Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Oirepino:

Passissa tänään ja nyt tuntuu että taidan leijua ainakin metrin ilmassa! Ihana tunne kun kerrankin on toivoa olemassa. Tunne siitä että ainakin nyt kasvaa pieni elämä masussa. IHANAA! Toivottavasti ei tarvi täältä pilvilinnoista ihan vähään aikaan laskeutua.

Silja-Leena+ :heart:

Kiitos Fifiris toivon kipinästä! Itse olen niin negatiivinen onnistumisen suhteen että ajattelin heti menkkojen alkaneen. Ehkä johtui myös niin suurista menkkatuntemuksista että en muuta ajatellutkaan. Nyt tänään ei kuitenkaan ole ollut yhtään vuotoa!! Arvatenkin olen vessassa juossut tiheään tahtiin varmistamassa;)

Onnea Silja-Leena ja tsemppiä piinailuun!!!

:D :D :D

Mukana menossa keskiviikkona 14.10.2009

Positive : 1.IVF:n PAS, PP13
Kipinä1: 2. ICSI siirto 3.10., PP11
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP9
tvvo : 1.IVF, siirto 5.10, PP9
ellu74 : 3.IVF:n 1.PAS, siirto 6.10, PP8
Joppu : 1.IVF, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP7
Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP7
Heni : 1.IVF, siirto 8.10, PP6
Uskallanko : 2.IVF, siirto 8.10. PP6
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 (2) PP6
Sunflower79 : ICSI/IVF, siirto 8.10, PP6
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10, PP5
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP5
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, siirto 13.10, PP1
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS, siirto 14.10, PP0
kolmisin: 2. ICSI, punkio 12.10, siirto 14.10 PP0
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, siirto 14.10, PP0
Paiju :1 IVF, punktio 17.10, pitkä kaava, PP-
verve : 1. IVF, punktio 14.10, siirto 19.10 PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 19.10, siirto 22.10, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-
Vanilla79 : IVF, pp-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS

Jotenkin pää painuksissa tällä hetkellä.
Kaikki me jännitellään, kuka missäkin vaiheessa.

On ilo huomata, miten esim. Silja-Leena osaa ja uskaltaa toivoen ja iloiten elää tässä hetkessä! :)

Minä en tällä kertaa uskalla kavuta pilvilinnoihin edes hetkeksi. Siirron jälkeen kyllä kuiskasin vatsalleni: "Pidä kiinni siellä!". Jotenkin sitä taas kai valmistelee henkisesti itseään enemmän sinne negatiivisen puolelle. Just niin, fifiris, pelottaa se katkeroituminen sekä ahdistaa rahallisesti jo valmiiksi. Eilen aloin suunnittelemaan matkaa ensi vuoden puolelle. Ajattelin, että otan vaikka lainaa, jos ei muuta! Joku tulevaisuuden juttu pitää olla, mitä odottaa, mihin siirtää ajatukset, jos tää odotus menee mönkään. En muuten jaksa päivästä toiseen!

Anteeksi aamun pessimistiset ajatukseni. Kiitos taas, kun sain purkaa teille.

Käynpä kurkkaamassa Henin pystyttämää ketjua. PP6

Verve: Kiitos kun jaksoit vastata niin ei tarvitse tuon takia enää polille soittaa ja varmistaa että muistin oikein =)

Uskallanko: Mullekin on tärkeää että tulevaisuudessa on jotain mukavia juttuja odottamassa, jotka ei liity tähän lapsettomuuteen mitenkään. Pientä lohtua edes jos ei hoidot onnistu :ashamed:. Meillä myös lomareissu suunnitelmissa ensi vuoden puolella ja toisen koiran ottaminen on myös suunnitelmissa ehkä ensi kesänä B)

Uskallanko, mulla kans jo aika masennus päällä.. Tällä hetkellä KAIKKI kaverit on raskaana.. :'( Mulla oli pitkään henkireikänä yksi pariskunta, jotka kärsi kans lapsettomuudesta, mutta heillä viimein tärppäs. Toki oon kauheen onnellinen heidän puolestaan mutta samalla tuntuu vaan niin yksinäiseltä.. Huomaan eristäytyväni kaikista ystävistäni, en jaksa olla tekemisessä niiden kanssa.

Jos tästä nyt taas negaa tulee, niin tehdään vielä ivf-hoito ens kiertoon. Ollaan kyllä sitä adoptiotakin ajateltu, mutta se viiden vuoden jono vaan tuntuu niin kohtuuttomalta.

