Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Äitiyspakkaus: Ihan kiva, vaikka en hirmuisesti innostunut mistään. Kiva, kun oli enempi värillisiä vaatteita kuin pelkkiä valkoisia. Kait se kuitenkin tulee otettua. Meillä on sit kolme talvihaalaria vauvalle. :)

Oloista: Heräilin viime yönä mystiseen alaselän pistokseen aina, kun käännyin kyljelleen. No, kyllä kai kaikenmaailman kolotukset alkaakin nyt, kun pitäisi ensi viikolla mennä töihin. Hartijatkin jumittaa. Pahoinvointi on enää ihan lievää.

Voimia vuotelijoille!

Rv 13+1 (myöhästynyt poks!)
 
Kiitos nopeista vastauksista! Soitinkin heti tänään äippäpolille ja eivät löytäneet mua koneelta, että ei varmaan lähete tullutkaan perille... Kätilö antoi mulle sit suoraan ajan ens viikolle jolloin kasassa 12+1. JES! Vihdoinkin! Kovasti haluaisin jo tästä maailmalle kailottaa, ja ollaan päätetty että ultran jälkeen ei pidetä enää salaisuutena. Huomattavasti tulee helpottamaan työssäkäymistä kun ei tarvi yrittää tehä töitä samaan tempoon kun mitä aikasemmin...
 
Olipas paljon ihanampi äitiyspakkaus kun esikoisella (hällä taitaa olla 2008 pakkaus). Olin ajatellut, etten ehkä ota, mutta pakko tuo on ottaa! :) Aappa on ihana ja se kevyempi haalari on myös ihana ja se laatikkokin tositosi paljon parempi kuin meidän entinen.. kehtaa katellakin.

Vuuti 9+5
 
Heippa kaikille taas pitkästä aikaa! Lukemassa käyn päivittäin mutta ei tule vaan kirjoitettua.. Nopeasti kyllä menee aika, kun täällä on osalla jo np-ultrat takana :) itsellä vielä kaksi viikkoa odotettavaa ja ensimmäiset konkreettiset todisteet tulossa, Napsin kanssako meillä oli sama la ja ultra :wave: eli 10.3 täällä tuo np-ultra ja viikkoja tuolloin 11+3. Ja ultran jälkeen meinaan julkistaa töissäkin, mahan piilottelu käy jo työstä.

Raskausarpia tuli viimeksi muutama kylkiin ja navan seudulle KOLME päivää ennen vauvan syntymää, olisiko sitten laskeutunut tuolloin rytinällä tms kun noin viime hetkillä tulivat.. Rasvailin ja rasvailen ahkeraan ihan tavallisilla voiteilla, kuivaihoinen kun olen niin ei poikkeavaa siinä, rasvaan muutenkin. Jaa vai taisi olla viimeksi joku body shopin rasvapuikko kosteusvoiteen lisänä. En tiedä uskonko vai enkö rasvauksen merkitykseen, haittaahan ei ole :) omat arpeni niin haaleat näin neljän vuoden jälkeen ettei varmaan muut erota ellei tuijota, itse toki näen ne mutteivat häiritse.

Äitiyspakkaus tosiaan julkistettiin ja yksipuolisella päätöksellä (eli mieheltä kysymättä), ei oteta. Kivat värit, tykkään, mutta liikaa potkupukuja mun makuun, tympeämpää vaatekappaletta vauvalle saa hakea :) muistissa vielä ne niskap*skat esikoiselta :D joten koska meillä on kaikki the tarpeellinen 2010 pakkauksesta eli kylpymittari, kynsisakset, harja, makuupussi, lakanoitakin enemmän kun laki sallii niin ei oo järkeä. Vaatetta on tulokkaalle n. 5 muovilaatikollista, vaikka osan möin jo poiskin tilaa viemästä. Tuo talvihaalarikin on todennäköisesti eka talvena iso ja tokana liian pieni. Hankintana tarvitaan uusi sitteri varastossa homehtuneen tilalle joten 140 eurolla saa niitä vaikka neljä ;)

Joku kyseli kolotuksista ja vaivoista, mulla meni tuli eilisen tosi kiireisen työvuoron jälkeen ja aikana nivuset tosi kipeiksi, kasvukipuja varmaan. Liitoskipuja pelkään kuin ruttoa, että koska ne alkaa... Ei tartte vielä vähään aikaan kyllä, pysyisivät poissa niin aina parempi. Pahoinvointi loppui seinään kun rv 10 alkoi, turvotus on onneksi 24/7 muistuttamassa että mahassa saattaa jotain olla.

