***Suurperhekuumeilijat alkuvuonna 2013***

cor
Tanjamaa, osuvasti sanottu tuo apinalauma, heh, täälläkin on sellainen. :) pojan viikari tuo vielä oman lisämausteensa tähän tyttökerhoon.

Ootteko muut huomanneet eroja lapsissa sukupuolen suhteen, onko pojat poikia ja tytöt tyttöjä? Miehen kanssa ollaan huomattu että tää meidän poika on tosiaan tyttöihin verrattuna yks vaahteramäen eemeli kolttosineen vaikka ikää ei ole vielä kolmea vuottakaan. :D
 
YAW
Täällä on pidetty pari päivää kuumeettomushiljaisuutta kun uus yrityskieppi lähti taaaaas kerran käyntiin. eli yk 12(13) pärähti perjantaina lopulta liikkeelle. Ainoa positiivinen asia on kierron säännöllistyminen ja se, että luteaalivaihe oli vihdoinkin pitkä! Nyt vain kun onnistuttaisiin saamaan ees yksi siimahäntä oikeaan osoitteeseen niin sehän riittäisi :heart: ajatustyöstöä taas tutkimuksiin lähtemisestä... tiktaktiktak, kello raksuttaa...
 
Onnea plussasta sinnuli!

Ja tervetuloa uusille myös:wave: en ihan muista ketä en ole huomioinut!

Täällä räkäkuumeessa vieläkin kärvistelen...ja ole käynyt miettimään menenkö nyt varhaisultraan kuitenkaan, en tiedä mistä moinen ajatus tullut etten menisi...hmmm pelottaako mua sitten kuitenkin jokin? hmmm...aina aikaisemmin olen käynyt siis jo viikolla 6+ nyt iski joku kaamee pakki...

mitens muille?
 
felicia
:wave:

Olen pitänyt pientä hiljaiseloa, kriisejä piisannut parisuhteessa ja muutenkin olo ollut
aika surkea. Viimesin plussa jonka sain, meni samantien kesken. Tää olis nyt kolmas
keskenmeno peräkkäin, pelko siitä et jotain on hullusti mun kropassa alkaa nostaa
päätään. Paino nousee ja mulla on turvotusta, sekä masennusta. Olen yrittänyt tiputtaa
painoa mut mitään ei tapahdu. Ens kuussa pakko mennä lääkäriin jos tilanne ei muutu.
Tähän asti oon tullut raskaaksi suunnilleen nappia painamalla, joten on tää outo tilanne, mutta
tietty ikä alkaa jo painaa yms.
Onnea kaikille raskautuneille :flower:
Tsemppiä ja pitkää pinnaa yrittäville :heart:
 
Kurjaa Felicia! Toivottavasti suunta nyt kääntyy parempaan! Ehkä lääkärissä käynti ei olisi yhtään hullumpi suunnitelma! Voimia!

Mun vauvakuume on pakkasella tosissaan. 4 nuorinta sairastaa ja lapset olleet tosi ärtyisiä viime päivinä ja siksi riitaa ja pahaa mieltä riittänyt.
Kaikki ihan kypsinä talveen ja odottavat kevättä ja aurinkoa...
 
Minua taas pelottaa kun alkaa olemaan kp:t jo aika lähellä sitä että joko alan taas vuotamaan tai sitten... Ei uskalla nyt edes toivoa mistään oireesta että olisi juuri sitä kun tissit kipeytynyt pikkuisen vasta tänä aamuna ja jomotuksia kyllä on ja repäisykipuakin sohvalta noustessa, yskiessä ja aivastaessa, mutta voi olla muutakin syytä ja paha olo voi olla että onkin tulossa kipeäksi kun täällä on sekä flunsaa että mahatautia liikkeellä...
 
KP 30 ja aamulla nega :( Onkohan tässä enään toivoa plussaan vai alkaako se vuoto sitten myöhässä ilman merkkejä. Muita oireita kyllä, mutta ei tunnettakaan että olis menkat tulossa... Nyt kun on mennyt jo näin "yli" ( viime kierrot oli 26pvää) niin luulisi jo jotain olevan testissäkin. Jotenkin "romahtanut" olo nyt kun ajattelin että vihdoinkin ja aamulla varmana näkyisi jo...
 
Nyt se vasta alkoi itsensä syytteleminen :headwall: Pitikin mennä oikein kunnolla sekstailemaan miehen kanssa, kun seksin aikana yhtäkkiä sattui ja sitten alkoi jomottamaan alamahaa ja nyt sitten pyyhkiessä verta :( Mä en halua niitä vuotoja vaan sen plussan... Tuntuu kuin joku olisi vetämässä mattoa jalkojen alta, masentaa nyt oikein kunnolla ja itkettää, raivosin vessassa jo itselleni että olen idiootti kun edes otin riskiä...eihän se oikeasti ole "riski", mutta nyt tuntuu että itse aiheutettua tämä jomotus ja veri... yli kuukausi vielä lääkärillekin että saisi tietää miksi ei vaan raskaudu (jos tämä nyt on menkkojen alku) Ovistestin viivat kyllä pysynyt tummina, mutta raskaustestiin ei sitten näkyvää viivaa tule (viivanpaikka tai jotain niiiiin himmeää näkyy kun kääntelee etten laske nyt miksikään) Miksi minä taas... Yleinen kysymys monella vauvaa haaveilevalla...
 
