Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Olen kovasti etsinyt keskustelua missä voisin purkaa jännitystäni, epäonnistumista tai onnistumista.

Me olemme yrittäneet lasta 5 v. ja n. vuosi sitten siirryimme lääkärin puoleen. Olemme ravanneet niin AVAlla, TYKSissä kuin Väestöliitossakin ja nyt vasta pääsimme Väestöliitossa eteenpäin asiassa. Hoitona siis ICSI/IVF ja tiistaina oli punktio jossa saatiin 12 munasolua joista vain 3 hedelmöittyi:( Huomenna on siirto ja jännittää ihan hirmuisesti!

Meillä vika on miehen siittiöissä. 0% normaalisti liikkuvaa ja määräkään ei päätä huimaa..
 
Tänään saatu siis yksi top alkio kyytiläiseksi.

Oma Napa: Punktiossa saatiin 14 munasolua joista 2 oli raakoja niistä 12 :ta hedelmöittyi 7 ja tänään selvisi että vain kolme oli jakautunut normaalisti joten siirrettiin 1 ja kaksi meni pakkaseen.

Tänään se hyperikin sitten iski, lääkäri komensi lepäämään kuulemma vain nilkkoja saa pyöritellä =)

Joppu sullahan on hirmunen satsi pakkaseen Onnea!

Heni Toivotaan että molemmat alkiot on hyviä.

Tervetuloa mukaan Sunflower ja Vanilla

Inkku ja :heart:
 
Heni Toivon todella että kumpikin alkio on huomenna hyviä!

Joppu Hienosti meni. Onnea! :)

Inkku Nyt sitten vaan lepoa ja nilkkojen pyörittelyä. Saapa nähdä tuleeko minulle tällä kertaa super-hyper.

Tänään meni eka piikki ja jännitti taas pistää. Luulenpa jos se lääke ei olis niin hirmu kallista, ei niin jänskättäisi.. Ja sit jäin odottamaan ihan kuin se nyt heti muka jossain tuntuisi. :D
 
Mukana menossa torstaina 8.10.2009



nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP13
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP3
tvvo : 1.IVF, siirto 5.10, PP3
Joppu : 1.IVF, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP1
Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP1
Heni : 1.IVF, siirto 8.10, PP0
Uskallanko : 2.IVF, punktio 6.10, siirto 8.10. PP0
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 PP0
Sunflower79 : ICSI/IVF, siirto 8.10, PP0
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10., PP-
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP-
Sharlin : 1. ICSI, punktio 9.10., siirto 12.10, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
verve : 1. IVF, punktio 16.10, siirto 19.10 PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 19.10, siirto 22.10, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-
kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava PP-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 42/43, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-
Vanilla79 : IVF, pp-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF

 
Hui, onpas tällä palstalla taas hurjasti tapahtunut.
Onnea kaikille plussaajille :flower: ja tsemppiä piinailijoille ja :hug: kaikille, jotka ovat saanet huonoja uutisia. Nämä hoidot ovat siitä kummallisia, että keskellä pettymystä saattaakin saada hyviä uutisia. Heini on hyvä esimerkki siitä, ettei koskaan kannata antaa periksi! Toivotaan, että tarriksia on matkassa ja jatkat plussanneiden listaa.

Itse kävin tänään, reilun parin viikon Suprecur sumuttelun jälkeen, ultrassa ja Suprecur oli toiminut niinkuin pitääkin. Huomenna aloitan Menopur- piikitykset ja näillä näkymin punktio olisi 19.10 ja siirto 22.10 mutta edelliselläkin kerralla punktiota jouduttiin aikaistamaan. Toivon kuitenkin, että punktio tehtäisiin vasta maanantaina 19.10, että saalis olis mahdollisimman hyvä.

Peppiina, ihanaa kun huolehdit ja päivität listaa, voisitko seuraavalla kerralla päivittää nämä tiedot mun kohdalle.
 
