Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Tänään on kyllä pakko lähteä ulkoilemaan, on niin upea kevätsää! :) Kunhan täältä pölyisestä toimistosta pääsisi raikkaaseen ulkoilmaan.. mrr.. Mä olen ilmeisen valmista kauraa jäämään töistä pienelle breikille, nimittäin laskeskelin taas jäljellä olevia työviikkoja ;) Mulla niitä työn täyteisiä viikkoja näyttää olevan jäljellä tällä hetkellä 14 kun vähennän lomat :) ihanaa...!Olen tosi tosi iloinen tulevasta tauosta - ja sitten kun on parin vuoden kuluttua aika palata töihin niin mistä sitä tietää, vaikka meille tulisi vielä toinenkin vauva... ;) Tekisi oikeastaan mieli jo alkaa raivata työhuonetta... ;)

Uskomatonta että joku oli jo tuntenut sikiön liikkeet..! En itse varmaan osaisi niitä edes etsiä vaikka tietäisin, että nyt ne jo voi tuntea. Tulee varmaan olemaan hyvin jännittävää huomata lapsensa liikkeet ensimmäisen kerran... <3

Me rakennutamme uutta kotia tällä hetkellä ja viikonloppuna tehdään lopulliset päätökset keittiöstä, kivaa! :)

Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista loppuviikkoa!

Vanilla Whip (11+1)
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Yeppee
Mä olen tässä turkasen flunssassa. Nenä vuotaa aivan solkenaan! Onneksi näen auringon edes ikkunasta... Töitäkin on pakko yrittää silti etänä tehdä, kun ei ne hommat katoa mun poissa ollessa vaan odottaa entistä korkeampana pinona. :headwall:

Vanilla Whip: Kivaa, että sait vahvistuksen vauvan hyvinvoinnista!
Mekin rakennetaan kotia ja tehtiin juuri viime viikolla päätös keittiöstä. =) Valittiin Parma-keittiö. Ennen perjantaita pitäisi päättää otetaanko siihen mukaan kodinkonepaketti vai kootaan sit jostain kodinkoneliikkeistä. Talo yritetään saada valmiiksi ennen vauvan tuloa, mutta tiedä sit, onko mahdollista, kun musta ei niin kauheesti ole apua...

Toivottavasti muut ei saa tätä duhaa! Pysykää terveinä!
 
Viimeksi muokattu:
:cool: 13+0 tänään!

Voe mahoton kun tyä kirjotatte paljon.. Ei meinaa peräs pysyy:)

Ja noi teitin masukuvat, tuolta fb-ryhmästä niitä aina taivastelen, mulla on tota elopainoa melkosen paljon, joten pienikin masun alku taitaa hautautua läskieni sekaan:/ Kovasti peilin edessä olen läskejä siirrellyt mutta ei kyllä vielä mitään vauvamasua ole havaittavissa.. No, aikansa kutakin. Söpöisiä olette kuitenkin masuinenne:)

Ensi viikolla pitäisi varailla sokerirasitukseen aikaa labrasta.. Yök. Voisin melkeen jättää väliin ja todeta itse itselleni sen, vaikka kuinka söisin hyvin tai huonosti, niin liian ison annoksen jälkeen tulee semmonen jännä maku suuhun ja oksuolo. Yöks.

-viuhutin ja ulpuelmeri 13+0-
 
Milla: hyvä kun pikkuinen on pysynyt matkassa mukana :)

