Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Heni niinpä sullakin on ollut todella ihana hoitojakso.. nyt alkaa jo pelottaa sinne ultraan meno kun aina tulee jotain.. :/

Tästä puuttuu enää se että kun aamulla herää ja katsoo peiliin niin parta on alkanut kasvaa =) (synarelan sivuoire miehinen karvoitus naisella :p )

Ei saisi puhua.. käy vielä niin.. :eek: knok, knok "koputtaa puuta"..

Oikein kovat tsempit sulle myös! toivottavasti viimeinen rutistus!
 
Hemu: Toivottavasti perjantaina näyttää jo paremmalta hurjasti tsemppiä =)

Vanilla: :hug:

Valkkaria on ruvennut tulemaan aika lailla eilisen jälkeen =) . Kaitpa se on ihan normaalia :/ . Pelottaa että ne munikset karkaa jonnekin ennen sitä punktiota, kun erehdyin jostakin lukemaan että jollain ei synarela ollut toiminut ja ei ollut mitään punktoitavaa. Pitäs ehkä miettiä pikkuisen vähemmän :kieh:
 
Heni Eihän se haamu mahdoton ole, siirrettiinkö sulle minkä ikäinen alkio? Vaikka sulla on pp6 niin muista, että alkio on siitä vanhempi. Ei Pregnylin pitäisi enää näkyä. Kyseisestä testistä ei ole tietoa. Oletko googlettanut? Niin löytää useimmista testeistä tietoa. Mä en oikein ainakaan usko noihin kotitesti.fi herkkiin liusketesteihin. Näyttävät saman vahvuista viivaa kuin ei niin herkät. Siitäkin löytyi googlettamalla tietoa, että ei niin herkät testit näyttää paremmin kuin herkät. Ehkäpä tämäkin on yksilöllistä. Pidän sulle kovasti peukkuja! :hug:

hemu80 Tsemppiä ihan hirveesti!! :hug: Mullahan ei ollut tota vastetta tosiaankaan mitenkään erityisesti aluksi ja pistelinkin huimat 16 päivää. Kuitenkin insseissä saman lääkkeen vaste ollut erinomainen ja folleja on tullut liikaakin.
 
tvvo alkio oli 8 soluinen..punktio maanantaina ja siirto torstaina. Oliko se nyt sitten 3 vai 4 päivää vanha? En kyllä usko siihen viivaan, mutta ajattelin huomenna aammulla tehä toisella testillä jossa herkkyys 10iu. Saadaan nämäkin toiveet sitten kumottua :p
 
Heni Sulla on hedelmöittymisestä 9 päivää aikaa eli ei se haamu mikään mahdoton tosiaankaan olisi. Peukut on täällä pystyssä =)

Mulla on alkanut alaselkäkipu ja hieman limaista valkovuotoa, ne enteilee menkkoja eli kemiallista! Hermoja raastavaa piinaa!!! :kieh:
 
Tänään siirrettiin 4 soluinen 2lk alkio et siis ihan samalainen mikä silloin 5.pas:sa mistä sit onni potkaisi.
Tämä oli siis meidän 1.IVF 6. pas toivottavasti lopputulos sama kun 5.pas:ssa =)

Ollaan menossa kylpylään lauantaina niin kysyin lääkäriltä , että voiko kaikkea tehdä.....
Kuulemma ei kannata uida kuumissa altaissa eikä mennä hirmuisen kuumaan saunaan. Onko teille sanottu saunomisesta ? En muista, että edellisissä hoidoissa olisin saunaa vältellyt mutta ehkä muistan väärin.

Tsemppiä hoitoihin ja piinailuu kaikille!!! Yritän illemmalla tulla lukemaan enemmän juttuja.
heni onnea uuden testin tekoon miten sen testin teko aina niin jännittääkin ihan kädet tärisee....

Leppis ja huimat pp 0 heh tästä onkin aikaa kun noita pp on laskettu
 
Huh, huh.. nyt on lääkkeet taas ostettu ja 450 euroa köyhempi taaaas.. onneksi ne saa takaisin kelasta :)

Kiitos kaikille vielä tsempistä! Helpottaa kun täällä saa avautua..

tvvo Pistelitkö pelkkää puregonia vai oliko sulla tuota menopuria lisäksi?
Onkohan se menopur sitten jotenkin vahvempi kun nyt niitä molempia pistetään samaan aikaan..

Kai tässä seuraavaksi ollaan siellä toisessa ääripäässä ja torvet räjähtää näistä aineista =) Sopii toivoa...

