Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Huomenta!

Mä olen nyt jo ihan varma että menkat alkaa näinä päivinä ellei Luge pidä niitä poissa. Eilen tuli aivan vähän ruskeanpunaista vuotoa jonka jälkeen ei ole tullut kyllä yhtään mitään. Mutta täysin sellainen tunne että menkat alkaa. On sellaista paineen tuntua alavatsassa niinkuin aina ennen menkkoja. Rintojen arkuus, pistot ym. munasarjoissa, huimaus ym. loppui kuin seinään. Voihan hittolainen sentään:(
 
Kiitoksia kaikile osanotosta! :heart:

Kipinä; onhan se sinällään aina pieni pettymys ku vuoto alakaa, sitä ku toivoo vaikka ei olis toivoakkaan, jopa sita luomuraskautumista. Mutta jotenki nyt olin niin varma negaamisesta ja täsä kuluneen kuuen vuojen aikana on kerenny pettyä "muutaman" kerran, niin vissiin tämä kerta meni jo ihan rutiinila.. Mutta kerkesin kuiten ensin testata, pe testasin enkä ottanu ennään lääkkeitä ja la sitten alako vuoto. Jotenki sitä saattaa jollaki omituisela tavallaan olla helepottunukki ettei onnistunu, ku sitten ei ainakkaan tule keskenmenoa, joka tuli edelliselä kerrala ku siirrosa oltiin. Ensin oltiin onnesta sykkyrälä ja sitten se kaikki vietiin pois, oli tosi rankka kokemus ja nyt mielesä entistä enemmän ku sillonen LA lähestyy.. Vaikka kyllähän sitä raskaaksi haluaa tulla, eihän sitä muuten haluais hormoonihirviönä ittiä ja kanssaihimisiä kiusata, mutta kyllä silti se keskenmenon mahollisuus kammottaa.. :/
 
Voi jessus... koko ajan tämä piinailu käy rankemmaksi.. Nyt täytyy myöntää että tuo itse pistos/punktioaika oli paljon helpompaa. Silloin ei tarvinnut vielä murehtia niin paljoa. Nyt siis pp6 menossa ja nää menkkaoireet. Mä olen niin kurkkua myöten täynnä sitä tunnetta. Miten yks selkä/lantio/mahakipu voi saada ihmisen niin maihin. Tänä aamuna kun kello herätti töihin, niin mulla oikeesti oli tunne, että mä en jaksa. Jään sängyn pohjalle makaamaan peiton alle. Itkukaan ei ollut kaukana. Sori tämä vuodatus, mutta just nyt vaan niin huono fiilis jotenkin. Vielä pitäis viikon verran jaksaa, että saa lopettaa nuo perhanan luget.
 
Tiedän NIIIIIIN tunteen Joppu!! Mulla on aivan sama fiilis tällä hetkellä:( Täydelliset menkkaoireet (melkeinpä selvemmät kuin koskaan ennen) ja välillä musta tuntuu että jo valuis vertakin. Mutta kun menen vessaan niin ei siellä onnekseni ole mitään tullut. Sitä lugemössöä kyllä valuu ja se varmaan hämääkin. Ai ku ihanan selkeästi kerrottu vai mitä;)

Voimia sullekin ja toivotaan että nämä meidän menkkaoireet ovatkin niitä raskausoireita ja tämä kidutus muuttuu vielä iloksi!
 
Mukana menossa tiistaina 13.10.2009



Positive : 1.IVF:n PAS, PP12
Kipinä1: 2. ICSI siirto 3.10., PP10
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP8
tvvo : 1.IVF, siirto 5.10, PP8
ellu74 : 3.IVF:n 1.PAS, siirto 6.10, PP7
Joppu : 1.IVF, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP6
Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP6
Heni : 1.IVF, siirto 8.10, PP5
Uskallanko : 2.IVF, siirto 8.10. PP5
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 (2) PP5
Sunflower79 : ICSI/IVF, siirto 8.10, PP5
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10, PP4
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP4
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, siirto 13.10, PP0
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS, siirto 14.10, PP-
kolmisin: 2. ICSI, punkio 12.10, siirto 14.10 PP-
verve : 1. IVF, punktio 14.10, siirto 16.10 PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 19.10, siirto 22.10, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 42/43, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-
Vanilla79 : IVF, pp-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS[/quote]