Mitähän muuta olitte jutelleet, voi elämä tätä muistia :eek: jospa ottaisi tavaksi kirjoitella vähän useammin niin ei taas unohtaisi puolia...

Tuzzi 9+4
 
Ihanat värit äitiyspakkauksessa! Tuntuu jälleen vähän todellisemmalta tää ekan lapsen oottaminen, kun katseli söpöjä vaatteita ja tarvikkeita <3 Siis mie romahan! :D Mun mielestä sopii tosi hyvin molemmille sukupuolille. Vaikka ei noilla väreillä nyt niin väliä ole, kiva sattuma vaan, että miellyttää omaa värisilmää. Lempiväri mulla itsellä turkoosi, ja tuossa on paljon vaalean turkoosia. :)

Pääasia mulle on, että raskaus ja synnytys sujuu riittävän hyvin ilman kauhean vakavia terveysriskejä ja vauva on terve. Ja lisäksi että miehen eli lapsen isän kanssa sopeudutaan muutokseen ja pysytään about järjissämme pikkuvauvavaihe. Vaatteiden värit ja "muodikkuus" tulee sit jossain aika paljon myöhemmin mun tärkeysjärjestyksessä. :p

Ilokarpalo ja Pipana 12+6
 
Oi! Ihana äitiyspakkaus! Ei nyt mikään maailman upein, mutta värit nappaa, noita ajattelin vauvalle muutenkin hankkia (meidän vauvalle ei tule mitään vaaleanpunaista tai -sinistä, hyi, en tykkää :D). Parempi mielestäni kuin viime vuoden! Olen tyytyväinen :)

Raskausarvista: Kuten Tuzzi, kuivaihoisena rasvaan kroppani aina suihkun jälkeen, ei siis mitään uutta siinä. Ajattelin kyllä hankkia kookosrasvaa...? öljyä...? ikään kuin vähän paremmin kosteuttamaan tuo venyvä alue. Minulta löytyy jo reisistä raskausarpia murrosiän jäljiltä, ne ovat vaaleita eivätkä itseäni juurikaan haittaa. Ja muitakin arpia löytyy useita satoja kappaleita, muutama masuarpi ei siihen päälle tunnu enää missään, eihän ne vaatteiden alta mihinkään kuitenkaan näy.

Kirjoitin varmaan jo viimeksi oloista, mutta kirjoitetaan nyt uudelleen. Pahoinvointi näyttäisi tosiaan jääneen jo taakse, mutta väsymys on nyt saavuttanut jonkinlaiset huippulukemansa. Yritin ottaa päiväunet mutta meidän 5¤&%¤&¤% naapuri soitti taas jumputijumputimusiikkia joten enpäs sitten saanutkaan unta. Vaikka olo on tosiaan sellainen, että nukahdan pystyyn ja aivot toimii ehkä juuri ja juuri 10% teholla normaaliin verrattuna.

Ah, kuulinpa ihanan uutisen. Lääkäri sanoi, että saikkuani jatkettaisiin siihen asti, että äitiyslomani alkaa. Miljoona murikkaa lähti hartioilta. Voi sitten keskittyä ihan vaan masun kasvatteluun. :)

Olenko muuten jotenkin aikaisessa teihin muihin verrattuna noiden ostelujen kanssa... :D Ekat vaatteet ostin jo ennen varhaisultraa ja on niitä sen jälkeenkin vähän kerääntynyt. Äsken ostin nettikirppikseltä muutamat lastenkirjat ja soitin äidille tiedustellakseni meidän Duplojen kohtaloa (oli säilyttänyt ne! Ah, fiksu äiti). Koen jotenkin että tämä on juuri sitä minun valmistautumistani, vaikka olen aika minimalisti normaalisti ja pyrin ostamaan ja säilyttämään ainoastaan sellaisia tavaroita joita ihan oikeasti tarvitsen. Olenko ainut himovauvashoppaaja? :D

Fritang 10+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Mun piti oikein laittaa vierekkäin tää uusi äitiyspakkaus ja vanha. Jes! Uusi vie voiton :) Eiköhän sitä jo heinäkuun alussa saa kun alkaa olla viimeiset ajat hakea. Mutta kuten Ilokarpalo jo kirjoittikin niin tärkeintä terve vauva ja että kaikki menee hyvin (sait mut melkein itkemään tässä hormonimyrskyssä, oot niin oikeessa).