Noh mitäs tässä miettimään.. Täytyy nyt toivoa että ei tulisi enää mitään kummallista ja saisi edes sen yhden jonka voi siirtää..

Tsemppiä kaikille taasen.. :hug:
 
Leppäkerttu, ei mulle oo koskaan saunasta varoitettu! Ja oon ollut alkion siirron jälkeen saunassa.. täytyy kysyä hoitopaikasta ens kerralla onko sitä syytä välttää. Jotenkin en vois uskoa että siitä on haittaa! Kylpemistä piti kuulemma välttää tulehdusriskin takia.

Henilllä on nyt tosi jännät paikat!! Lupaavaltahan toi haamu kuulostaa, varsinkin kun siirrettiin 8-soluinen!! d =) b

 
Mä kysyin erikseen siitä saunasta alkionsiirron jälkeen ja sanoivat Väestöliitossa että saa ihan vapaasti saunoa VARSINKIN omassa saunassa jossa tulehdusvaara on minimaalisen pieni. Uiminen kyllä kiellettiin.

Mä en kuollaksenikaan muista kuinka moni soluiset nämä alkiot olivat. Olin niin jännittynyt kun 3 lääkäriä seisoivat edessäni ja hymyillen kysyivät tärkeän kysymyksen - siirretäänkö 1 vai 2 top luokan alkiota. :D Enkä muistaakseni näistä soluista mitään silloin olisi ymmärtänytkään. Nyt kyllä harmittaa mutta voisinhan tietenkin soittaa sinne ja kysyä.

Huomenna taidan testata.. tai sitten en..tai sitten joo.. en tiedä.. :eek:
 
Nopeeta tulin vaan kommentoimaan tohon Leppiksen sauna-juttuun. Eli mä kanssa sillon punktion aikaan kysyin saunomisesta, niin sano että voi ihan vapaasti saunoa. Uimista ei suositellut koska oli tehty punktio, eli oli tulehdusriski.

Ai meinaako Sunflower jo huomenna alkaa testaileen? Eikös meillä ollut sama, eli nyt pp6?
 
Mukana menossa torstaina 15.10.2009



Positive : 1.IVF:n PAS, PP14
Kipinä1: 2. ICSI siirto 3.10., PP12
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP10
tvvo : 1.IVF, siirto 5.10, PP10
ellu74 : 3.IVF:n 1.PAS, siirto 6.10, PP9
Joppu : 1.IVF, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP8
Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP8
Heni : 1.IVF, siirto 8.10, PP7
Uskallanko : 2.IVF, siirto 8.10. PP7
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 (2) PP7
Sunflower79 : ICSI/IVF, siirto 8.10, PP7
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10, PP6
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP6
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, siirto 13.10, PP2
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS, siirto 14.10, PP1
kolmisin: 2. ICSI, siirto 14.10 PP1
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, siirto 14.10, PP1
Paiju :1 IVF, punktio 17.10, pitkä kaava, PP-
verve : 1. IVF, punktio 14.10, siirto 19.10 PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 19.10, siirto 22.10, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-
Vanilla79 : IVF, pp-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS
 
Täällä taitaa olla piinailijoiden kesken pieni masennusaalto meneillään. Itse olisin samassa jamassa, jos ei olisi ollut niin kiire päivä.

Tvvo On nuo sinun tulokset kuitenkin paljon parempia, kuin tyylipuhdas nega. Toivottavasti viiva jatkaa vahvistumistaan. Tsemppiä!

Hemu80, sun hoito kuulostaa juuri samalta kuin mun aiemmat. Onneksi sait Menopurit siihen oheen, Ne auttoivat mulla. Verikokeet ei silti huippulukemissa, mutta paremmat kuin Puregonilla. Menopurissa on enemmän jotain hormonia, (en nyt muista mitä) ja se tukee just huonosti reagoivia munasarjoja.

Verve, wau! 17 solua - tosi mahtava saalis. Siitähän saa alkioita jo vaikka muille jaettavaksi. ;) Varmaan suuren määrän takia viljelevät pidempään, jotta sitten oikein huiput saatte kyytiin ja loput pakkaseen.

