syksyllä -07 hoidot aloittavat vol.2

Nyt tulee omaa napaa: Eli kävin nollaultrassa viime viikolla ja huomenna olisi toinen. Kerroin, kuinka pistoksen aloitus ajankohdassa oli hämminkiä, no tämä "ei-oma" lääkäri sanoi, että aloittaa torstaina sen keskiviikon sijasta, jottei maanantain olisi pistoton päivä.

No soitin Oulun väestöliittoon omalle lääkärille. Hän sanoi, että on menetelty väärin, ehdottomasti olisi pitänyt pistää jo silloin nollaultra päivänä. Sanoi, ettei vaarallsita, mutta voi myöhästyttää hoitoamme...

Jospas tästä ei tulisi nyt maata kaatavia ongelmia, oma lääkäri sanoi, ettei saa enää luottaa huomisen lääkärin puheisiin, vaan soittaa suoraan hänelle sieltä ultrasta. :eek:

Toivottavasti ne munikset ovat kasvaneet tästä huolimatta. :D

Muuten kaikki ok, ei pahoja sivuoireita, yhden päivän oli vain tosi huono olo. Pientä jännää kitvetystä tuolla munasarjoissa.

Tsemiä kaikille :D Kerron huomenna ultran tuloksista... :wave:
 
napsuneiti miten seuranta ultra meni? Mulle Puregon ei ole aiheuttanut ihottumaa...

Taivaansilpoja Inhottava tilanne!! Meilla kans vähän sama kun kahdella eri lääkärillä käymme niin välis ihmettelevät toistensa näkemyksiä mun hoidosta....! Innolla odottelen sun ultra kuulumisia =)

Ja lopuks omaa napaa taas...perjantaina oli Puregon seuranta ultra...eihän siellä mitään johtofollia ollut. Viimeksi se toinen lääkäri sanoi että annostusta ei nosteta ja tämä toinen ihmetteli miksei annostusta nostettu :LOL: Nyt aloitan primolutit että saa uuden kierron aikaiseksi. Puregonia ehdin pistellä tässä kierrossa 27 päivää ilman mitään tulosta :headwall: Lääkäri oli sitä mieltä että olisi paras tässä vaiheessa tehdä PCOrakkuloiden polttohoito, eli nukutuksessa poltetaan PCOrakkulat pois niin eivät häiritse lääkkeiden tehoa. Monet ovat kuulemma alkaneet ovuloimaan tuon hoidon jälkeen luonnollisesti, harmi vain että hoidon vaikutus kestää 6kk-vuosi kun rakkulat taas ilmaantuvat....leikkausaika on 3viikon kuluttua...

-Tiinuli-

 
Kiitos kysymästä Tiinuli, ultra meni ihan ok. Toisella puolella oli 1,5 mm follikkeli ja toisella 1mm, se 1,5 on kuulemma melko iso näille kiertopäiville, ku tänään on vasta 10 eli nyt ei ole varmuutta onko se kysta vai follikkeli. To uus ultra. Mut lääkäri oli jotenkin tosi epäystävällinen ja jäi vähän huono maku suuhun.

Ihottuman takia vaihdettiin Gonal F lääkkeeks ja katsotaan mitä se nyt sitten tekee ennen torstaita. Ovistikkuja pitää nyt käyttää et nähdään ettei vaan ovis ole ennen sitä torstaita. Jos ei niin sitten pe on inssi klo 10.. ou jee..

Lääkettä ei sitten löytynyt mistään lähikunnista ja jouduin vielä illalla ajamaan takas Helsinkiin, asustellaan siis maalla, tosiaankin kaupungin ulkopuolella. Ja sain sitten sen piikin ja pistettyäkin sain. KAtsotaan miten ihottuman nyt käy. Eilisestä on ainakin vaan lisääntynyt.