(.)Haastattelusta selvitty ja se meni oikein hyvin, oli kyllä aika koominen tilanne sielä oli kaksi haastattelijaa rekrytointi päällikkö ja myymäläpäällikkö, rekrytointi päällikkö oli raskaana ja juuri jäämässä äitiys lomalle :) ja ei siinä vielä kaikki myymäläpäällikön vaimo oli viimeisillään raskaana jotta kyllä oli erikoonen ja hauska haastattelu.. ens viikolla ilmoottavat sitte kuinka käy, kyselivät myös että onko halukas tuleen kesätöihin jos tähän hommaan ei valita... että saas nährä kuinka käy... välillä on kyllä sellainen olo että ei jaksaasisi töitä enään tehrä ja olisi kivempi jäärä kotiin.. mutta olen kyllä sen verran työ halukas jotta ensimmäisen viikon jälkeen jo tahdon töihin, varsinkin jos tekeminen loppuu.....
:cool:Kyllä on ollu ihanan aurinkoinen ilma, aamuisin täälä on ollut melkein 20 astetta pakkasta ja tuleekin sen mukaan sitten puettua vaatetta päälle kun töihin lähtee, ja sitten kun rupiaa jo päivällä tuo aurinko lämmittämään saa valittaa ettäon kuuma :D tänään oli kyllä tosi kiva kun ei tarvinnut pahemmin takkia pitää, rupiaa nuo toppatakit käymään jo ahtaaksi :D niin ja tuossa sunnuntaina tuli bongattua pehmis autotkin slurps :p harmi kun ei ollut käteistä siinä vaiheessa mukana olisin sinne halunnut mennä syömään kevään ensimmäiset pehmikset :p

niinjooo pakko kysyä nyt teiltäkin vaikka omasta mielestäni tää on ihan yli tyhmä kysymys mutta kaverini joka oli tehnyt maanantaina plussa testin selitti kovaa jotta elämän tavat muuttuu, ja kovaa luetteli kaikkia mitä ei saa tehdä, sitten sanoi että "niin ja mun hiuksia sitten ei saa enään laittaa (usein tullu tehtyä joitakin kampauksia) ja meikkaamaankaan en enään rupea," ja mullekkin tokaasi että säki voisit ton meikkaamisen lopettaa... SIIS EIHÄN ny meikkaaminen oo vaaraksi mitenkään vauvalle??? :O:LOL:

Kakaa ja Toukka 13+0
 
Kakaa: Jokainen tekee tyylillään. Eihän kaikki halua käyttää meikkejä vaikka eivät olisi edes raskaana. Itse laitan ripsiväriä jos lähden jonnekin hienompiin menoihin eli kerran kuussa :D Kulmat käyn laitattamassa kosmetologilla. Muuten en meikkaa, mutta en kyllä meikkaisi ilman raskauttakaan. Hiuksia en myös värjää raskaana ollessani. Eihän meikkaamisesta nyt mitään huomattavaa haittaa ole sikiölle, mutta ylimääräistä silti mielestäni. Kuitenkin sieltä ihosta jotain imeytyykin verenkiertoon. Jos normaalisti meikkaisin paljon niin varmaan meikkaisin sitten nytkin raskaana ollessa enemmän kuin nyt.

Milla
 
Moikka

Nt-ultrassa käytiin aamupäivällä ja kaikki oli ok. Vauva vastasi menkoista laskettuja viikkoja 12+4. Niskaturvotusta oli 1,1 ja ensi viikolla tulee verikokeiden tulokset.

Pakko hehkuttaa että mun osalta pahoinvointi on nyt vissiin mennyttä elämää, jee! Kyllä tätä on odotettukin! Väsynyt olen edelleen, mut se ei haittaa niin kuin se jatkuva etominen.

Kakaa: Kuulin, että Tanskassa suositellaan, että äidit vähentäisivät kosmetiikkaa raskauden aikana, ja esim. meikkaisivat vähemmän. Ihon kautta verenkiertoon päätyy kosmetiikasta haitallisia aineita. Itse käytän paljon luomukosmetiikkaa (shampoo, dödö, kosteusvoide jne), mutta myös ihan normimeikkejä. Siksi minua vähän mietittää nämä jutut. Mutta en ala stressaamaan tämänkään asian kanssa.

