Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Meille tulee kaksoset! :)

Varhaisultrassa paljastui että.siellä onkin yhden sijasta kaksi, oli kyllä.yllätys. Suvussa ei ole yhtäkään kaksosia tms. Mutta tuplat siis tulossa.
Ultra meni hyvin maanantaina, tuplat voi niinkuin pitääkin, kärsin itse vahvasta pahoinvoinnista, nytkin.yritän tässä töihin lähteä ja olo on kun oksennustautisella :x
Lisäksi noita oireita on taas reilusti, kuten väsymys ja rinnat on todella arat. Rintaliivien pukeminenkin tuottaa.jo tuskaa.
No jos sitte viikonloppuna kirjoittelisin paremmin :) ja halit.niitä tarvitseville.

Saara ja Tuplat 7+3
 
No voikun ihanaa! Minäkiin vitsailin miehelle et jos meille tulee kaksoset kun nyt on niin super huono olo ollut ja kaikki oireet muutenkin paljon vahvemmat kun kahdesta aiemmasta mutta en minäkään kyllä sitä usko että meille tulisi kaksi :) ihanaa ja onnea paljon ja jaksamista :) nämä aamut kamalan kamalimpia ,melkein jännittää valmiiks aamuja kun on niin super yökkö olo.illatkin on aika väsyneitä :) tissit on kun kaksi tykin kuulaa valmiina ampumaan vaikka mennään vasta alkuvaiheessa :D
 
Kaksoset,ooooh!!Määkin jo innostuin varhaisultrassa kun näky kaks möykkyä,mut se toinen olikin se ruskuaispussi..Mää oisin vähän toivonu kaksosia vaikkei meillä mitään sukurasitetta ees oo!

Maha pompsahti!Oumai,tätä ei enää piilotella.Siinä se nyt töröttää sitten:D

nurmo ja pikku-baby II 7+2
 
Tyydeli: halaus!

Mimzy: unia on ollut paljon ja erikoisia mullakin! Mulla on yleensäkin vilkkaat unet niin saati nyt. :) Voimakkaita unia tosiaan, ja aiheet mitä vaan. Viime yönä tapasin unessa peruskoulun luokkakavereita, sellaisia keihin en oo pitäny yhteyttä melkein 20 vuoteen. Yksi nainen niistä kertoi menneensä naimisiin naisen kanssa. Ihan hyvä tunnelma unessa onneks oli. Pahimpia on painostavat/painajaistyyppiset.

Ihosta/hiuksista: Mulla ei oo finnejä onneks tullu. Voi johtua siitä, että n. 24-v menin läpi vahvan aknekuurin (roakkutan), kun naama oli kukkinut ja ollut enemmän vähemmän tulehtunut teini-iästä asti. Se kuuri vaikuttaa parhaimmillaan loppuelämäksi, muuttaa ihon pinnan rakennetta. Toki pieniä näppyjä on, muttei mitään tulehdusta tai isoa finnimäärää (toistaiseksi!). Hiukset sen sijaan rasvoittuu hirmuisen nopeesti! Tulee mieleen teiniajat, kun myös rasvottu nopeaan :D

Nälkä: mä kuulun enemmän niihin, joilla ei varsinaista nälkää, mut pakko syödä vähän väliä, ettei tuu huono olo.

Tänään ihmeen hyvä fiilis toistaiseksi. Näin se olo aaltoilee päivästä toiseen.

Hyvää perjantaita kaikille! :)
 
Vau, onnea SaaraN:lle tuplista! Minullahan on (jo yhdeksänvuotiaat) kaksoset, ja jännäänkin, tulisiko sieltä nyt toisetkin kaksoset. Vaikka ei tässä ole mitään erityistä syytä sellaista jännätä, lienee vanhaa tottumusta vaan :) Kaksosten hoito on rankkaa kaksi ekaa vuotta mutta sen jälkeen siitä on pelkkää iloa että lapsilla on aina samanikäinen bestis rinnalla nauramassa samoille jutuille, innostumassa samoista leikeistä. Tosin kyllähän he tappelevatkin.

