***Suurperhekuumeilijat alkuvuonna 2013***

Huomenta naiset!

Missäs kohtaa kenelläkin on kierrot? Onko kenelläkään lähestymässä jännät päivät? Toisin sanoen kenellä pärähtää plussa seuraavaksi :D

Täällä on aivan oudot fiilikset. Mulla heittää nyt hormoonit ihan häränpyllyy! Tänää on viides päivä ilman kierukkaa ja eilen tajusin et oon ihan vinksahtanu. Väsyttää edelleen ihan törkeesti. Olisin voinu nukkuu eilen koko päivän. Itkettää, vituttaa ja olen onneni kukkuloilla vuoron perään ja sitten vielä panettaa niin että voisin syödä ton ukon, alakerta ei vaan ole vielä täysin kunnossa. Omituista vuotoa (sen enempää analysoimatta) tulee ja paljon! On niinku yhdisteltynä menkka ja ovisolot.
Voi kun nyt tasaantuis olo äkkiä tai alkais sitte menkat tai jotaa.
Kaikesta huolimatta, aurinkoista kevätpäivää kaikille!

Villahousu ja villit hormoonit :heart:
 
Kiitos onnitteluista.

Alkaa pikkuhiljaa tulla se etova fiilis. Enää ei ruokaa mene nassuun kuten ennen. Karkit, jotka on mun intohimo, jäävät kaappiin. Ei paha kylläkään se. Mutta oon nyt lukenu kaikenlaista vinkkiä tuohon raskauspahoinvointiin, yrittänyttä ei laiteta. Ja lääkkeet saan tälläviikolla ulos apteekista. Aion kyllä ottaa kaikki sallitut pillerit. En kestä sitä kamalaa oksentamista aamusta iltaan. Muistelen niitä ihania hetkiä pari vuotta takaperin, aamuöisin, paria tuntia ennen heräämistä, silloin olin kivuton ja mietin, kuinka kivaa on olla raskaana. Kunnes helvetti repes ylösnoustessa. Kaikissa raskauksissa olen tipassa ollut sairaalassa tuon oksentamisen takia, joten kamalaa aikaa tiedossa.

ViidesVillahousu: noita fiiliksiä harvoin saa, nauti niistä. Vaikkakin tiesti tympii, kun sit perse vuotaa. Noi fiilikset kun iskee töiden parissa, saa työkaverit vain ihmetellä, mikä ihme sitä hymyilyttää.

Matikan läksyjä täs tarkistettu samalla, ekaluokkalaisen. Ja vihkotehtävien pariin mars.
Hillakat
 
Hei vaan kaikki!

Minut voi poistaa tuolta teidän kuumeilulistalta, en oo kyllä täällä nyt kirjoitellutkaan kun on ollut tuolla +40 listalla.
Plussasin viimeviikon lauantaina, yk5 lähti raskaus alulle.

Kovasti plussatuulia myös tänne pinoon :heart:
 
Jeij heippa vaan Naiset!

Täällä ollaan. Pientä hiljaiseloa ollut. Olipa kiva kun joku oli kysellyt meikeläisen perään vähän tuolla!!

TOSI hurjia nuo teidän kokemukset kierukoista sun muista toimenpiteistä! APUA! Mä oonkin tässä pohtinut kaikkia ehkäisy juttuja ja koska jotenkin en halua pillereitä aloittaa varmaan tämänkään vauvan syntymän jälkeen eikä kierukkakaan houkuta niin niin.. eipä paljon jää vaihtoehtoja, tietty raskaus on aika varma ehkäsykeino?! :D

pakko sanoa että tämä pino jotenkin toimii. tuolla odottajien pinossa en oikein tunne kuuluvani joukkoon mutta täällä tuntuu ihan eri meiningiltä!

Mulle on iskenyt tässä sellanen lievä olotila aina välillä että miten tästä oikein selvitään! Meillä on molemmat muksut nyt kipeenä ja esikoisen 2v synttärit tulossa sunnuntaina. Ja molemmat on tällä hetkellä aivan äiti äiti ja oon miettiny että mihinkähän väliin se kolmas tähän mahtuu vai siirtyykö joku selkään ??

