Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

).( Täällä on ovistesti jo viritetty valmiuteen ja huomenna kp11 alkaa oviksen tikutus.

On muuten aika moinen ero noissa testeissä. Enne näitä hoitoja ostin ja testailin ovista sellasilla netistä ostetuilla ovistikuilla. Ei koskaan ovista. Siitä huolestuneena vlitinkin lääkärille kun väitti kaiken olevan kunnossa. No lääkäri käski ostaa testin apteekista ja johan tämäkin nainen ovuloi :kieh: Ainakin viimekierrossa. Toivottavasti myös tässä, että päästään siirtoon.

Sarma, niin se vaan on vaikee välillä luottaa lääkäriin.. Sitten kun luuhaa tuntikausia keskustelupalstoilla, niin tulee sellanen desperado tunne/pelko että kaikki menee pieleen, kun joku juttu tehdään vähän eri tavalla kun muilla. :kieh:

Vaihdatteko kokonaan hoitopaikkaa vaiko vaan uus lekuri? Mikäs tilanne teillä on nyt muuten - onko piikitykset kohta taas alkamassa?

Sade83
Heni Rankka päivä.... :hug: Mutta pidetään toivoa yllä näiden kolmen munasolun puolesta!

).( Tänään taas ultrattiin, ja 7+4 munasolua on nyt näkyvillä, suurin 20mm. Tänään 22.30 pregnyl ja keskiviikkona punktioon. Perjantaina mahdollinen siirto. Ei uskalla vielä edes ajatella niin pitkälle! Mutta toivotaan että päästään siirtoon asti tällä kertaa..

Heninille lohtu :hug: , mä pien kans peukkuja niiden munasolujen puolesta.

Mulla meni punktio ihan hyvin, tujut oli aineet. Ei hirveesti koskenut. Saatiin 14 munasolua. Toivotaan ettei kato käy.

Nyt särkylääkkeen voimalla masua parantelen. Huomenna kuullaan miten solujen käy...

Kiitos kaikille lohdutuksen sanoista!

Hyvä että teillä muilla meni punktio hyvin.
On tää niin henkisesti raskasta touhua...oottamista, jännittämistä, pettymyksiä jne...
Jos sitä joskus sen oman lapsen saa niin kyllä osaa arvostaa sitä pientä ihmettä varmasti ihan eri tavalla...nautin varmasti kaikista pahoinvoinnesta yms. raskausoireistakin ihan täysillä.

Pelkään huomista puhelinsoittoa niin paljon. Ei auta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Heni: :hug: olipas rankan kuuloinen juttu, vaikka hyvinhän vielä voi käydä. mä jo melkein luulin että kävi vielä huonommin. no, toivotaan nyt sitä parhainta tulosta. :heart:

SAmoin muillekin paljon onnen hippusia siirtoon ja jännäilyihin! :) :wave:

omanapa: meikä laittaa lamautuspiikin huomenna... toivottavasti vähän vähemmän sekavasti kuin viimeksi - jospa ne ohjeet nyt olis vähän selkeemmät.. :LOL: :saint: taidan antaa ton miehen harjoitella tulevaa ammattiaan ajatellen... ;) (hän alkoi just lähihoitaja-opiskelut :p vai onko liian vaativaa??! ) :LOL:

Mukana menossa tiistaina 6.10.2009

syystuuli75 : 1.IVF, siirto 23.9., PP13
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP11
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP1
tvvo : 1.IVF, siirto 5.10, PP1
Heni : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10,PP-
Joppu : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP-
Uskallanko : 2.IVF, punktio 6.10, siirto 8.10. PP-
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 PP-
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10., PP-
sade83 1.ICSI, punktio 7.tai 9.10, PP-
Sharlin : 1. ICSI, punktio 7. tai 9.10., PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
verve : 1. IVF, punktio 16.10, siirto 19.10 PP-
Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-
idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-
kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava PP-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 45/46, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF

henille tsemppiä! huonon alun jälkeenhän nuo olivat oikein hyviä uutisia. hetkelliset romahdukset kyllä vie voimia. mutta hyvää lopputulosta toivottelen!