Mitäs muuta... No, oloja varmaankin. Hetken luulin jo, että huonoimmat olot takana, mutta ehei. Iltapäivisin alkaa kuvotus ja illalla pahimmillaan. Joskus nukkumaan käydessä tuntuu, että pakko lähteä oksentamaan, mutta toistaiseksi säilytty siltä. Tää väsymys ehkä vähän pelastaa. Kun ennen iltayhdeksää jo sammahtaa niin eipä tule mietittyä oloja sen jälkeen :LOL:

Huomasin muuten taas yhden jännittävän seikan. Onko kukaan muu huomannu, että raskauden aikana olis hiukset kasvanu ihan supervauhtia?! Mä leikkasin lähes parikyt senttiä joulukuun alussa ja nyt tuntuu, että on kohta taas samanpituset! Ei kyllä haittaa, mutta huomio vaan =)

Tiistaioloja potien,
Aniko & pomppi 11+4
 
Moi kaikille pitkästä aikaa. Kävin tänään np-ultrassa, turvotus 0,8ml eli oikein hyvä. Jalat ja kädet löyty ja kaikki oli muutenkin hyvin. Tänään ukkoki pääsi eka kertaa katsataan pikkusen. Olipa ihanaa.

Äitiyspakkaus vaikutti ihan kivalta. Tykkään turkoosista kyllä, ne retrot oli vaan karseita. Ehdottomasti aion sen kuitenki ottaa.

Onnellista odotusta vaan kaikille toivoopi Minttu-Lilja ja milli 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Fyi
Crocus, aivan totta! Jälkivuotoihinhan mä tietenkin ne hyödynnän. :) Se olkoon tarpeeksi hyvä syy mulle, ehken koe siitä sitten niin huonoa omaatuntoa. ;)

Mulla on arpia reisissä, sekä tisseissäkin on (alaselästäkin löytyy minimaalisesti...). Mullakin joskus teininä tullut, sekä myös painon jojottelun tuloksena. Jotenkin toivoisin silti säästyväni vatsaan ilmestyviltä arvilta! Mutta turha luulo jos menneisyyteen vähän vilkaisee. :D Ajatuksena on ollut hankkia vauvaöljyä, on kuulemma tosi hyvä hinta-laatu -suhde. Sitä en tiedä, auttaako raskausarpien ehkäisyyn, mutta ainakin kuivaan ihoon. Siihen sen lähinnä ostaisinkin, ja sillä tulis luultavasti vatsaakin öljyttyä.

Mä en tiedä hiusten kasvusta, mutta ainakin ne rasvottuu nykyään erittäin nopeasti! Ihan uus juttu mulle, ennen oon ihan hyvin voinu pestä joka toinen päivä, tai joskus jopa joka kolmas. Nyt on jo seuraavana aamuna ihan rasvaset hiukset, ja illalla ne näyttää siltä, että geelin kanssa on läträtty. Pahoinvoivana suihkussa käyminenki on jotenkin tosi työlästä. Välillä ei sit vaan en jaksa välittää, ja on sit koko päivän liimalettinä. Mies tykkää. :p

10+1
 
Äitiyspakkauksesta, itse pidin ehdottamasti enemmän vanhasta, tykkään neutraalemmista sävyistä ja retro ei ole minun juttuni :D Aijon pakkauksen kumminkin ottaa, koska onhan siinä kaikkea hyödyllistä ja olen siltikin hyvin kiitollinen paketista, vaikkei se hirveämmin silmää miellytäkään :) Itse kun olen sellainen, että tytölle tulee varmasti vaaleanpunaista ja valkoista ja pojalle vaaleansinistä ja -vihreää valkoisen kanssa :D

