Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Osaako kukaan sanoa paljonko on äippäraha 20 ekalta päivältä jos meinaa jäädä kotiin 50 päivää ennen laskettua aikaa? Ja tarvitaanko siihen jokin erityinen syy? Itsellä selkä nyt niin kipee (iskiashermo alko vaivaamaan viime kesänä) että luulenpa että mun selkä ei tuu kestämään 9 tunninkävelyä päivässä :( tässä haaveilen josko jäisin jo pois kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa. Pidän lomaa 30 päivää siihen samaan syssyyn :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Kusma ja hattivatti 8+4
 
Osaako kukaan sanoa paljonko on äippäraha 20 ekalta päivältä jos meinaa jäädä kotiin 50 päivää ennen laskettua aikaa? Ja tarvitaanko siihen jokin erityinen syy? Itsellä selkä nyt niin kipee (iskiashermo alko vaivaamaan viime kesänä) että luulenpa että mun selkä ei tuu kestämään 9 tunninkävelyä päivässä :( tässä haaveilen josko jäisin jo pois kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa. Pidän lomaa 30 päivää siihen samaan syssyyn :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Kusma ja hattivatti 8+4
Eikö äitiyspäiväraha määräydy edellisen vuoden tulojen mukaan? Voi olla että olen ymmärtänyt väärin ja kokemusta ei asiasta ole, mutta siis näin minä sen käsitin.. Minulla se menee siis siten, että jos äitiysloma alkaa sairaslomalla kuvailemallasi tavalla, niin saan ihan normaalia kuukausipalkkaa äitiyisloman alkuun asti (meidän TES:n mukaan max 3kk per sama sairaus) ja sen jälkeen kun äitiysloma alkaa, saan normaalia kuukausipalkkaa vielä 3kk jonka jälkeen alkaa äitiyspäiväraha joka on sidoksissa tuloihin.

Korjatkaa jos olen väärässä! :wave:

Vanilla Whip (8+4)


ps. Itse haaveilen myös jääväni pois töistä juhannuksena :)
 
Vanilla Whip, näköjään noi seulakäytännöt vaihtelee kunnittain, pk-seudulla (Jorvi) ainakin toimii niin, että ensin käydään ultrassa ja siitä suoraan marssitaan verikokeeseen. Varsinaisen riskinhän (niskaturvotus+verikoe+äidin ikä) laskee tietokoneohjelma, eli pelkästään esim. turvotus tai verikokeen tulos ei riitä. Joten eivät niitä kerro etukäteen vaan vasta kokonaistuloksen. Jos kaikki ok, tulee kirje, jos jotain epäiltävää, niin soittavat. Ja viikko-pari kestää tuloksen saamisessa.

Nyt nukkumaan, flunssassa olen, tosi inhottavaa :(

Guitar 12+4
 
hawwe joo ne vaihtelee millon saat äänet kuulumaan,riippuu ihan kohdun asennosta,vatsan eristeistä ym. mulla nyt 11+0 ja en oo vielä saanu kuulumaan,olipa rakko täys tai tyhjä. Tsemppiä etsintöihin!

seuloista ollu puhetta paljon ja käyntäntö näkyy vaihtelevan,meillä ekaks otetaan verikoe ja sitten ultraan.Neuvolassa sanoovat sit tuloksen kun seuraavan kerran käynti.

