Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

:flower:HyVäÄ NaIsTeNpÄiVäÄ:flower:


Tervetuloa joukkoon aktiiviseen Äiskä89:wave:

Liikkumisesta kröhöm:ashamed: Koirien kanssa on tullut lenkillä käytyä ennen raskaus aikaa ja ennen kun flexit meni rikki, nyt sitten en ole uskaltanut mennä koirien kanssa lenkille kun tuo meirän nassikka vetää aika lujaa varsinkin lyhyessä tavallisessa remmissä, flexissä se menee nätisti mutta en ole saanut aikaiseksi sitä ostaa ja ovat aika arvokkaitakin.... Mutta kyllä tässä sitten kun jäät sulaa niin lenkille menen ilomielin, nyt vaan hirvittää kun asumme pikkutien varressa ja se on ihan kauheassa kunnossa uria ja jääkasoja täynnä niin ei oikein uskalla mennä. Jumppapallo joogaa olen harrastanut mutta nyt teen ainoastaan niitä liikkeitä mitkä tuntuvat hyviltä ja usein sitten tulee venyteltyä selkää jumppapallon päällä, muuten tuo liikkuminen ja harrastaminen on omasta mielestäni TOSI vähäistä!!!

(.) Tänään heräsin heti herätyskellon soidessa ja en edes torkuttanut :p yleensä tulee aina painettua torkkua muutamaan otteeseen. Aamulla ahristi kun meinasin pukea päälleni paitapuseron ja jakun siihen päälle, niin olin että hyi se, ei näitä voi pitää puuuuhhh..... sitten seisoskelin vaatekaapin edessä ja taas tuli sellainen tunne että ei ole mitään päälle pantavaa vaikka kaappi pursuaa vaatteista:ashamed: Tänään olisi tarkoitus mennä kaverin kans kirppari kierrokselle niin jos sieltä löytyisi jotain itsellekkin :) Nyt on taas jotenkin ns normi olo, jotenkin maanantaina ja tiistaina tuntui että aivoissa ei pyöri mitään ja en edes pystynyt ajattelemaan raskautta olin silloin tosi hiljainenkin (yleensä puhun kun papupata), ehkä se aika pysähtyi jotenkin kun viikot meni uusiksi ja nyt taas päässyt samaan takaisin mihin jäi niin tuntuu paljon paljon paremmalta, eileen tuli kuunneltua illalla toukan sykettäkin ja kovaa se potki pakoon aluksi saatiin leikkiä hippaa mutta lopulta antoi kuunnella pienen tovin "hevosen laukkaa":) Ihme kamppailuja :)

Kakaa ja Toukka 13+1
 
Huh huh mikä päivä eilen.. Neuvolassa kaikki hyvin kunnes täti rupesi kuuntelemaan sydänääniä, ei kuulunut mitään ja haki toisen tätin avuksi ja hänkään ei saanut ääniä kuulumaan.. Iski pieni paniikki! Lähete äippäpolille jonne lähdettiin suoraan ajamaan, matka meni itkiessä ja kaikki maailman asiat pyöri päässä.. Äippäpolilla kätilö kuunteli heti ääniä ja ei saanut kuulumaan, suolistoäänet oli niin kovat että ei muuta kuulunut. Sitten kutsuttiin lääkäri joka ultras ja luojan kiitos siellä näkyi syke ja pikkunen liikkui paljon ja kaikki siis hyvin :)
Kylläpä säikäytti pahemmankerran.. Mutta onneksi loppuhyvin kaikki hyvin :) Kätilö sanoi että mulla harvinaisen kovat suolistoäänet että ne peitti sykkeen :O
Pahaolo jatkuu varsinkin iltaisin kuvottaa kovasti, mutta en ole nyt oksentanut enää onneksi! Mukavaa päivän jatkoa mammat ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Milla84
Ihanaa naistenpäivää kaikille!

Täällä olisi uusi tulokas ketjuun! Toista palleroa odotellaan, esikoinen pian vuoden vanha, eli vipinää tulossa taloon :)
Nyt luultavasti viikkoja 11+2, mutta kotidopplerilla saatu selvät sykkeet kuuluviin jo reilun viikon ajan, joten suht huoletta saa odotella maanantain ultraa :) Sittenhän se la varmistuu myös, joka näillä näkymin olisi 25.09
Pahoinvointi alkanut helpottaa, saipas sitten senkin kokea kun sitä ei esikoisen kanssa ollut lainkaan!! On saanut tsempata itseään oikein kunnolla pysymään tuon pikkuvipeltäjän tahdissa pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa, mutta onhan tuo esikoinen niin hurmaava pallero, että häneltä myös saa voimia ihan hirmuisesti vaikka kyllä hän niitä viekin! :) Kyllä tuo kevätaurinko vain piristää kummasti myös!
En ole kauheana ehtinyt lueskella ketjun aiempia kirjoituksia, mutta Onnea kaikille kanssaodottajille ja hyviä vointeja!! Lueskelen ketjua paremmalla ajalla kunnolla ja palaan maanantaina ilmoittelemaan ultran kuulumiset!