 
Kyllä kolmisin listaan koskea saa =) , enkä halua mikään päivitystyranni olla :eek: .Mutta jos selaa tätä ketjua taaksepäin niin siellä ei paljon muuta olekaan kuin jokaisen itse päivittämiä listoja. Keskitetysti mahtuu sivuille vähän enemmän sitä oikeaa juttua. Ja jokaisen päivitykset tulee tehtyä, kun ne selkeästi laittaa, että hoksaa poimia tekstistä sen. Ja hyvin on juttu toiminut, ainakin mun mielestä :ashamed:

:hug: sitä tarvitseville ja tsemppiä piinailijoille!
Mä piinailen turvonnutta ja kipeää poskea viisaudenhampaiden poiston jäljiltä.. :x
 
peppiina78 laitoit sitte mut taas tonne alaspäin. enkä mä viittis narista, mutta olisi kiva kun tulee jotain muutosta niin voi ite päivittää sen eikä odottaa et joku muu tekee sen puolestasi. odottaminen ei kai ole hyveeni. ja toiseksi ne jotka ei osaa voi toki pyytää päivitystä niinkuin tähänkin asti.
 
Sunflower Ymmärrän, että olen huolissasi, mutta älä liikaa murehdi niitä menkkamaisia oireita. Mulla helpottanut päivä päivältä, mutta välillä tosi ilkeästi juilii, jos esim. nostaa jotain raskasta. Mulle lääkäri sanoi ettei niistä pidä olla hirmuisen huolissaan, koska munasarjat voivan olla punktion jälkeen pitkään herkässä tilassa/turvoksissa ja sinne on kuitenkin neulalla menty kaiken lisäksi. Myös Lugeilla on omat sivuvaikutuksensa. Jaksamista! =)

Pitkää pinnaa myös muille kanssapiinailijoille, peukut pystyssä punktioon ja siirtoon meneville sekä :hug: tarvitseville!
 
Heipähei! Täällähän on taas paljon tarinaa :)

ON: Olen jo 3 päivää vaappunut kuin pingviini. Peppu takana ja kumarassa kun vatsa ei kestä pystyssä liikkumista. Eilisen pregnylin jälkeen maha on oikein kipeäkin ja joudun olemaan jo levossa tämän päivän. Huominen punktio jännittää, mutta toivon jo että pääsisin tästä pingviinityylistä eroon :p Kaiken sitä kestää hymyssä suin kun on niiiin tärkeä asia jota odottaa!

Hyviä hermoja piinailijoille, ja peukutus db punktioon ja siirtoon meneville ja :hug: ihan kaikille!
 
verve :LOL: Mä olin ihna saman lainen pingviinikävelijä punktion aikoihin. ennen ja jälkeen. Maha sattu niin ettei suoraan päässy. Mut nyt vasta osaan kuvitella miten huvittavalta olenkaan näyttänyt. Voi meitä pingviinejä :kieh:

).( kaksi ja puoli tuntia passiia ja jännitys kasvaa
 
verve täällä toinen opettelee jo pingu-askelia.. kävin hetki sitten postilaatikolla ja huuh mitä vaappumista. Alkaa jo niin aristamaan ja loppua kohti se kiitettävästi lisääntyy. :) Töihin en enää kyennyt *fyysinen työ* aamulla koetin varovasti siivota ja pestä pyykkiä. Hyperin pelossa ajttelin etten ainakaan viikkoon kohta pysty niitä hommia tekemään. Tsemppiä sinulle.

