¤¤¤SUURPERHEKUUMEILIJAT¤¤¤

Täällä vihdoin vuoto loppunut ja nyt uuteen yritykseen =) Asutaan vuokralla rivarissa 5h+k+s 105 neliötä. Autona 5-hengen Fiat tempra eli ei mahduta ei....mutta ei rahaa vaihtakaan nyt olisi....Sanoin kyllä että jos meille vauva vielä suodaan niin auto olis vaihdettava kesällä viimeistään....katsellaan =)

Tänään vihjailin isännykselle että pitäis peti puuhat aloittaa pikkuhiljaa =) EI pistänyt pahakseen, tuumi vaan että osaakohan sitä enään kun viime kerasta jo aikaa =) =)
 
Mamma Muu. Oon niin kade sulle :D. Mekin olemme aina haaveilleet maalle muutosta. Kaikki sanovat että asumme nyt maalla mutta ei siltä tunnu. Vaikka ympärillä on peltoa ja traktoreita häärää ympärillä silti itäkeskukseen on matkaa autolla sellainen 15-20 min... Meilläkin oli katsottuna SE unelmien omakotitalo savonlinnasta eli 400 km päästä meiltä mutta ei uskalleta lähteä. Töitä tuskin löytää ja nyt kun molemmilla on vakkari paikka. Ja toisekseen täällä on meidän sukulaiset ja ystävät ja 400km päässä vaan tuntemattomia ihmisiä. Tottakait lasten kautta löytää ystäviä mutta ne kaikista rakkaimmat ovat täällä. Jääkööt unelmaksi ehkä sitten joskus eläkeläisenä =) Mekin asumme nyt ok talossa 5 h+k+työhuone+s ja 120 neliötä. Suunnitelmissa olis joskus laajentaa ja laittaa pari huonetta ja kodinhoitohuone lisää. Muuten hyvä talo mutta eteinen ei ollenkaan toimiva...

Meidän toisiksi nuorin sanoi viikon loppuna että tahtoo 3 pikkuveljeä/siskoa lisää!!! Ja se tuli täydestä sydämmestä vaikka ikää löytyy 4 v :):) Täytyy myöntää että vauvakuume nostaa kokoajan korkeammalle päätä muuta vielä ei uskalla antaa kuumeelle periksi...
 
Viimeksi muokattu:
heip
AUTO: meillä on neljänhengen opel calibra joka siis miehen "leluauto" ja sitten 7 hengen vani.

TALO: nyt ollaan 3v asuttu 106 neliöises omakotitalossa jossa neljä makkaria, keittiö, olkkari, sauna jne... ja nyt siis lapsia vasta kaks... asutaan tässä talossa kuitenkin korkeintaan 4-9 vuotta ja sitten siirrytään maalle isoon kartanoon koska jatketaan miehen vanhempien maatilaa... laskeskelin että sinne mahtuis vaikka se 10 lasta...:)

tosin eipä oo viel ees kolmas tulossa:( sanoin miehellekkin että jos kolmas saadaan niin sen jäkeen en enää haluaisi käyttää ehkäisyä että saisi sitten tulla vaan jos on tullakseen kun tuntuu aina noitten hormoni ehkäsyjen jälkeen menevän aikaa raskaaksi tulemiseen... eipä se isäntä hantiin laittanut:)
 
Tervehdys!!

Huomasin löytäväni itseni TAAS täältä. Kamala kuume on vallannut meidät.
Ihanaa ja kamalaa..

Vähän on puhuttu josko keväällä alottelis yrityksen.

Joitain tuttujakin täällä näköjään on, joiden kanssa kuumeiltu jo tyyliin vuosia..

Meillä 4 lasta, iältään 11v, 9v, 6v ja 3v. Minä oon 33 ja mies 35, että tällässiä kalkkikisia ;)

Mahtuuko mukaan.. ??
 