Raskausoireista, olen täällä valitellut aikaisemmin raskausoireiden puuttumista, mutta nyt olen huomannut yhden suunnattoman ärsyttävän oireen: suun kuivaminen, varsinkin iltaisin ja öisin! Onko muilla tätä suun kuivamista? Pakko ollut ottaa yöpöydälle lasi vettä nyt joka yö, kun suu kuivaa samantien juomisen jälkeen :/ Pientähän tämä onneksi on muiden pahoinvointien rinnalla, mutta inhottavaa kumminkin, kun vaikuttaa nukkumiseenkin, tai varsinkin nukahtamiseen.

Ylihuomenna olisi np-ultra, iiiiik! Jännittää niin paljon, pelkään pahinta, mutta toivon parasta <3
 
Hiiop, täällä labra takana ja uutena rentoutuskeinona jokailtainen dopplerointi. En voi tarpeeksi ylistää tuota laitetta, eli rohkaisen jokaista pohtijaa tekemään kyseisen hankinnan :)

Tuzzi, kyllä vaan, samoilla luvuilla mennään, eli pari viikkoa pitää vielä ultratreffejä odottaa ja la:kin on sama :) Siihen asti on onneksi tuo em. masiina jolla itseäni viihdytän.

Rasvailuista taisin kysäistä jo jokunen sivu taaksepäin, eli hyvin aikaisin aloitin itse tuon homman. En kyllä usko siitä liiemmin hyötyä olevan, mutta onpahan siloinen iho edes jostain näin talvikoppurankin aikana.

Oloissa ei kummempia muutoksia, varsin vähäeleinen raskaus tuntuu olevan. Iskias kyllä juilii aina kävelylenkkien jälkeen mutta ei auta valittaa, kun pitäähän tuon esikoisen saada päivittäinen happihyppelynsä. Tänään tosin meinasi tulla oksu liukumäen juureen, mutta jotenkin onnistuin säikyttämään tuonkin olon pois :)

Äitiyspakkaus on katsastettu mutta taidetaan ottaa vaan se raha, vaikka ihania turkooseja juttuja tuossa olikin mukana. Uskaltauduin muuten sunnuntaina käymään pienten vaatteiden varaston läpi ja otin 50-62cm kokoiset ihanuudet erilleen. Ovat itseasiassa jo nätissä pinossa tulevassa vauvahuoneessa :) Hups, minäkö aikaisessa...

Ainiin, kuin edellisen kkm:n kunniaksi, olin taas eilen näkevinäni verta. Päivä oli siis sama kuin mitä viikkoja kuollut pieni vastasi. Doppler hoiti onneksi tilanteen, jälleen, ja tuon jälkeen tekisi mieli sanoa sitä jo pelastusrenkaaksi. Tänään on ollut onneksi vereton päivä, ja yritän kuvitella nähneeni eilen omiani.

Onnea vielä kaikille np-ultrassa hyviä uutisia saaneille! :)

-Napsi 9+4-
 
  • Tykkää
Reactions: Tuzzi
Raskausarvista; en mäkään crocus usko, että rasvoista on estämään. Ehkä enemmänkin lieventämään niitä. Enkä usko, että siitä ihon rasvaamisesta ainakaan haittaa on. Mulla varsinkin on suht kuiva iho, ainakin näin talvella.

Mä tulin iltavuorosta ja nyt on ihan järkky olo. Mulle on tullut viikon sisällä tätä iltakuvotusta enemmän, välillä saa ihan "yökkiä" vaikka pöntölle asti ei oo tarvinnut juosta. Söin ennen töihin lähtöä ensin 11 aikaan lounaan, sitten töissä voileivän siinä 15 aikoihin, sen jälkeen lämpösen ruoan taas joskus 17 paikkeilla ja 20 aikaan oli pakko hakea kaupasta kolmioleipä ja syödä se matkalla. Nyt kun pääsin töistä, on taas kauhea nälkä. Ja ällöttävä olo, kun taas kuvottaa.
Kauhee väsykin olis, en tiedä, mistä se on tullut. Tähän asti oon voinut ihan hyvin. Aijuu, ja hektisen illan jälkeen alkoi pitkästä aikaa sitten ottaa taas pumpusta. Nyt lienee aika vähän taas ottaa takapakkia ja mennä pienemmällä stressimäärällä töissä.
 