Silja-Leena onnea passiin!! :wave:

Joppu vuodata tunteitasi niin paljon kuin täytyy. Tämä on rankkaa. :hug:

Oma napa.. eiliseen verraten tänään on jo hankalampaa liikkua. Tunteet meinaa olla herkillä. Kaikki suloinen itkettää, kaikki hyvä liikuttaa kyyneliin ja VÄHÄNKÄÄN negatiivinen asia saa suuttumaan. :D
 
Nopea kommentti tuohon päivitys asiaan... mustakin on kiva että vaan yksi ihminen pääasiassa päivittää listaa, koska välillä tosiaan tuntuu että kaikki sivut on vaan listaa täynnä kun meitä on niiiiin kauhean paljon..

Ja aivan ihanaa että Peppiina on jaksanut listaa päivittää vaikka ei just nyt ei oo hoidot meneillään! :hug:


 
No nyt on yksi kyytiläinen matkassa. Pysyispä nyt tälläkertaa pidempään. Toinen kaveri oli ottanut sulatuksesta nokkiinsa ja kuollut mutta toinen hyvälaatoinen ja yhdeksänsoluinen alkio siirrettiin ja odottelee nyt masussa testipäivää.

TYKS:in labra kulemma remontissa ja testaus hoidetaan tällä kertaa kotikonstein ensin. Jos plussaa niin sitten terveyskeskukseen verikokeeseen. Voihan perse. Meidän terveyskeskus kun ei oo ihan parhaasta ja nopeimmasta päästä. Ja TYKS:in verikokeen tulos tullut aina samana päivänä. Lisää vaan piinapäivien tuskaa tuo tulosten pitkittyminen.

Tosin nyt mulla on ihan oikeekin syy testaila vähän etukäteen kotona. :kieh: Ehkei mun mies pidä mua ihan niin pöhkönä kun viimeks kun testailin PP5 alkaen. :whistle:

Silja-Leena ja :heart:
 
SiljaLeena: tsemppiä piinailuun B)

Verve: Tsemppiä punktioon =)

Pitkästä aikaa tuli hyviä uutisia poli käynniltä :D. 7 munarakkulaa oli toisella puolella ja toisella 8 eli yhteensä 15 :D. Hirmu iloiseksi tulin tuosta vaikka monta mutkaahan tässä on vielä matkassa, mutta tästä on hyvä jatkaa. Munikset oli kaikki suunnilleen saman kokoisia 14mm jo eli mun ei tarvitsekaan perjantaina enää ultraan mennä, vaan maanantaina suoraan punktioon sitten :D. Puregon jatkuu nyt vähän pienemmällä annoksella 125iu paitsi perjantaina 150iu. Lauantaina pistelen sitten pregnylin ja saman päivän aamuna viimeinen synarela sumutus =). Nyt pitää ihan hiljakseen ottaa loppuviikko eli hyvällä omalla tunnolla voin ottaa ihan vaan rennosti :D .

Miten teillä muilla synarelan käyttäjillä. Onko viimeinen sumutus ollut samana päivänä kuin irrotuspiikki? Kun tuota synarelan viimeistä sumutuspäivää ei lue mun papereissa. Hoitaja vaan sanoi että lauantai aamuna viimeinen ja mie yleensä haluan kaiken tarkistaa vielä paperista että menee varmasti oikein :D
 
Rosetta Onnea!!! Ihanaa kun asiat sujuu ilman kommelluksia välillä..

Voi että, toivottavasti itsellä olisi yhtä hyviä uutisia huomenna..
Pelkään vain pahoin kun eilen olin verikokeella ja jouduttiin nostamaan 150IU:sta 300:aan, ettei siellä ole mitään tapahtunut. Paikat kyllä särkee mutta...

Sitten menin vielä mokaamaan piikityksen kun piti ampullissa olla jäljellä se 150 ja laitoin lukeman siihen 300:aan ja pistin ja tietty siellä ampullissa oli sitä ylimääräistä.. paska.. ja nyt en sit tiedä onko eilen tullut tarpeeksi sitä lääkettä :(

Eilen oli muutenkin p.. päivä.. tunteet hieman pinnassa.. riehuin ja parkusin täällä äijälle kotona kaiken maailman asiat :/

Noh mutta huomenna taas viisaampia..

Tsemppiä kaikille :hug:
 
Heippa!

