laiskasti jaksan omia kuulumisia kirjoitella, väsymys ja saamattomuus vaivaa vieläkin. Lukemassa käyn kuitenkin juttunne ja mielenkiintoisista aiheista keskustelua onkin aikaan saatu.

Kesälomista olette jutelleet ja moni onkin jäämässä juhannuksena jo pois töistä. Minäpä en lomia saakaan pitää äitiysloman yhteydessä vaan mun lomat on pidetty jo ennen juhannusta. Meillä töissä olen ainoa, jolla lomat on näin aikaisin kesästä kaikki ja syynä se, että jään sitten heinäkuun lopussa äitiyslomalle. Vähän sapettaa, sillä olisin minäkin halunnut lomia pitää keskemmällä kesää vaikka äitiysvapaalle jäänkin, mutta en jaksa tuosta asiasta vääntämään.

Hankinnoista sen verran, että mitään en ole vielä tälle uudelle tulokkaalle ostanut. Meillä on vaatepuolta säästössä jonkin verran pojilta, vaunut on Emmaljungan yhdistelmät, turvakaukalokin löytyy, pinnasänky on säästetty, kehto on samoin jemmassa. Ainoat isommat hankinnat pienelle on sitteri ja kunnon matkarattaat, missä saa selkänojan makuuasentoon. Pojilla kuljetettiin mukana noita yhdistelmiä ihan vauva-aikana ja sitten myöhemmin ihan perus sateenvarjorattaat. Nyt kuitenkin haluan sellaiset näppärät matkarattaat jotka vie vähemmän tilaa autossa kun tuota tavaraa tuppaa kertymään aina lähdettäessä kovasti mukaan.

Liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa, joka päivä aina jotain pientä. Kyllä se mulle ainakin tuo sellaisen varmuuden, että masussa kaikki hyvin kun pieni merkkejä itsestään antaa. Tosin nuo liikkeet ei mulla mitään hipaisuja ole, ihan kunnon muljahduksilta tuntuu enemmänkin.

Tänään olin neuvolassa jo aamulla. Toinen neuvolakäynti siis tämän alun aikana ja neuvolalääkäristä ei tietoakaan. Ei tosiaan mitään käsitystä missä vaiheessa lääkärin kanssa neuvolakäynti hoidetaan, tällä hetkellä on ollut puhetta vaan näistä terveydenhoitajan käynneistä. Aika harvakseltaanhan näitä käyntejä tuntuu olevan, kerran kuussa on jossain käyntiä. Eka neuvola oli tammikuussa, helmikuussa ultra, tässä kuussa neuvola, ensi kuussa rakenneultra ja sitten seuraava neuvolakäynti on toukokuussa. Toukokuussa olisi tarkoitus ottaa isäntäkin mukaan, kun tehdään tämä laaja-alainen terveydentarkistus (tjt). Voimavaralappusta sain kotiläksyksi niin itselle kuin miehellekin.

Muutoin raskaus etenee oikein hyvin. Verenpaineet ok, painoa tullut vähän yli 200g per viikko (kuulemma oikein hyvä), pissa puhdas ja hemoglobiini 124. Mähän jouduin aloittamaan raudan tosi aikaisin kun hemppa putos sinne 97 ja nyt sitten voin vähentää tuota lisäraudan ottamista. Ennen jouduin syömään tupla-annosta päivittäin, mutta nyt joka toinen päivä yksi Obsidan. Sydänäänet löytyi kovasta liikkumisesta huolimatta (jos en liikkeitä tunnistaisi, olisin varmaan jo itkun partaalla ollut kun kesti niin kauan), olikohan syke 145, ellen väärin muista. Mun laskettua aikaa siis muutettiin nt-ultrassa, uusi on 1.9 ja sen mukaan neuvolakin "elää" vaikka heittoa aikaisempaan oli vain pari päivää.

Aika kuluu mun mielestä nyt tosi nopeasti, viikot vierii eteenpäin ja raskaus etenee ihan huomaamatta. Muutama viikko sitten tuntui että aika matelee, mutta nyt tämän varmuuden tunteen jälkeen aika taas lentää.

Voikaahan paksusti!