Viimeksi muokattu:
Vuotoa oli jonkin verran 2 päivää ja eilen pientä ruskeaa tuhrua siteessä (kerran) ja nyt ei mitään kun aamulla oli ruskea tippa suojassa ja siinä kaikki. Nyt pitäisi uskaltaa tehdä testi ja katsoa oliko jotain ihme vuotoa vain seksistä vai oliko todella oudot menkat (normit minulla 4-5 pvää kunnon vuotoa). Toivoisin että olisi ollut vain seksin vuoksi, mutta pelottaa kuitenkin että uuteen kiertoon joutunut... Ihmeellistä vihlomista molemmilla puolilla ja repäisykipuja noustessa, mutta muuten ei mitään oloa enään ole (flunssamainen olo kyllä on). eilen sain uusia testejä, mitä jo aiemmin ennen vuotoa tilasin, mutta kesti tulla kyllä pitkään... Odotin niitä jo torstaina kyllä kun luvattiin päivässä ja ke-aamulla tilasin ennen kuin alkoi vuoto :(
 
Heipat. Viimevuoden puoli meni miettiessä vauva-asiaa. Olin jo pukkaamassa itteäni teidän sekaan, mutta se vain jäi ja jäi. Osa lähtikin keskustelemaan "suljetulle puolelle" Toivottavasti plussia saatte pikapuolin kaikki.
Isoa perhettä toivovia taitaa olla vielä olemassa, joten pidetään pinoa pystyssä.

Meidän sakissa on 5 lasta. 13-,11-,8-,3- ja yksi vuotiaat. Äiti lähestyy 39 vuotispäivänsä ja iskä on 34 vee. Kauan on mietitty, unelmoitu vielä ehkä yhdestä lapsesta ja nyt se olis ajankohtainen. Ovikset on mulla ihan kamalan kipeitä, joten tikuttaa niitä ei tarvitse. Raskaaksi olen tullut 1-2 kierron jälkeen. Mutta tilannehan on aina uus uuden raskauden yrittämisessä, joten sen varaan en laske mitään.

Carolina, toivottavasti vain herkät limakalvot. Mulla ensimmäisessä raskaudessa oli sama ongelma. Itkeä tuhersin aikani, mutta raskaus jatkuikin. Peukut pystyssä ollaan.

Mulla kp 10/26 ja ovis siis ihan nurkan takana.
Koneelle ruuhkaa pukkaa, poistun paikalta.
HillaKat
 
No voi paskat, taas tällanen kierto. Heti oviksen jälkeen, kun mahakipu loppuu, alkaa tiputteluvuoto, joka kestää sinne menkkoihin asti. Reilut 2 viikkoa siis rättisulkeisia tiedossa. Näitä ihmeellisiä kiertoja mulle sattuu aina välillä, oli muutama vuosi hiljaiseloa ja taas net alkaa.

Välttelin kattomasta eilen telkkaria, josta tuli äidit töihin-keskustelu. No pitihän siitä sitten olla aamu-uutisissa asiaa. Voi pee. Asioista voidaan toki olla montaa mieltä, niin pitää ollakkin, mutta jos tädillä olis munat, se olis setä. Kaikkea ei voi saada, kaikkeen ei pidä pyrkiä lailla, miksei me ihmiset/perheet voida ratkaista tasa-arvotilanteita siellä omassa arjessa. En sano, etteikö tasa-arvo ole jossain asiassa hyväkin, mutta rajansa kaikella. Nyt en sano enempää, en myöskään tuomitse muiden mielipiteitä. Eletään ja ollaan niinkuin parhaaksi näemme.

