SYYSKUISET 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RIKSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RIKSU

Vieras
SYYSKUISTEN LA:T
01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi, (P)
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen, TYTTÖ, syntyi 24.8.2006
03.9. Outi, Toinen lapsi,
04.9. Mella 34v, Esikoinen
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS *poika syntyi 1.9, 3480g, 51cm
06.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS, POIKA syntyi 19.8.2006
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri , POIKA syntyi 3.9, 49cm, 3315kg
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS (T) TYTTÖ syntyi 9.9, 50cm ja 3520g
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS (T), POIKA syntyi 27.8.2006
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS (P)
14.9. Manna66, 40v, Toinen lapsi, KOS, POIKA syntyi 6.9., 3155 g ja 49 cm
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS (T)
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
17.9. Jonna_85, OYS
18.9. myy, 28v, Esikoinen, PHKS (T)/ Tyttö syntyi 1.9.2006
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS, TYTTÖ syntyi 02.08.06
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen, (P)
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
24.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
26.9. Tanja, Esikoinen
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
29.9. maaria 31, Kolmas lapsi

tässäpä olisi uutta ketjua, kun edelliseen oli tullut jo niin paljon viestejä..

tänään oli neuvola, painoarvio n.3877g, pissa puhdas, verenpaine hyvä, mutta istukkaan oli tullut kalkkeumaa enemmän. joku tuossa kyseli, mitä se oikein tarkoittaa ja olen itse sen ymmärtänyt niin, että jos kalkkeumaa on paljon, niin lapsen hapen ja ravinnonsaanti saattaa vaikeutua. Joten liikeseuranta on silloin erityisen tärkeää! ja sitten ultrattaessa totesi, että saatetaan synnytyksessä sanoa, että on vesikives, mutta sille ei tehdä mitään ainakaan ennen ensimmäistä ikävuotta jolloin on yleensä hävinnyt itsestään. Painoa oli tullut itselle +200 grammaa, kun vielä viime viikolla oli tullut 1200g lisää :) onneksi kuitenkin vähän hidastunut tuo painon tulo. sydän löi n.140 kertaa minuutissa.

Ei edelleenkään oireita tulevasta synnytyksestä. supistuksia ei tule eikä muutenkaan kolottele tuota jalkaa lukuunottamatta, tuntuu että saisi olla jalat koko ajan kattoa kohti :)

Riksu 40+3

Heipat taas!

Mitenkäs ne neuvolassa arvioi tuon istukan kalkkeuman? Eikös se koko möykky tai ainakin napanuora heikkene automaattisesti kun alkaa tämä aika tulla täyteen.

Mulle annettiin kanssa beibin painoarvio 3.8-3.9 kg luokkaa mikä sai mut kyllä hätkähtämään. Sehän on hirveän iso jo...ja jos menee vielä yli. kiva kuitenkin että Riksu on samoissa lukemissa..helpottaa heti huomattavasti.

Mutta muuten tämä päivä menee näköjään samoissa uomissa kuin edeltäjätkin, ei mitään muutosta. Ei edes niitä supistuksia. Huomenna olisi minun eräpäiväni.´

voimia kaikille!

Tuon istukan kalkkeuman huomaa kyllä jopa itsekin ultrasta. se on sellasta valkosta pistettä täynnä, tai kellä enemmän ja kellä vähemmän, mutta mulla se oli kuitenkin lisääntynyt huomattavasti. siksi käskivät tarkkailla liikkeitä, että varmasti tuntuu.. jos on hiljasta, niin heti soitto neuvolaan, jotta voidaan siellä tarkastaa mikä on tilanne.

riksu 40+3

Laitanpa tänne tämän viestin kun epähuomiossa menin vanhaan ketjuun kirjoittelemaan...

Moi.

Viime yönä oli taas sellaista selän ja mahan jomotusta, että luulin käskyn jo käyvän; mutta ei. Sain hyvin nukuttua vaikka olikin kipuja.

Flunssani tuli sitten takaisin ja olin taas pari päivää huonona. Nyt olen ottanut oikein viimeisen päälle lunkisti, että paranisi pois ja paranemaan päin taas ollaankin.
On ilmeisesti ihan kunnon flunssabuumi menossa ja joka tosiaan kestää pitkään. Mäkin tässä jo puoltoistaviikkoa sairastanut.

