tiia86 Tervetuloa vaan rohkeesti kirjotteleen juttuja! Uudet näkökulmat on aina vaan plussaa Laita yv jos haluat tonne fb-puolelle naaman kera...
Melkein kuin mun kirjottama.Nytkin lauantaina mennään miehen kanssa syömään ja JUOMAAN! Mummo tule tänne yöksi tai oikeastaan jo klo 16 aikaan, että saa meikata rauhassa yms..Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:Viihteellä olemisesta Olen käynyt pari kertaa ulkona mutta aikas rauhallisesti. Ei tee mieli potea mitään darraa seuraavana päivänä. Ne kun ovat tässä iän karttuessa tulleet aika infernaalisiksi eikä vanha muutenkaan jaksa enää . Mutta poissa kotoa olen kyllä ollut useastikkin, pisin aika 9 tuntia. Oma pääni ei kestäisi todellakaan olla kotona 24/7 lapsen kanssa vaikka häntä niin rakastankin. Olen parempi äiti kun voin itse hyvin ja siihen tarvitsen omaa tilaa. Tietty tätä helpottaa se, että korvikkeilla ollaan. Voi olla, että jos täysimettäisi niin olisi vaan yksinkertaisesti helpointa pysyä kotona Jos mies ei ole hoitanut lasta niin sitten sen on tehnyt äitini. Muitakin hyviä hoitajia on, että se ei kyllä ole ollenkaan este minun kohdallani. Nykyisin en edes enää pahemmin poissaollessani mieti kotijuttuja vaan relaan ihan rauhassa, esim. jalkahieronnassa jossa kävin maanantaina. Mutta ei sieltä kotoa kannata hätiköidä poiskaan jos se ei hyvältä tunnu. Jokainen lähtee sitten kun itselleen hyvältä tuntuu... me ihmiset ollaan niin kovin erilaisia, onneksi :kieh: .
Oonko mä ihan pöllö, mut mä en tajua noita 5-piste vöitä? Ne on musta jotenkin oudot, omituisessa paikassa, miten ne muka kuuluu pukea? Testattiin tota ratasosaa yks ilta kotona ja ainakaan vielä Kaapoa ei tarvitse niihin vöihin köyttää. (Puolimakaavassa asennossa poika kun on aivan siellä rattaiden perällä, kuomun suojissa)Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:Mitenkäs teillä muilla vauvat viihtyy nykyään vaunuissa? Kaapo ei enään välttämättä nukahdakkaan heti vaunuihin, eikä todellakaan nuku sitä neljää tuntia kun ollaan kaupungilla. Lisäksi vaunujen pitää liikkua kokoajan (oli herra sitten hereillä tai nukkuu) ja sitten siellä vaunuissa pitää päästä ISTUMAAN ja katselemaan ympärillä olevaa menoa. Meijän vaunuissa ei saa sitä päätä koholle, mutta onneksi lampaantajan taittamalla saa pojan hyvään "istuvaan" asentoon. Mä luulen, että vaihdetaan koppa pian siihen ratasosaan. http://www.babys-mart.co.uk/imagprod/BRI_36465196-36464196.gif
En mä usko, että ihan siihen kukaan viittasi... Vaan ihan yleisellä tasollaAlkuperäinen kirjoittaja May85:Niin, siis tarkennusta edelliseen viestiini...Eli vaikka en ole ollut erossa pojasta, kuin 3 tuntia pisimmillään, enkä ole uskaltanut jättää poikaa hoitoon vieraille, niin en mä siltikään istu kotona vauvan kanssa 24/7, niinkuin ilmeisesti teksistäni pääteltiin.
Itsekin jäin mietiskelemään, että nämä vauvojen ravitsemuksen yhteyttä sairauksiin koskevat tutkimukset ovat hieman biasoituneita. Tässäkin yhteydessä annetaan vaikutelma, että olisi kannattavaa lopettaa täysimetys ja aloittaa jo varhain kiinteät allergioiden ehkäisemiseksi. Kuitenkin, jos tutkimukseen kuuluvia on täysimetetty vain keskimäärin 1,8 kk, lehmänmaitopohjainen korvike sotkee tutkimusta.Alkuperäinen kirjoittaja pienisieni:tuohon joosepin laittamaan allergia-artikkeliin liittyen... itse olen lukenut sellaista, että rintamaito antaa "suojan" allergioiden puhkeamista vastaan - eli kun imetetään vielä sit kun aletaan antamaan niitä kiinteitä 6 kuukauden iässä ja imetetään esim. vuoden ikään saakka. luin myös vanhasta vauva-lehdestä että suomessa vain 3 % vauvoista on täysimetyksellä ensimmäiset 6 kk - en tiedä onko täysimetettyjen allergiariskeistä tehty tarkempaa tutkimusta, vinkatkaa jos tiedätte.
joo, komppi täältä hanjuu. mietin ihan samoja juttuja täällä!Alkuperäinen kirjoittaja hanjuu:Tutkimuksessa pitäisi olla verrokkina ryhmä, jossa on pelkästään täysimetettyjä.
