Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Ultra takana.
Lapsivettä oli normaali määrä,tai normaalin rajoissa mutta kuitenkin tarvittava määrä. Virtsarakko vauvalta löytyi,mikä tarkoittaa että munuaiset toimii jotenkuten tai edes toinen toimii. Munuaisia lääkäri ei vielä tarkkaan nähnyt,mutta se on kuulema hyvä,ei vielä pitäisi näkyäkkään,eikä se nähny mitään rakeita tai rakkuloitakaan,mitä jo viime raskaudessa tässä vaiheessa niissä munuaisissa oli ja ne näkyi selvästi.
Sydän ok,pään muoto ok,liikkui hyvin ja oli reipas vauva ja vastasi viikkoja,paino 145g,pituutta ei vissiin saanu otettua kun ei maininnu. 4 viikon päästä uudestaan,sitten katotaan niitä rakenteita tarkemmin.
Minä sain verenpaine lääkityksen,paineet oli pikkusen vaan koholla,mutta päänsäryn ja virtsassa olevan valkuaisen takia määräsivät varulta,raskausmyrkytyksestä mainitsivat että herkkä tulemaan sitten isommilla viikoilla. : /
Eli kaikki siis ok! en kyllä osaa huokaista vieläkään! syynä varmaan että edelleen huono näkyvyys,joka johtuu edessä olevasta istukasta ja mun mahaläskeistä,harmittaa kun eivät selvää kuvaa saa. Mutta lääkäri oli aika optimistinen,toki muistutteli taas diabetesraskauden riskeistä.
Josko sitä sitten rakenne ultran jälkeen uskaltaa huokasta!!

kaktuspiikki ja tyyppi 15+5
 
Memmulle tervetuloa joukkoon =)

Kakaa:
Tuohon eläinten leikkuutamiseen pitää kommentoida sen verran, että ihaniahan ne eläimet ja varsinkin pikkuiset on :heart: mutta itse olen sillä kannalla, että kyllä jatkua pentujen teko vie emänkin voimia. Eläinrakas olen itsekkin, mutta mielelläni rajoitan oman kissani elämää ja kulkua sillä, että ei pitkin kyliä narttuja käy pökkimässä. Leikattu siis on.
Ja jos opiskelu aikaan olisi ollut enemmän rahaa niin ois koiraltakin lähtenyt vehkeet.. Sekarotuinen ja ei siis jalostuksellista arvoa ole. Mutta onneksi pysynyt hyväluontoisena eikä niin naisiinmenevänä ;) että ois vanhoilla päivillä enää tarttenut leikkuuttaa.

Kaktuspiikki: Ihana kuulla, että kaikki oli hyvin ja lapsivettäkin normaalin rajoissa. Ei enää pitkä aika rakenneultraan.. Jospa sitten tosiaan uskaltaisit alkaa nauttia!

Celinee:
Itsellä nuo repäisykivut oikeestaan vasta nyt tulleet kuvioihin ihan todella. Kaikki äkkinäiset liikkeet, kurotukset ym. saa aikaan ikäviä vihlaisuja.

Minun vuorokausi rytmi töitten, lasten hoidon ym ohella.. Syön päivät, juon illat ja yön laukkaan vessassa :LOL: En käsitä mistä johtuu mutta kun päivä kääntyy iltaan, iskee ihan tolkuton jano ja vettä menee ihan mahdoton määrä.. Ja yölläpä ei sitten tosiaan nukuta..

Vauvan liikkeet ei ehkä niinkään vieläkään potkuja.. Semmoista ihme möyrimistä. mahallaan ollessa tuntuu kaikkein selvimmin. En tiedä mikä oli, mutta kun aamulla heräsin tusin kohdun todella selvästi ja sen vasen puoli oli aivan kivikova.. Liekkö pikkuinen ahtautunut ihan toiseen laitaan vai mitä..

danjuska ja manna 16+1
 
Tervetuloa uudet! :)

Hienoa Kaktuspiikki! Eiköhän tämä odotus sinunkin kohdalla pian iloksi muutu. =) Itse odotan kovasti tiistain käyntiä TAYSin äitipolilla. Katsotaan ultralla vauvan pään verenkiertoa ja onko merkkejä anemisoitumisesta. Ehkäpä saamme samalla tietää viimeisimmän vasta-aineverikokeen tuloksen joka otettiin tänä maanantaina. Odottavan aika on pitkä. Eka odotetaan kontrolliultraa, sit rakenneultraa ja sitten rv 21, että päästäis mahdolliseen punasolusiirtoon HUSiin...

