syksyllä -07 hoidot aloittavat vol.2

Ei voi olla totta Dreamer!!! Kyllä sinua on säikytelty! Upea uutinen kertakaikkiaan! Miten ihmeessä on voitukin antaa moinen virhediagnoosi??? Aikaisemmin tilanteesi vaikutti todella ikävältä ja nyt sitten erittäin toiveikkaalta! Huikeata. Onnittelut hyvistä uutisista! :flower:

Mukava kuulla sinustakin Nanna! Itse olen lopettanut lähes tyystin kirjoittelut, vaikka toisten kuulumisia tuleekin käytyä lueskelemassa. Ei ole jotenkaan tarvetta hirmuisesti kirjoitella omasta olotilasta. Onnellinenhan se on. Sinulla oli näköjään eilen 10+0. Minulla on tänään 11+2. Ei hirmuisen suurta eroa ole. Ensi viikolla on ultra, sittenpähän varmistuu vielä nuo viikot (huomaa luottavainen mieliala siihen, että eloa on masussa silloinkin!). Huutonetistä huudettu kotidoppler on auttanut pitämään toivoa yllä. Välillä kun kuuntelee jyskytystä, nin olotila helpottuu. Tuli meille tarpeeseen tuo laite.

Edelleen siis hirmuisesti onnea kaikille tuleviin hoitoihin ja piinailuihin ja luomuiluihin!
 
Kiitos Nanna ja Lizard :heart: Virhediagnoosi johtuu siitä, että tunsin ssg:n aikana kipua, jolloin tuli spasmi munajohtimiin.. :) Onnea molempien odotukseen :) Kyllä täältä tullaan perässä, en ole kovin optimisti kyllä vieläkään että heti onnistuu, mutta jospa kesään mennessä :)
 
olen kirjoitellut tuonne toisaalle.

Onnea Dreamer-88

ja kaikille :heart:

Meillä tuli ekasta ICSI tuoresiirrosta nega. hyvä onni on kuitnekin ollut, azoospermiasta huolimatta löytyi tuorenäytteestä a-luokan eläviä siittiöitä juuri tarvittavat 11 kpl munasoluille. TESA ei tarvittu tällä kertaa.

Mies oli aika onnellinen. Me mennään luomu PAS kohti huhtikuussa. Etsitään johtofollia ja tikutetaan ovista jos kiertoni on silloin palautunut hormonityrskystä normaaliksi. Miellä on pakkasessa yksi ainoa alkio. Kato kävi vain 2 selvisi jatkoon 11.

Mutta nyt ollaan toiveikkain mielin PAS:sta. Pakkohan tästä on raskautua.

:heart: :wave: kaikille, jaksetaan vielä vaikka kuja on ahdas...
 
Pino senkun hiljenee.

Mitä teille muille kuuluu?

Me olimme tutkimuksissa sairauden osalta viimeviikolla, mitään sinänsä uutta tietoa ei tullut, mutta tämäkin lääkäri oli kyllä positiivisella mielellä - kehoitti olemaan pitkäpinnainen yrityksessä, mutta sanoi hedelmöittymisen olevan mahdollista.

Kuulin ekaa kertaa siittiöidenmäärän, se oli ENNEN HOITOJEN ALKUA 0,01miljoonaa/ml, eli eikö se sitten ole 10 000siittiötä/ml? Pienet on mahdollisuudet tuolla määrällä, mutta toki nyt ei ole tuossa määrässä vielä ollut varsinaista hoitoa, joten mielestäni kuulosti ihan lupaavalle - siellä kuitenkin oli jotain. Tähän asti me emme ole saaneet tietoa spermanmäärästä, eikä olla kysytty, se oli tiedossa, että ei ollut alussa ihan 0% kuitenkaan.

Nyt on ollut ihan rento mieli ja jopa jouduin kalenterista tarkistamaan, koska sopii menkkoja odotella - kivaa, kun ei ole tämä asia nyt päälimmäisenä mielessä. Toukokuussa uusi spermatesti, jolloin varmaan jo mietitään jatkoakin.
 
Heippa! Ei ole tänne tullut tosiaan pitkään aikaan kirjoiteltua. Kiva kuulla Mussu, että siittiöitä kuitenkin löytyy, ja jos hoitojen avulla määräkin nousisi kunnolla. Mutta jos esim. olette ajatelleet hedelmöityshoitoihin lähtöä, teille varmasti olisi hyvät mahdollisuudet, kun siittiöitä kuitenkin on? ICSIä varmasti käytetään tuohonkin tilanteeseen. Vai oliko se niin, ettette halua varsinaisiin hoitoihin lähteä?

ON: Meillä olisi tarkoitus PAS tehdä luultavasti ensi viikolla, tämän viikon lopuilla on ultra jossa tsekataan tilanne. Päädyin lääkkeelliseen PASiin, koska en halunnut stressata oviksen ajankohdasta ja siitä menisikö siirto viikonlopulle.
Mitäs kaikille muille kuuluu?
 
jopas on ollut hiljaista täällä pinossa...