ON: pp 11 on kyllä ollut piinapäivien äiti! Onneksi on ollut kiire, muuten olisin tullut hulluksi. :kieh:
Katsoin vanhoista kalentereista edellisten hoitojen kulun ja juuri pp 11 on alkanut vesimäistä ja veristä vuotoa. 1. kralla heti aamusta, 2. kralla illasta. No arvata saattaa, että joka vessakäynnillä olen pidätellyt hengitystä - varsinkin kun maha on ollut iiiiihan tuhottoman kipeä! Sitä on juilinut, polttanut, vääntänyt, turvottanut, närästänyt etc etc kaikkea mahdollista. Noh, vielä tähän asti olen selvinnyt ilman punaisia läiskiä. Taidan mennä äkkiä nukkumaan niin saadaan ainakin ennätys, kun päästän pp 12 asti! :LOL: Muuten ei kummempia oireita. Edelleen on ne kaksi pistävää kohtaa masussa (eivät tunnu enää niin vahvasti), vilun väreitä, kevyttä kurkkukipua ja huippausta. Rinnat tuntuu isoilta, mutta ei kipeiltä.

Täällä on monet jo testailleet aikaisessa vaiheessa ja alkoi minuakin hieman himottaa. Jos pienikin vuoto alkaa testaan heti, että voin sitten lopettaa tämän piinailun, jos se ei sitten taas ala, niin odotan varmaan sinne lauantaille - tai ehkä perjantai-iltana vois tehdä ekan testin... :p

Mikä testi on hyvä? Mä en tiedä noista mitään.

Kipinä1 ja pupu & papu
 
Huomenet tänne. Istahdin aamukahvin kanssa tänne lukemaan kuulumisia.

Tänään ultrassa päätetään punktiopäivä. Vähän jännittää miten solujen ja alkioiden kanssa käy, ja vielä enemmän jännittää miten sujuu piinapäivät jos siirtoon päästään.. :/ Monilla tuntuu testaamispäivä olevan tapetilla, myös minulla mutta niinpäin että tohdinko testata ennen joulua. :D

Nousi ihan vedet silmiin tuosta uskallanko viestistä, jossa hän sanoi alkionsiirrossa pikkuiselleen "pidä kiinni siellä". :heart:

hemulle oikein paljon tsemppiä!!! Samoin [/b]kipinälle :hug:
 
Sade83
Heni Teitkö testin?

Kipinä Jaksamista viimesiin piinapäiviin. Tule sit heti kertomaan jos testaat!

tvvo Mites sun viivat, vahvistuuko?

Tsemppiä kaikille piinailijoille, sitä tarvitaan! :hug:
 
Kipinä Joo, en todellakaan suosittele liian aikaista testaamista... Itse tein tämän virheen. :ashamed:
Eli täällä iski se tyylipuhdas nega ja tapoin itseltäni kaiken toivon liian aikasin! Nyt ottaa enemmän päähän kuin ikinä! :(
Mä oon nyt aivan varma ettei se muutu yhtään mihinkään siitä. Mä oon niin tottunu noihin negatiivisiin etten edes tajuakuinka voin olla näin pettyny. Mulla on ollu se tunne kaikenaikaa ettei tärppää. Olo ollu jo eilisestä, että täti paukahtaa kylään aivan just.

YRITÄN nyt ottaa rauhassa ja odotella kiltisti vielä pari päivää ja lähden vähän maalle rentotumaan!

Tsemppiä muille koitoksiin/jännäilyihin ja :hug: tarvitseville!
 
Hemu80 Mulla on ollut aina Gonal F, muuta en ole pistellyt.

Mulle sanottiin saunasta, että ei punktio päivänä, koska olo voi olla lääkkeistä vielä hutera. Sen jälkeen voi käydä oman mielen mukaan. Kylpylöitä/ uimahalleja/ kylpyammeessa lilluttelua tulisi vältää tulehdusriskin takia.

Verve Mahtava saalis, onnea siitä! :heart:

Kipinä, testasitko?