Lisäksi oon ollut tänään erityisen herkkä, kun katsoin maanatain jakson Kadonneen jäljillä ohjelman. Kyyneleet valuivat valtoimenaan ja moneen kertaan. Muita herkkiksiä?

Yeppee ja Pikkuinen 16+4
 
Siis MITEN TUOLTA AIJAASTA saa tuon kuvan tähän näkymään?? Yritin ensin liittää vaan sen osoitteen missä kuva on, ei onnistunu. Sitten yritin tosta image-kohdasta ja liitin URL:n, ei onnistunu. Eli miten hemmetissä???
 
Danjuska, mulla usein aamulla tuo sama tunne, että vasen puoli on aivan kivikova. Itekin miettinyt mistä se johtuu :)

Yeppee, yksi pahemman luokan herkkis ilmoittautuu!! :wave:

Repäisykivuista, mulla oli niitä alkuraskaudessa paljonkin, vielä tulee silloin tällöin äkkinäisistä liikkeistä, mutta huomattavasti ovat vähentyneet.

Musta on tuntunut nyt pari päivää että tuo tyypin yksiö venyy ja paukkuu oikein urakalla, tosi "kiristävä" olo välillä :)

Mukavaa päivää kaikille :heart:

Pau ja Tyyppi 15+1 (hui, uus viikko :) )
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Huomenia kaikille, ihanaa kun viikonloppu alkaa :)

Meillä alkaa mies olla ihan kyllästynyt minun TJ-laskelmiin ;) Muistan lähes joka aamu sanoa, tänään työaamuja jäljellä... Joo, myönnetään, voi olla hieman rasittavaa kuultavaa :) Ps. tänään jäljellä 54 työaamua... hihhih.

Ajatelkaa - ensi viikolla mennään jo HUHTIKUUN puolelle! Uskomatonta miten pitkällä kevät jo on :) Me mietittiin jo vappusuunnitelmia ja fiilisteltiin piknik-ajatuksella. Meillä on aina tapana (sään salliessa tietysti) mennä vappupäivänä piknikille pitkän kaavan mukaan - tänä vuonna minulta tosin jää se skumppaosuus pois..

Sikiön liikkeistä: olin eilen tuntevinani hennon kosketuksen sisältäpäin... Tunne oli uusi, sen vuoksi siihen kiinnitinkin huomiota. Eli tuntui aivan erilaiselta kuin se, kun ilma liikkuu suolistossa/vatsa kurnii. Osaatteko kokeneemmat sanoa - tuntuuko se vähän siltä kuin "liukas kala" hipaisisi sisuksia? :D

Kaktuspiikki: Miten ihania uutisia, hienoa että kaikki vaikuttaisi olevan nyt ok. Varmaan iso helpotus ja rauhallisemmin voi odotella myös rakenneultraa.

Neuvolan toiminnasta: kyselin milloin voin odottaa saavani yhd.seulan tuloksen. Vastaus oli: hän (hoitaja) soittaa JOS löytyy jotain poikkeavaa. Muuten ei mitään - ei edes sitä kirjettä, jossa olisi riskilukema. Edelleen laskee pisteet mitä neuvolan toimintaan tulee (kammottavaa asiakaspalvelua...). "Kivana" lisänä vielä se, että tulosten saapumiseen menee kuulemma "noin viikko" eli en edelleenkään tiedä onko kaikki ok, koska mitään eksaktia aikaa ei annettu. Olen kyllä todella pettynyt ja jäi semmoinen olo, että soittaa ei voi, se aiheutti närkästystä jo nyt. Eli asiallinen kysyminen ei ole ok. Kun en kuitenkaan ole mikään hysteerinen mamma, joka soittelee joka toinen päivä neuvolaan vaatien erityiskohtelua, vaan tilanteessa jossa HE on töpänneet haluan pysyä ajan tasalla. Ei minusta mitenkään liikaa vaadittu? No, tämä on vain nieltävä, ei muu auta. Julkisen terveydenhuollon huippuhetkiä..

