Onko mun paikka nyt päivystys? Vai odotettava huomenna lääkäriin soittoa jos sais ajan.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli mun koko elämä tuntuu yhdelle sotkulle nyt. Ja se onkin ihan sotkussa. Mulla on 2 viikkoinen vauva ja viimeiset puoli vuotta ollut kaikkea mahdollista sairauksia ja härdelliä. Nyt tuntuu että kuuppa levii. Oon 2 päivää lähes vaan itkenyt. Vauvan olen pystynyt hoitamaan kyllä. Muuta en. Nyt olisi olo semmonen että vois lähtee päivystykseen. Mutta itsetuhoisuutta ei ole. Ainakaan vielä.
 
vierailija
Jos tuntuu, että et pärjää niin sitten tietenkin apua hakemaan. Ja olisiko ystäviä tai perhettä, johon voisit tukeutua myös? Vaikeuksia pohtiessasi muista, että tällä hetkellä olet sellaisissa hormonihuuruissa, että aivot eivät välttämättä kerro totta, vaan antavat vääristyneen kuvan todellisuudesta. Ongelmat tuntuvat suuremmilta kuin ovatkaan ja tunteet ovat syvempiä kuin niiden tarvitsisi olla. Myös negatiiviset tunteet. Sen ymmärtäminen ei sinänsä tuo välitöntä helpotusta, mutta saattaa auttaa löytämään jonkinlainen balanssi. Asiat sujuvat kyllä, vaikka vaikeaa onkin.
 
vierailija
Huomenna on helatorstai, eli menee varmaan perjantaille. Tuossa vaiheessa on normaaliakin olla herkillä! Jos pystyt vauvan hoitamaan eikä ole itsetuhoisuutta niin se on hyvä merkki.
 
vierailija
Soita ystäville, sukulaisille tukea saadaksesi, puhuminen helpottaa.
Synnytyksen jälkeen vaihtelee mielialat, on normaalia. Ehket ole pystynyt kunnolla nukkumaan ja jännittää muutenkin.

Voit soittaa myös kriisipuhelimeen
MIELI Kriisipuhelin 09 2525 0111
Laitan linkin myös mikäli palsta päästää läpi.

Neuvolaan /psyk sh varaa aika ja kerro tilanteesta ja voinnista.

Menet päivystykseen mikäli tuntuu ettet pärjää ja tulee itsetuhoajatuksia etkä pääse eteenpäin ja vointi huononee.
Ota ystävä, sukulainen mukaan mikäli on tarvetta.
 
vierailija
Soita ystäville, sukulaisille tukea saadaksesi, puhuminen helpottaa.
Synnytyksen jälkeen vaihtelee mielialat, on normaalia. Ehket ole pystynyt kunnolla nukkumaan ja jännittää muutenkin.

Voit soittaa myös kriisipuhelimeen
MIELI Kriisipuhelin 09 2525 0111
Laitan linkin myös mikäli palsta päästää läpi.

Neuvolaan /psyk sh varaa aika ja kerro tilanteesta ja voinnista.

Menet päivystykseen mikäli tuntuu ettet pärjää ja tulee itsetuhoajatuksia etkä pääse eteenpäin ja vointi huononee.
Ota ystävä, sukulainen mukaan mikäli on tarvetta.

Huomenna on helatorstai/pyhä, ei taida normi terv.as. olla työssä lääkärit.
Päivystyksessä ja synnyssairaaloissa/vuodeosastoilla ovat toki töissä, mikäli sieltä odotat soittoa.
 

Yhteistyössä