Moro pitkästä aikaa..
Täällä kuumeilu jatkuu ja kierto alkaa ollakkin loppusuoralla.. Oviksestä päätellen menkat alkais viikonloppuna..
Autoista ja taloista on taas ollut puhetta..
Me tällä hetkellä asutaan omassa omakotitalossa maalla ja neliöitä on n. 72m2 ja kaksi pienehköä makkaria ja pienehkö olkkari ja keittiö. Pieni pesuhuone ja sauna joka kyllä on pyykkitilana kun saunataan ulkosaunassa vanhan ajan tyyliin..
Me nukutaan kaikki samassa makkarissa. Vaatehuoneesta on tehty aukko makkariin ja siellä on pinansänky pienimmällä ja sit on meidän sänky ja isommille pojille yhteinen sänky. Tilaa ei sit jääkkään ku kulkuväylien verran,mutta olkkari meillä niin pieni että sinne ei mahduttais ja leikkikamari on niin pieni että jos sinne lapset laittais nukkuun niin muuta ei vaatekaappien lisäks mahtuiskaan.. Tilasta on vähän pulaa joo kun kolme muksua koira ja kaks kissaa häärää.. Pohja on talossa vieläpä niin tyhmästi suunniteltu että hukkaneliöitä on paljon enkä niitä ole keksinyt mitenkään järkevämmin käyttää.. No, mutta suunnitelmissa onkin muuttaa paikkakunnalta ennen ensi syksyä..
No auto.. Ennen keskenmenoa ehittiin jo vaihtaa isompi auto.. Ostettiin Hyundai Trajet ja päivääkää nen ole kyllä katunut!!! ihana auto. Perällä on sellanen puolen metrin tila penkkien takana. Pystyyn sinne just ja just mahtuu vanhanaikaiset rattaat. Meillä on nyt otettu kans yks penkki pois käytöstä kun ei tartteta, muta 7hengen auto on.. Mun mielestä ei vie hirveesti edes bensaa, vaikka aluks luultiinkin.. Tarkkaa lukemaa ei olla laskettu.
Jospa sitä pian sais täytettä vähä tonne autoon. Nyt tuntuu tosi tilavalta ku yks penkki pois..
Talosta vielä että ukko sanoi taas jo että eiköhän me tässäki vielä pärjätä että sopu sijaa antaa,mutta kyllä mulla alkaa olla sellanen olo että vähintään se kodinhoitohuone pitäis saada ja yks makkari!!!
No joo pitänee rueta 4veen ja 1v7kk kanssa askarteleen jotai iskälle...

Ai niin ja onnittelut plussanneille!!!
 
Tervehdys!

Täällä alkaa jännitysten viikko... kp 24/28-31 menossa ;) No tuskin onnistuu heti ensimmäisellä yrityskierrolla.

Autoista ja taloista keskustelitte...

Autona meillä on ikivanha (-94) Pontiac Trans Sport, joka vie bensaa ihan liikaa :) jossain vaiheessa pitäis vaihtaa, kunhan ensin löytyisi rahat uudempaan autoon...

Talona meillä on 173m2 omakotitalo. Tällä hetkellä käytössä on 2 makuuhuonetta, joista toinen on tytöllä ja toinen isoilla pojilla, oma sänkymme ja pinnasänky on olohuoneessa vielä vähän aikaa... Remppaa tehdään pikkuhiljaa, tarkoituksena tehdä makuuhuoneita lisää ja uusi isompi olohuone. Sitten kun kaikki on valmista, meillä pitäisi olla 7 makuuhuonetta, tupakeittiö, olohuone ja pesutilat.

Ja tarkoitushan ei ole täyttää kaikkia huoneita tulevilla lapsilla :LOL:
 
Vaavimasu teitkö testin? Olisi niin ihanaa kuulla uusia plussauutisia ;)
Täällä menossa kp 29/28-31 eikä mitään merkkiä menkoista. Edes migreeniä ei ole tarvinnut kärsiä ja yleensä pari päivää ennen menkkoja iskee kauhea migreeni, joka kestää n. 2-3 päivää.
Testailemaan en silti vielä lähde... sen teen vasta ensi viikolla, jos mitään ei tapahdu sitä ennen.
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaina tein testin ja selvä plussa.. Torstaina alkoi kuitenkin vuoto joten takaisin kuumeilijoihin taas...
Nyt pidetään kuukauden paussi ja annetaan tulla normi menkat ja sitten jatkuu yritys.. keskenmenon jälkeen kun ei pidetty sitä suositeltua kk väliä nii npidetään nyt sitten.. Ei jaksa ymmärtää miksi nyt vastustaa niin kovasti kun kaikki kolme ja se kesken mennyt tullut niin helposti alullekkin ja kaikki kolme lasta ihan täysin ilman ongelmia!!!
 
