Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Smindie: Ei löydy tosiaan sanoja, mitkä lohduttaisi, mutta tuossa olet täysin oikeassa, että vaikka kysessä on jotain niinkin pientä, menetys on todella suuri.
Itse koin sen niin, että vaikka keskenmeno tulikin, on kuitenkin sisälläni ollut ihan oikea elävä elämä. Niin pientä, mutta samalla niin suurta ja ihmeelistä, mikä otettiin sitten pois... :hug:
Toivottavasti pian tärppää uudelleen ja saatte pienokaisen syliin.

Täällä aika kurja olo ja oloa pahentaa se, että ruoka ei ole maistunut. Äsken tytön kans söin 4viljan puuroa ja kummasti olo korjautui :) Siltikin tämä tauti vie voimia ja ei jaksais mitään.
 
Äippälomasta; se täytyy aloittaa viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa, mutta sen voi aloittaa varhennettuna ilman mitään lääketieteellistä syytä jo 50 arkipäivää (tai ihan minä muuna päivänä tahansa tuossa välissä) ennen laskettua aikaa. Ne päivät siihen alkuun siirtyvät sieltä lopusta, joten Kelan maksamien päivien lukumäärä on sama, riippumatta siitä, missä vaiheessa sitä aloittaa. Jos työ on raskauden kannalta haitallinen eikä työnantaja voi järjestää työnkuvan muutosta siten, että olisi turvallista työskennellä, odottajalla on mahdollisuus jäädä erityisäitiyspäivärahalle jo tarvittaessa vaikka heti alkuraskaudesta. Sitten tietenkin on mahkut siihen sairauslomaan, jos on jotain kremppoja mitkä estävät työnteon. Tällainen pikainen info kyselijöille! :D Lisää tietoa kannattaa käydä kattomas Kelan nettisivuilta.

Smindie:hug:

Oksentelua täälläkin ja melkoista pahoinvointia, joten en oo paljon jaksanut osallistua kirjoitteluun... :ashamed: Lukemassa kyllä olen käynyt.

Tirris 11+3
 
Smindie Pahoittelut! :hug:

Tervetuloa uusille! :)

kaarja Täällä tulee esikoisen ja tämän toisen välille ikäeroa 1v 7kk :)

hankinnoista: meillä on esikoinen vielä sen verran pieni, että lähestulkoon kaikki tarvikkeet löytyy ennestään. Ainoa suurempi hankinta tulee olemaan tuplarattaat, ja niitä en ole vielä katsellut. Ja tietty jos tämä uusi tulokas on tyttö, niin sitten menee vaatekaapin sisältö uusiksi :)

äippä 12+3
 
Smindielle pahoittelut ja kovasti voimia. :hug:

Tervettuloa kaikille uusille joukkoon pullistuvaiseen. :)

Täällä ei mitään uutta. Järkyttävä päänsärky riesana joka päivä ja edellenkään ei ruoka (ainakaan kunnollinen ruoka) maistu.

Hankinnoista: Meillä on kaikki hankinnassa, kun itsellä ei lapsia ennestään ole ja miehen tyttäret on jo sen verran vanhempia, et niiltä ei oo mitään enää tallessa. Tosin mitään en kyllä ennen lähempänä puoltaväliä kyllä uskalla edes hankkia. On sen verran itsesuojeluvaisto herkillä ainaki tässä vaiheessa sen varalle ,et jos jotaki sattuu.
Tillu&Hippu 11+1
 
voi smindie:hug: olen niin pahoillani,kauheesti voimia!
Ois niin toivonu että oltas kaikki saatu pitää pikkuset loppuun asti mukana...

(.) aamulla sai oksentaa,se olikin sitten neljäs kerta. väsymys on aivan järkyttävää! tuntuu ettei yksin kertasesti jaksa tehä mitään!

