Syyskuun lapsettomuushoidot

TKK pahoittelut :hug: ! Toivottavasti tulet kuntoon pian ja pääsette jatkamaan normaalisti.Onhan tässä kaikessa edes se positiivista että saitte pakkaseen alkioita!Niin ei sitten heti tarvitse uudelleen alkaa piikittelemään?En kylläkään tiedä miten toi PAS toimii, kai siinäkin jokin lääkitys on.

Itse täällä odottelen huomista ultraa.Tänään kävin hemmottelemassa itseäni kasvohoidossa!Vähän muuta ajateltavaa välillä :) .
 
polle80
Heissan,

Reissusta palattu. Tiistaina oli punktio, jossa saatiin 5 follikkelia.
3 niistä hedelmöittyi ja nyt olen kotona yksi masussa mukana, kaks jätettiin pakkaseen. Toivotaan että kiinnittyy...
Alavatsa on vielä aika piukea ja herkkä tärinälle punktion jälkeen, pari kertaa kirpaisi punktiossa aika kipeästi, mutta muuten oli helppo/nopea toimenpide, kesti n.5min. On vain toinen munasarja jälellä, se kai "nopeutti" toimenpidettä. Ja itse siirrossa ei sitten mennytkään kuin pari minuuttia.
 
UÄ:ssä käyty ja siellä ei ollu oikein tapahtunu mitään...Puregon annos on pieni koska mulla on PCO ja nyt sit sen takia ei myöskään ollu mitään taphtunu...Maanantaina uus UÄ mut punktio ei ilmeisestikään ole ens viikolla ainakaan. Potuttaa :kieh:

No ehkä se oli just tätä se mun oireettomuus,vaikea olla oireita jos mitään ei ole kerran tapahtunu!Lääkäri sano et paljon on rakkuloita mut sehän kuuluu PCO:hon ja niitä ei ainakaan voi punktoida...

No maanantaina sitten UÄ ja katotaan joskos sillon tietäis taas enemmän vai jääkö tää IVF tähän. :'(
 
TKK
Voimia Alexandria :hug: :hug:

Toivotaan, että saat edes pienen saaliin. Sekin voi olla riittävä.

Miksi tämän pitää olla niin vaikeaa? Kai tämä ihmisenä vahvistaa, mutta kai sitä voisi kasvaa vahvemmaksi ihmiseksi jollain muulla tapaa...

ON: Tänä aamuna vatsa oli herätessä niin kipeä, että meinasi taju lähteä. Nyt olo on jo ihan hyvä, mutta kyllä tämä palautuminen (jos sellaista nyt tapahtuu) tapahtuu todella hitaasti.
 
Tipnu
Heipähei kaikille!
Me ollaan menossa parin viikon päästä ekalle pkl käynnille. Takana on melkein 2v yrittämistä tuloksetta.

Täällä puhutaan kaiken maailman ihmeellisiä termejä ja juttuja mistä mulla ei oo hajuakaan mitä tarkoittaa...

Olisko joku niin kiltti että jaksaisi kirjoittaa tänne mitä eka käynnillä tapahtuu...? Minulta otettu kasa verinäytteitä jo. Mieheltä spermanäyte otettu.

Kiitos etukäteen!

Tipnu
 
Hei Tipsu (nimimerkki meni varmaan pieleen)!

Pyysit kertomaan kokemuksesta eka lapsettomuushoitokäynnistä.
Olin juuri ensimmäisellä polikäynnilläni (julkinen sektori), ja luulin että siellä vaan jutustellaan yms. kun miestäkin oli pyydetty tulemaan mukaan.
Siellä tehtiin kuitenkin yllätyksekseni ihan normaali sisätutkimus ja ultrattiin. Sen pohjalta sitten saatiin vähän osviittaa endon mahdollisuudesta ja varmuuden vuoksi päätettiin tehdä munatorvien aukiolotutkimus (tssg-tutkimus). Tämä siis tehdään seuraavalla käyntikerralla. Ensimmäinen käynti kesti suunnilleen tunnin verran.
Tsemppiä hoitoihisi!
 
Hei vaan heips!

Uudestaan tuli tänään käytyä UÄ:ssä ja nyt oli tapahtunu muutosta!Onneks!Eli ke 13.9 on punktio ja pe 15.9 siirto jos tulee siirrettävää!! On helpottunu olo kun mä olin ihan varma että ei päästä edes punktioon...Nyt täytyy vaan kovasti pitää peukkuja että tulis hyviä muniksia! :D :D

Mitenkäs muilla menee?Ipu?TKK?Pietu?
 
Voimia TKK:lle :hug:
Meillä on huomenna edessä inssi.Eilen illalla pistin irrotuspiikin.Nyt vähän jännittää miten huominen sujuu...puhumattakaan mitä testi näyttää kahden viikon päästä. :ashamed: Tänään kävin hyppimässä vielä jumpassa ja salilla..ajattelin nyt inssin jälkeen vähän rauhottua vaikkakin lääkäri sanoi että normaalisti voi elää.Saas nähdä...
 
