Syksyn passaajat:)

Kiitokset onnitteluista :)

Kyllä sinä tuut tästä kierrosta perässä sinunhan on pakko, ei tässä oo vaihtoehtoja :p
Ensimäinen on tulossa joo, sikshän tämä jännittää vielä enemmän ja kun ei enää ihan mikään teinityttökään ole:$
 
Kiitos onnitteluista Azure:)
Ensimmäinen, hartaasti odotettu/toivottu lapsukainen on tulonpäällä. Voi niitä onnen kyyneleitä jos/kun synnytykseen asti päästään ja saa vauvelin syliinsä.

Minullakin oli ultra kp12 ja silloin sovittiin siirtopäivä, joka mulla alunperin piti olla kp18, muuttui sit kp19 alkiosta johtuen. Tzemppiä Azure.

Joo minäkin bongasin laskurin vau-sivustolta ja 5+3 kaiketi menossa. Eikä vieläkään oireita, pläääh. Ehkä pitäis vaan olla tyytyväinen, mutkumutkumutku:)
 
Viimeksi muokattu:
Sama mutkumutku olo on täälläkin. Arvaa vaan onko joku taas pian apteekissa hakemassa apteekin omaa testiä että on edes vertailukohde:ashamed: Nyt kun mulla on kaikki testit ollu eri merkkisiä niin ei pysty vertaamaan niin selkeesti onko plussa vahvistunu vai jämähtäny paikoilleen. Taaaaiii sit meen terveyskeskukseen mittauttamaan verestä, saa ainakin varmuuden. Tarviikohan siihenkin lääkärin lähetteen vai voikohan sitä marssia suoraan labraan?
 
Voi kun ihanaa teille molemmille <3 Muistan tuon niin hyvin kahden vuoden takaa.. Olimme toivoneet lasta silloin reilun kolme vuotta ja kun vauva sai alkunsa ivf:stä olin niin onnellinen ja samalla niin peloissaan ja huolissaan. Kaikkea hyvää teille!
 
Moikka. Mitäs täällä pyörineille kuuluu?

Azure, milloin pääset siirtoon?
Jenksula, onko ilmaantunut oireita jne...?

Minulla ei sitten niin mitään oireita:( Oikein väkisin yritän kehitellä itselleni jotain oireen tynkää, mutta ei auta sekään. Itseasiassa olo on oikeinkin virkeä. No näillä tuntemuksilla nyt mennään ekaan ultraan asti.
 
Heissun!

Eipä oo täälläkään mitään oireita sen enempää ilmaantunu. Se samainen tissien arkuus vaan. Välillä kyllä vähän vihlasee jos tekee äkkinäisi liikkeitä mutta kun mulla se on niiiiin normaalia muutenki. Tuo PCO pistää ainakin mulla vihlomaan muutenkin keskellä kiertookin. Mietin tuossa, että pitäiskö kävästä terveyskeskuksessa veritestissä mutta enpä taida. Huomenissa kun pääsen apteekkiin on kuitenkin pakko käydä hakemassa apteekin oma testi ja tehdä se, että saa edelliseen samaisen testin viivaan verrata :LOL::ashamed: kyseisellä testillä kun viiva oli vahva haamu. Vaikka toisaalta kai tää tissikipuilikin ois hävinny jos mitään ei tapahtuis :)
 
Hellou taas:)

Mäkin olen tehnyt jo 3 apteekin omaa raskaustestiä ja mulla on ollut ekasta testistä asti selkeä positiivinen ja siltikään en meinaa uskoa. Kysyin myös veritesti juttua, mutta täällä sanoivat ettei sitä oo tarvetta tehdä, koska raskaustesti on yhtä luotettava ja hcr arvo ei kuitenkaan vaikuta raskauden jatkumiseen tai ei jatkumiseen mitenkään. Joten ei edelleenkään muuta kuin odottelua. Onneksi edes hyvin hyvin pieniksi hetkiksi saa tämän asian pois mielestään. Yritän vaan ajatella että kyse on kuitenkin niiiiin luonnollisesta asiasta (vaikka siis hoidoilla saatu aikaan) että kaikki sujuu hyvin kun ei liikaa stressaa:)
 
Hei!
Mulla olis tulossa 3.IVF 1.PAS viikolla 41/42. :)
Pakkasessa on 4 "huurunenää" 2 oljessa ja minulle on tähän asti tehty vain 2 alkion siirtoja, joten mahdollisesti sellainen tulossa nytkin.
Viimeisimmästä hoidosta tulin raskaaksi, mutta oli tuulimuna. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 27.7.
Uuteen yritykseen toiveikkaampana kuin koskaan aikaisemmin. Toivoa sain siitä, että tulin raskaaksi, vaikka tuulimuna olikin. Tuohon saakka olin luullut, etten kykenisi tulemaan raskaaksi ollenkaan...
 
