syksyllä -07 hoidot aloittavat vol.2

Aina jotain melkein unohtuu:

Tiinuli: Kummallista, että lääkärit puhuvat ristiin. Turhauttavaa varmasti piikitellä noin pitkään turhan takia. :/ Toivottavasti pco-rakkuloiden polttohoito auttaa, se ainakin kuulostaa lupaavalta. Tai siis ainakin hoidon tulokset... Tsemppiä sinullekin! :hug:

:heart: Onnittelut Lizardille ja nannalle hyvistä uutisista! :heart: Käykäähän jatkossakin meitä moikkaamassa ja kertoilemassa kuulumisianne. :wave:
 
meillä on ensi keskiviikkona 13.2 punktio :D JA KUN NE SIITTIÖT OIS SIELLÄ VIELÄ!!!

löytyi oikealta 2x15 mm, 2x13 mm, 1x11mm, 2x10 mm ja vasemmalta vain 10 mm ja 2x9 mm, mutta niitä ei voida todennäköisesti käyttää, siel vasemmalla on se kysta estämässä. Oikea puoli oli niin täydellinen ja oikeasti kaunis, lääkärikin sanoi, että voi miten kaunis munasarja :) Semmoinen mosaiikkitaideteos.

Kohdun limakalvo oli 8,6 mm

Kasvatellaan tosiaankiin keskiviikkoon asti ja silloin on edessä tulikoe. Meitä jo jännittää. :heart:

Maanantaina myöhällä pregnyl massuun ja sitten vain jänskäillään.Vielä huominen ja sunnuntai 150 IU puregon tai sunnuntaina käytän ampullien jämät.

Toivottavasti toivo torstai, ystävän päivä kasvattaa meidän alkiot (pakko saada siittiöitä) oikein ihaniksi ja vahvoiksi.

:heart:
 
moikkista,

joo, me jouduttiin perumaan Tampereen reissu. Tää mun näppyläfarssi vaan pahenee ja nyt nää jo kutiseekin. Ei olis ollut järkee laittaa 200 eur siihen että meen vaan raapimaan itteeni sinne hotellihuoneeseen. Mut eiköhän tää tästä lähde luistaan.

Ja sitrukselle :hug: huonosta tuurista. Eikös niitä clomi + terolut yhdistelmiä käytetä ihan yleisesti jos ei ovuloi ja vähän on kierrot sekasin? Toivottavasti saatte ne tähän väliajalle avuksi!! Tiedätkö miten pitkä jono olisi Ivf;ään?
 
minulla on huomenna pregnyl pistettäväksi, tutkin sitä ampullia ja huomasin, että viim.käyttöpäivä on jo maaliskuussa. Varmasti hyvää vielä.

mutta olen käsittänyt,että kuiva-aine on jauhetta?? minun ampulissani oleva aine näyttää kuin sulaneelta ja uudelleen jähmettyneeltä valkoiselta vaahtokarkilta tai kermavaahdolta, jossa on pursotushuippu. Onko muiden pregnyl samanlaista, vai pitääkö juosta huomenna apteekkiin kyselemään?

Tiedän, että tämä kuulostaa neurotisoinnilta, mutta en haluasi minkään menevän pieleen.

Kiitos jos joku kehtoo vastata.
:heart:
 
Taivaansilpoja: Kysyin mieheltä asiasta, koska hän teki "pregnyl-coktailin" ja pisti sen minulle syksyllä, kun meillä oli kokeilu meneillään. Hän oli sitä mieltä, että jos aine on säilytetty oikein eli jääkaapissa ja on aineiden sekottamisen jälkeen kirkasta, on kaikki ok. Meidän kuiva-aine oli ollut kuulemma "höytyväistä". Mitä se sitten tarkoittaakaan. Näytin viestisi miehelle, eikä hän vaikuttanut huolestuneelta. Hän ei toki mikään expertti ole, vaikka nuorempana kaikenlaisten myrkkyjen kanssa pelailikin... Toisaalta on tietysti riskaabelia jättää aineen hyvyyden toteaminen sekoitus- eli pistovaiheeseen. Mistäs siinä hädässä uuden aineen saa, jos tämä onkin pilalla? Olisiko kuitenkin aiheellista vaikkapa soittaa apteekkiin ja kysyä?
Onnea hoitoihin!!! :heart: Toivottavasti plussa pärähtää tästä yrityksestä!!!
 