Pitäs käydä lukee tuosta erityisäitiyspäivärahasta enempi,oiskohan mulla mahollista jäädä myöhemmin sille. tuntuu aika hurjalta että sit kun maha tästä vielä kasvaa niin viittä lasta pukea ja pyöritellä hoidossa,joista 2 vaipoilla. mitään apuahan tänne en saa ja ei kyllä ole muutakaan pomolla mulle järjestää,eikä lapsia voi muille siirtää kun kaikilla ryhmät aika lailla täynnä. eikä minun kannata 2-3 lasta hoidossa pitää.
onnes on ymmärtäväinen pomo,jonka kans näistä voi jutella.
äsken juuri soitin sille ja ilmoitin seuraavat poissaolot, (nt-ultra ja diapoli),aiko rueta selvittämään miten hän ne merkkaa kun ei niissä koko päivää mene,mutta koko päivän tarviin vapaaks kun ajomatkat on pitkiä,100 kilsaa sivu.

pitää kait se alkaa raahautua ulos... Hyvää alkanutta viikkoa!

kaktuspiikki ja tyyppi 11+2
 
Smindie: Pahoittelut ja kovasti voimia sinulle. Se ei varmasti paljoa lohduta tässä tilanteessa, mutta luonto onneksi hoitaa asiat yleensä parhain päin. Olet kuitenkin tullut raskaaksi, joten varmasti se tapahtuu uudelleenkin. Toivottavasti teille tulee kevään mittaan ihania uutisia ja saatte loppuvuodesta nyytin syliinne <3

Kaikille uusille: Tervetuloa syyskuisten joukkoon!

Vanilla Whip (8+6)
 
Smindie Täällä kanssa kyyneleet vieri silmistä, kun luin kirjoituksesi. Voimia ihan hirmuisesti sinne teidän perheelle.

Ikäerosta Joku tuosta kyselikin, meillä siis esikoinen nytten 10kk, eli mitäpäs siitä tuleekaan kun kakkonen syntyy :D Ei nyt kykene ihan laskemaan, mutta reippahasti alle sen 2vuotta :)

Hankinnoista Itse en ole uskaltanut vielä ostaa mitään. Ja muutenkin "lupasin" itselleni, että ennen rakenneultraa en osta mitään vaatteita. Tarkoituksena kun on ottaa sukupuoli selville, niin sitten kiva ostaa sen sukupuolen väreillä :) Esikoisen kohdalla ostelin heti kun sain tietää raskaudesta ja niitä sitten kertyikin niin paljon ettei kaikkia vaatteita ennätetty käyttää. Ja kun sillon oli täysin poikaolo niin jotenkin ne vaatteetkin oli pojan vaatteita. Nyt kun tunnelmat hieman sekavat, kun mies on varma että poika tulee ja itse kovasti tyttöä toivon, niin ei ole uskaltanut mitään ostaa.

Tällä viikolla meillä se ultra ja jotenkin kovasti tuntuu ettei siellä ultrassa sitten mitään löytyisikään :( En oikeen tiedä mistä nää ajatukset nyt tulee, kun esikoista odottaessa olin niin rento ja ei edes käynyt mielessä että pikkuselle olisi voinut jotain käydä. Kai sitä silloin oli niin autuaan tietämätön kaikista riskeistä. En edes ole enää kärryillä mitkä viikot on nyt menossa :D Esikoisen kohdalla joka päivä muistin tarkalleen missä mennään, mutta nyt ei jotenkin oo ehtinyt miettiä ja paneutua koko raskauteen. Kauheaa kiirettä pitänyt tän muuton kanssa ja tuo väsymys, voi että kun siitä jo pääsis eroon :(

Nivuskivuista Joku kanssa kyseli ja itellä ollut jo muutamien viikkojen ajan niitä tosi voimakkaina, mutta en ole huolestunut koska esikoisenkin kohdalla ne alkoi todella varhain ja silloin olivat vielä kovempia kuin nyt.

Sitten vielä tuosta häpyluun kivusta puhuikos joku jo siitä? No itellä se on nyt alkanut, esikoisen kohalla se tuli ihan lopussa kun pää oli jo laskeutunut. Onko ihan normaalia jo näin aikasessa vaiheessa? Lähinnä öisin häiritsee.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) Ja tosiaan tosi kiva, et löytyy muitakin kelle tulee pieni ikäero lapsille, jos vaan kaikki menee hyvin. Ite jotenkin sitä jännitän, et miten tulee sujuun, kun tää kuopus ei oo mikään ihan helpoimmasta päästä. Ihanaa saada vertaistukea =)

Smindie Itku se täälläkin herahti silmään, oon niin pahoillani :hug:

Mä oon sen verran "taikauskonen" etten kauheesti uskalla mitään hankkia. Luulen että rakenneultran jälkeen tai myöhemmin. Tosin ihan hirveesti mitään ei tarvitakaan, ku kuopus tosiaan 11kk, mut jotain kuitenkin.