ON: tämä sai juuri kutsun uuteen suunnitteluun parin viikon päästä! :) voisiko olla siis, että julkisella puolella pääsee uuteen toteutukseenkin heti, eikä tarvitse odotella etukäteen peloteltua puolta vuotta! epäonnistuneesta hoidosta siis nyt "vasta" 2 viikkoa. loppuvuoden pinoon pääsyä odotellen.... =)

Sarma
Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Sarma, niin se vaan on vaikee välillä luottaa lääkäriin.. Sitten kun luuhaa tuntikausia keskustelupalstoilla, niin tulee sellanen desperado tunne/pelko että kaikki menee pieleen, kun joku juttu tehdään vähän eri tavalla kun muilla. :kieh:

Vaihdatteko kokonaan hoitopaikkaa vaiko vaan uus lekuri? Mikäs tilanne teillä on nyt muuten - onko piikitykset kohta taas alkamassa?
Toi on niin totta.. :) Vaikka kyllä mä nyt yritän suodattaa aikalailla mitä netistä luenkin, niin silti välillä tulee sellanen olo, et miks ihmeessä mulle sit tehtiin tuolleen, kun tuolle tehtiin noin ja se mitä mulle tehtiin on ihan varmasti just se huono juttu.. jne..

Ei ala piikitykset. Nyt tutkitaan vähän lisää ennenku hutkitaan. Eli saattaa mennä ens vuoden puolelle. Olen ihan tyytyväinen. Pieni hengähdyshetki ei ole pahitteeksi.

Heips!
pp14 hcg 89, eli kemiallinen oli. Just niin kuin arvelin, kyllä sitä oman kroppansa jo melko hyvin tuntee ja pitkän palstailun ansiosta tietää, mille testiviivan pitää näyttää noilla päivillä.
Testipäivänä pp16 viiva oli enää just ja just näkyvä. Pettymys oli silti ihan hirvee, vaikka osasin varautua pahimpaan, tuli itkeä tuhruttua pitkin päivää. Onneks oli vapaa viikonloppu eikä töihin tarvinnu.
Olikohan ne molemmat pienet koittaneet tarttua kiinni, kun hcg oli kuitenkin noin korkea? Kun muistelen, että joillakin on raskauskin lähtenyt noilla lukemilla :/ Lääkärin mukaan kontrollointia ei kuitenkaan tarvita ja mulla oireetkin loppu pp15. Luget lopetin pp16 ja tänään pp19 alko tuhruttamaan.

Nyt on sitten jatkot vielä epäselvää. Meillä kunnallinen kiinni maaliskuulle asti ja maksusitoumuksella on jonottajille luvattu yksi hoito yksityisellä, tämä oli meidän se hoito. Koitan ruinata meille vielä jatkot yksityiselle, me kun ei pas:iin meidän alkioilla päästä niin jospa antaisivat tehdä toisenkin hoidon vielä polin piikkiin. Huomenna soittoaika niin asia varmistuu, toivottavasti.

Kaikille parempaa onnea, jään taustalukijaksi ja keräämään voimia kolmatta ivf:ää varten.

~kirma & tyhjä kohtu~

Voi Kirma :hug:
Oon tosi pahoilllani!!

Mulla oli vastaava tilanne viime ivf-hoidossa, eli raskaustesti näytti plussaa, mutta mulla oli jo vuoto alkanut, joten osasin pelätä pahinta. Kävin veritestissä ja mulla oli hcg enää 4 (pp14). Eli sulla on tosiaan ollut ihmeen korkea hcg arvo kemialliseksi!!? Oisko tosiaan niin että ne molemmat on koittanut tarttua ja siksi olisi niin korkea..?

Ei tässä oikeen mitään voi sanoa mikä lohduttais.. Mutta ainakin mulle lääkäri sanoi että se on hyvä merkki että on edes yrittänyt tarttua kiinni! Ehkä se seuraava sitten jaksaa tarttua kiinni!!

