**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

Roona82
Aivan ihana kuva!
Tänään koko päivä on ollu kiireistä!
Mies oli töissä 08.00-16.00
Oma äiti&iskä on töissä.
Ja mulla oli tentti johon olin ilmottautunu :eek: Ni ei siin muu auttanu ku Enna päiväkotii ja Emma
vaunuihi ja yliopistol menoks. Onneks oli päiväunien aika ja enna nukku koko tenti aja HUHUH.Alotin siis noi opiskelut oma ehtoisesti nyt jo.
Vauvauinnista Me ollaan menossa tammi/helmikuussa vauvauintii ja paikka on:) Niitä järjestetään lauantai ja sunnuntai aamuisin:)
Mutta nyt kutsutaan-->

VempulaVimpula ja Emma
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Mahtavia, sekä tuo meidän poikien yhteiskuva että Roonan Vilistä tuo tonttufoto :heart: :heart:

Roona
mistä tilasit? Missä on edullisimmat? Oon käynyt kysyyn parista liikkeestä, aika samanhintasia ainakin niissä.. mut tilasit netissä?

kääntymisestä.. mä oon ymmärtänyt ihan päinvastoin, eli että lapselle on luontaisempi kääntyä selältä mahalle eikä mahalta selälle. siis että se on luontaisempi oppiakin ensin. pari vauvaa tiedän jotka kääntyvät selältä mahalle mutta eivät toisinpäin, yksi heistä jo 7kk. toki kaikki on niin yksilöllistä ja riippuu myös vähän siitä kuinka päin sitä vauvaa enemmän pidetään. mutta meidän Ville ei oo vielä kääntynyt selältä mahalle, vasta mennyt komeasti kyljelleen, kun taas mahalta selälleen on tänäänkin pienen taistelun jälkeen kääntynyt kolme kertaa. mustakin vauva sais voimistaa hartia-, selkä- ja niskalihaksiaan ihan rauhassa ennen kun lähtee kovasti kääntyilemään =) ja tuntuu että välillä oikein kunnon pälätyspäivinä hänen liikkuminen jää vähemmälle - ja toisinpäin =)

kerttuneiti ja Ville huomenna 11 viikkoa
Hetkinen..Kerttuneiti varmaankin tarkoitti että oli 7 viikkoinen tuo vauva..?? Joka siis jo kääntyi selältä mahalle..koska mielestäni se aika yleensä koittaa tuossa 4kk ikäisenä..ainakin minun kaikki aiemmat ovat kääntyneet siihen ikään mennessä..ja selältä mahalleen.. :hug:
ei vaan nimenomaan 7kk. kyseessä on mun kaverin vauva. ei siis käänny ollenkaan mahalta selälle mutta nyt on oppinut ryömiin. mun toinen pikkuveli on nykyään urheilussa tosi ansioitunut ja lahjakas mutta hänkin oppi kääntymään vasta 7kk iässä selältä mahalle. 6kk ikäisenä tosin puhui jo "a-pua" ja "äi-ti". kun oppi kääntymisen sitten VIHDOIN, oppikin samaan syssyyn sitten ryömimisen ja paljon muuta.. eli 4kk saattaa olla joku keskimääräinen ikä osata noi kääntymishommat mutta se on niin yksilöllistä!! ja kuten mun broidi on osoittanut, ei oo vaikuttanut toi "myöhään oppiminen" ton kääntymisen suhteen ollenkaan hänen myöhempään kehitykseen.
 
