Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

No niin. Tänään se ovistikku näytti plussaa!! Eli tiistaina olis vissiin siirto. Vitsi että alko jäniittän jo nyt. Paripäivää ja mäkin pääsen teidän piinailioiden joukkoon.

Täällä onkin taas paljon piinailioita. Kaikille pidetään täälläkin peukkuja ja toivottavasti teistä moni nyt plussaisi. Erityisesti Nippe sulla on testipäivä käsillä. toivottavasti plussaa näyttää. Tulehan kertomaan miten kävi. Me täällä jännitetään mukana ja toivotaan ihan parasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmisin:
Mukana menossa lauantaina 10.10.2009



nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP15
Kipinä1: 2. ICSI siirto 3.10., PP7
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP5
tvvo : 1.IVF, siirto 5.10, PP5
Joppu : 1.IVF, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP3
Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP3
Heni : 1.IVF, siirto 8.10, PP2
Uskallanko : 2.IVF, punktio 6.10, siirto 8.10. PP2
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 PP2
Sunflower79 : ICSI/IVF, siirto 8.10, PP2
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10, PP1
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP1
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
verve : 1. IVF, punktio 16.10, siirto 19.10 PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 19.10, siirto 22.10, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-
kolmisin: 2. ICSI, punkio 12.10, siirto 14.10 PP-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 42/43, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-
Vanilla79 : IVF, pp-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF
Sharlin : 1. ICSI
[/quote]

 
Heippa!
En tule koskaan saamaan biologista lasta. Eilen punktoitiin 19 munasolua, joista yksikään ei ollut hedelmöittynyt. Luulin, että ICSI:llä olisi onnistunut. Mutta omat solut on epämuodostuneita, varmaankin munasarjoissa vikaa, ehkä vaikka joku synnynnäinen vika, kuka tietää. Tämä oli toinen kerta, eikä kummallakaan olla siirtoon päästy. Ei auta katkeroitua, mutta kyllä vähän epäreilulta tuntuu. Seuraava askel on sitten yritys lahjoittajan turvin. Toivottavasti lahjoittaja löytyisi nopeasti. Eli minut voi siirtää myöhemmin onnistujiin.
Parempaa onnea muille!
 
Kiitos Verve vinkeistä. Ajttelin tilailla spitseriä yms ja kysellä holittomia vaihtiksia. Sit ehkä vois noita drinkin näköisiä kans testata. Täytyy vaan päästä aina yksi tiskille tilaamaan. :p Toivon todella, että tämä ei sitten ole hätävarjelun liioittelua, sillä tosi hyvät bileet tiedossa ja vedän "vesilinjalla". Pari drinkkiä olisi hyvässä porukassa kiva ottaa, mutta hauskaa on varmasti näinkin.

Tsemppiä Silja-Leena siirtoon ja kiitos Kolmisin, että päivitit hienomman version tuosta listasta. Mä oon vielä aika vihree tän palstan käytössä.

Voi mitä uutisia Sharlin. :hug: Toivottavasti löydätte pian lahjoittajan ja saatte vielä toteutettua unelmanne. Elämä ei kyllä aina ole kovin reilua... :'(

Aurinkoista lauantaita kaikille!
 
Jannaliini, hauska kuulla susta! Oon käynyt välillä lukemassa sun ja Napsiksen kuulumisia.. Tsemppiä odotukseen, toivotaan että tuun pian perässä!! :heart:

Tsemppiä pistelyihin ja tunteiden vuoristorataan Vanilla! Nopeesti se aika kuitenkin onneks menee!

Tervetuloa yöperho! :wave:

Kipinä peukutuksia piinaluihin!!! Me ollaan kans mietitty adoptiota.. jos nää hoidot ei onnistu, niin se on sit seuraava etappi. Meillä on tosin nyt vasta ekan ivf:n eka pas, joten vielä yritetään hoitoja ainakin ensi vuosi.

Sharlin :hug: Voin vaan kuvitella miten pahalta susta nyt tuntuu.. Toivon kovasti voimia teille ja toivottavasti lahjoittaja löytyis pian..

Omat fiilikset on suht rauhalliset ollut tänään.. vasta pp1, joten ei voik edes oireita kytätä.. Nyt meen saunaan, jotta kyytiläisille tulis oikeen hyvä ja lämmin olla.. ;)
 
Huomenta!