Taivaansilpoja, olen oikea pregnyl-expertti, kaksi ampullia kuluu/viikko, on kulunut syyskuusta asti ja juuri tuollaiselta tötteröhuippuiselta vaahtokarkilta näyttää, ei ole ollut meillä "höhhöä", vaan pieni kikkare, joka sitten sulaa nesteeseen ja on kirkasta, jos joukossa on pieniä muruja, voit sekoittaa pitkällä neulalla, niin nekin liukenee.

Eli kunnossa on, kun on kuvailemasi kaltaista!
 
Koralli73 on aika kipeänä välillä sen 17mm follin kohdalta. epäilen et kipeänä on kun on niitä paljon pienempiä siellä ahtaassa tilassa. no vaikka lääkäri antoi sen kiellon niin kyl voi niitä vahinkoja sattua, tosin tuntuu että vaikka sattuisikin käymään vahinko niin en tulis raskaaksi... saa nähdä...
 
Tänään pistän yöllä Pregnylin ja jään miehen kanssa jännäämään keskiviikon punktiota ja sitä, että löytyykö biopsiassa siittiöitä.

Vähän jännittää sen pregnylin kanssa hästrääminen, mutta jospas se menisi oikein.

On tää jännää :heart:

Kaikille tsemiä :wave:
 
Olen vähän ollut taustalla taas. Odottelin ja jännäilin että ehkä tällä kertaa.
Mutta kappas vain, menkat alkoi tänään. Mieli on todella todella paljon maassa. :'( Olen itkenyt paljon ja miettinyt että pitäiskö vähän taukoa kun henkinen vointi ei kohta enään kestä. :/ Mies kuitenkin halusi että viel yhden kierron kokeltais.. (Puregon+Pregnyl) että en tiedä sitten.. pitäiskö mennä apteekkiin vai ei. :headwall:
Ollaan siis syyskusta-07 yritetty hormoneilla, ja ei mitään tulosta. Viime kierrosta tuli kyllä ensimmäinen ovis.
Suunnitelma olis että jos ei nytkään tärppäis niin siirryttäis inseminaatioon.
Tekis mieli mennä heti seuraavaaks jo IVF:ään mut....


Tämmöstä tänään. :headwall:
 
aavistus tirskahti neulasta ilmatessa ja tuli pistoskohdasta lääkettä, mutta uskon että se oli "pisara valtameressä".

Eli täällä ollaan tulisilla hiilillä huomisesta johtuen, Punktio ja biopsia. Huomenna meille sitten selviää, että saammeko mahdollisuuden omaan lapseen.

pieni pyyntö, pitäkää kaikki peukut meille pystyssä. :heart:

Sillä onnea me nyt tarvitsemme. Tulen sitten heti ilmoittamaan kun pääsemme sieltä...
:wave:
 
Iltaa!

Aika hiljaista tässä pinossa nykyään. Suurin osa on tainnut siirtyä noihin "täsmäpinoihin". Tulkaahan välillä kertoilemaan kuulumisia.

Luin ivf-pinosta, että Pillipiipari olisi plussannut. Lämpimät onnittelut! :heart:

Taivaansilpojalle onnea huomiseen punktioon. :wave: Niitä siimahäntiäkin löytyy varmasti. Menikö pregnylin pistäminen hyvin, jännityksestä huolimatta? ;)

Napsuneiti: Onko ihottuma alkanut yhtään helpottaa? Milloin saatte tietää mistä siinä oli/ on kysymys? Harmi, että teidän hotelliviikonloppu jäi väliin.Se olisi varmasti tehnyt hyvää. Mutta tuleehan noita viikonloppuja!

