Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Onnea tvvo onnistuneesta punktiosta!! En osaa tuosta munisten kypsyydestä sanoa mutta eiköhän se lääkäri olis sanonut jos sellanen vaara ois!

Tytti, nippailut kuuluu kuvioon, ei huolta! Mulla tuntu jokaisen piikin jälkeen kipuja.

Mä kävin ultrassa tänään ja näiltä näkyminen siirto olisi ens viikon torstaina tai perjantaina. Iiiks.. voi että kun jännittää saadanko alkiot sulatettuu onnistuneesti.

Mites uskallanko? Eikös sulla kans ollut ultra eilen/tänään?

Sarma
Noista munasolujen kypsyydestä niin ei mulle ainakaan kerrottu heti alkuun oliko kypsiä vai ei. Mullahan oli valtava saalis 27 munasolua, mutta joista vaan saatiin 4 alkiota. Suuri osa munasoluista ei kuitenkaan ollut kypsiä ja sen sain tietää vasta siirrossa. Odotukset oli tietysti suuret, että saadaan pakkaseen paljon alkiota, mutta eipä montaa saatu.

Iiks, maanantaina se siis on, punktio! Nyt lakoi jännittämään. Tänään kävin ultrassa ja yhteensä 15 munarakkulaa siellä näkyi. Melkein kaikki kooltaan 16-18mm. Nyt odotellaan maanantaita. Tuntuu kyllä kävellessä ja muutenkin touhutessa että jotain tuolla munasarjoissa on.

Joppu millon pistät pregnylin?

Mulla on kans maanantaina punktio ja JÄNNITTÄÄ ihan KAUHEESTI. Pelottaa et jos ei saadakkaan yhtään solua. Voiko olla mahdollista että pregnyl vaikuttaa liian nopeesti ja solut on päässy jo karkuun tai jotain??? A P U A!!!

sarma Anteeksi utelu, mutta kuinka monta follia sulta tyhjennettiin? Eli oliko sulla 27 munasolua vai 27 follia joita tyhjennettiin?
Mä kysyin työkaverilta asiasta joka töissä lapsettomuuspuolella ja hän sanoi, että he ilmoittavat punktoitujen follien määrän ja sitten munasolujen määrän. Ja munasolujen määrä on se mikä on kypsiä. Eli follien määrä ei ole välttämättä sama kuin munasolujen määrä ellei kaikeissa folleissa ole solua. Hän sanoi myös, että tyhjässä follissa voisi olla solu mutta ne ovat raakoja ja siksi niistä ei solua ole "kypsänä". En sitten tiedä miten asia on... :/

Sarma
Nimenomaan 27 munaSOLUA tuli. Lähes jokaisessa rakkulassa oli solu, mutta jatkossa selvisi, että raakoja oli useimmat. En tiedä oliko määrällä merkitystä siihen, että niin paljon oli raakileita. Ei oltu osattu varautua näin suureen määrään, koska muistaakseni viimeisessä ultrassa näkyi ehkä n. 15 rakkulaa.

Sehän on totta, että jokaisessa rakkulassa ei välttämättä ole solua. Sitä en tiedä miten klinikat laskevat solujen määrän, tuo määrä ilmoitettiin mulle punktion jälkeen kun ne "labraihmiset" oli ensin laskeneet ne tms. Seuraavalla käynnillä selvisi se, että raakoja oli ollut useimmat.

Tosi ikävää sarma, täytyy nyt vaan toivoa ettei mulle käy samoin. Tai ei se nyt toivomisesta auta. Suuressa follimäärässä käy usein kovempi kato. Huomenna aamullahan sen kuulee, että turha sitä on ennemmin surkutella kun ei asialle mitään voi, kunpa voisikin. Tulee taas uneton yö... :ashamed: Anteeksi, että utelin tilnateestanne!
On tää yhtä stressaamista koko ajan. Lääkärikin sanoi, että nyt täytyy olla tyytyväinen solumäärään ja vähentää stressitasoa. Kunpa se kävisikin niin helposti. Ensin stressaa tuleeko folleja, sitten kuinka monta munasolua ja nyt ovatko ne kypsiä, hedelmöittyvätkö, jakutuvatko. Päästäänkö siirtoon, pakastetaanko jotain. Tuleeko raskaaksi ja jos tulee niin meneekö kesken. On tää taas NIIN tätä!

tvvo Onnea punktiosta! Olipa vähän hassu lääkäri, kun tolleen peljätteli... :/

Täytyy nyt kyllä myöntää, että iski paniikki. Sarmallakin tollanen saalis ja sitten määrä tippuu roimasti... Nyt en ole enää niinkään tyytyväinen mun säälittävään seitsemään. Jospa ne on kaikki ihan "vihreitä". Ne kyllä lupas soittaa jo tänään, jos jotain vikaa ilmenee. Olisko sitten tollanen asia jo selvinny? Tämä on mun ensimmäinen kerta ja oon aivan varma ettei mun munasoluista ole mihinkään...

