syksyllä -07 hoidot aloittavat vol.2

Mussulle :hug:
Mitä hoitomuotoa olette ajatelleet mikäli simppoja on tullut? Toivottavasti näin olisi, pidän peukut pystyssä!
Sitrus, veritesti olisi ensi maanantaina. Pelottaa, mutta eiköhän sitä hengissä selvitä vaikka nega tuliskin.
Tsemppiä kaikille :hug:

Lisäystä vielä: Hui onpas sulla Tiinuli piikittelyt kestäneet pitkään! Toivottavasti ultrasta tulisi hyviä tuloksia.

napsuneiti ja annuli, meillähän tosiaan vika (ukossa) on - on jo tiedossa jo vuosia; simppoja ei ollut (juurikaan), mutta syy on tiedossa myös (aivolisäke ja sitä kautta häiriö hormonituotannossa) ja sitä on nyt hormoneilla (pregnyl 8000ky/vk) hoidettu, lääkärin mukaan meillä pitäisi olla mahdollisuus "luomu" raskauteen, jos ukko reagoin pregnyliin, kun lääkäri odottaa, eli lokakuussa verikoe oli lähesodotetunkaltainen ja nyt oli määrä alkuvuodestä käydä uudessa simppatestissä, jonka lääkri sanoi odottavansa olevan kunossa, mutta arvatkaapa vaan, horjuuko mun usko tässä vaiheessa. Lääkärin mukaan "alkuvuodesta ruvetaan odottamaan raskautta" ja maaliskuussa/keväällä aletaan tutkia mua, jos mitään ei sitä ennen tapahdu... Ja mitään ei ainakaan tässä kierrossa siis tapahtunut. Jos simppoja ei tule, kokeillaan vielä jotain lisä lääkettä, mutta muuten ei olla asiaa lääkärin kanssa mietitty - hän oli niin varma, että tällä hoidolla vaste saadaan "luomuvauvan" muodossa, mutta mua jännittää, mitä tulokset on ja miten tästä jatketaan.

Annuli81 Tosiaan piikittelyä vähän turhankin pitkä jakso takana...

mussu Elikkäs perjantaina kun on ultra niin lääkäri silloin.

empä oikein jaksa uskoa että näin pieni annos tehoaa..lääkäri ei vaan ole halukas nostamaan annostusta...luulee varmaan ihmeen tapahtuvan :LOL:

Heippa kaikille...mahtuisikohan vielä mukaan vaikka hoidot vasta nyt alkamassa kun en oikein muualle osaa vielä itseäni tukkia.

Täytyy se kai pikkuhiljaa uskoa ettei sitä lasta ainakaan ilman hoitoja tuu. Täällä siis kirjoittelee tänä vuonna 23vee täyttävä tytsy. Avomieheni on 29-vuotias. Lasta olemme yrittäneet elokuusta 2006 saakka ja yrityskierto on tällä hetkellä 19:sta kp 11/28-36

Tämän kuun alussa kävimme oman kunnan tk:ssa lääkärillä ja eilen saapui postissa kutsu Oys:n naistentautien poliklinikalle. Huhtikuun alkuun mennessä pitäisi sitten olla otettuna mieheltä simppatestit ja minulta aukiolotutkimus. Kieltämättä oli hieman pysäyttävää saada kutsun mukana kirja hedelmöityshoidoista...se teki tilanteesta jotenkin todellisemman.

Tämä pino vaikutti ihan lupaavalta, kun olen teidän juttuja lueskellut...monta plussaa jo tämän vuoden puolella!

mukaan mahtuu... jaksamista sinulle ja miehellesi tälle ahtaalle tielle. Täältä onneksi saa lohtua aina vaikeisiin ja omituisiinkiin oireisiin. :wave:

omaa napatynkää; eli huomenna se nollaultra, jännittää, että miten on munasarjat nukahtaneet ja tietysti niiden piikitysten aloittaminen.
tulen sitten huomenna kertomaan lisää.

jaksuja kaikille :flower:

Tiinuli, taidan olla blondi, juurihan kirjoitit, että pe on ultra - siitähän voisi kyllä lääkäriajankin päätellä :headwall: :LOL: Onnea huomiselle!

