Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Moikka vaan!
Eilen illalla alkoi järkyttävä kuvotus, yökkäilin pitkin loppuiltaa ja tuli tosi huono olo. Nukuin koiran unta koko yön ja aamulla piti käydä halailemassa wc-pönttöäkin. Ei muuta, ku työterveyteen ja pois viikonlopun työvuoroista, pöh. No, mulla on ollut tähän asti niin helppoa tää raskaus, että ehkä sitä välillä voi jotain "haittavaikutuksia" tullakkin.

11+4
 
Hep vaan, ja lämpimästi tervetuloa uusille! Kiva kuulla, että nämä tarinoinnit jaksavat kiinnostaa useampaakin ja tulkaa toki kertomaan omiannekin :)

Täällä elämä suht tasaista, alavatsa ei niin kovin kipuile enää joten se onpi varsin kiva juttu. Tilalle on tullut ajoittainen krapulayrjötys mutta vielä olen onnistunut pitämään sapuskat mahassa. Selkä/iskias juilii edelleen samaan tahtiin etenkin lenkkien jälkeen, mutta siitä en aio enempää ruikuttaa. Sitä ruikutusta nimittäin kestäisi syyskuulle ja eihän sitä jaksaisi kuunnella enää itsekään.

Meillä mies on ihan kamalassa flunssassa ja 39 asteen kuumeessa, ja lotraa onneksi kokoajan käsidesillä. Minä ja esikoinen emme nyt yksinkertaisesti voi sairastua! Arg. Itse vielä näillä viikoilla ja tuon pienen on joka taudissa joutunut aina kiikuttamaan sairaalaan, on sitten flunssa tai mahatauti ollut kyseessä. Eieiei, ei käy. Influenssapiikkejä ei ehditty ottamaan joten niistäkään ei ole suojaa. Höh.

Muutamana iltana olen ihmetellyt, kun alavatsassa on tuntunut tuttua hipatusta mutta eihän se kai nyt vielä voi tuntua? Pakko olla ilmaa taijotainsinnepäin. Luulisi sen ilman vain tulevan joskus uloskin. Olen myös melko varma, että tunnen kohdun jonkinmoisena pallona alavatsalla kun pötkötän selälläni. Omilla housuilla menen kuitenkin edelleen ja luulen meneväni vielä pitkään.

-Napsi ja Hyyppä 10+1-
 
tervetuloa uudet syyskuiset odottajat! :wave:

mä oon miettinyt josko ens viikolla taas yrittäis töihin mennä. on yövko että saas nyt nähdä kuinka käy. oon tässä nyt yrittänyt valvoa pitempään mutta huonolla menestyksellä... eikä tuo herra yrjökään poissa oo tyystin pysynyt että sekin jännittää. töissä kun ei tosta noin vaan pääse vessaankaan juokseen... eikä se siinä vieressäkään ole... niin ja tosiaan muahan siellä odottaa uudet tehtävät kun en niitä omia töitäni saa enää tehdä, että sekin jännittää...

on ollut kyllä ihana lukea noita ultra kuulumisia :) reilu viikko enään/vielä omaan!
sit voikin kertoa asiasta vapaasti :)

hei nyt kun tuli mieleen niin ootteko voinut saunoa ihan normaalisti? mä en voi kauaa olla kun alkaa tuntuun epämukavalle ja maha turpoaa ja sattuu :/
kaveri olikin sitten jostain lukenut että joillain on tytöstä ollut "sauna ongelmia" mutta pojasta ei :D ja muutama muu on muuten vaan veikkaillut tyttöä. itellä on ollut muutama poika uni. heh. saapa nähdä kumpi siellä möllöttää :) siis sitten kun sen aika on joskus moooooonen viikon päästä... ei malttais sitäkään odottaa! mulle ja miehelle on ihan sama kumpi tulee kunhan kaikki on hyvin pikkusella :)

*emppu* 11+2
 
Mie oon nähnyt nyt kahtena yönä putkeen unta, että alan vuotamaan verta ihan tolkuttomasti. Ihana tunne kun herää ja kaikki onkin hyvin :) jotenkin sen torstaisen ultran jälkeen on paljon luottavaisempi olo, mutta silti uniin on nyt jostakin tuommoista eksynyt.

