Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Hei kaikki,

mahtuisiko vielä yksi kipakka Kipinä mukaan tähän syksyn hoitopinoon? :wave:

Meillä kyllä jo piinapäivät (pp 6) meneillään ja menasin, että olen / jatkan vain taustailevana lukijana, mutta päätinkin nyt sit kuitenkin toisin. Hormoonit... :D

Pikaiset taustat:

Ikää minulla 35v ja miehellä 36v. Ensimmäistä yritetty 3 vuotta eli syksystä 2006. Hoidot aloitettiin vuoden luomuyrittämisen jälkeen heti IVF:llä yksityisellä puolella (VL Hki). Alkusyy se, että miehen simpat ei kovinkaan huippulaatua. Olisivat kuulemma pesujen jälkeen periaatteessa riittäneet inseminaatioyrityksiin, mutta lääkärit päättivät säästää meidän hermoja ja siirryttiin suoraan IVF:ään. Hyvä näin.

Hormoonihoitoja on nyt sitten käyty yhteensä 4 kpl läpi. 4. siis menossa. Ongelmana se, että minä reagoin lääkkeisiin surkean huonosti. 3. kertaa kokeilty Puregonia, nyt mentii Menopurilla. Kaikilla kerroilla Synarella suihkeena ja se toiminut ok. 1. kerralla tulokset nykyiseen tilanteeseen verrattuna minun osaltani suhteellisen hyvät. Kasvattelin muistaakseni 8 rakkulaa, joista 6:ssa oli solu, mutta niistä hedelmöittyi IVF:llä vain yksi! Noh, se saatiin kyytiin, mutta tulos nega. Seuraava hoito mentiin nopealla kaavalla ja se meni ihan puihin! Rakkuloita kasvoi vain kaksi ja homma vedettiin inseminaatioksi - onneksi, koska tätä 4. hoitoa ei muuten enää olisi tehty. 3. hoidossa piikittelin sitten Puregon-hevoskuuria: 375 IU! Se kynä ei taida suurempaa annosta pystyä antamaankaan.... Tulos 4 rakkulaa, joista 2 kypsiä ja hedelmöittyivät ICSI:llä, mutta toisessa viallinen tuma ja kyytiin saatiin taas yksi alkio. Tulos nega. Sitten ymmärrettävästi pidettiinkin taukoa tämän vuodenalku ja kesä. Lääkärit meinasivat olla jo sitä mieltä, että meidän hoidot olivat sitten siinä. Meillä siis nyt HUS:in maksusiitoomus VL: oon. 1. hoito maksettiin itse, loput menneet tällä sitouuksella. Toiveestamme kuitenkin muuttivat mieltään ja lähtivät yrittämään kanssamme vielä yhtä (nyt sitten viimeistä ) hoitoa Menopurilla. Tulokset paraat tähän mennessä! Ensinnäkin ed. hoidoissa ongelmana se, että rakkulat olleet todella eri kokoisia. Aina yksi superiso ja muut tosi pieniä. Nyt tasakokoisempia ja rakkuloita oli 8 kpl, joista 6 kypsää solua ja kaikki hedelmöittyivät ICSI:llä. Koska punktio oli torstaina (1.10.) ja lauantaina (3.10.) ei voida VL:ssä pakastaa, niin 2 alkiota jätettiin odottelemaan lauantain siirtoa ja 3 kpl (2+1) laitettiin päivän "ikäisinä" perjantaina pakkaseen. Eli niiden jakautumista ei silloin vielä tiedetty, mutta kuulemma paras pakastustulos saadaan, kun alkiot pakastetaan 1.pvän "ikäisinä". En sitten tiedä sanoivatko näin vain lohduttaakseen meitä...?! :/ Kaksi jätettyä alkiota olivat kuulema sitten kauniita prima-alkioita. Aamun siirrossa toinen oli jakautunut jo 4 soluiseksi, toinen oli 2 soluinen, mutta oli kuulemma aikanen aamu siirrolle (la tekevät ne heti aamusta), että hyvinkin myöhempään siirtoon olisi ehkä ollut jo 4 soluinen. Eli mukaan lähti lauantaina Pupu ja Papu.

