Suututteko kun tuun kylään omine eväineni?

heillo
Alkuperäinen kirjoittaja serena:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja serena:
en suutu, sillä mäki teen niin. :)

Vaihdetaanko eväitä? :D
katsotaan, mitä sulla olisi? mulla on pepsi maxia ( maailman parasta limsaa) ja 2 voileipää, joissa välissä juustoa, kurrkua ja tomaattia. :p :D
Tsop! Eikös ne eväät pitänyt pitää visusti itsellä, eikä niitä jaella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja serena:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Alkuperäinen kirjoittaja serena:
en suutu, sillä mäki teen niin. :)

Vaihdetaanko eväitä? :D
katsotaan, mitä sulla olisi? mulla on pepsi maxia ( maailman parasta limsaa) ja 2 voileipää, joissa välissä juustoa, kurrkua ja tomaattia. :p :D
No maxia tietty ja ruisleipää jossa juustoa ja kurkkua päällä :D

Aika turhalta kuulostaa vaihtaminen :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Mua kyllä suututti, kun anoppi, hänen mies ja 2 poikaa tulivat kylään viikonlopuksi ja niillä oli muovipussillinen ruokaa mukana. Olin itse edellisenä päivänä käynyt kaupassa ostoksilla sitä varten että on vieraille tarjottavaa |O
Mun äiti tekee tätä! Etenkii jos on vaikka lapsen synttärit, eipä ne paljon muuten meillä asti käykään. Nyt se on vähän vähentänyt, kun viimeksi kylmästi nakkasin puolet sen tuomista tarjottavista suoraan pakkaseen enkä laittanut tarjolle. Ja yleensä tuo vielä sitä mitä olen maininnut puhelimessa aikovani tehdä, "ettei sun tartte leipoa".
 
Jos oon ns. kahvia tarjoamassa niin tarjoan kyllä kahvittomille jotain muuta; teetä, limpparia, mehua, vissyä, kaljaa...mitä nyt löytyy.

Jos jotain spessua juomasekoitusta haluu niin saa tuoda omat mukana.

Kyllä mä tiedän mistä mun ystävät tykkää ja tarjoon sen mukaan jos oon kutsunutkin.
 
No oudolta tuo kieltämättä kuulostaa jos se pepsimax on ainoa mikä käy ja hyvä ettei tulistut jos emäntä nostaa pöytään jaffapullon :eek: Toki, eväiden tuomisesta sinällään en suutu, itsekin kuljen omien eväiden kanssa. En tosin syö niitä itse vaan neloselle on omat eväät mukana allergioiden takia. Ja joo, minäkin saan kuulla tuon koska opettelet juomaan kahvia kysymyksen.
 
Mua kans joskus risoo kun kaikkialla tarjotaan vaan kahvia.
Mä ite juon teetä jos nyt jotain tarjota haluaa.

Mut siis joo noin pääsääntöisesti en loukkaannu kun et rupee meille kantaan mitään kebappeja ja pitsoja mein kuolattaviks niin senkus tuot vaan omat eväät .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Mä en juo mehua/teetä :eek:

Mä haluun PepsiMaxia ja kyllähän sitä pitäisi kaikilla kaapissa olla |O

Pitäähän mullakin olla kahvijuojien varalla kahvia ja vielä kahvinkeitinkin :saint:
Pepsi on hirveetä litkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siniliida:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Suuttuisisin kyllä, jos lapsieni nähden nautit pepsimaksia. Mulla kun ei ole limua yleensä kaapsissa, joten ei olisi kiva lasten sivusta seurata, kun toinen herkuttelee. Mun mielestä aikuiselle pitäisi kelvata sitä mitä tarjolla on, jollei muuta, niin kraanavettä. Tietty, jos jotain ruokavalio-ongelmia tai jotain muuta pakollista kuten lääkkeitä ym.
nyt olen sanaton. :|
Minäkin. Lapset tietää, ettei ne saa juoda limua kun juhlissa tai sit saunailtana. Ja et se limu on vähän niikun aikuisten juomaa, etenkin noi mustat juomat.



Meillä limua juodaan harvoin, mutta silloin sitä juovat kaikki, joten meillä ei menisi läpi aikuistenjuomana.

Mutta jos mä tiedän kaverini haluavan limua, niin tottakai mä kipaisen kaupasta sitä ostamassa niin, että kaikille riittää, myös vieraalle, jotta ei omia eväitä tarvitse. Mulle on nimittäin vähän loukkaus, jos ei mun antimet kelpaa. Luonnollisesti kaikki ei tykkää kaikesta, mutta pyrinkin aina tarjoamaan sellaista mistä tiedän vieraan pitävän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Suuttuisisin kyllä, jos lapsieni nähden nautit pepsimaksia. Mulla kun ei ole limua yleensä kaapsissa, joten ei olisi kiva lasten sivusta seurata, kun toinen herkuttelee. Mun mielestä aikuiselle pitäisi kelvata sitä mitä tarjolla on, jollei muuta, niin kraanavettä. Tietty, jos jotain ruokavalio-ongelmia tai jotain muuta pakollista kuten lääkkeitä ym.
nyt olen sanaton. :|
Minä myös.
Kerrankin :snotty:
 
no miun tykö voit hono tulla, koska jos mie tiiän että oot tulossa niin mie ampasen tuohon tien toiselle puolen ostamaan pullon pepsi maxia. mieki tykkään siittä :D tosin lidlin light-colasta paljon paljon enemmän ku se on ihan ehoton ykkönen....

ja niille jotka ihmettelee että ku lasten eessä herkkuja jne. lässynlässytystä, niin meiän neiti tietää jo puoltoistavuotiaana että cola on äitin kaffetta :D eikä se sitä kinua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä en juo kahvia, enkä teetä.

