Syksyn passaajat:)

Hei vaan!

Tänään aamulla jälleen tikutin David herkällä testilla haalean viivan, enkä enää voinut vastustaa kiusausta käyttää Clearblue digitestiä.. Ja se näytti RASKAANA 1-2:heart: Jotain on siis tapahtunut..Olo on pelokaan toiveikas, menisikö tällä kertaa hyvin? Nyt on DPO 13, ja piinapäivä 10.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Hienoa Passari, toivotaan että kaveri on tarrannu kunnolla kyytiin :)
Täällä jatketaan samaa rataa kun tähänkin asti. En vaan ymmärrä tätä mun aivastelua. Oon nyt kolme päivää aivastellu vaikka ja kuinka *atsuuuh*. EIlen taas tuli aamupäivä tuhnuttelua, se on näemmä aika tarkkaan viikonvälein toi tuhnutus ja kestää tosiaan sen aamupäivän.

*huoh* vielä yli viikko ar-ultraan
 
HEI PASSILAISET

Minulla edessa eka PAS tammikuussa...

Saanko kysya millaisia alkioita teilla on siirretty? Monipaivaisia ja monisoluisia jos tiedatte ja miten selvisivat sulatuksesta? Kiinnostaa kovasti, vaikka viela on aikaa omaan koitokseen..
 
moikka,

saisiko liittyä seuraan? Meillä oli tänään pas eli pp0 menossa. Jännää...

Taustasta sen verran että oon 33v ja ollaan selittämättömästi lapsettomia. Kotona on 1,5vuotias 1ivf;n tuoresiirrolla 04/10 syntynyt poika. Nyt koitettaisiin sitten saada pikkukakkonen =).

Meille kyytiin siirrettiin tänään 4soluinen alkio ja lääkäri totesi että nyt ei voida asiaan mitenkään enää itse vaikuttaa. Joko jatkaa jakautumistaan tai sitten ei. Normia elämää pitäisi viettää. Veritesti olisi sitten 24päivä. Ja nyt 21.10 saakka olisi tarkoitus käyttää iltaisin 1kpl Lugestron 200 tabuja.

Viimeks mulla, tuoresiirrossa siis, ne luget jatkui yli plussatestin ja nyt loppuu jo noin ajoissa.. miksiköhän? En huomannut kysyä siirron yhteydessä.

Mitenköhän sitä jakselee tän vajaa 2vkoa taas odotella lopputulosta... kääk.
 
Meillä sulatettiin kaksi priimaa alkiota jotka oli kaks päivää viljeltyjä (jos oikein muistan). Sulatuksesta selvisi toinen joka oli jakautunut hienosti kahdeksan soluiseksi ja oli kuulemma todella siistin näköinen. Siirtopäivänä oli siis kolmen päivän ikäinen(näin käsitin).
 
Ompa mukava kun porukkaa ilmestyy lisää piinailemaan:wave:
Dreamer74 meillä siirrettiin kaksi alkiota, molemmat 8 soluisia. Olivat sulatuksen jälkeen jakautuneet, kuulemma hyvä merkki (pakastettu 4 soluisina). Eli kolmen päivän ikäiset alkiot.

napsuneiti olen ainakin siinä käsityksessä että on vaikeaa ennustaa mikä alkioista jatkaa jakaantumistaan edelleen ja että heikommalta näyttävä alkio voi hyvinkin olla juuri se josta raskaus alkaa. Yritä sinäkin olla toiveikas vaikka piinapäivät ovatkin pitkät=)

Täällä olo on aivan hyvä, en ole enää tehnyt raskaustestejä. Soitin väestöliittoon kun olen onnistunut hukkaamaan reseptin, kehoittivat vielä testaamaan varsinaisena testipäivä eli 16 pvä, ja soittamaan vielä sitten heille. Nyt yritän vaan nauttia tästä hetkestä:heart:
 