On saakohan hiivasieni lääkkeitä(voide+kapseli) käyttää raskaana? tai edes sitä voidetta? on jääny sitä kaappiin viime tulehuksesta ja nyt tuntuu vähän siltä että taas olis tulossa.... :( ei kiva.
nyt tulee nolo kysymys...onko muilla alapää "tunnoton"? yritettiin miehen kans harrastaa seksiä yksi ilta,mutta mä en tuntenu oikein mitään...koko homma vähä niinku lässähti siihen esileikkiin kun en siis kiihottunu ollenkaan... :ashamed: missä hiivatissa ne muka elämää suuremmat orgasmit oikein on?!?!? kerrankin ois tehny mieli ja mieskin jopa uskalsi koskee minuun,niin sitten tulee tämmönen eteen! :headwall:
sori jos joku nyt joutu korvat punasena lukemaan...

kaktus ja tyyppi 11+0
 
Nyttynenä: Mua kans ärsyttää tuo kun kysytään heti että oliko suunniteltua vai vahinko?
Itse sanon siihen että tämä raskaus oli yllätys, ja on sitä suunniteltukkin se vain tulee nyt. (oltaisiin voitu odottaa pari vuotta, mutta kohtalo puuttui peliin)

Sitten vähän vauva uutisia :D Eileen kun menin ruokkimaan pupuja niin voi herran jestas kun säikähdin ja olin aivan seota!! Puput ovat nyt olleet yläkerrassa häkissä kun on ollut niin kylmä ulkorakennuksessa niin siinä häkissä on semmoinen ns "mökki" pupuille, niin siitä mökin aukosta loisti jotain ja sitten se rupes liikkumaan olin että apua apua WTF ja hilluin pöyröönä ja menin alakertaan ja otin taskulampun ja kännykän, enkä vieläkään ymmärrä mitä hittoa mä sillä taskulampulla tein :LOL: Soitin samantien miehelle joka oli tulossa töistä kotiin, huusin puhelimeen jotta meillä on pupun pentuja:heart:
Hauskinta tässä on se kun just viikolla miehelle naureskelin että olis se ku tulis pupun pentuja, ja sitte kissin pentuja ja vielä koirat tekis penikoota ja itte syyskuussa olis siinä kakaroota tälle vuorelle :D :LOL:
Nyt vaan jännittämään ja odottamaan että puput kasvaa ja aukaisee simmunsa:heart:

Kakaa ja Toukka 11+2
 
Hmmm... Eikös äippäraha määräydy edellisen vuoden verotuksen tai halutessaan viimesen 6 kuukauden palkkatulojen mukaan? Mutta eikös normi äippäloma ole 30 päivää ja jos jää aijemmin niin sit se 20 päivää on varhaisäippälomaa?? Mutta onko tuo 20 päivää sama raha kun äippäloman raha? Tiiän että oon helisemässä niitten lappusen kanssa :( kohta vaan pitäs päättää millon sen kesäloman pitää.

Raskaudesta muille: kaikille joille oon kertonu on ollu tosi iloisia meidän puolesta. Tosin osa tietää meidän yrittäneen pitkään joten johtuu varmaan siitä :))

Kusma ja hattivatti 8+4
 
itte kans vähä panikootten tuon äippäraha homman kans ku oon nytten työelämänvalmennukses ja liiton rahoolla vaan nyt elelly tämän vuoren, ja tuo mun TEV jakso kestää vaan huhtikuun loppuun saakka ja sitte ei ookkaan mitään tieros ja aika hankalasti sitä saakaan töitä täs vaihees:| yks työhaastattelu meni heti puihin ku kerroon että oon raskaana.:headwall:

nyt rupiaa jo flunssa vähä antaan periksi, vähä on vielä tööt olo ja silmiä kirvelee. Eiköhän tämä tästä pitää vaan yrittää ottaa iisisti

Kakaa ja Toukka 11+2
 
Äitiyspäiväraha ainakin vielä kun esikoista odotin, eli ei kauvaa, niin määräytyi viimeisen 6kuukauden ajalta.

täällä väsymys vaan kovenee. Noh keskiviikkona aamusta verikokeita antamaan ja siitä sitten ultraan <3

Niin ja täällä seuloissa menee niin että ensin annetaan verikokeet ja sitten ekassa ultrassa ne katsotaan.
 