Tosiaan sitä odottaa malttamattomana synnytykseen lähtemistä mutta heti kun tulee kipeempiä tuntemuksia, niin epämiellyttävä pelkomörkö hiipii sen myötä kans esiin. Lievä paniikki siis...
Huomaan vakuuttelevani itseäni useampaan otteeseen päivässä, että pystyn tähän ja selviän tästä jne. Helpottaa kai se vähän.

En vieläkään tiedä mitä kivunlievitystä haluaisin. Haluaisi tietenkin selvitä mahdollisimman vähillä lääkityksillä, ettei tulisi mitään komplikaatioita mutta vaikeahan se on arvuutella missä oma sietoraja menee. Olen kyllä pitänyt omaa kipukynnystäni ihan kiitettävän korkeana; nyt jos joskus se päästään sitten todistamaan olenko niin sissi kuin kuvittelen...=)
Todennäköisesti en...

T.Frisse 39+6 sekä kohta ylikypsä Rusina

Tervehdys! Tänää kävästii tutustumassa synnytys sairaalaan,kylläpä se vaikutti mukavalta :)
Onko kellään negatiivista veriryhmää? Ajattelin vaan ku itelläni on.
Hyviä vointeja! :)

masu-asukki+tuleva äippä-81

Moikka!
Oliko meille syyskuisille perustettu tuonne vauvanhoito-puolelle vielä omaa palstaa? Päivät menee kyllä niin hujauksessa, että hyvä kun ehtii käydä päivän päätteeksi netissä vilkaisemassa. Niin taitaa olla muillakin, jotka ovat vaavin kainaloonsa saaneet. Mutta eiköhän jossain vaiheessa tasaannu tämä vauva-arki hiukan ja voidaan alkaa jutskailemaan tuolla vauvanhoito-osastolla :)
Tänään kävimme minun työpaikalla vilauttamassa vauvaa ja entisessä neuvolassa kävimme myös näyttämässä millainen paketti meille putkahti
;)
Nyt täytyis varmaan syödä vähän itsekin jotain niin jaksaa taas ruokkia pikkuistakin! t. myy

Mites teilla synnyttaneilla, miten pian limatulpan tulon jalkeen synnytys alkoi kaynnistya? Luulen, etta minulla irtoaa limatulppaa aina vessakaynneilla. Tanaan kavin laakarilla, kohdunsuu on 3 senttia auki mutta supistuksia en ole tuntenut, en ainakaan mitaan saannollista tai kivuliasta, sita samaa mahan kovettumista aina silloin talloin. Laskettuun aikaan olisi aikaa 8 paivaa ja laakari arvioi ehdottomasti, etta vauvamme tulee ennen aikojaan. Nyt siis jannittelen milloin pitaisi alyta lahtea sairaalaan, jotta ehtisi saada kivunlievitystakin. Luin sen syyskuulaisen neiti hatahousun kertomuksen, itketti ilosta mutta en mina halua/uskalla kotona synnyttaa.

Hyvia vointeja kaikille!

"Huomenta", tulipas taas nukuttua... Mä oon 3 viimeistä yötä nukkunut lähes kellon ympäri! Mitä nyt heräilen sängyssä tämän tästä, supistus tulee joka kerta kun käännän kylkeäni.

Eilen illalla oltiin miehen kanssa vielä parin kilometrin mittaisella iltakävelyllä ja se sai ensinnäkin Untamon liikuskelemaan masussa ihan mukavasti ja toiseksi mulla oli yöllä jo pari kipeääkin supistusta, ajattelin, että no nytkö tää alkaa, mutta pah, aamua kohti laimenivat ja nyt ei mitään! Tosin en kelloon katsonutkaan, millä välein niitä tuli. Ehkä olen nukkunut parikin tuntia niiden välissä.

Lumikille onnea uuteen raskauteen! Toivottavasti pääsette tällä kertaa näille meidän viikoille asti!

Vauvanhoito-palstalla ei taida vielä syykuisille olla omaa pinoa. Pitäis keksiä joku hyvä nimi meille. Vuosi sitten synnyttäneillä on nimenä jokin Syystuhinat tms. Laittaisko sinne aluksi vain "Syysmammat -06"?

Tämmöisiä tarinoita keskiviikkona. Huomenna olis mulla vimppa neuvola, siitä eteenpäin pitääkin sitten mennä Kättärille yliaikakontrolliin. Mitähän siellä ekalla kerralla tehdään, jos ei heti aleta käynnistellä?

Terkuin
Rizzu & Untamo rv 40+4

Minne on kaikki syyskuulaiset joutuneet, kun on näin hiljasta? ei kaikki voi ainakaan synnyttämässä olla ;)

No eipäs ole tännekään mitään uutta, muutama hullu supistus tullut, mutta siinä se. odottelua, odottelua...