Sarma
Sebu: Kiitos kysymästä, ihan hyvin meni lääkäri, joskin vähän hämmentävä kokemus kyllä oli.. Mutta siis paikka ja lääkäri vaikutti tosi hyviltä.

Nyt otetaan lisää verikokeita ja pari kontrollikoetta ja katsotaan onko tilanne muuttunut, eli ens kierto vielä menee tutkiessa. En olis uskonut, että sanon tätä, mutta tämä tauko ei haittaa ollenkaan, mukava "huilia" vähän ilman hormoneja. :)
 
Sade83
Eilen siis punktioitiin 7 munasolua. Sain soiton äsken klinikalta, että 6 niistä oli kypsiä ja 5 hedelmöittyi normaalisti! Olen todella tyytyväinen tähän. Huomenna siis siirtoon, ja jos jotain saisi pakkaseenkin... mutta pääasia että päästään nyt siirtämään pieni toivo ja saadaan edes mahdollisuus onnistua. Olen todella onnellinen tästäkin saavutuksesta!
 
Kauheesti taas kirjoitusta, plussakin löytyi, Onnea valtavasti syystuuli!! :heart:

Hyvin sujuneita punktiooita ja hyviä saaliitakin oli monilla, tasapuolisesti onnittelut ja tervetuloa piinailemaan (lue:tämä on se kamalin osuus... :LOL: )

Kysymys kokeneemmille. Mulla alkoi tiistaina menkkakivut eli pp1, alkio olisi silloin 4 päivän ikäinen eli kyse ei ole kiinnittymisestä. Onko kaikille tällaisia menkkakipuja? Mulla on niin kauhea painon tunne alavatsalla että tuntuu että kohta räjähtää. Menkkakivut on kyllä oikeestaan väärä sana, kivut eivät ole ihan samanlaisia eli evät olei kouristavia vaan lähinnä painontunnetta. Olo on jotenkin ikävä... :ashamed:
 
:attn: Kiitos päivityskiitoksista! Nyt tulee mun osalta tauko tuonne maanantaille saakka päivittelyissä, kun lähden muutaman kaverin kanssa reissuun =) Pitäkäähän listaa ajantasalla, jatkan sitten taas maanataina :wave:

Onnea plussanneille ja :hug: sitä tarvitseville!!

*muoks* Päivitin listaan se mitä tähän mun tekstiin saakka on tullut uutta..
 
Heips taas kaikille!

Nyt on yksi alkio kyydissä. Siirto meni ok, vaikkakin meinasi rakko räjähätää! ;)
Piinailu siis alkakoon! B)
Kiitos myötätunnosta, kohtalotoverit!
Sunflower79 tervetuloa! Toivottavasti siirto sujui toivotun mukaan. Meillä olikin molemmilla siirrot tänään. Tsemppiä myös iines-74 ja heni!

fifiris ja sade83 onnea teille huomiseen siirtoon!!!
 
tvvo mulla alkoi alkion siirtopäivänä hyperin oireet, Painontunnetta ja vatsakipuja, turvotusta, kosketusarkuutta. Voisiko sinuakin vähän hypertää?

Voi tietysti olla että myös luget aiheuttavat menkkamaista joimotusta. En oo todellakaan mikään asiantuntia, ekaa kertaa itsekkin ivf: piinailussa mukana =)

Alkaa ottamaan hermoon tää nilkkojen pyörittely, pakko oli vähän aamulla siivota sillä vaikka miten ihana mies onkaan kun niin kiltitsti mulle jo kokkaillu ja palvellut ja yrittänyt vähän niinkuin hoitaa kotia, niin aina vähän se laittelu on mitä on, kaappikin ihan sekaisin kun nosti pyykit :LOL:

jännittää miten naisen käy

Inkku + :heart:
 
Onpa taas tullut paljon kirjoituksia. Mukavaa kun olette niin aktiivisia. On kiva lukea toisten tuntemuksia, niitä iloja ja suruja. Jotenkin se auttaa katsomaan eteenpäin. Tsemppiä kaikille piinailijoille. Uskon, että tähän pinoon saadaan vielä hurjasti positiivisia uutisia.