Poks 12+0 ja sen kunniaksi tänään esikon neuvolassa löydettiin junan puksutukset ja saatiin yks potkukin anturiin. Hyvillä mielin ultraan viikon päästä kun on muutakin todisteena kun kuva hailakasta pissatikusta <3

Vähän olen kateellinen teille ultrassa jo käyneille. Ostin tänään myös rautaa apoteekista. Hemppa oli 125 et vielä ei hengenhätää mut kyllä se siitä alas vielä tulee ja varsinki nyt ku ed. Raskaudesta on sen verran vähän aikaa ettei oo rautavarastot vielä täyttyneet. Edellisessä söin nestemäistä Compironia, nyt otin testiin Maltoferin kaakaon makuisen purutabletin. Saa nähä pystynkö syömään vai palaanko nestemäiseen. Aion ennaltaehkäisevästi syödä noita nyt silloin tällöin. Onko joku muu jo käynyt rautakaupoilla? :D

Raskausarpia ei tuu pelkästään venymisestä. Joillekin tulee raskausarpia synnytyksen jälkeen ihan vaan hormoneista niin mäkään en usko et rasvat auttaa.

Uus äpakkaus oli ihan ok. Vähän pliisu mut kivojakin juttuja :) Vielä en tiedä otetaanko vai ei. Musta se kevyt haalari oli ihana. Mut esim toppahaalari ei näille tuu menemään ilman että nää siihen hukkuu ja seuraavana talvena sit jo liian pieni hyvin tod. Näk. Siitäkin huolimatta et äitiyspakkauksen vaatteet on reiluja. Käytettiin edellisen pakkauksen 50cm vaatteita kun muista merkeistä meni 62 :D Muutenki käsittämättömiä noi kokoerot eri merkkien olevinaan saman kokosissa.

Semmoista,

terkuin Simppu ja pikkumuru 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Fyi
Oi! Ihana äitiyspakkaus

Kirjoitin varmaan jo viimeksi oloista, mutta kirjoitetaan nyt uudelleen. Pahoinvointi näyttäisi tosiaan jääneen jo taakse, mutta väsymys on nyt saavuttanut jonkinlaiset huippulukemansa. Yritin ottaa päiväunet mutta meidän 5¤&%¤&¤% naapuri soitti taas jumputijumputimusiikkia joten enpäs sitten saanutkaan unta. Vaikka olo on tosiaan sellainen, että nukahdan pystyyn ja aivot toimii ehkä juuri ja juuri 10% teholla normaaliin verrattuna.


Fritang 10+5
Mulla sama meininki, pahoinvointi ja se piinaava päänsärky kaikonnut pikkuhiljaa n. vko sitten.. Luojan kiitos! Mut väsymys. En ikinä ota päikkäreitä, koska en saa vaa unta. Mut nyt on niitäkin joutunu ottaa.

Dopplerilla en oo vielä saanut kuulumaan. Oon kokeillu muutamia minuutteja n. 3 pvän välein. Jotenkin mennyt into hommasta, kerran en oikein taida osata kuulostellakaan sillä. Näytössä lukemat vaan vilisee sin sun tän ja äänet on mitä ihmeellisempiä. En silti ajattele asian suhteen et jokin olisi mahassa vialla. Ehei, kyl vika on nyt käyttäjässä.

Ultra tosiaan sillon 11.3. jollon viikkoja 12+3. Hieman jännittää. Mut me menemme rentoutumaan puoleksi viikkoa Tampereen kylpylään kuun alussa. Jos jännitys ja tää stressi vauvasta ja työstä tasaantus.

Voikaa naiset paksusti :)

t.Emeli- 10+4

P.S. Mä diggasin tota 2013 äitiyspakkausta enemmän ja sen värejä. Tää uus oli hieman pettymys, kun kattoo kokonaisuutta. Mut pakkauksen tulen kuitenkin ottamaan.

Ja anteeksi muuten tyhmyyteni jo aluksi, mut mikä ihme on kuukuppi!? Vai sekö sen nimi oli? Millai se toimii?
 