Kyllä tässä taitaa hulluksi tulla! Aika matelee eteenpäin (vai taaksepäin?) ja joka päivä pelkään menkkojen alkavan. Mutta onko se totta että Lugesteron estää menkkojen alkamisen? Nyt jos en tietäisi että mitään raskausoireita ei voi olla, niin epäilisin olevani raskaana. Rinnat ovat todella kipeät (en edes pysty nukkumaan vatsallani), välillä oksettaa, alavatsaa nipistää jne. Mutta nämä kaikki johtuu tästä lugesteronista ja osittain myös vielä punktiosta:( Onneksi tiedän tämän!!

Huhhuh.. ja vasta pp3.. vai lasketaanko sitä torstaita? Nyt täytyy lähteä lenkille että saa MUKA muuta ajateltavaa! TSEMPPIÄ KAIKILLE!
 
(.)Näinhän siinä taas kävi, että minut saa poistaa listoilta. Ihan tyylipuhasta negaa pukkas periantaina ja nyt on jo kp2 menosa.. Vielä olis 2 alakiota pakkasesa ja niitten hakkuun suunnataan sitten seuraavan kierron alusta. Jos seuraava siirto ei onnistu, niin sitten on taas mietinnän paikka.. Hyvilä mielin täälä kuiten olen, ku tästä tuloksesta olin nyt jotenki varma.

Kaikile muile toivottelen oikein palion onnisitumisia ja jaksamista näitten hoitojen keskelä! :)

Sharlinile :hug:
 
nippe81 :hug: Jaksamista ja tsemppiä huurujen hakuun!

ON: pp6 ja olo niin seesteinen ja oireeton kuin voi vain olla. Ilmeiseti on punktiosta aiheutunut lievä hyperi yms. sivuvaikutukset loppuneet ja elimistö ilmeiseti tottunut Lugesteroniin. Kaikki nipistelyt loppuneet kuin seinään tänään. Onneksi; eipä tarvi miettiä kaikenaikaa, että "mitäköhän vaan sielä nyt tapahtuu". Rinnat vielä arat, mutta siihenkin jo turtunu. Nyt "enää" (pyhjapyh) viikon kun malttaa odotella ensimmäisen testi tekoa... On se kumma homma, että mitä vähemmän piinapäiviä on jäljellä, sitä pidemmältä odottelu tuntuu! :/

Jaksamishalit kaikille muillekkin!
 
Sharlinille :hug:

Heni, juu siis pp4 ja mulla ei muuta oireita, kuin tutut menkkaoireet, jotka alkoi pp2. Alaselkää siis särkee aivan samalla tavalla kuin muissakin kierroissa. Tämä tietty saa välillä mielen jo synkäksi, mutta kun oireista tai oireettomuudesta ei voi mitään päätellä... Eli täytyis vaan pitää pää kylmänä ja olla ajattelematta jokaista oiretta. Ainut siinä on, kun nää on jo NIIN koettuja oireita.
 
Tervehdys!

Mahtuuko mukaan vielä??

Taustoja: Olen 30 vuotias ja mies on 32 vuotias. Meillä on kolme lasta (99, 01, 03). Mulle tehtiin kuusi vuotta sitten sterilisaatio ja nyt sitten haluttais vielä yksi sukan kuluttaja.
1. IVF, josta ei tullut mitään. Pakkasessa 4 alkiota ja tämän kuun olen tikuttanut ovista jota ei sit tässä kierros vissiin ollutkaan :headwall: .

Mukavaa sunnuntain jatkoa!
 
Sarma
Nippe ja sharlin: :( :hug:

Fifiris: Nopeasti on aika kulunut, sä oot taas piinailemassa!! :) Tsemppiä oikein kovasti!

Mun pitäis mennä niihin verikokeisiin ens viikolla ja siitä kolmen viikon päästä saa tulokset. Melkein toivon, että sieltä löytyis jotain selittävää tekijää miksi alkio ei kiinnity ja saisin sopivat lääkkeet..

Mä oon koko viikonlopun miettiny, että miten kaks eri lääkäriä voi olla niin paljon erimieltä asioista ja käsittääkseni vielä sellaisista ihan hoidon kannalta keskeisistä asioista.. Tää meidän tilanne pistettiin ihan toisenlaiseen valoon viime viikolla. Mutta katsotaan nyt mitä noi verikokeiden tulokset tuo tullessaan..
 
Kiitos kaikille, olette ihania! Nippelle minunkin puolesta pahoittelut!
Onko kellään kokemuksia huonolaatuisesta munasoluista? Haluaisin niin tietää syyn, miksi.. munasolut kypsyy normaalisti ja niitä on paljon, mutta ihan epämuodostuneita jne. Ehkä syy on sitten vaan se korkea fsh.. Voi kun ois viisas..
 
Hei!