Nyt ollaan sitten vajaa viikko piinailtu ja olo ihan ok. Ei kummempia tuntemuksia. Jonkin verran väsymystä, mikä voi täysin johtua syksytä ja mun duuneista, sekä nännit hieman hellät, mut sekin voi johtua mistä vaan. Musta tuntuu, että nyt vasta alkaa tämä todellinen piina viikko, kun nyt alkioiden pitäisi kiinnittyä / pitäisi olla kiinnittyneitä tai sitten homma oli taas siinä. Onneksi jäi jotain pakkaseen, mutta jos nyt ei tärppää, niin odotukseni ovat entistäkin alhaisemmat. Varsin alhaiset ne ovat olleet nytkin, kun olen tätä hoitoa käynyt läpi hieman "pakkopullana". Tietenkin olen tyytyväinen, että tulokset ovat olleet meidän historiaan nähden hyvät, mutta 3. hoidon ja etenkin niiden huonojen tulosten jälkeen petyin tosi pahasti ja kaipa tämä on jotain itsesuojeluvaistoa. Olemme jo käyneet ensimmäisessä adoptioneuvonnassa, jota jatkamme tämän hoidon päätyttyä, jos tulos on nega. Eli katseet kyllä jo myös pitkälti siinä vaihtoehdossa. Tietenkin, jos tämä hoito ei tuota tulosta, tulee se olemaan taas iso pettymys, mutta ei romahduttava (kait), koska olemme siihen varautuneet.

Teidän vertaistuki täällä palstalla on ollut todella tärkeä vaikka en itse aiemmin täällä ole aktiivisena ollutkaa. Varsinkin viime hoitojen jälkeen, viime vuoden lopulla ja tämän vuoden alussa, kävin palstalla taustailemassa lähes päivittäin ja se todella auttoi minua pahimman pettymyksen yli ja siirtämään katseen tulevaisuuteen sekä mahdolliseen adoptioon. Tietenkin tämä viimeinen oljenkorsi oli käytettävä ja katsottava, että ei sitten tarvitse myöhemmin jossitella. Tämä ehkä olikin paljon paksumpi korsi, mitä osasin olettaa. Ensi lauantaina sitten tiedetään kestikö se vai katksesiko taasen kerran. Mulla siis testi päivä la 17.10.

Perjantaiterkuin, Kipinä

p.s. lisäisikö joku, joka osaa listoja päivittää myös minun tietoni listalle. Kiitos ja ihanaa viikonloppua! =)

*muoks* OHO! tulipas tekstiä! toivottavasti joku jaksaa lukea.... :LOL:
 
Hei vaan kaikille tässä ringissä oleville! Mä olen ollut kesän yrittäjäringissä aiemmin, mutta kun meni se negaks, tulin tänne katsastamaan miten täällä menee!

Kipinälle haluaisin vastata, että ymmärrän hyvin angstisi, ei ole helppoa nämä vika päivät ennen testiä!
Sen verran mun taustoista, että meillä oli ekaks kolme inssiä, miehellä hienot siittiöt, muttei vaan tärpännyt. Vauvaa haluttu jo viisi vuotta ja yksi keskenmeno luomuna vuoden yrittämisen jälkeen, Aina sitä vaan jotenkin uskoi, että kyllä se raskaus siitä alkaa kun oli alkanut aikaisemminkin, mutta ei.
Joten kesällä tehtiin eka ivf VL:lla lyhyen kaavan mukaan, saatiin pakkaseen 9 alkiota ja yksi siirto tuoreelta, mikä meni siis negags. Nyt sitten muutama välikuukausi ja viikko sitten torstaina toka siirto, eli testipäiväksi tulee ensi torstai 15.10. Ja ja taas on alkanut tihkuttaa....
...viimeksi alkoi ruskeahko vuoto 10 päivänä, nyt jo neljä päivää siirron jälkeen pientä tiputtelua, mutta mulla luget käytössä, ja kuulemma aivan normaalia, mutta aina sitä stressaa, että taasko tämä :headwall:

Mutta hienoa Kipinä, että olette jaksaneet näinkin pitkälle ja vielä ajatella adoptiotakin, meille se vaihtoehto on tosi vieras ja kait se ikäkin kohta jo siihen alkais painaa, mulla 37, miehellä kohta 39.