Sintu74:lle peukutusta siirtoon. Oli itsellekin tämä passin jälkeinen plussa kyllä helpotus, nyt tietää että ainakin voi raskautua :) Se on jo puolivoittoo ja antaa lisää puhtia seuraaviin kertoihin jos tämä vaikka kesken sattuu menemään.

(.) Piti sit testata. Sama testi kun eka ja melkeenpä sama kellon aikakin iltapäivästä ja nyt oli vahva plussa. Melkeen testiviivaakin vahvempi.
Mietin vaan, että kuinka tuollasessa tuulimunassa, vahvistuuko viiva siinäkin?
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Sintu74:lle peukutusta siirtoon. Oli itsellekin tämä passin jälkeinen plussa kyllä helpotus, nyt tietää että ainakin voi raskautua :) Se on jo puolivoittoo ja antaa lisää puhtia seuraaviin kertoihin jos tämä vaikka kesken sattuu menemään.

(.) Piti sit testata. Sama testi kun eka ja melkeenpä sama kellon aikakin iltapäivästä ja nyt oli vahva plussa. Melkeen testiviivaakin vahvempi.
Mietin vaan, että kuinka tuollasessa tuulimunassa, vahvistuuko viiva siinäkin?
Mulla tuo viiva tuulimunaraskaudessa kyllä vahvistu, mutta hitaasti...
Lopullinen tulos tuulimunasta todettiinkin veritesteillä... HCG-arvot olivat liian alhaisia päiviin verrattuna, eivätkä nousseet toivotulla tavalla.
 
Mulla oli viime kerran tuoresiirrossa (aikaisempiin hoitoihin poiketen) käytössä Primaspan 100mg ja Prednisolon 5mg. En sitten tiedä, tulinko raskaaksi juuri niiden ansiosta.
Myös tämänkertaisessa PAS:ssa käytän samoja lääkkeitä:
-Primaspanin 1 tbl/pv aloitin kp1 eli sunnuntaina.
-Prednisolonin aloitan ultrapäivänä eli ensiviikon tiistaina annoksella 4 tbl/pv siirtopäivään saakka, sitten jatkan annoksella 2 tbl/pv.
 
Sintu ehdottiko lääkärisi kortisonin ja primaspanin käyttöä vai ehdotitko itse? Siksi kyselen, koska itse kyselin omalta lääkäriltä tästä ja hän ei ainakaan vielä ollut innokas määrämään näitä.

Itse aloitan pas hoidon marraskuun puolivälissä eli alkion siirto tehdään joulukuun alkupuolella, joten taas odotellaan muutama viikko. No tämä odottaminen on ihan itsestä kiinni, kun varattiin etelän matka ja ei viitsi aloittaa hoitoa ennen sitä. Ehkä sitten levänneenä on taas uutta intoa ja toivota yritykseen :)
 
Sintu ehdottiko lääkärisi kortisonin ja primaspanin käyttöä vai ehdotitko itse? Siksi kyselen, koska itse kyselin omalta lääkäriltä tästä ja hän ei ainakaan vielä ollut innokas määrämään näitä.

Itse aloitan pas hoidon marraskuun puolivälissä eli alkion siirto tehdään joulukuun alkupuolella, joten taas odotellaan muutama viikko. No tämä odottaminen on ihan itsestä kiinni, kun varattiin etelän matka ja ei viitsi aloittaa hoitoa ennen sitä. Ehkä sitten levänneenä on taas uutta intoa ja toivota yritykseen :)
Väestöliiton lääkäri ehdotti kortisonia ja primaspania.
Kortisoni otettiin käyttöön siksi, että minulla endometrioosi ja kasvustoa saattaa olla myös kohdun limakalvolla, jolloin alkion kiinnittyminen on epätodennäköistä.
Kortisoni hillitsee endoa ja näinollen voi helpottaa kiinnittymistä.
Primaspania aloin käyttämään korkean hemoglobiinin vuoksi, joskus sekin voi olla syynä siihen ettei alkio kiinnity.
En sitten tiedä auttoivatko nämä 2 lääkettä viimeksi alkiota kiinnittymään, vaikka tuulimuna olikin... koskaan aiemmin ei ole ollut edes kiinnittymisyritystä. :)

Jokaisen hoidon aikana olen käyttänyt myös vehnänalkioöljyä teelusikallisen päivässä ja Multivita Raskaus & imetys-tabletteja. En ole pitänyt Multivitassa taukoa, vaikka IVF-hoidot ovatkin olleet tauolla, vaan olen syönyt säännöllisesti. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Sintulle tsemppiä pas siirtoon ja pahoitteluni tuulimunasta.