Minulla vahvistui tänään kohdunulkoinen raskaus. Heikosti positiivinen siis.
Siirryin Naistenklinikalle seurantaan, on vähän edullisempaa... Mitään siellä ei näy, on niin pieni ettei näy ultrassa. Kipuja tai vuotoa ei ole. Eli nyt sitten vain odotellaan, että kutistuisi itse pois ja hcG kääntyisi laskuun. Nyt oli taas noussut maanantaisesta 140 -> 159.

Tässä varmasti menee monta viikkoa ja pas siirtynee joulukuuhun. :|
 
Tervehdys taas tännekin!

Siirrossa käyty tänään, kaksi siirrettiin. Mulla kanssa meinas rakko räjähtää, mut siirto olikin varmaan just siks tosi nopea ja helppo. Kolme jäi vielä pakkaseen, toivottavasti niitä ei ihan pian tarvi sulatella.

Samoissa piinapäivissä siis jatketaan eteenpäin Uskallanko, Heni ja Sunflower!

fifiris ja muut huomenna siirtoon menevät, tsemppiä!!

*muoks* Tvvo mulla oli samanmoista kipua, painontunnetta jne viimeks. Ilmeisesti luget teki ne. Valmisteyhteenvedossakin yleisenä haittavaikutuksena vatsakipu.
 
tvvo:
Kysymys kokeneemmille. Mulla alkoi tiistaina menkkakivut eli pp1, alkio olisi silloin 4 päivän ikäinen eli kyse ei ole kiinnittymisestä. Onko kaikille tällaisia menkkakipuja? Mulla on niin kauhea painon tunne alavatsalla että tuntuu että kohta räjähtää. Menkkakivut on kyllä oikeestaan väärä sana, kivut eivät ole ihan samanlaisia eli evät olei kouristavia vaan lähinnä painontunnetta. Olo on jotenkin ikävä...
Kannattaa tosin tarkkailla ja seurailla ja pitää se hyperi mielessä. Itsellä on tehty 6 siirtoa ja jokainen kerta on ollut erilainen. Välillä menkkatuntemukset, painontunne ja muut on alkanut aika lailla siirron jälkeen, välillä jatkuneet koko piinailun, kun taas välillä ei ole ollut mitään oireita. Itse olen sen oppinut että oireita ei kannata liiemmin yrittää tulkita, ainakaan mahdollisen raskauden kannalta. Tosin jos vointi pahenee huomattavasti niin silloin kannattaa varmistaa hyperi. Parempia vointeja ja voimia piinailuun!
 
Mukavaa huomata että on muitakin piinailijoita! Ja tietenkin toivon meille kaikille plussaa;)

Tänään siis meillä oli siirto ja kyytiin laitettiin 1 top-alkio ja yksi huonompi laatuinen. Siirto meni todella hyvin vaikkakin oli aivan varma että rakko tyhjenee ennenaikojaan :eek:

Uskon että näistä tulee elämäni pisimmät 2 viikkoa.. ei herranjestas, miten sitä jaksaakaan odottaa!!
 
