Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Sandri: VU:lla ei ilmeisesti väliä. Nt-ultrassa ei ollut yhtään kiinnostunut varhaisultran tuloksista ainakaan kätilö, joka meitä palveli.

( . ) Niin siis nt-ultrassa käyty tänään. Mukava kokenut kätilö katsoi perusteellisesti ja kertoi koko ajan samalla. Kaikki oli kunnossa! Ensin minityyppi liikuskeli, sitten asettui nukkumaan <3 La pysyi samana kuin Femedan vu-arvio eli 3.9. edelleen :)

Jeejee, homma etenee ja tuntuu jälleen askeleen todellisemmalta.

Ilokarpalo ja Pipana 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Aniko ja Sandri
hyvä tietää Ilokarpalo, enpä sitten sano mittään :) onnea hienoista ultrakuulumisista! :flower:

tässä mietin lähtiskö shoppaileen vai löiskö nukkumaan... molemmat aika hyviä vaihtoehtoja, ehkä levähdän hieman ja sitten ostoksille :p
 
Sandri, minä annoin neuvolassa varhaisultrasta saadun lapun ja täti korjasi lasketun ajan siihen neuvolakorttimihinlie. Minulla se heitto oli kuitenkin 6 päivää.

Ei kai sillä kuitenkaan siinä mielessä ole väliä, että jos vauva on liian pieni mittaukseen niin kyllähän ne sieltä uuden ajan sitten antavat.
 
heips. Pitkästä aikaa.
Huh että meinaa olla väsyksis. 4 päivää töitä putkeen tuntuu iha loputtomalta, mut onneks on ny taas yks vapaa ja sit öitä.
Viime viikon perjantaina käytiin ekan kerran neuvolassa. :) Sydänääniä ei vielä kuultu, mutta muuten olo raskaudesta tuli todellisemmaksi. HB 139 eli ei raudan puutetta, mikä ei ainakaa tota väsymystä siis aiheuta. Mutta verenpaine oli 98/73 eli tosi matala, mikä sit taas aiheuttaa tota huimausta. hyite.
Ruoka on nyt iha hyvin maistunu eikä mitää etovaa yökkäys oloa oo ollu.
Nyt oon tosin syöny normaalia enemmän karkkia joka sit tekee etovaa oloa.

Torstaina kävin ostoksilla ja ostin jo ekan bodyn ja pienet farkut. :) oli ihan pakko!
Nyt Torstaina olis sit uus neuvola aika ja saadaan kuunnella uudestaa sydänäänet. Jänskää.

Onko teillä muilla lonkat vaivannu? Mulla alkas viikko sitte töis kauhee vasemman lonkan vihlonta, joka levos tietysti helpottaa. Töis kun on kuitenki pitäny nytki olla niin on vaa menny pahemmaksi. Tänään tuli myös oikea puoli kipeäksi ja oli tosi vaikea kävellä saati istua. Loppu työpäivästä alkoi juilia alaselkää. Iha kamala vihlaiseva kipu aika ajoin. :S
Nyt vapaa ja sit yövuoroja. :)
Pitkä rustaus ku vihdoin ja viimein jaksoin tännekkin kirjoitella.

peikkotytsy ja pömppis 10+1
 
Täällä myös erilaisia vihlontoja vatsassa. Välillä etenkin rasituksen jälkeen tuntuu mahassa pahalle, voiko olla supistuksia?! Yksi yö käännyin vauhdilla selältä vasemmalle kyljelle ja siinä samassa kramppasi kohdun kohdalta ja sattui niin, että piti ihan ääneen valittaa. Hetken koski ja kohta helpotti.

Tänään piti aamulla tehdä tuttavuutta vessanpöntön kanssa. Esikoinen, kohta 5v, ihmetteli, että mikähän äitiä vaivaa?! Viikonloppuna sanoi, että äitillä on niin täysi maha, että siellä on vauva. Häh?! Ja hän ei siis asiasta vielä tiedä! Siis olisko äitin maha ihan hivenen kasvanut?