On tää jette piinaavaa aikaa, vielä reilu vko varhaisultraan, joka on siis ens vkon perjantaina. Ei edelleenkään oireilua lievän höntin olon lisäksi. Makea ei oikein maistu, mikä on perin omituista kaltaiselleni suklaa hiirelle:D

Mites Jenksulalla menee?
 
no en oikein tiiä miten menee :LOL: edelleen ei mitään oireita. Jotkut hajut vaan on normaalia voimakkaampia. Ja tämä päivä alko vähän niin ja näin. Vähän nippailee ja veskissä tuli papruun rusehtavaa. Tosin vaan sen verran että voi sanoo jotain tulleen... Kassellaan kassellaan kuinka tämä tästä etenee ja mihin suuntaan :)
 
Hei vaan kaikille!

Täällä myös yksi syksyn passaajista:heart: 2 alkiota siirretty 30.9 muhimaan, molemmat pakastettaessa olivat 4 soluisia ja olivat sulatuksen jälkeen jakautuneet 8 soluisiksi..Limakalvo 10 mm ja kaikki siis hyvin.

Taustaa hieman, ollaan molemmat miehen kanssa himppa alle 30 vee ja väestöliitolla hoidossa v. 2008 alkaen. Tehty 7 OI+IUI, yhden kerran ICSI (mitään ei saatu pakkaseen) ja nyt sitten kesäkuussa tehtiin IVF josta plussa, mutta suruksi meni kesken kuudennella viikolla. Nyt siis tästä kesäkuun IVF:stä passaillaan.

Olen tämän viikon ollut lomalla ja kahlannut läpi kaikki piinailu-palstat ja päätimpä nyt sitten rohkaistua itsekkin kirjoittelemaan, jospa täältä saisi sitä tärkeää vertaistukea jota ainakin mulla on vaikeaa löytää.
 
passarille tervetuloa ja jaksuja piinailuun. Se on kyllä oikeesti kiduttavaa aikaa. Jos on tämä raskaana olokin ilman oireita. Kokoajan vaan olo on normaaliakin normaalimpi. Tänään tosin vähän äklöttäny mutta voi johtua niskasta joka on ihan totaalisen tööt. Vielä pitäis yli viikko odotella ultraa :O montakohan testiä kerkeen vielä tehdä :ashamed: josko sitä nyt uskois kun raski tuon digitaalisen ostaa.

Kuis Tipsu?
 
Heipä hei taas!

Passarille tsemppiä piinailuun:) Yritä olla mietteimättä asiaa liikaa,hehheh helpommin sanottu kuin tehty...

Joo täällä alkaa kohtapuoliin rv7 ja olo on sellainen höntti edelleen. Varsinaista huonovointisuutta ei ole, mutta tosiaan suklaata ja kahvia ei tee mieli kuten yleensä. Ens perjantaina on mulla se ultrapv. Kyl jännittää niin paljon että voi ettien että.

Tiedän Jenksula että toi oireettomuus on piinaavaa. Minäkin odotan koko ajan että tulis oikein järkyttävän kamala olo. Mutkumutkumutku se ei vaan kaikille tule;)
 
Heips! Hammy ilmoittautuu takaisin mukaan, tänään liimattu ensimmäinen laastari, joten kaikella todennäköisyydellä pitäisi siirtoon asti päästä!

Onnea onnistuneille, toivottavasti liitymme joukkoonne mitä pikimmin ;)
 
Moi!

Onkos täällä kokeneitakin PASsaajia joukossa?

Mulla olis PAS haaveissa, yksi kierto mönkään mennyt, kun lääkkeenä käytetty clomeja. Oma kierto tooosi epäsäännöllinen ja ovista ei kuulu ei näy.
Ei myöskään clomien avulla. Lääkärin kans juttelin ja hän aikoi toista lääkitystä mietiskellä, vaan niinpä tuo oli edelleen clomeihin päätynyt.
Kysyisinkin, että jos clomeilla itsessään ei ovista saa aikaan, niin voiko siihen käyttää apuna esim. pregnyliä?
En perjantaina saanu ketään lapsettomuuspolilta kiinni, jotta olisin voinu kysellä eri lääkityksen perään tai tuosta pregnylistä.