Meidan kaikki alkiot pakastettiin 5:na paivana, eika mulla ole hajuakaan millaisia ne olivat. Olin niin tohkeissani tuoresiirrosta, etten tajunnut kysya mitaan. Mutta kai se sitten lahempana tata PASsia selviaa mita siella pakkasessa on.... Tammikuuhun on vaan niin pirun pitka aika.... :kieh:

taustaa: olen kahden viikon paasta 37 vee, mies 39 vee. Lapsettomuuden syyna lienee ika, plus miehella alhainen siittio luku. Ollaan oltu naimisissa vasta 3 vuotta maaliskuussa, ja koetettu lasta saada aikaiseksi 2 vuotta. Korkean ian takia hakeuduttiin hoitoon heti. Puolivuotta clomeja ja ajoitettu yhdynta, sitten 3 inssia joista kaikista nega ja nyt syyskuussa eka IVF josta vasta talla viikolla tuli negatiivinen tulos :'( Suru on siis viela tuoreessa muistissa, mutta PAS siis tammikuussa, ja sinne nyt katse.
 
Hei!
Mulla näky tämänpäiväisessä kontrolliultrassa (kp10) 11mm:n kokoinen johtofollikkeli ja lekuri sano et vois alkaa tekeen ovistestejä torstaina. Arveli oviksen tapahtuvan pe-la, saas nähä pitääkö paikkansa. :)

Ikäviä uutisia sen sijaan oli se, että ei ole yhtään varmaan pystytäänkö minulle enää tekemään uutta IVF-hoitoa alusta loppuun, jos ei näillä pakkasessa olevilla alkioilla tärppää.
Endometrioosi on tehnyt niin paljon tuhoja ja munasarjasta oli jo vaikea havaita follikkeleitakin endokasvuston takia.
Leikkauksestakaan ei ole apua, koska operaatio tulisi olemaan niin suuri että lopulta koko, jäljellä oleva oikea munasarjani jouduttaisiin poistamaan.

Nyt siis odotukset/ toiveet ovat korkealla näissä 4:ssä jäljellä olevassa "huurunenässä"... toivottavasti niillä tärppää... jahka ensin selviytyvät sulatuksesta...
 
Heissan vaan kaikille ja tervetuloa Napsuneiti, Dreamer ja Sintu:)

Meille jäi ISCI- hoidosta 3 alkiota pakkaseen. Kaksi samassa oljessa ollutta,päivänä 3 pakastettua ja yksi pitkään viljelty (5pv) alkio. Nyt siis syyskuussa tehtiin PAS siirto. Samassa oljessa olleet eivät selvinneet sulatuksesta. Mutta tämä 5 päivän alkio oli monisoluinen blastokysti, josta sitten positiivinen tulos:)

Aikas erilaisilla lääkemääräyksillä tässä mennään napsuneitiin verrattuna. Itse syön ekaan ultraan asti 3kpl zumenon ja törkin lugeja 3kpl 200mg per päivä.

Joo ja sitten olotilaan eli kyllä se yökkö on löytänyt tännekin tiensä:D Oksentanut en ole, mutta olo on täysin vetelä ja aikaansaamaton ja esim.kahvia ja suklaata en pysty enää edes miettimään, yök yök yök. Sitten on paha maku suussa, tars koko ajan syödä tai juoda jotain pientä, mutta kun ei maistu. Banaani ja muut hedelmät on mulle hyvä vaihtoehto. Sitten syön keittoja, koska mitään rasvaista/paistettua ei tee mieli.
 
Sintulle ja tietty muillekkin peukut pystyssä!!!

Mitenköhän tuo lugejen määrä perustuu / hlö.. tuoresiirrossa mullakin oli sillon luget 3krt päivässä. Vahvuutta en vaan muista enää. Ja nyt tosiaan luget loppuukin jo 21.10 kun veritesti on vasta 24.10..

Mutta kai se pitää luottaa siihen että ne lekurit tosiaan osaa asiansa ja tietää mitä tekee. Eihän se onnistuminen voi tosta olla kiinni kuitenkaan... kai... kääk... apuva...
 
