***Suurperhekuumeilijat alkuvuonna 2013***

täälläkin olen listoilla siis päivitys.. kp 80 ja siis eilen oli kakkosen neuvola ja no mulla on kolme kuukautta menkat myöhässä ja sitten maha kasvaa, testissä nega.. terkka tuli uteliaaks ja ehdotti kuunnellaanko sydän ääniä?? ja sieltä sitten kone löysi sykkeen kaiun mikä olikin 130-160!!! :O nyt sitten maanantaina lääkäri ketä saa selvitellä ja paljastaa melkolailla toden näköisen "salamatkustajan".. :heart: nyt sitten vaan odotellaan mitä tuleman pitää.. :D

äimistyksen jälkeen kysyin terkalta täh?? se vaan sanoi että siis tota sattuu ettei näy testissä raskaus satunnaisesti, mutta mä luulin että se olisi urbaani legenda keskustelu palstoilta.. :D

äizikkä ja "salamatkustaja" :heart:
 
Hurjaa, äizikkä, varmaan fiislis, ettei tollasta oikeesti tapahdu, saatikka itelle. Onnea!

YAW, tsemppiä! Milloin pääset tutkimuksiin?

Carolina, kyllä sulla on rautaset hermot, kun oottelet seuraavia menkkoja. Toisaalta, mitä muuta siinä voi, itse olisin hermoraunio ja testejä kuluisi joka toinen päivä.

Noista fiiliksistä, jos siirtää vauvan yrittämistä. Niitä on mulla ollu viimeisen vauvan syntymän jälkeen. Olimme jo päättäneet, ettei enää lisää lapsia, kiitos. Kuitenkin kummatkin itsekseen haaveili ja mies aina välillä sanoi, että kyllä hän vois yrittää vielä. Itse olin ajatellut, että olen aika vanha. Sitten mietin juuri tuota, että jos ei nyt toimi, harmistus ja katuminen on odotettavissa. Ja se tuotti oikein tuskaa.
Kroppa ei kestä, talous tulee tiukentumaan, väsyttää varmaan tajuttomasti. Hullu muija, kun edes haaveilee. Valokuvia kun katselin toissakesältä, olin aika onnellinen ison mahani kera ja tämä vipinä on aika kivaa, välillä.

Viides villahousu ja kahunvatukka, kuulostaa lupaavalta teidän tilanteet. Kieukat vain pois, niin pääsette piinailemaan.

Huomenna alkaa virallisesti viikon mittainen piina. Onneks töissä on kiire, joten ajatukset pysyy siinä ja illalla taas harrastukset vie oman osansa.

Viimeaikoina oon ennen kahdeksaa tehnyt ruuat illalle valmiiks, siivonnu enimmät, jotta kotiin on töistä mukava tulla ja pyykkikone on laulanu yhen koneellisen valmiiks. Tehokasta, mutta kyllä on ihanaa mennä päikkäreille näin viikonloppusin.

Tuuleen ja tuiverrukseen ei meidän pienin poppoo lähde, isot lähtee laskettelemaan. Flunssanpoikasta on pukannut, joten jotta ens viikko sujuis normisti, on taudit minimoitava.

Mukavaa viikkoa kaikille!
HillaKat 39v/ 5 lasta/ yk 1 kp 15/26
 
Moikka!

Mahtuuko mukaan vielä? Täällä kuumeillaan ja "kuumeillaan" kolmannesta vauvasta. Haaveena on myös jos sitten neljännenkin saisi jne :) Nyt hiukka ristiriitaiset olot on kun meillä siis esikoinen on syntynyt 04/11 ja kuopus 09/12 niin olisihan tämä jo pian, ( kuopus 5kk ) mutta siitä huolimatta on nyt ensimmäinen piinaviikko menossa.. mutta mitään takeitahan kierron pituudesta ei vielä ole, koska vasta 1 niagrat ollut synnytyksen jälkeen.

olen teitä täällä taustalla seuraillut ja innolla odottelen teidän kirjoitteluja :)
 