Hips hei! Nyt on täällä 4-vuotiskemut juhlittu kahteen kertaan ja ensi vuonna sitten taas ;)) Neiti oli niin tohkeissaan melkein kaksi viikkoa, että alkoi hiukan sappi kiehua aikuisilla ennen juhlia. Mutta lapset on lapsia ja isoja juttuja on noi synttärijutut! Barbit ja prinsessat rulettaa ;) Neiti sai oman pienen vetolaukun kesän matkaa varten (lähtee isovanhempien kanssa Legolandiin ja ehkä pääsen mukaan ;))))

BiBa, täällä ainakin treenataa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Teen paljon syviä lihaksia, en niinkään istumaannousuja tms. suoraa lihasta pullistavia. Selkien tekeminen lattialla tuntuu hassulta, mutta oon niitäkin tehnyt, jotta vahvistuisi lisää. Kun saisi vielä hiihtää reilusti, niin se olisi hyvä juttu. Baletti jatkuu onneksi pitkälle kevääseen, niin siellä sitten saa ryhtiä ja liikettä. Rajoitan vain ne, mitkä tuntuu kummalta.

Muiden reaktiot: mun vanhemmat on ihan into piukeena, miehen vanhemmat ei hirveemmin reagoi, läheiset ystävät on tosi onnellisia, kun tietävät, että ei tullut ihan ajatuksesta, varavanhemmille kerrottiin tänään ja olivat tosi onnellisia meidän puolesta. Pyysin mun ystävää kummiksi ja se oli melkein itkenyt ja tietty suostui. Mun veli tulee toiseksi kummiksi ja sitten varmaan pyydetään neidin kummin miestä ja sit noita varavanhempia (kuuskymppinen, virkeä lapseton pariskunta, joka asunut aina meidän naapurissa). Mun veli on neidinkin kummi, mut se on niin hyvä lasten kanssa ja se pitää sit mun vanhempien kans huolen jos meille tapahtuu jotain.

Mulla on tosi ihana tilanne olla raskaana, kun saman kerroksen kollega odottaa pari viikko edellä, neidin kummitäti on viidennellä viikolla ja ystävä puolivälissä melkein. Viimeksi sain ihan yksin odottaa ja olla mammalomalla.

Ollaankohan me ihan kauheita vanhempia, kun ei aiota vieläkään kertoa neidille vauvasta. Lähinnä siks ei kerrota, kun ei haluta että koko maailma tietää ja kun ei sitä nyt niin päällepäin näe ennen kuin keväällä jätetään ulkotakit pois... Neiti odottaa niin kovin, että jos nyt kerrotaan, on meillä pitkä puolivuotta edessä!!!

Useampi tuumaili noita äippälomalle jäämisiä. Meillä kun menee niiden neuvolan papereiden kans sinne tietylle tyypille, niin laitetaan rasti molempiin kohtiin (ed.vuoden verotuksen vai 6 kk mukaan) minkä tulojen mukaan halutaan laskettavan. Sitten jos järjestää asiansa niin, että jää ennen normiäippälomaa pois, nin saikulla ainakin saa täyden palkan (ystävä oli vuosi sitten) ja se 50 päivää on kai niille, joiden työ on vaarallista tms. Että sille ei voi jäädä, jos ei ole tuollaista syytä. En kyllä ole varma. Mutta saikulle on mahdollista jäädä. Itsellä se tilanne, että kesäloma alkaa kun koulut loppuu eli kesäkuun alusta olen jo kotona ihan ä-loman alkuun (alkaa kaiketi elokuussa) ja sitten seuraavan kouluvuoden kotona (3kk palkallisena, loput tuloihin perustuvalla). Sitten on taas kesäloma palkalla 2,5 kk ja sitten ehkä palaan töihin 08/13, tai sit vasta 01/2014, riippuu vähän taloustilanteesta. Jos lotossa voitetaan, niin ehkä myöhemmin. Musta ei ole kotiäidiksi kituuttamaan sillä 300 eurolla ja varsinkin kun mies opiskelee+käy töissä. Jos on se tilanne 2013 syksyllä, että mies tekisi jo pelkkää opparia, niin sitten olen kotona ja teen sijaisuuksia omalle koululle ja mies on ne tunnit lapsen kanssa. Esikoinen jatkaa päiväkodissa minimillä tai kolmepäiväisenä. Meillä ei ole vauvakamuja tms. kylällä. Eikä mitään perhekahvilaa erityisesti.