Minäkin eilen ihmettelin tuota lääkemäärien erilaisuutta. Mullakin on ainakin ekaan ultraan 3xzumenon ja 3x200mg lugesteron päivässä. Sitä en tiedä jatkuuko lääkitys vielä pidempään. Lääkäri ainakin vihjas että jotku käyttää jopa sinne viikolle 12 asti.
sintu74: peukkuja oikein roppakaupalla.
dreamer74: äkkiä se tammikuu tulee vaikka sinne tuntuukin olevan ikusuus. Kohtahan tässä alkaa jo jouluhössöt :D
 
Hei vaan!

On kyllä paljon eroja lääkityksissä vaikka sama hoito on.. Mulla mennyt Progynova 2mg x3 ja Lugesteron 200 mg 2x2. Molemmat jatkuvat rv 11-12 asti, jos siis sinne asti päästään. Mutta, ymmärtääkseni on niin, että mikäli PAS on lääkkeellinen (eli omaa ovulaatiota ei tapahdu,munasolua ei irtoa eikä siten myöskään keltarauhasta muodostu) on hormoneja käytettävä sinne 10-12 rv saakka, muuten raskaus ei jatku koska oma elimistö ei vielä tuota hormoneja itse, vaan vasta myöhemmin. Ja kun PAS tehdään luonnon kiertoon, muodostuu keltarauhanen ovulaation seurauksena ja elimistön oma hormonituotanto käynnistyy, mutta pienellä määrällä lugeavaan tuetaan oman keltarauhasen toimintaa.

Sintu74 Toivotaan että nyt kaikki sujuu hyvin ja ois vähän onneakin mukana, kaikkihan on mahdollista.

Tipsu78 Aha, siellä on sitte oireet tullu päälle, kai siitäkin voi onnitella:)
 
^ Meidän lääkärin mukaan lääkkeellisessä PASsissa estrogeeni- ja progesteronilääkitys jatkuu rv8-9 asti, koska silloin istukka tuottaa jo tarpeeksi ko. hormoneja. Joten tosiaan taitaa olla aika paljon eroavaisuuksia näissä ohjeissa klinikka/lääkärikohtaisesti :O

--

Mäkin voisin ilmoittautua mukaan ketjuun, kun taustalla olen jo hetken lueskellut. Täytän pian 25v ja mies on 27v, lapsettomuutta pian takana neljä vuotta. Tutkimuksiin suunnattiin vasta vuosi sitten, ja sen jälkeen onkin tapahtunut tohinalla. Vuoden sisällä on siis toteutettu yksi OI, kaksi luomukiertoa seurannalla, kaksi inssiä, IVF/ICSI, ja piakkoin kaksi PASsia.

Selittämättömästi lapsettomia ollaan, vaikka miehellä kyllä on paljon päävikaisia siittiöitä ja mulla huono limakalvo. Kolme raskautta on kuitenkin alkanut luomusti (1 km ja 2 kemiallista), joten ei me kai ihan toivottomia tapauksia olla...


Ensimmäinen PAS päättyi negaan maanantaina, ja seuraavaan suunnataan heti kun vuoto suvaitsisi alkaa (hiivatin luget :kieh:). Estradot-laastareilla mennään tälläkin kertaa, joten jos edelliseen kiertoon voi verrata niin joskus kp19 paikkeilla ois siirto joka osunee marraskuun alkuun.
 
Ilmoittaudun mukaan. Eilen siireetiin yksi ainoa pakkaseessa oleva alkio
(2.luokka,4-soluinen) Lääkärin mielestä "nätti" alkio..?!
Aika matelee tietenkin..
Hoito on 3.ICSI -1. PAS.
Siittiöt ovat huippu-luokkaa, mutta munasolut usein ollut epäkypsiä.. lääkäri epäilee, että munasolut eivät "jostakin syystä" päästä siittiöitä sisään.
Testipäivä 23.10.11. Palaillaan.
 
Iltaa.. kiva saada enemmän kirjottelijoita pinoon =)
Kovasti onnea matkaan kaikille!