Jotain erityisen kivaa on kuitenkin tiedossa viikonlopulle - näemme aivan vastasyntyneen vauvan :) Edellisestä kerrasta onkin aikaa.. hmm.. neljä vuotta!

Vanilla Whip (13+3)
 
Yeppee: täälä kans yksi vollottaja :) oli mikä ohjelma tahansa kyseessä aina vollotan jos vain tulee sellainen herkkä kohta ja olen yksin, sitten jos on joitain muita paikalla niin puren hammasta ja nieleskelen etten vain rupea itkemään :D heh

Reipäisykipuja on tääläkin, en nyt tarkalleen muista kauanko niitä on ollut mutta tulee aina välillä varsinkin kurottaessa tai nopean liikkeen tehdessä, välillä tuntuu siltä kuin napaa kiskottais sisäkautta :S

(.) Eilen oli vähän ihme olo päivä kotona, tiuskin kokoajan miehelle ja jotenkin miehen olemus ärsytti :/ en tierä johtuiko se siitä kun yksi miehen kaveri (joka on yli kova puhumaan) oli meillä koko illan ja jäi yöksikkin ja he pälpättivät kokoajan ja itse olin ärtyneen väsynyt tjn en pahemmin itse kommentoinut mitään keskusteluun ja jotakin mumisin vähän kun jotain minulta kysyttiin....
Ehdiin jo fb:n puolella hehkuttaa mutta pakko on tääläkin, tuossa aamulla kun tulin töihin, oli meidän toimistoon tullut isommalta toimistolta yksi mies (joku pää jehu) hän sitten kyseli minulta olenko saanut töitä, kerroin että aika tyrmätyksi olen tullut raskaus uutisten tultua julki työnhaussa. No sitten tuo mies kehui jotta jos haluan voisin jatkaa harjoittelua sitten tuola isommassa toimistossa (meidän toimisto siirtyy sinne ens kuun lopussa). Ja kaiken lisäksi pääsen isompiin ja parempiin/vaativampiin hommiin =) WUHUUUUUUUUU:attn: nyt tekis mieli vetäästä sellainen voitto tanssi :p

Mukavasti alkoi tämä päivä :flower:

Niin ja mukava kuulla kaktuspiikki että asiat on kunnossa, koko eilisen päivän sinua ajattelinkin että kuinka ultrassa on mennyt.

Kakaa ja Toukka 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee ja Minnianna
Huomenta!

Olo senkun pahenee vaan. Pitäis levätä mutta ei sitä koko ajan jaksa paikallaan olla. Päänsärky on jotain niin hirveetä ja tää pahoinvointi myös! Toivottavasti pian helpottuu. :)

Mutta eilen tunsin kunnon napakan potkun alavatsassa niin se piristi. <3 Aiemmin vaan pientä mylläystä tuntunu mutta nyt eka kunnon potku. :)

Riikka&Niisku 14+5
 
Vanilla Whip, enpä ole sen kokeneempi, mutta joitain viikkoja pidemmällä, niin aikalailla se sellaselta kalalta tuntuu :D Nyt tuntuu entistä enemmän ja eilen illalla, kun sohvalla makailin, niin aika napakka potku jo tuntui. Aattelin, että alkaiskohan tuntumaan jo miehellä käteen, jos pitäis vatsan päällä, ehkä ei vielä kuitenkaan. Neuvolan toiminnasta kirjoittelinkin kanssa, kun eivät sydänääniä löytäneet ja kotiin lähettivät... oli tippa linssissä siinä vaiheessa. Kotona sit löytyi. Mutta olis nyt pyytänyt jotain muuta kuuntelemaan vielä tai jotain muuta tehnyt, oli tosi ikävä tilanne.

Riikalle jaksmista! Mulla on ollut pari viimeistä viikkoa ihan hirveä väsymys, melkein töissä ei ole pystynyt olla, kun ajatus ei kulje yhtään ja on ihan zombi. Päätäkin särkenyt vähän väliä :( Mutta nyt taas yhtäkkiä tällä viikolla ollut aika energinenki ja hyvä olo, nyt täytyy nauttia. Kyllä se varmaan sullakin ajan kanssa.

Yeppee vollotan kanssa tosi helposti nyt, vähänkin joku herkempi ohjelma, niin kyyneleet tulee.

Kakaa hienoa, että työkuviot järjestyy, onnea!

