Hips hei! Nyt on täällä 4-vuotiskemut juhlittu kahteen kertaan ja ensi vuonna sitten taas
) Neiti oli niin tohkeissaan melkein kaksi viikkoa, että alkoi hiukan sappi kiehua aikuisilla ennen juhlia. Mutta lapset on lapsia ja isoja juttuja on noi synttärijutut! Barbit ja prinsessat rulettaa
Neiti sai oman pienen vetolaukun kesän matkaa varten (lähtee isovanhempien kanssa Legolandiin ja ehkä pääsen mukaan
)))
BiBa, täällä ainakin treenataa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Teen paljon syviä lihaksia, en niinkään istumaannousuja tms. suoraa lihasta pullistavia. Selkien tekeminen lattialla tuntuu hassulta, mutta oon niitäkin tehnyt, jotta vahvistuisi lisää. Kun saisi vielä hiihtää reilusti, niin se olisi hyvä juttu. Baletti jatkuu onneksi pitkälle kevääseen, niin siellä sitten saa ryhtiä ja liikettä. Rajoitan vain ne, mitkä tuntuu kummalta.
Muiden reaktiot: mun vanhemmat on ihan into piukeena, miehen vanhemmat ei hirveemmin reagoi, läheiset ystävät on tosi onnellisia, kun tietävät, että ei tullut ihan ajatuksesta, varavanhemmille kerrottiin tänään ja olivat tosi onnellisia meidän puolesta. Pyysin mun ystävää kummiksi ja se oli melkein itkenyt ja tietty suostui. Mun veli tulee toiseksi kummiksi ja sitten varmaan pyydetään neidin kummin miestä ja sit noita varavanhempia (kuuskymppinen, virkeä lapseton pariskunta, joka asunut aina meidän naapurissa). Mun veli on neidinkin kummi, mut se on niin hyvä lasten kanssa ja se pitää sit mun vanhempien kans huolen jos meille tapahtuu jotain.
Mulla on tosi ihana tilanne olla raskaana, kun saman kerroksen kollega odottaa pari viikko edellä, neidin kummitäti on viidennellä viikolla ja ystävä puolivälissä melkein. Viimeksi sain ihan yksin odottaa ja olla mammalomalla.
Ollaankohan me ihan kauheita vanhempia, kun ei aiota vieläkään kertoa neidille vauvasta. Lähinnä siks ei kerrota, kun ei haluta että koko maailma tietää ja kun ei sitä nyt niin päällepäin näe ennen kuin keväällä jätetään ulkotakit pois... Neiti odottaa niin kovin, että jos nyt kerrotaan, on meillä pitkä puolivuotta edessä!!!
Useampi tuumaili noita äippälomalle jäämisiä. Meillä kun menee niiden neuvolan papereiden kans sinne tietylle tyypille, niin laitetaan rasti molempiin kohtiin (ed.vuoden verotuksen vai 6 kk mukaan) minkä tulojen mukaan halutaan laskettavan. Sitten jos järjestää asiansa niin, että jää ennen normiäippälomaa pois, nin saikulla ainakin saa täyden palkan (ystävä oli vuosi sitten) ja se 50 päivää on kai niille, joiden työ on vaarallista tms. Että sille ei voi jäädä, jos ei ole tuollaista syytä. En kyllä ole varma. Mutta saikulle on mahdollista jäädä. Itsellä se tilanne, että kesäloma alkaa kun koulut loppuu eli kesäkuun alusta olen jo kotona ihan ä-loman alkuun (alkaa kaiketi elokuussa) ja sitten seuraavan kouluvuoden kotona (3kk palkallisena, loput tuloihin perustuvalla). Sitten on taas kesäloma palkalla 2,5 kk ja sitten ehkä palaan töihin 08/13, tai sit vasta 01/2014, riippuu vähän taloustilanteesta. Jos lotossa voitetaan, niin ehkä myöhemmin. Musta ei ole kotiäidiksi kituuttamaan sillä 300 eurolla ja varsinkin kun mies opiskelee+käy töissä. Jos on se tilanne 2013 syksyllä, että mies tekisi jo pelkkää opparia, niin sitten olen kotona ja teen sijaisuuksia omalle koululle ja mies on ne tunnit lapsen kanssa. Esikoinen jatkaa päiväkodissa minimillä tai kolmepäiväisenä. Meillä ei ole vauvakamuja tms. kylällä. Eikä mitään perhekahvilaa erityisesti.
Ai niin, siitä seulasta. Meillä neuvola tekee lähetteen ja antaa vielä paperisenkin. Saa mennä mihin tahansa HUSLabiin viemään ne pisuputket ja antamaan verta. Neuvola opasti menemään antamaa nuo sit kun sopii ja sitten sanoi, että veriseula=yhdistelmätutkimuksen osa, otetaan NKL:lla. NKL:n täti sanoi, että olisit voinut tuoda kaikki näytteet sinne, niin ei olisi tarvinnut samana päivänä jonottaa kahteen paikkaan (hoidin just silloin, kun olin vapaalla aamun). Täytyy neuvolassa kertoa, että muut pääsisivät helpommalla. Ja tulos tulee kirjeellä, jos ei mitää ole, puhelimelle sikiöyksiköstä jos jotain on. Tää siis NKL:lla.
No, olipa tilitys. Oon varmaan istunut ihan liikaa koneen kanssa, kun neiti meni mummolaan yöksi, me jäätiin mökille ja mennään sit huomenna hakemaan se. Onkohan läppäristä vaaraa vauvalle??? Usein illalla käytän miniläppäriä, töissä isoa konetta hyvin vähän. Enkä pidä konetta sylissä koko ajan, vaan nytkin sohvalla tai sitten melkein polvien päällä.
Huomenna kutsuu Himoksen mäkiset, ihanaa, ellei tule se kaamea myrsky.
Misupai ja NiiloElsanen 11+2