Keväisin terveisin
Kiki1, prinsessa -11 ja pikkukakkonen 11+2 ja synnyttämään mennään jorvin sairaalaan
 
Tervetuloa uusille ja ihanaa Naistenpäivää kaikille!:flower:

Tämä päivä lähtikin sitten käyntiin kunnon yökkäilyillä, taas niistä omegakapseleista johtuen, silmät vuosivat ja heikotti mutta onneksi en ollut vielä ehtinyt syödä niin taas säästyttiin pöntön halailulta kuitenkin... Eikö tämän jo pitänyt olla ohi :O

Odotan aivan innolla ensi viikolle ja viikonlopulle luvattuja lämpimiä kelejä! Jes, lumet sulaa ja kevät tulee ja odotus lähenee kesämekkovaihetta!!

Meikeistä ja hiustenvärjäyksestä olitte ainakin keskustelleet. Itse käytän todella vähän silmämeikkiä, mutta näpyt on laitettava piiloon, siitä en luovu edes raskausaikana. Hiuksia en ole vielä värjännyt tässä raskaudessa, mutta aion luultavasti pian värjätä jo kamalan tyvikasvun pois. Noudatan kuitenkin tässä "niin harvoin kuin mahdollista" -periaatetta, ja samoin tein ekassa raskaudessa.

Nyt täytyy jatkaa töitä...

syksyn taimi ja papunen 13+3
 
kuutyttö onneksi reissulla oli hyvä ja onnellinen loppu ja pikkuinen sieltä löytyi :heart: kyllä tuollaiset aina saa peljästymään!!

Tervetuloa Kiki1 ja tulehan kertomaan ultrakuulumiset :)

(.)täälä rupiaa jo jännittämään, 14:00 olisi neuvola/lääkäri käynti, miksi mä jännitän näitä neuvola käyntejä, ei mua maanantaina jännittäny se ultra juuri ollenkaan:O Tulen sitten illalla kuulumisia kertomaan jos vain jaksan ja ehdin nyt on iltaisin tullut kauhea väsy aivan niinku halolla olis isketty päähän :D ja simahdan samantien ja IHANAAA en ole hetkeen herännyt yöllä kusihätään wuhuuu, toki uskon että se tulee jatkumaan sitten kun Toukka tuola kasvaa :)

Miehen kans eilen sängyssä mietittiin poikien nimiä ja voi luoja :LOL: mitä nimiä mies heitteli,toki loppu vaihees rupes jo vissiin väsymyskin vaikuttamaan, mies oli sitä mieltä että Toukka on Jäpä Juoniori :LOL: ja höpötteli ittekseen "hei mun nimi on Jäpä" siis voi luja ku sain nauraaa!!


Kakaa ja Toukka 13+1
 
Tänään on ilmeisesti ollu myös kansainvälinen yökkäily päivä,tääläkin pitkä sylki lensi kun hampaita harjasin ja vielä yökkäilytti kahvin jälkeenkin.moneen päivään ei ole ollu mitään oireita ja yökkäily ja oksentelukin jäi sinne viikoille 9-10.

meikit ja hiustenvärjäys En oo koskaan ollu kova meikkailemaan,ainoastaan ripsaria käytän melkein päivittäin,tosin nyt lomalla en oo käyttäny. Tukkaa on pakko laittaa,muuten sen kans menee hermo,muotovaahtoa olen lähinnä käyttäny ja välillä geeliä. hiuksia en oo aatellu nyt värjätä raskausaikana,vaikka karsee pehko onkin! :whistle: en niinkään pelkään myrkkyjen imeytymistä vaan sitä että minkävärinen on lopputulos!
Joku siellä sanoikin että ilmastosta pelkästään saa nii paljon kaikkea myrkkyjä yms. että en usko kyllä minäkään että raskausaikana meikkaamista tarvii kokonaan vältellä,varsinkaan jos ripsaria vähä sipasee ja puuteria. Eri asia varmaan sitten jos työntää naaman täyteen pakkelia,siinähän rupee jo oma ihokin kärsimään kun muutenkin kukkii kuin kesänen pelto! :D

Tervetuloa uusille! :flower: ja onnea hyvistä ultrista niissä olleille!

kuutyttöä on kyllä säikytelty pahasti! varmasti karmee tilanne oli.

tääläkin on liikkuminen jääny totaalisesti! koko viikolla en oo tehny muuta kun hakenu postin ja puita liiteristä :ashamed: nyt ois tarkotus lähtee siskojen ja niitten lasten kans makkaranpaistoon ja vähä ulkoilemaan. toivottavasti ei tule happimyrkytystä! :D
pari viikkoo vielä kärvistelyä jälellä..."onnes" maanataina taas töihin niin saa vähä säpinää päiviin ja muuta ajateltavaa.

kaktuspiikki 13+5

Hyvää Naistenpäivää!! :flower:
 
Terveisiä influenssa kourista :( Maanantaista asti olen ollut täysin sänkypotilaana, korkeeta kuumetta pitänyt koko ajan..parhaimmillaan mittari näyttänyt 40astetta :( Kivana lisänä vielä oksennustauti..Olen juonut paljon nestettä ja ottanut säännöllisesti panadolia ja vielä ei ole tarvinnut lääkäriin mennä. pomo pystyi antaa 5päivän saikun influenssa takia ja sunnuntaina pitäis töihin mennä, mutta epäilen..täytyy huomenna käydä lekurilla. Enpä ole tämmöistä tautia ennen kokenut! Hui kauhee!! Ja toivottavasti masuasukilla on kaikki hyvin. Keskiviikkona on nt-ultra..

