Suuttuiko lapsen äiti turhasta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VOI HELVETTI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kohtuutonta on. Minun lapset käy isällään joka toinen vkloppu asuvat isän makkarissa silloin kun ovat siellä ja isä nukkuu sohvalla, isällä siis iso kaksio. Ei ole koskaan lapset valittaneet eikä ole tullut mieleenkään että olisi jotenkin huonot olot.
Meillä omakotitalo ja miehen lapsi jakaa toisen lapseni kanssa huoneen meillä ollessaan, on oma sänky ja tavarat jne. ja silti saatiin valitusta kuinka lapselle ei järjestetty omaa huonetta vaikka äitinä kanssa asui vuosia kaksiossa jakaen äitinsä kanssa huoneen.

Oikein hyvältä ratkaisulta kuulostaa. Tottakai lapsen tavaroita siellä saa olla ja näkyä mutta kohtuutonta vaatia noin pieneen asuntoon omaa sänkyä kun vuodesohva löytyy.
Vai onko sillä näille rääkyjille merkitystä onko siinä olohuoneessa vuodesohva vai sänky lapselle?
Ja kohtuutontahan sekin on että makuuhuone olisi käyttämättä 26 päivää kuukaudessa ja noina parina viikonloppuna vain lapsen käytössä.

Väännetään rautalangasta kun tämä bisnesnainen taitaa oikeesti ollakin tyhmä.

- vuodesohva ei korvaa OMAA sänkyä tajuatko, omaa sänkyä joka on oma ja muut ei siinä nuku. Se on lapsen oma turvapaikka, pysyvä paikka johon saa tulla nukkumaan.
- vaikkei olisi omaa makuuhuonetta niin miksei voi olla yksi vierashuone, jossa lapsella on sitten se oma sänky, pöytä ja omia tavaroita, kenties vaatekaappi jossa saa pitää vaatteita

LAPSEN EI TULE OLLA VIERAILIJA OMALLA ISÄLLÄÄN OLLESSAAN, ei vaikka nyksä niin toivoisi!

Edelleen kaipaan vastausta oliko idea kaksion ostoon todellakin yhteinen vai kenties ap:n oma pitkäaikainen haave? Oliko mies sitä mieltä että lapsi tarvitsisi paikan myös mutta taipui Sinun järkeilyjesi perusteella siihen ettei "vieraileva lapsi" tarvitse mitään omaa huonetta eikä EDES omaa soppea itselleen?

Oletteko ap hommaamassa lapsia kenties jossain vaiheessa? Millaisessa asuitte ennen kaksiota? Vastaatko näihin kiitos! Ja jos et vastaa niin johtopäätökseni ovat täysin selvää pässinlihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ootko vähän tymä;29108795:
Väännetään rautalangasta kun tämä bisnesnainen taitaa oikeesti ollakin tyhmä.

- vuodesohva ei korvaa OMAA sänkyä tajuatko, omaa sänkyä joka on oma ja muut ei siinä nuku. Se on lapsen oma turvapaikka, pysyvä paikka johon saa tulla nukkumaan.
- vaikkei olisi omaa makuuhuonetta niin miksei voi olla yksi vierashuone, jossa lapsella on sitten se oma sänky, pöytä ja omia tavaroita, kenties vaatekaappi jossa saa pitää vaatteita

LAPSEN EI TULE OLLA VIERAILIJA OMALLA ISÄLLÄÄN OLLESSAAN, ei vaikka nyksä niin toivoisi!

Edelleen kaipaan vastausta oliko idea kaksion ostoon todellakin yhteinen vai kenties ap:n oma pitkäaikainen haave? Oliko mies sitä mieltä että lapsi tarvitsisi paikan myös mutta taipui Sinun järkeilyjesi perusteella siihen ettei "vieraileva lapsi" tarvitse mitään omaa huonetta eikä EDES omaa soppea itselleen?