Riksu 40+5

Moi.

Mä taas siivoilin siinä toivossa, että jotain alkaisi tapahtumaan, kävin myös kahdesti lenkillä. Tuntuu vain, että flunssani aina vain siitä pahenee eikä mitään muuta. Taas kun on tukkoisempi olo...=(

Vuokrasimme meille väliaikaisen asunnon, johon "muutamme" heti kun vauva syntyy tai mahdollisesti jopa aiemminkin.
sain tarpeekseni tästä remonttipölystä ja jatkuvasta liasta ja hälinästä. Ei tänne voi pientä vauvaa tuoda, joten parempi näin, että mä lähden kunnes
talo on edes jollakin mallilla.

Alkaa jo hieman turhauttamaan tämä odottaminen.Millä ihmeen keinolla sitä ylläpitäisi positiivista asennetta, eikä vaivu epätoivoon...?
Kauheaa möyrintää taapero kyllä pitää mahassa mutta ei älyä painaa lähtölaskentanappia...

Frisse rv 40+1 ja Rusina

Huomenta!

Täälläpä on ollut hiljaista. Kaikilla on ilmeisesti lähtölaskenta mielessä ja jotain tekemistä. Niin ja onnea kaikille vaavin saaneille jos en ole huomannut onnittella!

Meillä oli viimeinen neuvola eilen ennen leikkausta. Mulla on nyt ollut aikas paljon supistuksia ym.. tuntemuksia joten katsellaan pysynkö yhtenä vielä torstaihin asti. Neuvolassa ei ollut taaskaan mitään ihmeitä. Verenpaine oli vähän kohollaan vaikka olen välttänyt salmiakkiakin ettei lopussa tulis niin paljon turvotusta. Leikkauksen jälkeen jalat on meinaan pikkuisen turvoksissa. Voisi kuvailla niitä haloiksi. Nilkkoja ei meinaan tunnista niistä pökkelöistä(näin ainakin viimeksi). Turvotustakin on ihan kiitettävästi mutta paino oli laskenut. En oikeen ymmärrä tuota yhtälöä mutta ei se haittaakaan kun on tuota vararavintoa ihan kiitettävästi muutenkin.

Meillä esikoinen on mahassa kiinni kokoajan ja kysyy ett milloin vaavi syntyy? Saas nähdä millainen mustasukkaisuuskohtaus tulee kun hän tajuaa ett ei se oo aina niin kivaa kun hän kuvittelee?

Nyt tarttee lähtee ruokakauppaan mutt hyvää viikonloppua kaikille!

T. Johanna + vaavi rv 38+?

Juu kylläs se lähtölaskenta on varmasti itsekullakin mielessä.. Mä olisin ainakin jo ihan valmis lähtee sairaalaan tositoimiin..

Just oli neuvola. En oo koko raskauden aikana tarttenu rautaa kun hb ollu aina hyvä, yli 120. Nyt oli 114 ja määräsi rautaa loppuajaksi. Jotenki tuntuu turhalta? mutta kaipa se hyvä sitte on. Sanoi vielä että se auttaa maidon nousuun? kun hb siis vähän korkeampi. Vauva on hyvin kiinnittynyt alas. Kun sanoin että lääkäri näki ultrassa maanantana sitä kalkkeutumaa istukassa, niin terkka sano että se on yleensä myös merkki siitä että vauva on valmis syntymään.
Supistuksia täälläkin on jo päivittäin. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Johanna: en muista oletko aikasemmin kirjottanut asiasta, mutta saako kysyä miksi on suunniteltu leikkaus?

Riksulle ja Frisselle zemppiä ja voimia, voin kuvitella miltä tuo odottaminen tuossa vaiheessa tuntuu, kun nyt on jo ihan kypsä tähän olotilaan!
Eiköhän ne tajua sieltä kohta tulla haistelemaan ulkomaailmaa! :)
F

Perjantaita. Ensinnäkin Emmalle kiitos tsempeistä! Ja Frisselle tsemppiä väliaika-asunnon kanssa, parempi kuitenkin vauvalle puhtoisempi ympäristö, vaikka tuommoinen väliaikainen muutto käy varmasti vähän hermolle.