Pikaisesti täältäkin kuulumisia. Mulla on ollut pari päivää kone tiltissä joten en oo päässyt kirjoittelemaan. Kylläpäs sitä muuten on kotiäiti orpo ilman konetta :D

Me ilmoittauduttiin kanssa tänään vauvauintiin. Ei päästy siihen halliin mihin oltaisiin haluttu mutta toiseen päästiin. Joka sunnuntai klo 13 tammikuusta alkaen. Stadissa riippuu aika paljon siitä mihin halliin haluaa, kuinka pitkät ovat jonot. Miimumaija missäs on tuollaisia vauvauinteja stadissa että pääsee jonottamatta? Me mennään Folkhälsanin kautta ja siellä ainakin jonoja suurimpaan osaan halleista. Ruskeasuolle päästiin siis suoraan :D

Ähh, nyt neiti heräilee joten myöhemmin lisää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamutaivaanranta:
Moikka

Pääsin tännekki käymää näin aikasi!
Emma nukkuu rauhassa vaunuissa terasilla, oltii koko perheen voimin ulkona 3h ja Emma simahti lenkillä. Täällä oli tosi kova pakkanen yöl, ja ihanan näköistä huuretta puissa ja maassa :heart:
Kuinkas moni aikoo seurailla linnanjuhlia 6.12
Meitin mammá(siis äidinäiti) pyys meijät kaikki sinne niitä juhlii kattomaa, siel on myös mun sisko sen 2 lasta ja meitin veli 1 lapsi:) ja äiti ja iskä ja me:D

Mut nyt tekee ruokaa

VempulaVimpula ja Emma 2kk3vk2pv

....
:whistle:
 
Apua apua... kipeys ottamas yliotteen vaik oon taistellu ja taistellu. Nyt on pää täyn räkää, pääs humisee, hiukan jo kuumettakin, jne... ihan ku ois katujyrän alle jääny!!!! Nyt vedän kaksin käsin Finrexiniä naamaan. Isäntäki eilen sit lähti töihin just sopivasti ja tarttis taas viikko ol yksin noitten ipanoittenki kans, o-ou!!! :headwall:

Koitin tänää ilmottautuu vauvailu-kerhoon mikä alkaa tammikuus, mut just niin mun tuurii, et se oli jo täynnä... yhyyyy... oon sit sentään ees ekalla vara sijalla, jos joku peruu!!!

Mä niin haluisin jo alkaa antaa vellii ja soseita, mut mut... en oo vaa jotenkaa viel viittiny!!! Ens tiistaina meil tulee maaginen 3kk täyteen ja keskiviikkona pääsee neuvolaanki. Se niin kiva tietää uusimmat mitat, ku viimeks mitattu sillo 6 viikkosena!!

Nyt takas sohvan pohjal, ku Stellaki uinuu tuol terassil ja esikko kyttää pikku kakkost! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamutaivaanranta:
Moikka

Pääsin tännekki käymää näin aikasi!
Emma nukkuu rauhassa vaunuissa terasilla, oltii koko perheen voimin ulkona 3h ja Emma simahti lenkillä. Täällä oli tosi kova pakkanen yöl, ja ihanan näköistä huuretta puissa ja maassa :heart:
Kuinkas moni aikoo seurailla linnanjuhlia 6.12
Meitin mammá(siis äidinäiti) pyys meijät kaikki sinne niitä juhlii kattomaa, siel on myös mun sisko sen 2 lasta ja meitin veli 1 lapsi:) ja äiti ja iskä ja me:D

Mut nyt tekee ruokaa

VempulaVimpula ja Emma 2kk3vk2pv

....
:whistle:
:LOL:

Joulukuu :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Miimumaija missäs on tuollaisia vauvauinteja stadissa että pääsee jonottamatta? Me mennään Folkhälsanin kautta ja siellä ainakin jonoja suurimpaan osaan halleista. Ruskeasuolle päästiin siis suoraan :D
Tossa noin kuukausi sitte soittelin Folkhälsaniin, Pikku delffiineihin ja Kultakaloihin. Folkhälsanin Arabian halliin oli ainakin monta ryhmää mistä valita, samoin kultakalojen käpylän tiloihin. Pikku delffineillä vaan kysyttiin että mikä päivä ja kellonaika halutaan tulla (allergiatalo) :) Me valittiin sitten pikku delfiinit, kun mies pääse sinne suoraan töistä ja siellä on paikalla se valokuvaaja, vaikka aion ostaa myös oman vesipitävän kameran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamutaivaanranta:
Moikka