Toivottavasti Tiinuli se leikkaus auttaa!!! Tylsän lyhyt vaikutusaika vaan, mutta jospa se riittäisi kuitenkin! Pidetään peukkuja!!!!
 
napsuneiti Hyvä että Puregon oli vaikuttanut munasarjoihin!!!! Ja että löyty korvaavalääke allergian takia....me joudutaan tilaamaan tän paikkakunnan apteekkiin Puregonit kun täältä ei saa muuten niitä.

-Tiinuli-
 
joo, niin ne pitää kai täälläkin tilata. Sillon sain tuurilla ku ekaa kertaa menin ostaan. Mut ei kukaan ollu ees sanonut että sitä ei välttis oo noin vaan, enhän mä tajunnut.

Ja tänään oli kiire saada ku piti taas pistää 17 aikaan. Harmittaa vaan että kerkesin jo takas tänne maalle ennenko tajusin se perään alkaa soitteleen. Olisin helsingistä saanut jo aamulla ne kun siellä olin. Mut onneks oli onni matkassa =)
 
jos joku päivittää listan niin mun kp:t on päivän myöhässä eli nyt tänään kp8/28-30 niin ja yritykseks vois laittaa 11/05 lähtien.

clomit syöty ensimmäinen puregon piikki pistetty huomenna toinen piikki. Torstaina on seuranta ultra, toivottavasti lääkitys on ollut kohillaan heti ekalla yrittämällä, et pääsee inssiin..
 
Kävin tänään toisessa ultrassa, löytyi oikealta 3 kpl 11-14 mm ja 4 kpl 8-11 mm. Osaako kukaan sanoa, onko hyvä vai huono? itselle Ei jäänyt hyvä mieli.
Ja vasemmalta Nada, nietu, noup, eli ei niin yhen yhtä. Siellä on se kysta varmaan esteenä, elleivät ole sitten sen takana. Yksi pieni siellä vilahteli, mutta tuomioksi tuli ettei mitään.

onko muilla nuo munikset vielä kasvaneet tuon toisen ja kolmannen ultran välillä miten paljoa? Onko vielä toivoa?

Ja vielä papasta löytyi jokin ilkeä yllätys, aarh, tää hoito näköjään alkoi liian hyvin ja nyt mietä rankaistaan ihan olan takaa.

mutta kun me emme ole tehneet mitään pahaa, miksi siis näin taas, ei ole onnella meitä opastettu näillä poluilla. :ashamed:

Perjantaina on sit viimeinen ultra ennen punktion määrittämistä, saas nähä. Pistokset jatkuu 150 iu.
Hyvillä mielillä ei enää olla.
 
Taivaansilpoja Tuo 7 kuulostaa ihan hyvältä määrältä :)
Mulle lekuri sanoi, että pyritään saamaan 5-15. Silloin laatu on hyvä ja hyperin riski pienempi.
Nyt vaan positiivisin mielin kohti perjantain ultraa :) Kyllä ne munikset sieltä siihen mennessä kerkee kovastikin vielä kasvaa.

Tiinuli81 Tehdäänkö tuo pco-rakkuloiden polttohoito laparoskopiassa?Hyvä, että sait leikkausajan noin nopeasti.

omaa napaa vielä... Mulla oli siis se nollaultra perjantaina ja perjantai-iltana aloitin gonalin pistelyn 150 iu. Torstaina on sitten toinen ultra.
Jännittää...
 
Mulla tosiaan ekasta ICSI-hoidosta nega, eilen saatiin tietää :/ nyt sitten katse kohti tulevaa PASsia, joka luultavasti maaliskuussa.

Hyvä kuulla Napsuneiti että sait korvaavan lääkkeen, toivottavasti ihottuma alkanut jo parantua. Ikävä, että teillä sattunut epäystävällinen lääkäri Felicitaksessa, mulla sieltä oikeestaan vaan hyviä kokemuksia. Saako udella kuka teidän hoitava lääkäri muuten on?
Tiinulille tsemppiä tulevaan leikkaukseen!
 
Annuli. Pahoittelut negasta!!!!!!! Toivotaan että Pas tuottaa sit tuloksen!

