Syksyn passaajat:)

Lupu80 mikä siellä tilanne:) joko olet testaillut? minä kävin eilen kp 10 ultrassa ja siirto ois luultavasti ens viikon torstaina tai perjantaina. Kyselin josko ois jotain mitä vois kokeilla erillälailla ku tosiaan jo viis siirtoa ollut eikä minkäänlaista yritystä missään. Nyt sitte siirron jälkeen aloitan lugesteronin lisäksi myös minidisperinin ja sitten oli puhetta jostain alkion kuoren ohentamisesta?? Ja kaks alkiota ois siis tarkotus siirtää jos molemmat selviää sulatuksesta. Nyt vaan sitte ootellaan sitä ovis plussaa :)
 
Juu, testi viuhui ja superyllätyksenä näytti plussaa :) Ei tätä oikein tajua vielä, varsinkin kun olo suht ok (mitä nyt väsyttää ja alaselästä välillä ottaa). Epätodelline olo :) Pian veritestiin, toivotaan että näyttää hyviä lukuja. Paljon tsemppiä sinulle nannah, toivotaan että tästä siirrosta pamahtaa sinulle ihana joululahja plussan muodossa:)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Lupu80 Hurjan paljon onnea plussasta:heart: Millon sulla on se veritesti? Täällä pitäis huomenna alkaa tekemään LH-testejä. jos menee niin kuin aiemmissa kierroissa niin tiistaina sen pitäis sit olla positiivinen. Itekki tuossa laskeskelin että vähä ennen joulua selviää tämän siirron tulos ja mikäpä oliskaa sen ihanampi joululahja ku onnistuminen :)
 
nannah86, kiitos!:) Veritesti mulla jo oli (pp14) ja hcg-arvo oli yli 1000. Eli jotain pitäisi olla meneillään, mutta eipä tässä silti uskalla vielä helpotuksesta hengähtää, kun ei sitä tiedä jos jotain sattuu..
Pitäisi olla stressaamatta ja liikaa miettimättä, mutta se joka noin sanoo, ei oo tainnut itse koskaan plussata lapsettomuushoitojen jälkeen :) Tämä se vasta piinaavaa onkin, kun on päässyt jo näin pitkälle, mutta hoitoja läpikäyneenä elämän realiteetit on tullut hyvin selviksi ja pelko seuraavasta epäonnistumisesta on kokoajan läsnä. Varhaisultra onneksi jo reilun kahden viikon päästä, eli ei sen kauempaa tarvitse sitä odottaa. Mutta sitten alkaa taas seuraavan etapin jännittäminen, tätä tää on :)
Paljon tsemppiä sinne! :) Toivotaan että näyttää ensi viikolla plussaa ja muutaman viikon päästä siitä taas uudelleen :) Positiivista mieltä vaan yrittää pitää yllä!
 
  • Tykkää
Reactions: neulatyyny
Joo kyllähän se niin on että eka jännätään hoitojen onnistumista ja sitte onnistumisen jälkeen melkeimpä sinne synnytykseen asti :D no tänään piti mulla aloittaa ovulaatiotestien teko ja se oli positiivinen jo tänään (KP 13) vaikka yleensä mulla melkein aina kp 16. ja lääkärikin epäili ultran perusteella että ois tiistaina. No maanataina pitää soittaa sinne ja kysyä että kai tämä on ihan normaalia? Ja oli vielä clearbluen digitaalinen testi niin ei tarvinnu arpoa että onko positiivinen vai ei ku tuli se hymynaama :) eilen en siis edes testiä tehny mutta ajattelinki aamulla että vuodon perusteella ois tänään positiivinen. Maanantaita odotellessa siis ja katotaan mille päivälle siirto sitten sattuu. viikonloppuja kaikille :)
 