Guitar 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Minäkin tulin poksumaan, 15+0 jee!

Tosi ankeeta että niin moni vielä kärsii pahoinvoinnista! Minulla on väsymystä edelleen ilmassa, mitään ei jaksais tehdä, plääh... Pahoinvointia ei onneksi enää ole joten olen tilanteeseen aika tyytyväinen kuitenkin.

Kerroin töissä pomolle pari päivää sitten olevani raskaana ja hän otti asian tosi hyvin. Luulen kyllä että hän oli jo arvannut, mulla kun on iso pallomaha jo... Eli oli jo aikakin kertoa. Nyt on huomattavasti mukavampaa töissä kun ei tarvitse piilotella mahaa!

Tunsin eka kerran vähäisiä liikkeitä 12 viikolla (tämä on jo toinen raskaus) mutta viikko sitten tunsin ihan selvän muljaisun kun kurotin ottamaan jotakin - vauva kai joutui silloin ahtaalle ja ampaisi toiselle puolelle mahaa.

Tekeekö muilla mieli roskaruokaa? Mulla tekee mieli ihan kaikkea ruokaa (jos ei itse tarvitse laittaa) mutta nyt olen haaveillut Hesen hampurilaisista, siitä kalahampparista erityisesti. Vielä en ole periksi antanut, olen välillä "vähän" terveysfriikki ruoan suhteen... Nälkähän tässä taas tulee :)

Hyvää viikonloppua mammat!

pienisieni
 
Heippa taas kaikille!!

Kylläpä vauvakuume taas nousi, kun isosisko sai eilenillalla pikkuruisen pojan! Joka on muuten maailman kaunein poikavauva ;) ensi viikonloppuna lähdemme tampereelle pientä katsomaan <3 Samalla myös alkoi synnytys jännittää, kun siskolla se päättyi hätäsektioon, mutta loppu hyvin kaikki hyvin!
En malta odottaa että pääsen nuuhkimaan pientä nyyttiä <3

Roskaruoasta joku kyseli, minulla on ihan ihme mielitekoja ollut viime aikoina :) Himoitsen koko ajan kunnon pihviä :D Olen paistanutkin pihvejä harva se päivä vaikka yleensä syön pihvejä aika harvoin, nyt on vain pakko saada :D Välillä tulee hirmuinen suolaisen himo, välillä taas voisin syödä vaikka paketillisen jäätelöä :D (en tietenkään kuitenkaan syö:))

Huomasin muuten tuota listaa lukiessa että minun ikä ja synnytyssairaala puuttuu, eli ikä on 23 ja synnytyssairaala jorvin sairaala :)

Meillä olisi ensikuussa muutto isompaan asuntoon edessä, ihana että saa rauhassa muuttaa ja laittaa paikat tip top ennen kuin masu kasvaa, jaksaa paremmin hössöttää :)

Ihanaa viikonlopunjatkoa kaikille ja voikaa hyvin!

Kiki1 + pikkuinen 13+6
 
Moi!

Pitkästä aikaa kirjottelen :) Oon kyllä tuolla taustalla lueskellut.
Täällä on alkanut liikkeet tuntumaan ja maha kasvaa hurjaa vauhtia.

Nyt mulla riesana ihme hengitysvaikeudet :( Epäilevät, että olisi astmaa, mutta ei nuo astmalääkkeet mitään tunnu auttavan... Alkaa ärsyttää, kun ei jaksa mitään tehdä, kun happi ei kulje. Öisin on ihan kamalaa, kun hengitys vain vinkuu,. Olen alkanut miettimään, että jos mulla on joku allergia, minkä raskaus on nyt pahentanut... syön kyllä Heinixiä allergia oireisiin... limaa kertyy ihan hirveesti tonne johonkin nieluun.... oon niin ärsyyntynyt tähän tilaan... arggg...

