Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Moikka!
Meillä alkaa maanantaina seittemäs viikko, nyt siis 5+4 menossa. Edelleen ilman oireita tässä mennään. Ainoastaan turvotus muistuttaa siitä, että jotain (toivottavasti) kasvaa sisällä.
Mun vanhemmat oli tänään kylässä ja niille kerrottiin, että ainoa tytär menee ensiviikolla neuvolaan. Äiti oli innoissaan, isä jäi suu auki kuuntelemaan :D Olivat juuri jouluna miettineet meidän käynnin jälkeen, että ensjouluna taitavat olla jo isovanhempia. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin :) Lupasivat olla hiljaa ainakin nyt siihen asti, että käydään siellä varhaisultrassa.
Mulla maanantaina siis se yksityinen neuvola, mistä saadaan lähete varhaisultraan. Eli VU oletettavasti kahden viikon sisällä. Eka "ihan oikea" neuvolakäynti onkin sitten jo reilu viikon päästä. Nopeasti se aika sitten kuitenkin vain menee, kunhan siitä alkutöpinöistä pääsee ;)

Aijuu, ja äiti sanoi, ettei sekään ole voinut kummallakaan kerralla pahoin, kun on ollut raskaana. Ehkä mä olen siltä sitten perinyt tän hyvän olon.. Toivottavasti jatkuu :D
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tulee omanapaista purkautumista. En tiedä miksi, mutta menin vielä ostamaan yhden paketin pc:n liuskoja. Tein tunnin pidätyksellä (-20C pakkasessa kannetun) testin. Viiva tuli, mutta ei ole juurikaan vahvistunut keskiviikkoisesta. Tuli aika ahdistava olo, että miksi?! Miksi ei tullut jo tasavahvaa viivaa? Teen aamulla vielä digin. Pelottaa, että kaikki ei ole hyvin.. kohdun ulkopuolinen tmv. Pyydän kyllä pääsyä verikokeeseenkin maanantaina. Ihan täysin raskautettuna olen tähän asti ollut ja väsymyskin lisääntyy vain, mutta nyt olo on hyvin epävarma. Voiko imetys vaikuttaa noihin testeihin? Harmittaa ihan että piti mennä ostaa vielä testejä.. jos jotain on tapahtuakseen, ois sit vaa tapahtunut. Nyt olen huolissani vaan enkä voi olla murehtimatta jatkuvasti.
 
Justiin meinasin tulla kirjoittamaan onko muillakin sitä kun käy vessassa niin tollottelee koko paperin läpi ettei mitään veren näköistä näy :D mikä on ihan tyhmää.typerää kiinnittää noin huomiota että varmasti löytää jotain mätää.Luulen että tuo viiva juttu ihan ok.tee aamu pissasta huomenna.joka tapauksessa kun viiva tulee niin raskaushormonia erittyy.niin siis oman epäilyni vuoksi tänne taas tulin ja sitten oli tuo testi hässäkkä.muillakin siis epävarmuutta ja tässä vaiheessa tämä on tosi ahistavaa tää epävarmuus
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mielipiteestä. Mulla on kyllä mahdollisuus, että olen ovulinut 5-7 päivää oletetusta myöhemminkin. Selittäisi, miksi eka haalea plussa vasta dpo18.. tai no sillo pari ed. päivää tuli kans haamua, mitä en vielä uskaltanut uskoa todeksi. Mutta tosiaan dpo 10 tuli limaista veriviiruista vuotoa, kiinnittymisvuotoa uskosin. Joko se tapahtu tosi myöhään tai todella ovuloin vasta dpo5-7, ja tuo veriviiruinen vuoto olikin sit dpo 5 paikkeilla eikä dpo 10. Mulla oli dpo5-7 silloin ovismaista vuotoa ja luulin sitä silloin kiinnittymiseksi.. Mutta jos se onkin ollut ovulaatio vasta. Onneks tallennettiin tuokii ajankohta. Huhhuh, hulluksi tässä tulee vielä. Mä niin toivon, että tässä olisi kaikki hyvin! Pitäisikö digin näyttää huomenna jo 2-3vkoa? Keskiviikkona näytti 1-2.. huomenna on joko 5+1 tai sitten 4+3.. kummin lie tuo ovis ollut ja hedelmöittyminen tapahtunut? AAAARGH :snotty:
 
