Syksy lähestyy.. millaisia kantotakkeja tms. suojia käytäte itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli viime talvena vain valtava toppatakki ja fleece sen alla. Tänävuonna täytynee ostaa joku takki koska vauva on joniin isi, että haluaa nähdä (ei voi enää pitää uppeluksissa oman takin sisällä).

Tällaista kauluria ainakin ajttelin:
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/kantokauluri.html

Iso fleece peitto taittuu ihanasti kantotakiksi minkä voit tuunata. Eli mittailet itsellesi sopivan reiän paikan, jätä kuitenkin vähän enemmän toiselle puolelle että lapsi mahtuu sinne, leikkaat niin ison reiän että lapsenkin pää mahtuu siitä. itse kehittelin vielä siihen väliinkin suojan, mutta se ei ole pakollinen eikä huputkaan ole vaikea tehdä. Fleeceä ei ole pakko ommella, se ei ripssannu ja sitten ne lerpakkeet mitä jää sivuille voi sitoa nätisti =P

Mul on 6m trikoinen liina ja vauva on tällähetkellä 8kk eli matkustaa kasvot menosuuntaan ristisidonassa. Lähinnä lenkkeillessä oon käyttäny 2v rattaisiin ja vauva liinaan..

En tykänny viimetalvana tuosta et tuli takinpäälle.. mul talvitakkina untuvatakki, ni tuli melko muhkea yhdistelmä. Tein sit niin et alle fleece takki, sit vauva ja siihen päälle talvitakki

ja se kuinka päin kannat sivulla, selässä vai edessä ei haittaa ku saat aina kuitenkin sidottua sen nätisti, jos huppuja ajattelee voi ne laittaa vaikka nappikiinnitettäväksi että saa poiskin. Älä liian paksua fleeceä, toimii sellanen ohuempikin niin saat sitten sidottua ja fleece pitää kyllä hyvin lämpimänä ja viimat poissa =) !!!

No toimii myös niin että vain sinulla on lisäksi esim talvella takki päällä...itselläni on tuon fleecen kanssa käsissä tällaiset villahihat =) tavallaan siis kuin jaloissa säärystimet mutta käsissä nämä.

Yhteistyössä