Oletteko ap hommaamassa lapsia kenties jossain vaiheessa? Millaisessa asuitte ennen kaksiota? Vastaatko näihin kiitos! Ja jos et vastaa niin johtopäätökseni ovat täysin selvää pässinlihaa.

Missä siellä kaksiossa on se vierashuone?
Oma vuodesohva, omilla petivaatteilla, omilla nalleilla. Kauheaa! Se kun ei ole sänky! Jos se olisi sänky niin siinähän ei kukaan ikinä istuisi kyseisen pariskunnan luona käydessään?
Sinä olet kyllä valtavan hyvä tekemään johtopäätöksiä, niin ap:sta kuin minustakin! Bravo! Olet varmasti ihan mahtava ja hirveen tykätty ihminen siellä pienessä reaalimaailmassasi.

Joissakin perheissä on tosiaan pakko vaimon paiskia hommia jos mies ei vaikka tienaakkaan keskivertoa enmpää. Mikäs siinä jos sitten isä ottaa vastuuta sitä mukaa. Kait ne omat rahkeet on hyvä ottaa täysillä käyttöön jos niitä on. Vaikka en Vaimo-Rakkaasta pidäkään niin silti kannatan naisten työssäkäyntiä ja se perheen elatuksen turvaaminen on ihan sitä itseään (huolenpitoa ja rakkauttakin) . Äidin roolia ei pidä tietty unohtaa mutta isäkin voi tehdä paljon. Mutta, ei taida liittyä ihan tähän asiaan mistä piti keskustella alunperin :)

Kuka aikuinen pari ylipäätään ostaa kaksion? Ja minkälainen isä ei koe tarvetta hankkia lapselle omaa huonetta? Koti se isänkin koti pitäisi olla, vaikka vain pari kertaa kuussa.

[QUOTE="Vieras";29108808]Joissakin perheissä on tosiaan pakko vaimon paiskia hommia jos mies ei vaikka tienaakkaan keskivertoa enmpää. Mikäs siinä jos sitten isä ottaa vastuuta sitä mukaa. Kait ne omat rahkeet on hyvä ottaa täysillä käyttöön jos niitä on. Vaikka en Vaimo-Rakkaasta pidäkään niin silti kannatan naisten työssäkäyntiä ja se perheen elatuksen turvaaminen on ihan sitä itseään (huolenpitoa ja rakkauttakin) . Äidin roolia ei pidä tietty unohtaa mutta isäkin voi tehdä paljon. Mutta, ei taida liittyä ihan tähän asiaan mistä piti keskustella alunperin :)[/QUOTE]

Niin, ja tähän haluan lisätä kuten olen palstalla kertonutkin useasti että mulla ei ole mitään omaa harrastusta esimerkiksi. Niiden aika on taas sitten kun lapset itse ovat harrastuksissa. Harva äiti vapaa-aikaansa niin täysin antaa lapsilleen kuin minä. Ei tulis mieleenkään lähteä rimpsalle tyttökavereiden kanssa tms. Miehen kanssa joskus on yhteisisä iltoja kun lapset ovat mummolassa tai reissussa serkun kanssa.

[QUOTE="vvv";29108820]Kuka aikuinen pari ylipäätään ostaa kaksion? Ja minkälainen isä ei koe tarvetta hankkia lapselle omaa huonetta? Koti se isänkin koti pitäisi olla, vaikka vain pari kertaa kuussa.[/QUOTE]