Meidän hoitava lääkäri on Foudila ja oon menossa huomen aamulla siellä käymään ku tää ihottuma vaan pahenee. Sain jo kortisonia varmuudeks kotiin mukaan, jos alkaa kurkku turpoamaan umpeen. Mut toiv. ei niin pahaks kuitenkaan mene.

mut se epäystävällinen, tai jonka mä koin sillä hetkellä epäystävälliseks lääkäriks oli Olkinuora. Mut onhan se niinkin että jokaisella meillä on omat hyvät ja huonot päivänsä, joten... Jatkossa onneks kuitenkin pitäis olla Foudila..
 
Kiitoksia lohdutuksista Kuunkulta ja Napsuneiti :hug: Kyllä tämä tästä. Välillä ihan ok olo, mutta sitten kun koko asia iskee taas kunnolla tajuntaan fiilikset ei parhaimmat mahdolliset...

Napsuneiti, mulla ei ole kokemusta noista kummastakaan lääkäristä. Mutta IVF-hoitolaiset on kovasti hehkuttaneet tuota sinun omaa lääkäriä :) On se kyllä niin, että vaikka kuinka olisi lääkärillä huono päivä, se ei saisi töissä näkyä. On vielä kyse niin herkistä asioista, että tulee helposti todella paha mieli vähänkin ei niin ystävällisestä käytöksestä.
 
moro..

Näppylät tosiaan vaan paheni ja käytiin aamul miehen kanssa siellä Klinikalla ja ei niin hyviä uutisia.. Oma lääkäri onneks oli tosi mukava ja ymmärtäväinen ja otti asian tosissaan.. siitä siis tosi hyvä mieli tällä kertaa =)

Kortisonipillereitä sain ja neljä otin tossa tunti sitten. Nyt väsyttää ihan saakelisti.
Pitää selvittää ne lääkekuurit jotka sain siihen flunssaan tammikuun alussa ja ilmoittaa ne sille lääkärille. Hän laittaa lähetteen allergiasairaalaan ja mitään ei tehdä ennenko sieltä on tullut vastaus mille oon allerginen. Allergiselta reaktiolta tää vaikuttaa, mutta varma hän ei tietty voinut olla. Ja pitää selvittää olisinko allerginen niille lääkkeille jota sain siihen flunssaan sillon tammikuussa vaiko näille hormoneille vai mille..

Ja jos yhtään tuntuu että kurkku alkaa turpoamaan ni adrenaliinikynä reiteen ja soitti ambulanssille.. no ei se nyt varmaan enää tästä pahene ku en eilenkään mitään enää pistänyt.

Ja hoito keskeytettiin, mitään ei voi tehdä tosiaan ennenko tää selviää. Eli aivan mahtavaa, perjantaina ei ole sit sitä inseminaatiota ja nyt on mennyt rahaa tähän mennessä 600eur. mut on siinä se hyvä puoli että nyt näky vasemmalla puolella ekaa kertaa follikkeli, joka oli nyt 12mm eli on kasvanutkin viime kerrasta. Luomuna pitäis sitten vaan yrittää nyt. Mut eihän se o sanottu ettei niinkin voisi onnistua. Pitää nyt vaan uskoa ja luottaa siihen.

Mut kyllähän tää harmittaa.. mut ei vaan voi mitään. Ja se on sit niin että jos oon noille piikeille allerginen ja luomuna ei vauvaa tuu ni sit on vielä yks vaihtoehto, koeputkihedelmöitys niin että kerätään kierron alkupäivinä omia epäkypsiä munasoluja ja niitä kasvatellaan sitten labrassa. Siinä ei jouduta lääkkeitä käyttämään.

Oon henkisesti aika helvetin väsynyt, ja nyt kyllä fyysisestikin. Pitäis töissä jaksaa tää loppupäivä, mut mietin että olisinko joka tapausessa perjantain ollut kotona. Vetänyt vaan henkeä tovin. Yks palkaton päivä, ei kaada taloutta mut ehkä auttais tähän väsymykseen ja muutenkin. tuntuu kyllä tosi kurjalta ettei tätä voitu nyt viedä loppuun saakka =(
Ja mietittiin että jos lähdettäis miehen kanssa viikonlopuks johonkin huitin kuuseen, ottanut pienen aikalisän ja lähtenyt johonkin kylpylään (no ehkä ei näillä näpyillä, vaan hotelliin) ja käyty hyvin syömässä jne. Mut katsotaan nyt sit.
 