Metku 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta päivää Ladyt:flower:

(.) Oi voi, eilen oli taas ihana/outo/hauska yllätys kun menin yläkertaan. sielä oli TAAS tullut pupun pentuja lisää!! mitä vittuuaaaaaaa oli eka reaktioni, koko ajan siinä pähkäilin että millä ne on voinu lisääntyä kun nyt uros on eri paikas kun tytöt ja pennutkin ovat vasta kuukauden ikäisiä. Mutta sitten muistui mieleen että mähän vein toisen tytön ulkorakennukseen kun ei meinannut tulla tytöt keskenään toimeen, ja maisa oli ulkorakennukses ehkä 4 päivää toki olin laittanut sen erikseen aitaukseen mutta oli uros päässyt aitaukseen kans ja siitä on nyt se kuukausi. Siiis voi luoja meirän talo on oikein hedelmällisyys pesäke!! pupuja tulee ku sieniä sateella, toinen kissi poksahtaa reilun kuukauden päästä ja ehkä se toinenkin, nyt vielä ku meidän tyttö koira pamahtaas paksuksi niin sitte olis kaikki tuvan nartut pieniin päin:LOL: hohhoh, no ei saisi valittaa ja helpollahan pääsis kun leikkauttais vehkeet veks mutta se on aika arvokasta touhua ja en tierä haluanko sitä kumminkaan omasta mielestä menee eläimellä vapaus sen myötä..... Mutta siis tää on niin huvittavaa kun itse on raskaana niin tuntuu jotta kaikki muutkin on raskaana =)
Nyt sitten kuumeisesti metsästän pupun häkkiä.

Eilinen saunassa käynti teki hyvää ja sai vähän lihaksetkin rennoksi on ollut paikat niin kipiänä sunnuntaista asti. ja sitten kun menin sänkyyn niin taas olin tuntevani jotain pientä mutta tutkiskelu keskeytyi sitten miehen tullessa sänkyyn... Mulla oli sellainen olo eilen kun mies suuteli, että happi loppuu ja rupesi ahristamaan, se oli aivan kauheaa:$

Masukuvia tosiaan löytyy tuolta facebookista =) aamulla yritin jotakin räpsäästä mutta huonolla menestyksellä, pitää kysyä josko mies ottais illalla kuvan :)

Tänään po-po-po-poksuUUUUUU*¤*¤*¤*¤* 15+0 tuli täyteen ja nyt lähtöö 16 viikko rullaamaan =)

Kakaa Ja toukka 15+0
 
Neuvolakokemuksista olette keskustelleet.. Olisi mukava sanoa, että ne ovat itselläkin pelkästään positiivisia, mutta valitettavasti niin ei ole.. Meilläkin käydään noin kerran kuussa joko NLAhoitajalla tai NLAlääkärillä. Itselläni on vasta kaksi käyntiä, mutta ikävä kyllä niistäkin löytyi epäkohtia.

Pahin tyrmistys ja pettymys oli se, että terv.hoitaja ei osannut yhdistelmäseulakäytäntöä ja otti verikokeen liian aikaisin. Nt-ultrassa lääkäri vain totesi, että älä ihmettele jos et saa yhd.seulan tulosta, sinulla on verikoe otettu liian aikaisin. Ällistyin - miten tällaista voi tapahtua?! Terv.hoitaja varasi molemmat ajat samalla kertaa; verikoeajan sekä ultra-ajan, eikä muka tajunnut/tiennyt, että verikoe otettiin liian aikaisin..

Omalla aktiivisuudella sain sitten paikattua jotenkuten asian. Soitin suoraan tutkivalle taholle ja kysyin, mitä minun pitäisi tehdä ja onko mitään ylipäätään tehtävissä, sillä haluan yhdistelmäseulan, piste. Laboratoriossa otettiin asiani vakavasti ja käskettiin mennä heti uuteen verikokeeseen. Se tietysti oli silloin jo myöhässä (2 päivää) mutta kuulemma ihan ok vielä. Eli sain tilanteen vielä paikattua olemalla ITSE aktiivinen ja skarppi - terv.hoitaja neuvolassa ei pannut tikkua ristiin, enkä muuten saanut ensimmäistäkään pahoittelua asian vuoksi.