Dreamer-88 Hienoa että sait hyviä uutisia =) =)

omia kuulumisia...kävin perjantaina lääkärissä ja tehtiin hoitosuunnitelmaa...Nyt kaks viikkoa odotellaan alkaisiko vuoto itsestään jos ei ala niin aloitan primolutit ja sitten koitetaan taas clomeilla |O |O hemmetti kun eivät viimeksi auttaneet ja pistokses eivät auttaneet niin nyt mennään takasin päin clomeihin....lääkärin mukaan voivat aikaan saada oviksen tälläkertaa ja munasarjat reagoisivat nyt parammin polttohoidon jälkeen...varmasti juu :LOL: hausikinta on se että ensin meinasi että yritettäis luomuna muutama kierto....hmmm..olen olllut ehkäisyttä 7vuotta....eikä yhtään raskautta ja paha PCO. no nyt kuitenki clomeilla ensi kierto, jos ei ovista niin piikeillä seuraava kierto ja muutama kierto koitetaan ja sitten IVF...jes jes! Olisin aivan valmis menemään nyt jo suoraan koeputkihedelmöistykseen. Tuntuu ihan turhilta nää clomit yms. Puregonia ei uskalleta antaa sellaista määrää että kasvattaisi muniksia koska suuri vaara että lähtee liian monta kasvamaan jne...IVF:ssä ei ole sitä pelkoa...

-Tiinuli-
 
Vihdoinkin!!! Reilut 1,5 v ja nyt vihdoin ja viimein!

Mä ihan rutiininomaisesti päätin aamulla testata (perjantaina testasin negan dpo10) kun nyt on dpo13. Ajattelin että hyvä ennen menkkoja vielä kerran testata. Niin sieltä tulikin plussa clearbluella. Mä puhkesin hysteeriseen itkuun, josta ei meinannut loppua tulla. Yritin ottaa testistä kuvaa, mut en mä osannu ees kameraa siinä mielentilas käyttää. Herätin mieheni ja se luuli, että joku on kuollut, ku mä vaan itken ja itken. Sain sit lopulta sille testin käteen ja se ymmärsi.

Clearblue ei ole mun lukemani perusteella ihan siitä luotettavimmasta päästä testejä, joten hain apteekista iltapäivällä acon10:n. Pelotti tehdä koko testi, jos tuliskin nega,mut onneks piirty se toinen viiva siihenkin.

Tuossa linkit molempiin testeihin:
http://i191.photobucket.com/albums/z146/Koralli73/IMG_3665.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z146/Koralli73/IMG_3672.jpg

Neljäs clomikierto siis kumminkin auttoi. Just ku rupesin jo suunnittelemaan minä päivänä soittasin taas lapsettomuuspolille inssiä varten.

Nyt saa sit ruveta murehtiin, että päästäänkö marraskuulle asti tämän kallisarvoisen lastin kanssa.Ja menkat oli määrä alkaa vasta ylihuomenna, joten tässä ollaan niin alussa, niin alussa vielä, että huh-huh.

Toivotan teille kaikille täällä kaikkea hyvää! Mä niin toivon, että te kaikki saatte sen plussan vielä jonakin päivänä!!!

 
Onnea koralli, todella hienoja uutisia! :D :flower:

Annuli, juu, oikein muisttit, meillä ei ole ollut tarkoitus lähteä suurempiin hoitoihin, mutta voihan olla, että jos tosipaikka tulee, voi mieli tehdä kokeilla "koeputki-juttujakin", saas nähdä. Lääkäri totesi viimeviikolla jännästi, että vaikka tähän sairauteen kuuluu nuo spermaongelmat, niin yleensä vähäisilläkin määrillä (meillä 0,01miljoonaa/ml, mutta jo 0,05-0,1 miljoonaa/ml kuulemma olisi mahdollisesti riittävä määrä) on saatu hyviä tuloksia, sillä nämä siittiöt ovat yleensä hänen mukaansa hyvin hedelmöittämiskykyisiä... Mene ja tiedä sitten, miten meillä menee. Ihan hyvällä mielellä olen kuitenkin :)
 
mukana menossa 14.2.2008: :hug:


Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 1. puregon
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, 1. ICSI takana
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa
gisla, 28v .... yritystä 04/06 alkaen .... 1. toiveissa .... eka käynti: 08/07
Sarah85 22v .... yritystä 08/06 alkaen .... 1. toiveissa .... eka käynti: 04/08
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07
napsuneiti .... 30v .... Toiveissa: 1. .... yritystä: 08/06 alkaen .... eka käynti: 08/07 .... Inssi tulossa
mussu, 29v .... yritystä: 2002 alkaen ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen
onlyer, 21v .... yritystä:2v .... 1.toiveissa .... inssi tulossa tammi/helmikuussa
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... Taukoa, seuraavaksi IVF/ISCI
Dreamer88,19v .... yritystä: 11/06 alkaen .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07
Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07, IVF tulossa maaliskuussa 08
Taivaansilpoja , 27v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07, tulossa IVF
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: 1 vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07,metformin, Puregon ja Pregnyl käytössä.
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana,
siitä pas.
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.
Taiataiga,29v, yritystä 3v, 1.toiveissa, tutkimukset aloitettu syksyllä
Haltia, 23v, yritystä 14kk, 1.toiveissa, tutkimukset alkamassa



plussanneet: :flower:

2007

Flikka: 1.clomit......... 8.10.07
tuutikki: 1.clomit........ 15.10.07
mmm: 2.inssi ............ 5.11.07 (km 01/08?)
Sorsa: clomit ............ 17.11.07
Äityli-84: ...................9.12.07

2008

Lizard:Menopur ja Pregnyl.... 19.01.08
nanna81:4.clomit...... 21.1.2008
Miuku79.................... 22.1.08
Hilma71:.................... 26.1.08
Pillipiipari .... IVF ......... 02/08
Koralli73 .... 3.clomit ....03/08

 

Yhteistyössä