Lettuja tekee mieli, viitsiskö ruveta paistaa... Talon miesväki saapuu kohta, vois olla kiva ylläri =)

Mukavaa päivää mammat!

pienisieni 12+4
 
milla joo onhan se niinkin, oli vaan niin outoa kuunnella kaverin kauheaa selitystä että mitä ei saa tehrä :) yritin vaan kaveria saada rauhoittumaan sitten lopulta kun rupesi kaikki menemään niiin överiksi :) loppujen lopuksi saatiin nauraa joillekkin jutuille..... ja ehkä sekin on että kaveri ei meikkaa juuri lainkaan ja itselle se on ns aamu rutiini herään kun saan hetken aikaa keskittyä niin mistä sitä tietää jos itsekkin sitten lopetan meikkaamisen :)
 
Milla84, hienoa kuulla, että kaikki vaikuttaisi olevan hyvin! Toivottavasti vielä istukka siirtyy ja päänsärky helpottaa. Täällä oli muitakin päänsärystä kärsijöitä. Tuntuu mullekin tulevan nyt odottaessa paljon helpommin sellanen ikävä jomotus, se on raivostuttavaa. Saattaa olla koko päivän niin, että välillä menee vähän pois ja alkaa taas...:kieh:

Jonottelin tänään sitten tk lääkärin jälkeen vielä Jorvin naistentautien päivystykseen, ja kaikki vaikutti olevan hyvin, ei tietoa, mistä noi vuodot johtuu... Eli kai tässä jokseenkin hyvillä mielin uskaltaa olla, vähän varpaillaan kyllä vieläkin, kunnes toivottavasti kokonaan loppuu. Rankemmat liikunnat tosin täytyy jättää.

Meikeistä, olen jättänyt kanssa muut pois paitsi ripsivärin, hiuksia en myöskään värjää. Katselin jokunen aika sitten Stefan Jarlin dokumentin Submission, joka kertoo kemikaaliteollisuudesta ja kemikaalien tuntemattomista yhteisvaikutuksista ihmiseen, odottavaan äitiin ja lapsiin, oli aika lohduton. Aivan murto-osaahan sitä itse pystyy edes välttämään, jos käyttää tavallisia kaupan tuotteita.

Raskausoireet on aika lailla jo menneet, siis pahoinvointi ja armoton väsymys. Rinnoista ja mahasta huomaa, että jotain tapahtuu :)

Guitar 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Minnianna
Juu ja noista rasvoista ym voiteista niin minä käytän öljyä ihon rasvaukseen. Se öljy on sellasta jota voi laittaa vaikka vastasyntyneelle, joten uskon sen olevan ihan ok nyt raskaana ollessa. Meikeissäkin on hellempiä ja vähemmän helliä. Mitään meikkivoidetta en kyllä käyttäisi itse. Onneksi on niin luonnonkaunis niin ei tarvi meikata paljoa :LOL: Hahahaaa!!!!
 
Hyvä, että Kakaalla haastattelusta hyvä mieli!

Tukan värjäämisestä: Menin sitten värjäämään tukan toissapäivänä kampaajalla. Painin ensin asian kanssa itsekseni pari kuukautta. Luin netistä erilaisia sivustoja ja törmäsin Helsingin kaupungin "äitiysinfoon". Siellä sanottiin, että kohtuulliset värjäyskerrat raskausaikana ei haittaa. Haittaa koituisi, jos värjäisi esim. viikottain. Nyt kun kerrotte kaikista dokumenteista, niin alkaa pikkuisen mietityttään. Mutta vain pikkuisen. On tietty mahollista, että jotain nyt irtoaa, mutta en usko mitään dramaattista tapahtuvan. Värjäsin hiukset esikon raskausaikana kerran ja samassa aion pitää tässäkin raskaudessa.

Meikkaamisen pidän minimissä. Tänäänkin olin ripsivärittä liikenteessä. Punaisia laikkuja peittelin vähän.