Niin, Suomen maassahan kaikilla on varaa ostaa omakotitalo ja kaikki asuvat jossain, missä omakotitalon saa 100 000 eurolla.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ja tuolle nokittelijallekin tiedoksi että mä siinä työmatka-keskustelussa kirjoitin että kerran kuussa on miehellä sellainen viikon työvuoro että minä en ota silloin itselleni ylitöitä enkä reissuja. Ja muutenkin mies käy normaaleissa päivätöissä että ei se siellä kotona essu päällä minua odota. Ja voin milloin vain määritellä itselleni reissuvapaan ajanjakson kunhan hoidan asiakkuudet kunnialla.
Ja kun tässä nyt alat minun äitiyttäni ja rakkauttani epäilemään niin minä olen joka kerta ollut se joka on jäänyt kipeiden lasten kanssa kotiin, olen perunut tapaamiset ja hotellit ja vaihtanut niiden ajankohtaa.
Että älä revi pelkästä reissutyöstä mitään oletuksia kun et tunnu asiasta mitään ymmärtävän.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ootko vähä tymä;29108755:
Mä en vain ymmärrä miten kukaan äiti pystyy elämään tuollaista elämää että reissaa ja on poissa kotoa noin paljon. Että ei se perhe ja lapset taida ihan etusijalla olla.

Voi hyvä päivää, ihan oikeasti! Vastaapa sitten, että miten kukaan mies voi tehdä reissutyötä, tai harrastaa paljon, tai muuten vaan olla etäinen perhe-elämästä? Kun sehän on melkein itsestäänselvyys tällä palstalla, että mies saa mennä, nainen ei. Koska nainen on raskaana ja synnyttänyt.

Kaikki meistä eivät ole perinteisellä tavalla "äidillisiä" mutta ei se ole mikään huono juttu. Eikä se kerro toisen äidillisestä pärjäämisestä ja hyvyydestä mitään, jos on reissutyö.

Kyllä melkein väittäisin, että ne lapset kärsii ahdistavasta äidistä joka omii itselleen roolin lasten ainoana oikeana kasvattajana, ja joka sulkee pois sekä lasten isän että monen muun ihana aikuisen lasten elämästä, ihan vain siksi että on ÄITI ja ainoa joka OSAA.

[QUOTE="vieras";29108835]Niin, Suomen maassahan kaikilla on varaa ostaa omakotitalo ja kaikki asuvat jossain, missä omakotitalon saa 100 000 eurolla.[/QUOTE]

Just. Tuohon väliin ei ole mitään muuta vaihtoehtoa? Esim. kolmio? Ja huom. asun itse Helsingissä ja en asu omakotitalossa.

Mites olis jos hankkisitte sellaisen vierassängyn jonka saa taitettua kasaan ja laitettua vaikka komeroon välillä? :)

Sohvassa on vaan se huono puoli, että jos halutaan katsoa illalla tv:tä niin sohvan sängyksi teko vähän viivästyy ja myös aamulla jos lapsi tai teini haluaisi nukkua pitempään niin muut voi haluta jo sohvan käyttöön.
Tai ehkä sohvan kaveriksi voi ostaa pari nojatuolia niin tästä ei ole niin haittaa :)

Ymmärrän oikein hyvin, ettei omaa huonetta ole välttämättä mahdollista lapselle hankkia. Yksinkertaisesti ei kaikilla ole edes varaa. Voi myös olla ettei kaksiossa ole tilaa sängylle ja siksi tuollainen vierassänky voisi olla komppromissi. :)

Niin, ja tähän haluan lisätä kuten olen palstalla kertonutkin useasti että mulla ei ole mitään omaa harrastusta esimerkiksi. Niiden aika on taas sitten kun lapset itse ovat harrastuksissa. Harva äiti vapaa-aikaansa niin täysin antaa lapsilleen kuin minä. Ei tulis mieleenkään lähteä rimpsalle tyttökavereiden kanssa tms. Miehen kanssa joskus on yhteisisä iltoja kun lapset ovat mummolassa tai reissussa serkun kanssa.

Ehkä näitä nillittäjiä sisimmissään vain harmittaa, että sinulla on palkitseva ja muualle vievä työ, ja heillä pelkkä koti ja sen ahdistavat seinät ja rutiinit. Sitten tuleekin helposti ilkeiltyä muille, kun ei itsellä ole niin hyvä olla?