Itsellä meni kyllä luottamus neuvolan toimintaan ja julkiseen terveydenhuoltoon ylipäätään (entistä pahemmin!). Olen yli kymmenen vuotta käynyt lähestulkoon vain ja ainoastaan yksityisillä lääkäriasemilla ja täytyy sanoa, että ero on hurja - pelottava jopa! Julkisella puolella tosiaan itse täytyy olla skarppina ja hyvinkin tietoinen omista oikeuksistaan jos aikoo saada asiallista hoitoa ja palvelua. Näin ainakin meilläpäin... Tämän vuoksi käymme vastakin hakemassa toisen mielipiteen yksityislääkärin vastaanotolla (rakenneultra jne.).

Kusma (ja Pau): Ehkä sinäkin voit sitten sanoa, että lapsen kanssa on vaikea liikkua...? Älä tee mitään mikä ei tunnu hyvältä, nyt pitää olla itsekäs :) Minulla on vanha opiskelukaveri, joka myös pitää yhteyttä ja haluaa tavata, mutta joka kerta kun tapaamme niin minulle jää huono mieli. Olen myös miettinyt, että pitäisikö yrittää "hiivuttaa" kaveruus jollakin konstilla jos kerran aina jää kurja mieli kun tavataan (hän on äärimmäisen negatiivinen ja pessimistinen ihminen). Minusta tuollaisille "energiasyöpöille" ei saa antaa liikaa itsestään, etenkin nyt pitää olla terveen itsekäs ja miettiä omaa hyvää oloa ja hyvinvointia :)

Vanilla Whip (13+1)
 
Moonchaser Uskaltauduin laittamaan pyyntöä FB-ryhmään liittymistä varten:wave:

Hui, ihan jo jännittää. Kohta näkee toisten naamoja ja mietin onko mahdollisesti ketä tuttuja, IIKS :LOL:

Masukuvia haluan nähdä miekin, omastani en vielä ole ottanut kun ei siinä hirveesti mitään kuvattavaa vielä ole, lähinnä sitä läskiturvotusta.

Rae 15+2
 
(.) Tänään oli vihdoin ja viimein nt-ultra. Herne vastasi taas päivälleen raskausviikkoja, eli tänään 12+4 ja pituutta oli 62mm ja laskettu aika päivälleen sama kuin menkoista laskemalla. Kaikki oli muutenkin hyvin, löytyi kaikki mitä tässä vaiheessa pitääkin löytyä ja niskaturvotusta oli 0.5-0.9mm, keskiarvona laitettiin 0.7 sitä seulaa varten. Ja täällä siis mennään verikokeeseen suoraan tuolta ultrasta. Nyt on hyvin helpottunut olo!! Ja tyyppi oli kovin aktiivisena, viuhtoi ja potki minkä ehti. :heart:

Neuvola minulla on n. kuukauden välein. Ekaa kertaa olin 8+3, eilen 12+3 oli neuvola + lääkäri ja seuraava neuvola varattiin neljän viikon päähän, eli viikolle 16. Voimavarasta täällä ei olla puhuttu äitiyspuolella, mutta tytön 4v-neuvolassa tehdään tuo voimavarajutska ja sinne pyydettiin isäkin mukaan.

Haluista... Kun tuntuu että kaikki hehkuttaa kuinka paljon koko ajan tekee mieli ja täällä ei sitten minkäänlaisia haluja, ei kertakaikkiaan. Tuntuu päinvastoin ettei ollenkaan saisi tulla lähelle, rupeaa heti jotenkin ahdistaa. Tosi kiva. :( Kerraan ollaan taidettu touhuta nyt raskauden aikana, hip hei. Ja vielä kun iltaisin on niin väsynyt, niin silloin olen super helposti ärsyyntyvä ja haluan olla rauhassa.

Parin viikon päästä onneksi viikon loma, tulee tarpeeseen! Ja lähdetään oikein etelään, jee. :cool:

Aurinkoista päivänjatkoa,
Engla ja herne 12+4
 
Moikka!
Miten sinne fb ryhmään pääsee? Ja näkyykö se mun kamuille? Täällä väsymys vaivaa ja pahaolo tullu takaisin, oli hetken poissa.. Tosin on jo lievempää ja en oksenna..
Onko muilla vielä oloja?

Kuutyttö ja pieni 14+2
 
Heippa pitkästä aikaa!