Nyttynenä ja Pätkis 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja -Reelika-
Hiusten värjäämisestä itselläni oli kauan aikaa ihanat kirkkaan punaiset hiukset (ikävä niitä) mutta rupesi sitten tympimään se kun väri haihtui niin äkkiä, päätin sitte tuossa olikohan se viime kuussa värjätä ruskealla värillä hiukset niin ei tarvi olla värjäämässä ja ei haalistu niin nopiaa... mutta ajattelin kyllä käydä tässä kevään aikana vielä parturissa värjäämässä hiukset kun vain keksin mieluisan värin :D itse en ainakaan rupea niin ressaamaan noista asioista :)

Voooii kävin äsken ihailemassa pupufarmia :D ja voi jösses kun pennut on kasvanu nopiaa pikkuinenkin sielä taaperti kovaa eteen päin ja isoompi sai jonkun hepuli kohtauksen kun hyökki pesästä pois-takaisin-pois :LOL: lopulta hyppi ruokakipossakin ja sitten hyppäs häkistä syliini ja meni paidan alle piiloon:D hassuja otuksia ja joka päivä isoompia :) onneksi toukokuuhun asti saan pitää vielä tuota isompaa pentua itsellä sitten kummiflikka saa sen itselleen:) saa nährä mitä likka tuumaa kun saa synttärilahjaksi pupun pennun, pikkuisen ajattelin jättää itselleni :) jos ei äitini innostu ottamaan pupulleen kaveria ;)

Kakaa ja Toukka 13+0
 
Kakaa: Hauska tilanne sulla kyllä siellä työhaastattelussa! :LOL: Toivottavasti saat paikan. Ja aivan valloittavilta kuulostaa pikkupupuset! :heart:

Milla84: Hienoa, että tilanne näyttäisi nyt olevan hyvä ja toivottavasti pysyy sellaisena!

Mä olen yrittänyt vähentää kosmetiikan käyttöä. Vaihdoin kasvoveden ja -voiteen sekä pesuaineet Erisaniin. Tuota merkkiähän on mm. äitiyspakkauksessa vauvalle, kun se on hajusteeton ja väriaineeton. Mä oon ottanu kerran tässä raskausaikana raitoja ja varmaan kerran ainakin vielä otan. Raidat ei kuulemma ole niin haitallisia kuin kokoväri, koska raidat voidaan laittaa niin, että aine ei koske päänahkaa. Meikkiä kyllä käytän viikonloppuja lukuunottamatta päivittäin. Teen myyntityötä ja otsa on aivan kuin jossakin rutossa finnien ansiosta, joten pakko vähän ehostaa. Hiuslakkaa käytän pullotolkulla, joten yritän olla sitä laittaessani hengittämättä ja hajuvettä en laita iholle vaan vaatteisiin.

Enemmän mua vaivaa jokapäiväinen, vaikkakin vähäinen (n. 30-50g), karkin syönti ja valmisruokien ym. syönti, kun niissä on taatusti ties mitä E-aineita ja oon ihan varma, että nykyajan kaikki runsaat allergiat johtuu osittain niistä. Toivottavasti en tee vauvastakin makeanhimollani sokeririippuvaista! Jätin kahvinkin lähes kokonaan pois raskaaksi tultuani, joten sokeri on ainoa jolla saan kauheeta väsymystä työpäivän aikana edes vähän helpotettua. :/
 
Moi!

Nt-ultrassa käyty ja kaikki oli tosi hyvin. Turvotusta 1,1. Ihana miten helpottava tunne. Pelotti ihan hirveeesti tänään aamulla. Vauva otti tosi rennosti ja köllötteli siellä kädet pään alla ja jalat ilmassa. :)

Kosmetiikasta: Ite en meikkaa oikeestaan koskaan. Joskus jos johonkin lähen tai välillä meikkivoidetta laitan kun iho on niin huono joskus. Hiustuotteita shampoota ja hoitoainetta lukuunottamatta käytän tosi vähän. Muuten ihan kaupantuotteet kelpaa mulle. Hiukset aion värjätä varmaan pari kertaa tän raskauden aikana. En viiti tuommosesta ottaa mitään stressiä. Esikoisenkin kanssa vaalensin ties kuinka monta kertaa tukan eikä mitään tullu. Mutta ainahan sitä kannattaa varovainen olla. :)
Riikka&Niisku 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Hellou kaikille pitkästä aikaa!

