Syyskuun lapsettomuushoidot

Haleja ja jaksamista teille kaikille syyskuussa hoidoissa käyville ja kärsivällisyyttä kaikille piinailijoille...! Eikä saa hermostua, vaikkei tulisikaan IVF:stä isoa määrää munasoluja, juuri se yksi voi olla se vahva sisupussi, joka on päättänyt selvitä (näin meillä - vain yksi hedelmöitynyt munasolu saatiin aikanaan, ja siitä sai alkunsa poikamme). Ja siitä hoitokerrasta opittiin paljon lapsettomuutemme syistä. Tsemppiä ja jaksamista, sekä tietysti ennen kaikkea paljon plussia!
 
TKK
Tänään lääkärissä todettiin, että paraneminen on nyt lähtenyt hyvään vauhtiin, mutta tulee viemään aikaa. Näillä näkymin meillä PAS joulukuussa. Ehkä saamme ihanan joululahjan :)

Jään toistaiseksi taustalta jännäämään teidän muiden tilanteita. Kovasti onnea matkaan teille kaikille :hug:
 
Nyt ollaan sitten käyty alkionsiirrossa! :D Toivottavasti se myös tarraa kiinni! Niistä 19 munasolusta 9 oli kypsiä ja 8 hedelmöitty ja 4 jakaantu eli meille jäi nyt sitten pakkaseen 3kpl. Jos tää nyt ei onnaa niin sitten ei tarvitse heti käydä kaikkea samaa läpi kun on jo olemassa ne 3 pakkasessa!

Testipäivä on 27.9 joten sitä nyt odotellessa!Tulee piiiitkä 2 viikkoa...
 
eräs lapseton
hei,ekan kerran täällä kirjoittelen..meillä kävi niin että rakkuloita kasvoi vain 9 kpl joista 4 oli käyttökelpoisia 12.9.tehtyyn punktioon.Kun tän viikon perjantaina sitten piti olla siirto niin lääkäri soitti ja kertoi että operaatiota ei tehdä,sillä 3:ssa on havaittu epämuodostunutta kasvua ja se yksi joka oli näyttänyt lupaavalle,oli lakannut kasvamasta joten siihen sitten kariutui meidän toiveet tältä vuodelta.Yksityiskäynneille meillä ei ole varaa ja kunnallisella puolella on kuulemma 1 hoitokerta per vuos,joten mun ikäni huomioon ottaen(35)aika synkälle näyttää.Mulla on poistettu kohdun ulkoisen raskauden johdosta viime lokakuussa molemmat munanjohtimet eikä kehumista ole siinä toisessa munasarjassakaan..On kaikki työ pitää itsensä koossa kun annettiin alussa niin positiivisia ennakko-odotuksia lääkäreiden taholta,nyt en tiedä miten tässä taas pitäis ens kevääseen jaksaa odottaa,varsinkin kun päivääkään en tässä nuorru.Ennestään ei ole lapsia.Onneksi on rakastava aviomies ja koirat.Kanssasisarilleni toivon kaunista syksyn jatkoa ja VOIMIA!!Tämähän oli vasta eka hoito mutta vaikeetahan se on kun ei ole mahdollista yksityisiin hoitoihin...Syksyisin terveisin,N. :flower:
 
Olen pahoillani puolestasi!Toivottavasti asiat alkaa järjestymään.
Me ollaan myös hoidoissa kunnallisella puolella ja ei kyllä ole ollu mitään puhetta sellasseesta että yksi hoito kerta per vuosi...Hoitaja sano mulle punktion jälkeen että jos tällä kertaa ei tärppää niin sitten on yks kuukausi taukoa (jotta elimistö toipuu) ja sitten jatketaan!

Kannattaa varmistaa onko asia oikeasti niin ettette pääsisi uudestaan vielä tämän vuoden puolella.Mulla on ollu sellanen käsitys että kunnallisella puolella saa yrittää kolmesti ja niihin lukeutuu pas:t eli yksi hoitokerta olisi että koko pakkanen tyhjäksi jne.?Oikaiskaa ihmeessä jos olen väärässä! ;)

Oma napa: nythän on kyseessä vasta eka piinapäivä...mutta vatsa on ollu eilis illasta asti arka.Ei varsinaisesti kipeä vaan sen oloinen että sitä tarvii kannatella ja välillä vihloo.Pelottaa vaan että miten käy kun luulin että tässä ei oireita olis vielä pitkään aikaan ja sen takia tää epätietoisuus on niin kaameaa...Onko muilla vatsa ollu missä kunnossa?Vai onko tää vaan psykologista... :\| <br><br>
 
TKK
Pietu: Tuhrua voikin tulla. Jos on rusehtavaa, niin ei pitäisi olla mitään hätää.