Täällä ollaan edelleen yhdessä palassa, tosin jotain edistymistäkin on tapahtunut. Kipeitä supistuksia tulee pitkin päivää ja etenkin pitkin yötä, nyt viimeiset 3 yötä ovat olleet aika "kipakkoja", mutta ei vaan tarpeeksi tiheästi niitä tule. Sen sijaan limatulppaa irtoaa nyt vauhdikkaasti, lima on semmoista kirkasta, jossa on veriviiruja mukana, yhä enenevässä määrin, yes. Eilen olin kaupungilla 4 tuntia shoppaamassa ja yhtäkkiä housuihin lorahti jotain, sitä limaa siis. Luulin jo, että lapsivettä, mut ei kuitenkaa.

Mä varailin äsken yliaikakontrolliajan äippäpolille, se olis tiistaina puoliltapäivin. Toivottavasti ei kuitenkaa sinne asti tarvi mennä, vaan tää tulis ihan itestään. Pitää taas kokeilla niitä S:iä. Nyt vois jo olla jotain tehoakin niillä, kun supistuksiakin tulee.

Mulle tulee päivittäin noin 2 kyselyä sukulaisilta/kavereilta, että joko jo. Lähinnä huvittaa, niitä taitaa jännittää jopa enemmän kuin mua!

Uskaltaiskohan sitä vielä tänään kampaajalle? Jos menis tsekkaamaan, onko aikoja ilman ajanvarausta, tuohon Hairstoreen ajattelin mennä. Mulla olis netistä etsitty yks hyvä väri, mutta ku meillä on vain mustavalkoinen laserprintteri, niin milläs mä niille värin selitän? Ehkä pitää vain selostaa.

Vauvarikasta viikonloppua meille kaikille!
T. Rizzu & Untamo rv 40+6

Heipsan kaikille!
Kyselin siit et onko kellää negatiivista veriryhmää..? Ja onkos kellää kokemusta napakorusta raskauden aikana?
Nyt taijan lähtee koiran kaa vähän ulkoilemaan :)
Laskettu aika on 30.9.
Jaxamisia kaikille!

masu-asukki+tuleva äippä-81

Yhdessä palassa olen minäkin edelleen. Mulla on kans noita yöllisiä suppareita mut eivätpä ole vielä mitään sen kummempaa saaneet aikaiseksi. Eli ei muuta kuin odotusta odotuksen perään :)

Fern + Sintti rv 38 + 4

juu odotellaan. Siitä tuleekin kohta todella riemullista. Mulla menossa myös 40+2, vaikka tuo laskettuaikani tuolla listalla onkin eri. Eli en ole sitä muuttanut vaikka ilmeisesti jossain tarkastuksessa alussa vaihtuikin.

Mutta täällä voidaan ihan kohtuullisesti. Pientä flunssaa yrittää hiipata nenään ja kurkkuun, mutta mitään mikä enteilisi synnytystä..sellaista ei tapahdu.

Tosin kiva se on silti miettiä että josko sittenkin viikonlopun aikana jotain tapahtuisi. Mene ja tiedä. Nyt on ollut muutenkin melko hiljaista. Taisi olla tuo syyskuun alun poppoo ainoat jotka starttasivat etuajassa ja me muut sitten ei. Kaipa se sieltä joskus tulee. pelottaa vaan että kuinka paljon se ennättää tässä kalkkiviivoilla vielä kasvamaan.

hyviä viikonloppuja ja yritetään nyt joku saada jotain aikaiseksi, jookosta!

Emma: Mulla on edellinen synnytys kestänyt 34,5 h kun meni lapsivedet. Sitt tytsi ei kuiteskaan laskeutunut kokoaikana vaikka yrittivät mitä. Kun paikat menivät kiinnipäin niin sitt vasta sektioon.
Muutenkin mulla sattu tosi pohjanoteeraus koko synnytys eli olen pelkopolin kautta saanut leikkausajan koska en suostu menemään synnytyssaliin.
Olin 2 v kipeä synnytyksen jälkeen enkä halua toista kertaa samaa. Se ei siis ollut välttämättä synnytyksen vika. Kroppani vaan sai jonkun shokin ilmeisesti. En siis halua yrittää toista kertaa.

T. Johanna

Hei.

Ei se muutto niin vaikea ole, kun siirrymme vain paikasta toiseen. Siellä kun on kalusteet ja kaikki omistajan takaa. Kävi niin hyvä tuuri, että löytyi sellainen asunto ja omistaja jolle sopi kuukauden kahden alivuokraus.