Musta kanssa toi päivitys on sujunut tosi hyvin noin että yksi päivittää. Jos kaikki päivittäis omansa, tää olis ihan listaa listan perään. Lisäks Peppiina on hoitanut sen tunnollisesti ja nopeasti. Kiitokset siis vaivannäöstäsi!

Miten muilla piinailijoilla menee? Onko mitään tuntemuksia?

Mites pas:issa olleet, onko mitään? Mulla ainakin oli enemmän oireita viimeks tuoresiirron jälkeen, esim rintojen aristusta jonka teki sillon pregnyl. Nyt ei siis muuta kun alavatsan viiltelyjä. Fifiris?
 
pp6

ei mitään oireita... muuta kun ne supistelut ja nippailut joita tulee muutama kymmenen päivässä. ei oo tullu mitään kiinnittymisvuotoon viittaavaa tuhrua, luget valuu milloin mitenkin. Pahin tissi arkuus taitaa olla häviämään päin.

ei kyllä oo nuo muut hormoonit aiheuttanu mitään vastaavaa kun nää luget, välillä itkettää ja sitten suututtaa ja lopuksi vielä naurattaa.

tervetuloa uusille :wave:
 
Oirepino
PP8 kylmä: Lämmöt nousee aina ovulaation jälkeen 36.5:n, nyt nousseet pp6 36.8:n.
Vatsassa ei mitään tuntemusta.
Rinnat kipeät, kuten aina ennen menkkoja.
Testissä haalea viiva aamulla, jonka mieskin näki. Siltikin viiva TOSI himmeä, enkä laske sitä vielä miksikään. Joko kemiallinen tai sitten näemme miehen kanssa sen mitä haluaisimme nähdä.
 
Sunflower, sullahan on vasta pp5, joten ruskea vuoto voi olla kiinitttymisvuotoa!! Ajankohta täsmää täydellisesti!! Itse toivon joka kerta kun kurkkaan pikkuhousunsuojaan että siinä ois vähän punasta... eipä oo näkynyt. :(

Jopun kanssa oon samoilla linjoilla että piinailuaika on raskaampaa kun pistelyt. Toisaalta on ihanaa kun on toivoa, toisaalta kaikkien oireiden kyttäys on aivan hanurista ja mieleen hiipivä epätoivo välillä vaan niin ylitsevuotavaa...huokaus..

Iines, mulla on myös ollut selkeesti vähemmän oireita nyt PAS:ssa kun tuoresiirron yhteydessä.. sillon oli rinnat älyttömän kipeet ja mahassa kaikenlaisia tuntemuksia.. Nyt ei juuri mitään!!! Välillä jo epätoivo valtaa mielen.. pelkään ihan älyttömästi sitä valtaisaa pettymystä ja katkeruutta kun/jos taas tulee negaa.. sit pitäis jostain selkänahasta taas repii 2000 ? rahaa ivf:ää varten kun pakkanen on tyhjä. Eipä paljoo oo enää säästöjä jäljelläkään.

Verve temppiä punktioon ja Silja-Leenalle peukutuksia kyytiläiselle!!! :heart:
 
Tosi paljon piinailijoita! Tuokaa nyt hyviä uutisia!! Tvvo koska aiot testata uudestaan??

Sharlin ja Nippe oikein kunnon halit :hug: ja jaksamista!!

Eilen ultrassa näkyi 6-7+4 suunnilleen 14 mm follia, ei hurjasti mutta olen tosi tyytyväinen toistaiseksi kun olin pelännyt ettei tule yhtään mitään. Huomenna tarkistetaan uudestaan ja sitten vasta päätetään punktioaika. Voi kun olisivat jatkaneet kasvamistaan ja pääsisi pian eteenpäin. Tänään kyllä sähelsin piikkien kanssa sitä rataa että taisi osa mennä kasvattamaan lattiamattoa. :eek: Mulla ei kyllä (vielä?) mitään pingviinituntemuksia ole, välillä vaan mahaa kipristelee. Lähinnä olo on ollut kaikin puolin parempi kun pääsi siitä lamaavasta hormonihoidosta näihin aitoihin naisten rohtoihin..
 

Yhteistyössä