Kaksoseni ovat epäidenttiset tytöt ja synnärillä sanottiin että jos on jo yhdet epäidenttiset kaksoset, sitten mahdollisuus saada toisetkin on peräti 1/5 per raskaus! Joten on tilastollisesti yhtä mahdollista että odotan kaksosia kuin että minullekin osuu menetys (joka viides raskaushan menee kuulemma kesken).

Olen täällä tirskunut makuuhuonejutuillenne (lähinnä siksi etten ole semmoisista tottunut lukemaan tai kirjoittamaan), meillä on kyllä ihan toisinpäin, makuuhuoneessa tapahtuu. Mies tuntuu pitävän minua vastustamattomana nyt kun olen raskaana, eikä mistään alapään kuivuudesta ole tietoakaan, päin vastoin yhtenä raskausoireena oli jo ainakin viikkoa ennen kuin plussasin hajuton, kirkas, hieman limainen valkovuoto joten pikkuhousut ovat märät siitä joka päivä ja yö. Itselläni raskausväsymys on sellaista että tekisi mieli usein mieluummin nukkua, mutta ajattelen jo säälillä sitä miten pitkään selibaattiin mies saattaakaan joutua sitten kun masu on jo niin iso että voi tulla supistuksia jos jotain tuhmaa yrittää (edellisessä raskaudessani kävi niin) enkä kiellä.

- Bhumi rv 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelen Tyydeli!

Näyttää siltä, että miekin joudun kohta poistumaan täältä. Viikkoja olis nyt 5+5, mutta digitaalinen testi näyttää edelleenkin 2-3.... Nyt sen olisi pitänyt olla jo ajat sitten 3 +

Eli jokin siellä kai on pielessä. Tuulimuna tai vastaavaa. :(
 
Minä varmaan joudun sille km listalle :( Saa nähdä nyt, mutta tänään aamulla tuli ns. verellä värjäytynyttä valkovuotoa ja mahaa jäytää hieman. On toisten (poisjäävien) kuukautisten aika tässä juuri alkamassa, eli jolloin mulla yleensä menee kesken. En taida päivitellä tässä nyt ennen kun tiedän varmaksi onko km tulossa vai ei. Tämän takia juuri sitä neuvolaan soittamista pitkitin :/
 
Voimia keskenmenon kohdanneille :< :hug:

Tännekin voitaisiin ottaa oireita. Ne kun tuntuvat loppuneen aika pitkälti kokonaan. Mahtaako tästä keskenmenon pelosta päästä mitenkään eroon... :/ Huomenna teen digin, laskujeni mukaan sen pitäisi näyttää nyt nippa nappa 2-3 viikkoa. Tänään menossa 5+0.
 
Voi ei, onpas taas ikäviä uutisia :( Kovasti voimia keskenmenon kohdanneille!

Tiistaina olisi eka neuvola, jos en pääse sitä kautta varhaisultraan, menen yksityiselle Kajaaniin. Hintaa Gynekolla ultralle tulee yht. 200e -kelakorvaukset.

Raskaustesteistä: mulle on aina riittänyt 1 testi ja oon aina testannut Apteekin omalla testillä. Se on ollu varmin ja luotettavin mun kohdalla.
24/7 pahoinvointi vaan pahenee, mut oikeastaan olen siitä iloinen, koska se on mun tämän hetkinen ainut raskaus "oire". No, maha tietty jo möllöttää esillä ja näkyy kilometrin päähän, mut ei muuta. Nyt sitte kaikki tietää tästä odotuksesta, oikeastaan on helpompi olla, kun ei tartte peitellä pahoinvointia eikä vatsaa :)
 
SaaraN: Onnea kaksoisodotukseen! :flower:=)