Me ollaan muutettu. Asutaan nyt etelä-savossa. Täällä asuu miehen vanhemmat ja siskot ja se tuntuu ihan kivalta!

Oon miettinyt aihetta kotisynnytys.. ei kellään oo kokemusta sellasesta? Toisaalta houkuttas, toisaalta ei.. puolensa ja puolensa, mutta mahdottomana en pidä vaikka terveydenhuolto pitääkin sitä ihan hullujen hommana ja täysin vastuuttomana.. jotenkin se silti mielessä on!

Hillakat aika hurjaa toi sun pahoinvointi tilanne.. auttaako ne lääkkeet ? mulla ollu aiemmin sellasta 2 kertaa päivässä oksentamista mut nyt tässä raskaudessa ei oo tullut sellasta, yhden päivän oksensin 4 kertaa mut sen jälkeen oon saanut pahan olon syömällä kuriin, oon tosi iloinen siitä!

nyt esikoinen rummuttaa seinää... päällä. täytynee mennä hidastamaan tahtia.
 
Ihan varovasti pikkiriikkisen oon kurkistellu tännä, vitosen kuume nostaa hieman päätään vaikka lokakuisen hurjan kohdunulkoisen jälkeen olen vakaasti päättänyt olla onnellinen neljän lapsen äiti, ku meinasi henki mennä siinä touhussa.

Nyt sattu pääsiäisenä "pikku" huti ja sen tulosta nyt jännäillään pelonsekaisin kutkuttavin olotiloin.. ma pitäs alkaa menkat. Jännää miten on käyny vaikka uskomatonta jos olisi napsu käyny, multa poistettiin kuitenki toinen munajohdin lokakuussa, että + mahis on onnettoman pieni.

Meillä vanhin lapsi on 13v ja nuorin 6v, että jos ja jos, niin todellinen iltatähti ois tulossa tai ainakin kenties salaisesti haavessa mielen sopukoissa. ..
 
  • Tykkää
Reactions: miiakatariina
Toivoliini, tule vain joukkoon. Oon kuullu noista kohdun ulkoisista, ei kivaa. Toivottavasti iltatähtönen nappais nyt matkaan.

Jepana, hei. Kyllä se siitä, siis selviydyt kyllä. Tee vain asia kerrallaan ja tyydy, ettei kaikki ole täydellistä. Se auttoi mulla. Sanoin vieraille ääneen, että tämän vuoden synttäreillä on tällaiset köyhemmät eväät, nauttikaa. Yhtenä vuotena sain isovanhemmilta apua ja ystävä leipoi kakun. Mulla oli tuleva avioerovuosi edessä, enpä silloin sitä tiennyt. Jonakin aamuna olet jo kahdeksaan mennessä tehnyt päivän ruuat valmiiksi ja pyykkikone on laulanut jo yhden koneellisen. Kaikkeen oppii ja tottuu. Tsemppiä. Ja ihanaa, kun ympärilläsi on perhettä uuteen taloon muuttaessanne.

Tähystyksessä mulla ei selvinny mitään, eikä siis varjoainekuvassakaan. Mulla oli mahakipuilua, yleensä kun maha oli ummella. Mutta kipuilua oli myös muulloin, oikealla umpparin kohdalla. Sitä on edelleen, harvoin. Ajattelivat, että olisiko umpilisäkkeen joku kiinnike.

Sterilisaatio mulle piti tehdä viime syksynä, mutta jänistin. Onneks. Nyt ei taida olla muita vaihtoehtoja enää.
Mä lähdin äiskä73 perään tonne +40 odottajiin. Mä tuun välillä kattoon, miten teillä muilla käy. Plussatuulia toivottelee
HillaKat
 
Mitenkäs täällä on niin hiljaista.. : /

Äiskä73 ihan ensimmäisenä onnittelut!!! :heart:

Mitä muille kuuluu? YAW, mikä oli lääkärin tuomio?
Hassel, mitkä fiilikset? Vieläkö kuume nostaa päätään?
ÄitiViidelle, missä teillä mennään?
Toivoliini, tervetuloa joukkoon kuumeiseen!! =)
Hillakat, mikä olo? Onko pahoinvointi ottanut jo yliotteen? Toivon sinulle kovasti jaksamisia! Ja Jepanalle myös sinne arjen pyöritykseen!