Nyt ei jaksa enempää..sänky kutsuu..

Biba ja pikkunen 12+0
 
Milla84:
Mielestäni myös ilmansaasteet ja ihan kaikki ympärillämme oleva on suurempi riski kuin kevyt meikkaus esimerkiksi. Ymmärrän myös sen näkökulman, että haluaa vähentää taakkaa niiltä osin kun voi itse vaikuttaa...:) Mutta yhteenvetona, en toivoisi odottaville äideille huonoa omaa tuntoa tai stressiä siitä, että laittaa itseään! Ajattelen jopa niin, että äidin stressi ja itsensä syyllistäminen voi olla vauvalle haitallisempaa kuin onnellinen äiti, joka saa itsevarmuutta ja hyvää mieltä siitä, että saa huolehtia itsestään myös raskausaikana niillä keinoilla mitkä tuntuu itselle sopivilta. Huom.en tarkoita että olisi ruma, vähemmän onnellinen ilman kemikaaleja, ei todellakaan! Mutta joillekin se tuo itsevarmuutta ja saa tuntea olevan oma itsensä myös vauvan odotusaikana! :) Nostan hattua teille luonnonlapsille, mutta myös muille. Yhtä hyviä äitejä olemme kaikki!! :heart:
Oon ihan samaa mieltä Millan kanssa.. Meikkaaminen on aika vähän siihen verrattuna kun kävelee autotien vieressä kaupungilla ruuhka-aikaan. Hyhhyh.. koitan aina pidättää hengitystä :)

Uskon kanssa, että äidin on tärkeää tuntea olonsa hyväksi ja itsevarmaksi raskauden aikana.. Ehkä sellanen positiivinen asennekin saattaa vaikuttaa lapsen hyvinvointiin.
 
iltoja pinoon

Täällä täysin :headwall: pv tänään :mad:
Työpv alkoi sillä kun leikkata suhautin sormenpäästä palan pois ja jatkui ihan yhtä mallikkaasti loppuun asti..
kaiken lisäksi epäilemäni hiiva päätti sitten äityä tosi ärsyttäväksi. mistä hitosta sekin ilmestyi??! :headwall: kerran aikaisemmin ollut sen kaavinnan jälkeen. No, nyt kuitenkin lääkeet ostettu ja toivottavasti helpottais nopsaan.
Kotona mielialaa kuitenkin nostatti hyväntuuliset ja iltavillissä olevat muksut :D

Kuutyttö: Tervetuloa mukaan! itselle myös lääkäri sanonut, että onpas sulla harvinaisen vilkkaat ja kovat suolistoäänet :whistle: Olenkin raskauksien aikana ajatellut että voi vauva parkaa ;)

meikkaamisesta
ym.. Itse laitan puuteria ja ripsaria töihin.. enkä koe että se mitenkään vauvaa myrkyttäisi.. Ja värjään myös hiuksia. Tosin yrin värjäämään harvemmin mitä normaalisti. Hajuvesiä en käytä kuin muutamia kertoja vuodessa.. Pistäävät suurin osa aivastuttamaan.

Biba: pikaista paranemista :hug:

Tänne ei oikeastaan mitään muuta..
Pienen pienet liikkeet tuntuu aina jos sopivaan aikaan sattuu pitkälleen rupeamaan. Seuraava neuvola huhtikuun alussa ja ennen sitä sais rakenneultrankin varailla :)

Töissä en ole vielä kenellekkään sanonut, mutta jokunen arvioiva katse on keskivartalon alueelle luotu..

danjuska ja manna 14+1
 
Tervetuloa uusille :wave:

LittleStarin kanssa oon täysin samoilla linjoilla ton meikkauksen ym. kanssa. Johan sitä sais olla kotona happinaamari päässä, jos kaikkeen "vouhotukseen" lähtee mukaan. Toki kaikki tekee miten parhaaksi näkee! Ja hyvähän se toki varmasti olisi meikkaamatta olla, sitä en kiellä :) Mutta kuitenkin..