Meillä pikkutytsy kovassa flunssassa :/ Saas nähdä iskeekö itseen. Vähän kurjaa kun esikolla on hiihtoloma, eikä nyt sitten kauheesti päästä ainakaan ihan heti pulkkaileen tai mitään, vaik nyt ois ihan mielettömän ihana kelikin, eilisen myräkän jälkeen.

Tsemppiä kovasti kaikille ultriin! Mullakin tosiaan oli tosi skeptinen olo sitä ennen. Mulla myös esikon odotusaika oli "yhtä juhlaa". En yhtään mitään osannu pelätä ja koko se aika meni jotenkin "huomaamatta". Tein ihan kaikkea mitä ennenkin ja kaikki oli hyvin. Nyt viime raskaus oli mörköjä täynnä, kävin kaks kertaa ylimääräsillä ultrillakin kun olin "ihan varma" et kaikki ei oo kunnos, vaikkei periaatteessa ees ollu mitään syytä. Ja ainahan kaikki oli kunnos. Nyt tähän raskauteen oon asennoitunu niin, et jos kaikki ei oo hyvin, ni sille ei mitään voi ja sen mukaan eletään. Nyt ei jotenkaan niin paljoa ehdi stressaan kun toi pieni tossa pyörii. Mutta niinhän se on, tieto lisää tuskaa, ja siinä mielessä tällaset palstat ym. on vähän "huonoja" kun lukee paljon niitä huonoja uutisia ja sit sitä alkaa itekin pelkään. Esikon aikaan olin autuaan tietämätön kaikista tällasista =) Vaikka tosin tietenkin näissä on myös paljon hyvää ja paljon saa myös tietoa, sikshän täällä itekin tulee pyörittyä =)

Mukavaa viikkoa kaikille!

kaarja
 
Eipä tähän napaan mitään uutta, keskiviikon ultraa odotellessa :)

Smindie: Voi, olen todella pahoillani :'( Paljon voimia sinulle ja toivon kovasti pikaista tärppiä vaikkei se surua poistakaan :hug:

Kakaa: Hankintoja ei ole tehty vauvaa varten, eikä oikeastaan tarvisikaan kun tuplarattaat. Vaatteitakin löytyy kummallekin sukupuolelle :)

kaktuspiikki: Hiivalääkkeitä tuli käytettyä molemmissa aiemmissa raskauksissa lähes koko ajan :( Kärsin lähes kroonisesta hiivasta raskaana ollessa. Nyt onneksi ei ole vielä tullut kertaakaan, ja voi miten toivon ettei tulisikaan. Jos käyttää sitä puikkoa, niin sitä ei vaan saa laittaa sillä asetilla. Ensimmäisellä kolmanneksella käyttöä ei suositella ollenkaan, mutta eipä se muutenkaan parane : / En ole muuten huomannut että alapää olisi "tunnoton", ehkä pikemminkin tunnen paremmin mitä normaalisti.

Misupai: En ole kyllä ikinä kuullut että läppärin käytöstä olisi sikiölle vaaraa :) Ja meillä myös mietinnässä koska kerrottaisiin esikoiselle, juuri samasta syystä että ei ehkä haluttaisi että KAIKKI tietävät sen jälkeen :)

viinika & kaarja: Tervetuloa :wave: Meille tulee kaarja nipin napin alle 2-vuoden ikäero, kuopus tulee olemaan 1v 11kk jos kaikki menee hyvin :)

Danjuska & muut facebook ryhmään haluavat: Minulle voi laittaa yv:llä nimensä ja jos löytyy kaimoja niin kerrothan millainen kuvasi on :) Pyydän sitten kaveriksi ja lisäilen ryhmään (jos osaan :D ).


Moonchaser 11+4
 
mukavaa viikon alkua :)

Täällä ei tosin kovin mukavissa merkeissä alkanut :( Kurkku ihan kauhean kipeä ja veto edelleen pois. Kävin työterveys huollossa ja diagnoosina angiina. Lääkekuuri ja 2päivää sairaslomaa.
Vähän mietityttää tuo lääkekuuri vaikka lääkäri vakuutti, että on turvallinen. Itse kun vasta viime tingassa lääkkeitä syön ja mitään "varmanpäälle" kuureja en missään nimessä halua!
samoin kuin rokotusten kanssa.. En ota mitään ylimääräisiä rokotuksia, eikä lapsillekkaan anneta muut kuin perusrokotus ohjelmaan kuuluvat.