Napsuneidille suuri :hug: Tosi ikävä homma. Onneksi lääkäri otti sinut vakavasti, ja sait lähetteen sinne allergiasairaalaan. Toivottavasti selviäisi että kyse olisi jostain muusta kuin allergiasta näille munisten kasvatuslääkkeille. Nyt peukut pystyyn, että luomusti onnistuisi!
Olen muuten tuosta IVM-hoidosta josta sulle puhuttiin jonkin verran lukenut, ja ymmärtänyt että siinäkin alkaa olla aika hyvät onnistumismahdollisuudet:)

ON: Täällä niitä perhanan menkkoja odotellaan. Saas nähdä pistikö hoito mun kropan ihan kokonaan sekaisin. Sellaisia kouristuksia on välillä massussa, että kaippa ne sieltä tulee...
 
mukana menossa: :hug:



Pillipiipari .... Yritystä: 2,5v .... 1.toiveissa .... eka käynti: 5/06 .... IVF/ICSI tammikuussa
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 1. puregon
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, 1. ICSI takana
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa
gisla, 28v .... yritystä 04/06 alkaen .... 1. toiveissa .... eka käynti: 08/07
Sarah85 22v .... yritystä 08/06 alkaen .... 1. toiveissa .... eka käynti: 04/08
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2. .... eka käynti 09/07 .... 3.clomit
napsuneiti .... 30v .... Toiveissa: 1. .... yritystä: 08/06 alkaen .... eka käynti: 08/07 .... Inssi tulossa
mussu, 29v .... yritystä: 2002 alkaen ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen
onlyer, 21v .... yritystä:2v .... 1.toiveissa .... inssi tulossa tammi/helmikuussa
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... Taukoa, seuraavaksi IVF/ISCI
Dreamer88,19v .... yritystä: 11/06 alkaen .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07
Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07, IVF tulossa maaliskuussa 08
Taivaansilpoja , 27v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07, tulossa IVF
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: 1 vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07,metformin, Puregon ja Pregnyl käytössä.
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana,
siitä pas.
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.
Taiataiga,29v, yritystä 3v, 1.toiveissa, tutkimukset aloitettu syksyllä
Haltia, 23v, yritystä 14kk, 1.toiveissa, tutkimukset alkamassa



plussanneet: :flower:

2007

Flikka: 1.clomit......... 8.10.07
tuutikki: 1.clomit........ 15.10.07
mmm: 2.inssi ............ 5.11.07 (km 01/08?)
Sorsa: clomit ............ 17.11.07
Äityli-84: ...................9.12.07

2008

Lizard:Menopur ja Pregnyl.... 19.01.08
nanna81:4.clomit......21.1.2008
Miuku79....................22.1.08
Hilma71:....................26.1.08

[/quote]

 
Napsuneita ja annuli :hug:

).( Olen viettänyt hiljaiseloa, en ole edes jaksanut listaa päivittää ja kun kukaan mukaan ei ole sitä tehnyt, poistin kp:t kaikilta, lisätkööt joku, jos jaksaa päivittää, 9-sivulla on aiempi vanha lista.