Ja mä en misään nimessä lähtis kyllä nyt "tuomitseen" noita lasten valmisruokiakaan. Musta kaikki tekee siinäkin oman mielensä mukaan. (Tää ehkä vähän kaukanen aihe, varsinkin esikoista ootteleville, mut itellä ollu nyt paljon esillä ton 1v.n kanssa tietenkin just ton hälyn takia). Esikko ei suostunut syömään mun tekemiä ruokia, kun yhden kerran sai kaupan ruokaa maistaa. Sen jälkeen sinne noin 1-vuotiaaksi söi vallan kaupan ruokia, kunnes siirty meidän ruokiin. Tytöllä ei mitään allergioita, ei ruoan, ei eläimien suhteen. Lisäksi on TODELLA harvoin kipeä ym. Tälle kuopukselle oon tehny aina ite ja kaupan ruokia en oo ihan pakollisia lukuunottamatta (esim. Egyptin matka) joutunu antaan, ja vaikka hällekin hyvin maistuu kaupanpöperö ei oo silti lakkoa onneks mun tekemille tehny :) Joka tapauksessa, pointti siis se, et asioista on just hyvä keskustella (ja tällasten palstojen pointtihan taitaa just se olla ;) :D ) Mut eihän oteta mitään tuomitsevia sävyjä =)

Kiki1: Minkä ikänen sun pikkanen on? :) Meillä täyttää nuorimmainen nyt 16pvä. vuoden. Ihanaa jos jaksat pysyy myös mukana ja vertaistukea kahden pienen kanssa elämiseen löytyis myös sieltä suunnalta. Jonkin verran meitä tulevia kahden pienen äippiä täällä on :)

Nyt nukkuun!

Ihanaa naistenpäivän iltaa meille! :)
 
Täällä on käyty tänään niskapoimu-ultrassa. Saatiin vilkutuksia asukilta. Turvotusta oli 1mm, joten lienee selvillä vesillä tuon asian kanssa. Toki kävin myös verikokeessa, saa nähdä mikä tulos sieltä tulee. Ultraaja sanoi, että ikä voi antaa riskiluvuksi kuitenkin isomman, kuin niskapoimun perusteella voisi ajatella.
Noista riskeistä vielä. Kun jotain asiaa riittävästi tutkitaan, niin ihan varmasti kaikesta löytyy etuja ja haittoja. Niinpä en aio välttää kosmetiikkaa (vaikken sitä yltiöpäisesti käytäkään) ja terveen järjen puitteissa aion kyllä nautiskella esim. sushista. Neljän edellisen kokemuksella on pakko sanoa, että elämästä saa nauttia myös raskausaikana! Tietenkin jokainen tekee omat valintansa, mutta riskit sille, että elämäntavoillaan aiheuttaa haittaa tulokkaalle ovat kuitenkin aika olemattomat - jos ei lasketa "sallituiksi paheiksi" päihteitä.
 
Hui kun on taas paljon juttua. Tosiaan aika hankalaa näin isossa porukassa kommentoida ketään erikseen...Mutta ainakin tervetuloa uusille ja tosiaan nuo kuutytön kaltaiset kokemukset on kyllä kammottavia! Tosin meillähän olis ollu neuvolassa sama tilanne, ellei siellä olis ollu se vanha ultra, jolla saatiin samantien varmistettua.
Nyt meikä lähtee kohta sinne nt-ultraan ja jännittää niin paljon, että voisin siitä hyvästä oksentaa, vaikken muuten ole moista tarvinnu tehdäkään :|
Kyllä mulla sellanen tunne on, että kyllä se asukki siellä majailee varmaan ihan hyvissä voimin, kun tuntuu kohtukin kasvaneen, mutta kyllä tuo turvotus nyt rupes jännittämään ihan toden teolla! Ja kun lupasin itselleni, että saan käydä ostamassa ekan pienen vaatteen, jos pienellä on kaikki kunnossa...
Mutta yöks mikä jännitys, nyt pitää lähtee valmistautumaan. Kertoilen sitten myöhemmin tilanteen!

Syrän 12+2
 
Heippa mamit! :wave: Mahtuuko yksi möhömaha mukaan? :D Täällä kolmatta odotellaan, la 13.9 sairaala HYS ja ite oon 27v. Täytyy heti alkuun tunnustaa, että oon käyny teijän juttuja stalkkaamassa jo pitkään täällä, mutten oo uskaltanut hypätä remmiin mukaan :whistle: ootte ihanan aktiivisia! iih! :)

Pau~ ja tyyppi 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mantu82
Kaarjan kanssa samaa mieltä etten lähtis tuomitsemaan lasten valmisruokia! Esikolle tein jonkun verran ite ruokia mutta eipä ne kovin hyvin kelvannu. Tokan ja kolmannen kohdalla en edes alkanu tekee ite. Hyvällä omalla tunnolla oon antanu purkista ja hyvinpä on lapset kasvanu ja kehittyny! Puurot on asia erikseen. Niitä nyt tulee keiteltyä mut on se kiva antaa välillä noita kaupanki puuroja. Tulee vähän vaihtelua. Alkaa noi puurotki välillä tökkimään. Ja tiedän sen kyllä jo nyt etten tälle neljännellekään tuu tekemään ite ruokia! Mulla ainakin tulee olemaan neljän lapsen kanssa kädet täynnä töitä muutenkin. Vaikka se miten olis muka helppoa ja vaivatonta tehdä ne ruuat ite ni en silti tee!! Mutta näin siis minä teen joku muu toisin. Tässäkin asiassa kukin taaplaa tyylillään! Mutta se siitä mun osalta... sinne nyt on vielä aikaa...