Aika se vaan matelee ja olo on mitä epäluuloisin. Viimeviikon pe sain selkeen haamun testiin ja seuraavana päivänä digi näytti raskaana 1-2. Arvatkaa vaan luottiko tämä siihen tulokseen? Piti ostaa pari pc:n liuskaa ja ma + ti olivat viivat yhtä tummia kuin kontrolliviiva. Pieniä oireita ollut vaihtelevasti. Takaraivossa kummittelee että ei tääkään raskaus voi mennä putkeen. Eilen oli pakko tehdä uusi digi, joka näytti 2-3. Laskujen mukaan tänään 5+0.

femmefetale: Itselläni samaa vikaa. Joka kerta wc reissulla pitää tarkistaa tilanne. Tässähän tulee hulluksi kohta. Ultra ois vasta 7.2 ja siihen asti saa jännätä ja pelätä pahinta. Ehkä mie kaikista eniten pelkään ku:ta, sillä toinen puoli on jo sen seurauksena tuhoutunut ja yk 10 vasta tärppäsi.

Odotan sitä hetkeä että nään pikkuisen sydämen sykkivän oikeessa paikassa. Vasta sitten uskallan ottaa rennosti.
 
Täälläkin harrastetaan vessapaperin tutkimista, hahaa :D. Mulla ei oireita oikeestaan oo muutakuin: nännit aristaa (rinnat ei kuitenkaan ollenkaan kipeät), väsyttää aivan tolkuttomasti, nälkä kokoajan (tästä myös aloin epäillä olevani raskaana) ja tietysti plussa testissä... noin 6 testissä :D
Jotenki kuitenkin tuntuu että olispa vaikka sitä pahoivointia vielä niin ei ehkä tarvis niin arvuutella ja pelätä mitä tuleman pitää. Ennen aattelin, että sitten voi huokaista helpotuksesta kun saa plussan testiin, sitte on kaikki hyvin. V*tut sanon minä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Mulla on vasta 31.1., vaikka silloin on jo 10+1. Kävin tosin kollegaa jo moikkaamassa silloin 6+2 kun olin varhaisultrassa. Silloin kuitenkin katottiin verenpaineet ja muut, ja kun on jo toinen lapsi ja itse samalla alalla töissä, niin ei varmaan ajatellut että aikaisemmin olis tarvetta.
 
Meillä "semineuvola" eli yksityiselle lyhyt käynti VU lähetettä varten nyt maanantaina, eli 20.01. Silloin alkaa 7. raskausviikko.
Oikea varsinainen neuvolakäynti taas on siitä viikon päästä, eli 27.01 (rv8).
Varhaisultra johonkin noille ajoille, toivottavasti. Ellei oo järkyttävät jonot. Neuvolatäti sanoi, että menee noin viikko, kaks että saa ajan.
Mitä nopeammin, sitä nopeammin :D
 
Mulla on eka neuvola 9+1. Viimeksi oli rv10. Ja eiks ne käynnit ole vähentyneet nyt entisestään? Varmaa ne infoo sit kun menee eka käynnille.

Kyllä minäkin tarkistele veskissä aina, että ei vaa tuu verta. Mulla ainakin tulee tuota valkkaria välillä niin, että housut kastuu, se aina vähän säikäyttää.

Nyt vähän relammin otan täällä tän testiasian suhteen. Oon varmaa vaa ovuloinu viikkoa myöhemmin tmv. Ja digi kuitnkin kertonut raskauden, niin antaapa ajan kulua.VU:ssa ne viikot selviää, jos sinne asti päästään.
 