Meillä on takana ICSI viimevuodelta ja tuloksena poika, nyt 10kk =)

Terveisin Jazzy, joka haaveilee toisesta lapsesta =)
 
Tsau..

Kyllähän sitä sitten kun testi on positiivinen jotenki odottaa sitä oireiden ilmaantumista. Kesäkuussa kun plussasin IVF hoidosta olin aivan ymmyrkäisenä ja peloissaan kun ei mitään oireita ollut ennen eikä jälkeen plussan. Paitsi, oli kyllä ennen plussaa järkyttävää päänsärkyä, se jäi jotenki mieleen kun ei semmosta hedaria ole koskaan ollu. Muistan kuinka sitä oikein toivo että alkas yrjöttään=)

Jazzy82 Eli jäikö sulle siitä ICSI hoidosta pakkaseen alkioita? Mullakaan ei oma ovis ole satavarma (itse asiassa yksi PAS peruttiin kun ei ovista sitten tullukkaan) joten nyt tehtiin lääkkeelliseen kiertoon käyttäen Progynovaa ja Lugesteronia, ja ne jatkuu edelleen. Tämä oli mulla eka PAS joten kovin ei kokemusta ole kertynyt. Tänään PP8 ja jälleen aamulla testattu nega herkällä testillä, mää olen aivan älytön testien kanssa, PAKKO testata..Hölmö minä!
 
Passari: Jäi alkioita pakkaseen. Oon ollu ymmärtävinäni, että Pas voidaan tehdä luonnolliseen kiertoon, jos oma kierto on säännöllinen ja ovuloi, silloin clomit käytössä ja jos taas kierto epäsäännöllinen ja ei ovuloi, niin joku muu lääkitys.

Sitä en oo ymmärtäny miks mulle on clomeja tarjoteltu kun ne ei kerran tehoa. Nyt menee noiden takia jo toinen kierto pieleen, jos ei ovulaatiota saa aikaan esim. jollakin siinä clomien rinnalla.
 
Huomenta!

Mulle pitäis varmaan tehdä apteekkiin sellainen osto-sopimus, jotten saisi kiertoa kohden hakea kuin yhden raskaustestin ja senkin vain yhdestä sovitusta apteekista, muutenhan mää hakisin niitä ympäri kaupunkia:cool: Näitähän sopimuksia olen kuullut tehtävän lääkkeiden väärinkäyttäjille..

NO, tänä aamuna testasin David harkällä liuskalla haamun / viivanpaikan? En ole saanut aikeisemmin näihin samanmerkkisiin testeihin muuta kuin puhtaan negan . Haamu / viivanpaikka tuli ihan testiajan sisällä mutta kun se testi on niin ohutkin etten saa selvää onko siinä väriä. NO, näppäränä tyttönä tein sitten uuden testin VEDESTÄ jotta näkisin tuleeko jälleen viivanpaikka, eipä tullut. Onko teillä kokemusta David herkästä testistä.. ARGH, Tässähän tulee hulluksi!

Jazzy82 En kyllä osaa sanoa noista lääkkeistä, tosin kyllähän inseissäkin käytetään esim Menopuria, mutta en tosiaan osaa sanoa. Ainahan sitä sanotaan että "kyllä lääkäri tietää", mutta toimintatapoja on monia ja on tärkeetä että potilalle hyvin perustellaan asiat, ettei tarvitse itsekseen miettiä niinku sun nyt..Toivottavasti saat asiaan selvyyden!
 
Passari: Jäi alkioita pakkaseen. Oon ollu ymmärtävinäni, että Pas voidaan tehdä luonnolliseen kiertoon, jos oma kierto on säännöllinen ja ovuloi, silloin clomit käytössä ja jos taas kierto epäsäännöllinen ja ei ovuloi, niin joku muu lääkitys.
Mulla on säännöllinen kierto ja ovuloin, eikä mulla kyllä ole ollu clomeja käytössä PAS:ssa. :)
 
passari: täällä mies jo sano ettei enää testejä ostella :D tuolla niitä on nyt kai 6 plussan jälkeen tehtyä :ashmed: kai se pitää tyytyä kohtaloon ja odottaa eka ultraan.
Jazzy82: tuohon en minäkään osaa sanoo mitään kun tehtiin lääkkeelliseen kiertoon.

(.) ei oireita edellenkään. Tai no jotain äklötyksiä toisinaan mut ei mitään ihmeellistä. Pitäis kai olla onnellinen MUTTA KUN...
 

Yhteistyössä