Huomasin vasta nyt etten oo hetkeen taas mitään kirjotellu. Päivitellään hieman.

Päänsärkyä on kestänyt nyt kaksi viikkoa putkeen ja tänä aikana on ollut 4 kertaa migreeni. Minulla siis aurallinen migreeni, josta olen kärsinyt viisivuotiaasta saakka. Estolääkitystä ei aikaisemmin ole ollut, muita lääkkeitä kyllä sitäkin enemmän. Nyt raskausaikana on ollut todella rankkaa kun mitään ei ole saanut syödä, jotain panadolia kyllä joka ei kyllä auta yhtään mihinkään. Otin päänsäryn sitten puheeksi neuvolassa ja neuvolantäti soitteli sitten lääkärille. Saan nyt toisella kolmanneksella jatkaa Miranaxin syöntiä ja mikäli migreenit vielä jatkuvat niin aloitetaan estolääkitys Propral. Mä vaan niiiiiin toivon että tää särky jo loppuis!

Kosmetiikasta olitte myös jutelleet. Itse meikkaan ehkä kerran puolessa vuodessa, joten ei tuota tuskaa olla ilman. En kyllä miettinyt edes että pitäisikö meikkaaminen lopettaa raskausajaksi. Mielestäni turhaa hienosäätöä. Hiuksia normaalisti värjäilen parin kuukauden välein, mutta oon justiinsa värjännyt lähelle omaa väriä ni ei oo tarvetta siihenkään.

Raskausarvista: Itse olen melkoisen isokokoinen, noin 15-vuotiaana aloin lihoa reilummin ja nyt BMI on 37. Osani olen saanut lihomisen myötä arpien muodossa ja minulle niitä ilmeisen helposti myös tulee. Varmaan geenijuttuja nämäkin. Huomasin nyt sitten muutama ilta sitten suihkusta tullessani, että on tullut uusia pinkkejä viiruja navan yläpuolelle. Kaikki vanhat arvet ovat jo ihan beigejä niin nämä erottuivat tosi hyvin. Kyllä pikkasen harmittaa... mutta. Rumasti sanottu mutta nyt kerrankin mulla on kunnollinen syy miksi arpia tulee. Ikävä oli teininä selittää muille jos viirut näkyi kyljissä tai rinnoissa et mitä ne on kun en ole raskaana. Harva ymmärtää noin nuorena että raskausrpia tulee ihon venymisestä. Mutta varmaan voin rauhassa ens kesänä mennä uimarannalle vaikka bikineissä arpieni kanssa :p

Nyt iltapalan tekoon!

Lintetsa 14+1
 
Mikä tää fb-juttu on mistä keskustelette? Mäkin haluun mukaan (pakko myöntää ooon fb-riippuvainen ja nykysin myös kaksplus-riippuvainen). Oon selkeesti taas missannu jonku jutun.

Meikkaamisesta: mä en ennen raskautta käyttänyt paljoa meikkiä (pääasiassa arkisin ripsaria ja aurinkopuuteria, joskus kajaalia). Oon koittanut vähentää meikkausta raskuden aikana ja onnistunutkin siinä aika hyvin, välillä mennään töihin meikittä (mitä en ole tehny ehkä koskaan ennen. Olen myös kerran värjänny hiukset, tavoite on että sillä mennään loppuun asti (kesä vaalentaa hiuksia). Itse en oikein usko meikkien vaikuttavan sikiön kehitykseen, mutta ei kai asian suhteen voi olla liian varovainenkaan. Eikä meikkaamattomuudesta ainakaan ole haittaa :)

Kysymys: Miten olette liikkuuneet raskauden aikana ja ennen sitä? Mä harrastin aikaisemmin aika fyysistä lajia 3-5 kertaa viikossa ja muutamana päivänä viikossa tarpeenmukaan jotain kevyempää. Nyt tää laji on jääny ja täytyy myöntää, että tilalle on iskeny laiskuus, kun ei ole "pakollisia liikunta menoja". Koitan käydä kolmesti viikossa salilla/uimassa/hiihtämässä, mutta asiaa vaikeuttaa tää iltapahoinvointi..
 