Tsemppiä kaikille yrittäjille!!! Älkää antako masennuksen vallata, pidetään toivo elossa! Niin kauan kuin on toivoa, on elämää!!! :hug:

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Kiitos kaikille lohdutuksista!

Olen täältä taustalta seuraillut teidän hoitojen etenemisiä. Meillä nyt varattu aika kahden viikon päästä suunnittelukäynnille. Eli lääkärin mielestä nyt täytyy neljän ICSIn (huonolla tuloksilla) jälkeen miettiä tulevaa. Viimeksi kun siirron jälkeen puhuttiin, niin hän oli kyllä sitä mieltä ettei omilla munasoluilla enää ehkä kannata yrittää... munasolulahjoitus olisi seuraava askel, mikäli sitä haluamme. Joten katsotaan nyt mihin sitten päädymme.

Kipinä1 Oletteko te miettineet munasolulahjoitusta ollenkaan vai onko teille adoptio ainoa vaihtoehto? Meillä miehelle adoptio on kaukaisempi ajatus kun munasolulahjoitus.. vaikka ei hän sitäkään ole vielä oikeen sulattanut. Mutta hänen mielestä mielummin se kun adoptio. Mulle ei oikeestaan ole väliä.. molemmat vaihtoehdot tuntuvat (pienen pohdinnan jälkeen kun hyväksyi sen ettei omilla soluilla sitä nyyttiä saa) hyviltä. Molemmissa on puolensa.

Onnea kaikille!!
 
Moikka,

Tervetuloa uusille! Kiva saada jännääjiä lisään mukaan.

Tänään oli vika tarkastusultra ja jäi kyllä tosi hyvä mieli. Lääkäri sanoi, että olen suoraan kuin oppikirjasta, limakalvo tosi hyvä ja follikkeleita kahdeksan suunnilleen samankokoista. Iso kivi vierähti sydämeltä, nyt ainakin näyttää ihan hyvältä.

Folleja saadaan maanantain punktiossa luultavasti kahdeksan, sitten on kolme pienempää, jotkaei luultavasti ehdi mukaan. Voi kun meillä olisi nyt onni matkassa ja kaikki menisi hyvin punktioon asti. Follit ovat nimittäin jo nyt valmiit ja olisivat valmiita kuulemma jo sunnuntaina punktioitaviksi, mutta sunnuntaina toimenpidettä ei tietenkään tehdä. Lääkäri kyllä sanoi, että ne säilyvät varmasti sinne maanantaille, toivottavasti niin!

Maanantaina siis punktio ja keskiviikkona toivottavasti sitten alkionsiirto.

Miimille jaksamista, toivottavasti lääkärikäynti selkiyttää suunnitelmia.

Pitkää pinnaa kaikille piinistelijöille!
 
Mukana menossa perjantaina 9.10.2009



nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP14
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP4
tvvo : 1.IVF, siirto 5.10, PP4
Joppu : 1.IVF, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP2
Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP2
Heni : 1.IVF, siirto 8.10, PP1
Uskallanko : 2.IVF, punktio 6.10, siirto 8.10. PP1
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 PP1
Sunflower79 : ICSI/IVF, siirto 8.10, PP1
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10, PP0
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP0
Sharlin : 1. ICSI, punktio 9.10., siirto 12.10, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
verve : 1. IVF, punktio 16.10, siirto 19.10 PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 19.10, siirto 22.10, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-
kolmisin: 2. ICSI, punkio 12.10, siirto 14.10 PP-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 42/43, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-
Vanilla79 : IVF, pp-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF

[/quote]

 
tänään oli viimenen ultra. ilmeisesti löytyy 9 munasolua. maanantaina olisi punktio ja keskiviikkona siirto. tällä kertaa on luvattu enempi kipulääkettä, koska viimeksi punktio kävi todella kipeetä. lauantaina klo:23.00 pistän irrotus piikin. tai no mieheni pistää. täytyy myöntää että vaikka ekaksi epäilin mieheni pistämistä helpommalla oon päässyt kun se on tuikannu nuo piikit.... :p alkaa jännittää. kysäsin muuten saako piikkien aikaan juoda, niin ei sille ollu estettä kuhan ei juo kännejä että muistaa ottaa lääkkeet.... :LOL:
 
Sade83
Vanilla79 Siirto meni aivan loistavasti! Kaikki 5 hedelmöittynyttä olivat jakaantuneet 4 soluisiksi ja olivat hyvää laatua. Yksi pikkuinen sitten laitettiin kyytiin ja sain vielä ultrakuvankin jääkaapin oveen (lääkäri sanoi että jos tämä olisi enne). 4 siis pakastettiin. Sydän siis toivoa täynnä. :heart:
Huumori tosiaan on aivan omaa laatuaan tälläkin palstalla, hyvä että jaksaa välillä nauraakin aivan kunnolla :LOL:

Kipinä1 Tervetuloa joukkoon piinailemaan! :wave:
 
Onkos teillä rakkaat piinailukaverit jotain ylimääräisiä poppakonsteja käytössä alkion kiinnittymiseen? :kieh:
Tällaisista oon kuullut:
- Punaviinilasi kerran päivässä siirron jälkeen
- Ananasta kiinnittymisen aikoihin
- Vehnänalkioöljyä
- Tumma suklaata
- miniasperiini

Tietty B-vitamiini ym.. :heart:
 
fifiris, samaa olen itsekin miettinyt, että olisko jotain, millä voisi tuplata mahdollisuudet alkion kiinnitymiselle. Jos olis jotain liimaa, mitä voisi alkion mukana laittaa, niin olis kaikkein paras :)
Mulla nyt siis pp2 menossa ja mulla särkee alaselkää.. Ei kai nyt jo menkkaoireita? no paras olla ajattelematta, muuten tulee hulluksi. Ihan kuin ei olis jo??
 
fifiris, kokeilin viime siirron yhteydessä poppakonsteja, josko ne olisi auttanut. Join punaviiniä ja söin tummaa suklaata iltaisin, niin kauan että alkoi jo ällöttää... eipä konstit kuitenkaan tuottanut tulosta, lähinnä muutaman lisäkilon :ashamed:
 
Kummalista! Täältä oli jonnekkin hävinnyt mun edellinen kirjoitus!!
Vai oonko voinut vahingossa itse painaa delete nappia, mutta äsken se vielä täällä oli!?

Joka tapauksessa olin siis äsken kirjoittanut isot onnittelut eilen siirrossa olleille, Iines, Uskallanko, Sunflower ja Heni!!!
Mahtavaa että Henikin selvisi vaikeuksien kautta voittoon!

Mulle on nyt siirretty kaksi kyytiläistä, yksi 3-soluinen ja yksi 5-soluinen.
Siirto meni kaikin puolin hyvin.. Pissatkaan ei tullut housuun niin kuin viimeksi :D

Nyt Saden kanssa mennään samoissa jännäilypäivissä. Hauskaa! Ihanaa että on taas toivoa!!

Tervetuloa Kipinä!


MUOK: Noista poppaskonsteista.. kyllä se varmaan niin on, ettei niistä juurikaan oo hyötyä. En ainakaan sitä suklaata viitti niin paljoo syödä, kun tulee vaan finnejä. :LOL:

 
Tervetuloa mukaan Kipinä :wave:

Itselläni hyperin oireet hieman ehkä hellittämässä. Vatsa on vaan muuten tullut kipeeksi, liiallisesta makoilusta. Pakko oli päästä tänään käveleen.