Alexandria: Sulla voi olla vielä arkuutta vatsalla siitä punktiosta, joten älä vielä hätäänny.

Eräs lapseton: Kunnallisella puolella kuuluu saada 3 hoitokertaa, joka (kuten Alexandria mainitsi) tarkoittaa sitä, että yksi hoitokerta on ivf+passit ja vasta uusi ivf on toinen hoitokerta. En ole koskaan kuullut, että kuuluisi vain 1 hoitokerta/vuosi - kuulostaa tosi omituiselta. En sitten tiedä voiko kunnat tuollaisia itse määrittää, mutta pääkaupunkiseudulla ei ainakaan noin ole. Selvitä ihmeessä asia, ettette jää turhaan odottelemaan.

Voimia kaikille :hug: Nauttikaa ihanista alkusyksyn päivistä :heart:
 
Tänään on ollu jotenkin ahistava päivä taas.Itkettää ja ketuttaa kaikki asiat taivaan ja maan väliltä.Mitään alavatsajuilimisia ei ole tänään ollu..loppu ku seinään.3kg on tippunu paino tässä lähiviikkojen hermoiluissa. :/

Pietu!Miten on vuodon laita? onko tuhru jo loppunut?
 
eräs lapseton
Kiitos viesteistänne,Alexandria ja muut=)Tässä on nyt ollut jokunen hetki aikaa sulatella uutista ja kätilön kanssa ollessani juttusilla,sanoi että asia olisi tosiaan niin että kerta vuoteen,tosin en tiedä vielä kuinka monta yritystä sitten yhteensä saa kunnallisella puolella täälläpäin missä asumme.Meillä on tilanne se että kun ei jäänyt yhtään pakkaseen niin täytyy koko juttu aloittaa alusta. :headwall: Toki tiedän että tämä oli vasta ensimmäinen hoito ja moni varmasti ajattelee että hermoheikko tyyppi kun noin pienestä jo hyppii seinille=)mutta minkäs sitä tunteilleen voi..nyt pitää kuulemma odottaa vielä kahdesta neljään viikkoon ennekuin tutkivat mitä on tapahtunut ja sitten ottavat kirjeellä meihin yhteyttä miten ja milloin jatketaan,kuitenkin se on varmaa että menee ens vuoden puolelle.Huonoa tuuria ettemme asu pääkaupunkiseudulla enää,oltais siis päästy hetikohta hoitoihin uudestaan.Joko täällä on tosi paljon pareja jonossa hoitoihin tai sitten rahat on niin tiukassa ettei voi mitään,luultavasti molemmat.Vaikka kyllä niitä jonottajia siellä pääkaupungissakin taitaa olla ihan riittämiin...no,viisastumme kaikesta kunnes se kirje ja kutsu joskus laatikkoon tupsahtaa,ei vain tahtois jaksaa odottaa tätä pitkää talvea ja kevättä kunnes sitten ehkä aletaan taas...Jokatapauksessa se nyt taas tälläkertaa tästä vuodatuksesta ja seuraan mielenkiinnolla miten teillä muilla menee ja tsemppaan kovasti ja olen hengessä mukana :heart: Te täällä olette vähän niinkuin mun henkinen tuki,sillä jostain syystä mun niinsanotut ystävät on kaikki kadonneet kuin tuhka tuuleen ja kukaan ei kommentoi mitenkään näihin hoitoihin ja muuhun,hiljaisuus on käsinkosketeltava eikä esim.tekstiviesteihin tule mitään vastausta.En jaksa ymmärtää.Mutta nyt siis jatkan taas päivän kerrallaan ja tirautan aina välillä niin johan helpottaa!T.N
 
Hitsi, kun sitä aina pitää ajatella pahinta.. edelleen mieli maassa. Tänään tosin ei ole vielä tuhruillut kuin "haamun verran" siis meinaan, että just ja just erottaa, että jotain muuta kuin normivalkovuotoa.

Mistä tuo johtuu? Siis se, että tuhruilee? Meinaako se, että ei välttämättä ota kiinnittyäkseen vai mitä?!

Huomenna uusi aika polille.. oli tilanne mikä hyvänsä.
 
ipu
Pietu, olen myös kuullut että tuhruilu saattaa johtua myös kiinnittymisestä! eli älä vielä masennu ;)

pitää parin tunnin jälkeen lähteä työmatkalle, toivottavasti se saa ajatukset pois tästä piinailusta, kun ei voi olla ajattelematta niitä kahta siellä masussa....

alexandria, mullakin vihloi mahaa hoitojen jälkeen, eli se on varmaankin ihan normaalia

heippa, palaan taas parin päivän päästä
 
Pietulle hirveästi tsemppiä ja jaksamista! :hug: Eikös sulla huomenna ole testipäiväkin?Ja jos sul on lääkäri niin ainakin sitten selviää enemmin!