Itse ajattelen noista meikeistä, väreistä ja muista mömmöistä että ei ne sikiölle kehityshäiriöitä tee, MUTTA vauvalle voi tulla esim syöpä jo lähes heti syntymän jälkeen. On allergioita, astmaa, atopiaa jne jne... Uskon että äidin käyttämät tuotteet ja ravinto on iso tekiä näissä asioissa. Eli jos värjää päätään ja meikkaa ym raskauden aikana ja syntyy sillä hetkellä terve lapsi niin mielestäni se ei silti tarkoita sitä etteikö äidin käyttämät tuotteet olisi lapseen vaikuttaneet. Mielestäni aika lyhyt aika olla meikkaamatta ja värjäämättä hiuksiaan kun kyseessä on kuitenkin oma lapsi. Eik se pahaa tee varmasti itsellekään olla välillä ilman kaikenmaailman kemikaaleja ym. Jos vaikka hiusvärin tuoteselostetta katsoo niin aikamoinen myrkkykoktailtalhan se on. Ei ihme että ne aiheuttaa syöpää ja allergioita! Myös hajuvesi kuuluu minulla ehdottomaan EI listaan. Nämä siis vaan minun mielipiteitäni, toivottavasti kukaan ei loukkaannu. Enkä minäkään näistä mitään stressiä ota. Nollatoleranssilla mennään niin ei tuota stressiä :)

Nyt äkkiä nukkumaan!

Milla
 
Heippa ja hyvää naistenpäivää!

Täältä löytyisi myös yksi kenet saisi lisätä listaan 17.9.2012, Äiskä89, 23, 3, SatKs :)

Eilen oli np-ultra, siellä näytti kaikki olevan niin kuin pitääkin :) rv 12+3.
Alkuraskaus oli yhtä oksentamista, se onneksi on loppunut mutta väsymys on jotain ihan uskomatonta!
 
Meikeistä ym. mä oon joka raskaudessa, tää siis neljäs, meikannu, värjänny hiuksia, käyttäny samoja rasvoja, hiustuotteita ym. ihan normaalisti. Ihan niin ku ennen raskauttaki. Ei oo itseasiassa edes tullu mieleen ettenkö menis värjäämään tyvikasvua pois tai ettenkö laittais sitä ripsiväriä aamulla. Oon meikannu aina tosi vähän. Laittanu vaan puuteria ja ripsiväriä ja niin oon tehny raskauden aikanaki. Toki nyt ku oon kotona ni ei tuu sitä ripsiväriä joka päivä laitettua mut puuteria kyllä. Hiukset laitan joka päivä ja lakkaa suihkuttelen. Se on tietysti jokaisen oma asia mitä tekee ja kuinka näihin suhtautuu mut mä ainaki haluun edes vähän laittautua. Nyt on kyllä ihan hirvee tyvikasvu ja saa vielä hetken ollaki. Tää talvi kuivattaa ihoa ihan hirveesti, myös päänahkaa. Mut viimeistään tossa reilun kuukauden päästä aion värjätä hiukset ja siitä sit kyllä ihan säännöllisesti aina ku alkaa tyvi olee sen näkönen että tarttis värjätä!

Onnea taas niille jotka oli käyny ultrassa! Kummasti sitä iteki taas haluis käydä kurkkaamassa tai edes kuunnella niitä sydänääniä. Ens viikolla on tytön 2v. neuvola ni ajattelin siellä kysästä et josko samalla vähän kuuntelis sydänääniäki...