Hei!
Oma aikatauluni vihdoin selvisi hiukan kun menkat alkoi. Aloitin puregonit ja ultra on ke 13.9 sillooin selviää tarkempi aikataulu. Suunnitelmissa on keräily ja siirto vko:lla 38. Toivotaan että kasvaisi monta hyvää munista. Viimeksi munin kuin kananen (33 kpl) mutta vain kaksi lähti kasvamaan. Olokin oli aika tukala.

Ja paljon onnea Kipinä! Muistan sinut kevään listoilta (olin siellä nim. Siru), kirjautuessa piti nimi vaihtaa.....
 
nuppu-77
Moi!
Meilläkin on edessä ensimmäinen IVF syyskuun lopussa. Tänään alkoi menkat ja huomenna aloitan puregonpistot. Kp13-14 olis punktio. Jänskättää millaisen olon puregon tekee ja kuinka kipeäksi vatsa tulee munasolujen kasvaessa. No pianhan se nähdään =) . Niin ja kun tuo aika nyt rientäisi :)

Terkkuja kaikille ja plussatuulia!!
 
ipu
täällä sitä ollaan taas :) käytiin eilen punktiossa josta saaliina 6 munasolua. Vaikuttaa aika vähäiseltä määrältä, mutta kaipa yksikin on tarpeeksi jos tärppää.
Itse toimenpide oli vähemmän kivulias kuin olin pelännyt, paitsi että siinä vaiheessa kun toimenpidehuoneessa alettiin hääräämään joka puolella, laitettiin tippaa ja verenpainemittaria ja sydänmonitoria jne. alkoi hieman jalkoja tärisyttää.
Mutta siinä vaiheessa kun tuikkasivat lääkkeet suoneen niin ei enään melkein silmiäkään jaksanut pitää auki. Kaksi kertaa vihlaisi vähän, mutta hammaslääkärin poraus ilman puudutusta tuntuu PALJON pahemmalta! koko toimenpide meni nopeasti, 9.00 ilmoittautuminen, 10.00 toimenpide ja 13.10 kotiin. Illalla vähän särki vatsaa, eli kannattaa varata ne panadolit valmiiksi sinne kotiin (buranaa ei kuulemma suositella).
tsemiä sulle alexandra!!! Onneksi pääsit viellä tällä viikolla "mukaan".
Vinkiksi (miehelle myös) kannattaa ottaa lukemista mukaan koska, aika pitkä aika menee vain odotteluun.
 
Heippa!
Tämä pino vaikuttaa vilkkaammalta kuin tuo PAS-pino niin tungen tännekin mukaan... Mulla 5/06 IVF josta nega ja nyt lääkkeellinen PAS 8/9.

Tein itselleni listaa teistä että pääsen vähän ajantasalle, ehkä hyötyä muillekkin.

Sirukka: IVF+ICSI vk 38
Polle80: IVF siirto tehty 7.9
TKK: IVF+ICSI vko 36 ---> Hyperin takia ei siirtoa tehty
Nala78: IVF ?
Jiscoana: suunnittelukäynti 9/06
Alexandria: IVF, punktio 13.9 alkionsiirto 15.9
Kipinä: lääkkeellinen PAS, luomuraskaus !!!!!
inkku: IVF vko 37
MMharmaana: lääkkeellinen PAS 31.8
himppu: IVF suunnitteilla
ST78: PAS
VIP1: Inssi 12.9
Miili81: lääkkeellinen PAS 1.9 ?
MiinaH: IVF vko 38
Neeta: Clomiavusteinen inssi vko 37
Pietu: inssi 4.9
ipu: IVF, punktio 11.9
Tipnu: ensikäynti syyskuussa
Mimsu: ensikäynti syyskuussa
nuppu-77: IVF
Anni77: lääkkeellinen PAS 8.9, raskaustesti 22.9

Korjatkaa ja päivittäkää tietojanne paikkaansapitäviksi tarvittaessa, kiitos.<br><br>
 
TKK
Anni77: Sulla on sama raskaustestipäivä kuin mulla olisi ollut, jos olisi päästy siirtoon asti. Toivottavasti plussaa!

VIP1: Kuis inssi sujui?

Alexandria: Hienoa!! Laita huomenna viestiä kuinka punktio sujui - toivottavasti tulee kunnon saalis :hug:

ON: Mun olotila oli aika kamala sunnuntaihin asti. Lauantaina lääkärissä mulla löytyi ultrassa ainakin maksan luota nestettä, joka aiheutti hengästymistä. Sain saikkua tämän viikon loppuun. Lääkäri sanoi, että näyttäisi elimistö vähitellen rauhoittuvan, mutta muistutti myös, että mikäli olo huononee, niin voi joutua tiputukseen. Mulla oli meinaan elimistössä jonkun verran kuivumista ja vaikka join paljon, niin olisi vaan vielä enemmän pitänyt juoda. Tuntui vaan, että paljon yli 2 litraa ei saa mitenkään sisäänsä uppoamaan...