Ihana kuulla että muutkin on käyny näitä tunnemyrskyjä läpi! Nyt me ollaa, tai ainakii kuvitellaa olevamme, valmiita aloittamaan vaavan teko hommat. Soitin tänä aamuna kierukanpoisto ajan, jonka sain pettymyksekseni vasta 3.4. En tiiä pitäiskö kysyy yksityiseltä että milloin sinne pääsis ja paljo maksais. Eihän tässä ole ku kuukaus tohon mutta kun on niin malttamaton! Toivottavasti hormoonitoiminta tasottuu nopeasti. Tosin tuo 3.4 sopii aika kivasti sen meidän hotelli viikonlopun kanssa. Voidaan sitte lemmiskellä ja rentoutua kaikessa rauhassa :heart:
Oih, on tämä vaan niin ihanaa. Ollaa ukon kanssa huokailtu ja haaveiltu vauvasta koko viikonloppu. Telkkarista tuli sopivasti eilen vauva aiheinen elokuva. Kiva miettiä mimmonen mini sieltä sitten tuleekaan ja mitä jos niitä tuleekin kaks!! Edellisessä raskaudessa oli alussa mukana kaksi mutta toinen vaavi ei valitettavasti selvinny 9 viikkoa kauempaa :( Muutenkin viiminen raskaus ja melkee lapsen eka vuosi oli vaikea. Pelkoa meneekö kesken ja onko vaavalla kaikki hyvin. Nyt pitää vain olla ajattelematta niitä mahdollisia negatiivisia asioita vaan elää päivä kerrallaan ja keskittyä niihin ihaniin asioihin!! Synntystä en edes halua ajatella, sen kun voisin skipata ihan suosiolla jos vaan vois. Henkilökohtaisesti en nauti tapahtumasta, mutta sitä kuitenkin aina odottaa niin jännityksellä kun tietää että vihdoin näkee kuka siellä mahassa on pyörinyt ja saa sen nyytin ihan konkreettisesti syliin :heart:

Olen täällä onnenhuuruissa siivoillut koko aamupäivän. Nyt pitäisi alkaa muussin tekoon. Aurinkoista kevätpäivää kaikille! Tämä äiskä leijuu nyt hellan ääreen :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Hellurei ja hellät tunteet!

Olenkin palloillut millon milläkin palstalla, ehkä jopa täällä, mutta jos nyt aktivoituisi paremmin...

Tiedot: Hassel/ 35v / lapset -02, -05, -06 ja -11 / yrityksessä 5.

ViidesVillahousu: sulla on lähes identtinen tilanne, kuin meillä. Lapsetkin lähes saman ikäiset :) . Samat pähkinätkin on purtavana. Meillä mies on sitä mieltä, että ehdottomasti lisää, mutta itse mietin kans, et jaksaako ja kestääkö kroppa ja pitäiskö jo pikkuhiljaa keskittyä tekemään muutakin, mutta joka toinen päivä mietin, että kyllä tälle pienelle on "kaveri" vielä saatava....ja äkkiä! ;)

Mähän tulin heti ekasta kierrosta raskaaksi, mutta se meni kesken parin viikon päästä.
Nyt en siis ole ihan varma missä mennään, mutta oviksen bongasin ja sen perusteella menkkojen EI pitäis alkaa nyt ke-pe. Eli ovis oli vähän epäselvä, joten ihan tarkkaa päivää en saanu. Nyt sitten kehittelen oireita ja ties mitä...ja niitähän on tietenkin päänsärky, järjetön sisäinen hytinä/palelu, varsinkin illalla, kun yöllä hiottaa ja kosteat oltavat. Mulla nippailuja yms on aina siellä täällä, joten niitä en laske oireeks, samoin ku pahoinvointia mitä eilen illalla varsinkin oli, kun sitäkin löytyy usein, ehkä jos tänä iltanakin tulee niin sit vois jo laskee ;) ? Hätäsenä yhen ovistestin jo tein kun kamulta sain, mutta ei ollu todellakaan tasavahvat viivat, ihan himmeä oli testi viiva.

Nyt siis päivät olis n. 27/29-32 dpo 10-13?

Hassel
 
cor
tervetuloa uusille ja "vanhoille uuslle", en olekkaan käynyt tällä puolen vähään aikaan. :)

äitzikkällä aikas hurja tilanne, huh! mikähän siinä on ettei testeissä ole näkynyt? onnea kovasti! :)

kyllä tää vauvakuumeilu varsinkin jos useampi lapsisilla perheillä on aika tunteiden vuoristorataa.. mutta sitä mieltä olen että niin täytyy tehdä kuin sydän sanoo, muuten jälkeenpäin kaduttaa. :) ja mä en ole yhtäkään lasta vielä katunut. :)
 
