Sydän vuotaa verta..........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä4ptpt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äippä4ptpt

Jäsen
24.05.2009
95
0
6
Meidän pikku neiti laitettiin omaan sänkyynsä nukkumaan. tunnin verran kiljui mutta nyt nukkuu. saapi nähdä kuinka kauan, neiti kun on tottunut tarkistamaan monta kertaa yössä että ruokavarasto on vieressä. saas nähdä kuinka tässä käy.

Neuvoja voisin kyllä kaipailla että miten toimin kun tuosta herää jossain vaiheessa. annanko tissi huikkaa ja koitan saada takaisin hänet sänkyynsä vai koitanko nukuttaa hänet heti udelleen sänkyynsä nostamatta häntä sieltä ollenkaan pois. Nälkäänsä hän ei syö yöllä ainoastaan muutaman kerran yleensä on imaissut ja sitten jatkanut uniaan eli ihan vaan on tottunut tarkistamaan että olen paikalla.....

Missäs nyt on Nina?

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Jos ei kerran nälkäänsä herää niin voisi koittaa että annat lapsen ola sängyssä ja silittelet hellästi selästä tai vain lasket kätesi lapsen selälle niin tuntee kosketuksen. Pikkuhiljaa lapsen rauhoittuessa keventää otetta ja viimein irrottaa kokonaan.

Jos kerran selällään nukkuu niin mites jos paijaist esim masusta, kyljestä tai otsalta. Meillä ainakin auttoi nää kun lapsella oli jossain vaiheessa tapana herätä tavan vuoksi aamuyöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kerran selällään nukkuu niin mites jos paijaist esim masusta, kyljestä tai otsalta. Meillä ainakin auttoi nää kun lapsella oli jossain vaiheessa tapana herätä tavan vuoksi aamuyöllä.

Kokeilen varmaan kaikkia vinkkejä. huuto tulee varmasti jossain vaiheessa yötä.

tää on vaan vissiin mullekkin niin kova paikka ku neiti on mun pikku iltatähti prinsessa joka kasvaa koko ajan. :( hää oli niin loukkaantuneen näkönen ku äiti oli ilkee ja laitto omaan sänkyyn

Muistat vaan sit et jos aiot saada lapsen tottumaan omaan sänkyyn niin pitää tehdä samat jutut joka kerta eli jos lapsi rupee itkemään niin ei sillee et ottaa syliin, laskee sänkyyn ja sit taas ottaa syliin, sänkyyn, syliin.. Meillä meni niin et jos huuto ylty kovaksi niin sit syliin rauhottumaan ja rauhoituttuaan takaisin sänkyyn mut muuten oli omassa sängyssä ja paijailtiin pikkuhiljaa kosketusta keventäen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistat vaan sit et jos aiot saada lapsen tottumaan omaan sänkyyn niin pitää tehdä samat jutut joka kerta eli jos lapsi rupee itkemään niin ei sillee et ottaa syliin, laskee sänkyyn ja sit taas ottaa syliin, sänkyyn, syliin.. Meillä meni niin et jos huuto ylty kovaksi niin sit syliin rauhottumaan ja rauhoituttuaan takaisin sänkyyn mut muuten oli omassa sängyssä ja paijailtiin pikkuhiljaa kosketusta keventäen.

niimpä.. luulen kyl et saan potkii itteeni oikein kunnolla et saan tän onnistuun.

:hug: Voi. Meillä ollaan samassa tilanteessa. Kamalaa!!! Nyt kun ajattelin imetystä pikkuhiljaa lopetella niin eikös neitokainen ole alkanut heräilemään useammin öisin :( Meilläkin rauhoittuu heti kun saa "haistaa" äitiä ja ihan pikkuisen imeä. Omaan sänkyyn ei kyllä rauhoitu. Toisaalta on kyllä tottunutkin nukkumaan mun kainalossa ja välillä öisin nukahtaa ilman tissiä takaisin mun kainaloon kun silittelen päästä tai massusta ja pidän "tiukasti" kainalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä4ptpt:
Meidän pikku neiti laitettiin omaan sänkyynsä nukkumaan. tunnin verran kiljui mutta nyt nukkuu. saapi nähdä kuinka kauan, neiti kun on tottunut tarkistamaan monta kertaa yössä että ruokavarasto on vieressä. saas nähdä kuinka tässä käy.

Neuvoja voisin kyllä kaipailla että miten toimin kun tuosta herää jossain vaiheessa. annanko tissi huikkaa ja koitan saada takaisin hänet sänkyynsä vai koitanko nukuttaa hänet heti udelleen sänkyynsä nostamatta häntä sieltä ollenkaan pois. Nälkäänsä hän ei syö yöllä ainoastaan muutaman kerran yleensä on imaissut ja sitten jatkanut uniaan eli ihan vaan on tottunut tarkistamaan että olen paikalla.....