Joppu Mullakin juilii jo menkkamaisesti, hitto
Normaali kierrossa, noin reilun viikon päästä alkaisi menkat ja normaalisti juuri näihin aikoihin alkaisi nuo menkka juilimiset, tuntuu ihan että oma keho hylkisi alkiota. :|

Miten nopeesti IVF:hoidon jälkeen voi tehdä passin?

Miksi nyt on jo niin toivoton oli :ashamed:

Inkku ja :heart:
 
Onpas täällä taas tapahtunut :) Tsemppiä henille ja muille piinailijoille.
Täältä tullaan perästä =)

Rosetta juu kaikki menikin nyt paremmin kuin hyvin. Näistä kaikista vaan pelästyy niin paljon kun ei ole kokemusta ja tietoa..
Mulla on annos 150 IU ja eka ultra vasta sitten keskiviikkona. Kerro heti sitten tiistaina miltä näytti =)

Toivotaan että kaikki menee hyvin siirtoon asti ja siitä sitten taas seuraavaan jännitykseen!

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
Inkku, tsemppiä! Oireista ei voi tietää vielä mitään! Varsinkin noin pian siirron/punktion jälkeen kaikeinlaisia olotiloja siellä masussa on..
Mulla tehtiin pas yhden välikierron jälkeen ivf:stä..

Iines, monisoluisia sulle siirrettiin?

Kävin sit kuitenkin ostaa punkkupullon ja sitä vehnänalkioöljyä.. en voinut vastustaa kiusausta kokeilla näitäkin keinoja.. :ashamed:
 
hihi, mahtavaa sade!! =)
Voisinkin kohta nautiskella sen lasillisen.. :whistle:
Mulla on muuten kans niitä raskausajanvitskuja unohtuneena kaapissa. Kyllä mäkin taidan aloittaa taas ne (just in case)!!

Joppu, niiin unohdin sulle tossa jo aikaisemmin sanoa että sunkin on ihan turha vielä pp2 murehtia juilimisista!! Mitään oloja suuntaan tai toiseen ei vielä joka tapauksessa niin aikaseen oo... Eikös se mahd. kiinnittyminenkin tapahdu vasta joskus pp4-5?

Tsemppiä!! :heart:

 
Iltaa!

fifiris mulle siirrettiin 2 kpl 5-soluisia.

Noista poppakonsteista, niin mä en usko niihin tippaakaan. Punaviini ei tule kysymykseenkään, en pidä siitä. Syön ainoastaan monivitamiinia, mut sekin lähinnä siks että selviäis tästä syysväsymyksestä.

Uusille tervetuloa munkin puolesta mukaan :wave:

Kaikille tsemppiä eri vaiheisiinne d :) b
 
Paiju mitäs kuuluu, joko pistokset alkavat tuntumaan? fifiris jaksuja piinistelyyn.

Mulla on nyt sellaine tunne että pistokset alkaa "tuntumaan". En voi istua suorassa vaan mielummin vaikka makaan. On sellainen kuin ähky olo.. :) Ja mielialat ovat niiiiiiin tasaiset. :D Päivällä mua nauratti vedet silmissä pikkuasiatkin, illalla taas oli se toinen ääripää... Ja mieheni koittaa pysyä vuoristoradalla perässä. :heart:

 
Mä oon vähän huomannu, että kaikilla samanmoiset juilinat siirron jälkeen tavalla tai toisella. Todellakin varmasti se keltarauhasten temppuja. Ei huolta! (mulla siis sama olo täällä...)

Poppaskonsteista; apteekista kävin jo inssien aikaan ostamassa kaikista miedoinpia disperiiniä ja foolihappoja. Oli apteekkari ilmeisesti kuullut näistä "taioista", kun heti tuumasi että disperiiniä ei sitten muruakaan kun olet raskaana. Paras lääke on terveellinen ruokavalio.
 