Mulla on ollut Luget käytösä sen 500 kertaa eikä tällasta ole ennen ollut, mutta nyt on käytössä ekaa kertaa Progesteron. Vaikka valmiste onkin periaatteessa sama niin ajattelin tuntemusten johtuvan siitä. Enkä mä tosiaankaan ajattele, että voisi johtua raskaudesta, ei kai kukaan sellaista luulisikaan vielä näin aikaisin...
Työkaveri ultrasi ja aika pinkeen näköset munasarjat on. Lievä hyperi tuli viime punktiossakin ja nytkin sanottiin jo ennen punktiota, että lievä hyperi olisi jo silloin. Viimeksi hyperi oireili vähemmän ja eri tavalla. Ei auta kuin kärvistellä.
Mutta kaikkein mielenkintoisinta on ettei Pregnyl enää näy testissä. Meillä oli töissä 9/2009 vanhentuvia herkkiä testejä ja yks työkaveri kysyi voikohan niitä vielä käyttää. Ajattelin, että mä testaan koska Pregnylin pitäis vielä näkyä, pistin kuitenkin 2 ampullia ja pistospäivästä on vasta 8 päivää aikaa. Mutta siis viivaa ei tullut ja virtsa oli rakossa 4 tuntia. Kaikilla ei kuitenkaan toi Pregnyl näy niin kauan kuin toisilla, että voihan se olla ettei se näykkään tai testien päiväys on ehdoton käytön takaraja.
Aloitin huonoon aikaan työnkierron, siirryin rankempaan työhön viikkoa ennen punktiota. Eli tämä iisisti ottaminen ei oikein toimi, ainakaan jo hiukkaakaan ajattelee työkavereita :LOL:
 
tvvo, takennan vielä äskeistä pointtiani. :) Tarkoitin että, oma kokemus on että oireita tulee ja menee ja niin kauan kun olo on siedettävä niin yritän itse olla ajattelematta tuntemuksia. En luonnollisestikaan ajatellu sinun ajattelevan raskautta näin aikaisessa vaiheessa. Itsellä on aina ollut proget käytössä, eikä lugeista kokemusta. Toivottavasti selviät ilman pahempaa hypeirä!!!
 
Tervehdys Sunflower:wave: ja tsemppiä piinailuun kuten myös Iines, Uskallanko, tvvo ja Heni!
Peppiinalle hyvää lomaa! Kun loma on nautittu, niin jossain välissä voi mulle päivittää punktion 14.10 ja siirto 16.10 (tai 19.10) :)
Inkulle rentouttavaa pakkolepoa, toivottavasti alkaa pian helpottamaan!

ON: Tänään kävin seurantaultrassa. Munasarjat olivat oikein heränneet kunnolla, vasemmalla oli 7kpl 11-12mm rakkuloita ja oikealla yli 10kpl, joista suurin oli 14mm. Aika tasakokoisia kai, oikealla vähän isompia. Tästä johtuen puntiopäivä siirtyi 2 päivällä aikaisemmaksi. Puregon annos pudotettiin 125 yksikköön. Lääkäri varoitteli jo hyperin riskeistä ja käski juoda paljon. Lisäksi jos maanantaina on tukala olo niin lupasi sairaslomaa punktioon asti. Katsellaan nyt, oikea puoli onkin nyt jo aika hellänä.

 
HUH HUH..tänään oli siis siirto päivä ja tässä päivän kulku:
Ajeltiin huvissä mielin klinikalle ja puhuttiin et kerranki ei tartte mennä pelko perseessä vaan saa olla iloinen. Juttelin hoitajien ja lääkärien kanssa ennen siirtoa ja kaikki oli tosi iloisia mun puolesta kun ei vielä maanantaina olisi uskonut että siirtoa tulee.

No menin toimenpidehuoneeseen ja lääkäri ultras ja ultras ja ultras..katsoi hoitajaa, katsoi mua eikä puhunu mitään, kunnes kysyi onko vuotoa ollut ja sanoin ettei maanantain jälkeen. Kysyin että mitä ny ja pyys miehenikin siihen katsomaan näyttöä. Kohdussa oli joku hemmetin verikertymä/hyytymä ja se ei ollut hyvä asia. Aloin taas itkemään ja huusin et miten vittu tää on mahdollista ja miks tää vastustaa näin paljon. Lääkäri sano ettei siirtoo voida tehdä jos kohdussa ei ole ihanteelliset olot alkiolle. Kyllä otti koville kuulla ettei siirtoo varmaan voida tehdä vielä. Lääkäri yritti katetrin avulla saada sitä hyytymää pois kohdusta, mutta sano että on vaikee nähdä sitä kunnolla kun virtsarakko ei ole tarpeekis täynnä ja pisti mut käytävälle juomaan vettä puoleks tunniks. Sitten uudestaan toimenpidehuoneeseen ja nyt oli rakko täynnä ja kohtu näky paremmin. Hyytymä oli sellaisellla kohtaa ettei tule haittaamaan alkion siirtoa ja se voitiin loppuviimein tehdä.