:hug: J3N3. Voimia teille, mitä sitten päätättekään tehdä. Ovis oli jo lupaava merkki, ehkäpä seuraava kierto olisi SE kierto. Älä menetä toivoasi! :heart:

).( Menkkamaista juilintaa on ollut jo muutamana päivänä, joten eiköhän se täti sieltä kohta taas kurvaa paikalle. :( Vaikka ovis jäi pongaamatta, ainahan sitä kuitenkin ihmettä toivoo. Mulla on takaraivossa vielä pyörinyt kesällä saamani ennustus: halusin vähän piristystä, kun vuosi yritystä alkoi tulla täyteen. Laitoin meiliä Ennustaja Ellille ja kyselin mahdollista lapsilukuamme. :ashamed: Hän ennusti, että saisimme kolme lasta (kaksi poikaa ja yhden tytön), joista ensimmäinen, poika, syntyisi 10/08. Tässä kierrossa olisi pitänyt tärpätä, jotta ennustus pitäisi kutinsa. Ainahan sitä saa haaveilla... :whistle:

Mukavaa tiistai-iltaa! :wave:
 
Harmi tosiaan, että tää pino on nykyään aika hiljainen. Sillon syksyllä kun oltiin kaikki aloittelemassa hoitoja oli todella aktiivinen pino. Nyt on osa pinolaisista hävinnyt johonkin bittiavaruuteen :eek:

Taivaansilpoja, peukut on pystyssä bd :heart: Jännitän täällä sun puolesta. :heart:

Sitrus79, kiitos tsempeistä :) Lähetän täältä tsemppejä takaisin. :hug:

J3N3, voima :hug: Jos tuntuu ettei enään jaksa, niin pieni tauko voi tehdä hyvää. Sitten saa taas ladattua akut täyteen ja jaksaa taas yrittää ihan uudella voimalla.
Mä pidin kanssa kuukauden taukoa ja söin pillereitä. Teki hyvää kun ei yhtään tarvinnut ajatella piikityksiä ja ajoituksia, eikä yhtään piinailla. Ei tätä kaikkea yhteenkyytiin jaksaiskaan ilman pausseja.

omaa napaa: Ultra oli tänään ja olen paremmalle mielellä kuin viime ultran jäljiltä. Munasarjat oli ottaneet kunnon loppukirin ja oikealla puolellakin oli toimintaa. Viime ultrassa näkyi vaan 6 follikkelia ja nyt niitä löytyi n.15. Isoimmat oli jo 19 mm. Jotenka punktio siirtyi aikaisemmaksi eli torstaina 14.2.
Jännittää... :heart:

Jaksuja kaikille! :wave:
 
Tämä pino on tosiaankin hiljentynyt. Kaikki muut menneet niihin täsmäpinoihin. Mä olen lähinnä täällä käynyt lueskelemassa kuulumisia, omassa tilanteessa kun ei mitään tapahdu. Hirmuisesti kuitenkin jännään teidän kaikkien puolesta! :heart:

Meillä siis luomuilua siihen huhtikuuhun asti. Joka kuukausi sitä odottaa ja jännittää ja on huomaavinaan niitä raskausoireita, mutta kai se on uskottava ettei sitä plussaa luomuna tule. Noooh, ei siihen huhtikuuhun enää pitkä aika ole.

Tsemppiä kaikille!
 
Taustalta täältä :wave: moro teille kaverit!
Hengessä mukana, toisilla ikäviä kuulumisia, toisilla teillä iloisia asioita, kaikille kovasti jaksamista ja positiivista mieltä!

Mulla ollut hankalaa, taas kerran lääkäri totes ultratessaan, että mun hormonit toimii just niinku pitääkin. Että kevään aikana oon ihan varmasti raskaana. Tuo kun ei lohduta ollenkaan.
Kaveri ilmotti odottavansa syksyvauvaa, ihmetteli, että on se kumma miten voi yhestä ainoasta kerrasta tärpätä. Että hänen ei ole koskaan tarvinnu potea vauvakuumetta :headwall: Arvatkaa vaan parantiko tuo mun mielialaa.