Olisin tulossa mukaan muutaman vuoden tauon jälkeen. Olin mukana keskuteluissa 2006. Taustaa:
Miehestä johtuvan lapsettomuuden hoitona ICSI (laskeutumattomat kivekset vauvana, josta siittiökato eli 1 % normaaleja liikkuvia simppoja, mies 35 v. Itsellänikin endometrioosi, joka operoitu 2001 ja sen seureuksena toinen munasarja tuhoutui eli yhdellä mennään, minulla ikää 39 vuotta, joten ikäkin jo kova rasite.
Meillä mentiin suoraan ICSI-hoitoihin ja koskaan ei ole saatu yhtään ainokaista alkiota pakkaseen, vaan aina on aloitettu koko rumba uudestaan. 2006 vuonna kolmannesta ICSI-hoidosta (oli vain yksi siirrettävä ja sekään ei parasta luokkaa) alkoi raskaus, joka eteni normaalisti. Meille syntyi ihana tyttö kesäkuussa 2007 ja tuolla tuo nukkua tuhistaa.
Olemme yrittäneet toista lasta siitä asti kun tyttö täytti 1 vuoden ja tänään päättyi tätin tuloon 5 ICSI-hoito (yhteensä siis ICSI-hoitoja tehty jo 8). Ja minulla kun oli jossain vaiheessa jo raskasuoireita!!! Vaikka tänään oli vasta pp 11 niin tein apteekkitestin ja nega tuli. Oli tarkoitus mennä klinikalle veritestiin, mutten viitsinyt, koska aamulla tuli paperiin tuhrua ja nyt taito alkaa kunnolla kukautiset. Tää on vaan niin hel....n raskasta :( Hermot menee ja rahat loppuu.
Siitä huolimatta haluaisin vielä yrittää. Miestä en ole vielä saanut suostumaan, mutta jos suostuu, niin yritän saada ICSI:n vielä tälle vuodelle. Katsotaan miten käy?
Jotenkin niin surkeeaa kun mieskin lähti kavereiden kansa pubiin, vaikka ei yleensä koskaa käy. Saan täällä yksin miettiä tätä tuskaa ja kiroilla sitä, miksi kaikki on niin vaikeaa.
Tottakai olen ikionnellinen siitä, että on yksi ihana terve lapsi ja siksi kukaan läheinen ei ymmärrä sitä, että ei sekään ole helppoa kun ei saa toista lasta. Kyllähän sitä samalla lailla toivoo ja panostaa aikaa, hermoja ja rahaa hoitoihin. Koko ajan pitää elää siivosti eli ei alkohloia, kofeiinia, kelloa aikojen kyttäilyä, pistelyä ja sumuttelua, kortisonin napaamista, sairasloman selittelyä, tolkutonta rahanmenoa ja siksi ei voi esim. lomailla ja jatkuvaa tunteiden vuoristorataa. Sitten vielä 4 h työmatka päivittäin ja pieni lapsi kotona.
Pitäisikö antaa periksi? Kuitenkin toive toisesta lapsesta on hyvin, hyvin voimakas. Toivottavasti täällä joku ymmärtää ja pääsisin mukaan syksyn ICSI-hoitoilijoihin?
 
Mitä kuuluu piinailijoille? Monella ollut vatsanjuilintaa ainakin. Mulla siirtopäivän iltana alko kanssa nipistelemään alavatsasta ja seuraavana päivänä sama meno jatkui. Nyt pp2 ja tuntemukset aika neutraaleja ja muutenkin alkaa vireys taas olemaan entisellään...kiitos päiväunien ja ensimmäisten kunnon yöunien pitkään aikaan =)
 