Ja oikeastaan ihan joka paikassa esitetään kysymys että "kahvia vai teetä?" :whistle: . Minä totean siihen, että ei kiitos kumpaakaan, vesi riittää ihan hyvin.
toimiiko se teettömyys myös toisaalla :whistle:
Toimii - tosin "vallahi billahi etkö tosiaan ota teetä kun olisi tarjolla kaçakia tai kusburnua tai vihreetä tai elmaa tai sitä tai tätä "- säestyksen siivittämänä :snotty:
Sanonkin aina, etten juo mitään kuumia juomia. Paitsi Irish Coffeeta, mutta en mä niille sitä kerro, siellä toisaalla :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä en juo kahvia, enkä teetä.

Ja oikeastaan ihan joka paikassa esitetään kysymys että "kahvia vai teetä?" :whistle: . Minä totean siihen, että ei kiitos kumpaakaan, vesi riittää ihan hyvin.
toimiiko se teettömyys myös toisaalla :whistle:
Toimii - tosin "vallahi billahi etkö tosiaan ota teetä kun olisi tarjolla kaçakia tai kusburnua tai vihreetä tai elmaa tai sitä tai tätä "- säestyksen siivittämänä :snotty:
Sanonkin aina, etten juo mitään kuumia juomia. Paitsi Irish Coffeeta, mutta en mä niille sitä kerro, siellä toisaalla :whistle:
:LOL:
 
höh. meillä saa kaffetta , teetä (tuurilla jopa parasta ennen pvm, niitä Teetaivas-pussukoita, kun muita folioon yksittäispakattuja ei lähikaupassa ole), mehukattia ja kraanavettä.

Kahvista, teestä ja mehusta saa kronklata, mutta huuperista ei. Vaihtoehtoisesti voi olla sen pari tuntia juomatta.
 
Meiltä ainaki löytyy "mustaa juotavaa joka poreilee ja sitä ei oo keitetty". Ja kauhistelkaa vaikka sakilla, sitä meillä juo mukulatkin, ja hampaissa reikiä 0!
Vaikka mä itte juonkin kaffetta mustana niin vieras saa tulla omis evähis jos haluaa siitei kukaa loukkaannu ainakaa meillä eikä alakaa "jeesustelemahan" niinku jokku täälä jotta "voi ku mä ainaki loukkaannun..." ja " jos mun lasteni nähden sitä juot" jne... Mitä herrasiunaa se ny on jos mukula näköö jotta AIKUUNEN juo pepsiä? Ei se siihen kuole ja onha se hyvä oppia jottei aina saa kaikkia mitä haluaa/näköö.
Turhaa tuollaanen jauhaminen on, jokahinen saa tuora omat evähänsä jos haluaa ja taloos tarjotahan sitä miton saatavilla.
Meiltä ainaki löytyy makiaa ja suolaasta, vaikkahan sitte ruisleipää juustolla tai muilla minnukkehilla taikka sitte jotaki suklaasta ja makiaa. Ja sitä syö meillä aikuusista mukuloohin.
Ja ny sitte voitta alakaa taas Jeesustelemahan jotta olipas siinä kauhia äitee ja muutoonki paha suustansa, son mulle aiva sama mä teen kumminki justihin niinku mä meinaanki. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Mua kyllä suututti, kun anoppi, hänen mies ja 2 poikaa tulivat kylään viikonlopuksi ja niillä oli muovipussillinen ruokaa mukana. Olin itse edellisenä päivänä käynyt kaupassa ostoksilla sitä varten että on vieraille tarjottavaa |O
kyllä minä jos viikonlopuksi kyläilemään menen vien mukanani jotakin ruokaakin. Se toki voi olla pullo viiniä ja lapsille jotakin hyvää mutta yhtälailla se voi olla ihan oikeaa syötävääkin, mutta mieluummin sellaista että ei sitä tarvitse heti ruokapöytään laittaa vaan talon väki voi syödä vaikka maanantainakin. Mutta en minä ihan tyhjin käsin täysihoitoon mene. Leipää jos vien niin sehän on emännän käsissä laittaako sitä sinä päivänä pöytään vai pakasteeseen, hedelmät taas säilyy muutaman päivän.
Jos meille joku viikonloppukyläilijä tuo kaikille tarjottavaa evästä mukanaan, niin toki yritän laittaa jotakin siitäkin ruokapöytään vaikka toki olen varautunut vieraitakin varten.
Tämä on kuitenkin aivan eri juttu kuin jos läväyttäisin ruokapöytään oman ruokakassini ja vain yksin siitä kylässä söisin.
 
darkstarmama
Meiltä löytyy yleensä kahveen lisäksi kaapista ainakin teetä,kaakaota ja lisäksi mehua, maitoa tai vettä. Limskaa ei nyt ole kun äitee rupesi limpparinjuontilakkoon. :snotty:
Mutta jos tuut limupullonkans kylään niin tervetuloa! :D Varaudu vaan sit siihen että sille saattaa löytyä talon puolesta omat verottajat. ;) Pointti siis on se että en suutu,mutta jos mielellään karkkia ei tuon juniorin aikaan syötäs kun sillä on hampaissa amelogenesis imperfekta eli perinnöllinen kiillehäiriö niin jos jotain herkkuja niin vaikka jätskiä voit tuoda ja sitäsyödä,meitillä kun on aina sitä pakasteessa tuolle pienelle narisijallekin. :D
 

Yhteistyössä