Meillä annettiin neuvolassa ohje, että jos mahdollista vierotus vaiheessa mies olisi se joka valvoisi vauvan kanssa ainakin pari ekaa yötä. Neuvolantäti oli sitä mieltä että äidin tuoksu herättää vauvan huutelemaan lisää.. Se ihana äidinmaidon tuoksu.
Mies siis neuvolan ohjeiden mukaan paijas kiljuvaa pienokaista pinnojen välistä, mikä ei ekaks auttanut. Otti sitten syliin, ja kun rauhottui laittoi takas sänkyyn( jolloin uus huuto alkoi). Mutta syliin ei kuitenkaan opetettu nukahtamaan, vaan omaan sänkyyn yritettiin nukuttaa.
Me tehtiin näin. Ei kyllä ollut helppoa. Ekan yön kiljui katkonaisesti koko yön. Mutta seuraavan vain noin n. 3 tuntia. Kolmantena ehkä tunnin.. Sitten rauhottui. ONNEKSI. En kyllä itsekkään nukkunu yhtään, kun sydäntä särki se huutaminen. Mut vieroituksen jälkeeen nukkuin niin vanhemmat että lapsi paremmin.

Pakko se oli kuitenkin vierottaa. Mä en saanut yöllä nukuttua, ja isommat lapset ja ukko joutu kärsii kärttysestä äidistä.
VOIMIA!

Mä muuten luen Elisabeth Pantleyn kirjaa Pehmeä matka höyhensaarille. Ja sen oppeja ajattelin hyödyntää. Mä e¨n kestä enkä edes yritä huudattaa lasta yöllä. Aivan liian sydäntä sarkevää. Ei ole musta siihen. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
:hug: Voi. Meillä ollaan samassa tilanteessa. Kamalaa!!! Nyt kun ajattelin imetystä pikkuhiljaa lopetella niin eikös neitokainen ole alkanut heräilemään useammin öisin :( Meilläkin rauhoittuu heti kun saa "haistaa" äitiä ja ihan pikkuisen imeä. Omaan sänkyyn ei kyllä rauhoitu. Toisaalta on kyllä tottunutkin nukkumaan mun kainalossa ja välillä öisin nukahtaa ilman tissiä takaisin mun kainaloon kun silittelen päästä tai massusta ja pidän "tiukasti" kainalossa.

:hug: sinne myös.meillä neit nukkui pienempänä tosi hyvin sit en tiiä mitä tapahtu. viikko uuden vuoden jälkeen ni loppu ku seinään omas sängys nukkuminen. siihen asti meni illalla 22 nukkuun ja heräs 7.30 ku mun herätyskello soi eikä syöny kertaakaan siin välis. nyt on sit uudest vuodest asti nukkunu vieres eikä o sen jälkeen yhtään yötä nukkunu aamuun asti

:hug: sinne myös.meillä neit nukkui pienempänä tosi hyvin sit en tiiä mitä tapahtu. viikko uuden vuoden jälkeen ni loppu ku seinään omas sängys nukkuminen. siihen asti meni illalla 22 nukkuun ja heräs 7.30 ku mun herätyskello soi eikä syöny kertaakaan siin välis. nyt on sit uudest vuodest asti nukkunu vieres eikä o sen jälkeen yhtään yötä nukkunu aamuun asti

Meilläkin neiti nukkui vauvana hyvin. Jopa läpi yön unia. Ja sitten se hyvä unisuus loppui. Luultavasti hampaiden tuloon ja sairastelukierteeseen. Meillä unet loppuivat jouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Onko siis ideana vierottaa yösyönnistä vai alkaa nukuttaa omaan sänkyyn?

koitetaan saada omaan sänkyyn ja huvituttina en jaksa enää olla. muuten kyllä voin vielä imetää

Mä lopetin yösyötön kertalaakista. Enää en yksi yö antanut. Huusi kuin hyeena, pidin sylissä ja lohdutin. Huusi monta tuntia. Nukahti välillä ja jatkoi kohta taas. Sen jälkeen nukku sitten yönsä ilman tissiä ja suurempia huutoja. Kamlaa se oli ja onneksi sitä kesti vain sen yhden yön.

Onko siis ideana vierottaa yösyönnistä vai alkaa nukuttaa omaan sänkyyn?

koitetaan saada omaan sänkyyn ja huvituttina en jaksa enää olla. muuten kyllä voin vielä imetää

Mä lopetin yösyötön kertalaakista. Enää en yksi yö antanut. Huusi kuin hyeena, pidin sylissä ja lohdutin. Huusi monta tuntia. Nukahti välillä ja jatkoi kohta taas. Sen jälkeen nukku sitten yönsä ilman tissiä ja suurempia huutoja. Kamlaa se oli ja onneksi sitä kesti vain sen yhden yön.

pitää vaan sit toivoo et me päästäis kans yhden yön huudolla ku oon lukenu et voi huutaa jopa viikon kaikki yöt.

Yhteistyössä