Jokusen päivän ollut myös sellainen olo, että pissattaa koko ajan, kävin neuvolassakin ja vein virtsanäytteet, mutta ne olivat ihan puhtaat. Inhottavaa silti, mihinkään ei koske ja virtsa tulee helposti, mutta miltein koko aikainen pissahätätunne ei ole miellyttävä :(

Ja nyt on myös vähän sellainen hölmö ongelma. Paras ystäväni, kenen kaaso olin viime kesänä ja joka on tulevana kesänä minun kaasoni, jonka kanssa olemme siis tunteneet pikkulapsista asti, niin toissa päivänä "avautui" minulle siitä, kun saattaa menettää työpaikkansa ja "kroppakaan ei toimi niin, että voisi lisääntyä". Hänellä on siis ollut ongelmia kuukautisten kanssa, välillä yli puoli vuotta taukoa kuukautisista ja välillä vuotaa kuukauden putkeen. Juuri kun olin eilen ajatellut kertoa hänelle raskaudestani, kun kävimme yhdessä syömässä. Mutta ajoitus ei tuntunut hyvältä, kun oli juuri edellisenä päivänä kertonut minulle siitä, ettei ole tullut raskaaksi. Nyt tuntuu kauhean pahalta kertoa hänelle meidän ilouutisesta, kuitenkin ollaan aina kaikki ilot ja surut jaettu. Kun kuvittelee itsensä samaan tilanteeseen, että on itse yrittänyt lasta ja sitten ystävä tulee kertomaan raskaudesta, niin toki olisini loinen, mutta kyllä se silti jotenkin muistuttaa siitä omasta "ongelmasta". Ja vaikka ystävän raskaus ei ole millään tavalla pois toiselta, niin silti jännittää kertoa ja tuntuu myös vähän surullisesta, kun ei voi iloita ja hihkua raskaudesta, jottei ystävälle tule paha mieli, kun kuitenkin kaikki ollaan aina jaettu keskenämme.

Mama ja mahis 11+1
 
tervetulotoivotuksesta Sandrille :) Tuntui mukavalta. Laskettu aikani tällä hetkellä on tosiaan 5.10., mutta minulla on sellainen olo, että syyskuun puolella syntyy. Naistenpolilla kyllä kirjasivat kaikki pvm:t päin honkia. Lääkärisnainen oli mitä ilmeisemmin "jossain muualla", kun viimiset menkat oli kirjattu 15.2., vaikka olivat siis 15.12. Lasketuksi ajaksi oli laitettu 5.9., vaikka neuvolaan soittaessani epäilykseni vahvistuivat ja LA on siis 5.10. Esikoisellani laskettu aika oli 17.3., mutta hän syntyi 10.3. :)

Kuvottavaa oloa on ollut nyt n. viikon verran, mutta en ole sentään joutunut pyttyä halailemaan. Sympatiat niille, jotka ovat :( VINKKI: Jos toimii muilla. Itselleni juomista parhain on; Kivennäisvesi (kupliva) lime viipaleella :) On raikasta, kevyttä ja virkistävää :)
 
Fritang, maaliskuun ketjua kannatetaan myös ja ihan loistavaa, jos löytyy vapaaehtoinen päivittäjä.

Saunomisesta, mulla ei kyllä oo ollu mitään ongelmaa. Tänäänkin ehdin jo käydä ja kun rakastan saunaa niin voisin olla siellä vaikka kuinka kauan, nyt raskaanakin ainakin toistaiseksi. Ja kun hiukset tosissaan likaantuu nyt supernopeesti niin tulee saunaa lämmitettyä entistä enemmän.