Ai niin, siitä seulasta. Meillä neuvola tekee lähetteen ja antaa vielä paperisenkin. Saa mennä mihin tahansa HUSLabiin viemään ne pisuputket ja antamaan verta. Neuvola opasti menemään antamaa nuo sit kun sopii ja sitten sanoi, että veriseula=yhdistelmätutkimuksen osa, otetaan NKL:lla. NKL:n täti sanoi, että olisit voinut tuoda kaikki näytteet sinne, niin ei olisi tarvinnut samana päivänä jonottaa kahteen paikkaan (hoidin just silloin, kun olin vapaalla aamun). Täytyy neuvolassa kertoa, että muut pääsisivät helpommalla. Ja tulos tulee kirjeellä, jos ei mitää ole, puhelimelle sikiöyksiköstä jos jotain on. Tää siis NKL:lla.

No, olipa tilitys. Oon varmaan istunut ihan liikaa koneen kanssa, kun neiti meni mummolaan yöksi, me jäätiin mökille ja mennään sit huomenna hakemaan se. Onkohan läppäristä vaaraa vauvalle??? Usein illalla käytän miniläppäriä, töissä isoa konetta hyvin vähän. Enkä pidä konetta sylissä koko ajan, vaan nytkin sohvalla tai sitten melkein polvien päällä.

Huomenna kutsuu Himoksen mäkiset, ihanaa, ellei tule se kaamea myrsky.

Misupai ja NiiloElsanen 11+2
 
Kävin tänään ostamassa ensimmäiset äitiyshousut H&M:stä! Ne on sellaiset, missä on edestä matalampi ja takaa korkeampi tosi mukava joustoreunus. Taidan pitää niitä jo heti huomisesta lähtien :D

Nt-ultra, joka on siis eka ultrani, on 27.2, mutta siihen jaksaa odottaa, kun tänään alkoi hiihtoloma :) Eiköhän ne päivät kulu nopeemmin, kun keksii mukavaa tekemistä. Pulkkamäki kuulostaa kyllä vähän liian hurjalta masuasukkia ajatellen, ehkä pyllymäki riittää ;)

Mukava lukea teidän muiden kuulumisia!

Mantu ja masuasukki 10+5
 
Hihii, piti tulla vaan hehkuttamaan että eilen sain sen pikkuriikkisen läpätyksen kuuluviin, kiitos teidän ohjeiden, että täydellä rakolla kannattaa kokeilla. Sieltähän se heti löytyi!

Nyt tää alkais valmisteleen esikon 3v synttäreitä, iltapäivällä pukkaa porukkaa sen parikymmentä henkeä ja esikko ei meinaa nahoissaan pysyä :D

viuhutin ja ulpuelmeri 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit ja Kakaa
Hei
Minäkin ilmottaudun mukaan, eli Viinika, 31v, neljäs, Kys, la 30.9

Meillä todellakin neljättä odotetaan. Meidän kolmosen jälkeen päätettiin, ettei meille enää yhtään tule. Kaikki vauvatavarat on hävitetty ja nyt niitä sitten aloitetaan uudelleen haalimaan :D. 5-vuotta on mennyt aikaa edellisestä raskaudesta, joten "iltatähteä" meille tehdään.

Minulla vauva ultrattiin 6+2 viikolla kun tarkisteltiin missä pikkuinen eleleee. Ihan oikeassa paikassa ja sykkeetkin näkyivät. Raskauspahoinvointi vaivaa ja oksentelen 24h vuorokaudessa. Keskiviikosta asti olen ollut sairaslomalla ja ensiviikon olen myös pois töistä. Sitten katsotaan mikä vointi on.