Meillä oli eka neuvola 8 viikolla ja neuvolalääkäri heti seuraavalla (samalla ultrasi). Sitten nt- ja rakenneultra on sairaalassa ilmaiset. Seuraava neuvola kuukauden kuluttua, eli väliä tulee n. 6vkoa.

Vuuti 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä uutisia nt-ultrasta. Ultrassa virkeä vauva hyppi ja pomppi kiitettävästi. Riskisuhdeluvut oli jotain 1:9000 luokkaa. Sit kätilö sanoi, et hcg ja p-papp-a on ollu matalat, joten rv 28 ois ylimääräinen lääkärin ultra, jossa tutkitaan virtauksia. Myös rakenneuä vaihtuu lääkärin tekemäksi. Onks kellä tästä kokemuksia/tietoa? Kätilö ei lähteny sitä sen kummemmin selvittämään. Netistä selasin jotain et voi liittyä sikiön pienikoisuuteen.

Voinnista: flussa iski loppuviikosta vähän erikoisin oirein, kolotusta ja kuumeista oloa on, kurkkua kaihertaa vähän ja nenä tiputtaa pikkuisen. Outoa. Ei oikein kunnon flunssa, niinpä tänäänkin menin töihin vaikka uuvuttaa. Pitäisköhän raskaana ollessa herkemmin jäädä kotiin lepäämään flunssaoireet pois? Etova olo on palannut, varmaan flunssan myötä.

Jokohan sitä nyt vois alkaa luottaa, että meille tulee vauva?:) Sukulaiset meillä on tienny jo kauan, mut nyt mietityttää et millon kertos töissä. Sopimusta tehdään aina muutama viikko eteenpäin ja pelottaa, että työt ei jatku jos kertoo.

BeritS 12+4 (myös nt-ultran mukaan) Täällä on peukut ja varpaat pystyssä kaikkien uä:tä vielä odottavien puolesta
 
Tänään tuli vessapaperiin vähän verta, ja myöhemmin uudelleen, vielä vähemmän. Sen jälkeen ei olekaan tullut, mutta minä olen tietenkin ollut kovasti paljon huolissani, ja kiinnittänyt uutta huomiota siihen miten usein masussa on raskauden aikana ollut menkkamaisia tuntemuksia, viimeksi tänään. Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan, vaikkei lisää verta tulisikaan, ja kokeilla jos tuolla perusteella pääsisi edes dopplerilla kuuntelemaan sydänääniä, kun minullahan ei edelleenkään ole mitään muuta todistetta siitä että siellä on joku kuin nämä klassiset raskausoireet ja yksi plussatesti. Rv 10+2 tänään.
 
Bhumille tsemppiä näin alkuun. Soita ihmeessä neuvolaan. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Tänään onkin ollut moni ultrassa ja niin oltiin mekin. Kaikki oli hyvin ja nyt tuli kyllä paljon luottavaisempi mieli. Porukoille käytiin heti kertomassa :) Äitillä meni taas pasmat sekaisin, mutta olin huomannut jo aiemmin, että hän kyllä aavisteli asiaa, joten ihan ylläri ei tullut. Isä otti rauhallisesti kuten aina kaiken.

Keltakukka 12+1
 
Kivoja uutisia kaikilla ultrasta!
Mä mietiskelen, että pitäiskö sinne sairaalaan soitella perään kun vieläkin odottelen sieltä kutsua nt-ultraan... Neuvolahan siis laittoi lähetteen jo rv 8. Nyt huomenna mulla alkaa 11+0 ja eikö se nt-ultra oo tärkeetä tehä 12+0-12+6 kun osallistuu sikiöseulontaan? Olis kyllä kiva jo saada se aika...
Kuinka paljon aikasemmin te muut ootte saanu ajan?
 