Täällähän nyt on asiat niin että odottelin ropan kertovan missä mennään kun kierukan poiston jälkeen en ollut varma, niin sunnuntaina tuli jostain syystä olo että ovulaatiota pukkaa. Olen puhunut miehelle ovulaatiotesteistä, joten eilen kaupassa hän sitten kehotti ostamaan moisia. Kuinka ollakkaan illansuussa alkoi vasenta munasarjaa juilimaan niin minähän tein sitten elämäni ensimmäisen ovistestin. Se näytti hiukka hailakkaa viivaa mutta oireet kerto hyvin selkeesti että ovulaatiota pukkaa! Mä en noista testeistä mitään ymmärrä. (tänään viiva oli haalistunut entisestään) No mehän sitte ruvettii tuumasta toimeen kun saatiin lapset nukkumaan. Oikein kahteen kertaan :rolleyes:
Oli muuten niin kipee ovulaatio että taju meinas lähtee kun poltti ja sattu koko keskikroppaa! Ties kuin monta munasolua sieltä irtos :LOL:
No nyt on Simot matkassa, uikoot ne kilvan perille ja vahvin voittakoon Oilin itelleen :heart:
Samalla hetkellä kuitenkin paniikki nostaa päätään. Naurettiinkiin ukon kanssa että voi voi kun ihminen laittaa ittensä taas liemeen.
Nyt sitten vaan jännitetään ja pureskellaan kynsiä kaks viikkoo. Jos nyt tärppää niin eipä ole epäselvää hedelmöittymisen ajankohta.

Viides Villahousu 32v lapset 02, 06, 07 ja 11, haaveissa viides, yk 1 dpo 1 kiertopäivistä en tiedä..
 
Tervetuloa Toivoliini!

ViidesVillahousu: ei oikeestaan. Ihan pikkiriikkistä...miten sen sanois...haikeutta välillä, mut menee heti ohi ja suurimmaks osaks on vaan olo, että ei enään! Jos mies oikeesti pistäis "nyrkkiä pöytään" niin olisin mukana heti, mutta kun ei ota osaa eikä arpaa niin en itekkään mitään asialle tee. On tässä vielä muutama päivä aikaa...saa nähä kuin käy.
Teillä on siis talletukset tehty, joten nyt vaan kaviot kattoon ja koivet ristiin ja peukut pystyyn :-D

Hassel ja lähenevä (mahdollinen) ovis
 
cor
minäkin muistuttelen olemassa olostani tänne, aina unohtuu kirjoittelu mutta edelleen viides toiveissa ja jahka tästä saadaan muita asioita "alta pois" niin yritys alkakoon!:)

mistähän se johtuu että aina on tuo olo että ei enää yhtään vauvaa, mutta siltikin vaan on hirvee vauvakuume?! miksei vois olla vaan yksiselitteisesti että joko tahtoo tai ei. nih. ois elämä paljon helpompaa.
 
Hei naiset, ihanaiset!

Kovin hiljaiseksi on mennyt tämä ryhmä.. Ja niin kiva kuin teidän ajatuksia ois lukea ja fiiliksiä jakaa! Onko kaikki jo mukana kerhossa? Mullekin tais joku sieltä lähettää vasta viestiä, mutta en enää löydä sitä.. :'(

cor sanos muuta! Minäkin kaipaan oloa tahtoo tai ei! Täällä myös mieli soutaa huopaa..