Mulla varhaisultra ens ke rv 7+5 (että varmasti näkyy sykkeet jos on näkyäkseen), ja neuvola rv 8+0. Neuvolasta olisi mielellään annettu vähän aiemmin aika, kun kuulema np-ultraan pitää ajoissa saada lähetettä (on jonoa täällä pk-seudulla). Mun mielestä tuntuu ihan sopivalta aikataululta. Ja onneks mun raskaushormonit on sellasta rauhottavaa sorttia, ei jotenkin jaksa huolestua raskauden etenemiseen liittyvistä jutuista. Tai oon aatellu sen silleen, että rentous on parasta etenemiselle, ja sit vasta alan surra/käsitellä asiaa, jos tulee vahvoja todisteita, että kaikki ei oo kunnossa. Siis oletan, että kaikki on okei, jos ei tuu ISOA kipua tai runsasta verimäärää. Totta hemmetissä muakin jänskättää, mitä varhaisultrassa selviää, enkä ihan täysii uskalla hehkuttaa vielä. Mut siihen asti ei auta kun edetä arkea.

Isot tsempit ja rauhallista mieltä kaikille! <3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kukkaislapsi
Tääläki eka neuvola 29.1. Sillon 8-9 viikot kaiketi. Ärsyttää ku ei tiiä mitä oikeesti on ja arvailujen varassa mennään. Mut veikkaan kyl et aika oikeessa on.

Ja voi kuinka ärsyttävää ku on "rapula" koko ajan. Koitan vaan aatella et se on merkki siitä et kaikki on hyvin.. kai...
 
Heip!

Mäkin uskaltaudun liittymään seuraan, vaikka myönnettäköön et viikon olen jo taustalla seurannut :D

Ensimmäinen toivottavasti tuloillaan ja yhden keskenmenon historialla oon niin skeptinen vieläkin. Mut mitä oon teen juttuja lukenut, on tääl aika samanhenkistä porukkaa.. Hienoa :)

Joten, ilmottautuminen tapahtuu tässä. 21.09.2014 Emeli-/23/1.lapsi/SatKS

Laskettuaika voi tosiaan vielä muuttua ja mitä todennäköisesti näin tapahtuu.. Mutta tolla mennään ennenkuin toisin todistetaan :) Katotaan mitä sitten varhaisraskauden ultrassa todetaan..

Emeli- 5+1
 
Mä olen kyllä kanssa niin skeptinen neljän keskenmenon jälkeen, ettei mitään rajaa. Vessapaperi syynätään enkä ole vieläkään lopettanut tuota raskaustestien tekemistä. Tänään tuhlasin yhden digin, kun ajattelin, että siinä olisi voinut jo näkyä 3+. No, ei näkynyt eli turhaan tein... Ja kyllähän minä tiedän ettei ihan mahdottomasta stressistä ole hyötyä ainakaan, mutta eipä tämä ihan oma valinta ole :)

Rinnat on kyllä ihan mielettömän kipeät ja pientä krapulaista oloa, etenkin aamuisin. Lisäksi alavatsalla sellainen jännä painon tunne usein.

Tajusin, että pakkohan mun on sinne neuvolaan maanantaina soitella, jos meinaan että ois edes mahdollisuutta päästä sinne varhaisultraan. En vaan yhtään haluaisi sanoa kenellekään olevani raskaana. Siis oikeasti! Edes neuvolan terkkarille!

4+6
 
Mä tein viime maanantaina ensimmäisen kerran testin, clearblue digital viikkonäytöllisellä, kun muita ei ollut enää tällä himostestaajalla tallella. Se tapahtu (iltavirtsasta) sillon ollessa 4+2.. Ja sieltä tuli tosiaan 2-3 vkoa hedelmöityksestä..

Torstaina 4+5 tein aamuvirtsasta uuden, 2-3 vkoa hedelmöityksestä näytti edelleen.