Sarah85, tervetuloa :wave:, ei meillä olla niin tarkkoja tuosta "syksy" käsitteestä, huhtikuu sopii siihen vallan mainiosti ;)

Onlyer , :hug:

:wave: moikka vaan Sarah!

Onlyer, jaksamista. Pitääkö listan tieto paikkaansa, tuleeko inssi jo nyt tähän uuteen, alkavaan kiertoon? Jännittäviä aikoja teillä! :hug:

Mussu, jäin kummastelemaan, että aika vähän aikaa on lääkäri antanut teille aikaa luomuraskauteen, keväthän on jo ihan pian! Paitsi varmasti helpottavaa tietää, että apukeinot on tiedossa jos raskaus ei suht heti alakaan.

Tiinulille ja Taivaansilpojalle rautaisia hermoja ultrien odotteluun!

Ja Annulille tietenkin iso rutistus :hug: , hermoja vaatii sinunkin tilanteesi! Maanantai tuntuu varmasti olevan ikuisuuksien päässä...Mutta se tulee ihan varmasti, jaksamista siihen asti.

Minulla kp 23/28-32. Herkät kymppitestit polttelee vessan kaapissa. Lupasin itselleni, että huomen aamulla testaan! Silloin on dpo 9-10 ja uskon, että jos mitään ei testissä näy, se on sitten siinä. Olis niin ihanaa tihrustaa haamua, koskaan en ole sellaista saanut.
Tissit on ollu kipeet, mutta niin oli viime kierrossakin tässä vaiheessa. Lämmöt on 37' ja maha sekasin jännityksestä. Viimeksi kun raskaana olin, ei mitään oireita ollut ja plussa aconin 25- testissä erittäin vahva.
Että sitä ootellessa, huomiseen!

(varmaan herään huomenna jo kukonlaulun aikaan... :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Mussu, jäin kummastelemaan, että aika vähän aikaa on lääkäri antanut teille aikaa luomuraskauteen, keväthän on jo ihan pian! Paitsi varmasti helpottavaa tietää, että apukeinot on tiedossa jos raskaus ei suht heti alakaan.
Siis, onhan meillä tätä luomu kokeilua tässä jo ollut pian 6v, mutta siis miehen lääkityksen pitäis lääkärin mukaan toimia niin, että kun syyskuussa aloitettiin, nyt pitäis olla sperma kunnossa (lokakuussa oli hormoniarvot lähellä odotettua ja lääkitystä vähän lisättin, uutta verikoetta ei otettu) ja jos raskautta ei ala kuulua kevääseen/maaliskuun kieppeille mennessä, aletaan tutkia mua - mulle ei tehty silloin syksyllä mitään muuta, kuin perusverikokeet, ei edes aukiolotutkimusta. (verikokeet oli normaalit ja yksi luomulapsi mulla jo on, joten auki ovat tuubat ainakin olleet joskus ja oviskin nähtävästi ainakin kerran tapahtunut ;) ) Kuulemma ei kannattanut siinä vaiheessa, sillä muutamassa kuukaudessa, joka kuluu ennen odotettua miehen lääkityksen vaikutusta, kerkeää vaikka tuubat umpeutumaan, joten tutkitaan tarvittaessa. Virallisesti me ollaan hoitamassa miehen sairautta, ei lapsettomuutta, tässä vaiheessa, vaikka lapsettomuus on meille se syy, jonka takia hoitoihin hakeuduttiin ja lääkitystä muutettiin. Apukeinoista meille ei ole mitään puhuttu, muuta kuin, että lisälääkitystä voidaan ottaa rinnalle jos toivottua siittiömäärää ei tällä saavuteta - tuo inssi on mun omaa järkeilyä, jos siittiöitä ei ole tullut tarpeeksi, jotta "luomu" ei ole mahdollinen.