(Ai että, seuraavaksi tehdään päätelmiä minun hyvinvoinnistani, kun kehtaan sanoa mitään Tärkeistä Äiti-Ihmisistä, jotka uhraavat elämänsä lapsille).

Kamalaa muuten, että joku uhraa jotain lastensa takia, siis vaikka työn tai harrastuksen. Eikö sen pitäisi olla kompromissi, tauko työelämästä tai harrastuksesta, eikä mikään lopullinen uhraus?

Ehkä näitä nillittäjiä sisimmissään vain harmittaa, että sinulla on palkitseva ja muualle vievä työ, ja heillä pelkkä koti ja sen ahdistavat seinät ja rutiinit. Sitten tuleekin helposti ilkeiltyä muille, kun ei itsellä ole niin hyvä olla?

(Ai että, seuraavaksi tehdään päätelmiä minun hyvinvoinnistani, kun kehtaan sanoa mitään Tärkeistä Äiti-Ihmisistä, jotka uhraavat elämänsä lapsille).

Kamalaa muuten, että joku uhraa jotain lastensa takia, siis vaikka työn tai harrastuksen. Eikö sen pitäisi olla kompromissi, tauko työelämästä tai harrastuksesta, eikä mikään lopullinen uhraus?

Mä käyn lenkillä työreissuilla jos kerkeen, luen paljon. Muuta harrastusta en yksittäin voi sanoa jos ei lasten kanssa askartelua ja liikkumista lasketa.
Kaipaan toki aktiivisempaa urheilua ja ystävien näkemistä, mutta onneksi on Face ja puhelin. Kotona ollessa en edes soittele kavereille, soittelen ajomatkoilla ja hotellihuoneesta.
Miehen hyvinvoinnista pidän varmasti omalta osaltani huolta. Hän harrastaa minunkin puolestani :) Mutta tämä ratkaisu on toiminut meillä hyvin, ja tosiaan, tilanne muuttuu kyllä kun lapset kasvavat.

Missä siellä kaksiossa on se vierashuone?
Oma vuodesohva, omilla petivaatteilla, omilla nalleilla. Kauheaa! Se kun ei ole sänky! Jos se olisi sänky niin siinähän ei kukaan ikinä istuisi kyseisen pariskunnan luona käydessään?
Sinä olet kyllä valtavan hyvä tekemään johtopäätöksiä, niin ap:sta kuin minustakin! Bravo! Olet varmasti ihan mahtava ja hirveen tykätty ihminen siellä pienessä reaalimaailmassasi.

En puhunut tuosta kaksiosta kun mainitsin vierashuoneen! Yleisesti tarkoitin että eikö olis voinut hommata kolmion, vaikka vuokralle, jossa yksi huone on sitten varahuone/työhuone/sen lapsen huone??? Kun ei pysty nyt edes pientä soppea järjestämään omalle lapselleen!

Bravo sullekin! Sä vaikutat kanssa kommentointies perusteella todella säteilevän kultaiselta ihmiseltä. Suurin osa sun palstakommentointia on todella alhaista ja törkeää. Vaikutat erittäin omahyväiseltä paskiaiselta ja en, en todellakaan ole tuollaiselle ihmiselle kateellinen vaikka omistaisit oman saaren Bahamalla ja puoli valtakuntaa päälle!

Saat luulla musta ihan mitä huvitta, se ei mua hetkauta. Mä en vaan tajua miten kukaan äiti uhraa lapsensa työn edelle! Mutta sellainen äiti ei kykenekään ymmärtämään miksi lapsi tarvitsee oman sängyn. Mut sä et pysty sitä käsittään ja se on sit vaan voi voi. Mun rautalanka loppu nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ootko vähän tymä;29108913:
En puhunut tuosta kaksiosta kun mainitsin vierashuoneen! Yleisesti tarkoitin että eikö olis voinut hommata kolmion, vaikka vuokralle, jossa yksi huone on sitten varahuone/työhuone/sen lapsen huone??? Kun ei pysty nyt edes pientä soppea järjestämään omalle lapselleen!