Mukana menossa lauantaina 10.10.2009



nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP15
Kipinä1: 2. ICSI siirto 3.10., PP7
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP5
tvvo : 1.IVF, siirto 5.10, PP5
Joppu : 1.IVF, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP3
Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP3
Heni : 1.IVF, siirto 8.10, PP2
Uskallanko : 2.IVF, punktio 6.10, siirto 8.10. PP2
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 PP2
Sunflower79 : ICSI/IVF, siirto 8.10, PP2
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10, PP1
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP1
Sharlin : 1. ICSI, punktio 9.10., siirto 12.10, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
verve : 1. IVF, punktio 16.10, siirto 19.10 PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 19.10, siirto 22.10, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-
kolmisin: 2. ICSI, punkio 12.10, siirto 14.10 PP-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 42/43, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-
Vanilla79 : IVF, pp-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF


 
Yritin tuota listan päivtystä ja lisäsin sinne itseni. Näytti muuten onnistuvan, mutta nuo hienot kuvat jäivät pois. Sorry! :ashamed:

ON: Hui! Mie oon sitten seuraava testaaja... :eek: mikäli ei täti kaarra ennen sitä paikalle. Nyt fiilikset, että tuloillaan taitaa olla. Tuntemukset vähän niin ja näin. Pientä paineen tuntua masussa, mutta voipi olla myös ilmaa. :LOL: Eilen illalla muutamia tosi tiukkoja vihlasuja sekä oikealla että vasemmalla puolella tietyissä liikkeissä. Nännien hellyys tuntuu olevan katoamaan päin. Tosin aamulla pientä öllötystä, mutta saattaapi johtua nälästä. Epämääräisiä juilintojakin on ollut silloin tällöin.

Nippe81, oletko jo testannut? Tulehan kertomaan meille mitä se tikku näytti. Toivottavasti plussaa!

Täällä näyttää olevan kaikilla hienoja tuloksia hoidoista. Henilläkin kaikki kääntyi loppujen lopuksi parhain päin. Toivotaan, että kaikki nämä hyvä hoitotulokset päättyvät hyvin. Plussanneiden listakin on melko hyvän pituinen, mutta tehdään siitä vielä pidempi!

Miimi78, viime hoitojen jälkeen lääkäri mainitsi nämä lahjasoluhoidot ja olemme niistä miehen kanssa jutelleet ja tulleet siihen tulokseen, että jos ei omilla saada, niin sitten adoptio. Meille lahjasolut vaikuttavat vieraalta ratkaisulta, kun taas adoptio on meillä ollut aina ajatuksissa, vaikka omiakin olisimme saaneet.

Tänä iltana yhdet pirskeet mihin pitää mennä ja esittää juovansa, jotta ei tule epäilyksiä. Tietääkö kukaan saako mistään baareista koskaan mitän alkoholittomia juomia, joilla voisi huijata kuitenkin juovansa? Esim holitonta viiniä tms? Vinkkejä kaivataan!

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja tsemppiä piinailijoille!

Kipinä ja Pupu&Papu

 
Tervetuloa mukaan kipinä ja yöperho.

Heni hyvä kun saat nyt rauhallisin mielin nukkua ja levätä. Tai no minkä piinistelyltä voi, mut kumminkin. :)

Oma olotila; vähän kinnaa tuolla missä pitääkin. Juoda muistaa kun oikeasti janottaa koko ajan. Tänään seikkailin netissä ihailemassa vaunuja ja pinnasänkyjä. Onko kyseessä positiivinen asenne vai tyhmyys? :D
 
Tervehdys Kipinä1 ja yöperho :wave:
Kipinä: Baareissa saa kyllä esim alkoholitonta olutta, lasissa ei kukaan huomaa eroa. Myös ainakin jossain saa low alcohol siideriä (Stowford Press 0,5%) joka on oikeasti hyvääkin :) Mä olen joskus myös pyytänyt tekemään Gtn näköisen juoman ilman alkoholia. Tosin kaikki tuo on ollut hätävarjelun liioittelua, kun en ole koskaan vielä plussaan asti päässyt :kieh:
Hauskaa iltaa!
 

Yhteistyössä