Tulisi kysyä, minkä verran juuri lehmänmaito(korvike) lisää allergioita, sillä allergeeneja lapsi ei siitä saa ja toisaalta, kuinka paljon korvike ihmislapselle tarkoittamattomana sotkee suoliston toimintaa. Jos imetys(tä) on korvattu lehmänmaidolla, on varmasti kannattavampaa korvata korvike kiinteillä.
Multa löytyis esikoisen vanha sellanen h&m:n vihree takki jossa on eläintenkuvia, sellanen "uusretro". Siinä on vuori ja päälikangas ns. tuulipukukangasta. koko 74cm. Niin ja resori alhaalla ja kaulukset.Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:Juu, mä tiiän sen takin mitä meinaat.. Stokkal ei oikeen myöskään ollut. Se sais olla sellanen verkkatakin tapanen, resori alhaalla, ja siinä pitäis olla kiva juju. Nettikaupoista ehkä löytyis jotain ja oikeeta kokoa, mut pitäsi saada se ens viikolla...
Tosi vaikea miettiä Kaapon vaatetusta sinne reissuun. Iltasin siellä on aika viileää ~16c ... Pitääkö mun oikeesti ottaa joku haalari sinne mukaan. ??? HELP! Teneriffalle siis ollaan lähössä reilu viikon päästä...
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:Miimumaija, Benettonilla on sellasia törkeen siistejä vauvojen tuulitakkeja, meillä oli sellainen limenvihreä kokoa 56, mutta ei ehditty sitä edes käyttämään. Käy kurkkaa Benettonin myymälästä!
Kampissa on stadis ainakin benettonin myymälä! Ja siis hinta ei todellakaan ollut mikään paha. Stockalta vois kans löytyy!
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:Melkein kuin mun kirjottama.Nytkin lauantaina mennään miehen kanssa syömään ja JUOMAAN! Mummo tule tänne yöksi tai oikeastaan jo klo 16 aikaan, että saa meikata rauhassa yms..Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:Viihteellä olemisesta Olen käynyt pari kertaa ulkona mutta aikas rauhallisesti. Ei tee mieli potea mitään darraa seuraavana päivänä. Ne kun ovat tässä iän karttuessa tulleet aika infernaalisiksi eikä vanha muutenkaan jaksa enää . Mutta poissa kotoa olen kyllä ollut useastikkin, pisin aika 9 tuntia. Oma pääni ei kestäisi todellakaan olla kotona 24/7 lapsen kanssa vaikka häntä niin rakastankin. Olen parempi äiti kun voin itse hyvin ja siihen tarvitsen omaa tilaa. Tietty tätä helpottaa se, että korvikkeilla ollaan. Voi olla, että jos täysimettäisi niin olisi vaan yksinkertaisesti helpointa pysyä kotona Jos mies ei ole hoitanut lasta niin sitten sen on tehnyt äitini. Muitakin hyviä hoitajia on, että se ei kyllä ole ollenkaan este minun kohdallani. Nykyisin en edes enää pahemmin poissaollessani mieti kotijuttuja vaan relaan ihan rauhassa, esim. jalkahieronnassa jossa kävin maanantaina. Mutta ei sieltä kotoa kannata hätiköidä poiskaan jos se ei hyvältä tunnu. Jokainen lähtee sitten kun itselleen hyvältä tuntuu... me ihmiset ollaan niin kovin erilaisia, onneksi :kieh: .
Mä oon samaa mieltä, että oon parempi äiti kun käyn muualla. Mulla on keskiviikkoisin tanssitunnit 2h ja sitten satunnaisesti muina pvinä tanssitunteja 1-2 + käyn kyllä kaupassa, shoppailemassa, kampaajalla yms.. ihan samalla lailla kun ennenkin.
OLEN LAIHTUNUT 7 kiloa! Ollaan miehen kanssa kevennetyllä ruokavaliolla tai terveellisemmällä. Ja iltapuputtamiset jätettypois. Mies on alkanut taas treenaamaan ihan oikeasti ja itekin joka ilta tehnyt vatsat, selät ja punnerrukset. Aion näyttää hyvältä toukokuussa, en lösähtäneeltä kotiäidiltä. Hitto et on hyvä olo. Kyllä se liikunta vaan on ihmeellinen juttu, joka auttaa jaksamaan. Kerta kerran jälkeen myönnän sen aina uudestaan!
Huomenna shoppailemaan vaikka ei olisi edes varaa, mutta pakko välillä vähän hemmotella <3
Meillä herätään säännöllisesti kerran yössä.
Tiia, jaksoi lukea ja kiva kun olet seurassamme.