Mulla oli viime yönä aikasta kipeitä suppareita ja nytkin on pitkin päivää niitä välillä tullut. Sovin tässä kuitenkin saunaillasta ystävän luona (kotona kun ei sitä saunaa vieläkään ole)jospa se vähän pistäis potkua tähän masuun. Jos vaikka lasillisen punkkuakin uskaltautuisi juomaan.
(siitä pitkään haaveilleena...).

Napakorun mä otin pois melkein heti kun maha alkoi kasvamaan, koska alkoi kutittamaan ja punoittamaan. Mutta tiedän kyllä ihmisiä, jotka ovat pitäneet sen paikoillaan koko raskauden ajan, ihmettelen vain että miten ovat siinä onnistuneet...

Mutta tosiaan kyllä meistä joku saisi taaperon nyt viikonloppuna saattaa maailmaan, ei auta kuin jännityksellä odottaa kuka pääsee punnaamaan ;).

Viikonloppuja kaikille.

T.Frisse rv 40+2 ja Rusina

Varhaisia huomenia!

Täällä pohdiskelen yksin että lähteäkö vaiko eikö. Mies nukkuu sikeästi yhä, en ole vielä tohtinut herättää.
Heräsin neljältä siihen että jotain tulvahti minusta sänkyyn. Kun menin vessaan huomasin että limatulppa irtosi. Mutta ei mitään sen enempää. Se, että oliko mut herättänyt lapsiveden tulvahdus, en nyt tiedä. Ainakin jonkin verran enemmän se on kuin mitä nämä aiemman "lirahdukset" mutta.... suurin osa on joka tapauksessa vielä kohdussa.

supistuksia ei ollut, mutta noin vartin päästä kaikesta alkoi supistukset. Ei mitään kovin pahoja. Juuri sellaisia pieniä menkkakipuja. Niitä tulee noin 3-4 minuutin välein. siis toisen supparin alusta toisen supparin alkuun.

Soittelin synnärille ja ei sieltä ihan tarkkaa vastausta saanut. tule tarkistukselle jos epäilyttää. No joo, mutta kun on ollu niin paljon juttua että sinne singahdetaan ihan turhaan, niin ajattelin hetken odotella että josko se loppuosakin lapsivedestä menisi. Näitä suppareita kyllä kärsii täällä kotona ottaa vastaan. Tosin selvähän se että nekin pahenee tässä ajanmittaan.

tein tuossa vielä evästä ja ajattelin itse huitaista vielä hiukan viiliä ja sellaista kevyttä helposti sulavaa, jos sattuu käymään niin että tarttee OIKEESTI lähteä.

Tällaisia tunnelmia täältä Varsinais-suomesta klo 4:52

Kovasti onnea matkaan Piritalle ja paljon supistuksia! Toivotaan että pääsit jo tositoimiin ja kaikki menee varmasti hyvin!

Täällä on taas nukuttu viiemeset yöt tosi katkonaisesti. Jotenki sitä on vaan pystyssä niin paljon parempi olla. makuuasennossa huippaa..
ja nyt kun niitä voimia olis muuten aikaa kerätä ja nukkua!
Muuten samaa rataa, vauvan liikkeet muuttunut oikein sellasiks jättiläismuljahduksiksi! tuntuu että vatsanahka repee välillä kun joku polvi tai peppu tunkee niin että kädellä saa melkei otteen! Huvittavaa ja hellyyttävää!

Jos lähtis sitte kauppaan ja illalla juustokakun tekoon..Miehellä synttäripäivä huomenna ja anoppila tulossa huomenna kylään. On kyllä upea ilma ulkona! mies lähdössä merelle kalaa, mutta mä sanoin itteni irti siitä hommasta jo alkuviikosta. ei oo ihan kiva eikä ehkä kauheen turvallistakaan pomppia siellä aalloissa tässä vaiheessa vaikka muuten merellä tykkäänki olla!

Viikonloppuja!

Taitaa olla Pirita seuraavaksi lähtövuorossa :) kuulostaa kyllä lupaavalta..

itsellä pyörähti tänään 41 viikko käyntiin ilman mitään oireita. tiistaina olisi neuvola, yliaikakontrollia aletaan vasta sitten suunnittelemaan, alkaa vain itseä hermostuttamaan, sillä jos se lapsen paino +200g viikossa pitää paikkansa, niin vauva on jo NYT yli nelikiloinen! eikö se olis parempi käynnistää vähän aiemmin, että pystyy synnyttämään luonnollisesti josta parantuukin paljon nopeampaa, kuin että odotellaan viimeseen asti ja joudutaan tekemään sektio...?!?