No voi harmitus tuota vuotoa nyt =/ Itsellä ovis oli vihdoin torstaina tuon tuulimunan jälkeen heti myös. Ja ihan yritystä siltin. Saapi nähdä kuinka käy. Jos sattuis plussaamaan, niin varmasti pelko olisi taas suuri kun olen kuullut myös että voi raskautua helposti, mutta käy sitten juuri noin kun olikos se niin että kohdunseinämä ei ole tarpeeksi paksu silloin limojen kannalta välttämättä. Jos nyt oikein olen ymmärtänyt.
 
Vaavimasulle iso hali :hug: Toivottavasti seuraavasta tulee se pysyvä raskaus :)

Täällä kotopäivä pienen kuumeilijan kanssa ja samalla myös kaksi isompaa neitiä kotona, ei niitäkään sit viitsi hoitoon viedä kun itse on kotona. Pakkasta pitelee, kiva kun tuli talvi tänne Etelä-Suomeenkin =)

Ja vaavikuume se vaan nostaa päätänsä koko ajan, ei laantumista olleskaan ilmassa... Miestä yrittänyt lämmitellä ja ehdotellu et tammikuun alussa kävisin poistattaa kierukan, mut ei ole oikein innoissaan ajatuksesta... :( Saas nyt katsoo, mulla ku ei ole ollenkaan kärsivällisyyttä näissä asioissa :ashamed:

Mut mukavaa joulun odotusta kaikille ja kovasti plussia toivottelen :heart:
 
Moikka! itse olen 23v kahden lapsen äiti suunnitelmissa kolmas haluaisin kuulla teiltä joilla on enemmän lapsia jo siunaantunut että kuinka te pyöritätte arkea ja miten omaa aikaa jää itselle ja miehen kanssa?? miten vauva aika sujunut kun monta jo pientä ennestään? onko ollut koliikki lapsia? oletteko kauan ollu työ elämästä poissa? kiitos jo etukäteen jos viitsitte kertoilla kokemuksianne. tosiaan itse haaveilen kolmannesta
 
Ihanaa, että muitakin suurperhekuumeilijoita on näin paljon.
Täällä 5 lasta 12-1-vuotiaita ja kroonisesta vauvakuumeesta kärsivä äiti. Ukko vain miettii auton vaihtoa, jos kutonen ilmoittais tulostaan:rolleyes:

Onnittelut kaikille plussanneille!:flower:
 
