Syyskuun lapsettomuushoidot

TKK
Mulla perjantaina lääkäri, jolloin selviää milloin irrotuspiikkiä pistellään ja kuinka pitkään jatkan Gonal-f:n piikitystä. Ens viikolla pitäisi olla punktio ja siirto. Vähän jo jännittää :p
 
Jippijaijee =) Ihmeellistä että tälläkertaa iloitsee siitä kun menkat alkoi!Maanantaina yhteisaika miehen kanssa lääkärillä, ilmeisesti saan piikit kotiin?!Pari viikkoa ja sitten olisi näillä näkymin inseminaatio.Maanantaina saan tietää lisää. =) Hyvää viikonloppua kaikille ja toivotaan että tämän ketjun lopussa saamme myös positiivisia tuloksia paljon :flower: :hug: Jaksamista kaikille.
 
TKK
Perjantain ultrassa "palluroita" oli varsinainen läjä, mutta suurin osa pieniä. Labratuloksien myötä punktio siirtyi maanantailta tiistaille ja täytyy toivoa, että mahdollisimman moni munasolu ehtii kypsyä siihen mennessä.

Tänään on irrotuspiikin piikitys - olen jo aivan kypsä piikittämiseen, joten onneksi loppuu tältä erää tähän. Olo on aika turvonnut ja jonkin verran munasarjoja jomottaa, joten myös punktiota odotan, jotta pääsen olotilasta eroon :)

Toivottavasti tosiaan saadaan tähänkin ketjuun paljon plussia. Jaksamista ja onnea matkaan kaikille!
 
ipu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 14:26 Alexandria kirjoitti:
Tänään oli lääkäri ja kaikki oli alakerrassa niin kuin pitääkin.Huomenna alotan Puregonilla piikityksen ja 4.9. on verikokeet ja 8.9 ultra, jossa sit arvioidaan koska olis mahdollinen punktio ja siirto.

Mulla näyttää olevai IHAN sama aikataulu kuin sulla Alexandria, kävin tänään verikokeissa ja perjantaina meen ultraan. Tämä on meidänkin ensimmäinen IVF, eli samassa veneessä ollaan :).

Tähän mennessä mullakaan ei ole ollut mitään huomattavia sivuvaikutuksia, paitsi että tänään on munasarjoja alkanut särkeä. Onko tämä ihan tavallista, tietääkö kukaan?? vai onko tämä nyt sitten ensimmäinen oire hyperstimulaatiosta :$
 
Tänään sitten aloitin puregonilla piikitykset.Pe ultraan ja ens viikolla inssi. =) Jotenkin vaan olo on semmonen että "jaa-a, näiköhän tälläkään kertaa onnistaa,epäilen" :\| Mut pitää toivoa.Mite teillä muilla työn puolesta ootte saaneet järjestettyä lääkäri käynnit?Itse olen juuri vaihtanut uuteen työpaikkaan...ja sieltä on todella vaikea noin vain lähteä lääkäri käynneille koska meillä päin käynteihin menee n.3h :/ ja olen semmoisessa paikassa töissä etten voi ottaa tuuraajaa töilleni.Vaikeaa on mutta pitää yrittää aina jotenkin sumplia :whistle: :x Ilmottelehan Pietu sitten tuottiko sinulle inssi tulosta.Oliko se eka inssi sinullakin?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 21:58 VIP1 kirjoitti:
Joo siis lukihäirä...kirjoitit (Pietu) juuri edellä että "eka inssi takana" :LOL: :snotty:
Joo :D Eka oli ;) Maha on aika herkkänä ollut siitä asti, kun sen Pregnylin pistin. Jokaiseen tärskyynkin reagoi :( Lugesteronit aloitin tänä aamuna ja niitä pitäisi nyt 2 vkoa käyttää. Sen jälkeen katsellaan mikä on jatko..

Vitsi, kun en malttaisi odottaa, että voisi testata... heh.
 
Ipu!

Kun meillä on näin sama aikataulukin niin oireetkin on näköjään samanmoiset...Mulla ei oo tosiaan ollut kummempia oireita edes Puregonista mut eilen alko jo jomottelemaan munasarjojen kohdalla.Tänään sama juttu jatkuu eli luulisin kans et kyseessä on normaali oire.Toivottavasti se merkkais sitä että nyt olis sitten tulossa paljon hyviä soluja!!

Muuten olo on hyvä ja innolla odotan perjantain ultraa! :)

Pietu!Koska sulla on testi päivä?Pidetään peukkuja täällä kovasti!!
 
TKK
ON: Punktio nyt takana. Ei ollut kovin mukavaa, mutta ei myöskään niin kamalaa kuin pelkäsin. Munasoluja saatiin aika satsi eli 39kpl, mutta torstaina selviää kuinka moni oli kypsiä ja saatiin hedelmöitettyä. Eiköhän niitäkin ihan tarpeeksi tule.