Huomenta!
Vuuti , mulla on ollut myös tuollaisia vihlaisukipuja mitkä on todellakin vihlaissut KOVAA! Oli myös pakko valittaa ääneen ja mies oli heti ihan kauhuissaan, että mitä nyt tapahtuu.

mimmu_ , Soita ihmeessä ja kysele ultra-aikaa. Mulle meinaan kävi niin, että kun kaksi viikkoa oli jo neuvolakäynnistä eikä ultra-aikaa ollut kuulunut niin soitin sinne. Mun tietoja ei ollut vielä edes mennyt niille, eli lähete oli kadonnut matkalla. Soitin heti neuvolaan ja laittoivat uuden lähetteen. Soittivat heti minulle sairaalasta takaisin kun olivat saaneet paperini ja antoivat ultra-ajan joka oli jo seuraavalle viikolle.

Omassa olossa ei ole tapahtunut mitään ihmeellistä. Monet ruuat ovat kyllä inhokkilistalla ja mun ruokavalio onkin nykyään hyvin epämääräinen. Suolakurkkuja söisin vaikka kokoajan! :p
Nyt siis vain odottelen perjantain ultraa.... :D
 
Mäkin oottelen ultraa. :)
Leijona 2014:mullakin on epämääräinen ruokavalio ja voisin syödä vaikka kymmenen voieipää herkkukinkulla ja oltermannnilla. Hedelmiä ja marjoja syön suuret määrät, kun tekee mieli. Limua myös kuluu vähän liikaakin.
Onneksi olkoon kaikille odottaville ja lämmin hali :)
 
Siel oli näköjään
uus äitiyspakkaus julkaistu :) poikamaiselta, ja ihan kivalta näytti äkkiseltään.
Ihana aappa- makuupussi!

Äitiyspakkaus - kela.fi

Lonkka- ja selkäkivut on tulleet kuvioihin, välillä ihan huonoa tekee ko selkä niin jumissa :/ issias tyyppisiä jumituksia tulee välillä. Kasvava masu vaikuttaa toki ryhtiin, pitää yrittää pitää selkä suorassa :)
 
Viimeksi muokattu:
Meinasin just tulla sanomaan kanssa, että uusi äitiyspakkaus on tullut :) Onneksi me taidetaan olla turvassa ja syksyllä saadaan ainakin jo tuo uusi paketti. Noi siniset potkuhousut, se ruskea puku ja kevyt toppapuku on ihanimmat omasta mielestä. Tässähän tulee ihan se vauvakuume :D
Toi ulkohaalari vaan mun mielestä on kovin ruma, tosin sitä se on näköjään melkein aina ollut..

Kävin eilen ostamassa törkeen kallista Bepanthen Carea ja tavallista kosteusvoidetta. Oli sen verran kallis toi Bepa, että käytän sitten, jos ahkerasta rasvauksesta huolimatta tulee arpia :D Onneksi mun maha ainakin on suht joustava, mutta toiseen rintaan ilmeistyi tummempi viiva pari päivää sitten.

Tänään NAPS 11+0 :) Tasan viikko ultraan.
 
Heippa! Mäkin käyn täällä päivittäin lukemassa, mutta puhelimella kirjoittelu on muka niin vaikeaa, ettei tule mitään kommentoitua… Mutta tämä porukka on kuitenkin ajatuksissa :)

mimmu_ Yhdyn edellisiin eli kannattaa soitella ja tiedustella asiaa. Mulle tuli kutsu noin viikko neuvolasta ja pari viikko ennen ultraa.

Bhumi Varmasti tuo säikäyttää ja kannattaa soitella neuvolaan, mutta varmasti kuitenkin on kaikki hyvin, jos mitään isompia kipuja ei kuitenkaan ole. Tsemppiä!

Raskausarvista… Oletteko jo alkaneet käyttämään voiteita? Ja jo on kokemusta jostain hyvästä merkistä saa vinkata! Mulla jo alkanut maha jonkin verran pyöristyä ja ajattelin, että pikkuhiljaa pitäisi jotain voidetta alkaa varmaan käyttämään.