Mulla oli alkuun tosi positiivinen mieli asian suhteen, parikin lääkriä on kannustanut, että kyllä teille tällä hoidolla vielä vauva saadaan, mutta jotenkin, kun nyt alkaa olla "ne ajat" käsillä, jolloin, jotain voisi tapahtua, alkaa oma usko horjua ja menkat masentaa enemmän, kuin koskaan ennen - ja mä kun luulin, että niihin pettymuksiin olisi jo tottunut.

juu pitää paikkaansa, nyt vaan odottelen että voin ilimottaa ouluun että on menkat alkanu, ei ole vielä puhelin tuntia tähän aikaan hoitajalle. eilen kahdeksan aikaan huomasin että oli menkat alkamassa, yhdentoista aikaan ne sit alkoi kunnolla vuodolla.

Mussu, muistan kyllä sinut ja tilanteesi ja että miestäsi hoidetaan
:wave:
En kyllä ihmettele yhtään, että nyt menkat ahdistaa ja hirvittää vielä puolestasi tuo annettu 'määräaika' raskautumiselle. Kyllä se niin on, että joka kuukausi ne menkat pieni kuolema on, ei siihen pettymykseen totu koskaan. Odotan innokkaana kuulumisia miehesi näytteestä, toivotaan, että korjautunut priimakuntoon ;)

Ja taas sitten laittaa kummastuttamaan tämä oma tilanne, kun jos teille on annettu aikaa n. puoli vuotta luomuraskauteen (jos oikein ymmärsin) niin me olemme vääntäneet kakkosta puolitoista vuotta ja silti se on lääkärin mielestä ihan ok. Myöskään minulle ei aleta aukiolotutkimusta tekemään, ei kuulemma ole kerennyt mitään siellä suunnalla tapahtua tässä ajassa.

Jos miehesi tulos on kunnossa, sitten me mussu olemme vähän niin kuin samassa tilanteessa. Kun meillekin lääkäri sanoi uskovansa, että kevään aikana raskaaksi tullaan! Peukkuja meille, kyllä me selvitään vielä voittajina =)

Kirma, periaatteessahan meille on annettu vähemmän kuin 6kk aikaa ennen, kuin mua aletaan tutkia, sillä mies aloitti lääkkeensä syyskuussa ja noin 27vrk menee sperman kokonaan uudistumiseen, joten vuoden vaihteessa olisi pitänyt tulosten näkyä sen mukaan ja jos sitten maaliskuussa ruvetaan mua tutkimaan, tietty, jos miehellä ei ole siittiöt muodostuneet odotetusti, muakaan ei varmaan tutkita vielä, en tiedä. Jotenkin meillä tuo lääkäri oli todella realistinen, ja kuitenkin kannustava. Pidin hänestä paljon ja olinkin kuullut hänestä hyvää jo ennen hoitoihin lähtöä - se nyt tietysti oli vain tuuria, että hän sattui meidän lääkäriksemme. Hienosti hän kaikki asiat selitti ja tosiaan oli sitä mieltä, että vaikka periaatteessa kaikille julkisella tehdään aukiolotutkimus, on se siinä kohtaa turhaa, se voidaan tehdä, jos raskautta ei kuulu. Ja kuitenkin meillä on mahdollisuus edetä nopeasti, sillä lapsettomuus on vuosien aikana todettu fakta.

Eikö teillä, Kirma ollut kyseessä toinen yhteinen lapsi - haave? Sillon voi olla, että lääkärit lähtevät tutkimaan vähän hitaammin, sillä on kuitenkin jo todistettu, että te voitte yhdessä lapsia saada, ja imetyksenloppuminenkin tosiaan voi sekoittaa hormonit pitkäksi aikaa, joten varmaan aloittavat todenteolla tutkimukset, jos tässä ei pian (kevään aikana) mitään tapahtu.