Tässä pikaisesti omia kuulumisia. Onnea kaikillle odotukseen.

Viinika ja Onni 8+0
 
Moikka kaikille :wave:

Mäkin voisin ilmottautua, vaikka tosin luulen et omalta osalta kirjottelu jää aika vähälle. Tuolla vauvapuolella oon jonkun verran maaliskuisissa kirjotellu ja teitäkin täällä taustalla lueskellu ja siks ehkä haluan ittenikin mukaan ilmotella. Varsinkin kun nää pikkuset tästä syntyy, vertaistukea kahden pienen kanssa elämiseen ehkä olis kiva täältä saada. Jonkin verran täällä tuntus alle kahden vuoden ikäerolla lapsia omaavia äippiä olla.

Elikäs: kaarja, 28v., kolmas, TYKS, la 2.9

Joten viikkoja on nyt sitten jo kasassa 12+0 ja ensimmäinen neuvola jo muutamia viikkoja sitten ollut ja niskapoimu-ultrakin jo takana torstailta. Siellä kaikki hyvin. Pikkunen nähtiin sillon ekaa kertaa ja oli kyllä melkosen jännittävä kokemus, oli tosi epävarma fiilis etukäteen. Onneks kaikki oli hyvin.

Mulla siis kaks tyttöä ennestään, toinen nyt jo ekaluokkalainen. Hän on syntynyt 15.9.2004 =) Lisäks tosiaan mulla tää alle vuoden ikänen joka pitää kiireisenä. Hän on syntynyt 16.3.11. Eli himppasen vajaa 1.5v. tulee ikäeroa. Sisarusrattaiden ym. hankinta siis tässä myöhemmin vielä edessä.
Voisinpa vielä kysästä, et kuinka monelle täällä tulee lapsille nyt alle kaks vuotta ikäeroa? =)

Lisäks meillä kuuluu perheeseen pian 10v. koira ja parivuotias kissa, mieskin tossa aina sillon tällön näkyy ;)

Tähän asti raskaus mennyt hyvin, oikeestaan huomaamatta. Vatsa vähän turvottaa ja jotain pientä nipistelyä joskus, mut oikeestaan vois sanoa ettei mitään. Tosin kiloja on varmaan tullut jo ainakin kaksi lisää todella liiallisen syömisen seurauksena :p Mutta aika pienistä lähtöpainoista kuitenkin lähdetään, niin silleen ei hätää (166/56). Alunperin aattelin et nyt haluun olla "kauniisti raskaana", kahesta edellisestä on tullu melkeen 20kg.... Mut aika huonolta alku nyt taas näyttää :DD

Tää kai tähän hätään :) Toivottavasti saan edes jonkun verran kirjoteltua aina joskus, oikeen mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
tervetuloa Viinika ja Onni:flower::wave:

Nyt rupiaa jo täälä flunssa helpottamaan, ja ekaa kertaa neljään päivään munki on nälkä!! ennemmin ei oo oikeen saattanu syörä mitään ja väkisin jotaki oon yrittäny mussuttaa, jäätelöä oon syöny kyllä enemmän ku laki sallii:ashamed:

Kuinka moni teistä on jo käynyt ostamassa vauvan vaatteita/tarvikkeita?
Itse olen ostanut jo vaunut ja hoitopöyrän kun halvalla löysin Tori.fi:stä =) Eileen illalla tutkiin ja vääntelin vaunuja :ashamed: hihi
Ja kokoajan tekisi mieli koota tuo hoitopöytäkin valmiiksi :LOL:

Vähän täälä on kauhia myrsky eilisestä asti, aivan pelotti ajella pienellä kauppakassilla ku tuuli meinas kokoajan vierä pellolle! ja lunta lensi pelloilta tielle, ja nytkin on samanlainen ilma. Jospa sitä lähtis hakeen puita ja laittaas takkaan valakian ja pysyttelis ihan sisätiloos vain tämän päivän :D