Emeli: Lunette kuukuppi on tulevaisuuden kuukautissuoja
Tuossa kuukupista tietoa. Silikoninen suoja, joka pestään ja tarv. desinfioidaan kiehauttamalla. Oon ite käyttänyt n 7 v ajan tosi tyytyväisenä. Ensin 5-6 v yks kuppi, sit vaihdoin uuteen kun alkoi pinttyä. En vaihtais millään takasin läpivuotaviin tamponeihin. :) Kuukupissa aluksi opettelua vähän, että saa asetettua ja niin että alipaine ei liian kova eikä vähäinen vaan sopiva. Mut sit toimii kuin unelma. Ei läpivuotoja, ei stressaamista öisin ylivuodoista ym. Siitä tyhjennetään veri vessassakäynnin yhteydessä veskipönttöön.

Hyvä tietää tuo, että heti synnytyksen jälkeen ei saa käyttää.

Mama: mulla jo ennen raskautta suu helposti kuivuva niin kyllä on kuivunut edelleen. Varsinkin viikon kuluessa öisin! Lisäksi nenän limakalvot ja silmät kuivaa. Yöksi oon laittanut sesam-öljytippoja (nozoil tai muu merkki) nenään ja pidän ilmankostutinta päällä illalla muutaman tunnin ennen nukkumaanmenoa (hurisee, siksi ei yöllä). Silti yöllä välillä ilma tumtuu kuivalta hengittää. Silmiin laitan kostutustippoja monta kertaa päivässä. Hyvä vinkki tuo vesilasi yöpöydälle. :)

Ilokarpalo ja pikkupipana 13+0 (jee!)
 
Doppleri löytyy multakin,tykkään kans kuunnella nyt kun ei vielä liikkeitä tunne,yleensä jäänyt kaappiin siinä kohtaa kun alkaa tuntua potkuja ja myllerrystä masussa =)

Ultra on meillä 17.3 ja silloin on viikkoja 11+6 kasassa,rakenneultra varataan sitten myöhemmin vasta. neuvolakerrat on tosiaan aika minimissä,seuraava on vasta rv 16,ekassa neuvolassa kävin tuossa viikko sitten :)

raskausarpiin oon käyttäny vauvaöljyä aiemmissakin raskauksissa,vaan eipä mun ihoon ole vaikuttanut. revennyt on ja pahasti kaikesta huolimatta..ei mulla auta mikään niihin. apteekissa myydään kyllä nykyään jotain "ihmerasvaa" mutta enpä viitti sijottaa kun arvet jo on ja pysyy :D

sunniee ja pähkis 9+1 :heart:
 
Moi syyskuulaiset,
Kiva nähdä näin monta täällä ja onnea kaikille! :hug:
Kirjoittelen koska haluaisin hieman apuanne.
Itselläni oli laskettu aika 1.9.2014 ja eilisen np-ultran jälkeen se siirrettiin 17.9.
Eli eilen siis piti olla tasan 13 viikkoa, mutta se olikin vasta 10+5 sikiön pienen koon takia. Pää-peppu koko oli siis väliltä 39,1-40,5 mm.
Mitä teillä muilla on ollut esim. viikon 10, 11, 12 tai 13 ultrassa? Taitaa kylläkin olla monelle hieman aikainen kysymys :) Lisäksi kohtu näytti todella isolta, mutta siitä ei varmaankaan tarvitse huolestua. Olen ihan hermoraunio koska minusta ei voi olla että hedelmöittyminen olisi tapahtunut lähes 2,5 vkoa myöhemmin (vikojen kuukautisten ensimmäinen vuotopvä 26. marraskuuta). Asun ulkomailla ja lueskelin suomalaisia sivustoja joissa esim. 41 mm olisi 12 viikon alussa, eli tietääkö joku, voiko tässä koko-asiassa olla kulttuurieroja? Kiitos paljon! Kirjoitelkaahan ihmeessä muitakin kuulumisianne! :) Terv. Nana PS: Sori jos postasin väärään paikaan, löysin tämän sivuston vasta 5 min. sitten
 
Minä olen luullut että äitiyspakkauksen ulkoiluvaatteet on suhteutettu vauvan syntymävuodenaikaan! Tällaista muistaisin joskus maailmassa kuulleeni muilta äideiltä. Eikö olekaan näin, ainakaan enää?