Liikkumisesta mitähän sanois muuta ku et voih! :ashamed: Ensin oli sitä vuotoa eikä sen takia paljon uskaltanu lähtee mihinkään rehkimään. Sit alko tää järkyttävä väsymys ja nyt vielä tää pahoinvointi ni ei oo tullu kyllä tehtyä yhtään mitään!!! Enkä mä edes mihinkään pääse. Isommilla lapsilla on harrastukset jotka vie aikaa monena iltana ja sit tota pientä en saa mihinkään. Mies on noissa lasten harrastuksissa mukana ja muuten tekee yrittäjänä pitkää päivää. Olishan täällä noita kuntosalikeskuksia missä on lapsiparkki mut näin kotiäitinä ei oo varaa niissä käydä. Eikä tossa kotipihalla nyt paljon muuta saa ku raitista ilmaa. Kunhan tiet sulaa kunnolla ni on kyllä pakko alkaa taas käymään vaunukävelyillä. Tulee edes jotain tehtyä. Viime raskaudessa kävin uimassa melkein koko raskauden ajan ja se oli kyllä ihan super ihanaa! Vähän olis haaveissa et jos nytki pääsis. Täytyy vissiin yrittää mummon kanssa sopia joku tietty päivä millon vois olla lapsenvahtina. Johonki mammajumppaan olis kiva mennä mutta niitä ei täällä ole!

Aurinkoista torstaita! Se on lähettävä taas antaa aamupalaa!

Aksuliina 13+1
 
Milla84: Tuskin kukaan loukkaantuu, mielipiteitä on monia ja minusta on vaan ihanaa, että niitä täällä vaihdellaan! :) Kunhan ei ketään syyllistetä suoraan tms. Mutta sitä et ole tehnyt. Haluan hieman eri näkökulmasta asiaa kommentoida: Olen samaa mieltä siitä, että haitalliset vaikutukset voi näkyä lapsessa vasta myöhemmin! Enemmän miettisin sitä vaihtoehtoa kuitenkin silloin jos tupakoisi raskausaikana, värjäisi hiukset viikoittain, altistaisi itsensä vaarallisille, kielletyille aineille esim.työelämässä raskausaikana yms. Meikkaaminen ja muut kemikaalit itsensä "ehostamiseen" kohtuullisissa määrissä on kuitenkin mielestäni ok. Itse olen nyt käyttänyt lähinnä kevyttä puuterointia, ripsiväriä, huulikiiltoa ja aion käyttää jatkossakin ilman huonoa omaa tuntoa. Jos menisin luonnollisena töihin, voi apua...:LOL: Asiakaspalvelutyössä haluan edes hieman heränneeltä aamuisin näyttää....:D

Mielestäni myös ilmansaasteet ja ihan kaikki ympärillämme oleva on suurempi riski kuin kevyt meikkaus esimerkiksi. Ymmärrän myös sen näkökulman, että haluaa vähentää taakkaa niiltä osin kun voi itse vaikuttaa...:) Mutta yhteenvetona, en toivoisi odottaville äideille huonoa omaa tuntoa tai stressiä siitä, että laittaa itseään! Ajattelen jopa niin, että äidin stressi ja itsensä syyllistäminen voi olla vauvalle haitallisempaa kuin onnellinen äiti, joka saa itsevarmuutta ja hyvää mieltä siitä, että saa huolehtia itsestään myös raskausaikana niillä keinoilla mitkä tuntuu itselle sopivilta. Huom.en tarkoita että olisi ruma, vähemmän onnellinen ilman kemikaaleja, ei todellakaan! Mutta joillekin se tuo itsevarmuutta ja saa tuntea olevan oma itsensä myös vauvan odotusaikana! :) Nostan hattua teille luonnonlapsille, mutta myös muille. Yhtä hyviä äitejä olemme kaikki!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs
Heippatiralla.. =)