Ilokarpalo: Mielenkiintoinen tieto toi roakkutan-kuurista. Itse söin sen muistaakseni noin 16-vuotiaana. Iho pysyi hyvänä lasten tekoon asti, jolloin lopetin pillerit. Tytön raskaudessa ja jo ennenkin taisi olla aika kukkiva iho, kun muistan vielä hölmön ajatukseni (mies jättää, kun huomaa mun olevan kauhea finninaama :LOL:). Pojasta taas iho oli tosi nättinä. Nyt on taas ruvennut iho kukkimaan. Voiskohan tästä jotain päätellä? ;) Sen havainnon oo kyl tehny roakkutanin jälkeen, et antibiootti kuurit aiheuttaisi finnejä, siis jälkikäteen. Vyöhyketerapeutti sanoi, että se liittyy keho happo-emäs-tasapainoon.
 
SaaraN:lle onnea kaksosista! Vaikka itse olisin kyllä sen verran paineissa että toivon ihan vain sitä yhtä näin alkuun :D Suvussa onneksi vain yhdet kaksoset, serkut isän puolelta, niin ei ainakaan kovin yleistä..

Mullakin on tullut hirveitä finnejä otsaan, jopa niin pahasti, että piti leikata otsatukka.. Eihän se asiaa varsinaisesti auta, mutta helpottaa itsetuntoa edes vähän. Ja ajan yksityiseen ultraankin sain varattua maanantaille, jännityksen täyteinen vkl edessä siis.

Lemmenkipeää miestä on pakko ollut vältellä pari päivää, koska on edelleen todella inha olo ja kipujakin ollut, puhumattakaan siitä pienestä mutta epämääräisestä vuodosta, joka säikäytti. Ukkeli ei vaan tajua vaikka kuinka yritän selittää :( En minä ilkeyttäni pihtaile!
 
Onpas taas huonoja uutisia. Voimia keskenmenon kohdanneille!

Hiipihän se pelko mullekin. Mäki oon aika oireettomana nyt ollu pari päivää, paitsi rinnat on kipeät. Mutta sitä en oo oikeen ees osannu laskea oireeksi, kun ovat olleet kipeenä myös silloinkin kun en ole raskaana, mm. aina ennen menkkoja. Ehkä toi pienehkö pelko nyt vähän estäis mua lörpöttelemästä kaikille uutista. Olishan se vähän tympeä käydä sitten vielä jokaiselle kertomassa km-uutiset.

SaaraN onnea kahdesta pienestä. :)
 
Kuittaan uuden ketjun luetuksi, kiitos Auroralle! Pahoittelut ikäviä uutisia saaneille ja suuret onnittelut tuplauutisista!

Mistäs täällä on puhuttu... Makkariasioista ainakin. Esikoista oottaessa mua ei huvittanu yhtään, nyt kyllä kovastikin. On vaan koko ajan niin paha olo ja väsyttää, ihan kun vetelis jotain supervahvaa lihasrelaksanttia. Tänään meinas yrjö lentää kun kävin "kakkosella", esikoisesta ei kyl tämmöstä ollu... Jaan tämänkin nyt teidän kaikkien iloksi ;)

Vielä viikko pitäs odottaa ultraa, tosi pitkä aika! Np-ultran varaan vasta jos tulee hyviä uutisia varhaisultrasta. Ai niin, tuli tos syksyllä varattua paikat sushi-kurssille ja lauantaina olis. Oon menossa mun siskon kanssa eikä se vielä tiedä raskaudesta. Mä en tiedä miten kertois, koska se tulee olemaan siskolle tosi vaikeeta, on hankalassa elämäntilanteessa vaikka asiat sinänsä hyvin. Itelle kuitenki tosi pitkään odotettu asia ja täytyy myöntää et kun tietää jo valmiiks toisen nihkeän suhtautumisen ni ei oikeestaan tekis mieli edes kertoa... Hankalaa.