Meillä huomenna VASTA pp3.. voi miten tämä aika matelee.. Eilen tilasin herkkiä testejä 6kpl.. tuoresiirrossa en uskaltanut testiin pissiä lainkaan, odotin kiltisti veritestin tulosta. Nyt en oikein tiedä miten tehdä. Mieli tekisi pissiä jo päivää aiemmin kun veritesti on. Ihan siitä syystä että jos toisaan on nega niin sitten ei tartte sitä töissä kuulla. Eikö aika voisi kulua ihan hitusen nopeammin edes?
 
minä testasin apteekin omalla testillä jo kaks päivää aikasemmin kun olin niin varma negasta. Mut haamu tuli ja testejä kulu kun piti todistella asiaa todeks :)
Tipsu, mites ultra meni? Minua niiiiin jännittää sinun puolesta
(.) täällä aamupäivätuhnuilu on melkeenpä joka päivästä mut mitään kipuja siihen liittyen ei oo ilmaantunu. Nyt on taas niin 'lääkkeet pitää vuodon pois' olo. Mut voikohan se vielä tässä vaiheessakin olla niin kun kuitenkin raskaana on.
 
Saas nähdä bongaanko ovista ollenkaan tässä kierrossa...
Tiistaina oli kp10, jolloin alkoi olla jo ovislimaa. Tuona päivänä kävin kontrolliultrassa, jossa todettiin johtofollikkelin olevan kooltaan 11mm. Lääkäri pyysi aloittamaan ovistestien tekemisen eilen.
Eilisessä kp12 ja tämänpäiväisessä kp13 testissä haamut, eikä tämänpäiväinen haamu ollu yhtään vahvempi ku eilinen. Ovislimatkin ovat muuttuneet valkovuodoksi, jotenka...?
 
Voi että tätä ihmismieltä kun sitä ei osaa olla huolehtimatta.. Tein eilen testin (niin, munhan piti olla testaamatta..) ja sain digitaaliseen nyt vkot 2-3, eli hcg on noussut. Eilen oli siis dpo 16. Löydin netistä hcg pitoisuudet digitestin viikoille, ja sen mukaan se näyttää 2-3 vkoa kun hcg on yli 200. Eli voisin tästä päätellä että hcg oli eilen dpo 16 vähintään 200. Ihan hyvä mutta kun sitä kaipaa niiä kuulusia OIREITA: / Vaikka sitä kuinka tietää että kaikilla ei varsinkaan alussa oireita ole niin niitä kaipaa. Tietysti myös keskemnmeno pelottaa kun kesällä sellainen tuli.

Sintu74 tuo oviksen tikuttaminen on kans inhottavaa hommaa, aina saa vahata viivan tummuutta ja miettiä ettei ovis vaan ole livahtanu ohi. Oletko testannu digitaalisella testillä, oisko sillä helpompi?En tiedä, taitaa olla makuasia.

napsuneiti ne herkät testit on aika "julmia", mulla ainakin oli David herkässä testissä vasta tuskin havaittava haamu kun muut testit näytti jo kovasti plussaa. Että vaikka on herkkä niin haljut on viivat=)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
no voi piru. Niitä Davidin testejä tuli tänään postissa monen monta =). Mut on mylla myös prisman testejä 2kpl. Ja tietty sit pitää ostaa clearblue jos yhtään lupaavalta vaikuttaa. Mitenkäs aikasin te olette tuon testaamisuran aloitelleet?

Mulla on tänään dpo6 ja pp3, voi elämä kun aika menee hitaasti.
Ja huomenna pitäis jaksaa juhlimaan lähteä.. Meillä on vaan yöt olleet ihan tosi huonoja kiitos puhkeavien kulmahampaiden, ja yskän. Lisäksi vissiin luget tai joku muu (lue ilmavaivat) on tehneet mun masusta aivan järkyn pallon. Näytän todellakin siltä kun 5kk raskaana. Huoh. Päälle ei siis löydy mitään sopivaa.

Eli mun osalta taitaa juhlat olla vaan käväiseminen ja kotiin unille. Ei jaksa baariin kyllä millään. Mu ajattelin tänään kyllä, kun tuon poikasen saan unille, ottaa lasin viintä. IHan helpottaakseni tätä ketutusta. JOtenkin tänään taas ollut sellainen olo että voisko muka käydä niin hyvä tuuri että esikko sai alkunsa ekan ivf:n tuoresiirrosta ja nyt kakkonen sais ekasta passista.