Kakaa ja Toukka 11+3
 
Ah, ihanaa - Elävien kirjoissa ollaan taas :)

Nelisen päivää sitten alkoi olo helpottamaan, niin että päivä päivältä olen energisempi. Tänään olen innosta piukeana siivoillut ja pyykkäillyt aamu 7 alkaen taukoamatta. Vaatehuone sai uutta järjestystä, lakanoiden vaihtoa, pyykkäystä, keittiön siivoamista, pyyhkeiden ja tyynyliinojen silitystä.

Kokattiin lasten kanssa vielä spagettia ja jauhelihakastiketta, lasten toivomuksesta. Nyt köllitään koko perhe sohvalla ja katsellaan lasten elokuvaa :heart:

Aivan uskomaton ero viikon takaiseen olotilaan - koulupäivän päätteeksi rojahdin vain sohvalle.

Tämän kaverin on oltava poika kun näin paljon helpommalla pääsen kuin tyttöjen odotuksessa! Mutta ei tartte lisätä tietoihin vielä poikaoloa, kun varsinaisesti sellaista ei kuitenkaan ole.

Hankintoja olen tehnyt sen verran että muutama 50cm body ja yöpuku, neutraalin värisinä, on löytynyt hyvillä aleilla varustettuina. Isompia hankintoja ei tarvitsekaan muuta kuin turvakaukalon (oli viimeksi lainassa siskoltani) ja sitteri. Manducan jos bongaan huutiksesta tmv. käytettynä niin ostan vaikka heti.

Vauvaa varten tarvitaan noiden lisäksi lähinnä vain vaatteita, ne on kaikki edelliset lähtenyt kiertoon. Vaunut on Emmaljungan Ceroxit pehmeällä kopalla, pinnasänky uuden karhea (Ikean Hemnes), paljon ihania lakanoita (odotan jo niiden käyttöä koska kuopuksen vauva-aikana löysin käsiini miehen vanhoja aitoja retrolakanoita), pinnasängynpehmusteet ompelijan ompelemat, sideharsoja iso pino, makuupusseja, huopia, vilttejä, lampaantalja, kantoliina.. Olen vain vaatteita myynyt eteenpäin kuopuksen (4v) ajoilta :)

Iso kiitos sille joka mainitsi äitiysvaatteita olevan myös nelly.comissa. En nyt kuollaksenikaan muista kuka se oli. Mutta löysin vihdoin kauniit, muodikkaat äitiyshousut kokoa XS :) Löytyi niitä useampikin, mutta yhdet nyt alkuunsa tilasin (ja pari paitaa). Olen sen verran sirppana (155/40), että jo normaalien vaatteiden etsiminen tuottaa tuskaa.

Tervetuloa kaarja ja viinika :) Onnittelut kakaa pupuvauvoista!

Äitiyspäivärahoja olette pohtineet kovasti - kieltämättä itsekin olen vähän mietiskellyt niitä. On vähän kinkkinen tilanne kun olen opiskelija - Valmistun keväällä ja yhdestä päiväkodista on kyselty tulisinko sinne töihin kesäkuusta alkaen. Niistö töistä ei kuitenkaan elokuuhun mennessä kerkeä kertymään sitä 6kk, joten laskettaisiin ilmeisestikin 2011 vuoden tulojen mukaisesti. Ja opiskelijana tein lähinnä kesätöitä ja sijaisuuksia silloin. Alle 10 000 tuli tienattua. (No opiskelijalle ihan hyvin!) Mutta äippärahoja ajatellen ei. No mutta en jaksa murehtia äippärahaa, haluttiin lapsi nyt ja sen mukaan eletään :) Edellisiltäkin oon ollut minimi-rahoilla ja kotonakin yli 2 vuotta molemmista, eikä olla nälkään kuoltu.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Adora ja Ruu 8+5
 