Bravo sullekin! Sä vaikutat kanssa kommentointies perusteella todella säteilevän kultaiselta ihmiseltä. Suurin osa sun palstakommentointia on todella alhaista ja törkeää. Vaikutat erittäin omahyväiseltä paskiaiselta ja en, en todellakaan ole tuollaiselle ihmiselle kateellinen vaikka omistaisit oman saaren Bahamalla ja puoli valtakuntaa päälle!

Saat luulla musta ihan mitä huvitta, se ei mua hetkauta. Mä en vaan tajua miten kukaan äiti uhraa lapsensa työn edelle! Mutta sellainen äiti ei kykenekään ymmärtämään miksi lapsi tarvitsee oman sängyn. Mut sä et pysty sitä käsittään ja se on sit vaan voi voi. Mun rautalanka loppu nyt.

Minusta VaimoRakas on auttanut ja tsempannu monissa ketjuissa monia ihmisiä. Nytkin tosi nätisti kirjotti tossa ketjussa jossa äiti pähkäilee isomman suhtautumista vauvaan. Minuakin hän kannusti oman ongelman kohalla. Mun mielestä nimenomaan sinä tässä ketjussa oot ollu ilkeä niin alottajalle kuin VaimoRakkaalekin.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="vvv";29108846]Just. Tuohon väliin ei ole mitään muuta vaihtoehtoa? Esim. kolmio? Ja huom. asun itse Helsingissä ja en asu omakotitalossa.[/QUOTE]

Myynnissä on ihan mitä vaan, mutta ap:lla varaa onkin ihan toinen asia. Sä vaan oletit, että pitäisi olla varaa, vaikka et yhtään tiedä. Ap sanoi, että olisivat olleet tosi paljon kalliimpia ne kolmiot samasta talosta. Vaikka asun itse isossa talossa, ymmärrän, että kaikilla ei ole varaa ostaa kolmiota tai edes kaksiota. Lainaakaan ei saa enää vaan menemällä pankkiin.

[QUOTE="vieras";29108959]Myynnissä on ihan mitä vaan, mutta ap:lla varaa onkin ihan toinen asia. Sä vaan oletit, että pitäisi olla varaa, vaikka et yhtään tiedä. Ap sanoi, että olisivat olleet tosi paljon kalliimpia ne kolmiot samasta talosta. Vaikka asun itse isossa talossa, ymmärrän, että kaikilla ei ole varaa ostaa kolmiota tai edes kaksiota. Lainaakaan ei saa enää vaan menemällä pankkiin.[/QUOTE]

Niinpä, ja kahdella aikuisella ihmisillä on toisen lapsesta huolimatta myös oikeus valita asuinpaikkansa, vaikka se sitten tarkoittaisi korkeampia hintoja ja pienempää asuntoa.

Eikä ap kai missään kohtaa ole sanonut, että nyt mietityt ratkaisut ovat lopullisia? Eiköhän heiltä löydy tervettä järkeä muuttaa vaikka nukkumaratkaisuja jos ne osoittautuu syystä tai toisesta ei-niin-toimiviksi (itselle tuli mieleen, että lapsena vähän pelkäsin nukkua avarassa olohuoneessa, kun oltiin kylässä jossain, tämä tuli ensimmäisenä itselle mieleen, mutta minä olenkin tosi säikky).