Eipä ole kuulumisia tullut kirjoteltua, niin väsyttää ja on saamaton olo.. :attn:
Edelleen aamuisin erityisesti etoo, oksentanut en ole moneen moneen viikkoon, onneksi! muuten ihan hyvin jakselen, vähän tuo väsymys harmittaa, kuitenkin kaksi pientä kotona! ehkä tämmöset aurinkoiset ilmat auttaa virkistymään :)

Nyt on oireena ehkä mahdollinen emätintulehdus, ei hajua, alkaa särkemään rakkoa kun on käynyt pissalla, niin kuin olisi monta tuntia pidätellyt vaikka ravaan veskissä usein ;) Perjantaina on neuvolalääkäri, toivottavasti mitään vakaa ei löydy ja pienellä ois kaikki hyvin!

Minuakin kiinnostaisi tuo facebook ryhmä :)

äiskä89 ja tiitiäinen rv14
 
Moi!

Ei mun töissä olosta tuu yhtään mitään. On ihan järkyttävä olo koko ajan. Kävin tänään lääkärillä ja kirjotti huhtikuun alkuun asti saikkua. Sano, että lepäile kunnolla äläkä rasita ittees. Hemoglobiini oli hyvä eikä niissä pitäis mitään olla. Sano että ota sitten neuvolaan yhteyttä jos ei olo yhtään helpotu.

Lähetään onneksi viikon päästä perjantaina miehen kanssa viikonloppu lomalle kylpylään. Sinne on pakko päästä rentoutumaan ja vaan olemaan kahestaan. :)

No nyt sitten paljon lepoa, lepoa ja lepoa. Jotenkin tunnen huonoo omaatuntoa kun oon niin pitkään poissa mutta tiedän että pitää kuunnella omaa kehoa ja tää on aiheellinen sairasloma. Meillä muutenkin hirveet työolot töissä ja jos ei yhtään helpotu niin eikun pomolle sanomaan että mut pitää siirtää helpompiin tehtäviin, niin se lääkärikin sano.

No toivotaan että tää tästä. :)

Riikka&Niisku 14+2
 
Heipparallaa taas, pitkästä (?) aikaa :wave:

Kylläpä on tosiaan Vanilla whip:lla ollut huonoa palvelua neuvolan taholta. Toivottavasti jatkossa paremmin!!

Oireista; pahoinvointi on helpottanut, mahtavaa!!!!!!!!!!! Etova/paha olo kyllä tulee päivittäin, mutta ei ole tarvinnut nyt oksennella, ja se menee nopeammin ohi. Jospa se tästä elämä voittaisi :) Väsymys on edelleen todella kovaa, joka yö nukun about 10-12 tuntia (ja silti väsyttää päivällä). Pissallakin saa yöllä rampata, inhottavinta siinä on, että unen saanti on sitten aina todella vaikeaa..
Ruokahalu mahdoton, suolaista edelleen himoitsen, tosin makeakin ruvennut vähän maistumaan (ei tosin suklaa, outoa). Mieliala vaihtelee melko rajustikin ja itku on herkässä, pääsääntöisesti ihan hyvä fiilis kuitenkin :)
Vatsassa ei juuri tuntemuksia, rinnatkin ihan normaalit. (ja mä niin ootin rintojen kasvua, olis kerrankin isot! :ashamed: :D Mutta ei ole, ainakaan vielä, semmosta tapahtunut- HÖH!) Meinaa vaan jotenkin olla semmonen olo, että ollaanko tässä muka raskaana?! Kun ei jotenkin TUNNU siltä.. Aiemmin oli paljon enemmän raskaana- oleva -olo, jospa se olo taas jostain tulis kun jotain konkreettista tapahtuisi, esim. vatsa kasvaisi (vauvamasu, ei ihra!) tai kun rupeaa potkut tuntumaan.