Tsemppiä kaikille! :hug: Mielenkiinnolla käyn lukemassa missä muut menevät.
 
ipu
onnea matkaan TKK, ainakin niitä tuli paljon :)

Alexandria, missä käyt hoidoissa? Itse käyn naistenklinikalla.
tänään tuntuukin jo paremmalta = jomottaa vähemmän. toivon vain että vatsa ei turpoa hoidoista paljon, sillä pitäis viikonloppuna mahtua juhlavaatteisiin kun on kaverin häät :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 11:31 Alexandria kirjoitti:
Pietu!Koska sulla on testi päivä?Pidetään peukkuja täällä kovasti!!
Pari viikkoa sanoivat, että odotella ja syödä lugesteroneja :) Toisin sanoen 18.9. vissiin kertoo jo varmaa :whistle: En varmaan uskalla ennen tuota testata.. 18. päivä on siis kp 29...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 22:29 ipu kirjoitti:
onnea matkaan TKK, ainakin niitä tuli paljon :)

Alexandria, missä käyt hoidoissa? Itse käyn naistenklinikalla.
tänään tuntuukin jo paremmalta = jomottaa vähemmän. toivon vain että vatsa ei turpoa hoidoista paljon, sillä pitäis viikonloppuna mahtua juhlavaatteisiin kun on kaverin häät :heart:
Sama tarina meillä jatkuu!Elikkäs mäkin käyn Naistenklinikalla...Varmaankin ollaan sitten tietämättä nähtykin! :D Ihanaa häät!Mä itse tykkään häistä kamalasti ne on aina niin onnellisia tapahtumia.Toivottavasti tulee nätti keli!

Vointi on täällä ihan hyvä välillä tuntuu vihlaisuja vatsalla mutta ei sen kummempia.

Pietu!No loppujen lopuks 18 päivään ei oo pitkä matka vaikkakin se tällä hetkellä varmasti tuntuu siltä!

TKK:lle onnea suuresta saaliista!Toivottavasti moni nyt sitten hedelmöittyis ja saisitte toivotun tuloksen! :D
 
TKK
Kiitos onnitteluista :heart:

Olo ei kuitenkaan ole kuin voittajalla, vaan olen aika huonovointinen ja hyperin vaara on tuolla määrällä läsnä. Ohjeena oli juoda paljon (2-3l/päivä). Epävarmaa oli myöskin siirretäänkö huomenna alkiota - riippuu huomisesta olotilasta.

Jeps, tiedän, että kaikkien meidän mielissä nämä asiat pyörivät varmasti päällimmäisenä, mutta muistakaa välillä myös irrottautua näistä jutuista ja nauttia ihan muista jutuista, kuten ipu viikonlopun häistä. Voimia! :hug:
 
neeta
Ipu ja Alexandria, mäkin olen käynyt nkl:lla hoidoissa, joista "saaliina" kaksi lasta :). Hyvä paikka on.

TKK: toivottavasti pääsette siirtoon. Mulla oli kans samankaltainen tilanne ICSI:ssä, ja lievästä hyperistä huolimatta suostuivat siirtämään yhden alkion, ja se ex alkio on nyt 6 v:). Olen kuullut että lievä hyperi jopa parantais raskauden alkamismahdollisuuksia..

Clomit on syöty ja odottelen ens viikon alun ultraa (ja sitten toivottavasti loppuviikon inssiä). Hirveät sivuvaikutukset mulla taas. Toivottavasti en syönyt näitä turhaan.
 
Pietu!
Tuliko sulla mitään sivuoireita kun pistelit puregonia?Tai mitään tuntemuksia?Minulla on ollut ihan normaali olo...vielä ois 2 päivää pistelyä ja sit ultra.Saa nähä miltä näyttää,toivotaan että hyvältä :D Sanottiinko sulle sillon mitään että puregonia pitää pistää joka päivä samaan kellon aikaan?Silleenhän se vissii pitäs pistellä mut toka päivänä ja siitä eteen päin oon pistelly 3h aikasemmin mitä eka päivänä. :whistle:

Menis nyt päivät nopeemmin...ei jaksa odottaa.Kauan muuten kesti koko inssi toimenpide sairaalassa?Eikusta taas odottamaan...pysytään tutkalla =) :wave:
 
TKK
Olotila ei ole kovin mahtava :( Alkionsiirto jäi tänään tekemättä, koska elimistö käy edelleen hyperin takia kierroksilla. Kipuja on aika laajalti vatsan alueella, nestettä löytyi munuaisten luota, munarakkuloita oli edelleen kehittynyt muutama punktion jälkeen. Tosin tässä tilassa en olisi kovin vastaanottavainen siirrolle ollutkaan, kun tuntuu, että pääasia olisi nyt saada itsensä kuntoon.

Punktiossa tyhjennettiin siis 55 munarakkulaa, joista löytyi 39 munasolua ja näistä 6kpl saatiin tänään pakkaseen asti, mutta niistäkin vain 3kpl on 4-soluisia. No, parempi tämä kuin ei mitään :)

Parempaa onnea teille muille :heart:
 

Yhteistyössä