EnniEmilia Kiitos äitiyspakkaus vinkkauksesta! Kivaltahan tuo tosiaan näyttää - sopivan retro :) Ehkä vähän poikamainen munkin mielestä, mutta varmasti nuo sopii myös tytölle.

Viime viikolla oli se kauan odotettu nt-ultra… Ja siellä pikkuriikkinen vauva viuhtoi menemään niin kovasti, että mittojen ottaminen oli hankalaa. Voi sitä liikutuksen määrää! Kaikki näytti olevan hyvin – turvotusta oli alle millin ja tyyppi vastasi muutaman päivän omia laskelmia isompaa.

Joiku 12+5
 
heippa! mäkin kävin heti kurkkimassa et joko on pakkaus tullu ja olihan se :)
sit vielä kun sais sen jo hypisteltäväks! :)

mulla alkaa jo usko loppua ku kroppa ei kestä edes aamuviikkoa! yritin siis eilen mennä töihin ku olo oli ollu pari päivää ihan hyvä. (saikkua siis jo 2,5vko takana) noh, kävi sit ilmi kun klo soi 4:30 ja siitä suihkuun kömmin, että kroppa on sitä mieltä, että ehei kuule, et sä mihinkää töihin mee! suihkussa aloin kakoon ja seltä äkkiä sit pois ja pönttöö moikkaan... huoh... päässäkin ihan hirvee tunne! ihan kun ei olis nukkunut viikkoon tms, vaikee selittää. kyllä alkaa ärsyttään suoraa sanottuna! koskahan tässä pääsee normaaliin arkeen kiinni... ja mitä jos kroppa ei hyväksy tota aamuakaan missään kohti!!?? tänään neukkulääkäri niin pitää sille puhua... niin ja alkaa hävettääkin kun on saikulla koko aika saatika soitella sitä... huokaus... :ashamed:

*emppu* 10+5
 
Onpa ihania värejä tossa äitiyspakkauksessa! Taidan ottaa sen vaikka;
tämmösenä vähän ympäristöä ajattelevana mietin, etten muka voi ottaa tota äitiyspakkausta, kun siellä on noi kertsiterveyssiteet. :D Käytän siis ite kuukuppia (mikä on maailman kätevin) ja kestositeitä, niin tuntuu niin turhalta saada tommonen paketti nurkkiin pyörimään.

emppu, voi kurjuus sun olon takia! Mulla aina aamut kaikkein helpoimpia, ja tekis mieli aina jäädä sänkyyn makaamaan, kun on vaan niin hyvä olo. Heti kun nousen ja syön niin olo muuttuu karmeaksi. Tosin päivät on nykyään parempia ku illat. Olenkin jo sanonut, että tää elämä on tällä hetkellä päivä kerrallaan kärsimistä!
 
Onnea kaikille iloisista ultra-kuulumisista! Meillä vielä 2,5 viikkoa odoteltava.

Pahoinvointi on nyt lisääntynyt tällä viikolla, onneksi kuitenkin vaan pari kertaa päivässä tullut ihan oksennus, muuten on selvinnyt yökkimisellä. Mutta toi esikoisen kakka on alkanut haisemaan ihan järkyttävän hirveälle, aina kakkapyllyä pestessä joudun yökkimään ja oon jopa oksentanut siihen lavuaariin :/

Uusi äitiyspakkaus on minustakin ihan kiva, aina niissä on jotain kivoja ja jotain vähemmän kivoja vaatteita. Makuupussi tosiaan on kiva ja pussilakana näyttäis myös ihan kivalta, en siitä edellisestä sammakko-pussilakanasta tykännyt yhtään. Mutta kyllä me toi pakkaus otetaan, varsinkin kun luultavasti tulee tuo uusi. Jos olis tullut vanha niin ei varmaan oltais otettu kun meiltä yksi sellainen jo löytyy.
 