Hyvää huomenta kaikille!! Täällä alkaa päivä haukotellen.. |O
Meillä tuo pikkutermiitti on pitänyt elämää öisin jo pari viikkoa ja minähän tietysti herään niihin enkä saa unta enää.. Tänä aamuna vihdoin heräsin kellon herätykseen ja tajusin siinä samassa että olen saanut nukkua ihan koko yön!!
Nyt jos olis parempi päivä! Pari päivää meni kiukutellessa, väsymyksen ja menkkojen yhteissaldoa. Minä en sitte yhtää ole noitten hormoonien kaveri :kieh:

Hassel Onpa samankaltaiset tilanteet! Tulen mielenkiinnolla seuraamaan sun juttuja! Mikä ehkäsy teillä oli käytössä? Mulla on tosiaan kierukka jonka saan vasta 4 viikon päästä pois..

Äizikälle isot onnittelut!! Tosi ihanaa :heart:

Mun täytyy vielä elää teidän kautta näitä vaavahuurteita ennen kun itse pääsen tosihommiin. Tuntuu että aika matelee ja joka tuutista tulee jotain vauva aiheista :p
Mutta peukkuja ja plussatuulia teille jännääjille!!!
 
Huomenta suurperheelliset!

Taidan olla vielä meistä pienperheellisin kun "vasta" kaksi lasta?
Tänä aamuna oli ihania hetkiä kun meidän 1v11kk isoveikka tuli meidän sänkyyn ja alko laulamaan 5kk pikkusiskolle: "mimi laulaaaaa... sikko sikko..." ja sitten ablootit piti antaa ja sitten tuli vielä "toisen.. toisen sikko sikko" ..:) toinenkin laulu siskolle heti aamusta :)

meillä täällä on nyt "tilanne päällä". Mulla siis 1 kerran täti käynyt synnytyksen jälkeen ja nyt siitä on 29pv. Ja minähän oon tietty ollu pari viikkoa jo sitä mieltä että kyydissä joku on koska olin bongaavinani ovis oireet kerran ja juurikin taisi pupuilut täsmätä ja sitten vielä myöhemmin epäilin että vai olisko nyt vasta ovis ja myöskin se hyödynnettiin "sattumalta". Ja sen jälkeen ei olekkaan oireetonta päivää ollut. Koko ajan tunnen hmm.. miten sen sanosi... kohdun läsnäolon? kuulostaa vähän vajaalta mut totta se on :D ja mulla on joka raskaudessa ollut sama. Jo esikoisesta sanoin että jos se nyt ole raskaana niin sitten siellä on jotain muuta.. Eli olen isännäle sanonut että nyt on tainnut tulla kyytiläinen ( vaikka ei varsinaisesti yritetty, itsellä vähän seilaavat tunteet asiasta jopa..). vaikka omat tunteet seilaa niin silti harmittaa että testiin tulee puhdas nega. menkkoja ei näy, eikä kahta viivaa.. tässä omaa napaa.

äizzäkkällä on siellä kyllä hieno juttu! onnea! :)

onnea myös muille plussanneille!

onko tässä nyt lähiaikoina ketään jäännääjiä piinaviikkolaisia??
 
ViidesVillahousu: Meillä on menty monta vuotta...no aina, keskeytetyllä/varmoilla päivillä. Ja hyvin on toiminu. Heti kun lupa on annettu niin on kaks viimestä raskautta saanu alkunta. Toinen ei sit vaan pysyny matkassa. Saa nähdä kuin tässä kierrossa käy....Nyt on jotain 28-29/29-32. Oviksen mukaan veikkaisin, että menkkojen pitäis alkaa pe-la. Siirrän sitä päivää koko ajan, etten pettyis, jos alkaaki ;) . Kuukaus on niiiiiiiiiiiiin järkky pitkä aika piinata kierukan poistoa, mä niin symppaan sua! Yritä pitää ittes kiireisenä se aika niin tulis tuo aika nopeesti. Musta kanssa tuntuu, että tää viikko on kestäny jo kolme ainaki :headwall: . Ja vielä pitäis pari päivää odottaa että olis järkee testata...huoh!

Jepana: Täällä mennään samoilla päivillä ja tuska on järkyttävä! Viime kierrossa en piinannu pätkääkään, mutta tulinkin heti raskaaksi. Nyt kun menikin kesken niin ei malttais odottaa sitten niin millään!