Meillähän kyseessä on eka yhteinen/miehen eka lapsi, ja "vika"/sairaus, mistä lapsettomuus johtuu, on ollut tiedossa jo vuosia (jopa paljon ennen, kuin olimme yhdessä, joten tämä ei ole olut missään vaiheessa meille yllätys, pettymys minulle kylläkin joka kuukausi, varsinkin nyt). Jännää tässä meidän asiassa on se, että kun 2002 kävimme ekan kerran asiaa selvittämään, ei sairaudesta ollut tietoa juurikaan, mutta nyt näiden muutaman vuoden aikana on tullut paljon uutta ja nyt tämä hoitoketju on aika lailla tiedossa - yritän kokoajan muistuttaa itseäni, että 90% saa lapsen hormonihoidoilla (en tiedä, lasketaanko tuohon mukaan esim. innssit ja kuinka paljon niitä tässä tarvitaan yleensä ) Muistaakseni 1-3v kuluessa hoidon aloittamisesta (tietää kertoa amerikkalainen tutkimus, suomessa ei liiemmin ole tutkittu). Silti tässä kohtaa tulee se tuntemus, että mitä jos ei kuitenkaan.

Toisaalta, edelleen olen sitä mieltä, että jos meille ei lasta suoda, olen tyytyväinen, että edes yritimme hoitoa, ettei tarvi sitten vanhana katua tekemättä jättämistä. Jos lasta ei saada, ostan vuoden kuluttua keväällä sen islannin ponin :heart:, suunnitelmia elmän jatkumiseen ilman vauvaakin on siis tehty, eikä se elämä niinkään näyttäisi ylitsepääsemättömältä, vaikka se tietysti surettaisikin, mutta meillä on kuitenkin toisemme - ja esikoinen, joka on miehellekin kuin omansa. Elämässä on paljon muutakin hyvää, oikeasti.

omaa napaa: ultrassa kaikki ok, kohdunlimakalvo 2mm...munasarjat ok.

oli lääkärinä lakonisesti vastaileva mieslääkäri :D ei siinä mitään, mutta minua
meinasi kovasti naurattaa hänen tyylinsä. Juuri kuin sketsisarjoista. Osaava hän oli. Ei valittamista.

Sain hoito-ohjelmasta käsityksen, että puregon-pistokset alkavat tänään, mutta ne alkavatkin huomenna, sekä suprecur vähenee 1x4 annokseen.
Jos pistokset olisivat alkaneet jo tänään, niin maanantai olisi ollut pistoton päivä ja se ei oli ollut oikein. Eli nyt vielä jäljellä tiistain ja perjantain ultrat ensiviikolla. Silloin selviää myös punktion ajankohta. Onneksi olin neuroottisena tarkkailemassa noita hoito-ohjelmia ja lääkärikin valveilla, muuten olisin pistänyt väärin. Mutta nyt kaikki selvää, onneksi. Ensiviikolla sitten on jo paniikin tunnelmaa enemmän ilmassa...

Neuroottisuus on joskus hyvästä

kaikki on mennyt juuri niinkuin pitää ja se valaa meihin uskoa.

:wave: kaikille

Hienoa, taivaansilpoja, että tuli hyviä uutisia, toivotaan, että sama linja jatkuu ensi viikolla =) :hug:

Täällä muuten sataa lunta, maa on jo ihan valkoinen :D , kohta pitää kaivaa auto kinoksesta ja lähteä töihin, mutta kaunista on, ei olekaan koko talvena näin paljon lunta tullut - edes yhteen laskettuna :LOL: ! Ja ihana tuoksu tulee sisältä, paistelen täällä porkkanasämpylää miesväen iloksi, kun tulevat kotiin :saint:

Ensimmäiset esteet on voitettu! Pikkuruinen oli oikeassa paikassa ja sydänkin sykki. Vastasi täsmälleen viikkoja 6+0. Sitä fiilistä ei osaa kuvailla! Toivottavasti pääsette kaikki sen vielä kokemaan! Tottakai mitä tahansa voi vielä sattua ja tapahtua, mutta nyt on varmistettu sijainti ja varhaisten keskenmenojeni aikarajakin on ylitetty jo monella päivällä. Jospa se nyt onnistaisi!!!!!!!!!!