Täälä olen välillä käynyt lukemassa mutta ollut niiin kamalaa oloa että ei ole mitää jaksanu tehä.. koulussa koittanu käydä ja sekin on ihan kamalaa kun voisi vaan kokoajan nukkua.. mutta np ultra oli ja kaikki oli niinku piti. =) Meikkaamisesta en juuri harrasta ja sen kyllä huomaa kun jossain vaikka ukon kans käy ehkä kerran kuussa syömässä niin se että vähän koittaa ehostaa niin kestää ihan älyttömän kauan :LOL::LOL: eli en juuri muuten mitään käytä. tänään värjään ite hiukset kun tuo talvi sai hiukset kamalaan kuntoon ja tää väri kestää sit jo sinne synnytykseen asti.. Esikoinen alkaa näyttämään mustasukkaisuus kohtauksia mutta toivotaan että on ohi menevää.. =)
Mutta pakko koittaa tehä läksyjä.. Ja IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ KAIKILLE :heart:

Paukku83+juniori 13+5
 
Meikkaamisesta / kosmetiikasta: Auts.. en ole tullut edes ajatelleeksi ettei saisi meikata! Työelämässä kun olen, suuren yhtiön pääkonttorilla ja aina ihmisten ilmoilla, en kyllä jotenkaan osaisi tulla töihin muuta kuin huoliteltuna.. Siis tarkoitan nyt tällä nyt ihan perusmeikkiä, jota arkena käytän, en mitään "pakkelia". Hiuksia en edes värjää, raitoja pari kertaa vuodessa, mutta niitä en ole nyt ekan kolmanneksen aikana laittanut. Enkä myöskään värjää kulmakarvoja alkuraskauden aikana - ensi viikolla jo ajattelin kyllä värjätä..

Eikö tuon logiikan mukaan pitäisi sitten jättää pois ihon ja kasvojen kosteusvoiteet, shampoot ja hoitoaineeet, deo-tuotteet, hiuslakka?? Kyllä menee vaikeeksi... tai vähintään haisevaksi ;) Minusta kultainen keskitie on tässäkin kohtaa se paras vaihtoehto - kuten ylipäätään kaikessa. Plus kyllä minä pitäisin esim. eineksiä ja lisäaineita paljon pahempana kuin meikkivoidetta / kosteusvoiteita.. Ja vauvan ravintoon kiinnittäisin huomiota - ei mitään valmispurkkiruokia ja Muksu-mössöjä vaan itse tehdyt soseet. Nämä piltit ja muksut ym. on ihan kauheeta einestatinaa, aiheuttava allergioita ja ties mitä, niitä kannattaa välttää jos vain mitenkään mahdollista. Ylen kanavilta tuli taannoin dokumentti näistä lasten purkkiruuista ja se oli todella ahdistavaa katsottavaa. Löytynee edelleen yle-arenalta.

No, mutta kuten joku tuolla totesikin - kukin tavallaan :)

Hyvää naistenpäivää - juhlitaan tänään tätä upeaa, kauniimpaa sukupuolta, jonka edustajina ollaan saatu syntyä :)

Vanilla Whip (11+2)
 
Vanilla Whip: Nyt pystyn jo tämän "ääneen" sanomaan... Koko tämän alkuraskauden olen lähes oksentanut aina kun olen nähnyt sinun nimimerkin. En ole voinut lukea sinun kirjoituksia tähän asti ollenkaan. Tämä kaikki siis vaan ja ainoastaan tuon sinun kuvan takia :LOL: Nyt jo välillä olen pystynyt katsomaan sitä kuvaa ja nauramaan mikä siinä niin oksettaa. Iltaisin kun tulee edelleen se pahaolo niin en voi silloin katsoa sinun kirjoituksia :LOL: Aijemmin en ole tästä voinut edes puhua, mutta nyt näin aamusta siitä pystyin kertomaan :D

Milla 12+0
 

Yhteistyössä