(.) Se mun viiva, siinähän se on. On about puolet vaaleampi kuin kontrolliviiva. Näkyy aivan selvästi, on kunnon viiva mutta vaalea. Piirtyy heti testiin. Pitäisköhän sen olla jo yhtä tumma kuin kontrolliviivan? Tässä lähtee tukkakin päästä kun stressaa!!!
Soitin sitten Väestöliittoon ja sanoin, että heemot menee! Hoitaja sanoi, että hylkäät nyt kaikki kaupan halpistestit, ne voi näyttää vaaleeta plussaa aina vaan vaikka olisi kuinka tukevasti tahansa raskaana. Pitää olla kunnon testi eli Clearblue (ja nehän niitä vääriä plussia juuri näyttää koska ovat niin herkkiä...). Niin ja kysyin tosta testipäivästä uudelleen ja nyt sanotiin että ei, ei ei. Testipäivä on vasta sunnuntai/ maanantai. 14 päivää siirrosta eikä punktiosta. Hoitaja kysyi mistä olen sellasta päähäni saanut. Noh, tossa se lukee mun nenun edessä lääkärin itse kirjoittamana. Testipäivä 16.10 ja soittoaika hoitajalle klo:8.30.
Eli lisää piinaa! Raskaana olen nyt, mutta onko tää nyt kemiallinen vai ei niin sen näkee sitten. Hoitaja kysyi haluanko hcg mittauksen. Päätin, että maanantaina haluan jos tilanne on vielä epäselvä. Jos tilanne vielä maanantaina on epäselvä niin silloinhan se on tietenkin automaattisestikin kemiallinen! Voi P*****E!!!


:LOL:
 
Samanlainen viiva kuin eilenkin, mutta nyt en tee enää yhtää testiä ennen ens viikkoo ku masennun jos ei ala vahvistuu...jätän itelle nyt toivomisen varaa =) (sisimmässäni tiedän kuitenkin ettei tästä mitään tuu) :(
 
heni: Älähän nyt kyllä minun korvaan ainakin hyvältä kuulostaa =). Eihän tuossa vaiheessa kovin vahvaa viivaa voi vielä saadakaan. Hurjasti tsemppiä ja toivottavasti ensi viikolla testiin piirtyy kauniit kaksi viivaa :D
 
Huomenta!

Elenia sullahan vasta pp 10 ja luin jostakin, että yleensä hcg ei näy äidin veressä aikaisintaan kuin pp 10 tai pp 11. Eli älä nyt vielä toivoasi menetä. Relaa ja testaa uudelleen testipäivänä.

Vanilla79 toivottavasti saat tänään hyviä uutisia ultrassa. Joulu on hyvä testausraja. :p

ON: täällä tehdään Personal Bestiä eli pp 12 on alkanut "kuivilla". Ei vielä vuotoa, mutta sitä odotellessa. Joka tapauksessa tähän mennessä paras tulos kaikista hoidoista ja siirroista.

En uskalla vielä toivoa, että homma menisi plussaan asti. Mies on jotekin yli luottavainen ja pelkään, että masentuu pahasti negasta. Yritän hieman aina palautella maan pinnalle. Sitä on jänskättänyt siirrosta asti, kun oli nyt ekaa kertaa mukana ja näki kun Pupu ja Papu kohtuun vilhativat. Se näkyi tosi hyvin, edellisillä kerroille ei ole näkynyt yhtä selkeästi. Kuulemma homma konkresitoitu hänelle tosi paljon nähtyään sen "vilahduksen".

Odotelen vielä pari päivää. Päätin, että testaan vasta perjantai-iltana ja jos nega voin hyvällä omallatunnolla korkata perjantainskumppapullon suruun ja v****kseen. :kieh:

Positive, sulla tänään testipäivä - tulehan kertomaan tulokset. Toivottavasti se olisi plussa ja nyt alkaisi hurja plussapuhuri, kun tuo testaus on kaikkien "huulilla". Uusi plussa loisi toivoa meihin kaikkiin. Toivottavasti tvvo sun plussa vahvistuu!
 
Täällä on monella tosi jännät paikat. Peukkuja ja jaksamisia piinailuihin!! :hug:

Ja sitten omaa napaa.. Kävin tänään klinikalla hoidon suunnittelussa ja tällä kertaa IVF tehdään lyhyellä kaavalla. Viimeksi munarakkuloita oli 52, joista kerättiin 43 solua, joista hedelmöittyi jakaantumiseen asti 12 alkiota. Tällä kertaa toivotaan että saalis olisi pienempi, mutta sitäkin parempi. Tarkoitus on myös viljellä alkioita viisi vuorokautta ennen siirtoa. Piikittelyt alkaa vasta parin viikon päästä, ja piinailu vasta kuukauden päästä, joten silloin taitaa tämä syksyn pino jo olla talviunilla jos niin pitkälle päästään. Vähän kyllä jännittää taas tämä 3. IVF, kaksi edellistä kun ollut toistensa äärilaitoja.

Paljon Onnea vielä kaikille, jotka olette jo pidemmällä hoidoissa ja jaksamisia muille hoitoja odottaville!!
 

Yhteistyössä