Ootko vähän tyhmä: kyllä oli edelleen ihan yhteinen valinta asunnoksi. Lue edellinen viestini, kiitos. Lapsia meillä ei ole nyt suunitelmissa, tulevaisuudessa kyllä. Silloin mietitään varmasti asumista uudestaan.
Vierassänkyä harkittiin ensin, mutta tuon vuodesohvan lisäksi olohuoneeseen mahtuu myös SISUSTUKSEEN sopiva iso oleilusohva joten päädyimme laadukkaaseen vuodesohvaan:-)
Mieheni taitoja isänä olemisesta kyseenalaistaneille tiedoksi että parempaa ja rakastavampaa isää ei löydy, rakkaus osoitetaan meillä muilla keinoin kuin oman huoneen järjestämisellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ootko vähän tymä;29108795:

Mun mielestä vuodesohva voi olla aivan yhtä oma kuin sänkykin. Mitä eroa on sängyllä joka on kaikkia vieraita varten ja vuodesohvalla ? Ei mitään. Tavallaan. Kyllä meillä muksut ottaisivat vuodesohvat jos antaisin... Varsinkin poika toivoi vuodesohvaa. Minä vain näin sen hankalaksi... koska minähän sen aina korjaisin.. ;)

Vuodesohvissa on nykyään hyvät patjat ja onhan esim ikealla se sellainen sohvasänkykin. Niissä nukkuu jopa aikuiset. Olohuoneessa.
Tärkeää on se miten laspsi otetaan vastaan. Miten häneen suhtaudutaan. Ja vaikka hänellä ei ole omaa huonetta, hänellä voi silti olla oma paikkansa isän luona. Omia tavaroita ja omia juttuja. Ei ne kokonaista huonetta tarvitse.

Kaikilla ei ole varaa ostaa kolmiota. Syyt voivat olla moninaiset, mutta silti ihan yhtä hyvät ja pätevät kuin se ettei ole varaa.

Ihan loppuun sanoisin, että sun tyylissä kirjoittaa on jotain kamalan hyökkäävää ja jollain tapaa inhottavaa asennetta havaittavissa... Mistä moinen viha (oletettavasti) täysin tuntemattomia ihmisiä kohtaan..?

Ja mitään soppea ei edelleenkään tule, kämpän jokainen neliö on lapsen käytettävissä kun siellä on, ala toista eristämään minkään sermin taakse kuin pahaista puhelinmyyjää!!!!!!

Ja mitään soppea ei edelleenkään tule, kämpän jokainen neliö on lapsen käytettävissä kun siellä on, ala toista eristämään minkään sermin taakse kuin pahaista puhelinmyyjää!!!!!!

Eikö edes miehesi miettinyt lasta kun asuntoja aloitte katsomaan? Miten teille tuli edes mieleen katsoa kaksioita?

No nyt on asunto ostettu, joten parasta varmaan etta te nukutte siina vuodesohvalla kun lapsi on kotona.

Hah, me nukuttiin lapsina faijalla ollessa keittiön pöydän alla patjoilla, ja se oli meistä ihan parasta. :D Oltiin myös joka toinen viikonloppu faijalla, niin kuin ap:n miehen lapsikin. Kotona ei ikinä saanut nukkua muualla kuin omassa sängyssä, joten meistä oli oikein hauskaa nukkua siellä pöydän alla.

Olin perheeni ainoa lapsi ja asuimme yksiössä,ei todellakaan ollut omaa huonetta!Läksyt tei keittiön pöydän ääressä ja leikin olohuoneessa.Äitini on yh joten joka ilta levitettiin kahden hengen nukuttava sohva.Kun tulin murrosikään muutettiin kaksioon,sain "oman huoneen"käytännössä kyllä molemmat nukuttiin siellä.

vieras2: kaksioon päädyttiin juurikin siksi ettemme kokeneet tarpeelliseksi maksaa ylimääräisestä huoneesta mikä olisi suurimman osan ajasta tyhjillään. Tämän kaksion hinnalla olisi kolmion saanut, mutta halusimme panostaa ennemmin laatuun, joten ostimme tilavan kaksion vastavalmistuneesta talosta. Tästä tulee upea koti meille kaikille, tosiaan myös lapsen käytössä koko asunto, saa leikkiä ja puuhata missä haluaa täällä ollessaan. On myös hänen kotinsa.

Yhteistyössä