Tsemppiä kaikille ja iloisempaa päivää! :heart:

Mulle on hirveästi tuonut apua jaksamiseen vertaistuki. Suosittelen lämpimästi. Netin kautta olen tutustunut muutamiin samassa paikassa hoidossa oleviin ja tavattukin ollaan useamman kerran =). Isommilla paikkakunnillahan on ihan omia vertaistukiryhmiäkin. Nämä netti keskustelutkin auttaa kyllä, mutta on se silti erilaista päästä kasvokkain juttelemaan =) .

fifiris Mulla sama juttu, tuttavat ja ystävät raskaana tai taaperoiden vanhempina. Viimeisen parin vuoden aikana olen hiljalleen kasvatellut etäisyyttä. Tavallaan en kuitenkaan tahdo etäisyyttä, mutta se tuntuu luontevalta tässä vaiheessa omaa taivalta. Se on just noin, kun totesit, että ei vaan jaksa olla tekemisissä nyt. Välillä ajattelen, että olenpa kurja kaveri, kun en ota yhteyttä tai pitkitän tapaamista, mutta toisaalta taas ajattelen, että minulla on oikeus kulkea tämä kriisi omalla tavallani.

Mulla on auttanut kun olen kertonut kavereille, vähitellen melkein kaikille, missä mennään. Sitä kautta lapsettomuudesta on tullut osa tavallista arkea, ja sille voi nauraa ja siitä voi valittaa kun siltä tuntuu, ja selvästi olen huomannut että huvittaa enemmän nähdä niitä kavereita joille on kertonut, ja toki myös niitä, jotka eivät aio lapsia hankkiakaan. Onneksi niitäkin on. Mutta munkin kaveripiirissä kaikki yrittäjät ovat saaneet tuloksia, tai no yhdet ovat hyvässä vaiheessa adoptiojonoa, mutta sekin tuntuu jotenkin varmemmalta. Yllättävän hyvin on kaikki suhtautuneet, äitini ehkä huonoiten. Hän ei oikein osaa sanoa mitään ja toistelee välillä että mikäs kiire teillä niitä lapsia on saada...Tulipas sepustus, mutta ideana siis se, että jotenkin kertomalla on rapissut se sosiaalisen ahdituksen puoli pois, ja jäänyt '''vain''' se lapsitoive.

Nyt selvisi ultrassa punktiopäiväksi lauantai. Toisella puolella oli jo valmiita folleja tänään, toisella vielä uupui millin pari. Voikun niistä nyt selviäisi riittävän moni, kun määrät ei ole niin huikeita. Maha senkun turpoaa.

Mulle autto valtavati kun päätin alkaa elämään elämääni eteenpäin. Olen pitkään virunut työpaikassa josta en niinkään pidä vaan siinä toivossa että tärppäisi. En ole uskaltanut ottaa 4kk koeaikaa uudessa duunissa jos vaikka tulisinkin raskaaksi. Nyt päätin korjata elämääni. Pidin pienen tauon hoidoissa. Vaihdoin työpaikaa, aloitin opiskelut unelma-ammattiin ja nyt takaisin hoitoihi. Ja elämä hymyilee. Jos tämä hoito ei tuota tulosta on minulla työ ja koulu ja mies ja lemmikit. Ei tunnu (tällä hetkellä ainakaan) pettymys niin isolta kun elämässä on muitakin asioita joista tulen onnelliseksi.

Silja-Leena+ :heart:

Monella näyttää olevan usko vähissä, niin se mullakin oli siirron jälkeen. Oli ihan kauheet menkkakivut jotka sitten loppui kuin seinään viisi päivää siirrosta. Tänään taas testattu, kaksikin kertaa. Koko yön rakossa olleesta virtsasta tein aamulla netistä tilatun herkän testin ja tuloksena vaalea viiva joka ei enää ole haamu, näkyy kuvassakin. Tänään kuitenkin ollut menkkamaista paineen tunnetta ja pahaa pelkään, että tää on kemiallinen. Näin se viimekin kemiallinen "oireili". Tein sitten äsken tunnin rakossa olleesta virtsasta testin, nyt RFSU:n. Ja viiva on yhtä selvä kuin herkän aamulla tehdyn testin. Musta tää on aika outoa, koska RFSU:n testi ei ole herkkä testi. Aloin nyt epäilemään koko hommaa... :/