Tervetuloa uusille! :wave:

Mitäs muuta... Jännittää, tänään kerrotaan mun vanhemmille. Puhuttiin eilen, että tulee niille kyllä varmaan aika puun takaa, mutta varmasti iloisella tavalla. Kaikilla muilla heidän perhetutuilla kun on jo lapsenlapsia ja tiedän, että odottavat omia kuin kuuta nousevaa =)

Aniko & pomppi 12+1
 
Joo, uutta ketjua vaan :)
Mä oon niin kateellinen teille, jotka meette edelleen omissa housuissa. Oma pötsi on ihan järkyttävä, suoraan kuin 20 viikolta.. Näkyy ihan selvästi maha, ei ole voinut enää hetkeen piilotella.

Saunasta mä tykkään yleensä saunoa, mutta itseasiassa ei ole enää tehnyt edes mieli. Kuumassa suihkussa tykkään kyllä edelleen suihkuilla, mutta asiakkaiden suihkuttaminen on järkyttävää (muoviessu päällä, ilma ei kierrä, lämmintä ja kosteaa). Onneksi mulla on opiskelija matkassa. Harmi vaan, että siitäkin pitää luopua kuukauden päästä :|

Enää muutama päivä ja sitten ultraan. Saadaan kuvia vietäväksi vanhemmille, kun reissataan sinne viikonloppuna :)
 
tervetulotoivotuksesta Sandrille :) Tuntui mukavalta. Laskettu aikani tällä hetkellä on tosiaan 5.10., mutta minulla on sellainen olo, että syyskuun puolella syntyy. Naistenpolilla kyllä kirjasivat kaikki pvm:t päin honkia. Lääkärisnainen oli mitä ilmeisemmin "jossain muualla", kun viimiset menkat oli kirjattu 15.2., vaikka olivat siis 15.12. Lasketuksi ajaksi oli laitettu 5.9., vaikka neuvolaan soittaessani epäilykseni vahvistuivat ja LA on siis 5.10. Esikoisellani laskettu aika oli 17.3., mutta hän syntyi 10.3. :)
hei. jäin ihmettelemään tuota sun laskettua aikaa. Onko sulla ollu pitkiä kiertoja vai kuinka? Kun mullakin viimeiset menkat olleet 15.12 ja mun laskettu aika on 21.9. o_O
ja ku ne neuvolaski yleensä laskee vaan sen normikierron mukaan eikä niitten kiertopäivien mukaan.

Tosiaan mulla lukee listas LA 24.9. mutta mulla oli pidempää kiertoa niin oon laittanu sen alustavasti toho todennäköisimpään laskettuun ajankohtaan. Mut tällä hetkellä se on 21.9. ennen kun ultrassa toisin todistetaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, ihana tarina sulla Marjavatta75:) Meillä tää tyyppi ilmoitti olemassa olostaan kk ennen hormonipolin aikaa:)

Aamuoksentamiset on vähän helpottaneet, nyt oon oksentanut enää ehkä joka toinen päivä. Oon huomannut, että aikaiset herätykset ja varsinkin aamuvuorot ei oo hyvä juttu. Onneksi niitä ei oo paljon.

Äitiyspakkaus on todella hieno etuus Suomessa, siitä huolimatta ei aiota sitä ottaa. Meillä on paljon esikoiselta tavaroita, vaatteita ym. Viimeksikin vaatteet jäi muutamaa lukuunottamatta käyttämättä.

Huomenna vielä aamuvuoro töitä ja maanantaiaamuna lähdetään Kanarialle viikoksi:) Ihanaa päästä lomalle lämpimään:)

Kiva lukea hyvistä ultrakuulumisista!:) Meillä rakenneultra on huhtikuun puolivälissä, yksi neuvola taitaa olla välissä.

-Sorel 13+3
 

Yhteistyössä