Pääsin tännekki käymää näin aikasi!
Emma nukkuu rauhassa vaunuissa terasilla, oltii koko perheen voimin ulkona 3h ja Emma simahti lenkillä. Täällä oli tosi kova pakkanen yöl, ja ihanan näköistä huuretta puissa ja maassa :heart:
Kuinkas moni aikoo seurailla linnanjuhlia 6.12
Meitin mammá(siis äidinäiti) pyys meijät kaikki sinne niitä juhlii kattomaa, siel on myös mun sisko sen 2 lasta ja meitin veli 1 lapsi:) ja äiti ja iskä ja me:D

Mut nyt tekee ruokaa

VempulaVimpula ja Emma 2kk3vk2pv

....
:whistle:
:LOL:

Joulukuu :heart:
;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Miimumaija missäs on tuollaisia vauvauinteja stadissa että pääsee jonottamatta? Me mennään Folkhälsanin kautta ja siellä ainakin jonoja suurimpaan osaan halleista. Ruskeasuolle päästiin siis suoraan :D
Tossa noin kuukausi sitte soittelin Folkhälsaniin, Pikku delffiineihin ja Kultakaloihin. Folkhälsanin Arabian halliin oli ainakin monta ryhmää mistä valita, samoin kultakalojen käpylän tiloihin. Pikku delffineillä vaan kysyttiin että mikä päivä ja kellonaika halutaan tulla (allergiatalo) :) Me valittiin sitten pikku delfiinit, kun mies pääse sinne suoraan töistä ja siellä on paikalla se valokuvaaja, vaikka aion ostaa myös oman vesipitävän kameran.
Ei hitto nyt ottaa päähän kun asutaan Tampereella! Siellä on niinkö varaa jopa valita mihin menee!!! Täällä pitää ARPOA että pääsee, ja silloinkin saattaa joutua jonnekin helvetin Tesomalle aamukasilta!!! :kieh: :kieh: :kieh:
 
Miimumaija mä oon sit vaan sattunut kysymään haluttuja halleja & aikoja. Esim Tapiolaan on kuulemma toooosi pitkät jonot. Aloitetaan nyt sit Ruskeasuolla mut vaihdetaan joskus hamassa tulevaisuudessa Tapiolaan kun siellä vapautuu paikkoja (on lähempänä meitä). Mut ihanaa, että päästään uimaan - sama teillä :) Ja Roonaa kyllä käy sääliksi, ihan pepusta tuollainen arpominen :/ Tulkaa takas stadiin :whistle:

Meillä paskomisongelmat jatkuu kuten myös pulauttelu. Niin, ja ollaan nyt sitten sille refluksilääkkelle allergisia että vittu sanon minä *hyi mua!!!* Mutta muuten neiti on aivan iiiihana. Viime viikolla kun kekkasi tuon hymyilyn niin sulattaa sillä aivan äidin ja isän sydämet :heart: :heart: :heart: Joka päivä tuntuu, että hymyjä tulee enemmän ja enemmän, kohta varmaan rupeaa jo nauramaan... jos naurunaihetta löytyy :kieh:

Vitsi, j-o-u-l-u-k-u-u tosiaan jo :xmas: Hassua viettää ensimmäinen joulu ihan "oikeena" perheenä. Mites ihmiset meinaavat viettää joulua: omassa kotona, vanhempien luona vai miten? Me ollaan eka joulu ihan kotona ja mun mutsi tulee tänne. Yleensä vietetään isot sukujoulut mutta nyt skipataan kun halutaan tehdä omat perinteet ja ottaa vähän rauhallisemmin. Sukukekkereillä kun on paljon lapsia ja valtava meno :) Oih, mä oon niin jouluihminen :heart:
 
Joo, pitäsköhän alkaa käymään joka lauantai stadissa vauvauinnissa?? Mukava junamatka yhen uimakeikan takia joka vklp? :D ;) Noh...