Ei kyllä ole mitään järkeä aloittaa näin aikaisin testausta, olisi pitänt tehdä se eka vasta tänään ja sitten perjantaina kun virallinen testipäiväkin on. Toki hedelmöittymisestäkin on jo 12 päivää ja nyt ajatelen, että viivan pitäisi olla vahvempi. Eli en ole tyytyväinen mihinään. Jos otatan hcg arvon niin mulle jää sekin päälle ja niitä pitää mitata kahden päivän välein. Pelot on niin suuret ettei voi iloita. Nyt ajattelen, että rauhoitun jos varhaisultrassa näkyy syke (jos siis sinne asti päästään), mutta ei tää mun hysteria vielä siihen lopu. ... :LOL:

Eli olen onnellinen tästä hetkestä, mutta samalla en ole. Olkaa muut piinailijat järkevämpiä ja odottakaa testaamisen kanssa. Teillä taitaa kaikilla muilla olla testipäiväkin vasta 14-16 päivää siirrosta kun mulla se on 14 päivää punktiosta. Eikä mua saa siirtää plussanneisiin ennenkuin tää on edes jotenkin varmaa eli 2 vko:n päästä.... :LOL:

Hei,

Täällä oli tänään siirto ja mukana on nyt yksi 4-soluinen laatuluokkaa 2 oleva alkio.
Meillä ei todellakaan mennyt kaikki käsikirjoituksen mukaan:folleja löytyi 11, mutta vain 5 solu sisällä, 4 hedelmöittyi, yksi 4-soluinen laatuluokkaa2, yksi 2-soluinen laatuluokkaa2 ja yksi 4-soluinen laatuluokkaa3.

Todella saatiin piinailla, että päästäänkö siirtoon asti, mutta onneksi päästiin ja saatiin jotain pakkaseenkin, vaikka ei olekaan mitään huippuyksilöitä.

Osaako joku muuten kertoa, onko kenelläkään alkanut raskaus 2laatuluokkaisesta? Meille ainakin väestöliiton biologi sanoi, että se olisi vielä ihan hyvä ja, että he antavat todella harvalle laatuluokaksi1, mutta onko oikeasti kukaan raskautunut vastaavalla alkiolla?

Nyt todellakin piinaillaan. Ei tämä meidän taival ihan helposti lähtenyt käyntiin.

Paiju hienoa että olivat rakkulat kasvaneet. Onnea punktioon. Meillä selviää huomenna punktio-päivä. :)

Tytti Onnea kyytiläiselle! :heart:

Oma mieli on vähäsen kohentunut. Mikä lie hormoni-ryöppy tuossa aamupäivällä oli. Pitää varmaan heittää takki ylle ja lähteä ulos raittiiseen ilmaan. :)

Tytti en voi puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä, mutta on tullut 2-luokkaisista lapsia! Tosi mainiota, että se on nyt kyydissä!

Tvvo ei huonon kuuloista lainkaan. Koita nyt sinnitellä siellä!

Vanilla toivottavasti pääset pian punktioon. Siihen saakka, ulkoilmailu kuulostaa mainiolta.

Oli ihanaa lukea neuvoja kuinka kukin on oppinut selviytymään tästä! Kiitos rohkaisevista sanoista!
Tuli sellanen olo, että eihän tässä yksin olla! :) Ja on totta että elämässä pitää olla muitakin onnen aiheita. Ja niin moni asia on oikeesti hyvin, on ihana mies, kiva koti ja työpaikka ja ihanat kissatkin vielä..

Oon aika avoimesti kertonut tästä meidän lapsettomuudesta (paitsi työpaikalla). Silti tunnen äärettömän vaikeaksi tavata raskaana olevia ystäviä. Jostain syystä tunnen kauheeta huonommuutta, vaikka syvällä sisimmissäni tiedän että täähän on vaan tällänen biologinen asia, jolle en itse mitään voi. kai näitä tunteita oppii käsittelemään ajan kanssa.

Tvvo, aivan mahtavaa että viiva on vahvistunut!!! Kuulostaa kyllä tosi lupaavalta että plussa pärähti vaikka virtsa ollut vasta tunnin rakossa! Peukutuksia!

Tytti, mulla oli sama juttu viimeks, että rakkuloita on yli 20 mutta vain kuudessa oli solu! Lopulta kolme selviytyi jatkoon. En osaa omakohtaisesti sanoa noista 2-luokan alkioista, mutta oon monelta kuullut ettei luokituksia kannata tuijottaa liikaa. Monella on tarttunut kii juuri sen huonoin alkio ja toisaalta aina se paras top-alkiokaan ei tartu. Monesti luokitus voi myös muuttua, eli kakkospäivänä alkio voi olla top-alkio mutta kolmantena päivänä jo huonompi alkio.. tai tietysti toistenpäin!