Jatkan löhöilyä. Esikoinen enterorokossa ja pari yötä valvottu. Pari saikkupäivää ja pitkä viikonloppuvapaa, aika jees, kunhan toi pikkuihminen parantuis nopsaan :(

Oktonautti 6+4
 
Voi halauksia keskenmenon kohdanneille!

Pelko hiipii vaan itelleki enemmän ja enemmän.. Miul km selvis vasta ku oli jo vko 12. Et senki puoleen saa pelätä pidempään...

mut oireita riittää.. järkyttävä turvotus, 24/7 etova olo, rinnat kipeet ja aaaiinna jäässä!

Makkari hommat ei kiinnosta tippaakaan. Siitähän tajusinki olevani raskaana ku niin kuivat limakalvot et pahaa teki.

Huh onneks alko vapaat, hurjat neljä päivää oiski.. mut sit oiski 7pv töitä putkeen, ei ihan nappaa se :/
 
Pahoittelen Tyydeli!

Näyttää siltä, että miekin joudun kohta poistumaan täältä. Viikkoja olis nyt 5+5, mutta digitaalinen testi näyttää edelleenkin 2-3.... Nyt sen olisi pitänyt olla jo ajat sitten 3 +

Eli jokin siellä kai on pielessä. Tuulimuna tai vastaavaa. :(
Olethan ottanut huomioon, että digitesti näyttää viikot hedelmöittymisestä, ei raskausviikkoja? Eli jos ovis on ollut vaikka vähän myöhemmin, niin ei raskausviikolla 5 vielä välttämättä ole kuin kolmisen viikkoa hedelmöittymisestä.

Mutta keskenmenon pelko on valtava täälläkin. Pari kemiallista takana, niin on kauhean vaikea uskaltaa luottaa, että nyt kaikki menee hyvin, vaikka sykekin on jo nähty ja se itsessään vähentää keskenmenon todennäköisyyttä. Nyt olis 8+1 ja eka neuvola vasta 31.1... Piitkä odotus.

Suuret pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. :(
 
Koikoi: No se on kait yksilöllistä, onko roakkutanin tulos pysyvä. Iholääkäri ennen mun ekaa kuuria tokaisi: "niin voisit sä varmaan kokeilla toista roakkutan-kuuria, kun eka ei auttanut". Mä sit vastasin et ei mulla sitä oo viel kokeiltu. Niin tuosta päätellen varmaankin yksilöllistä, kuinka pitkä vaikutus. :)
 
Huh väsyttänyt eilen ja tänään kauheesti ja oon nukkunu päikkäritkin.nyt karkkikauppaan :) luin jostain että oliko kahden vai kolmen ensimmäisen kuun aikana paino ei pitäisi nousta yhtään ja voi jopa tippua just pahoinvoinnin vuoksi
Kauheita paineita,tietenkin ekassa neuvolassa noussut jo muutaman kilon :D koitan syödä kyllä mahdollisimman samanlailla kun ennenkin.en syö leipää ja sitä olen taas yhden palan ottanut ruokavaliooni.mutta tänään siis aion syödä puoli kiloa karkkia!
 
Fyi
:hug: keskenmenon kokeneille tai sitä pelkääville. Ei voi muuta kuin toivoa, että pian pääsette taas odottelemaan vauvaa saapuvaksi.

- - - - - -- - - - -

Seksiunista: Mullahan näitä on joka yö - milloin kenenkin kanssa! Toki välillä oma mies mukana, mutta kyllä kaiken maailman miespuoliset tutut on käyty läpi. Viime yönä vierailevana tähtenä Cheek. :p

Pahoinvointi alkoi tällä viikolla. Koko ajan kuvottaa, en tosin ole vielä oksentanut. Koitan tunkea suuhun ties mitä, mutta ei auta syöminen. Töissä kohtuullisen hankala keskittyä. Samoin vatsa on koko ajan sekaisin.

ON. Tänään rv 6+6 ja syke nähty ultrassa. :heart: Ei ole olo juurikaan sen rennompi eli kärvisteltävää riittää - ainakin np-ultraan. Eka neuvola on 31.1.
 