Syy moiseen torstaiseen testailuun, mulla oli jo aikoja sitten varattu veritestit mm. kilpirauhasista siksi torstai 16.1. aamuksi ja kun lääkärille menin tiistaina sanomaan olevani raskaana, lisäsi hän testeihin HCG:nkin.
Joten huomenna mulle selvii mitä torstai aamulla verestä otettu HCG-arvo on näyttänyt.

Ja se on nii varma, että maanantaina tai tiistaina teen kolmannen testin ja perustuen tohon torstaiseen veriarvoon sen pitäs normaalissa raskaudessa olla viimeistään 3.vrk:n jälkeen kaksinkertaistunut.

Kattottaa! Neuvolan täti laitto kyl aikasin ekan käynnin, ensi viikon perjantaille jolloin viikkoja 5+6. Onnitteluja mä en osannut lainkaan ottaa vielä vastaan tolta lääkäriltä tai neuvolatädiltä. Menin iha vaikeeks ja vitisin kiitoksia... Vaikka olisihan tässä varaa onnitella kun yli puolisen vuotta on odottanut viivaa testiinkin! Mutta.. ei sitä ihminen tajua ilmeisesti.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

****Täällä olisi 19.09.2014/ Mimmu/28/2.lapsi/TYKS****

Tein tollasen marketin tikkutestin muutama päivä ennen menkkojen alkamispäivää, ja siihen ilmestyi haamuviiva. Seuraavana päivänä ostin digitestin ja sitä seuraavana aamuna tein sen, eli päivä ennen menkkojen alkamista, silloin näyttöön tuli 1-2 viikkoa raskaana. aloin epäillä silloin heti kun tissit tuli niin epänormaalin kipeiksi. Joo, nyt olis sit ilmeisesti kuudes rv, 5+?. ens viikolla ajattelin soittaa neuvolaan ja varailla aikaa :)

Meillä on tämmöinen uusioperhe, mulla on 4 ja puolivuotias poika jonka kanssa olin odotusajasta lähtien yksin. Puolitoista vuotta sitten tapasin nykyisen mieheni ja aika pian muutimme yhteen. Hän on ottanut pojankin ihan omakseen. Viime lokakuussa kävin ottamassa kierukan pois ja nyt ollaan sitten tässä! :) Toivottavasti tyyppi pysyy kyydissä!

Mulla ei ole pahoinvointia vielä ainakaan, viime raskauden oksensin alusta loppuun saakka :/ Tissit on edelleen tosi kipeet, ja olen ihan sairaan väsynyt. Töissä olen arkisin 7-15 ja sen jälkeen olenkin oikeastaan vaan torkkunut ja makoillut sohvalla kaikki illat :O Mutta kyllä ajattelin jumppaan ponkaista taas heti kun jaksan :p

Olen mä kyllä saanut yhdet villavaippahousut jo melkein valmiiksi että jotain ainakin saanu aikaseks :D
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Täälläkin tuijotellaan vessapaperia vessassa käydessä! Ja oon aina yhtä onnellinen siitä, ettei näy punaista. :D

Ja liikunnasta, eipä oo tullu harrastettua. Ei jaksa niin ei jaksa. Eilen aamulla olin muka menossa jumppaan, mutta kyllä sohva näytti paljon houkuttelevammalta. Osittain kyllä ton pakkasenkin vika, kun ei halua poistua täältä neljän seinän sisältä. Hetken käy ulkona ja varpaat ja sormet on jäässä koko loppupäivän! Joo, kylmä mulla on kokoajan. :O Paitsi aamulla mulla on ihanan lämmin, kun pukeudun yöksi tosi hyvin, sukat, pitkikset ja paita päällä. :p Oon jo varmaan viis vuotta nukkunu pelkissä alushousuissa, mutta nyt ei pysty.
 