Oireita ei just nyt ja tänään ole ollu vielä ollenkaan...Eilen aavistus huonovointisuutta, mutta sitä kun muutenkin toisinaan on niin ei voi laskea. Jonkun verran palelin illalla ja yöllä nukuin super huonosti ja hikoilin. Ja tietty näin unia...myös, että olin synnärillä ;) . Se oli jo kolmas vauvauni tässä kierrossa...taitaa olla jonkin sortin enkka! Kohdunkaula oli kova ja suht pitkäkin ja hieman kääntynyt taakse, mutta ei ihan ylhäällä takana kuitenkaan ainakaan vielä...Ihan pikkiriikkisen on rinnoissa tuntemusta, jota ei ole kuopuksen jälkeen ollut, mutta toisaalta voihan se olla, että vasta nyt alkaa normalisoitua imetyksen lopettamisen jälkeen, jos on siis jo aikaa n.7kk.
Ööö...mitäs vielä keksis :whistle: pää on särkeny varmaan neljänä päivänä peräkkäin aina ajoittain, vaikka ei ole kuukausi kausiin särkeny ja jos särkee niin kestää aina vaan päivän. Vetistä valkkaria on myös tullu monta päivää. Välillä oli mulla kans jo tuo Jepanan kuvaama "kohtu tunne", mutta ei nyt taas. Mut saa siis leimata todelliseks luulosairaaks, jos nyt en oo raskaana. Oih ja voi ku menis aika äkkiä!

Hassel kp28-29/29-32 dpo 12-15...
 
Moikka moi..

Mikä siellä tilanne Hassel??

täällä kp 30, muutaman ( lue KUUSI :D) testin oon tehny, kaikki negaa.. ei tätiä. huoh. tulis nyt joku. ei sais pitää hulllua jännityksessä.. oireitakin on jo vaikka millä mitalla.

Jepana kp 30/28-?!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Heissan.
Ei oo ehtiny konella käydäkkään, mikä tässä elämässä nyt niin kiireisenä pitää?
Hitto, kun ostin testinkin valmiiks. Eilen näytti tilanne jo lupaavalta, mutta yhtäkkisti alko sit menkat tänään. Kierrot on aina olleet 26 pvää, nyt siis vain 24. Siitä oviksesta alkanu tuhru/tiputteluvuoto ei loppunu ollenkaan, joten jatketaan kuukupilla sitten. Taidan varata nyt ajan yksityiselle ja pyytää reseptiä kierron tasaamiseen. Pitää kaivaa vähän kansioita, jos löytäis 6 vuotta sitten saadun rohdon nimenkin. Oli tehokkaita lääkkeitä, 2 kiertoa söin ja menkat on olleet siitä lähtien normaalit.
Mulla oli silloin tosi vaikeaa, sillä mulla oli raskausoireita aina oviksesta kuukautisiin asti. Mua oksetti, olin oikeasti pahoinvoiva, rinnat oli tosi kipeät, palelin ja kärsin. Mutta ne lääkkeet pelasti mut. Enää en niin kauaa niitä oireita kestä, varsinkin kun tahtoo sen pienen nyytin.

Ihania nämä viikonloput, pääsee päikkäreille. Lukasen sitten illemmalla teidän kuulumiset.
Hillakat
 
Jepana, pakko oli tykätä tota sun testaamista :D. Täällä tehtiin, tosin ovistestejä, kun niitä tosiaan oli kaapissa, mutta kolme...negaa :/ .

Ja joo piinaamisen voi lopettaa. Mä en tajuu, kun oireet oli kyllä niin hyvät ja sit eilen vähän vuoteli vaaleanpunaista limaa ja vanhaa verta niin aattelin, että vois vielä mennä ihan normaalina, mut tänään on jo vuotanu ihan normi menkkojen verran, joten se siitä :( . Yllättävän paljon harmitti kyllä ja olin eilisen jopa pms-kiukkunenkin. Onneks kesti se vaan tuon yhden päivän.
Mietin vaan, että olisko voinu olla kemiallinen, kun vuoto alko ennenkuin kohdunkaula oli pehmenny, lämmöt tippunu ja palelu loppunu ja tosiaan kiukku tuli vasta myöhemmin ja normaalia menkka jomotustakaan ei tullu :O . Tänään vasta ollu kipee. Noh, josko tässä kierrossa nyt sitten ja pysyis loppuun asti. Meinaa paniikki iskeä, kun "piti" tän vuoden puolella saada. On niin kurja, jos ikäero kuopukseen kasvaa kauheen suureks ja jos syntyy ens vuoden puolella niin kouluvuosi-ikä kasvaa heti kuukaudessa jo vuodella...
Ei siis mitään paniikkia....Ja piinaaminen alkaa alusta...huoh... :headwall:

Positiivista kun aina pitää hakee niin ainaki km:stä huolimatta tääkin kierto pysy 29.päiväsenä.