Meillä on neljä lasta. 7, 5, 4 ja 5kk. Kaikki lapset ovat olleet vauvoina super kilttejä. Nukkuneet täydet yöunet 1-2 kk iästä lähtien. Arki saattaa olla muiden silmissä yhtä hulabaloota mutta omasta mielestä ohjat pysyvät suht hyvin käsissä ja kaikki on sen arvoista!!! 7 vuotias aloitti koulun ja 4 v on päiväkodissa 5 tuntia päivässä. Aamut ovat aina kiireisiä kun pitää ekaluokkalainen pysäkille ja toinen päiväkotiin. Jos osaisi katsoa illalla vaatteet valmiiksi niin ei varmaan olisi niin kiireistä.
Pyykkiä saisi pestä aamusta iltaan samoin tiskikone pyörii vähintää 2 kertaa päivässä. Meillä on vielä kaksi koiraa, toinen onneksi ulkokoira :)
Mutta minulla on ihana mies joka auttaa arkea sen minkä töiden jälkeen ehtii ja jaksaa. Aikoinaan sovittiin miehen kanssa että kun olen kotona pyöritän kotia ja hänen ei tarvitse esim pestä pyykkiä mutta kyllä hän auttaa (viikonloppuna päätti pestä pyykkiä. Oli laittanut pesukoneen täyteen ja annosteli pulverin ja luulemansa huuhtelunesteen. Huuhteluneste oli kylläkin nestemäistä pesuainetta joten jouduin pyörittämään uudestaan koko ohjelman ilman pesuainetta. Yritys sai kyllä täydet 10 pistettä!!)
Itse ole ollut aina välillä töissä. Nyt on kanssa työpaikka mihin palata kun siltä tuntuu mutta taloudellisesti ei ole kannattavaa laittaa kahta taikka kolmea muksua päiväkotiin mutta saattaa olla että teen esim viikonloppuvuoroja.
Kyllä sitä kahdenkeskistä aikaakin on esim iltaisin taikka jos mummo ottaa muksut hoitoon. Itse en kyllä kaipaa että mentäis ja varattais hotelliyö vaan kotona jos mies tekee hyvää ruokaa ja on kiva elokuva se riittää.
Mutta kaikki sen työ minkä oman perheen eteen tekee on todellakin sen värtti. Ihana kantaa rättiväsynyt poika sänkyyn kun se sanoo ennen kun nukahtaa että mä rakasta sua äiti taikka ylpeä ekaluokkalainen tuli tänään ensimmäisen matikankokeen kanssa kotiin joka oli mennyt todella hyvin :heart: Päivääkään en vaihaitais pois ja taidan itsekkin kuulua kroonisen vauvakuumeen kärsiöiden ryhmään. Jos näänkin vaan raskaana olevan niin apua...
 
Kävin kurkkimassa täällä, vaikka mulla ei oikeesti pitäis olla mitään asiaa vauvakuumepinoon, mutta.....lapsia siis seitsemän, nuorin pian 3kk ja vanhin 11 vuotta. Välillä sitä miettii, että vieläkö...
 
Heips kuumeilijat!

En ole käynyt kuukausiin... Syynä, etten tiedä onko mulla enää vauvakuumetta..
Tuntuu jotenkin, et kun tuo nuorin on nyt 1v, niin kuume on laskenut, tai olisko tämä jatkuva sairastelu saanut minut väsyneeksi.
Vaikka serkkuni on nyt raskaana, en koe itselleni sellaista kateuden tunnetta, en tiedä mikä on tilanne juuri nyt, mutta taustailen silti kanssanne.
 
Huomenta! JA tervetuloa uusille :)

Pikaisesti kysyisin teiltä kenellä jo viisi lapsukaista tai enemmän, että olikos se "hyppy" neljännestä viidenteen kovin iso muutos? MEillä on jo nyt tila-auto et siihen mahtuu ja asuntoonkin, vaikkakin neliö tällä hetkellä, mut kyllähän sopu sijaa antaa :D Mun mielestä ei olisi sillä tavalla kovinkaan isoa muutosta, jos esimerkiksi miettii kakkosen ja kolmosen välissä olevaa muutosta. Sillon tosiaan auto meni vaihtoon, mut nyt ei tarttis vaihdella. Ainahans e uusi perheenjäsen tuo työtä, mutta myös sitä iloa niin paljon!! :heart:

Onko kaikilla muuten miehillä vakkarityöt vai ovatko he opiskelijoita, entäpä oma tilanteenne, odottaako työ/opiskelupaikka teitä? :)

Kipakkaa pakkaspäivää :wave:
 
OOTi: Mun miehellä on vakituinen työ (maatalousyrittäjä) jatketaan jossain vaiheessa anoppien isoa sikatilaa, mulla ei ole vakituinen mutta olen lähihoitaja ni eiköhän töitä löydy mahdollisten äippälomien jälkeenkin!
 
Kiitos äiti88! Eiköhän se, ehkä :rolleyes: Tänään kokeilin miehelle näyttää kelan sivuilta tän vuoden äippäpakkauksen kuvaa ja saada keskustelua aikaan niin eih! No, kysyin sitten että miksi ei voitas vielä se yksi piiperoinen hankkia? Mies sanoi että ajankohta on hieman väärä. Elikkäs, ei se ookkaan että ei, odottelee selkeestikkin vaan oikeeta aikaa :whistle:
 

Yhteistyössä