Hei! Kylläpä minut voi jo täältä poistaa. Lähdin viime perjantaina päivystykseen, kun tuli outoja vihlontoja vasemmalle. Laitettiin gynen polille kohdunulkoisen raskausepäilyn vuoksi... No, ultrassa näkyi kohdussa rinkula, ruskuaispussi kai. Mitään muuta ei sitten näkynytkään, vaikka viikkoja olisi pitänyt olla 5+5. Lääkäri totesikin, että ei usko kyseessä olevan normaalin raskauden... Kävin vielä verikokeessa, ja kysyin vasta tulosta, oli ollut 3100. Aika alhainen ilmeisesti noille viikoille?

No, viikon päästä perjantaina uudelleen kontrolliin ellei vuoto tai kovat kivut ala ennen sitä... Vaikka tämä plussaus tulikin yllätyksenä, on itkettänyt koko viikonlopun. Meille ei sitten enempää vauvoja tule, mies hakeutuu vasektomiaan... Olen itkenyt sitä vauva-aikaa, jota en nyt sitten enää pääse kokemaan. Niin rankkaa, ja silti niin ihanaa aikaa. Nauttikaa odotuksesta, ja kaikista ihanista pienistä! Toivottavasti kukaan ei enää joudu pinosta poistumaan...
 
Huomenta vaan kaikille! Aamu alkanut huonolla ololla.kokoajan maha jotenkik täynnä ja turvoksissa,kokoajan pitäs syödä kun niin etova olo jatkuvasti ja luulee että helpottuu kun syö.sitten kun syö niin etova olo vaan jatkuu.suussa kokoajan huono maku.hiukset on kokoajan ihan likaiset vaikka niitä jatkuvasti pesee.oon kokoajan ihan kalpeekin kun on niin kylmä jatkuvasti.ajattelin jo että joku kysyy töissä oonko kipee kun oon niin kalpee ja jäässä töissäkin kokoajan. Mahakin vähän sekasin ,mulla ollut kauheen tarkka ruokailu rytmi ja nyt se ei ole tarkka kun ei oikeen tiiä mitä söis kun mitään ei tee mieli ja kuitenkin syö.mies kysyi jo äsken jaksanko edes käydä kaupassa ja sanoi että jätä kauppakassit autoon jos et jaksa kantaa sisälle:) onneks on tuo ukkeli apuna. Hyvinkin epätodellinen olo on että mahassa kuunneltaessa kuuluu sydän pompotus.tuntuu oudolta.mulla on välillä tosi huonookin huonompi olo ja siitä tulee sellainen ajatus onko kaikki kuitenkaan kunnossa. Vaikka ei mulla maha kipeä ole eikä mitään vuotoja.vaan niin sika väsynyt olo.super onnellinen nyt olen tästä odotuksesta kunhan tämä kestäis.mulla ei ole ikinä ollut keskenmenoa mutta sehän ei takaa mitään.eka neuvola 30.1 ja sen jälkeen kerron kaikille koska niitä reissuja tässä tulossa niin en voi mittää drinksuja sitten ottaa ja en jaksa selitellä.ekan neuvolan aikoihin viikkoja 8+ joitain päiviä.

Toivon kaikille pienen siemenensä menettäneille kovasti voimia ja toivon todellakin että tässä olisi kaikki keskeytyneet.on niin epäreilua tämä elämä.

Mulla muuten tunteetkin aika pinnassa ja kaikenlainen itkettää:)
 
Viimeksi muokattu:
sydäntähti ja emeli-: Heippa teille! Huomasin vasta, että tuttuja ootte. =)

digitesteistä: En muista, oonko jo tänne tästä kirjoittanut. Mulla on jostain sellainen käsitys, että kaikki eivät välttämättä koskaan saisi sitä "3+" näyttöön. Tämä perustuisi siihen, että hcg-määrä voi olla tosi erilaiset eri ihmisillä, vaikka kyse olisi samasta raskauden kestosta (lukumäärä sadoista kymmeniin tuhansiin). Sitten raskausviikkojen lisääntyessä hcg jotenkin tasoittuu ja voi taas näkyä testissä vääristävänä tuloksena. Korjatkaa, jos olet väärässä. Yritän vain tällä rauhoitella teitä, jotka pähkäilette testitulosten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-

Yhteistyössä