Mulla oli eilen joku ihme energisyyspiikki! Siivosin koko huushollin perusteellisesti ja tein vaikka mitä! Illalla sen sitte kyllä huomas. Alaselkä oli niin kipee. Näköjään sama juttu ku viime raskaudessa et ku imuroi ni tulee selkä niin kipeeks ettei meinaa päästä kävelee sen jälkeen. En muista millon se viime raskaudessa alko. Täytyy vissiin jättää taas imuroinnit miehelle ja siivota ite sit muuten. Mut kivusta huolimatta oli niin hyvä mieli illalla ku oli pölypallot siivottu!

Eilen oli muutenki hyvä päivä. Ei ollu oikeen huono olokaan. Jospa tää väsymys ja huono olo alkais pikku hiljaa väistyä. Johan tätä huonoa oloa oliki pari viikkoa... jos näin vähällä selvisin ni mä oon niin onnellinen!! Tai sit eilen oli vaan hetkellinen häiriö.. ei uskalla nyt ihan vielä tuuletella!

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Aksuliina 13+2
 
Kyllä meilläkin varmaan tullaan purkkiruokia syömään. En varsinaisesti ole mikään kokki kolmonen, siis osan soseista varmaan teen pikkuiselle itse, mutta en kaikkea. Ja riippuu varmaan siitäkin, kuinka helppo tai vaativa tapaus tulokas sattuu olemaan. Mitä purkkiruoissa on vältettävää? Verrattuna aikuisten mehuihin ja eineksiin, niin mitä joskus tuoteselosteita oon vilkuillut, niin vauvojen purkkiruoat on aika puhdasta kamaa.

Vuotoa tulee vielä ihan vähän rusehtavaa... :| Sais loppua jo. Inhottavaa, kun ei yhtään tiedetä syytä. Alkuraskaudessa oli kans, mut silloin epäiltiin, että se johtui ihan alakautta ultraamisesta, kai mulla sitten tulee vaan tosi herkästi. Jos jotain hyvää pitää hakea, niin sain nähdä pikkuisen taas ultrassa ja siellä se vilkutteli :heart:

Ihanan keväinen päivä, sitä on ollut jo vähän energisempi, jaksaa tehdä kotihommiakin.

Guitar 15+3
 
tervetuloa pau!
biballeparanemisia sinne sängyn pohjalle! :flower:

Täälä alkaa flunssa jo helpottamaan,onnes! sais loppu loman olla ihan rauhassa. Meillä ei vielä kaverit tiijä tästä raskaudesta,eikä ajateltu kyllä erikseen kertoakkaan,varsinkaan nyt ennen kun saadaan se lapsivesi asia päätökseen. Jotkut on kyllä mahaa tuijottaneet hivenen pidempään..Mieskin sanoi yks ilta että on alkanu pyöristymään :) eli jospa siellä lapsivesi lisii jos se kerta kasvaa!
Muistettiinko teitä eilen mitenkään?! Minä sain kukan! en ole kyllä moneen vuoteen mitään saanu.
valmisruuat jaa-a,vaikee mennä sanomaan kun ei ole vielä tarvinnu ostaa niitä,mutta kyllä varmaan tulee ostettu sitten.Tuskin ihan kaikkee rupeen ite tekemään ja nehän on ihan laadukkaita nykyään.Tietääkseni. kyllähän ne arkea helpottaa aika lailla,varsinkin jos lähet reissuun tai kyläilemään niin on valmiit ruuat mukana.
Syräntsemppiä ultraan!

Joko kaikki on suunnilleen käyny np-ultrassa?

Tänään tuntus olevan ihan hyvä päivä tulossa.Mikään ei ketuta eikä ahista. Viikonloppukin edessä! Ajattelin pyöräyttää lihapullia chillillä ja aurinkokuivatuilla tomaateilla :p Varmasti miehen mieleen kunhan töistä tulee! :D

kaktuspiikki 13+6
 
=)
Tervehdys uusille, kivaa että vielä tulee lisää porukkaa!