Nyt se onnistuu....Paljon ONNEA :heart: Onnen toivotukset myös tulevalle isukille...Nauti täysin "rinnoin" raskaudesta ja voikaa oikein hyvin.... :heart: :heart: :heart: :heart:

ps. Testasin tänään odotetusti negan.... :'(

Mut teidän raskautuneiden voimalla sitä jaksaa viel yrittää... :D

En ole kyllä ikinä ollu näin happy menkkojen alkamisesta :LOL: :D
Nyt päästään sitten aloittamaan IVF/ISCI hoito. Tai onhan se mulla jo tavallaan alkanut kun pitkällä kaavalla mennään eli jarrupiikki tuikattiin masunahkaan viimeviikolla. Siitä tulikin sitten ihanat vaihdevuosioireet ja päänsäryt. Mutta mitäs mitäs me ei kestettäis sen oman nyytin tähden. Eikös vaan tytsyt? :heart:

Paljon onnea vielä kaikille plussanneille! :heart: Ja kiva että tulit Lizard kertomaan kuulumisia ja että kaikki on hyvin. Kyllä se antaa meille muillekin toivoa, että joskus saadaan kokea tuo sama ihme ja tuijottaa ruudulta oman pikkuisen sykettä :heart:

mussu ja onlyer :hug:

Ja tervetuloa mukaan napsuneiti ja Sarah :wave:

Taivaansilpojalla hoidot lähteneet jo hyvin käyntiin. Paljon tsemppiä jatkoon. Taidetaan mennä aika samoissa aikatauluissa. Joten piinaillaankiin sit yhes :heart: Mulle lekuri sanoi jo nyt et ne 2 piinaviikkoa on sit hoidon pahin vaihe :headwall: Kun hoidon kaikissa muissa vaiheissa on paljon tekemistä kun piikitellään ja ravataan ultrissa jne. mut sit siirron jälkeen ei voi enää tehdä muuta kun odottaa...

paljon jaksuja Annuli maanantaihin asti :hug:
Onko sulla jo jotain oireita?

jaksuja kaikille :wave:

joo luulen kanssa et sillon pää räjähtää, mutta meillä on kans yksi piina aihe aikaisemminkin, eli löytyykö kivesbiopsiassa mitään. Se on kokoajan mielessä, vaikka jopa lääkäri sanoi, että hän on positiivisella mielellä löytymisen suhteen.
2 siittiötä niillä kahdella kerralla on aina löytynyt spermanäytteestö, mutta liikkumattomia. Minä en ole ikinä toivonut mitään muuta niin paljon kuin, että löytyy.

Tässä jo alkaa pää itsellä kärytä, kun syytin miestäni passiivisuudesta, vaikka hänellä on oma tapansa huomoida asiat. Mä oon k%&#"/ mutta pyysin anteeksi ja antoihan hän. :heart: Joskus kun itse pienessä mielessä ei tajua, että toinen 15 tunnin työpäivän jälkeen voi vaikka olla vähän "omissa oloissaan".

Aamulla tosiaan pistin ekan kerran elämässäni ja vähänhän siinä meni ihmetellessä. :D Tuli hieman verta, kun otin liian alhaalta kynää ja jouduin sitten hivuttelemaan kättä ylöspäin ja samalla "kaivoin" piikillä lihaa, mutta onnistuin!
Nyt vain odottelemaan vaikutuksia. Toivottavasti toimii. Pistän 150 Iu:ta per päivä yhteensä 750 IU ennen sitä toista ultraa, eli tiistaita.