Oot oikeassa tvvo, yhtä stressaamista koko homma. Aina kun hetkeksi saa hengähtää, tulee joku uusi murehdittava! Synnytykseen asti tätä eli pakko vaan tottua! :LOL:

Niin joo... tytti; ihan samoja tuntemuksia oli. Mä en voinu vaihtaa pistelypuolta, kun meni kaksi piikkiä päivässä. Katsoin sitten vaan ettei mene aivan samasta "reiästä" joka kerta. Lääkkeen vaikutuksen kannalta ei haittaa, vaikka enemmän pistelee oikealle puolelle. Samaan verenkiertoon ne menee. Oikealla puolella tuntemusta enemmän, koska yleensä oikealla puolella aina parempi vaste.

Heni : Pistän pregnylin huomenillalla. Samaa minäkin olen miettinyt, että mitäs jos se tehoaa liian nopeaan ja munarakkualt ehtii vaikka lössähtää?? Alkaa itseäänkin jo hymyilyttää nämä miettiHulluksihan sitä meinaa jo kohta tulla.

Heippa!

Kaippa mäkin voisin tähän pinoon tosiaan tulla, kun Peppiina on ystävällisesti mut jo listalle lisännyt. Mulle voi päivittää 1.ivf:n 1.pas, ja se olis 8.10. Kiitos!

Eli fifiris, samoissa mennään taas. Mäkin kävin tänään ultrassa, ja siirtopäivä olis ens torstai 8.10. Jos siis siirrettävää on. Mua alkaa kanssa jo jännittää, et miten ne selviää sulatuksesta. Apua! Montakos sulla olikaan pakkasessa?

Koska muuten muilla on pas:issa alkanut luget?

Iines, hauskaa että tuut mukaan tähän pinoon!! =)
Mulla on kaks pakkasessa, jotka molemmat sulatetaan ja toivottavasti siirretään.. Ihan kauheeta jos ne ei selviikkään sulatuksesta, miten masentavaa se ois!! Mietin että pupuillaan varmuuden vuoksi vielä ovispäivänä ahkeraan, jos sitten käykin niin ettei solut selviäkkään niin ainakin on jotain minimaalisen pientä toivoa pariksi viikoksi...

Monta sulla on pakkasessa? Tehdäänkö sulle lääkkeelliseen kiertoon vai luonnolliseen? Mulla tehdään luonnolliseen.

Lugeista ei puhuttu mitään, mutta luulen että siirtopäivän iltana alkaa, tai ainakin niin oli tuoresiirrossa.

Voisitko muuten Peppiina kiltti samalla päivittää myös mun siirtopäivän 9.10? Kiiitos!!!!!! :flower:

Mukana menossa lauantaina 3.10.2009

kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP16
syystuuli75 : 1.IVF, siirto 23.9., PP10
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP8
tvvo : 1.IVF, siirto vko 41, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Heni : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10,PP-
Joppu : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP-
Uskallanko : 2.IVF, punktio 6.10, siirto 8.10. PP-
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 PP-
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10., PP-
sade83 1.ICSI, punktio 7.tai 9.10, PP-
Sharlin : 1. ICSI, punktio 7. tai 9.10., PP-
Elenia : 1. IVF, VKO 41, PP-
verve : 1. IVF, punktio 16.10, siirto 19.10 PP-
Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-
idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-
kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava PP-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
sebu08 : 3.IVF, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS

Kiitos Peppiina päivityksestä.

fifiris mulla on ne viisi siellä pakkasessa. Ja täällä ei pupuilut auta, mulla on zumenonit. Mun käskettiin alkaa luget jo maanantaina :eek: . Sitä just ihmettelinkin, että aika aikasin... Oisko ne sitten siks, kun limistä pitää vielä kasvatella ennen torstaita.

Huomenta lauantaihin!
Torstaina kävin ultrassa joo. Tilanne ok. Punktio tiistaina 6.10. ja siirto torstaina 8.10.
Samoin kuin Joppu tossa kertoi, niin myös mulla tuntuu liikkuessa, että jotain tuolla mahassa on. Jos ei muuta, niin ainakin komeet pikku reiät ja syksyisen violettiin vivahtavat pikku mustelmat! ;) Tohtori käski välttämään kiertoliikkeitä, ettei tule ylimääräisiä vatsakipuja. Miten huomaankin tekeväni kiertoliikkeitä, nyt ainakin, kun niitä ei saisi tehdä... Esim. sohvalla pötkötellessäni etsiskelen vähänväliä kaukosäädintä ensin toiselta puolelta ja sitten toiselta puolelta.. yms. :) Sitä tulee nyt taas kyttäiltyä pieniäkin asioita.
Tänään onkin viimeisten piikkien aika, plus tietysti huomenna Pregnyl-tuikkaus. Sitten saakin taas sulkea piikkipussin vetoketjun ja toivoa, ettei sitä koskaan enää tarvisi avata.