Meikeistä yms. hmm.. Mä en ole edes tullut ajatelleeksi että siitä olisi jotain haittaa. Kyllä, värjään hiukseni, meikkaan, huollatan ripsipidennyksiäni samaan malliin kun ennenkin jnejne. Se kaikki käyttämämme kosmetiikka aineet, ympäristömyrkyt jnejnejne. Ne on jo meissä! Olen vahvasti sitä mieltä että ilman ulkoiset saasteet on suurempi paha kun kuitenkin tutkittu kosmetiikka tms. Entäs ruoka? kuinka moni meistä kasvattaa itse perunansa ja ja teurastaa sikansa? Ruokien lisäaineiden rinnalla se kosmetiikka jää kyllä ihan kakkoseksi. Tietenkin terveen järjen puitteissa, päihteet on ehdoton Ei. Jos se vouhottaminen tekee ihmisestä onnellisesn ja saa voimaan paremmin ja tekee olon turvalliseksi, se on tosi ok. Mä tulen iloiseksi siitä kun voin liikkua huoliteltuna ja näytän hyvältä. Ja jos pitäsi liikkua 9kk näyttäen hirviöltä (en tarkoita luonnollinen on ruma, itse tarvin oman hyvänmielen saavuttamiseksi pienen ehostuksen) se stressi ja paha olo ja ahdistus olis ihan hirveää ja teksi varmasti hallaa lapselle. Näin siis parempi, Ja jokainen tyylillään :flower:

Liikunta, se normaali minä on palannut! Käynyt joka päivä hiihtämässä ja nauttinut suunnattomasti taas elämästä. Ärsyttävää on ylihössäävä mies, jonka mielestä ei tarvisi :| JOs olen syksyyn asti liikkumati, voi hitto mikä duuni on päästä kuntoon! Joten, perhesopua uhmaten liikun ja nautin. Vatsa alka kuitenkin kohta kasvaa ja sitten ei samanlailla kykene.

Eilen siivosin kotia oikein urakalla ja löytyi nyssäkkää sieltä täältä. On sitten pikkuhiljaa tullut ostettua tuota vaatetta vauvalle. Me selvitään eka kuukausi vaikka ilman pesukonetta. :ashamed: Järkyttävää on se, että ollaan hädin tuskin 10 viikko ohitetu ja tilanne on jo tämä, vaatetta on aivan liikaa! :LOL: Sopivia vaunuja koettanut bongailla, karua huomata ettei oikeen mielyttävää väriä tahdo löytyä. Kaikki on niin helkkarin tummia, ihan kun jotain ruumisvankkureita, ärsyttävää! :mad:

Hmmh.. mitähän vielä.. Sukupuoli. Me ei meinata kysyä. Pidetään yllätyksenä, ja lapsillekin jännityksenä tuleeko sieltä sitten sisko vai veikka. Tykkään valkoisesta väristä hurjasti, ja nuo hommatut vaatteet ovatkin vaaleaa ja luonnonvalkoista. sopii siis molemmille. Tosin olen muutaman tytölle sopivan hommannut sekä pojalle sopivan. Se alussa ollut tyttöolo on jotenkin hiipunut, nyt odotetaan vaan lasta :heart:
Kutkuttais kovasti jo lapsille kertoa vauvasta, mutta kun ei ole vielä esittää mahaa taidetaan vielä säästellä. =) Samoiten sukulaiset ystävät jne, säästän heille salaisuutena Vielä jonkun aikaa.

Ensiviikon pe on se np-ultra! Ihanaa!!!

Myssypingviini 11+3 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: Vanilla Whip
Nyt voin alkuraskauden ja tämän toisen kolmanneksen osalta sanoa, että viimeinen viikko on ollut ärsyttävintä raskausaikaa:kieh:! Liikkeitä en ole vielä tuntenut ja alun pahoinvointikin on poissa.. eli kovasti kaipailisin taas jotain todistetta asukkaasta. Miten helppoa onkaan unohtaa olevansa raskaana :) En ole uskaltanut vielä mitään hankintoja tehdä, katsellut olen kyllä.. ja kun on itsellä tuota ylimääräistä mahaa muutenkin niin eipä vielä edes vauvamasua näy ollenkaan. Helppo ollut salassa pitää... jotenkin elän omaa huoletonta tavallista elämääni - toki muutamien ravintorajoitusten ja alkoholittomuuden kanssa.. muuten olo täysin normaali. Odottavan aika on pitkä ja ensiodottajana en osaa ees kuvitella miltä niiden liikkeiden pitäisi tuntua, joten en osaa niitäkään etsiä..

Vasta vajaan kolmen viikon päästä neuvola, jossa taas sydänääniä kuunnellaan, mutta sitä ennen täytyy vaan elää siinä uskossa, että tyypillä kaikki hyvin - ja miksipä ei olisi. Toisaalta, ehkä ne liikkeet alkaa tuntumaan seuraavan kolmen viikon aikana jo, sopii toivoa :D

Meikkaamisesta ja hiusten värjäämisestä : ennen raskautta jo aloin kasvattamaan omaa väriä takaisin ja siinä olin jo aika hyvällä mallilla ennen kuin sain raskaudesta tietää niin oli helppo jatkaa värjäämättömällä linjalla. Lisäksi se ei herätä kenessäkään kysymyksiä eikä arvailuja raskaudesta, kun olin sen jo n. puoli vuotta ennen raskaaksi tulemista aloittanut. :D Itsellä takana n. 14 vuoden jatkuva värjäyskierre ja halusin välillä antaa keholle myrkytöntäkin aikaa ja kiva oli nähdä minkä värinen tukka minulla onkaan. Viimeksi ollut oma väri tosiaan n. 11 vuotiaana.. Meikkejä en käytä paljoa, mutta ripsarit laitan aina ihmisten ilmoille mennessä, koska tuntuu, että näytän kovin väsyneeltä ilman sitä.. ripset kun minulla on muuten käytännössä värittömät :( vähän saa ilmettä kasvoille. Näen ripsarin hyvin pienenä riskinä lapselle kun ajattelee kaikkia muuta myrkkyä, mistä täällä olikin aiemmin ollut puhetta, ilmansaasteet, ruuan mukana tulevat kemikaalit, dödö, shampoot...