Mitä oireita ihmisille on tullut, rupeaako munasarjat elämöimään vai mitä?

:wave: tsemiä ihan kaikille!!

Torstai 31.01.2008[/u]
mukana menossa: :hug:

Pillipiipari .... Yritystä: 2,5v .... 1.toiveissa .... eka käynti: 5/06 .... IVF/ICSI tammikuussa .... kp:56/27-36
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 1. puregon .... kp:31/28-33
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, 1. ICSI .... kp:29/28-32

Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp:18/29-36
gisla, 28v .... yritystä 04/06 alkaen .... 1. toiveissa .... eka käynti: 08/07 .... kp:12/22-27
Sarah85 22v .... yritystä 08/06 alkaen .... 1. toiveissa .... eka käynti: 04/08 .... kp:12/28-36
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp:9/25-28
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2. .... eka käynti 09/07 .... 3.clomit .... kp:7/25-30
napsuneiti .... 30v .... Toiveissa: 1. .... yritystä: 08/06 alkaen .... eka käynti: 08/07 .... Inssi tulossa .... kp: 6/29-32
mussu, 29v .... yritystä: 5,5v ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp:3/28-30
onlyer, 21v .... yritystä:2v .... 1.toiveissa .... inssi tulossa tammi/helmikuussa .... kp:2/28-30

Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... Taukoa, seuraavaksi IVF/ISCI
Dreamer88,19v .... yritystä: 11/06 alkaen .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07
Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07, IVF tulossa maaliskuussa 08
Taivaansilpoja , 27v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07, tulossa IVF
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: 1 vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07,metformin, Puregon ja Pregnyl käytössä.
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana,
siitä pas.
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.
Taiataiga,29v, yritystä 3v, 1.toiveissa, tutkimukset aloitettu syksyllä
Haltia, 23v, yritystä 14kk, 1.toiveissa, tutkimukset alkamassa

plussanneet: :flower:

2007

Flikka: 1.clomit......... 8.10.07
tuutikki: 1.clomit........ 15.10.07
mmm: 2.inssi ............ 5.11.07 (km 01/08?)
Sorsa: clomit ............ 17.11.07
Äityli-84: ...................9.12.07

2008

Lizard:Menopur ja Pregnyl.... 19.01.08
nanna81:4.clomit......21.1.2008
Miuku79....................22.1.08
Hilma71:....................26.1.08

Täällä taas, nyt paremmalla ajalla.

Tiiättekö, miten voi pienestä asiasta, mitä mies ei tee, tulla oikeastaan iloiseksi? Puhelin, että josko laitettaisiin työhuoneessa oleva taulutv seinälle, niin miespä tokaisi, että kannattaako, "jos tämä projekti onnistuu, tulee tälle huoneelle muuta käyttöä ja sitten harmittaa, kun seinässä on isot reiät - vai tahdotko sitten jtkut mikkihiiri-tapetit" Heh, tuo siippa kun ei paljon "tuosta projektista" puhele, niin tästä tulin hyvälle tuulelle, hänkin miettii, että hoito voisi onnistua, vaikka hän yleensä esittää kovin realistista, jopa pessimistiä tässä asiassa.

Lizard, ihania uutisia. Onnea :heart: Ja tosi kiva, kun tännekin tulit kuulumisia kertomaan. Tule jatkossakin! Nyt lähettelemme varmasti porukalla täältä pikkuiselle paljon mukanapitävää liimaa koko yhdeksälle kuukaudelle :heart: Olist jossain muussa pinossa kirjoittanut hyvin siitä jännityksestä, mikä oli ultrassa, kun pelkäsit, että pientä ei olisikaan ja siitä ilosta, kun se löytyi. Varmasti upea tunne!

Puoli-eneklille :hug: negasta.

Kuunlkullalle Onnittelut tädin saapumisesta (siis tästäkin voi onnitella :eek: ;) ) Me kestetään mitä vaan, tai ainakin valtavan paljon, saadaksemme pieni nyytti syliin.

