Syötättekö te tosiaan lapsillenne vain luomua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelensuuresti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelensuuresti

Vieras
Ja mitä, jos saan kysyä? Tuosta alempana olevasta jogurtti ketjusta tuli vain mieleeni. Olen huomannut, että oikeastaan ihan sama, mitä täältä kysyy, siis ruokaan liittyen, niin kaikki on pahasta. Mitä jogurttia te sitten syötätte, kun tuntuu, että mitään ei saa syöttää. Tavallistakaan ei, kun on liikaa sokeria. Maustamatonta?? Kauanko lapsi sitäkään jaksaa syödä, kun ei millekkään maistu??

Entäs sitten leivät? Kaikki on liika suolaisia?

Kaikilla kun ei vain ole varaa ostaa luomutuotteita. Ja olenpa senkin huomannut, että pienillä paikkakunnilla ei edes niin hyvin ole mahdollisuutta ostaa luomua, kun niitä ei kaupoissa pahemmin ole.

Ihan lyhyesti, ja ytimekkäästi, mitä te lapsillenne syötätte??

Minä ajattelen sen niin, että jos haluan kasvattaa esim. kukkia, niin enkö silloin halua pitää sen penkin siistinä kaikista rikkaruohoista, roskista ja myrkyistä? Samaa ajatusta vois käyttää lapsen kasvatuksessa. Lapselle tarjotaan vaan puhdasta ja aitoa ruokaa, ei mitään teollista mössöruokaa jota en suostuisi itsekään syömään. Ja tuohon jogurttiasiaan kommenttina: miksi ihmeessä pitäisi syöttää lapselle jotain sokeripommijogurtteja kun on tarjolla paljon parempia vaihtoehtoja?

Leivän tekeminen itse maksaa niin paljon vähemmän kuin valmiina kaupasta ostamalla, isovanhemmilta saa marjoja luomuna suoraan pensaasta tai itse keräämällä metsästä. Samoin mehut, ei siis mitään funlighteja! Sanokaa mitä sanotte, näin teen minä.

Alkuperäinen kirjoittaja lyhyesti:
Meillä syödään lähes kaikkea mitä kaupasta löytyy.Eika ole varaa ostaa luomuja ym.Ihan normaalituotteita,kaikkine sokereineen ja suolineen.

Kuin myös. Ja siksi en tulekaan pätemään tänne ruokaketjuihin, koska meillä ei itse suolisteta sitä nautaa, sikaa tai lammasta tai ei omin käsin lypsetä niitä maitotuotteita joita käytetään. Kotimaista suositaan, mahdollisimman puhdasta ostetaan ja 80% teen kaikki ruoat ja leivon itse. En suostu siltikään kantamaan huonoa omaatuntoa niistä valmisjogurteista mitkä ostan ja lapsilleni, sekä omille että hoito, syötän.

Alkuperäinen kirjoittaja luomua joo:
Minä ajattelen sen niin, että jos haluan kasvattaa esim. kukkia, niin enkö silloin halua pitää sen penkin siistinä kaikista rikkaruohoista, roskista ja myrkyistä? Samaa ajatusta vois käyttää lapsen kasvatuksessa. Lapselle tarjotaan vaan puhdasta ja aitoa ruokaa, ei mitään teollista mössöruokaa jota en suostuisi itsekään syömään. Ja tuohon jogurttiasiaan kommenttina: miksi ihmeessä pitäisi syöttää lapselle jotain sokeripommijogurtteja kun on tarjolla paljon parempia vaihtoehtoja?

Leivän tekeminen itse maksaa niin paljon vähemmän kuin valmiina kaupasta ostamalla, isovanhemmilta saa marjoja luomuna suoraan pensaasta tai itse keräämällä metsästä. Samoin mehut, ei siis mitään funlighteja! Sanokaa mitä sanotte, näin teen minä.

No joo, eikä siinä mitään väärää ole... Mutta, mitä se sitten on se teollinen mössöruoka??? Monesti täältä saa lukea, että kaupan marinadissa olevat lihatkin on paskaa, ja epäterveellistä. Kerrotko lyhyesti, mikä kaikki on teollista mössöä mielestäsi?

Hieno homma. Siinä koulussa, jossa itse olen töissä ei luomusta ole tietoakaan. Höh :(

Budjetin mukaan on pakko mennä...

Mutta lähiruokaa ja luomua aina mahdollisuuksien mukaan. Joskus on pakko tinkiä: mieluummin vatsat täyteen, kuin vain vähän pelkkää luomua.

Teollista mössöä = kaupan einekset (lihapullat, pihvit, pizzat, lihapiirakat yms. valmisruoat ) jotka on valmistettu teollisesti suurissa tuotantolaitoksissa. Usein näissä ei ole ravintosisältö lähellekään kotona tehdyn veroista ja niitä on rikastettu kaiken maailman pahoilla lisäaineilla, joiden vaikutuksista ei ole tutkittua tietoa.

Meillä on menty niin, että annetaan lapselle (1 vuotta) mahdollisimman pitkälti maustamatonta jogurttia, jossa seassa on hedelmäsosetta, hedelmiä tai pakkasesta marjoja, yleensä haetaan anoppilasta, kun meillä niin pieni pakastin. Mutta silloin tällöin olen antanut maustettuja jogurtteja.

Meillä tyttö juo vain ja ainoastaan luomumaitoa, mitään muuta tuskin koskaan tulen edes antamaan.

Entäs sit viilit, siis ihan tavalliset, valion viilit??? Onko ne hyviä?

Kyllähän sitä viiliä vois ittekki tehdä jos jaksaisi, mutta eiköhän oo paljon parempi antaa sitä kaupan viiliä kuin sitä kaupan jogurttia. Siis jos nyt puhutaan tavallisesta viilistä eikä mistään viiliksistä.

Teollista mössöä = kaupan einekset (lihapullat, pihvit, pizzat, lihapiirakat yms. valmisruoat ) jotka on valmistettu teollisesti suurissa tuotantolaitoksissa. Usein näissä ei ole ravintosisältö lähellekään kotona tehdyn veroista ja niitä on rikastettu kaiken maailman pahoilla lisäaineilla, joiden vaikutuksista ei ole tutkittua tietoa.

Joo, ei meilläkään syödä mitään noista! Joskus mies saattaa ostaa jonkun pizzan tms. mut minä en juuri koskaan syö, koska en edes tykkää niistä. Lapselle ei tulis pieneen mieleenkään syöttää niitä. Mutta nyt olikin kyse lähinnä siitä, että onko sitten luomu ainoa terveellinen vaihtehto, vai hyväksytäänkö ihan atrian ja snellmannin jauhelihat. Entäs sit ne valmismarinoidut lihat?

Kyllähän sitä viiliä vois ittekki tehdä jos jaksaisi, mutta eiköhän oo paljon parempi antaa sitä kaupan viiliä kuin sitä kaupan jogurttia. Siis jos nyt puhutaan tavallisesta viilistä eikä mistään viiliksistä.

Joo, viiliksiä ei oo ostettu koskaan. Mut eli sä sanot, että kaupan viili, normaali maustamaton viili, on epäterveellistä? Tai siis ainakin, että viilikin pitäs tehdä itse? Miten se tehdään muuten, kun en ole koskaan moisesta kuullut...

Yhteistyössä