Onko muilla jotain tällasia ongelmia??? Ois kiva kuulla, että mitkä lääkkeet raskausaikana ovat muita auttaneet.

mutta tällasilla fiiliksillä, ei ehdi tästä raskaudesta nauttimaan lainkaan, kun saa miettiä vaan että mitenpäin hengittäis :( TULIPA VALITETTUA!!! :ashamed:

Minttura 16+4
 
Heips,poksutaan sitä täälläkin!! :heart:

Käytiin mökillä,oli mahtava ilma istua terassilla ja ottaa aurinkoo ja juoda alkoholitonta karpalosiideriä :D Vanhemmille soitettiin puhelimesta tyypin sydänäänet kun nauhotettiin niitä sinne,äitiltä pääsi itku! ;) isäkin sanoi että kumpa kaikki menisi nyt vaan hyvin! Ihanaa kun uskaltaa jo vähä puhua ja nautiskella täsät raskaudesta,ei tarvii niin varpillaan olla!

minttura minun isosiskolla on kans astma ja hän joutui vaihtamaan raskausaikana lääkitystä kun ahisti koko ajan ja allergiaoireita hänellä oli kans,lääkäri oli todella tarkkana mitä lääkkeitä tai lääkeyhdistelmiä sisko söi,kun raskaana ollessa pitää olla todella varovainen niiden allergialääkkeiden kans. Toivottavasti sulla helpottaa kans ja saat oikeet lääkkeet niin rupee ilma kunnolla kulkemaan!

Pihvin tai yleensäkki LIHAN himo on täälä kans ihan älytön! ;) :whistle: tänään käytiin ostoksilla kaupungilla ja käytiin syömässä seisovasta pöydästä lounas,niin meikä lappo lautaselle vaan pihvejä ja salaattia :D
Roskaruokaa ei sinäänsä ole mieli tehny,tai no kebabia yhesti,mutta ranskalaisia voisin syödä vaikka joka päivä! ei niin hyvä himo kun suolan käyttöö pitäs tarkkailla sen valkuaisen takia :ashamed:

Aurinkoista viikonloppua!

Kaktuspiikki ja tyyppi 16+0!!! :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit ja NevaNeva
Ihana juttu etten ole yksin! Mä olen välillä miettiny olenko hullu kun pihvin tuska on aivan järkyttävä!! Miehelle ehdotan joka päivä jonku pihvin laittoa ruoaksi ja aina välillä olen saanutkin tahtoni läpi. =) Ja sen pihvin päälle jotain ihanaa kastiketta....... Ja ranskalaisia vaikka joka päivälle.. ja salmiakkia päälle =) Nälkähän tässä tulee kun edes ajattelee.
Mansikka 17+0 :heart:
 
Tänään siis rv 13 <3 (neuvolan laskun mukaan)
Ja ensi viikolla päästään vihdoinkin sinne nt-ultraan! Ei oikein kunnolla vielä tajua tätä raskautta kun ei oo asukista mitään konkreettista tietoa. :)

Oireista sen verran että alavatsaa nipistelee,huonoa oloa vielä jonkin verran ja väsykään ei ole vielä aivan kokonaan laantunut. Mut näillä mennään. :)
 
Hyvää sunnuntaita flikat :wave:

(.) Voi PASKA näin suoraa sanottuna!! ei ollu kovin kiva kattoa aamulla pihalle, täälä on satanu 10 senttiä lunta yön aikana PRKL!! odotin niiiiin jo kevättä ja kesää ja sitä että piha oli sulanu ja saan puput pian pihalle syömään tuoretta heinää mutta paskat ku lykkäs tuollaasen taka talven tähän väliin, toivottavasti sulaa nopiaa pois ( anteeksi ruma kielen käyttön, ketuttaa vaan niiin paljo):mad:

Mutta silti vaikka tää aamu ei ollu kovin kiva ku katto pihalle niin silti sain jostain energiaa ja tiskasin, imuroittin ja siivoilin vähän kaappeja =) eilen oli sellainen että ei kiinnosta eikä jaksa tehä mitään.... Niin ja voi luoja että oon nähny aivan yli ihmeellisiä ja outoja unia ja niiiiiin toden tuntuisia mutta silti niin kaukaa haetuilta, toissa yönä näin unta että joka puolella oli poliiseja ja kauheita huume ratsioita :D ja minä olin menossa kauheaa kyytiä vanhempieni työ ja olin aivan kauhusta kankeana jotta jos ne poliisit tulee tänne ratsaamaan ja yläkerrassa oli kauhea hamppu viljelmä :LOL: siis voi luoja mistä tuollainen on tullut päähäni, ja sitten viime yönä näin unta että katsoin taivaalle ja sieälä näkyi iso kuu ja sen vieressä toinen pyöreä juttu jossa tapahtui räjähdys ja tuli se savu sieni esiin?! ja sitten olin aivan että näittekö näittekö tuola räjähti ja harmittelin kumminkin että en ollu katsonut sitä tarkoin...:confused: siis aivan niinku niiiiiin ihmeellisiä unia tullu ja ne on niin hyvin mielessä mutta vaikea selittää =)