Mä oon kans ihan täpinöissä kun on eka kunnon perhejoulu!! :heart: Mä niin rakastan sitä tunnelmaa, ulkona pimeetä ja sisällä kynttilöitä ja tuoksuja ja tunnelmaa... Ja nyt varsinkin kun on oma pieni perhe, ja Vilin eka joulu...! Mulla ja miehellä on kummallakin ollut ei-niin-mukavia jouluja lapsena johtuen vanhempien alkoholin käytöstä... Joten on niin ihanaa kun ollaan ite tehty "raittiuslupaus" Vilille, eli meidän lapset ei tuu näkeen vanhempiaan humalassa. Meillä ei juoda edes saunakaljoja jos lapset on hereillä. Ja silloinkin jos ne nukkuu, korkeintaan juodaan yhdet. Näin on päätetty.... Noh, tää ny luisu vähän tosta joulu-aiheesta...
Eli siis, me ollaan ihan vaan kotona jouluna. Kokonainen kalkkuna on ostettu pakkaseen... ja kuusikin aiotaan hankkia. Ainoo missä käydään aattona, on mun isän haudalla... Muuten ei käydä missään sukuloimassa! Perinteisesti pitäs käydä mun mummin luona... Mut ei jaksa sitä sukulais-härdelliä. Mielummin ollaan kotona kaikessa rauhassa, tehdään ruokaa ja nautitaan yhteisestä ajasta :) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Asiasta sadanteen mutta mites Roona ne sun polttarit? Toteutuuko ne? Muistelin, että eikös ne tässä joskus joulukuussa...
Juu.. "Mitkä polttarit"? Ai niin NE polttarit. ;) mulla taitaa mennä kaveritki vaihtoon... Toinen ei kuulemma ehdi joulukuussa, ja toinen on lähdössä tammikuun puolessa välissä thaikkuun, eli hän ei ehdi silloin... Joten ne siirtyy HELMIKUULLE!!! :kieh: :kieh: :kieh: Ja tästä on ollu puhe jo ennen Vilin syntymää, et JOULUKUUSSa sit lähdetään kavereiden kesken pitkästä aikaa... :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh:

Kuin vaikee on järkkää yks helvetin viikonloppu joulukuulle, monta kuukautta ollu aikaa??? Siis yks yö? Junaliput ei maksa paljoo, ja mä sanoin et mä voin vaik tarjoo sen hotellihuoneen jos niillä ei oo varaa (ajateltiin tyttöporukalla siis ottaa joku sviitti keskustasta ni ei tarvi meille tulla yöks, edes mun..)

Ärsyttää, ku mä pääsisin koska vaan lähteen, ei miehelle oo mitään väliä mikä viikonloppu, kun hän anyway on aina kotona meidän kanssa... eli ei siis ite ravaa missään... :)

Noh... elämä on :'( Kyllä mä selviän ilmankin kavereita :'( Mä lähden vaikka sitten yksinään... :'(
 
On pitäny monasti kysyä, mut päässy unohtumaan. Eli meinaako joku ostaa sen pneumokokkirokotteen? Ja kuin moni meinaa osallistuu tutkimukseen, if any? Me halutaan se rokote, mut ei viittitä oikeen siihen tutkimukseen osallistuu, ku siinä ei ees oo varma et saako siinä sen vai jonku lumerokotteen, tai jonku havrixin... Niitä tutkimuksia on siis enemmänkin, meille tullu jo kahteen eri tutkimukseen kutsu, ja neuvolanki kautta pääsis johonki... Mut siis ajateltiin ostaa.
 