Tänään oli neuvola & neuvolalääkäri. RR ok ja ei ainakaan hempasta johdu väsymys; oli noussut 130-->135. Painoa tullut himppa vajaa 3 kiloa.. Seulojen & verikokeiden tulokset ok, normaalit. Kilpirauhaskokeisiin vielä passitti, jos väsymys johtuu siitä. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja kuunteli sydänäänet, oli n. 150 :heart: (ja oli todella ärsyttävä lääkäri... mutta ei siitä sen enempää) Seuraava neuvola sitten n. kuukauden päästä.
Olikohan muuta.. En muista! Mutta kaikki ok siis :)

hawwe & minipapu 13+4
 
Liityn joukkoon mukavaan! Tosin on vielä vähän siinä ja siinä meneekö LA lokakuun puolelle,mut tällä hetkelle LA on 30.9 :) nt ultrakin vasta 29.pvä,eipä jaksais oottaa! Tahtois jo niin kovasti jotain konkreettista tietoa tästä asukkaasta,kun eivät saaneet neuvolassa sydän ääniä kuulumaan..huoks. Eli viikkoja nyt 12+3 <3
 
Syrän : Meillä sama tuon seksielämän kanssa,oon kans tosi väsyny jo 8-9 aikaan illalla ja vaikka sattuiski oleen samaan aikaan vielä ukon kans hereillä niin ei jaksa alkaa touhuamaan.. Ja mä otan ressiä siitä..tuntuu että ukko tuntee etten halua häntä enää..ja eihän asia nyt niin ole..ei vaan jaksa eikä nappaa..huokaus.. :(
 
memmu89 juu, tosiaan sama fiilis tuosta seksiasiasta...Eilen sitten menin taas puol 9 aikaa nukkumaan kun oli pakko, mies tuli sit varmaan tunnin päästä ja herätteli sitten "hommiin". Mut eipä sitä kyllä ihan samassa vireessä ole jos on kerenny jo nukahtaa :D Vähän harmittaa kyllä, millonhan tää väsymys helpottaa...!

pipsapippurin maha on aika samanlainen ku mulla :) eli ei kauheesti mitään mahaa juurikaan vielä! Mutta kyllä se sieltä tulee!

AHaa eli fb-ryhmässä on masukuviakin...jotenkin vaan vierastan ajatusta tuosta fb-ryhmästä, kun en jotenkin luota facebookkiin enää ja pelottaa, että siellä sitten kuitenki jotenki kohta kaikki näkee että mä olisin siinä ryhmässä jne...

Eilen käytiin tokassa neuvolassa ja hienosti kuului sydänäänet :) Syke oli jotain 150 paikkeilla, mut en taida uskoa noihin tyttö- tai poikasykkeisiin :D Tyyppi vielä potkas keskenkaiken sitä kuunteluvempainta.
Nyt on taas vähän huojentuneempi olo kun tietää, että siellä voidaan hyvin, vaikkei oireita oikeen enää paljon olekaan. Paitsi että tuo kohtu kyllä "painaa" koko ajan.

Syrän 14+1
 
Pitäiskin ottaa masukuva ihan itselleenkin, että voi seurata kasvua. Se on kyllä jo ainakin omasta mielestä aikamoinen möhkäle, tosin on jo 18 viikkokin menossa.

Vanilla Whip, ihan uskomatonta kohtelua olet saanut neuvolassa! Vähemmästäkin palais pinna ja menis luottamus. Miten voivat tollaisen asian mokata.

Oon ollut niin kiukkunen tästä rintojen kasvusta! Voi kuulostaa höhlältä, mutta kun istuvia liivejä ei meinaa löytyä edes liivikaupasta... Ja huonosti istuvat, liikkuvat ja tukemattomat liivit nostaa verenpainetta heti, tekee olon niin epämukavaksi, argh!! Mulla tosiaan paukahtanut rintoihin ihan huimasti ylimääräistä, ja kuppi on F, mutta kun ympärysmitta pitäis olla 65. ne on koko ajan tiellä ja painaa kauheesti ja hartioita särkee!!! Hermot menee!

Kovasti vieläkin mietityttää, meneekö kaikki hyvin loppuun asti... Varmaan moni sitä huolehtii, että miten pikkuinen pärjää.

Guitar 17+2
 
Tänään poksahtaa 14+0 :)

Mulla maha näyttää enemmän vaan lihomiselta kuin vauvamahalta..Mutta kun yrittää vetää mahaa sisään niin silti siihen jää sellanen kohouma..