No niin eilen käyty kyytiin hakemassa kaksi kyytiläistä. Meinasi jo usko mennä että koko siirtoon päästään ku heräsin maanantai-tiistai välisenä yönä hirveään alaselkä kipuun ja vessassa käydessä tuli ihan kirkasta verta. Sanoin siitä ennen siirtoa ja lääkäri ultrasi että limakalvo kumminki oli hyvä ja nestettä ei näkynyt missään. Sen yön jälkeen ei vuotoa ole tullutkaan. Mikä lie. molempiian alkioihin tehtiin alkion kuoren avaus ja nyt oon eilen alottanu lugesteronin aamuin illoin 200mg ja minidisperiniä otan yhen päivässä. Eilinen päivä oli kyllä ehkä henkisesti raskain siirto ikinä. Itkeskelin vaan koko päivän että jos tämä ei nyt onnistu niin en jaksa enää. Tämä oli nyt kuudes siirto ja kynnys lähteä uuteen ivf hoitoon on korkeampi ku aikasemmin viimeksi sattuneen komplikaation takia. Pakkaseen meillä jäi 1 alkio mutta rahatilanne ei ihan heti anna periksi sitä sieltä käydä hakemassa. Näiden kahden alkion siirto oli kokonaisuudessaan melkein 1200e. No nyt ei auta ku laittaa sormet ja varpaat ristiin ja toivoa parasta :) jokos lupu80 sinulla on raskausoireita havaittavissa :)
 
  • Tykkää
Reactions: lupu80
Tsemppiä matkaan nannah86!

Itsellä ois viimeinen PAS edessä viikon päästä. Limakalvo saatiin tällä kertaa kasvamaan vähän paksummaksi, joten se nosti jo heti mun mielialaa kun on taas hitusen paremmat onnistumismahdollisuudet.

Mutta alkaa iskeä paniikki kyllä vähitellen. Mitä jos alkio ei selviäkään sulatuksesta, tai menettää paljon soluja niinkuin viime kertainen tapaus? Ja vaikka kaikki sujuisi siirtoon asti hyvin, niin mitä jos mun pää lahoaa siihen paikkaan kun labrasta soitetaan taas negatulos?

Mitä jos joudutaankin lähtemään seuraavaan IVF:ään? Miten mä kestän taas sen punktion? Ja ennen kaikkea toi nannankin miettimä: Mistä me revitään ne rahat?

Tän siirron jälkeen ollaan saatu upotettua vuodessa hoitoihin ja lääkkeisiin about 7000e. Jos tulosta ei tule, niin tuntuu väkisinkin siltä, että ois ollut sama vaikka lämmittää takka niillä rahoilla. Ois ollut edes hyötyä lämmityksessä :ashamed:
 
Joo kyllä hirvittää tuo rahan määrä mikä on näihin hoitoihin tämän reilun kahden vuoden aikana mennyt :( Nyt sitä varsinki miettii kun ei onnistumista ole, mutta sitten jos plussan joskus sais tikkuun unohtus ne tonnit mitkä on palanut sen saamiseen :) Meillä nyt selvisi sulatuksesa molemmat alkiot ja jatkoivat hyvin jakaantumista yön yli, vaikka sitä edellisellä kerralla jouduttiin sulattamaan toinen erä kun ensimmäisestä erästä kumpikaan ei selvinnyt että toivotaan jadekivi että alkiot olisivat siirokelpoisia ja niistä sitten tulisi se plussa. Siinä olisi sitte se maailman paras joululahja :) Ainaki itestä tuntuu että näitä hoitoja ei jaksais käydä ilman pienintäkään toivonkipinää siitä että jossain vaihessa se onnistuminen sattuis omalle kohdalle niin aina se pienikin toivominen tiputtaa niin korkealta hoidon epäonnistuessa:'(
 
nannah86 - kaks kyytiläistä, vaaaaau! Nyt vaan toivotaan että vähintäänkin yksi tarraa oikein kunnolla kiinni! :hug: Syötkö vitamiineja, foolihappoa? Eipä niillä tietenkään raskaudu, mutta kannattaa varmaan ottaa mukaan nuokin. Ja parin viikon sisään jo pääsee testailemaan, jännää!! =) Paaaaljon siis onnea ja plussatuulia, jadekivelle myös!!

Jotenkin jos jaksaa vain luottaa siihen ajatukseen, että lähes kaikki hoidoissa olevista saa kuitenkin loppujen lopuksi sen pikku nyytin. Mutta kyllä se vaan on niin epäreilua, että toiset joutuu maksamaan näistä hoidoista itsensä kipeäksi ja toiset saa vauveleita kuin plussapisteitä. Sitten kuuntelet niitä "hitto kun tärppäsi heti kun jätettiin ehkäisy" voivotteluja...