Tänään oli lääkärin soittoaika ja uutiset ei ollut niin hyviä, kuin piti olla. Siittiöitä ei ole tullut, nyt otetaan rinnalle toinen piikki (puregon) kaksi kertaa viikossa (nyt siis neljä piikkiä/viikko) ja kolmen kuukauden kulutta katsotaan taas, onko mitään tulosta tullut. Lääkäri oli kyllä edelleen ihan positiivinen, eikä tässä vaiheessa vielä tehdä kivesbiopsiaa tms, vaan siittiöitä pitäisi löytyä spermastakin, kunhan tarpeeksi hormooneilla piiskataan. Lisäksi lääkri mainitsi, että tätä sairautta on nyt alettu suomessakin tutkia ja houkutteli mukaan tutkimukseen, mies ei kyllä innostunut lainkaan - hän kun ei tykkää asiasta kellekään, edes lääkärille/tutkijalle - kertoa. Laitoin kuitenkin yhdelle lääkäreistä s-postia, olen sattumalta tämän samanhenkilön kanssa joskus kirjoitellut pari sähköpostia aiheesta ja hän ystävällisesti neuvoi ja vastasi. Saa nähdä, muistaako hän minua.
 

Kävin eilen ultraamassa kun halusin tietää mitä clomit mulle tekee. No eipä kummempia, tai siis ei ollu mitään ikävää ylireagointia tmv. Oikealla puolen oli 19mm follikkeli ja vasemmalla kaksi 15mm follikkelia. Ei ne nuo vasemmalta varmaan irtoa, kun kokoeroa on noin paljon? Vai miten se yleensä menee, tuo isoinko irtoaa ja muut surkastuu? Sais kyl irrota kaikki kolme, jos yhtään lisäis sit mahiksia raskautua...

Tänään tuli sit ovisplussa ja ny on oviskipuja. Treffit miehen kans on sovittu kyl vasta huomisaamuksia, vieläköhän ehtii silloin... ei jotenki ny jaksa enää sitä joka päivä tahtia, ja eilen tuli jo pöllyteltyä peittoja, aamusta tosin, että onhan siitä aikaa. Ei vaan tahdo oikein uskaltaa luottaa siihen, että ne simpat jakselis siellä sinnitellä. Ja jotenki usko tärppiin taas alkanu hiipua, "ei se kumminkaan onnistu". Mielessä siintää jo eka inssi tuolla joskus keväällä, toivottavasti ennen kesää päästään.

 
Huomenta!
Mussu :hug: uutisista... Onneksi kuitenki lääkäri on vielä sitä mieltä että voitte onnistua!
Napsuneidille myös iso :hug: . Toivottavasti ne on ne flunssalääkkeet jotka sitä allergiaa aiheuttaa!

Eilen eka ultra takana. Halusin mennä jo rv5+6 käymään tarkistamassa että on kunnossa kaikki. Oli oikeassa paikassa, mutta sikiötä ei vielä näkyny. Ensi viikon perjantaina sitte tarkistus.
 
Tänään oli ultra ja en ole oikein tyytyväinen tulokseen.
Vasemmalta löytyi pieniä folleja 6 kpl ja oikeella ei mitään toimintaa :|
Limis oli kyllä hyvä. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että kaikki näyttää oikein hyvältä ja vähintään tarvitaan se 5 kpl, että voidaan hoito tehdä. No tiistaina sitten seuraava ultra ja sitten määritellään mahdollinen punktio ja siirto.

napsuneidilläkurja homma tuo allerginen reaktio. Minullakin tuli kerran jostain lääkkeestä ( en nyt enään muista mistä) juuri tuollainen kuvailemasi reaktio. Meilkein koko kroppa oli täynnä punaisia kutiavia näppyjä. Pahin oli naama, joka myös turposi ja huulet. Hävetti kulkea kadulla, kun näytin ihan joltain ruttotautiselta. Olo oli inhottava, mutta se helpotti, kun sain jotain allergiapillereitä.
Toivotaan että sinulla nyt luomuna tärppäisi. Hyvät mahikset kuitenkin kun follikkeli kerennyt hyvin kasvamaan :heart:
Hyvä, että tuollainen IVM hoitokin on olemassa. Olen kanssa jostain lukenut, että se sopii juuri hyvin, jos on allerginen lääkkeille tai hyperstimulaation vaara suuri.

mussu suuren suuri voima :hug: huonoista uutisista.Toivottavasti se lisäpiikki nyt tehoaisi.

koralli73 kuulostaa lupaavalta nuo kolme follia :heart:

nanna81kiva kun piipahdit kertomassa kuulumisia. Ja että kaikki on hyvin. Onhan tuo jo iso helpotus saada tietää, että köllöttää oikeassa paikassa :heart:

TaivaansilpojaOnnea perjantain ultraan!Tulethan kertomaan taas kuulumiset.