Wasabi ja masukki 15+1.. eilen poksui taas isot viikot! HUIJ! kuukauden päästä alkaa jo jännittämään puolen välin etappia..
 
Viimeksi muokattu:
Eilen kirjoittelin pitkän viestin liittyen meikkaamiseen ja muuhun, mutta se viesti hävisi jonnekin bittiavaruuteen. Nyt sitten uusi yritys tiivistetysti...

Eli jos haluaa välttää kehoon kertyviä haitallisia aineita, on mun mielestä ruualla suurin merkitys. Luomuruokaa vaan enemmän napaan! Sitten vasta sen jälkeen kannattaa ruveta hienosäätämään, eli välttämään meikkien ja muun kosmetiikan kautta tulevia haitallisia aineita. Luomukosmetiikassa haitallisia aineita ei ole tai niitä on huomattavasti vähemmän. Itse olen ihan tietoisesti siirtynyt pikkuhiljaa luomukosmetiikkaan, sillä ilman meikkiä ja dödöä en voisi kuvitella eläväni. Töihin en lähtisi ilman meikkiä, kotioloissa taas olen melkein aina ilman meikkiä.

Eli halusin kai tällä sepustuksella sanoa, että turhien kemikaalien välttäminen kannattaa ja se on mahdollista luomukosmetiikan avulla. Mutta se mitä syö ja juo on kuitenkin huomattavasti tärkeämpi juttu kuin se mitä iholle levittää. Ilmansaasteisiin ym. emme valitettavasti voi vaikuttaa, mutta onneksi on kuitenkin asioita, mihin voimme.

Asiasta kukkaruukkuun, tilaan tänään muuten Topshopista ekat mammavaatteet, siellä oli tosi kivoja!

pienisieni 12+6
 
Kaarja: Tarkoitus ei ole heittää mitään "tuomioita" vaan keskustella ja vaihtaa mielipiteitä. Mielestäni siinä on tällaisen foorumin tärkein funktio. Joten jos mielipiteestäni tuli tuomitseva mielikuva niin sitä sen ei kuitenkaan missään tapauksessa ollut tarkoitus olla. En itsekään koe arvosteluna tai tuomitsemisena sitä, että joku ei meikkaa vaikka itse niin teenkin. Tässä vielä tuo Ylen dokumentti lasetn valmisruuista johon viittasin - tai oikeammin artikkeli, jossa on linkki ko. dokumenttiin. Suosittelen lämpimästi kaikille pienten lasten äideille ja odottaville äideille myös - aihealue on erittäin silmiä avaava ja kuten sanoin, hätkähdyttävä.

Ylen Silminn

Suurin osa allergioista tuleekin myöhemmässä vaiheessa elämää, joten se sukupolvi joka on aikoinaan päässyt "koekaniineiksi" tähän lasten valmisruoka teollisuuteen ovat niitä, joiden terveys lopulta kertoo / kertoi totuuden. Allergiat ovat lisääntyneet huimasti. No, ehkä tämäKIN dokumentti kannattaa katsoa aikuismaisesti suodattaen, mutta katsoa kannattaa joka tapauksessa. Omasta puolestani en ole huolissani, meillä ei eineksiä syödä eikä ole koskaan syöty - emme edes me aikuiset, joten tuskin tarjoan eineksiä lapsellenikaan.

Rakentavassa ja hyvässä hengessä,
Vanilla Whip (11+3) :)


Vielä lisäyksenä edelliseen: Tästä ei mielestäni kannata tehdä mitään itsetuntoasiaa tai hyvä vanhempi -asettelua, vaan kuten kaikessa muussakin, jokainen tekee niin kuin kokee parhaaksi itselleen sekä lapselleen. On erittäin ymmärrettävää ettei kaikissa elämäntilanteissa voi/jaksa/pysty tekemään sitä ultimate parasta ratkaisua aina ja sehän on pelkästään inhimillistä :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Mahtuukos mukaan ensimmäistä odotteleva 13+2? Oon seuraillut tätä ketjua, mutta en oo uskaltanut liittyä, ku viimeks tipuin matkasta. Nyt toivottavasti uusi ja parempi alku:) Np-ultrassa kaikki oli ok viikolla 11. Nyt tuntuu, että kaikki raskausoireet on kadonneet kuin tuhka tuuleen ja oon ihan kärsimätön, enkä jaksa odottaa että raskaus rupeis näkymään. Mutta kun on lukenut tätä, niin ilmeisesti muillakin on semmosta oloa, ettei erityisemmin tunnu olo "raskaalta"?