Roona no kyllä on juu aivan peestä. Kun ei se Tampere kuitenkaan mikään tuppukylä ole, niin luulis että siellä järjestettäisiin enemmän aktivitteettiä. Tosiaan Cummastelija, ihana mennä sitten uimaan. Toivottavasti tekin Roona sitten pääsette, vaikka sinne Tenhumaalle, vai mikä se oli :p

Mä niiiiin rakastan Joulua, juurikin sitä tunnelmaa, iloista ja rentoa yhdessäoloa ja RUOKAA!! :LOL: Mies taas suurinpiirtein vihaa joulua :headwall: Johtuu lähinnä siitä, että meidän molempien vanhemmat on eronneet ja heillä on uudet perheet, ja kaikkien luona halutaan kuitenkin viettää aikaa jouluna. Joudutaan sit ajelemaan pitkin pk-seutua ja mies inhoaa myös autolla ajoa ja mulla ei oo korttia :D Varmaan perinteisesti ollaan aatto mun äidillä, jonne tulee sen puolen suku, joulupäivänä kävästään mun isillä ja illaksi mennään miehen äidille, tapaninpäivä vieteään sitten miehen isällä. Ja siinä sivussa sitten tulee aina joku isomummo, kummi, setä, täti käväsemään jossain tai me kävästään matkalla paikasta b paikkaan ö.

Roona vielä, tovottavasti pääset pian lähtemään jonnekkin ulos kavereiden kanssa. Mä olin viime vkloppuna ja oli niin kivaa etten muistanutkaan, vaikka sängystä pääsin ylös vasta seuraavana iltana :whistle: Mä luulin aluks etten pystyis jättämään Kaapoa ja kun pääsin kotoota ulos tuli tosi huono-omatunto. Noooh, kaikille baarissa olijoille (tutuille ja tuntemattomattommille) tuli Kaapo sitten varsinkin loppuillasta oikein tutuksi :D
 
:LOL: :LOL: :LOL: Tenhumaa :LOL: :LOL: :D
Tesoma. Heh. Se on kaupunginosa Tampereella. Ja sinne mä viimeseks haluun. Hervantaan haluisin, ku asutaan melko lähellä ja siellä se uinti alkaa vasta klo 10... Siellä Tesomalla alkaa klo 8 ja jossain kolmannessa paikassa klo 7.30! :eek:

Mä lähen kohta vaiks yksin tampereen yöelämään! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
On pitäny monasti kysyä, mut päässy unohtumaan. Eli meinaako joku ostaa sen pneumokokkirokotteen? Ja kuin moni meinaa osallistuu tutkimukseen, if any? Me halutaan se rokote, mut ei viittitä oikeen siihen tutkimukseen osallistuu, ku siinä ei ees oo varma et saako siinä sen vai jonku lumerokotteen, tai jonku havrixin... Niitä tutkimuksia on siis enemmänkin, meille tullu jo kahteen eri tutkimukseen kutsu, ja neuvolanki kautta pääsis johonki... Mut siis ajateltiin ostaa.
Mä oon painiskellu tän asian kanssa jo monta viikkoa... Ja täällä palstallakin koitellu kysellä muilta ja miettiä. Meillä saa neuvolassa joko pneumokokkirokotteen tai havrixin. Mä jo viimeks sanoinki neuvolassa että ei osallistuta ja mietitään rokotteen ostoa. Sit mä rupesin miettimään että en mä raaski sitä ostaa. Ja nyt kun Kaapo tuli kipeeks ja tajusin kuinka kamalaa se on ajattelin että osallistutaan silti. Ja sit taas ajattelin että ostetaan vaan se. Tai yksinkertaisemmin, en tiedä...:/

Ens vuonnahan se tulee mukaan rokotusohjelmaan, mutta 09 syntyneet ei saa sitä vaikka iän puolesta voisi vielä antaa :(
 