Viikonloppu taas on menossa loppusuoralla ja huomenna taas töihin :| Niii joo vähä muutes on aika menny yli nopiaa justiinsahan äippä88 teki tän uuren maaliskuun pinon ja nyt viikon päästä saa tehrä jo uuren :O

Eileen kävin kans lukemassa täälä kommentteja mutta tuli niiiiin kauhea nälkä lukiessa jotta ei pystynyt mitään kirjoittaan kun päässä pyöri vaan mmmmmm kebabbiiiii, hambbariiiii, ranskiksiiiii, limuuuu, nam nam mmmmmmmmmm mutta en eileen saanu mitään herkkua :( mutta tänään on kyllä pakko saara kebab-eläintä! Ja voin sanoa että täälä yksi joka on kauhea roska-ruuan syöjä ei pahemmin koti ruoka maistu:ashamed:

Kakaa ja Toukka 15+4
 
Heippa kaikille!
Täälläkin on alkanut rasvainen ja epäterveellinen ruoka himottaa. Tässä viikolla teki ihan kamalasti mieli lihapiirakkaa. No kaupasta oli kaikki lihikset loppu ja hyvä, kun en alkanut itkeä sen takia siinä kylmähyllyllä :D Seuraavana yönä näin unta, missä oli iso lihapiirakka uunissa ja välistä pursusi juustoa ja ketsuppia! Mutta nyt eilen niitä oli tullut kauppaan ja olin niin onnellinen, kun sain syödä lihiksen kera ketsupin ja kurkkusalaatin, nam nam :)

Sain tuossa siivottua vähän vaatekaappia ja laitoin kaikki farkut ylähyllylle säilöön. Toppavaatteetkin jo pesin pois ja tulipa hyvä mieli :)

Mahassa olen välillä tuntenut pienen pieniä liikkeitä, mutta en joka päivä. Loppuviikosta aivastin töissä oikein kunnolla ja sen jälkeen alkoi mahassa tuntua möyrintää..taisi pieni vähän säikähtää.

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

murmeli 17+3
 
Voih, ihanaa että jotkut ovat jo alkaneet tuntea liikkeitä :heart:

Omalla kohdalla esikoisen odotus ja edessä oleva istukka vaikuttanevat niin, että liikkeitä saan odotella vielä muutamia viikkoja... Odottavan aika on niiiiin pitkä!!

celinee 15+5
 
kaktuspiikin mökkireissu kuullostaa hyvältä :) Vielä kun ois kesä ja lämmin niin avot!! Ite en noista alkoholittomista siidereistä välitä mut alkoholiton olut on hyvää :p Vie janon ja maistuu kyllä saunan jälkeen :)

kakaa Täälläkin sato äsken lunta oikein kunnolla :( Mutta siirryttiin sentään kesäaikaan! KYllä se kevät ja kesä sieltä tulee ;)

Minä oon ollu reipas ja raahannut itteni taas salille! Ton sairastelun aikaan tuli 3 viikon tauko, mut nyt taas treeni maistuu! Toivottavasti into pysyy! Eilen kyllä tuli herkuteltua karkeilla ja sipseillä+dipillä, että olipa hyötyä :D
Täälläkin on ollu lihanhimo :D Tekis mieli syödä sellaista hieman raakaa lihaa. Äsken paisteltiin hirven ulkofilepihvejä ja olipa hyvää :p

Maha on kasvanu ihan yhtäkkiä aika paljon..ei sitä saa laihistelemalla piiloon ja löysät paidat on käytössä..linea negra on ilmestyny navan alapuolella..se tuli esikoisenkin aikaan näillä viikoilla mut jatkui navasta vielä ylöspäin..

Salmiakki siis nostaa verenpainetta, mut eikös lakukin??? Itellä taas paineet ollu matalat niin oon syöny lakuja (kohtuudella)..huimaus on kyllä vähentynyt.

Biba ja pikkunen 14+3
 

Yhteistyössä