Eräs lapseton:tiedän tunteen kun ystävät kaikkoaa...Mä kerroin myös mun lähemmille ystäville (joista kuvittelin että pystytään puhumaan mitä vaan) hoidoista aikanaan ja sain aika kylmän vastaanoton.En odottanu mitään voivottelua jne. mut kylmällä tarkotan sitä että ne niinku sivuuttaa koko asian ihan kun sitä ei olis olemassakaan...Tuntuu tosi pahalta kun ei ole ystävää jolle puhua tunteistaan, kun ei viitsis miestäkään kaikilla asioilla vaivata ja välillä sitä kaipaa naisen mielipidettä!Kuitenkin sitten voidaan kaikista muista jutuista puhua näiden kavereiden kanssa...Onneks TE olette olemassa täällä palstalla ja takuu varmasti tiedätte miltä tuntuu!!

Suuret kiitokset KAIKILLE tuesta :D :D Ja kaikille nyt jaksamista odottelun kanssa, toivotaan että päivät menis nopeasti eteenpäin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2006 klo 19:35 Alexandria kirjoitti:
Pietulle hirveästi tsemppiä ja jaksamista! :hug: Eikös sulla huomenna ole testipäiväkin?Ja jos sul on lääkäri niin ainakin sitten selviää enemmin!
Joo.. Huomenna vielä testi ja sit pitää soittaa polille. Aikaa ei vielä ole. Vissiin kertovat mitä tehdään huomenna... :(
 
Voi tätä odottelun tuskaa... Kävin tänään verikokeessa - huomenna siis pitäisi olla selvillä, kuinka meidän käy.. Ensimmäisestä PASista siis odottelen tuloksia. Toisaalta taas en oikein jaksa uskoa positiiviseen tulokseen, vaikka kuinka haluaisin. Varmaan takana on jotain itsesuojeluvaistoakin - ei sitten negan tullessa EHKÄ niin paljoa tympäse. Vaikka kyllähän se varmasti masentaa siltikin. Äh, ajatukset ovat sekavia. Odottavan aika on pitkä!!!
 
Soitin sinne polille. Pitää odotella keskiviikkoon ja sitten testata uudestaan. Jos vieläkin negaa niin on jätettävä Lugesteronit pois. Voivat kuulema aiheuttaa menkkojen poisjääntiä... Ei yhtään kiva asia, kun muutenkin ongelmia ollut kierron kanssa :(
 
Voi mahdotonta kun tällä palstalla on ollut paljon actionia mimmeillä.. Olen seuraillut takavasemmalta ja päätin nyt informoida meidän tilanteesta. Eli huomenna olisi siirto kello 13:00. Mulla on maha kuralla jo nyt.. Meidän ensimmäinen pas. Vihdoin viimein.
Tsemppiä teille kaikille.
Pietu: pidän sinulle peukut ja varpaat pystyssä!
Piinailijat: voimia, rutkasti voimia! Ja voimakkaita plussatuulia!
Isot halaukset kaikille! :hug:
 
Miten Pietu testin kanssa kävi?Täällä oon jännänny sun puolestas! :hug:

Itseltäni onhävinny vatsakivut mistä en sitten tiedä onko se hyvä vai huono luulisin et hyvä.Nyt on menossa pp5 joten viikko täsä vielä pitäisi kärvistellä saas nähdä jaksanko odottaa verikokeeseen asti testausta...

Miten muilla menee piinailu ja muutenkin?
 
pp1 menossa enkä malttais odottaa... ;) Ollaan vielä kaiken lisäks isännän kanssa talokauppoja tekemässä, yritetään vauhdilla etsiä uutta kotia kun vanha taitaa "mennä alta". Säpinää riittää. Saapahan muuta ajateltavaa.
Tsemppihaleja kaikille!
 
Mä loikkasin tästä pinosta tuonne lokakuun ivf:n puolelle kun suunnittelukäynti siirtyi viikolle 39.

Joku kyseli onnistumisista huonommilla alkoilla.. Meillä ensimmäisen IVF:n punktion tuloksena oli 9 munasolua, joista vain 4 hedelmöittyi. Tosin niistäkin vain kaksi olivat siirtokelpoisia, 3-luokkaa. Molemmat siirrettiin samalla kertaa ja toinen onneksi tarrasi kiinni ja hyvin pysyi matkassa sen yhdeksän kuukautta. =)
Meille ei jäänyt mitään pakkaseen ja nyt ollaankin siis aloittelemassa pian uutta hoitorupeamaa.

Voimia kaikille ja oikein paljon plussasäteitä! :wave:
 

Yhteistyössä