IHANA neuvola! Veripisaroita tuli taas illalla. Menin sitten neuvolaan aamulla tuosta vaan soittamatta ja kun neuvolantätini vilahti ovellaan, kysyin, ehtisikö hän jossain välissä jutella kun eilen oli vuotoa. Vaikka olin kyllä itsekin jo tullut siihen tulokseen että kun sitä vuotoa on niin vähän ja se on aina vessapaperissa eikä pikkareissa, eikä mitään isompia mahakipujakaan ole ollut (tai siis sellaisia joita ei olisi muutenkin ollut pitkin näitä raskausviikkoja) niin veri voisi tulla muutama viikko sitten rutikuiviksi käyneistä alapään limakalvoista...

Mutta pääsin kuin pääsinkin sisään tunnin odoteltuani ja ihana neuvolantäti rupesi etsimään masiinallaan sydänääniä ihan vaan rauhoittaakseen minua koska oli itsekin sitä mieltä minua kuunneltuaan, että limakalvoista se veri varmaan tulee :-D Minulta loppui jo usko kun vermeestä ei kuulunut kuin kohinaa, ja kun täti väitti että kyllä hän on jo pari kertaa saanut ohikiitäväksi hetkeksi liikkuvaisen vauvan sykkeen näkymään näyttöön, en ollut uskoa häntä vaan ajattelin että ehkä minua vaan yritellään noilla puheilla rauhoitella. Viiden minuutin metsästyksen jälkeen ne sydänäänet kuitenkin löytyivät, vauva suostui pysymään hetken paikoillaan. Ja voi miten rauhoittava ääni se olikaan, oman vauvan 170 sydämenlyöntiä minuutissa!

Tämä on minulle erityisen merkittävää koska aiempia todisteita vauvan hyvinvoinnista ei minulla ole kun en ole aiemmin dopplerille päässyt ja se eka ultrakin on vasta 12.3. Mimmu, jos vertailun vuoksi haluat tietää niin minulla tulee silloin olemaan raskausviikkoja 12+4, kutsukirjeen ultraan sain puolitoista viikkoa sitten. Enkä osallistu seulontoihin.

Siihen alapään kuivuuteen ja haavoittuvuuteen kävin hakemasta apteekista jotain rasvaa, toivottavasti auttaa.

Ja vielä oksentelusta... On siinä sentään se hyvä puoli (olettaen ettei se ole ihan niin rajua että tiputukseen joutuisi) että paino tippuu, minäkin olen jo alle sen mitä painoin raskaaksi tullessani ;-)

- Bhumi ja ainakin yksi sykkivä pieni sydän rv 10+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Aniko
Ihanaa lueskella onnellisista ultra kuulumisista! Onnittelut jokaiselle ja tsemppaukset niitä vielä odotteleville! :)

Oma aamuni alkoi sitten vähemmän ihanasti! Ennen iltavuoroon lähtöä ajattelin syödä nuudeleita, mut näköjään vauva oli sit eri mieltä... Eli ensimmäinen raskaus oksu check! Onko kellään kokemusta et vois alkaa vasta tässä vaiheessa? Viikkoja kuitenkin jo 10+2.. :eek:
 
Uusi ilmoittautuu mukaan :wave: Tays on synnytyssairaala,kolmatta vauvaa odotellaan ,LA 30.9 :heart: varhaisultrassa kävästiin rv 6+3 ja sieltä löytyi yksi pieni vauvanalku,jonka sydän löi terhakkaasti :) oireita lähinnä kaaaaaamala väsymys ,rintojen kiristys ja kaikki hajut etoo |O lueskelen teistä muista paremmin kunhan saan aikaa omistautua koneelle.... :flower:

Sunniee ja pähkis POKS 9+0
 
Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille! Omaa aikaa vielä oottelen..

Uusille tervetuloa mukaan!