Jospa huomenna olis vähän aurinkoisempi päivä tän rouvan päässä ;)
 
Iltaa kaikille ja tervetuloa Jadekivi ja 1nainen:)

Joo tänään iltapäivällä oli ar-ultra, päivät 7+5. Siellä se pieni sydän sykkii terhakkaana, lääkärin sanoja lainaten:) Kyl niin putosi iiiiso kivi omalta sydämeltä. Jospa mielikin vähän uskaltaisi jo rentoutua. Olotilaa ei auttaisi kovin valitella, mutta todettakoon vielä että olot pahenee päivä päivältä:D Alkuun kiukuttelin että kun ei oo oloja, niin äiti sanoi että älä sit valita kun ne olot tulee...enpä tietenkään, heh heh:D Tärkeintä siis todellakin että masussa voidaan hyvin, kyllä nämä olot sit jotenkin kestän. Mukavinta tässä on se että voi avomiestä pompotella mielin määrin;)

Passari, odottele rauhassa niitä oireita. Mullakin ne alkoi vasta 2vkoa positiivisen testin jälkeen.

Mukavaa Jenksula kun olet hengessä mukana. Samoin minä toivon sinulle kaikkea hyvää raskauden etenemisen suhteen. Kuten kaikille muillekin passaajille, rutkasti onnea matkaan:)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Eilen aamulla bongasin digitestillä ovisplussan ja silloin oli siis kp14.
Soittelin Väestöliittoon perjantaina, että mille päivälle sattuu siirto, jos plussaan oviksen viikonloppuna.
Nyt ku ovis sattu lauantaille, niin PAS on ilmeisesti tiistaina. :)
 
Sintu74 hyvältä kuulostaa! Nyt ei muuta kun peukut pystyyn siirtoon. Jospa joku neljästä kaverista ois just se oikee.

Tipsu78 voi että, olet saanu ihania uutisia ultarasta. Kun pääsis itekki pian katselemaan moista näkymää.:heart:

napsuneiti koita sinäkin pitää mieli positiivisena. Kyllä itseäkin ihmetyttää että kuinka voi olla että heti ekasta IVF tuli plussa (joka tosin meni kesken) ja nyt ekasta passista perään toinen plussa. Kun on näitä lapsettomuuden polkuja tarponut niin jo plussa testissä merkkaa älyttömän paljon, niinku tiedätte.

Täällä ei mitään erityistä voinnissa. Tänään oli klinikan antama virallinen testipäivä ja plussaahan se näyttää edelleen. Huomenna sitte soittelen väestöliittoon että mites nyt jatketaan. Yöt tulee nukuttua huonosti kun vaan ajatukset risteilee päässä, että onko kaikki hyvin ja jos on niin kuinka kauan. Tietänette tunteen: /
 
Sintulle onnea matkaan =)! Meillä oli kans ovisplussa la ja siirto ti. Pidetään peukkuja oikein urakalla!

Passari joo, nää olot vaihtelee ihan suunnattomasti. Tai siis tämän rouvan mieliala. Eilen illalla jotenkin tuli sellanen tunne että kyllä se onnistuu.. Mutta joo, tää on tälläistä tunteiden vuoristorataa. Kovin pohdin että koskahan noihin herkkiin Davideihin tosiaan uskaltais pisutella? Josko to iltana joka on sitten jo dpo12 ja pp9..? Oi, että sitä toivois sitä toista viivaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mutta meillä saattaa olla vielä yksi alkio pakkasessa.. oli tiistaina kolmisoluinen ja jäi viel viljelyyn. Jos selvisi hengissä pääsi uudelleen palelemaan -196asteeseen. Ja JOS tästä ei plussaa tule niin ensi kiertoon sitten koitettaisi siitä. JOS ei sekään onnaa niin alkuvuodesta varmaan uusi ivf kierros. Kovasti mä tuolle 1,5v aarteelle sitä sisarusta toivoisin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74

Yhteistyössä