Nyt mulla kp12/27-30. Alkukierrosta napsin ensimmäisen clomikuurin. Nyt sitten tuskailen noitten ovistikkujen kans, koskaan ennen en ole niitä käyttänyt. Tänä aamuna viiva oli hiukka tummempi kuin eilen. Usko vaan horjuu, voiko noihin kumminkaan luottaa!? Ja ne vietävän siimahännät, mikä viime kierrossa meni vikaan, kun peitot heilu joka toinen päivä -lääkärin käskystä, eikä ne onnettomat hoitaneet hommansa kunnialla loppuun. Aaaaaggrh kun tää on vaikeaa
:kieh:

Onko kellään tietoa voiko ovis aiheuttaa lonkkasärkyä? Ihan niinku hermojomotusta.
Kun ei tiiä mikä näistä uusista vaivoista on clomien aikaansaamaa.

Palaan takasin kun tilanne muuttuu..suuntaan tai toiseen. Kun vaan sais jotenkin pari viikkoa kulumaan :/

Ihanaa ystävän päivää!! :heart:
 
kirma Toivottavasti teillä tärppää tästä kierrosta :heart: Olipa Lääkäri positiivisella mielellä, toivottavasti olisi oikeassa!!!

Kuunkulta Sullahan on hormonit toimineet loistavasti!!! Kuinka punktio meni???

Sitrus79 Mikäs tilanne siellä päin? Onko täti kurvannut paikalle?

Taivaansilpoja Kuinka punktio ja biopsia meni???

Mitäs muille kuuluu???

Itse popsin 10 päivän primolut kuurin ja odottelen että menkat alkaisi..pääsisi sinne tähystykseen...

-Tiinuli-
 
TiinuliKiitti kysymäst :D Mun punktio oli aika järkky kokemus. :eek:
Jos haluaa lukea sen kauhukertomuksen, niin se löytyy tuolta IVF/ICSI puolelta.
Tiistaina on sit toivottavasti siirto :heart:

Odottavan aika on pitkä...tiedän...ittekin kun oottelin sitä aikaa tähystykseen. Mut se on sitten nopeasti ohi. Tsemppiä operaatioon :)

Mitäs muille kuuluu?
Mikä on mussun olo? Koska teillä on seuraava lääkäriaika?
 
iltaa kaikille!

Taivaansilpojalle pidän peukkuja että kaikki menee hyvin!!!

Mä en oikein tiiä miten paljon enää näillä palstoilla pyörin. Tosiaan se ihottuma / allerginen reaktio paheni niin että jouduin tiistaina allergiasairaalaan ku tuntu että nahka suorastaan palaa. Sain sitten vahvan kortisonikuurin 8tabl (40mg) päivässä ja siitä sitten alentaen. Ja allergialääkettä ja kortisonirasvaa ja tavallista rasvaa ku iho kuivaa. Ottivat koepalan näppylästä ja paljon kokeita ja valokuvia. Nyt ons itten seurantaika maaliskuussa ja sen jälkeen allergiatestit ja jatkosta ei sitten mitään tietoa.

Meillä on ens viikolla kyllä aika naistenklinikalle, lapsettomuuden takia. JA varmaan siellä käydäänkin ettei tiputa "jonosta pois". mutta mitäänhän ei voida tehdä enneko selviää mistä allerginen reaktio tuli. Jos hormonipiikeistä ni huonompi homma, ja sitä ne kyllä epäilivät tiistaina sieläl sairaalassa. Reaktio kun tuli vuorokausi ekan piikin jälkeen.

Oon sitten alkanut miettimään että kannattaako mun "hajottaa itteeni" tän kaiken kanssa. Meillä on ollut tässä jo senverta näitä vastoinkäymisiä, että josko koittaisin ihan aikuisten oikeesti antaa tän asian tovin olla ja vetäisin henkeä. Ehkä sitten keväämmällä jaksan miettiä uudelleen mitä haluan ja miten pitkälle oon valmis menemään. Tokihan luomuplussaankin on mahdollisuudet, koska vikaa ei ole todettu. Mut luulisin että viikonpäästä alkaa yk18, koska nyt jäi hommailut vähän huonolle tolalle tän kaiken takia. Eipä ollut seksi ihan ekana mielessä just ovisaikaan ku se reaktio oli pahimmillaan.