Iloista toukokuuta!:heart:
 
Oliskohan munkin paikka täällä... Meillä lapset 07, -08, -11 ja -12. Kolmosen kohdalla sanoin jo, että lapset taitaa olla tässä, mutta näin vaan löydän itseni kuumeilemasta viidettä :ashamed: Lähinnä mietityttää, rahallinen pärjääminen ja ihmisten ajattelu jos vielä viides tulisi.. Haluaisin kuitenkin tämänkin jo pienellä ikäerolla niinkuin muutkin..
 
Tervetuloa joukkoon tuumaavaan ;) Pikkumami85

Täällä nyt on yritys kuitenkin jatkunut kaikesta huolimatta, vaikka kans joka toinen päivä olen sitä mieltä, ettei yhtään enää ja putket poikki heti! Mutta sit nään jonkun vauvan tai ohjelman synnytyksestä tms ja oon sulaa vahaa :-o ! Eli tällä hetkellä tuo vahva ei on vaihtunut ehkä-tyyppiseksi vuoristoradaksi.

Nyt on kp13 kaiketi menossa, eli yk5 kai menossa ja uskon vahvasti siihen, että menee vielä muutama kierto ennenkuin raskautuminen on mahdollista. Hyvää aikaa siis pään valmistautua, että tahdonko vai enkö.

Hassel
 
cor
tervetuloa pikkumami85!

muakin lähinnä ärsytttää tuo ihmisten taivastelu, eihän se muille kuulu ja pitäis olla välittämättä mutta kun niiltä kommenteilta ja silmien pyörittelyltä ei voi vaan silmiään ja korviaan sulkea.

meillä ei vielä mitään yritystä ole päällä, mutta rupesin kiertoani kartottamaan kun on ollut vähän outoja kiertoja 14 päivästä 34.. että onkos mulle tullu joku laksuvirhe vai mitä ihmettä. On sitten helpompaa kun oikeesti yritetään niin tietää missä menään. mähön en ole aikaisemmissa raskauksissa mitenkään kietoja laskeskellut, ihan tjot meiningillä ollaan menty ja aina on onnekkaasti käynyt ettei ole tarvinnut kolmea kiertoa kauempaa odotella. Tämä viimoisin taisi lähteä jo ekasta yrityskerrasta. :) mutta koskaampa ei tiedä miten nämä jutut muuttuu.

cor kp 14
 
Huhuu, missä te kaikki ihanat ootte? Palailkaa linjoille :)
Itsellä on vauvakuume kasvanut hurjiin mittasuhteisiin!! Olosuhteiden pakosta kuudennen murulaisen yritys voi alkaa aikaisintaan syksyllä, ehkä syys-lokakuulla. Mutta se tunne, että vauvan vielä tahdon, se on nyt tullut jäädäkseen :heart:
Onko kukaan raskautunut tässä välissä?
Lämpöistä kesän jatkoa!
 
Heissan vaan kaikille,

täällä kuumeet on haihtunu kuin tuhka tuuleen. Osa syy lienee siinä, että tällä hetkellä täällä mennään rv10+4 ja olot on myös sen mukaiset. 7+ mulla hävis viikoks kaikki oireet aivan totaalisesti, joten murheilta ei oo vältytty.
Ärsyttävintä on se, että sama vuoristorata jatkuu edelleen :stick: . En tällä hetkellä nauti ollenkaan tilanteesta, enkä iloitse, tosin kun tulee yhtään oiretta että kaikki ei oliskaan kunnossa niin sit on huolesta soikeena. Mutta tosiaan hirvittää mihin sitä on päänsä pistäny ja oliko tässä nyt mitään järkeä...huoh...

Tsemppiä kuumeilijoille ja varsinkin vuoristoradassa pyöriville!

Hassel ja pöpö 10+4
 
Heippa hei naiset!

Vieläkö tätä saa nostettua ja teitä huudeltua paikalle?? Hassel, sopiiko onnitella? :)
Täällä mennään viikoilla 26+6. Ja synnytys pyörii mielessä ja koti sellaisesta haaveillaan.
Mikäs muilla tilanne, joillakin yritys startannut, tuottanut tulosta?

Jepana ja pallomaha 26+6
 

Yhteistyössä