Meillä alkais toinen kierros :D Eli 1.IVF 5.pas:ta meille tuli ihana pikku poika. Poika syntyi 24.12.07 eli on nyt 1v9kk.
Ja nyt noita ensiimmäisetä IVF jäljelle jääneitä pakastettuja alkioita lähettäis sulattelemaan.
Meillä on 6kpl alkiota kolmessa oljessa, että hyvällä tuurilla kolmeen yritykseen jos selviää sulatuksesta.
Jotenkin nää kaikki hoitojutut on jäänyt unholaan eli onko teillä hierveesti heitellyt kierrot , mutta pas tehty luonnolliseen kiertoon ? Jätin pillerit pois vasta reilut pari kuukautta sitten ja kierto on heitellyt 25- eteenpäin ja nyt pongasin oviksen kiertopäivä 17 ei kyllä ikinä ennen ole tullut noin myöhään vaikuttaakohan noi pillerit jotenkin sekottavasti vielä ?
No mutta pitää huomenna soitella klinikalle mitä ne sanoo jos kaikki ok nin meillä olis sitten siirto keskiviikkona. Nyt lääkäri puhui vaan yhden siirrosta vaikka oljesta kumpikin selviäisi eikö enää mielellään kahta siirretä ?
Niin ja vielä yksi kysymys jos alkion siirto on keskiviikkona ja nyt pongas oviksen niin jos harrastelee petipuuhia nii häiritseekö se jotenkin alkion kiinnittymistä tai siirtoa.
Miten ihminen voikin unohtaa näin kaiken on tainnut olla täydellinen nollaus mulla.
 
Leppäkerttu mulla ainakin kierto heittelee aina kun hormoonitoiminta vähäkin heittelee. Kun lopetin pillerit, kun poistatin kierukan, keskenmenon ja kemiallisen jälkeen otti aina useamman kierron ennen kun menkat ja ovikset asettuu paikoilleen.

Sharlin ja nippe iso voimahali :hug:
 
Leppäkerttu-77, me mennään aika samoissa, meilläkin toinen kierros menossa. Meillä syntyi 2.IVF tuoresiirrosta ihana pieni poika tammikuussa -08. Nyt ollaan yritetty pikkusisarta jo toista vuotta ja kolme passiakin tehty tuloksetta.

Meillä on kyllä siirretty kaksi alkiota, nyt kun toista on yritetty. Luulen että käytäntö vaihtelee paljon klinikan ja lääkärin mukaan. Meille sanottiin että petipuuhia voi harrastaa ihan vapaasti, vaikka alkionsiirto olisikin tulossa. Kaikki hoitoon liittyvät asiat ja käytännöt, kuten tuska ja ahdistuskin unohtuu.. mutta surullista kyllä, ne nousee tosi voimakkaina pintaan vaikka kyse olisikin toisesta lapsesta.
 
Meillä ainakin siirrettiin 2 hyvää alkiota koska 3 vain hedelmöittyi ja yksi niistä oli huonolaatuinen. Eivät halunneet heittää roskiin toista hyvää joten teimme sen päätöksen, että kaksosetkin ovat tervetulleita Toivottavasti nyt edes toinen lähtee elämään eteenpäin..

Lääkäri myös sanoi, että alkion siirron jälkeen ainakaan viikkoon (taisi kyllä mainita 2 viikkoa) ei ole järkevää etsiä raskausoireita koska niitä ei voi olla. Alkio ei ole vielä edes kiinnittynyt.. Siksi laitankin kaikki oireet lugesteronin, toivon ja jännityksen piikkiin :D
 
Heni pp4 mulla on ollu koko aika siirron jälkeen sellasia supistuksia, ylensä aina kun nousen ylös niin tulee supistus joka viedä jalat alta... Kävin vielä lukeen (tyhmä kun oon) jostain että nää alkuajan supistukset vois jotenkin estää alkion kiinnittymisen (jonkun lapsettomuuslääkäri oli näin sanonu)

Ihan niin kuin mulla ollutkin tunne, että kohtu hylkisi jotenkin alkiota näillä supistuksilla...

ihan oon kyllä maassa... vaikka tiiän et ei vielä voi sanoo mitään (ainakaan ne ei voi mitään raskausoireita olla), mutta tosi asia se on että supistelee.


 
Inkku83 toivotaan että ne supistelut olisi ihan harmittomia. Tää piinailu on just sellasta että koko ajan hakemalla hakee oireita ja lukee kaikenlaista, mutta jokainen on niin yksilö ettei kaikkiin juttuihin pidä luottaa. Sorrun ite kans lukemaan kaikenlaista ja se saa masentumaan kun MUKA löytää asian joka oon just niinku itellä ja viittaa johonkin negatiiviseen asiaan.
 

Yhteistyössä