Mieliteoista Mulla tekee enemmän mieli suolaista kuin makeaa. Lihaa varsinkin tekis mieli mut kana taas tekee pahaa :x Ja sushia oon himoinnu vaikka en oo maistanu sitä kun kerran elämässäni! :p

Neuvola mulla on ollu vasta kerran sillon rv 8+6. Silloin oli myös ar ultra. Viime viikolla oli nt ultra ja parin viikon päästä vasta neuvola. Että ei turhan usein kyllä, mutta kai sinne pääsis tiheämmin jos ois tarvista..

Täällä on olot ollu nyt ihan "normaali". Tuo huimaus vaan välillä ilmoittelee itsestään, mutta muuten ei oo ollu pahoinvointia, väsymystä tms..

Mukavaa torstai päivää!

Terkuin Biba ja pikkunen 14+0
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Engla! :)

Ja tervetuloa memmu89!

haluista Täällä myös yksi jolla halut kadonneet ihan kokonaan. :( Kerran viikkoon ollaan miehen mieliksi yritetty touhuilla, mutta itse koko homman ajan vaan salaa toivoisi, että olisipa jo ohi : / Toivottavasti ei koko raskautta kestä tää haluttomuus.. Tälläistä ongelmaa ei kyllä ollut esikoista odottaessa.

Josko poksumisen kunniaksi laittaisi sen masukuvan. :)



äippä 17+0 POKS!
 
Hellou :flower:

Tervetuloa memmu89:wave:

FB-ryhmästä: eli ryhmä on salainen ja kaikki ryhmän asiat näkyy ainoastaan ryhmäläisille joten sinne voi kyllä rohkeasti tulla mukaan!!! Liittyminen sinne onnistuu näin; laita viestillä nimesi ja tunnusmerkit profiilikuvastasi niin löydän sinut helpommin (jos esim saman nimisiä) lisäälen sut sitten kaveriksi ja sitten kun olet sen vahvistanut saan lisättyä ryhmään mukaan!

(.) Pikkuusen meinasi eilen paniikki iskeä kun illalla koitin dopperilla kuunnella, en löytänyt ollenkaan Toukan sykettä, istukan viuh viuh ääni kyllä löytyi ja kauhea meteli muutenkin kuului, etsiskelin ja tiuskin varmaan reilu 10 minuuttia sitten luovutin kun rupesi jo kädet väsymään ja siitä touhusta ei tullu mitään kun kokoajan istukan äänikin katosi. Päässä pyöri jo ajatus että apua nytkö se on mennyttä ja ajattelin että pitääköhän soittaa neuvolaan, aamulla sitten heti kun heräsin otin dopplerin esiin ja sykettä etsimään ja aaaaaaawwww :heart:sieltähän se kopoti-kopoti-kopoti ääni tuli melkeinpä heti ja kyllä tuli hymy huuliin ja tippa linssiin. Taisi Toukka liikuskella niin nopiaa illalla jotta ei syke tullut kohdalle ollenkaan ja sitten vielä kun kauhia metelikin kuului suolistosta ja siitä kuinka se sielä meni eres takaasi. =) Nyt on taas hyvä fiiilis <3

Jaa a nyt pitääs ruveta mapitus hommiin äääääähhh kiinnostaa niiiiiiiin paljon :kieh:

Kakaa ja Toukka 15+1
 
Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri. Kaikki oli vauvalla kunnossa. Sydänäänetkin saatiin kuulumaan pienen etsimisen jälkeen. Hienosti pikku sydän siellä pumputti :heart:
Virtsakokeessa oli proteiini yhdellä plussalla. Yleensä se on merkki alkavasta raskausmyrkytyksestä mutta hoitajan mukaan näin aikaisessa vaiheessa raskautta se ei ole mahdollista. Paremminkin epäili että se johtuu tulehduksesta. Minulla on ollutkin runsaampaa valkovutoa ja lääkärin tutkimuksessa selvisikin että minulla on emätintulehdus. Sain 10 päivän Flagyl-kuurin. Toivotaan, että se tepsii.
Kivasti odotus nyt etenee, kun pahin etova olo ja väsymys on helpottanut. Nyt vaan odotellaan :)

Sinna78 + juniori 13+0
 
Heippa kaikille!!