Ihanaa kun jaksatte touhuta kaikkea :) itellä pahoinvointi vie voimat :( sellasta ajattelin tulla kyselemään että olen kova hikoilemaan muutenkin ja nyt siihen tämä raskaus vielä päälle niin tuntuu että mikään aine ei auta. Hävettää kulkea ihmisten ilmoilla ja olla varsinkin töissä. Vinkkejä? :)

Kusma ja hattivatti 8+5
 
Tervetuloa uudet! Tsempitykset kusmalle.Kyllä se pahoinvointi joskus loppuu.
Täällä edelleen nivuset kipeenä.Pe-la yönä ei meinannut uni tulla,kun makuuasennossa sattuu eniten.Vasen puoli selästä on ihan jumissa. :S jos olo ei yhtään helpotu niin täytynee lääkäri aikaa varailla huomiseksi.
Mitään ei olla vielä ostettu tulevalle vauvalle.Meillä oikeastaan on pojalta jäänyt sen verran tavaraa ettei edes isompaa tarvita.
 
Leppoisaa sunnuntaita!

oireita ei enää ole kun väsymys ja välillä pääkipu.Niissäkin ihan tarpeeksi!

hankintoja ei olla vielä tehty yhtikäs mitään! ei bodyn bodya eikä muutakaan.
aijottiin odottaa se rakenneultra ja kahtoo miten se menee,viimeksi kun siinä kiinni jäätiin...
äitiysvaatteisiin en aatellu rahoja tuhlata,ostan pari kokoo isompia "normivaatteita",ajaavat ihan saman asian! Isommat rintsikat täytyy kyllä hommata ja imetysliivit,mutta ne ehtii varmaan sitten myöhemmin.
äitiyspäivärahoista en oo vielä huolta kantanu. inhoon kaikkia paperihommia ja niihin liittyvää virastoissa juoksua ja muiden lappujen tilaamisia ja lisäyksiä! yh,inhottaa jo valmiiks! En oo viittiny vielä ihteeni niillä ressata. Varmasti kuitenkin tullaan pärjäämään,mies vakitöissä ja mullakin oli viime vuonna hyvät tulot.

Ääniä en saanu kuluumaan vaikka rakko oli niin täys että sattu! : / kaipa se tuo rasvakerros sitten eristää ne niin hyvin. Suhinaa ja kohinaa kuulu,sekä oma syke paristakin eri kohtaa.

tervetuloa kaarja ja viinika sekä masuasukit! Mukava että kakaa ja adora olot on helpottanu!
Hyviä vointeja muillekkin! Täytyy lähteä lataantumaan huomiseen työpäivään eli sohvalle siis! :)

kaktuspiikki ja tyyppi 11+1
 
Kusma: itselläni vaikuttaa ainakin hikoilemiseen tosi paljon kainalokarvojen ajelu! jos kainaloosta hikoaa?! vähäkin jos on päässyt karvat kasvamaan niin heti hikoilee ku pieni sika!! kannataa kokeilla :D

Niin ja tervetuloa myös Kaarja:lle kirjoiteltiin vissiin yhtäaikaa viestiä kun nyt vasta huomasin viestisi :whistle:

Kakaa ja Toukka 11+3
 
Noniin, pahin pelko toteutui. 8+0 ja töissä alkoi verenvuoto. Siitä terveyskeskuksen päivystykseen ja seuraavana päivänä neuvolaan lääkärin luokse. Vielä lääkäri lohdutteli että katsotaan nyt miltä näyttää, ei välttämättä mitään hätää. Kun oli alottamassa ultrausta, huomasi että istukkakudokset ym. tulossa pihalle.