Jaksuja vielä kaikille joita en erikseen maininnut! :wave:
 
kiitos :)

Täällä kyllä jo jännitetään huomista 3 ultraa täyttä häkää. Aikasin täytyy taas lähteä ajamaan. Ouluun nääs.

Sanokaa mulle, että ne follit on kasvaneet ja kaikki hyvin. Mä vaan pohdin ja pohdin. :x

Voi miten suloinen ja ihana mun mies oli, kun kerroin tiistain ultrasta ja hän väsyneenä töiden jälkeen vielä jaksoi uskoa ja lohdutella. Häntäkin kyllä taitaa jännittää huominen ja ensiviikko. Minun oma, onneksi on onnea ollut aviomiehen valinnassa. Jää ainakin yksi rakas viereen jos sitä yhteistä ei saada. :heart:

Nämä hormonit ovat saaneet minut itkuherkäksi, poraan ja poraan :D

Mutta huominen on jo likellä, Tsemiä kaikille, ihan kaikille :wave: tuun huomen sit kertomaan...
 
:'(
tänään käyty seuranta ultrassa...

tarviiko muuta kertoa... 2 viikkoa kumi ukon kanssa leikkimistä, oikealla puolella oli yksi iso 17mm follikkeli ja useita pienempiä. vasemmalla puolella 3 15-16mm follikkeita. seuraavan kerran uusinta yrityksellä sitten kun lompakosta löytyy satanen ylimääräistä nyt pariin kk ei ole mahdollista ajatellakkaan lääkkeiten ostoa. Lääkäri pienensi annostusta. 1 clomi päivässä kp3:sta kp7aan. ja kp 8 ja 9 50IU:ta puregonia.
kaveri oli mukana ja sanoin sille heti alussa ennen lääkäriä että varmasti joutuu keskeyttään..

tai eihän sitä "olis tarvinnu keskeyttää mutta tuskin haluatte mahdollisia nelosia"
juu ei ..


tulee kivuliaat menkat... auts...
 
´
Onlyer: eli tekö nyt sit ehkäisette? Mites ku mulle gyne ei sanonu mitään vaikka mulla siis oli 1 kpl 19mm ja 2x15mm follikkelit. Piti ihan normaalina clomilöytönä. Mä taas en usko, että vaikka kaikki follikkelit mulla irtois, että tulis ikänä kolmosia. Ei kertaakaan ole yrittänytkään tärpätä täs 1,5 vuoden aikana, joten olisin ikionnellinen jos irtois kolme follikkelia, jos se sit tarkottas että ees yks niistä hedelmöittyis. Mut oliko sulla siis sen 17mm rinnalla useita pieniä?

No toi mun gyne ei kyl ollu mikään lapsettomuusexpertti, ihan tavallinen gyne vaan. Ei me nyt sit tosiaan olla ehkäisty mitään, mä jotenki aattelin ettei nuo pienemmät ees irtoa, että mullaki irtoaa vain se isoin ja muut surkastuu.

En minäkään kyl mitään kolmosia haluis, tai muuten kyl, mut olis niin iso riski se raskaus, että saisiko ne kaikki terveinä syliin sitten lopuksi.

Haleja sulle kumminki Onlyer, kurjaa kun joutuu pistämään vauvatoiveet hetkeks sivuun :/
 
Okei, lueskelin netistä ja törmäsin tietoon että jos yli 3 kypsää follikkelia niin sitte on isompi monikkoraskauden riski. Mä olin ilmeisesti siis vielä ihan normaalin rajoissa noiden follikkeleideni kanssa (varsinkin kun ne kaks oli pienempiä ), sulla Onlyer oli siis ilmeisesti just 4 follikkelia. Ja sulla ne oli kaikki suht samankokoisia kun taas mulla yks selvästi isompi, joka todennäköisesti kai irtoaa sit yksinään. Eli olihan meidän tilanne kuitenkin erilainen. Harmi ,kun sulla nyt noin ylireagoi, mut toisaalta tietty hyvä että munasarjat kuitenkin ylipäätään reagoi, pitää aatella positiivisesti. Tsemppiä!
 