Näinhän tässä kävi etten voinu pitää näppejä erossa testeistä ja sain predictor early testillä haamun joka aika selkeesti kuitenkin näkyy. En todellakaan ole iloinen näkemästäni koska nyt vasta PP6 eikä oikein voi olla mahdollinen.

Onko kellään kokemusta ko. testistä? Tekis mieli lähettä toi testi jonnekkin...

Voi p..ka että pientä ihmistä taas koetellaan..

Aamulla taas verikoe ja ultra.. noh.. ultrassa tietysti hämminkiä.. lääkkeet ei ole vaikuttanut odotetulla tavalla jostain syystä..
1 9mm löytyi ja pari 6-7mm ja loput 5mm.. Lääkäri ihmetteli kovasti miksi ei tapahtunut juuri mitään vaikka munasarjat näyttävät normaaleilta ja ennen lääkevasteet olleet hyviä..
Ja sitten pommi.. suurella todennäköisyydellä joudutaan keskeyttämään hoito!!!!!

Noh.. sanoi että katsotaan nyt sitten vielä se tämän aamuinen verikoe mitä kertoo ja jos arvot ovat kohonneet niin voidaan vielä yrittää ottamalla puregonin rinnalle menopur pistokset.. Mutta edelleen korosti että luultavimmin joudutaan keskeyttämään.. ehkä voidaan inssi tehdä vielä kuitenkin ettei kaikki jännitys ole ollut turhaan..

Joo siinä sitten parkuen klinikalta ulos ja kirottu koko per.. naiseus alimpaan helv...

No mutta mites taas sitten kävikään.. Kun hoitaja soitti olin sata varma että sieltä tulee ettei arvot valitettavasti ole kohonneet ja morjens vaan hoidot..
Mutta yllätys yllätys arvot nousseet ja voidaan vielä sinnitellä hoidoissa mukana :p
Joten perskarvat maata hipoen tässä roikutaan vielä.. =)

Huh, huh.. Nyt sitten apteekkiin hakemaan lisää puregonia ja lisäksi menopuria.. illalla nahka punaiseksi piikeistä ja sormet ristiin että perjantaina olisi mollukat tajunneet herätä kunnolla horroksesta että päästään punktioon asti..

Sorry jos teksti sekavaa.. olen itsekin nyt vähän pihalla..

Tsemppiä kaikille :hug:

Palataan perjantaina!!!

Kuulin tossa just Juha Tapion kappaleen Anna pois itkuista puolet.
Ai että se osui just hyvin tämän hetkisiin ajatuksiin:

"Älä mene pois, älä mene pois, kuule vielä tää:
vaikka mikä ois, vaikka mikä ois, kaikki selviää
Jos sydän vielä kerran on nuori sekä painoton

Anna pois itkuista puolet, hetkeks vielä tänne jää
Menköön pois murheet ja huolet ahdas lieka heltiää

Tiedän mitä on, tiedän mitä on kantaa unelmaa,
joskus toivoton vaikkakin se on taivas kimaltaa
Yllä kauan ollut on selkäpuoli auringon

Anna pois itkuista puolet, hetkeks vielä tänne jää
Menköön pois murheet ja huolet ahdas lieka heltiää

Mä olen kyllästyny kuvia katsomaan,
kyllästynyt sivusta seuraamaan ja elämään jossakin
Mä en vielä ole toivoa heittänyt
olen tässä, kiinni tartu nyt, oo tartu kiinni nyt......"

Millainen musiikki teitä on lohduttanut?

Halauksia täältä kaikille :hug: Taitaa olla tänään huonojen hormonien päivä.
tvvo todellakin nyt toivon superliimasukkia alkiolle!!
hemu tsemppiä kovasti, onneksi hoidot voivat kuitenkin jatkua.
ON: Puntiossa käyty, saalis 17 munasolua. Rakkuloita oli lähemmäs 30, mutta osa tyhjiä ja osa ei kypsiä. Tosi tyytyväinen olen. Onneksi mies oli mukana, mulla punktio oli kipulääkkeistä ja puudutuksesta huolimatta tosi kivulias. Melkein tuli itku. Johtui ilmeisesti siitä, että oikealla puolella oli paljon rakkuloita. Sain toipumishuoneessa lisää suonensisäistä kipulääkettä + vielä kipupiikin kankkuun. Lisäksi tiputettiin jotain lääkettä joka estää hyperiä. Nyt kotona makoilemassa ja vointi jo huomattavasti parempi. Pitää juoda paljon, että ei tulis hyperiä. Meillä on siirto vasta ma 19.10, haluavat tehdä osalle alkioita pidemmän viljelyn.

Yhteistyössä