Loistavaa tvvo!!! Onnea!! =)

Iines, meinaako ne sulattaa sulla kans kaksi kerralla vai miten? Jos ne ei selviäis, niin ehtiskö ne sulattaa seuraavia soluja vai meniskö automaattisesti seuraavaan kiertoon? 80% pitäis kuulemma selvitä sulatuksesta, joten ai auta kun toivoo ettei meidän solut kuulu sinne 20% joukkoon!!

Erikoista että sun pitää aloittaa luget jo maanantina monta päivää ennen siirtoa?? :eek: No ehkä se tosiaan liittyy siihen limiksen kasvattamiseen..?

Uskallanko, onnea hyvistä ultanäkymistä!! Toivotaan että sunnuntain pregnyl on sun viimeinen!!!

Heräsin aamusta kun alkoi tuntumaan et jotain valuu housuihin..menin vessaan ni tuli sellasta ruskeeta aika vetistä vuotoo, mitähän tämä mahtaa olla?? Illalla vasta pregnyl ja maanantaina se PUNKTIO. Ärsyttää nämä vloput kun ei voi mihinkää soittaa :(

Sade83
tvvo Hienoa, onnea! Tuosta on hyvä jatkaa!

Heni En osaa sanoa mitä vuoto on, toivottavasti kaikki ok.

).( Tostaina ultrattiin ja hitaanlaisesti on munasolut kasvaneet, joten annosta nostettiin. Maanantaina seuraava ultra. Punktio on siis hiukan myöhemmin kuin alunperin kaavailtiin, eli 7.10 tai 9.10.

Sade83 Tismalleen samoissa mennään, mulla kans ma ultra, punktio 7. tai 9.10. Itse veikkaan tuota 9.10 jos samalla tavalla menee kun viimekski. Mulla oli n. 15 follia ultrassa, mutta osa tosi pieniä. Olen pistänyt nyt 10pv. ja kooltaan suurin osa oli 8-14mm välillä. Hitaasti kypsyy meikäläiselläkin. Mutta toivotaan, että tässä tapauksessa hitaasti hyvää tulisi..

Heni, itsellä oli viime passin yhteydessä vastaavanlaista vuotoa. Vuoto alkoi kyllä vasta pregnylin jälkeen ja soittelin silloin klinikalle. Sanoivat siihen että pistokset herkistää limakalvoja. Pupuilu ja muu itsensä rasittaminen voi aikaansaada pientä vaaratonta vuotoa. Tilanteeni ei tietenkään ollut ihan sama kuin sinulla mutta toivotaan kuitenkin että hoito sujuu loppuun asti hyvin!! :hug:

Heni Mulla oli inssissä jossa jouduin myös punktioon niin aivan samanlaista vuotoa. Kerran tuli holahtaen ihan vertakin. On kuulemma täysin normaalia ja johtuu hoidoista. Mulla ei ollut koskaan ollut minkäänlaista välivuotoa aiemmin. Ruskea vuoto on vanhaa verta eli sulle on voinut jo joitakin päiviä sitten esim. kohdunsuu tiputella vähän ja nyt vanha veri vuotaa pois. Ei pitäisi olla mitään vaarallista. :hug:

Kiitos vastauksista =)
Tuli jo vähän parempi mieli, jos tää ny johtuis tästä hoidosta. Jännittää kyllä paljon se maanantai muutenkin niin ei kaipais enää mitään ylimääräistä. 21.30 pitäis tökätä pregnyl..huoh.

Pyysin pomoltakin jo tämän päivän vapaata ja sovittiin että tuun töihin takas vasta 12.10, jotta saan rauhassa rauhottua...hypin seinille ni ei mua voi töissäkään pitää :LOL:

Mukana menossa sunnuntaina 4.10.2009

kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP17
syystuuli75 : 1.IVF, siirto 23.9., PP11
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP9
tvvo : 1.IVF, siirto vko 41, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Heni : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10,PP-
Joppu : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP-
Uskallanko : 2.IVF, punktio 6.10, siirto 8.10. PP-
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 PP-
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10., PP-
sade83 1.ICSI, punktio 7.tai 9.10, PP-