Taivaansilpojalle
peukutukset ja onnentoivotukset biopsiaan, toivotaan, että siimahäntiä löytyy riittävästi ja ne ymmärtävät tehtävänsä kasvaa vauvaksi asti. Olen monta kertaa kertonut, että mulla on tuttu pari, jolla miehellä ei ollut siittiöitä spermassa, mutta biopsiassa löytyi ja he saivat raskauden alulle ekasta hoidosta. :hug:

Heip

Kiitos kaikille tsemppauksesta. Menkkojen alettua käytiin taas aika pohjalla...kyllä tämä tästä taas. Mutta sen verran taas tässä kierrossa hörhöilen, että aloitin omenaviinietikan naukkailemisen. Ai jestas, että se on kamalan makuista, kai sitä vaan on niin epätoivoinen, että on valmis kokeilemaan mitä vaan....

Mulla on muuten pudonnu yks päivä tuosta listasta pois, nyt on jo kp 8 menossa. Ei sillä että päivä sinne tai tänne niin hirveesti merkkais, mut kuitenkin.

Huomenna kylpylään, saa vähä rentoutusta ja jospa saatas tämän kierron peuhut taas alkuun ;)

Mulla on kolmas clomikierto menossa, eikä niin mitään sivuoireita nyt. Oon ottanu nyt clomit aamulla anivarhain, kuumia aaltoja yöllä ei ole nyt ollut lainkaan. Olen hyvilläni ja samalla mietin että tapahtuuko siellä mitään. Mä varasin nyt yksityiseltä gyneltä kaks aikaa. Kp 13 ja kp 20. Eli ennen ja jälkeen oviksen, haluan tietää missä mennään, kun lapsettomuuslääkäri ei siis määränny ultria ollenkaan. Mieto annostushan mulla tietty on, vain 1 tbl/vrk, mut silti...haluan tietää mitä clomit mulla tekee. Ens tiistaina siis gynelle, toivottavasti olis hyvät näkymät ja kaunis follikkeli.

Tsemppiä kaikille!

Oli pakko vaan testata.
RFSU:n testillä ja negaahan sieltä paukahti. :'(
Ei olis pitäny ku nyt mieli taas ihan maassa.
Tosin menkkojen pitäisi alkaa vasta suunnilleen 11.2 paikkeilla...
ja testasin ilta-virtsasta.
Että jos mä vielä odottaisin.. mut silti.. miks ei edes haamun haamua.
Mähän otin sen Pregnyl piikin ja sehän sisältää hCg:tä, se ei edes näy enään...aika nopeesti se vaikutus menee kehosta pois täytyy sanoo.

Moi!
Nyt on aukiolotutkimus tehty. Toinen munatorvi oli ainakin osittain tukossa. Meillä myös miehen simpoissa vikaa. Nyt oman paikkakunnan sairaalassa ei voida enempää tehdä. Lääkäri laittoi sitten läheteen Naistenklinikalle, mihin kuulemma jonot n.6kk. :( Eli ei tässä nyt voi muuta kun odottaa. Yksityiselle ei tällä hetkellä ole varaa mennä.

Voimia kaikille :hug:
Tervetuloa kaikille uusille joukkoomme! :)

heissuli,

Ihana ilma ulkona, joskin Helkatin liukasta. Käytiin kävelyllä ja sai kyllä tosi varovasti kävellä.

Onko teistä kelleen tullut ihottumaa tosta Puregonista? mä oon nyt 4 päivää pistellyt sitä ja jo torstai-iltana alko tuleen sellasta pientä näppylää koko kroppaan. Lähinnä rintoihin, masuun ja kaulaan. on tosi ihanan seksiäks olo ku muistutan lähinnä rupikonnaa =).

Onneks huomen on se seurantaultra Felicitaksessa, saa lääkäriltä kysyä et onko tää nyt ihan normaalia..

Yhteistyössä