Me kyllä otetaan pakkaus jo ihan siitä riemusta että sellaisella meitä suomalaisia hemmotellaan :-D Vaikka noita veljen vauvan vanhoja vaatteita, väritykseltään varsin unisexejä, täällä jo monta kassillista pyöriikin. Ihanasti yhdeksänvuotiaat kaksostyttöni lajittelivat ne eri kasseihin ja teippasivat päälle kokolaput, että 50- ja 56-senttiset vaatteet ovat nyt yhdessä pussissa ja isommat vastaavasti erikseen omissaan... Äitini 61 v oli muuten ihan täpinöissään kun lähetin hänelle linkin uuden äitiyspakkauksen sivuille ja selasi sitä hartaudella, sanoi että pakkaukset sen kun paranevat vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
no mäkin tossa mietin että mistäs järkeä siinä on että ulkovaatteet jää käyttämäti jos ei oo oikean kokoisia laitettu :eek: luulis että ne katotaan sen mukaan koska vauva niitä vois tarvita. muutenhan ne menee ihan hukkaan... :confused:
 
Kyllä ne puvut valitettavasti taitavat olla aina samankokosia meille ainaki on aina samankokonen puku tullu ja tää nyt on kuudes..ja kyllä se joulun jälkeen on jo ihan sopiva tai ainaki käyttökelpoinen mutta tuo malli on siitä kiva että voi taitella hihoja ja lahkeita jos tarttee
 
Ape
Moi taas kaikille!

Kaksi viikkoa sitten kirjoittelin karmeasta vuotokokemuksesta ja siitä, että pitäisi odottaa tähän päivään asti ultraamista. Vuodosta huolimatta kaikki oli edelleen kunnossa:sikiöllä oli pituutta reilu neljä senttiä ja normaali niskaturvotus!!! JEEEE!

Olin kauhuissani, kun ennen minua lääkäriltä lähti täysin hysteerisenä itkevä äiti pillerit kädessään. Tuli niin hirveä olo hänen puolestaan, pelotti itsekin mennä tutkittavaksi. Julistin miehelle, että täältä jos lähdetään positiivisten uutisten kanssa kotiin, saan mennä Timanttisille ostoksille :D

Raskausarvista: Edellisessä raskaudessa lääkärit kielsivät minua sivelemästä mahaani, ei edes rasvaa saanut laittaa supistusherkkyyden vuoksi. Vaikka olin jättimasuinen, tuloksena oli silti vain yksi raskausarpi, joka ei edes näy mihinkään. Piikitän itseäni mahaan verenohennuslääkkeitä, joten suuret, mustat mustelmat ovat tämän hetken murhekryyninä. Eipä tässä huippumalliksi olla alkamassakaan, joten mitäpä niistä...


Superintopinkein terveisin Ape 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: Aniko
Terveisiä nt-ultrasta!
Eilen siis käytiin ultrassa, siellä se pieni hyppi ja heilutteli käsiään:heart:.Niskaturvostus 1mm eli normaali, seulan tulokset tulee noin parin viikon päästä. Ultran jälkeen käytiin ostamassa pienet sukat "muistoksi" tästä päivästä.
Molempien vanhemmille kerrottii, olivat kaikki todella iloisia uutisesta :).

Jossain vaiheessa täällä oli puhetta siitä miten eri kunnissa otetaan sikiöseulaan liittyvät verikokeet. Meillä kotkassa meni siis niin, että heti ultran jälkeen käytiin labrassa. Ei siis tarvinut käydä ennen sitä :).
 
Kuulostaa siis että se minun 10+6 (tänään) on oikea arvio, eli viikko vielä odottelua ennenkuin pääsee uuteen np-testiin ja mahdollisesti kertomaan kenellekään. Kova putous, kun oltiin tosiaan luultu edellisen neuvolan jälkeen että oltaisiin jo 13+1 menossa. Kuitenkin parempi näin kuin niin että sikiö olisi pienikokoinen ikäisekseen. Kiitos Ape vastauksestasi :)
 

Yhteistyössä