Lauantai-ilta oli jo aika hyvä ja olin jo optimistinen, mutta sunnuntaina tuli heti aamusta takapakkia ja olin taas melko huonona. Iltaa kohti olo taas parani ja eilen herätessä huomasin, että nyt on taitekohta ylitetty. Eilen ei enää kävellessä ja muutenkaan ollessa tuntunut kipuilua vatsan alueella. Tänään olo on vielä eilistä parempi ja kävely sujui jo melkein normaalivauhtia. Tuntuu kuin olisi herännyt painajaisesta :D

Tsemppiä kovasti teille muille ja kiitos tuesta, jota tosiaan tarvitsin synkkinä hetkinä (ja itsesäälin syövereissä) :hug: Laittakaapa kuulumisianne!
 
Nyt on sitten eka inssi ohi.3 tuntia sain odottaa että pääsen itse toimenpiteeseen.Ei sattunut yhtään ja olinkin ihmeissäni kun toimenpide oli parissa minuutissa ohi.Sanoi että tosi hyvännäkönen ja kokoinen munasolu ja että limakalvot myös hyvät,miehen siittiöt olivat suurinosa liikkuvia-Hyvä sekin =) Nyt vain odottelemaan..Tsemppiä kaikille ja pysytään tutkalla :D
 
Hienoa Anni77!

Olin tänään ajatellut tehdä meistä jonkinlaisen listauksen kun näyttää olevan vilkas kuukausi meneillään. Tuosta listasta on kiva seurata missä kukin menee. Päivitellään tietoja ja kuulumisia. Toivotaan että saataisi pitkä plussa jono.
Olen pistellyt puregonia kolme päivää 200iu ja tarkoitus olisi jatkaa 150iu:lla kolme päivää. Tänään on hiukan juiminut alavatsassa mutta muuten ei vielä oireita. Suunnitelmissa olisi tehdä ICSI vko 38.
 
Itselläni tänään kontrolliultra ja edessä ensimmäinen inseminaatio. Clomeja söin kp 3-7 yksi pilleri per pv. Sen jälkeen 3 menopur piikkiä, ja tänään sit katotaan, mitä on tapahtunu. Saas nähdä, kyllä vähän jänskättää.
 
Terveisiä punktiosta!

Toimenpide kyllä sattu aikamoisesti, lääkkeitä sain kunnolla onneksi mies oli vierellä pitämässä kädestä kiinni.Lääkäri ja hoitaja olivat aivan ihania. Saaliina kuulemma 35 follikkelia joista 19 munasolua! Ja alunperin lääkäri sano että katotaan tuleeko sieltä kovinkaan montaa...

No mut nyt ei vielä tiedä miten sen hedelmöitymisen laita on...Joten jos eivät huomenna soita niin perjantaina on sitten alkion siirto! :D Innolla odottelen mitä huominen/perjantai tuo tullessaan!

Vointi on nyt hyvä.Varottelivat vaan hyperistä ja nyt pitäis juoda hirvittävästi, oon mä tänään saanu juotua 2,5l joten kyllä tää jo hyvässä vauhdissa on!

Ipu!Olikos sulla siirto tänään?
 
Onnea upeasta saaliista Alexandria!!

Muistan vieläkin oman "saaliin" toukokuulta: 28 ms kerättiin, 11 hedelmöittyi, yksi alkioista siirrettiin ja 4 jäi pakkaseen.
Nythän 8.9 tehty PAS, ja 2 alkiota jäi pakkaseen. <br><br>
 
Älä nyt Pietu vielään heitä hanskoja tiskiin.Odottele rauhassa (helpommin sanottu kuin tehty)Jostain luin että joku oli inssin jälkeen tehnyt negatestin ja viikkoa myöhemmin oli tullut plussa.Odotellaan... :) :whistle:
 
ipu
Tänään oli sitten siirto. 6 munasolua josta 5 hedelmöittyi, mutta vain kaksi selvisivät siirtoon saakka :ashamed: ja nekin kaksi olivat kuulemma aika huonossa kunnossa, fragmentoituneita. Ja mitään ei jäänyt pakastettavaksi.
Onko kukaan onnistunut tulemaan raskaaksi vähän huonommasta alkiosta?
Ja tietääkö kukaan miten pitkä tauko on pidettävä ennen kuin hoidot voi aloittaa taas alusta.

nyt on mieli kieltämättä vähän maassa, mutta pidän peukkuja että ehkä sieltä silti tulisi jotain..
 

Yhteistyössä