Tenhumaa :LOL: :LOL: :LOL: mahtava :LOL:

ja Roona, luulen et voisit tykätä käydä samanmoisissa mestoissa ulkona kun mä (eli ei tod missään onneloissa tai vastaavissa), jos tilanne menee oikein pahaks niin kyllä musta saa seuraa ulkoiluun ;) kunhan vaan ajoissa sopii että saan Villelle kaitsijan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
ja Roona, luulen et voisit tykätä käydä samanmoisissa mestoissa ulkona kun mä (eli ei tod missään onneloissa tai vastaavissa), jos tilanne menee oikein pahaks niin kyllä musta saa seuraa ulkoiluun ;) kunhan vaan ajoissa sopii että saan Villelle kaitsijan.
Minäkin haluaisin ulos, mutta miten se onnistuu kun toi poika on sidottu mun rintoihin :kieh:
 
^ OH MY GOD, mä just viikonloppuna eksyin onnelaan... aivan kauhee paikka, sen voi taas kerran todeta... tunsin ensinnäki itseni ainaki sata vuotiaaks siel teinien joukos!!!! Taitaa olla joka kaupungis samanmoinen... huhhuh!!! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Pikaisesti täältäkin kuulumisia. Mulla on ollut pari päivää kone tiltissä joten en oo päässyt kirjoittelemaan. Kylläpäs sitä muuten on kotiäiti orpo ilman konetta :D

Me ilmoittauduttiin kanssa tänään vauvauintiin. Ei päästy siihen halliin mihin oltaisiin haluttu mutta toiseen päästiin. Joka sunnuntai klo 13 tammikuusta alkaen. Stadissa riippuu aika paljon siitä mihin halliin haluaa, kuinka pitkät ovat jonot. Miimumaija missäs on tuollaisia vauvauinteja stadissa että pääsee jonottamatta? Me mennään Folkhälsanin kautta ja siellä ainakin jonoja suurimpaan osaan halleista. Ruskeasuolle päästiin siis suoraan :D

Ähh, nyt neiti heräilee joten myöhemmin lisää...
What, me ollaan ruskeasuolle Folkhälsaniin jonossa :D Ma klo 19!
Meille kun ei vkonloput käy kun miehellä on joka toinen vkonloppu lapset meillä, siis meillä on :D Niin ollaan sovittu, että ne ajat on pyhitetty sitten muksuille, kun tän meijän yhteisen kanssa saa olla kuitenkin joka päivä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
^ OH MY GOD, mä just viikonloppuna eksyin onnelaan... aivan kauhee paikka, sen voi taas kerran todeta... tunsin ensinnäki itseni ainaki sata vuotiaaks siel teinien joukos!!!! Taitaa olla joka kaupungis samanmoinen... huhhuh!!! :headwall:
HAHAHAHHAHA ME EKSYTTIIN KANSSA! Ihan järkyttävää. Joku mies vielä alko avautua kun sanoin, ettei mua kiinnosta, että mulla on ihana mies on 6vkoinen tyttö, niin alkoi jauhaa jtn "no mitä helvettiä sitten teet baarissa, eikö sun pitäs olla kotona jne.."
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
ja Roona, luulen et voisit tykätä käydä samanmoisissa mestoissa ulkona kun mä (eli ei tod missään onneloissa tai vastaavissa), jos tilanne menee oikein pahaks niin kyllä musta saa seuraa ulkoiluun ;) kunhan vaan ajoissa sopii että saan Villelle kaitsijan.
Minäkin haluaisin ulos, mutta miten se onnistuu kun toi poika on sidottu mun rintoihin :kieh:
Pumppaa,pumppaa ja säilö,sitten baarissa käyt vaan tyhjentämässä, jos alkaa tissejä pakottamaan. Voin kertoa, että oli TOSI OUTOA kun olin ekan kerran ulkona. Mietin joka toinen sekunti meijän tyttöä :D
P.s luin imetystukisivustoilta, että niitä tissejä EI TARVITSE erikseen tyhjentää, vaan sitten kun alkoholi on haihtunut verestä niin se on maidostakin. Kun olin sellaisessa harhaisessa käsityksessä.
 

Yhteistyössä