LA meillä 12.9. ja ikää on mulla 26. Niin ja jokin aika sitten näin kovasti todella outoja unia. Yhessä unessa synnytin pojan ja mul on alussa ollu koko ajan semmonen olo et poika tulis. Nyt kumminkin se tunne on jotenkin kadonnu.

Kiva kun ootte keskustellu tosta hiusten värjäyksestä. Oon kovasti miettiny, et uskaltaako sitä blondailla kun tukka näyttää just siltä et sille on viimeks tehty jotain joulukuussa, niinku onkin... Raidat kai vois helpottaa ens hätään ja raitoja mulle lähinnä on aina laitettukin.

Alkuvuonna oon ollu kyllä sen verran väsynyt ja päänsärkyinen, että meikki on vähentynyt ripsiväriin, ihan siksi ettei oo jaksanu muuta. Nyt mä oon ruvennu miettiin et oonko oikeesti väsynyt raskauden takia vai onko musta vaan tullu todella todella laiska :O

Hyvää viikonloppua kaikille:)
-Elvina13+2
 
Heipä hei kaikille:wave:

(.) En eileen enään koneen äärelle ehtinyt/jaksanut kun tultiin kirppari reissulta vasta 20.00 ehtoolla kotia ja pupujakin piti ihailla kaverin kans ja muutenkin meni vasta ilta kymmeneen ennen kun pääsin suihkuun ja suoraa maata. Neuvola/Lääkäri käynti meni ihan hyvin, hemoglubiini oli laskenut vähän ja neuvola täti ehdotti D-vitamiinin syöntiä, mutta rautaa ei vielä tarvi ruveta syömään kun ei niin paljoa ollut laskenut.Ja paino oli noussut taas eli oon nyt tähän mennes lihonut 4,5 kg. Lääkärille kun menin niin sielä oli joku nuori kloppi (poika/mies) harjoittelemassa ja opiskelemassa, en sitten kieltänyt sitä olemasta siinä, ja luulinkin jo että koko homma on ohi kun lääkäri kysyi siihen malliin että onko mitään kysyttävää, sitten tokaasi jotta ota housut pois ja kuunnellaan ensin sydän äänet ja sitten tehdään gynegolokinen tutkimus. Lääkäri siinä painoi kohtua ja tokaisi että kyllä sielä kasvava kohtu tuntuu ja se kloppi peräs tuli kokeilemaan.. Sitten lääkäri antoi klopin kuunnella sydän äänet ja selitti että ne äänet voi olla joskus tosi vaikea löytää, poika sitten törkkääsi ultra laitteen kohdun päälle ja samas Toukan laukkaaminen kuului kyllä huomas klopin ilmeestä jotta oli niin onnes kun löysi äänet heti =) Mutta joo itse koen jotenkin oloni vaivaantuneeksi jos tälläisissä tilanteissa/tutkimuksissa on miespuolinen outo henkilö paikalla, vaikka työtähän he tekevät, eiköhän siihen totu ajan kanssa :)
Kirppari reissusta: löysin KAUAN etsityn ja himoitsemani punaisen villakangastakin olen varmaan reilu kolme vuotta sellaista etsinyt ja sopivaa en ole löytänyt ja nyt osui silmään ja päätin mennä kokeilemaan, kokoajan oli sellainen tunne että se ei sovi päälleni mutta JES se istui hyvin ja hintakin oli alennettu vaivaaseen 3 euroon =) sitten löysin söpöt saappaatkin ja ajattelin että vielä voin korkkareita käyttää :D ja sitten uuden laukun bongasin myös, toiselta kirpparilta löysin yhden topin en ehtinyt sitä sovittamaan kun valomerkki tuli jo kun kierrettiin vielä putiikkia, mutta kotona sitten kokeilin ja muuten tosi kiva toppi ja mukavan tuntuinen kangas niin perhanan tissit, ne pursus niin kamalasti pihalle jotta huhhuh ei sitä voi käyttää missään ihmisten ilmoolla! vähän ärsytti:headwall:
Niin ja kun oltiin syömässä sain sitten elämäni ensimmäisen parkkisakonkin :whistle: :ashamed: Mutta muuten reissu oli mukava :)

Biballe paranemisia tuo ei ole kovin kivaa olla noin kovassa kuumeessa ja vielä oksennustauti niin huhhuh, lepäile kunnolla!! itsellä helpotti viikossa tuo kuume.

Tervetuloa aktiiviseen joukkoon mukaan Pau~:wave:

Voi ihanaa perjantai ja viikonloppu edessä, tänään voisin siivota kun pääsen kotiin, on taas tuo kodihoito jäänyt vähemmälle:ashamed: ja sitten jos ehdottelisin miehelle että pidettäisiin vain koti iltaa lämmitettäisiin sauna, ja katsottais jotain elokuvaa :)

Kakaa ja Toukka 13+2
 

Yhteistyössä