Hankinnoista olitte puhuneet.. Turvakaukalo ja sitteri meillä on.. Ja vähän sekä tytön, että pojan pieniä vaatteita mitä olen edellisiltä lapsilta jemmannut =) Mut suurin osa on mennyt kiertoon.. Vaunut pitää sitten hankkia kun paria viikkoa ennen kuin plussasin, kerkesin ne myydä :whistle:
Hoitopöytä oli esikoisella käytössä, mutta kuopuksella toimi hyvin hoitoalusta arkkupakastimen päällä ja kaikki tarvittavat välineet hyllyllä/kaapissa siinä vieressä, kun kerettiin hoitopöytä laittaa pois. Ja varmaan ei nytkään hoitopöytää hommata kun täysin toimiva systeemi tuokin.
Mutta vielä en ole hankkinut mitään, enkä aijo hankkiakkaan ainakaan ennen puolta väliä.

Masuilija ym. jotka nivus- ja häpyluunkivuista olitte jutelleet..
Tuossa yhdessä kirjassa, minkä neuvolasta sain, lukee 12. viikon kohdalla, että "Pian kohtusi nousee ylös lantiosta ja tunnet pientä painetta häpyluun yläpuolella..
Itsellä ainakin nyt pari päivää kipuillut tuo luun alue.

Moonchaser:
Itse pääsinkin jo ryhmään, kiitos vaan :)

Ja niin.. vaikka ajattelin että en doppleria hommaa, niin näyttää vähän siltä että ostankin, kun halvalla saan..
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :wave:

Joka päivä olen lukemassa käynyt, mutta väsy ja huono-olo sen mukainen ettei paljon kirjotella jaksa..
Olen lukenut, että seksin jälkeen voi tulla veristä vuotoa kun limakalvot kuivemmat ja verevämmät raskaana ollessa. Nyt kun se sitten osuu omalle kohdalle, niin joutuukin pelkäämän pahinta :( Eli eilen vessaan mennessä paperiin tuli verta ja koko loppuillan aina vähemmän kyllä kuin edellisillä kerroilla. Nyt taaskaikki ok,muttakuitenkin mietityttää mistä johtuu?
Onneksi huomenna eka neuvola, niin ehkä asiaan saa jotain varmuutta :)
Jotenkin kuitenkin ajattelee,että tulee tosiaan vaan limakalvoilta, kun minkäänlaisia kipuja ei ole ja ei "vuoda" kunnolla?

Koskahan sitä jaksais oikein ajan kanssa tänne kirjotella ja kommentoida muidenkin kirjoituksia. Nytkin tulee jo huono-olo ja täytyy keksiä muuta tekemistä. :)

SyyskuunOnni 8+1
 
Tillu: Piti ihan googlettaa kun en itsekään tienyt siihen syytä miksi niin ei suositella tehtäväksi :) Olin vaan lukenut (ehkä jonkun hiivalääkkeen ohjeesta) ettei sitä suositella. Mutta tällaisen syyn löysin: "Joidenkin hiivatulehduslääkkeiden mukana on asetin, jota ei raskauden aikana saa käyttää kohdunkaulan vahingoittumisen välttämiseksi."

Masuilija: Minä uskoisin että tuo häpyluu kipu on ihan normaalia. Minulla se ei ole paineen tunnetta, vaan nimenomaan kipua. Ja kipu on voimakkaampaa jos olen juossut tai kannellut kuopusta enemmän tms. Ehkä se minun tapauksessa ainakin nyt vaan alkoi herkemmin, kun edellisestä raskaudestakaan ei ole niin pitkää aikaa. Tosiaan kärsin tästä vaivasta kovasti edellisessä raskaudessa, mutta en kyllä näin aikaisin.

Syyskuun Onni: Toivottavasti olisi limakalvoilta, ainakin tilanne sopisi siihen. Ja kun vuotokin oli niin niukkaa eikä kipuja ole.
 
  • Tykkää
Reactions: SyyskuunOnni
Hei!