Pahoittelut keskenmenon kohdanneille :(

tervetuloa uusille!

Hei mäki haluun nähä seksiunia!!! Mä kyl hirveesti nään unia, mut viime yönäki kirjotin kauppalappua koko yön!! Siis mitä vit???? Ei paljoo kostunu :p

seksihommista muuten... Iltasin ei tee yhtään mieli, oon niin poikki/katki/kuollu, mutta aamusin vois peittoheilua vaik joka aamu.. Pari kertaa myönnän että mies on muksut vieny alakertaan kattoo aamuohjelmia ja ite ollaan vetästy pikaset... Hyi meitä!
 
Tässä joillekkin asiasta huolissaan oleville tilastoja keskenmenoista, oli joku australialaisessa sairaalassa äitiys- ja synnytys klinikalla tehty :
https://sites.google.com/site/miscarriageresearch/miscarriage-general

Kyllä mua ainakin helpotti, että kun syke löydetty niin riski on enää noin pieni seiska viikosta eteenpäin ja ysi viikolla enää 0,5% :--) Eli kyllä varhaisultran jälkeen voi jo hieman huokaista helpotuksesta, ainakin siis keskenmenon pelkäämisen suhteen.
 
Halaus surun kohdanneille, ei ole kivaa :'(

Mulla kans vielä oireita suht vähän.. Tilannekin sillai erilainen ku neljässä aiemmassa, kun on nuo imetyshormonit vielä päällä. Palelu, väsymys ja lievä etominen sekä tuo alaselän juiliminen ehkä selkeimmät. No päätä särkee ja leijat lentää.. nekin valitettavasti oireina aiemmin olleet. Mutta ei vielä ees pahaolo sellaista kamalaa.. huomenna alkas rv5, että ehtiihän tuota ja varmaa 6 viikolla alottelee, jos vaan kaikki kunnossa. Itse en ajatellut enää digillä tai muillakaan testeillä varmistella.. lähti vähä mopo käsistä testailun suhteen, niin olkoot jo, raskaana olen ellei toisin todisteta.

Imetysasiaan otti lääkäri kantaa vauvan neuvolakäynnillä, että kannattaa jatkaa, jos molemmista hyvälle tuntuu. Ehkä hieman rauhoitti omaa mieltä, mutta pitänee vielä perehtyä asiaan tarkemmin. Oishan se ihanaa imettää vaikka puoleenväliin asti =).

Onko muilla pientä näppylää ympäri kehoa? Mulla on reidet, mahassa ja kasvoissa ihme näppyä, mikä ei kutise eikä vaivaa. Onks ne niitä raskaushormoni näppyjä? Pieni muistikuva, että poikaa odottaessa ois jotain alussa just ollut. Kolme muuta tyttöjä eikä kyllä ole ollut. Verisuonet kyllä senkii eestä kuultaa kauttaaltaan ja ei mee kauaa kun on pohkeet kun mummolla. Viimeskkin alkoi suonet paukkua ja teki niin ihania mustelmia ja suonikohjuja heti rv5 alkaen.. yök.

Mukavaa vkl kaikille.

Nelli 4+6 :heart:
 
Uusi taas ilmoittautuu joukkoon :) Esikoinen 09/11 ja viime syksyllä odotus päättyi puoleen väliin napanuorakomplikaation vuoksi. Nyt luottavaisin mielin kuitenkin eteenpäin :)

En saakkaan värejä tähän, mutta rivi

Kirppu.81 toinen lapsi, ikä 32, la 25.9 ja tays

Oloja on vasta hyvin vähän. Väsyttää ja iltasin paleltaa. Esikoisesta oksensin rv18 ja enkelistä rv16 asti ja molemmat tyttöjä. Saa nähdä kuinka nyt käy :)

Kirppu ja pähkinä 4+0
 

Yhteistyössä