Mie oon nähnyt nyt kahtena yönä putkeen unta, että alan vuotamaan verta ihan tolkuttomasti. Ihana tunne kun herää ja kaikki onkin hyvin
jotenkin sen torstaisen ultran jälkeen on paljon luottavaisempi olo, mutta silti uniin on nyt jostakin tuommoista eksynyt.
Jokusen päivän ollut myös sellainen olo, että pissattaa koko ajan, kävin neuvolassakin ja vein virtsanäytteet, mutta ne olivat ihan puhtaat. Inhottavaa silti, mihinkään ei koske ja virtsa tulee helposti, mutta miltein koko aikainen pissahätätunne ei ole miellyttävä
Ja nyt on myös vähän sellainen hölmö ongelma. Paras ystäväni, kenen kaaso olin viime kesänä ja joka on tulevana kesänä minun kaasoni, jonka kanssa olemme siis tunteneet pikkulapsista asti, niin toissa päivänä "avautui" minulle siitä, kun saattaa menettää työpaikkansa ja "kroppakaan ei toimi niin, että voisi lisääntyä". Hänellä on siis ollut ongelmia kuukautisten kanssa, välillä yli puoli vuotta taukoa kuukautisista ja välillä vuotaa kuukauden putkeen. Juuri kun olin eilen ajatellut kertoa hänelle raskaudestani, kun kävimme yhdessä syömässä. Mutta ajoitus ei tuntunut hyvältä, kun oli juuri edellisenä päivänä kertonut minulle siitä, ettei ole tullut raskaaksi. Nyt tuntuu kauhean pahalta kertoa hänelle meidän ilouutisesta, kuitenkin ollaan aina kaikki ilot ja surut jaettu. Kun kuvittelee itsensä samaan tilanteeseen, että on itse yrittänyt lasta ja sitten ystävä tulee kertomaan raskaudesta, niin toki olisini loinen, mutta kyllä se silti jotenkin muistuttaa siitä omasta "ongelmasta". Ja vaikka ystävän raskaus ei ole millään tavalla pois toiselta, niin silti jännittää kertoa ja tuntuu myös vähän surullisesta, kun ei voi iloita ja hihkua raskaudesta, jottei ystävälle tule paha mieli, kun kuitenkin kaikki ollaan aina jaettu keskenämme.
Mama ja mahis 11+1