Hieman omaa napaa, mutta tänään siihen on aihetta! :heart:

Täällä ultra oli äsken, juuri kotiuduimme miehen kanssa. Kaikki oli hyvin, pikkukaveri oli kaunis, kaikki löytyi: kädet, jalat, selkäranka sydämen syke (150 oli syke), aivot olivat kuulemma kauniisti kehittyneet "perhoseksi" kuvaili.. :) Oli ihana nähdä oma pikkuinen pitkästä aikaa.

Yllätyksenä tuli, että pituutta olikin 61mm ja siten vastasikin jo viikkoja 12+4 eli viikko tupsahti lisää oletettuun.. eipä tuo haittaa, menipä 12 viikon rajapyykki isolla harppauksella ohi nyt! Vihdoin uskaltaa olla virallisesti raskaana ja nauttia tästä. :heart:

LA muuttui eli nyt siis 30.8, mutta aion silti täällä jatkaa. Lisäksi synnytyssairaalaksi voi laittaa JS

Vaaleanpunaisissa pilvilinnoissa leijuva Wasabi ja kaunein näky koskaan 12+4 (!!!!)
 
Karja kyseli ikäeroista. Meille tulee vuosi ja 8 kk. Minuakin hiukan jännittää miten kotielo sujuu kahden vesselin kanssa. Tämän esikon kanssa on ollut aika isiä, mutta kyllä se aika vilkas pojanviikari on, eli kuinkahan myytti sylissä homma onnistuu.

Voimia Smindie :hug:

Äitiys- ja vanhempainpäiväraha määräytyy edellisen vahvistetun verovuoden tulojen perusteella tai mikäli tulot ovat nousseet yli 20%, niin sitten viimeisten 6 kuukauden tulojen perusteella. Eli meille siis vuoden 2010 tulojen perusteella. Vuoden 2011 verotusvahvistuu vasta loppuvuodesta 2012.

Pikalopetus, poju herää päikkäreitä.

Kilimanjaro 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Minut voi poistaa listalta :'(

Kolme päivää jatkunut verinen vuoto sai tänään sitten ultrasta syynkin. Meidän syyskuun söpöliinillä on sydän lakannut lyömästä jo viikoilla viisi,eli melko pian positiivisen testin jälkeen. Mieli on surun murtama,mutta pakko se on nostaa pää ylös a jatkaa elämää. Kiitos luojan tuosa ihanasta tyttösestä joka iloisena lattialla leikkii tällä hetkellä. Luulen että emme ihan piakkoin lähde uuteen yritykseen tai ainakaan nyt se ei ole päällimmäisenä mielessä.

Kaikkea hyvää teille ihanat ihmiset. Ja mä haluan olla nyt tämän ketjun viimeinen joka huonoja uutisia ilmoittelee,sovittu! :)

Terkuin ranskis
 
Kaarja olipa hauska lukea kirjoitustasi, se oli aivan kuin minun suustani :D Niin ja meillä jouduttiin esikoista odottaessa alussa juoksemaan ylimääräisissä ultrissa kun millon oli mitäkin epäilyjä, mutta siltikään en osannut pelätä pikkuisen puolesta. Rv16 meillä keskenmenonriski oli noussut huomattavasti ja lääkäri antoi olettaa ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin keskenmeno siltikään en osannut pelätä että pikkuiselle jotain sattuisi. Sitä vaan luotti siihen, että ei meille mitään voi käydä ja no tähän asti ainakin on hyvin terve poika tuo ollut <3
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja kaarja
Ihanaa Wasabi!

Äitiyspäivärahasta, täytyykin sitten laittaa niin, että on viimeinen 6 kk, koska vuonna 2010 vielä opiskelin ja tulot hiukan eriluokkaa kuin nyt koko viime vuonna töissä olleena. Äääh, jotenkin tosi sotkuisia nää äitiys- ja isyysavustukset! Meillä on joku Kelan lappu, mutta sekin on sekava.

Syyskuunonni menikö vuoto jo ohi?

Mitään hankintoja en ole minäkään uskaltanut tehdä, ehkä kohta puoliin, sitten kun nt-ultran seulan tulos tulee.

Matkustelusta, onko kukaan suunnitellut tai aiemmissa raskauksissa matkustanut? Haaveilen huhtikuussa matkasta johonkin vähän lämpimämpään, esim. Espanjaan. Vähän mietityttää, onko turvallista jne.

Guitar 12+6
 

Yhteistyössä