Ruokatunti hupeni hernekeiton lomassa mukavasti näpytellen.
HK
 
Saanen liittyä seuraan? Täällä myös pyörinyt ajatus uudesta perheenjäsenestä. Se olisi minun viides, toinen yhteinen mieheni kanssa. Ajatukset ovat jokseenkin sekavat.. Ollanko ihan hulluja, kestääkö talous, kestääkö kroppa, miks ei voida tyytyä tähän kun asiat ovat niin hienosti.. Mutta silti molemmat haluaisivat vielä yhden! Molemmat ovat aina haaveilleet isosta perheestä.
Ukolle kun vihdoin uskaltauduin ilmoittamaan vauvahaaveistani niin tuumas vaan että ei muuta ku kierukka pois ja aletaan hommiin :LOL:
Tässähän on vain sellainen mutta että olen mieheltäni salaa varannut hotelliviikonlopun ihan vaan meille kahdelle (tälläinen todella harvinaista herkkua) toukokuun puoleen väliin hänen synttäreidensä kunniaksi. Täyttää 30. Olisi ihana nauttia vapaasti viinistä tai kuoharista ja miehestä ja lillua ammeessa jne..
Pitäisi siis malttaa vielä hetki mutta mies haluaisi alkaa jo hommiin että olis mahd pieni ikäero tuon nuorimman kanssa.
Aikamoista tunteiden vuoristorataahan nämä viimekuukaudet on ollu.. No josko mekin päästäis kohta tositoimiin :p
 
Heippa kaikille! Liittyisin mukaan, jos sopii? Mietin pitkään mihin ketjuun liittyisin ja voihan sitä toki liittyä useampaankin. Tämä suurperhejuttu on ehkä kuitenkin kaikkein lähimpänä sydäntä :)

Olen pian 39-vuotta ja meillä on kuusi lasta. Vanhin 17v ja nuorin 5v. Vauvahaaveet jo haudattiinkin ja ajateltiin, että hyvä näin, minullakin viimein hellitti vauvakuume. Kunnes sitten yhdessä miehen kanssa on viimeinen vuosi mietitty, jos sittenkin... ehkä vuoden päästä... ehkä kuitenkin nyt?!

Kaikki on siis ihan vaiheessa, ja kierukka tukevasti paikallaan :) Asiasta jutellaan kuitenkin liki päivittäin :)

Työni luo minulle vähän pieniä hidasteita ja haasteita tähän vauvahaaveiluun, koska ei ole ihan yksinkertaista vain sanoa morjens ja jäädä vauvalomille. Uskon kaiken kuitenkin olevan järjesteltävissä.

Olen aikaisemmissa raskauksissani kirjoitellut aktiivisestikin vauvakuume ja odotuspalstoilla eri ketjuissa ja olin mukana myös suljetussa ryhmässä. Siitä on tosin jo vuosia aikaa :) Odotan innolla, että pääsen lukemaan paremmin ketjuanne ja mahdollisesti myös suljettuun ryhmäänne jossain vaiheessa. Muistan, että siellä keskustelu oli rennompaa ja rohkeni kertoa vähän enemmän taustoistaan. Yleisellä palstalla vaistomaisesti vähän varoo, ettei ihan heti joku tuttu tunnistaisi ;)
 
Voi voi mitä tunnemyrskyä. Tunteet vaihtelee päivittäin moneen kertaan, täys paniikista autuaaseen onneen. Mutta jos nyt jänistän niin kadunko sitten kun on jo liian myöhäistä? Onko kukaan muu käynyt tätä läpi?!
Nyt kuitenkin reipastun siinä määrin että ilmoittaudun virallisesti taustailijaksi :popcorn:
Neljän lapsen äiti, 32v, poika -02, tytöt -06, -07 ja -11. Viidennestä haaveilen
 
Nyt on päivitetty,olkaa hyvät ja tarkistakaa tietoja:D

Uusille toiveeksi;laittakaa punaisella tälläinen rimpsun,niin mun on helppo siitä kopioida:

Nimimerkki/ikä/lapset/kuinka mones haaveissa/jne

Ja plussanneitakin taitaa olla,ilmoittakaa jos haluatte päivitykset listaan tänne julkiselle puolelle;)
 
Täällä menee ihan hermot kun sain nuo testit (david), mutta ne ei oikein nyt taida toimia kun siihen tulee toinen viiva ja sitten se kokoalue muuttuu vihreäksi ja sitten se viiva katoaa siitä ja tämä kaikki tapahtuu 5-10 minuutissa :( En voi luottaa noihin yhtään ja tämä on todella ollut raskasta meille nyt. Päätimme miehen kanssa että katsotaan miten tämä tässä menee ja jos ei sitten seuraava vuoto tule niin sitten testailen uudestaan ja onhan minulle se lääkäriaikakin jo valmiina niin jos sitten jaksaisi sinnekin odotella niin saa heti ultran ja kokeita ja aikaa eteenpäin... En halua enempää stressata tätä oloa ja jos olen raskaana niin ihanaa jos en niin toivottavasti pian olen <3 Kiitos tuesta ja kyllä minä täällä pysyn kokoajan, mutta menen nyt hermoilematta eteenpäin ja jos testaan ennen seuraavan vuodon alkua niin kerron kyllä siitä ;) (Nukuin eilen aamulla 4 tuntia kun lapset oli mennyt kouluun ja kun ne oli kotona nukahdin sohvalle ja nukuin siinä yli 2 tuntia ja menin nukkumaan kello 22. Mies nauroi että miten "jaksan" nukkua niin paljon)
 

Yhteistyössä