Mua on kyllä viimeiseen asti pidetty sellaisessa jännityksessä että oksat pois. Hoitaja halas kun siirto oli tehty ja kertoi koko henkilökunnan olleen jännittynyt mun puolesta kun olin toimenpidehuoneessa. Ihanasti kaikki oli mukana tämän asian kanssa.

NYT KAIKKI HYVIN JA ALKIO KOHDUSSA JA MULLA KÄDESSÄ SIITÄ ULTRAKUVA, JOTA IHAILEN (näyttää ihan multa) :LOL:

(anteeksi kielenkäyttö ja mahdolliset kirjoitusvirheet)
 
Heni: Kyllä sua on koeteltu nyt ihan liiaksi jo. Mut onneksi sait kuitenkin alkion kyytiin ja nyt vaan jännäilemään. Mä kun taas pelkäsin itse ettei siirtoa saada tehtyä, kun ei meinannut lääkäri saada katetria kohtuun. Kolmannella katetrilla vihdoin onnistui.

mä kyllä sanon kohta että mulla hajoaa pää, sitä toivoo NIIN paljon, että nappais kiinni. Välillä miettii, että tottakai se onnistuu ja välillä taas tunne, että ei tästä mitään tule kuitenkaan. Pitäs varmaan olla semmoinen aamukampa, jossa olis ollut 14 piikkiä :)
 
Joppu Hyvä että sullakin kyytiläinen nyt matkassa =) Nää on niin päätä hajottavia juttuja ettei sitä voi tajuta ennenku ite käy näitä läpi.

Niin ja icsi meille tehtiin kun äijän pikkuveijarit ei oo mitään uimamaistereita =)

Tsempitykset kaikille piinailijoille ja muillekkin :heart:
 
Voi Heni kun sinua koeteltiin ihan siirtominuuteille asti!!! Ihanaa että sait kuitenkin kyytiläisen. Ja tuo loppukevennys ultrakuvasta oli hyvä. :D

Sade Miten siirtto sujui? sunflover Jaksuja piinailuun!

Itselle ei ihmeempiä kuulu. Kaksi pistospäivää on mennyt. Olen tässä ketjussa(kin) huomannut mikä huumori meillä hoidoissa käyvillä on käytössä. On hienoa että voimme "keventää" tunnelmaa heittämällä vähän ironistakin huumoria kehiin. Nauruterapia on hyvästä. :D Itseäni varmaan useinmiten itkettää, mutta välillä tekee niin hyvää revetä nauruun kun joku lohkasee hyvän jutun tässä jännityksen ja joskus epätoivonkin keskellä.

Jaksamista kaikille. :heart:
 
hemu: hieno juttu että siekin pääsit jatkamaan hoitoa, hurjasti tsemppiä :D . mennäänkin aika samoissa =) .

Mulla meni eilen eka puregon pistos 175iu ja samalla annoksella jatketaan maanantaihin asti, tiistaina ultraan =) . Pitäminen meni ihan rutiinilla. Aika näppärähän tuo puregon on, kun ei tarvitse mitään aineita sotkea keskenään niin kuin menopurissa.
 
Heni Mä täällä hormonimyrskyissä itkien luin sun kertomusta kuin jotain jännitysromaania! :LOL: Ihanaa, että oli onnellinen loppu ja jatkukoon tarina yhtä onnellisissa merkeissä!!! Jaksamista piinailuihin!

Voimia myös muille!!!
 

Yhteistyössä