No joo.. anteeks omanapainen viesti. Koitan enskerralla kommentoida vähän enemmän. Enhän mä tätä palstaa pysty kuitenkaan jättämään vaan täällä käyn, joskin ehkä vähän harvemmin vaan. Tai näin ainakin tuntuu tällä hetkellä, naisen mielihän on ailahtelevainen, joten katsellaan...
 
Terve täältäkin hiljaiseen pinoon. Kovin on väki hajaantunut, osa luopunutkin.

Oma mieli oli suuren harmituksen vallassa, mutta nyt jo taas hyvällä mielellä - oikeastaan ollut mukavaa, kun ei ole tarvinnut stressata ovista eikä oireita, on voinut tuudittautua siihen uskoon, että nyt ei ainakaan mitään voi tulla. =)

Viime torstaina aloitettiin uudenkin lääkkeen pistäminen, neljä piikkiä viikossa (pregnyl ja menopur) 3kk kuluttua uusi spermanäyte. Siihen asti vaan ihmetellään, kuten tähänkin asti. Päästiin mukaan tutkimukseen, joka ekaa kertaa suomessa tutkii tätä tautia/oireyhtymään, lähinnä sen piriytyvyyttä ei niinkään lapsettomuutta, mutta varmasti saadaan vinkkejä ainakin aikaan lapsettomuushoitojen jälkeen. Ja jos lapsen saamme, voi tutkimuksesta olla hänelle hyötyä, kun periytyminen ehkä selviää. Nyt epäillään x-kromosomiperiytyvyyttä, eli poika olisi terve ja tyttö terve kantaja/terve. Mitään "päällepäin näkyvää" oiretta tässä ei ole muutenkaan.

Kuunkullalle ja taivaansilpojalle voima - :hug:, muistakaa kertoa kuulumisia heti, kun niitä on.

Sitruksella oli vähän huono tuuri kierron kanssa :hug:

J3N3, voimia päätösen tekoon ja yrittämisen jatkamiseen, nämä hoidot on siitä tavallaan kurjia, että ne luovat toiveita ja pettymys kuukautisista on taas ihan eri luokkaa, kun oli yrityksen venyessä, kun oli jo se ajatus, että raskautuminen ei onnistu, nyt siihen toivoo ja pettyy ihan hirmuisesti ja lisäksi tulevien hoitojen miettiminen on rankkaa, sillä aina siinä on taustalla ajatus, että jos sekään hoito ei auta... Mutta toivotaan, että kaikille löytyy hoito, joka auttaisi!

:flower: , :wave: tai :hug: kaikille muillekin tarpeen mukaan, joka päivä käyn kuulumiset lukemassa, nyt vain meini vähän aikaa, etten kertakaikkiaan jaksanut kirjoittaa.
 
Kiitos mussu, lähetän täältä voima :hug: sullekin.
Hyvä että pääsitte mukaan tuohon tutkimukseen. Mielenkiintoista varmaan teillekin, mitä siitä tutkimuksesta selviää ja saatte hyödyllistä tietoa. Ne siis tutkiin teidän geenejä? Tuohan on todella mielenkiintoista. Onko tuota oireyhtymää paljonkin vai onko harvinaisempaa?
Toivon niin, että teillä tehoais nyt tuo lisäpiikki ja saatte 3 kk:n päästä hyviä uutisia :heart:
Ja nyt saat 3 kk:tta lepäillä noista ovis- ja oire piinailuista ja stresseistä. Se tekee hyvää. Sitten jaksaa taas ihan uudella voimalla :heart:

napsuneidillä, hurja kokemus :eek: Pikaista paranemista sinulle ja jaksamista :hug:
Tulethan sitten kertomaan, kun selviää syy mistä tuo allergia johtui ja miten jakselet.
Tsemppiä!

kirma, en osaa sanoa voiko ovis aiheuttaa lonkkasärkyä. Mutta kyllä kaikki mitä tuolla kohdun ja munasarjojen alueella tapahtuu voi säteillä jalkojen alueelle. Näin ainakin mulla.
Menkkojen aikaan särkee jalat ihan kantapäihin asti.

gisla, Toivotaan että teillä kuitenkin vielä ehtis luomuna tärpätä ennen huhtikuuta :heart:

Jaksuja kaikille! :wave:
 
Taivaansilpoja ja Kuunkulta jep jep...tarvii käydä kurkitelemassa tuossa toisessa pinossa teitin kuuluisia... =)

napsuneiti Voi harmi että ihottuma katkaisee hoidot...ainakin hetkeksi... :hug: mutta tosiaan teillä mahdollisuus kuitenkin luomuplussaanki!!!!!