Äippäpakkaus oli ihan kiva! Tuo makuupussi on kyllä varmaan paras :) Nuo toppapuvut on ollu ihan hyvännäkösiä viime vuosina, pohjat varmaan on vetäny pojan vm99 toppapuku! Ihan hirveä ja jäi käyttämättä vaikka muuten en hirveän nirso ole ruukannu olla vaatteiden suhteen varsinkaan mitä vaunuissa päällä on. Harmikseni olen kyllä huomannu varsinki sisävaatteissa laadun huononemista sieltä -94/95 vuodesta, jollon ekan paketin sain..aika ohkasen oloisia ja harvaneuloksisia vaatteita ovat olleet, viimeisin paketti meille on tullu 2012. Harmittaa varsinki niiden puolesta joille paketti on eka ja vaatteet tulee tosi tarpeeseen. Siis harmittaa se että määrällä on korvattu laatua ja pitää mahd. halvalla paketti koota.

Mmini: mullaki kuukuppi on ollu käytössä jo 7v ja pois en antais (näillä vuodoilla mikään side ei riitä tulee yli litra joka kerta)! Mutta synnytyksen jälkivuotoon (tulehusvaaran takia) sitä ei saa käyttää jollon nuo kertikset on tullu itellään ainaki käytettyä sitte siinä vaiheessa.. Ja mielellään otan vastaan nuo kestovaipat, ne on aina kivoja!

Mää en valitettavasti usko mihkään voiteisiin raskausarpia estämään. Ne ku repeämät tahtoo tulla tuonne syvimpiin kudoksiin, niin en oikein jaksa uskoa että ne sinne asti jaksaa imeytyä. Voin toki olla väärässä ja eihän siitä rasvaamisesta nyt ainakaan haittaakaan oo...:D Mää repesin ekan kans ja uusia ei oo sen jälkeen tullu, kait mää oon niin "joustava" nykyään :D

ON: olo ei oo kyllä mikään hehkeä..paha olo jatkuu ja oksu on tullu muutaman kerran rannekkeista huolimatta. Väsy on aivan kamalaa, uni tulee ysiltä ku lapset paan nukkuun ja sille tielle jäisin mutta ku hommat oottaa...aamulla taas ei millään jaksais kasilta nousta. Mulla on äkänen hiivatulehus, alapää on ihan sökönä ja tulessa, toiv auttais nuo (varmaan joo) kapselit..tai ainaki helpttais oloa, luulin että on joku muu tulehus mutta ei tuota samaa p...aa vaan...kroonikko taidan olla sen suhteen..ei auta elämäntapajutskatkaan..
Syödä pitää koko ajan 2-3h välein, muuten tulee huono olo ja sokeritki alkaa heittämään...eli Nuorallatanssija han helposti 6h ateriavälillä voi jo huono olo iskeä! Olen alkanu mittailla aamupaastoja itekseni ja muuten on ollukki hienot arvot 4,7-4,9 mutta tänä aamuna turkkanen 5,4! Ja en kyllä ymmärrä miten ku söin illalla niinku pitääki eli viimesen iltapalan klo23..kiva jos nuo alkaa jo tässä vaiheessa heitteleen enkä saa niitä aterioilla kuriin murrr..en enää taho jättikokokosta sokruvauvaa..ne ei taho mahtua tulemaan ulos..

Mutta joo töihin takas..

Crocus ja kullannuppu 9+5
 
Viimeksi muokattu:
voi herrajesta ku kuuli nuo pikkusen sykkeet!! niitä olis voinu kuunnella pitempäänkin! :heart: lääkäri ei sanonut mitään lukuja mutta mulle riitti kyllä kuulla nuo sulosoinnut :)
(eka kerta siis kun viime raskaudessa näkyi vaan lukuja mut ei kuulunut)
sano kyllä että eihän tuo mitään takaa mutta hyvä merkki kuitenkin.
ny mää aloin taas miettimään että tohtisko tilata sen dopplerin... hih
 

Yhteistyössä