Hassel ja kp2/29
 
tsemppiä teille jolla menkat sitten alkoikin.

täällä kp 32/28-?? ja menkkoja ei näy. Testien lukumäärä on vaan lisääntynyt, siitä on tullu meillä jo vähän vitsi että testejä kuluu mut eihän sitä malta... :D Oon tehny S-marketin halpis pregcheck ja kaikki negaa. tänään ekan kerran tuli päiväpissasta clearbluella pienen pieni haamu, mutta mieskin sen kyllä näki, miten teillä muilla on aiemmin ollut, onko haamusta alkanut raskaus vai menkat??

sit pakko kysyä, kun nyt muutamat on sitä oman kohdunkaulan tilannetta osannut päivitellä, niin miten te sen tiedätte? saatteko itse sen tutkittua vai miten? ite oon koittanu löytää omaani mutta en oikein ole sitä osannut paikantaa niin hyvin että osaisin sanoa siitä mitään :D mietin vaan siis että oletteko käyneet tarkastuksessa vai saatteko ite katsastettua? ( toivottavasti saatte itse koska hieman naurattaa jos sitä ei edes kuulu itse saada tutkittua ja meikäläinen täällä kiemurtelee ja kaivaa että missä se nyt on :D :D :D )
 
Jepana, jos sulla ovis ollu vasta vähän myöhemmin, niin eihän se alakkaan näkyä vielä ku vasta nyt. Peukkuloisia!!!
Ja joo kyllä mä ihan ite sen tutkin. Mulla tietty toistakymmentä vuotta jo kokemusta sen tutkimisesta. Helpoin on tutkia keskisormella, koska on kaikista pisin, sitten helpoin asento on joko niin, että toinen jalka on tuolin tai esim. vessanpöntön kannen päällä tai sitten ihan selällään maaten, jalat koukussa ja lantiota ylös. Kuukaus, kaks menee niin oppii oman napukkansa tuntemaan kierron mukaan. Mutta ihan loogisestihan se menee, eli menkkojen aikaan on ihan lyhyt, pehmee ja auki (vähän ku mini synnäri), sit vähän pitenee, mut pysyy pehmeenä ja oviksen aikaan kääntyy emättimen suullepäin, sen jälkeen pitenee, kiinteytyy ja alkaa kääntyä taaksepäin. Tämä yleensä selkeämpää jos on raskaana. Mulla lyhenee noin vuorokautta ennen menkkojen alkua ja pehmenee, mutta jos on raskaana niin on siinä vaiheessa kun pitäis alkaa niin jo ihan kivi kova, pitkä ja niin takana, että siihen ei taho ylettää.
Tsemppiä metsästykseen :p
 
Noniin.. uskaltaisikohan sen uskoa? Oma kroppa sanoo että raskaana, 4 haamua vihjaa että raskaana ja clear blue digital sanoo että raskaana, helmöittymisestä 1-2 viikkoa..

Ihanaa. Jännittää. Apua. IHanaa. Meidän äiti taitaa odottaa kolmatta pienokaista. Laskettu aika ois kai joskus marraskuussa, jollonka meidän esikoinen on vasta 2,7v.. :) onko teillä kokemuksia tallaisesta ikäerosta? 3 alle 3 vuotiasta..

Pitäisköhän mun uskaltautua odottajien puolelle..
 
Lily-rose kiva kuulla että myös muilla on tullut lapsia tiiviisti! :) Montako lasta teillä nyt on? Mua ehkä eniten jännittää omien sukulaisten reaktiot. sieltä kun on ollut suoraa komenttia ihan kaikesta avioliitostamme lähtien :O ihmettelenkin että millon lasten saamisesta on tullut negatiivinen asia, eikös tää oo onnellista??? :) mun mielestä ainakin :D
 
AUTOG: meillä on 7paikkanen, mutta kyllä mun pikkulootaankin kolme mahtu (ja neljäkin jos ei isäntä oo kyydissä ;) ). Kolme tosiaan menee ihan hyvin, mutta sitten yleensä yks muksu istuu edessä ja toinen aikuinen takana. Näin kyllä välttyy pahemmilta tappeluilta myös...
 

Yhteistyössä