Mulla alkoi vuoto eilen...nyt vaan tarvii odotella ja jänskätä loppuuko vuoto maanantaiksi kun operaatio silloin ja vuotoa ei saa enää olla......

-Tiinuli-

mussu Jänskä varmasti osallistua tutkimukseen mukaan!!!
 
Minäkään en ole tänne juurikaan kirjoitellut, enempi olen ollut tuolla IVF-pinossa. Meillä siis PAS tehdään ensi kiertoon, pitää vielä miettiä tehdäänkö luomu-vai lääkekiertoon. Mieli ollut ekasta hoidosta tulleen negan jälkeen välillä tosi maassa, ehkä vähän piristyin kun meidän lapsettomuuslääkäri oli niin positiivinen viime viikolla. Ja onhan se totta, että tässä vielä aikaa niitä lapsia tehdä, se ei vaan juurikaan usein lohduta...

Tsemppiä Tiinulille toimenpiteeseen! Toivotaan että mussun mies hyötyy lääkkeistä! :hug: myös kaikille´tarvitseville.

*muoks* En huomannutkaan tuota napsuneidin viestiä. Todella ikävä juttu tuo allerginen reaktio. Toivottavasti asiat selviää. Paljon voimia sinnepäin :hug:
 
Mukavaa, kun tänään näköjään on täällä aktiivisempi päivä taas =)

Kuunkulta, Vissiin tutkimuksessa keskittyvät enemmän kliinisiin oireisiin tai niiden puutteeseen ja sitäkautta periytymiseen, miten periytyy missäkin tapauksessa, mun mielestä oikein jännää. tuo "vika" on harvinainen, vähän lähteestä riippuen 1:4000 - 1:10 000 (jälkimmäinen on useammin mainittu luku), ja miehillä yleisempi, kuin naisilla; nainen yleensä vain kantajana ja lähes oireettomana - suurin "näkyvä oire" on nämä lapsettomuusongelmat, eli hormoneissa häikkää. Veratuksena tuosta yleisyydestä voi sanoa, että XXY-miesten oireyhtymä on paljon yleisempi, 1:500, ja sekin on tosi harvinainen, eikö?

Nyt on tosiaan kivat 3kk edessä, ei tarvi miettiä, vaikka luulen, että parin kuukauden kuluttua taas jo jännittää, josko jotain olisi jo kehittynyt. Olen kyllä asennoitunyt (nyt) niin, että tässä koitan ottaa rennosti asian kanssa. Maaliskuussa mennään Helsinkiin siihen tutkimukseen, missä otetaan verikokeita yms, jospa sieltä taas saisi jotain uutta tietoa.

napsuneiti, :hug: sulle, toivotaan että asia selviää ja löydätte keinon jatkaa lapsihaaveen toteuttamista.

Annulille onnea PAS'iin, toivotaan, että tulisi hyviä uutisia.
 
Kiitos kaikille haleista ja lohdutuksista!
Kyllä tää tästä =)

mieli menee vuoristorataa, mut eiköhän se tästä asetu.
Kortisonilääkitys on vaan tehnyt sen että olo on tosi "nesteinen" turvonnut lähinnä. Mut ei auta kun koittaa juoda vettä entistä enemmän.

Ja enköhän mä täällä joukon jatkona pyöriskele, kun en malta poiskaan jäädä.
Ilmoittelen kyllä kun selviää jotain. Ja ens ma meillä on enivei aika sinne naistenklinikalle..

:hug: Kaikille joilla on täti tullut kylään ja PITKÄÄ pinnaa piinaileville!!!!!
 

Yhteistyössä