(.) Ei juurikaan oireita, vähän väsyttää ja vatsaa turvottaa. Ja pieni alakulo päällä, vaikka varovaisen onnellinen pitäisi olla. Mutta kai ne hormoonit vaan hyrrää ja jyllää ja sotkee päätä =) Mutta ehkä hoidoissa olleet eivät oikein osaa olla niin luottavaisia tulevan suhteen, mitä luomuraskautujat. Huolestuttaa hiukan, kun tänään pikkuhousunsuojassa pientä rusehtavaa.. no tiedä näistä. Varhaisultra muutaman vk:n päästä, että sitä odotellessa.. Aika piinaavaa se tämäkin. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Olen joissakin kierroissa syönyt tuota raskausvitamiinia, joten sitä oli tuolla kaapissa niin alotinpa sitte eilen vielä varmuuden vuoksi syömään niitäki :D Tämä parin viikon odottelu tuntuu aina niin pitkällä ja tunteet heittelee laidasta laitaan. Onneksi on paljo töitä nyt niin jospa ei ehtis ihan koko ajan miettiä että onkohan tämä onnistunut vai ei. Muistan omalta kohdalta tuon esikoisen kanssa että aika tuntu matelevan sinne varhaisultraan, mutta sitten vähä helpotti tuo huoli kun sai tietää että raskaus on oikeassa paikassa ja kun kuuli sen sydämensykkeen <3
 
jakekivi miten siellä? ootteko saanut kyytiläistä. Täällä menossa pp11 ja mieli tekis kovasti testailla ku oon lukenu että monella näkyny jo näinä päivinä testinä plussa. Mutta kun tietää että mitä suuremmalla todennäkösyydelllä sieltä tulis TAAS kerran nega niin jotenki vaan en halua nähä sitä. Maanantaina ajattelin testailla jos sinne asti pääsee ilman vuotoa, sillon on vasta iltavuoroon meno niin ehtii sitte jotenki koota ittesä ennen töihin menoa. Oireita ei oo suuntaan eikä toiseen.
 
Hei!

En ole aikoihin täällä palstalla ollut, takana on vaikea syksy. Tulin siis raskaaksi, ja saimme onneksemme odottaa kaksosia viikolle 9 saakka. Olimme paria viikkoa aiemmin nähneet kultamme ultrassa ja nähneet ja kuulleet pienet sydämmet. Maailma romahti sitten paria viikkoa myöhemmin kun elonmerkkejä ei enää kummaltakaan löytynyt. Jo toisen kerran jouduin toteamaan että plussa testissä ei todella ole vielä mikään tae onnistumisesta. Rikkinäisenä, toivotan teille kaikille kovasti onnea raskaalla polulla. Itse palaan hoitoihin ensi vuonna, kunhan mieli ja ruumis toipuvat. :heart::llä Passari
 
Eipä tarvinnut testailla. Lauantaina alkoivat jo menkkakivut alaselällä ja tuli ihan tippa verta. Nyt sitte tänä aamuna tuli verta jo reilummasti nyt sitte ihan kunnon vuotoa ja kipuja odotellessa että voi soittaa väestöliittoon ja kysellä jatkosta. Lugeja en enää tänään ottanut että varmaan jo huomenna alkaa vuoto kipujen kera. Pakkasessahan meillä ois 1 alkio, mutta saa nähä että selviiäkö se edes siirtoon. Jos ei niin sitte on kovassa mietinnässä jatko. Onko teillä muilla käytetty mitä lääkkeitä siirroissa. Meillä on joka kerta ollu hyvät/ hyvä alkio siirrossa, mutta ei vaan jostain syystä kiinnity. Nytkin yritettiin auttaa alkionkuoren avauksella ja disperinillä, ei näköjään ollu vaikutusta. Oisko jollain antaa vielä jotain vinkkejä? Jos alkio päästään siirtämään se ois sitte 7 siirto. Alkaa jo usko loppua :( Passari Olen niin pahoillani teidän puolesta ja lähetän kovasti jaksamisia sinne. Kyllä niin toivois kaikille meille hoidoissa käyneille sitä onnistumista, on tämä välillä niin raskasta :'(
 
Heippa jälleen. Aikaa on vierähtänyt tovi siitä kun olen täällä viimeksi pyörinyt. Olen tämän ketjun aloittanut viime syksynä ja ajattelin tulla kertomaan iloiset uutiseni. Elikkä Toukokuun 24 päivä meille syntyi iiiiihana poika PAS hoidon avulla :) Poika on terve ja hän on valloittanut sydämeni täysin. Onnea yritykseen kaikille hoitoja läpi käyville!!!
 

Yhteistyössä