Kolmas päivä nyt menossa keskenmenon jälkeen ja vieläkin tuntuu niin pahalta.
Jännä miten menettäessäni jotain niin pientä, tuntuu kuin itsestä olisi otettu isompikin osa pois. Raskaus on kuitenkin koko ajan läsnä, sitä ei unohda. Nyt on niin tyhjä, pettynyt ja epäonnistunut olo.

Nyt kun kuukausi menisi äkkiä, sillä heti seuraavien kuukautisten jälkeen alkaa uusi yrittäminen. Kyllä se ensimmäinen lapsi vielä joskus tulee.


Toivon kaikille foorumin odottaville äideille hirmuisesti onnea odotusaikaan !



-Smindie ja enkeli
 
Voi Smindie :hug: Todella epäreilua, mutta olen varma että teillekin se ensimmäinen lapsi vielä tulee. Luonnolla on tapana hoitaa asioita vaikka se niin pirun surullista onkin. Voimia nyt kovasti, annat aikaa pettymyksen käsittelyyn. Kevätaurinko tuo tullessaan tarrasukkia :)

).(Hektinen vkl takana. Pe aamuna tosiaan kuului dopplerilla äänet, tänään en saanut kuulumaan. Itseasiassa yksi sairaanhoitaja tänään mulle sanoi, että istukan ääni on se "junamainen" tsukutsuku, että sydänäänet ovat kuin hevosen laukka. Onko kenelläkään tietoa tästä?

Huomena poksuu... Meidän lähipiiristä kaikki tietävät jo ja ovat olleet kyyneliin asti onnellisia.

Pipsapippuri rv 9+6
 
Smindie Paljon voimia :hug: Ei tämmöiseen oikein sanat riitä : / Mutta paljon plussatuulia sinnepäin, toivottavasti tärppää pian!

Karjaa Täällä tulee kuopuksen ja tämän välille ikäeroa kuukausi vaille 2 vuotta mikäli kaikki vaan menee hyvin. Eli juuri ja juuri mahdutaan huutelemaasi ryhmään! :D

Menhit ja Taisto 10+3 :heart:
 
Smindie:lle jaksamisia, kyyneleet vierähti täälä kun luin :hug: Yritä jaksaa vaikka tiedän ettei se helppoa ole heti alussa. :heart:

Pipsapippuri: hevosenlaukalta nuo sydän äänet ainakin kuulostaa sen tiedän, mutta pakko myöntää että en tiennyt tuosta että istukasta kuuluu ääniä:ashamed:

Nyt kattomaan idolssia ja kone hetkeksi jäähtymään, meinaa tämä kannettava ylikuumeta tosi helposti ja sitten se sammuu kesken kaiken.

Kakaa ja Toukka 11+3
 
Pikaisesti tulin lukemaan muutaman sivullisen tekstiä viikonlopun "poissaolon" jälkeen.

Ensinnäkin tervetuloa uusille mukaan! Mukavaa, kun aktiivinen porukka kasvaa entisestään.

Monella oli hyviä ultrakuulumisia, hirmuisesti onnea! Toivottavasti minäkin pääsen kertomaan huomenna hyviä uutisia nt-ultran jälkeen. Voi jukrat, että voikin pelottaa...

Monet olivat myös saaneet sydänäänet kuuluviin. On se hieno tunne kuulla ne ensimmäistä kertaa. :heart:

Ja tuo Kakaan pupuvauvatarina naurattaa... Puput on kyllä söpöjä, vieläkin surettaa, kun jouduin omistani luopumaan. (Allergisoiduin niille tosi pahasti esikoisen odotusaikana, ja luovuin niistä sitten viime keväänä. Onneksi pupuille löytyi hyvä, uusi koti maalta.)

Smindie voi kamala, olen todella, todella pahoillani... :'( Suru on varmasti hirmuinen. Voimia ja jaksamista!

Hyviä vointeja kaikille! Mä yritän saada nukutuksi, vaikka jännittää ihan käsittämättömän paljon huominen...

Krumeluu rv 11+2
 

Yhteistyössä