Täällä päivä etenee laiskasti, sohvalla makoilua pienokaisen kanssa, joka sairastaa (jälleen..) Ilmeisesti influenssan jälkitautia joka muhinut elimistössä jonkin aikaa. Influenssasta neiti parantui pari vk sitten, joten säälittää kyllä pieni kun TAAS korkeassa kuumeessa. Nyt nukkua tuhisee tuossa vieressä ja näyttää niin pieneltä ja avuttomalta :/
Onneksi kuitenkin sairastaa nyt, niin jospa olis ensiviikolla kunnossa kun juhlitaan 1v-synttäreitä :) <3
Raskaus etenee mallikkaasti, vointi nyt mitä parhain, masu ei ole kasvanut lainkaan ja sydänäänet on kuulunut joka ilta tosi hyvin, ihana ääni <3
Ainoa "oire" minulla on tällä hetkellä JATKUVA NÄLKÄ xDD Pitää koittaa hillitä, ettei ihan ala paisumaan, esikoisen kanssa selvisi niin vähillä kiloilla jotka lähti samantien, niin olisi shokki tälläkertaa paisua ennennäkemättömiin lukemiin :)
Nyt täytyy keskittyä pienen potilaan paranteluun, jospa kohta pääsisimme taas ulkoilemaankin!

Leppoisia kevätpäiviä kaikille ja voikaa hyvin! :)
 
Tulin lähinnä vaan poksahtelemaan 17+0 eli 18.viikko lähtee jo käyntiin! Ihanaa <3
Ens viikolla neuvola taas.

Lisäksi totesin tänään, että pitkäaikainen istuminen ja varsinkin bussilla kulkeminen ja turvottava maha eivät sovi yhteen :D kauheeta ku alkaa masuun ottamaan ja tuntuu, että koko maha velloo ja kääntelee. Jos matka olisi ollut pidempi ni ois laatta lentänyt! Yrgh.

Ei muuta tällä kertaa :) Painon kanssa tarkkailua, kun en haluaisi, että yhtään paino nousisi ennen seuraavaa neuvolaa.. yritän pysyä max. kilo kuussa tahdissa. Nyt ehkä se 2kg tullut koko raskauden ajalta - ei paha. Mut en haluu vielä yhtään lisää.. neuvolan jälkeen saa taas tulla vähän.. sitä ehtii sit loppuvaiheessa keräämään enemmän - ei tarviis näin alkuvaiheessa turvota :( varsinkin kun tätä ylimääräistä on jo valmiiksi.

Eipä muuta kuin ihanaa kevään alkua!

Wasabi ja masukki 17+0 :heart:
 
Omaa napaa tulee nyt. Olipa neuvolassa taas, neuvolalääkäri ei saanut sydänääniä kuuluviin, liikkeet onneksi kuului. Totesi sitten vaan, että tule tarkistuttamaan ensi viikolla uudelleen. Mukava maata siinä pöydällä, kun todetaan, että sydänäänet ei kuulu! Onneksi kotona on doppleri ja heti sillä kuuntelemaan, ja siellä ne kuului, eikä voi olla oma syke, kun on tuplasti nopeampi. Mutta sellainen säikäytys.

Guitar 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Pitkästä aikaa tulin kirjoittelemaan.

Odottavan aika on pitkä. Np-ultrasta on nyt se 3vko ja vielä viikko olis neuvolaan, jossa sitten kuuntelevat sydänäänet. Hieman on minuakin harmittanut tul neuvolan toiminta, kun tuntuu, etteivät aina oikein tiedä asioita. Kävin toksoplasma-testissä (meillä ollut vuosia kissa) ja tulos oli, että olen sen sairastanut. Neuvolatäti sanoi, että voi kuitenkin aktivoitua. Olisi tietysti voinut kertoa myös sen, ettei siitä ole mitään haittaa sikiölle...

Refluksioireet vaivaavat, yök. Röyhtäilyttää ja ruoka nousee ylös mahalaukusta. Onko muilla ollut tätä oiretta?

Repäisykipuja on ollut erityisesti viikot 5-11. Nyt niitä ei ole enää oikein tuntunut. Ei kyllä erityisemmin mitään muitakaan kohdun kasvusta johtuvia tuntemuksia. Onko teillä muilla repäisykipuja edelleen?

celinee 15+2
 

Yhteistyössä