Jaksamista!!

Paljon onnea, Heni! Hieno uutinen!!!

Kiitos, fifiris! =)
Just punktiosta kotiuduin. Saaliita tuli sopivasti, enemmän kuin viimeksi. Huomenna täytyy soitella ja kysellä, onko mikään hedelmöittynyt. Outo olo taas. Ei oikein uskalla toivoa, vaikka kuitenkin toivoo. Alavatsaa juimii ja tuntuu kuin sieltä ois jotain viety - niinku onkin. :) Nyt taas odotellaan ja lepäillään ja juodaan paljon.

Paljon voimia kaikille! Etenkin Kirmalle!!!

kauheesti taas tapahtunut, toivottavasti en unohda ketään..
heni Hienoa, peukut on täällä pystyssä
Kirma :hug:
fifiris Toivottavasti sulatus ja siirto menee hyvin! :hug:
uskallanko Onnea siirtoon! :hug:

(.) Onko mulla nyt pp1 kun siirto oli eilen? Tilasin tänään 10kpl herkkiä testejä netistä... (tyhmä minä :headwall: )
Vasen kulki/ ja nivunen on TOSI kipeet. Olin viimeyönä töissä ekan kerran punktion jälkeen, ei tainnut tehdä hyvää. No, ei tämä valittamalla parane!
Yhtä asiaa mietin kovasti, jos tänään on pp1 niin mulla on kotitestipäivä jo pp11 eli aika aikaisin musta. Klinikan ohjeissakin jotka sain ennen punktiota sanotaan että 14 päivän päästä siirrosta, mulla on 14 päivän päästä punktiosta. Kaippa se lääkäri tietää parhaiten koska hän tämän testipäivän eilen määräsi... :/

Kirma :hug: !!
Heni onneksi noin! Hienoa kuulla.
Uskallanko, peukut pystyssä, kerro heti kun kuuluu

Lyhyesti uutta meikäläiseltä, että eilen kävin 0-ultrassa, ja nyt pääsi pistokset käyntiin. Punktio mennee, toivottavasti sinne asti päästään.., viikolle 45-46, että sen voi päivittää.

Olen kyllä ollut sellainen itkevä ja kiljuva idiootti näiden hormonien kanssa, että toivoisi ettei näitä ihan hirveen montaa kertaa tarttis itseensä pumpata, säilyis ihmissuhteet ja sitä rataa..

Kirma: hurjasti voimia :hug:

Ultrassa näytti nyt paremmalta. Limakalvo oli nyt sopivan ohut. Kysta siellä vielä köllötteli, mutta sen ne "imaisivat" sieltä pois. Ei sattunut yhtään kun laittoivat puudutuksen.
Torstaina alkaa sitten pistokset 175IU ja ens viikolla tiistaina ja perjantaina ultrat. Gyne sanoi että munasarjat näyttää hyvältä, että varmaan ihan hyvin munarakkuloita kasvaa =). Mutta mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarmuus eli ensi viikkoa odotellessa B).
Punktio on sitten viikolla 43

Kirma lohtuhalit :hug:

Minun kemiallinen onkin kai sitten kohdunulkoinen... Hcg on noussut taas eilisessä kokeessa, mutta ei ole korkea, vain 140. Siirryn nyt sitten kunnalliseen jatkoseurantaan. Miten nyt sattuikin suuntavaistoton alkio... ;) Syytän tietty miestä. :LOL:

tvvo, kyllä sulla on nyt pp1. =)
Aika aikaselta mustakin kuulostaa sun testauspäivä, mulla on ollut 14 päivää siirrosta..? Ja koita nyt vielä vaan lepäillä, kyllä se punktio on sen verran raskas toimenpide.

Hienoa että tuli hyvä saalis uskallanko! Siirretäänkö sulle yksi vai kaksi?? Nyt vaan lepoilua ja paljon juomaa!!

Vilkutukset muillekkin :wave:

Yhteistyössä