Kuunkulta Munarakkuloiden polttohoito tehdään tähystyksessä. Laparoskopia mulle tehtiin ihan päiväkirurgiassa mutta tätä ei voi tehdä, vaan vaatii osastolla oloa.... :x Onnea huomiseen ultraan =)

onlyer :hug: inhottava tilanne....tosin hiukan ihmettelen lääkärin kantaa koska mulla ainakin yritettiin kasvattaa miel. 3-4 rakkkulaa clomeilla ja puregonilla!!!! Meidän lääkärin mielestä sopiva määrä.... :attn:

Annuli81 :hug: :hug: :hug:

täällä menossa primolutit.......outoa kun ei tarvi pistellä itteensä...kaikkeen näköjään tottuu :LOL:

-Tiinuli-
 
Tervehdys, naiset! Melko paljon on taas tullut tekstiä sitten viime piipahdukseni, muistankohan kommentoida murto-osaakaan..

Tervetuloa mukaan, Sarah85! :wave:

Voima :hug: huonoja uutisia saaneille mussulle, onlyerille ja Annulille.

napsuneiti: Inhottava kokemus tuo allerginen reaktio. :( Aioitteko toteuttaa suunnitelmanne lähteä jonnekin viikonlopuksi? Maisemanvaihdos auttaa kummasti saamaan ajatukset hetkeksi irti kaikista arkipäivän murheista. Eikä irtiottoa varten tarvitse lähteä maailman ääriin saakka. Sitä voi piipahtaa vaikka, hmmm, Tampereella! :D

Teillähän on jännittävät ajat käsillä, Taivaansilpoja ja Kuunkulta! Mites Taivaansilpojan ultra meni? Tsemppiä teille molemmille jatkoon. :heart:

Onnittelut Korallille oviksen bongaamisesta! Treffit miehen kanssa osuivat varmasti hyvään saumaan. Peukutusta sinne!

Ja :hug: kaikille muillekin sitä tarvitseville!

).( Meillä jäi sitten inssi tekemättä. Sehän piti tehdä luonnolliseen kiertoon, mutta enhän minä, arvatenkaan, tässäkään kierrossa ovuloinut. :'( Hyviäkin uutisia onneksi on: saimme yksityisen puolen lääkäriltä lähetteen julkiselle puolelle inssiin. Sinne pääsemme joskus kevään aikana. Juttelin jo tällä viikolla keskussairaalan ylilääkärin kanssa vähän tulevasta ja ensimmäinen askel meillä on sperman koepesu. Jos siittiöt selviävät koepesusta ja jos niitä on riittävästi, aletaan suunnitella inssiä. Muussa tapauksessa siirrymme ivf/icsi-jonoon. Vaikka mua ottaa aivan käsittämättömästi päähän tämä odottelu ja ihmettely, toisaalta on ihan ok mieliala. Ylilääkärin kanssa jutellessa tuli sellainen fiilis, että nyt päästään vihdoin asiansa osaaviin ja asioihin tarttuviin käsiin.

Täytyy soitella vaikka parin viikon päästä keskussairaalaan ja kysellä jonon pituutta. Jos ensikäynti menee monen kuukauden päähän, aion kyllä pirauttaa oman keskussairaalan lääkärille (joka meidän tutkimukset aloitti) ja ruinata clomeja. Tämä mun ovuloiminen on niin arpapeliä! Lääkärin selitys, ettei clomit sovi mulle, koska ne sotkisivat kiertoani, ei enää uppoa. Clomejahan insseissäkin yleensä aluksi kokeillaan?

Palaan takaisin ruutitynnyrini päälle istumaan. :kieh: Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :flower:
 

Yhteistyössä